53.schôdza

16.6.2015 - 3.7.2015
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

30.6.2015 o 10:57 hod.

JUDr. Ing.

Otto Brixi

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 10:51

Otto Brixi
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

59.
Ďakujem pekne, pani predsedajúca. Ctené kolegyne, kolegovia, pán minister, vzhľadom k tomu, že sa rozmohli na Slovensku praktiky, ktoré naďalej súvisia s aktivitami tzv. šmejdov, teda skupín, ktoré okrádajú a zneužívajú dôveryhodnosť sociálne slabších a starších ľudí, rozhodli sme sa s pánom poslancom Martvoňom predniesť nasledujúci pozmeňujúci návrh, ktorý by takéto praktiky týchto skupín obyvateľstva eliminoval a ktorý by naďalej zákon o podomovom a zásielkovom predaji nejakým spôsobom precizoval tak, aby ho nebolo možné obchádzať.
Takže pozmeňovací návrh Otta Brixiho a Antona Martvoňa znie:
Za čl. II zákona o hospodárskej mobilizácii sa vkladá nový čl. III, ktorý znie:
Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 151/2004 Z. z. sa dopĺňa takto:
V § 2 ods. 6 sa na konci pripája veta, ktorá znie:
"Na účely tohto zákona sa za prevádzkareň nepovažujú prevádzkové priestory využívané predávajúcimi a organizátormi predajných akcií na organizovanie a uskutočňovanie jednorazových predajných alebo prezentačných obchodných aktivít."
Doterajší čl. II sa označuje ako čl. III s tým, že v súvislosti s uvedenou zmenou sa v čistopise schváleného návrhu zákona vykoná legislatívno-technická zmena názvu zákona.
Samotné odôvodnenie. Existujúca právna úprava v prípade jednorazových predajných a prezentačných akcií spôsobuje, že ich organizátori a predajcovia majú možnosť obchádzať zákon, najmä ustanovením a ustanoveniami slúžiacimi k ochrane spotrebiteľa. Návrh pozmeňujúceho a doplňujúceho zákona má za cieľ predchádzať nekalým praktikám zo strany obchodníkov, ktorí zakladajú prevádzkarne tzv. ad hoc s cieľom sťažiť spotrebiteľovi uplatnenie jeho práv a následný výkon kontroly zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie. Je potrebné vymedziť, že novými prevádzkovými priestormi, aj keď sú v sídle ich firiem, na účely zákona o ochrane spotrebiteľa nie sú priestory využívané predávajúcimi na organizovanie a uskutočňovanie jednorazových predajných akcií. Ak sa spotrebiteľ dostaví do týchto dočasných priestorov na pozvánku a zakúpi tovar, nevzťahuje sa naň ochrana spotrebiteľa poskytovaná zákonom.
Čiže aby som to vysvetlil nejako v krátkosti. Stávalo sa to, že títo šmejdi a skupiny spoločností, ktoré sa zaoberali nekalo-súťažnými a nekalo-obchodnými praktikami, si zriaďovali tzv. ad hoc prevádzky na hodinku-dve, kedy nebolo možné zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie flexibilne reagovať na kontrolu týchto prevádzok a na kontrolu toho, čo sa v týchto priestoroch deje, čím chceme, samozrejme, takýmto zákonom, takýmto konaniam predísť a naďalej zabezpečiť to, že títo tzv. šmejdi a tieto spoločnosti budú môcť hlásiť a budú musieť hlásiť organizovanie takýchto akcií v dostatočnom predstihu, tak aby bol štát schopný reagovať, aby ľudia mali možnosť v dostatočnej miere sa oboznámiť s tým, čo sa na akcii bude predávať, ako sa bude predávať a za akých podmienok.
Ďakujem pekne.

Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.6.2015 o 10:51 hod.

JUDr. Ing.

Otto Brixi

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:55

Anton Martvoň
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

61.
Ďakujem veľmi pekne. Ja chcem nadviazať na pána poslanca Brixiho, ktorého pozmeňujúci návrh spolu predkladáme, a plne ho podporujem. Tento návrh bol skonzultovaný a schválený Slovenskou obchodnou inšpekciou, prišlo to ako podnet zo Slovenskej obchodnej inšpekcie na nové nekalé praktiky, s ktorými šmejdi prichádzajú, a v rámci boja proti šmejdom, ktorý sme spustili ešte s pánom štátnym tajomníkom pánom Pavlisom, aj za súčasného pána ministra Vazila Hudáka bojujeme proti tým šmejdom a promptne teda reagujeme, ako sme vtedy pri prijímaní tej protišmejďáckej novely garantovali, že pokiaľ sa objavia nové spôsoby obchádzania zákona, tak na to promptne zareagujeme, nehovoriac o tom, že tento protišmejďácky zákon, ktorý sme dávali spolu s pánom Brixim a spolu s pánom štátnym tajomníkom Pavlom Pavlisom, a teraz predkladáme pozmeňovák spolu s pánom ministrom Hudákom, pochválili aj v Českej republike a inšpirovali sa - aj česká právna úprava - týmto naším slovenským ustanovením a ustanoveniami zákona, a myslím si, že boj proti šmejdom je vec, ktorá ide naprieč celým politickým spektrom, a ochrana spotrebiteľa je prioritou celej Európskej únie.
Toľko z mojej strany, ďakujem.

Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

30.6.2015 o 10:55 hod.

Mgr. PhD.

Anton Martvoň

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:56

Lucia Žitňanská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

63.
Ďakujem veľmi pekne. Ochrana spotrebiteľa je nepochybne dôležitá vec, ale ja by som chcela upozorniť na to, že zase tu máme nejakú novelu zákona, ktorá nesúvisí s novelou zákona, ktorá je predmetom rokovania a ktorú predložila vláda zastúpená ministrom hospodárstva. Chcem upozorniť na to, že duo Martvoň - Brixi už urobili taký chaos v spotrebiteľskej legislatíve neustálymi novelizáciami, že sa na tú právnu úpravu naozaj treba pozrieť s odstupom a pozrieť sa, čo funguje a čo nefunguje. A chcela by som upozorniť relatívne čerstvého pána ministra, že on rozhoduje o tom, že či sa takto budú novelizovať jeho zákony, pretože on môže s týmto súhlasiť alebo nesúhlasiť.
A k tomu len dodávam, že je to práve ministerstvo hospodárstva, ktoré má v gescii aj kvalitu podnikateľského prostredia, a musím povedať, že spôsob novelizácií zákonov, ktoré sa týkajú o ochrane spotrebiteľa, už nemajú nič spoločné s prehľadnou, jasnou a zrozumiteľnou legislatívou, kvalitou podnikateľského prostredia a v konečnom dôsledku potom ani s dôslednou ochranou spotrebiteľa.
Ďakujem pekne.

Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

30.6.2015 o 10:56 hod.

doc. JUDr. PhD.

Lucia Žitňanská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:57

Otto Brixi
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

65.
Ďakujem pekne. Takže budem reagovať na pani docentku Žitňanskú. Pani doktorka, ono veci sa majú tak, že niekedy ten život prinesie aj potrebu priniesť nejakú legislatívnu zmenu, ktorá možno nie je pripravovaná s tak veľkým časovým predstihom, a to iba kvôli tomu, lebo na strane druhej stojí veľké množstvo spotrebiteľov, v tomto prípade občanov, ktorí, žiaľbohu, sa stávajú obeťami mnohých spoločností, ktoré zneužívajú ich sociálnu situáciu, tieseň, rozumovú vyspelosť.
A, žiaľbohu, priznávam, že pôvodný zámer pri novele zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji mal za cieľ chrániť všetkých občanov a chrániť ich aj pro futuro, ale, žiaľ, treba si uvedomiť, že v ochrane spotrebiteľa stojíme stále pri veľkých korporáciách, pri veľkých firmách, pri špekulantoch, stále na strane tej, ktorá ťahá za kratší koniec, a niektoré veci prináša život a treba ich riešiť flexibilne.
Táto novela, tento pozmeňujúci návrh vzišiel na základe iniciatívy nielen našej, ale na základe iniciatívy ŠOI-ky, sekcie spotrebiteľov na ministerstve hospodárstva a vzišiel v takej kvalite a v takom vecnom rozsahu, ktorý bude predmetnú situáciu, o ktorej som zadychčaný hovoril, riešiť.
Takže, prosím, nezhadzujme tú teraz nejakú dobrú aktivitu, ja viem, že vás možno niekedy mrzí, že ste za vašej vlády nedokázali spotrebiteľov ochrániť ani zbla, ochrana spotrebiteľa bola nulová. Tu sa za tri roky prijali zákony, pani docentka, ktoré ľudí priniesli opäť na stranu spravodlivosti v boji so šmejdami a s podobnými sociálnymi výpalníkmi, takže prosím či pána ministra, či pána bývalého štátneho tajomníka, či nás dvoch, ak chcete diskutovať, tak veďte diskusiu vecne, a, prosím, skúste byť trošku pozorná a rozumná.
Ďakujem.

Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

30.6.2015 o 10:57 hod.

JUDr. Ing.

