26. schôdza

29.11.2011 - 14.12.2011
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie spoločného spravodajcu

30.11.2011 o 9:57 hod.

Mgr.

Pavol Hladký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:40

Alojz Přidal
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán podpredseda Národnej rady, vážený pán minister, dovoľte mi, vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte mi teda predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania predmetného návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady s Dohodou u ukončení dohody o poskytnutí letových prevádzkových služieb a prevádzke zariadení organizáciou EUROCONTROL v stredoeurópskom oblastnom stredisku riadenia letových prevádzkových služieb v hornom vzdušnom priestore CEATS zo dňa 27. júna 1997 a zvláštnej dohody o uplatnení článku 6 dohody CEATS.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky svojím rozhodnutím č. 567 z 11. novembra 2011 pridelil tento návrh na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu. Za gestorský výbor určil Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu, lehotu na prerokovanie návrhu vo výboroch vrátane v gestorskom výbore určil do 24. novembra 2011. (Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky rokoval 22. novembra 2011, prijal uznesenie č. 329. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu o návrhu rokoval 16. novembra 2011 v gestorskom výbore určil do 24. novembra 2011. - pozn. red: je to dvakrát, zrejme má ostať dolenasledujúca časť.)
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky o návrhu rokoval 22. novembra 2011, prijal uznesenie č. 329, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu o návrhu rokoval 16. novembra 2011 a prijal uznesenie č. 227. V týchto uzneseniach oba výbory odporučili Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s článkom 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť s predmetnou dohodou súhlas, rozhodnúť teda o tom, že ide o medzinárodnú zmluvu, ktorá má podľa článku 7 ods. 5 ústavy prednosť pred zákonmi.
Gestorský výbor odporúča Národnej rade Slovenskej republiky podľa článku 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť s predmetnou dohodou súhlas a rozhodnúť, že ide o medzinárodnú zmluvu, ktorá má podľa článku 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky prednosť pred zákonmi. Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania návrhu na vyslovenie súhlasu s predmetnou dohodou, vrátane návrhu uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky bola schválená uznesením gestorského výboru 29. novembra 2011. Číslo toho uznesenia je 231.
Prosím, pán podpredseda, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

30.11.2011 o 9:40 hod.

Mgr.

Alojz Přidal

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:45

Daniel Lipšic
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, Slovenská republika od roku 2008 vydáva občianske preukazy, ktoré sú personalizované centrálne, za dodržiavania najvyšších bezpečnostných štandardov. Stále však zaostávame za krajinami, ktoré sprístupňujú služby občanom prostredníctvom elektronickej komunikácie.
Základným cieľom novely zákona o občianskych preukazoch je preto zavedenie elektronických občianskych preukazov vo forme čipovej karty, ktorá umožní identifikáciu občanov v elektronických systémoch orgánov verejnej správy s možným využitím na identifikáciu občanov aj v elektronických systémoch mimo verejnej správy. Návrhom zákona sa má tiež zvýšiť dostupnosť zaručeného elektronického podpisu, vrátane jeho spojenia s dokladom totožnosti občana.
Návrh zákona obsahuje nové ustanovenia v elektronickom čipe a bezpečnostnom osobnom kóde, ktorý spolu s občianskym preukazom slúži k potvrdeniu totožnosti držiteľa. Údaje z občianskeho preukazu bude možné prečítať po zadaní bezpečnostného osobného kódu a po vložení občianskeho preukazu do čítacieho zariadenia kariet. Len oprávnení poskytovatelia služieb budú môcť požiadať o prečítanie údajov z dokladu, pričom bude zabezpečené prostredníctvom certifikátu, ktoré z údajov budú z dokladu prečítané a sprístupnené poskytovateľovi služieb.
Rovnako novela zavádza možnosť podania žiadosti o vydanie nového občianskeho preukazu a jeho prevzatie na ktoromkoľvek okresnom riaditeľstve Policajného zboru a umožňuje požiadať o doručenie občianskeho preukazu na určenú adresu na území Slovenskej republiky. Rovnako sa navrhuje, aby bolo možné požiadať o urýchlené vydanie občianskeho preukazu. V tejto súvislosti návrh obsahuje aj novelu zákona o správnych poplatkoch.
Myslím si, že tento návrh a jeho implementácia bude znamenať jednoduchšiu, ľahšiu dostupnosť pre občanov vo vzťahu k verejnej správe, bude možné mnohé úkony urobiť elektronicky z domu, bez toho, aby bolo potrebné navštíviť matriku, ísť cez úradné hodiny. Proste je to návrh zákona, ktorý je priateľský pre občana a jeho vzťah k verejnej správe, takže verím, že tento návrh zákona získa naprieč politickým spektrom podporu.
Pán predsedajúci, ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

30.11.2011 o 9:45 hod.

JUDr.

Daniel Lipšic

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:48

Andrej Ďurkovský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán podpredseda Národnej rady, vážený pán minister, vážené kolegyne, kolegovia, dámy a páni, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 224/2006 Z. z. o občianskych preukazoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, tlač 551.
Uvedený vládny návrh zákona bol doručený poslancom Národnej rady Slovenskej republiky v stanovenej lehote. Predseda Národnej rady Slovenskej republiky posúdil uvedený návrh a v zmysle zákona o rokovacom poriadku ho zaradil na rokovanie dnešnej schôdze Národnej rady Slovenskej republiky.
Konštatujem, že uvedený vládny návrh zákona spĺňa po formálno-právnej stránke všetky náležitosti uvedené v zákone o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Zo znenia vládneho návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje všetky požadované informácie. Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení. Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, s medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskej únie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z príslušného zákona, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla na tom, že po rozprave odporučí uvedený vládny návrh zákona prerokovať v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby vládny návrh zákona prerokovali výbory: ústavnoprávny výbor, Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet, výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj a výbor pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Odporúčam, aby určené výbory predmetný vládny návrh zákona prerokovali v termíne do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

30.11.2011 o 9:48 hod.

Ing.

Andrej Ďurkovský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:51

Daniel Lipšic
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, páni poslanci, cieľom návrhu zákona je ďalej zlepšovať dopravno-bezpečnostnú situáciu a to zavedením takzvanej objektívnej zodpovednosti za vybrané dopravné priestupky vo vzťahu k osobe, ktorá je v osvedčení a v evidencii zapísaná ako užívateľ.
Napriek znižovaniu počtu dopravných nehôd s najzávažnejšími dôsledkami na slovenských cestách neustále pôsobí značný počet vodičov, ktorí sústavne, trvalo a vážne porušujú pravidlá cestnej premávky. V prípade hromadenia týchto porušení sa zvyšuje riziko dopravných nehôd, ktoré majú za následok ujmu na zdraví osôb alebo na živote.
Návrh zákona vytvára ďalšie predpoklady na znižovanie týchto porušení zákona a to participáciou držiteľov vozidiel na dodržiavaní pravidiel cestnej premávky. Pri koncipovaní tohto inštitútu sa vychádzalo aj zo skúseností a právnych úprav viacerých členských štátov Európskej únie, v ktorých sa uplatňuje už dnes objektívna zodpovednosť za dopravné priestupky. Podstatou navrhovaného zákona je ustanovenie zodpovednosti pre držiteľov vozidiel za dodržiavanie vybraných povinností podľa zákona o cestnej premávke. Ide o dodržiavanie najmä najvyššej dovolenej rýchlosti a najväčších prípustných hmotností, zákazu predchádzania, ako aj niektorých ďalších závažných porušení dopravných predpisov.
Samozrejme, že zavedením objektívnej zodpovednosti za priestupky neznamená, že skončia klasické dopravné hliadky, ktoré sankcionujú priamo vodičov, ale budeme môcť na najnebezpečnejších úsekoch našich ciest, kde prichádza k trvalému, sústavnému, vážnemu porušovaniu dopravných predpisov najmä cestnými pirátmi oveľa účinnejšie sankcionovať tých, ktorí takto dopravné predpisy porušujú a vystavujú riziku ostatných účastníkov cestnej premávky.
Výhodou tohto riešenia je, že bude postihované aj latentné porušenie pravidiel cestnej premávky, kde je ťažké identifikovať vodiča motorového vozidla. Uvedený spôsob riešenia správnych deliktov má taktiež protikorupčný charakter a musím povedať, že výrazne protikorupčný charakter, pretože bude prebiehať v automatizovanom režime s takmer nulovým zásahom ľudského činiteľa. Držiteľom vozidla, ktorému sa uloží pokuta v rámci objektívnej zodpovednosti, bude mať možnosť zaplatiť len dve tretiny z pokuty, ak ju uhradí do 15 dní od doručenia rozkazu o uložení pokuty.
Pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, páni poslanci, chcel by som vás požiadať o schválenie návrhu zákona do druhého čítania, kde budeme potom mať možnosť diskutovať obšírnejšie o navrhovanej právnej úprave. A som presvedčený o tom, že aj tento návrh zákona bude možno drobným, ale predsa len kamienkom do celkovej mozaiky, ktorej cieľom je, aby sme na našich cestách mali čo najmenej mŕtvych a čo najmenej zranených.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

30.11.2011 o 9:51 hod.

JUDr.

Daniel Lipšic

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 9:57

Milan Laurenčík
Skontrolovaný text
Ďakujem za slovo. A už je tu.
Skryt prepis

Vystúpenie

30.11.2011 o 9:57 hod.

Ing.

Milan Laurenčík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:57

Pavol Hladký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Ja sa ospravedlňujem, nejako som si to zle vypočítal.
Vážený pán minister, vážené panie poslankyne, páni poslanci... Som utekal trošku. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona (Smiech.), už to bude dobre, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 8/2009 o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 558. V súlade s § 73, odstavec 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom vládnom návrhu zákona. Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa po formálno-právnej stránke všetky náležitosti uvedené v § 67 a § 68 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku odporúčam, aby Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla v zmysle § 73 odstavec 3 písmena c) rokovacieho poriadku na tom, že uvedený návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky z 11. novembra 2011 číslo 562 a podľa § 71 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby vládny návrh zákona prerokovali tieto výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Odporúčam, aby výbory predmetný vládny návrh zákona prerokovali v lehote do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Ďakujem za slovo.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

30.11.2011 o 9:57 hod.

Mgr.

Pavol Hladký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:01

Daniel Lipšic
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán predsedajúci. Vážené pani poslankyne, páni poslanci, mám takú skromnú ponuku k spravodajcom k mojím návrhom zákonov, že ich kľudne veľmi rád privítam na spoločnom rannom behu pred rokovaním pléna Národnej rady.
Tento návrh zákona predkladám nie ako zákon ministerstva vnútra, ale ministerstva obrany a týka sa vojenských obvodov. Účelom návrhu zákona, novely zákona, je vytvoriť legislatívne podmienky na to, aby územie vojenského obvodu mohli okrem ozbrojených síl využívať aj ozbrojené zbory a záchranné služby, ktoré zabezpečujú plnenie úloh v oblasti bezpečnosti štátu. Územie vojenského obvodu budú môcť v určenom rozsahu využívať aj občania a to bez povolenia na vstup a bez povinnosti úhrady správneho poplatku. Nová právna úprava vytvára podmienky na to, aby širšie využívanie územia vojenského obvodu verejnosťou negatívne neovplyvnilo prípravu ozbrojených a záchranných zložiek na plnenie úloh súvisiacich so zabezpečením obrany a bezpečnosti štátu. Návrh zákona ustanovuje povinnosť ministerstva obrany označiť hranice územia vojenského obvodu a aj tie jeho časti, na ktoré bude trvalý zákaz vstupu. Návrhom zákona sa tiež ustanovujú povinnosti osôb pred vstupom a počas pobytu na území vojenského obvodu. Za porušenie ustanovených povinností budú ukladané sankcie. Zmenou podmienok vstupu na územie vojenského obvodu sa súčasne umožní širšie využívanie vojenských hlasov verejnosťou.
Vážený pán predsedajúci, pani poslankyne, páni poslanci, dovoľujem si vás požiadať o prerokovanie vládneho návrhu zákona a jeho postúpenie do druhého čítania.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

30.11.2011 o 10:01 hod.

JUDr.

Daniel Lipšic

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 10:03

Július Stanko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, výbor ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení zákon o organizácii miestnej štátnej správy. Uvedený návrh spĺňa po formálno-právnej stránke všetky náležitosti uvedené v § 67 a 68 zákona číslo 350/96. Odporúčam, aby sa Národná rada uzniesla, že uvedený návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. Navrhujem, aby vládny návrh zákona prerokovali výbory: ústavnoprávny výbor, výbor pre financie a rozpočet, výbor pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu, výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie, výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj a výbor pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem výbor pre obranu a bezpečnosť a odporúčam, aby výbory prerokovali návrh zákona v lehote do 30 dní a gestorský do 32 dní.
Skryt prepis

Vystúpenie

30.11.2011 o 10:03 hod.

MVDr.

Július Stanko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:05

Jaroslav Baška
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte aj mne v krátkosti vystúpiť v rozprave k uvedenému zákonu o vojenských obvodoch. V prvom rade chcem povedať, že aký bol dôvod vlastne a skutočný dôvod predloženia tohto návrhu zákona. Tým skutočným dôvodom bolo to, že politická strana Sloboda a Solidarita si to podmienila a schválenie, podmienila si schválenie tohto zákona tým, že potom podporí návrh štátneho rozpočtu na rok 2012. Myslím si, že to nie je, nie je správne takýmto spôsobom podmieňovať schválenie štátneho rozpočtu práve zmenou zákona o vojenských obvodoch. Ja tam nevidím žiadny súvis a žiadnu súvislosť s tým a dopad vlastne na štátny rozpočet roku 2012. To je prvá vec, ktorú som chcel povedať.
Dovoľte mi, dovoľte mi dotknúť sa aj jednej časti tejto novely zákona a to je povinností, ktoré prechádzajú na susedné obce, teda obce susediace s vojenským, s územím vojenských obvodov. Už za našej vlády sme, sme sa snažili nejakým spôsobom uľahčiť tento prístup občanov do týchto vojenských obvodov a to tým, že ten poplatok, ktorý sa vydával, a to povolenie bolo na rok, my sme toto povolenie a ten súhlas vlastne a tú platnosť toho povolenia dali na tri roky s tým, že susediace obce mohli od tých záujemcov z týchto, z týchto obcí vyzberať tieto žiadosti na to, na tieto povolenia o vstup do vojenských obvodov a tieto obce toto vlastne pripravili a doniesli to na vojenský obvod, kde vojenský obvod vydal, vydával toto povolenie. Aj tá čiastka, ktorá sa za to platila, čiže ten správny poplatok ostal nezmenený, ale platil, platil na tri roky.
Čo sa však v tejto, v tejto novele ďalej presúva na obce si myslím, že zbytočne zaťažujeme týmto, týmto susediace obce, a je to § 9a odsek 3 novely tohto zákona o vojenských obvodoch, je to, že osoby, ktoré chcú ísť do tohto vojenského obvodu, sú povinné kontaktovať susediace obce a informovať sa o podmienkach pohybu v týchto vojenských obvodoch, respektíve o zákazoch, ktoré sú pre tieto, týchto záujemcov, pre tieto osoby určené a stanovené, či v tom konkrétnom čase, tej konkrétnej dobe, nie je, nie je uzavretý tento vojenský, vojenský obvod. Myslím si, že je to, že znova tým obciam dávame, dávame ďalšie, ďalšie úlohy, ktoré musia tieto obce, teda susediace obce plniť.
Ako by som sa postavil ja k tomuto, poviem v krátkosti môj návrh, ako využívať alebo sprístupňovať teda vojenské obvody verejnosti. Môj návrh by bola, už rok a pol sa robí takzvaná Biela kniha o ozbrojených silách Slovenskej republiky a určite sú tam spomínané aj niektoré vojenské obvody, respektíve ich redukcia, týchto vojenských obvodov. Môj návrh by bol úplne iný a prístup k týmto veciam by bol úplne iný. Ja by som prehodnotil tieto vojenské obvody. Niektoré obvody, vojenské obvody by som navrhol zrušiť a v niektorých vojenských obvodoch by som navrhol zmeniť hranice týchto vojenských obvodov. Potom následne vlastne by prebehla určitá pyrosanácia v týchto obvodoch a potom by to bolo odovzdané, odovzdané do užívania obciam, respektíve tým ľuďom, ktorí na tom zo zákona majú, majú nárok. Čiže ten prístup je diametrálne odlišný a navrhoval by som, aj keď by to možno trvalo dlhšie, dlhšie obdobie, ale takýmto spôsobom by som, by som reagoval na vstup do týchto vojenských obvodov. Čiže zrušiť, prehodnotiť vojenské obvody, ktoré sú na Slovensku. Myslím si, že tých vojenských obvodov máme zbytočne veľa. A napríklad aj tie Valaškovce, keď sme zrušili aj tankový prápor a budú sa rušiť ďalšie vojská, si myslím, že niektoré vojenské obvody nemajú opodstatnenie. Zoberme si aj tu pri Bratislave máme dva vojenské obvody, vojenský obvod Malacky, Turecký Vrch, vojenský obvod Turecký Vrch, takže určite by sme vedeli niektoré tieto vojenské obvody zrušiť.
Takým posledným mojím, mojím vstupom k tomuto je, že štát má v prvom rade chrániť životy, zdravie a majetok každého občana tejto republiky. Myslím si, že táto zmena, ktorá sa pripravuje, že umožňujeme občanom a každému občanovi za určitých podmienok vstup do týchto vojenských obvodov je, je skôr opakom, ako ochraňovať životy, zdravie a majetok občanov. A mali sme taký jeden príklad, ktorý hovorí za všetko. Bol pred nedávnom, keď v bývalom Vojenskom obvode Javorina došlo, došlo takmer k tragédii na životoch, kde boli zranené dve, dve ženy nevybuchnutým delostreleckým granátom. Kde máme zaručené, že aj v tých okrajových častiach tých vojenských obvodov, ktoré chceme, ktoré chceme sprístupniť, nebude nejaká takáto zabudnutá, zabudnutá munícia? Podľa mňa je to chyba, že takéto, takáto novela, že umožňujeme touto novelou zákona o vojenských obvodoch vôbec prístup každému občanovi Slovenskej republiky, aj keď je to za určitých podmienok.
Preto na záver mi dovoľte podľa § 73 odsek 3 písmeno b) rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky navrhnúť, aby Národná rada Slovenskej republiky nepokračovala v rokovaní o návrhu tohto zákona.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.11.2011 o 10:05 hod.

Ing.

Jaroslav Baška

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:12

Ľubomír Galko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. No ja zareagujem len na dve veci. Nie je pravda, je lož, že strana Sloboda a Solidarita si podmienila schválenie tohto zákona naproti súhlasu štátneho rozpočtu. Keď sme sa rozprávali o tom, ako budeme pokračovať, potom ako vláda Ivety Radičovej stratila dôveru v parlamente, tak pri obnovovaní vlády sme spoločne s ostatnými tromi bývalými koaličnými partnermi dospeli ku konsenzu a dohodli sme sa všetky štyri strany, ktoré zákony ešte prerokujeme a ktoré schválime. To je prvá pripomienka.
A druhá pripomienka, čo sa týka tej Javoriny, no, pán poslanec, veď nie je tomu tak dávno, čo sme prezentovali výsledky rezortu obrany za prvý rok a vtedy vy ste sa hrdo prihlásili k tej Javorine. Vy ste povedali, že to je vaša zásluha, vy ste to rozbehli a my sme nejakým spôsobom len zlízli smotanu. Takže vôbec by som, nepokladám za správne nejakým spôsobom spájať to nešťastie, ktoré sa stalo v Javorine, pretože tej nevybuchnutej munície z druhej svetovej vojny je po celom Slovensku habadej. Takže ja by som bol veľmi rád, keby sme účelovo nezneužívali to, čo sa na Javorine stalo.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

30.11.2011 o 10:12 hod.

Mgr.

Ľubomír Galko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video