Otto Brixi

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:59

Vazil Hudák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

67.
Ja len veľmi stručne, hlavne teda, hlavne teda k tej, k tým dodatkom, ktoré tu boli spomenuté. Ja myslím, že iniciatíva poslancov Martvoňa a Brixiho reaguje na situáciu, proste máme tu určitú dynamiku na trhu, tzv. šmejdov a ministerstvo hospodárstva má pôsobnosť v tejto oblasti. Asi neni úplne ideálne, že sa využíva tento nosič, ktorý tu máme, ale zase je to reakcia na situáciu, na ktorú musíme reagovať. Sú to proste veci, ktoré neboli podchytené v iných zákonných normách.
Na druhej strane súhlasím, že v nejakom momente by bolo asi dobré konsolidovať všetky opatrenia, ktoré tu sú zamerané na ochranu spotrebiteľa proti tzv. šmejdom a tak ďalej, do nejakej viac ucelenej sústavy, pretože teraz je to taký proces vo vývoji, a často reagujeme na ten vývin, aký je, a snažíme sa zaplátať tie diery, ktoré, ktoré, ktoré tieto nekalé spoločnosti využívajú. Takže my sme v podstate posúdili toto ako nosič pre túto zmenu, ale myslím si, že do budúcna bude potrebné naozaj nejak to konsolidovať v nejakej novej, novej právnej norme.
Takže ďakujem za pozornosť.

Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

30.6.2015 o 10:59 hod.

JUDr.

Vazil Hudák

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 11:01

Helena Mezenská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja vás chcem, pani podpredsedníčka, len upozorniť na to, aby to nevyznelo naozaj tak, že som teraz proti tomu, aby sa pripravil a predniesol pozmeňujúci návrh k zákonu, ale my sme tento pozmeňujúci návrh nemali distribuovaný na to, aby sme sa vedeli s ním oboznámiť. A teraz vlastne sa bude o zákone hlasovať, o tomto pozmeňujúcom návrhu.... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcou.)

Laššáková, Jana, podpredsedníčka NR SR
Nie, nie, o 17.00 hod. sa hlasuje.

Mezenská, Helena, poslankyňa NR SR
Pardon. Tak ako zdá sa mi to nie celkom správne, žeby sme v takejto improvizovanej atmosfére vlastne mali o takomto pozmeňujúcom návrhu rokovať. Nemali sme možnosť sa s ním vôbec oboznámiť s týmto pozmeňujúcim návrhom.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

30.6.2015 o 11:01 hod.

Mgr.

Helena Mezenská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 11:02

Vazil Hudák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

73.
Vážená pani predsedajúca, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, materiál, ktorý predkladám na dnešné rokovanie, vypracoval Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky s cieľom uzatvoriť Dohodu o Vyšehradskom patentovom inštitúte, ktorý sa zriaďuje ako medzivládna organizácia krajín V4 v zmysle čl. 16 a 32 zmluvy o patentovej spolupráci.
Inštitút bude mať samostatnú právnu subjektivitu, administratívnu a finančnú nezávislosť a viesť ho bude finančná rada zložená zo zástupcov zmluvných štátov. Za organizáciu činností inštitútu bude zodpovedať riaditeľ, ktorého vymenuje správna rada. Hlavným účelom zriadenia Vyšehradského patentového inštitútu je vytvorenie novej medzinárodnej autority v regióne strednej a východnej Európy, ktorá by v konaní o medzinárodných prihláškach podľa Zmluvy o patentovej spolupráci vykonávala pre prihlasovateľov medzinárodné rešerše a medzinárodné predbežné prieskumy, a to za výhodnejších podmienok v porovnaní sú súčasným stavom. Pre väčšinu slovenských prihlasovateľov budú náklady nižšie v priemere o 40 %, pričom komunikácia sa bude uskutočňovať v slovenskom jazyku. Pre malých a stredných podnikateľov, ako aj pre výskumné centrá a univerzity z regiónu predstavuje výhodný a účinný spôsob zabezpečenia medzinárodnej patentovej ochrany a uľahčenie prístupu k možnosti podania medzinárodných prihlášok.
Dohoda zodpovedá záujmom zahraničnej politiky Slovenskej republiky a predstavuje naplnenie programu predsedníctva Slovenskej republiky vo Vyšehradskej skupine, tzv. V4. Výdavky vyplývajúce z predloženého materiálu budú zabezpečené v rámci schváleného limitu výdavkov kapitoly Úradu priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky na príslušný rozpočtový rok.
Vážená pani predsedajúca, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľujem si Vás požiadať o podporu predloženej dohody.
Ďakujem za pozornosť.

Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

30.6.2015 o 11:02 hod.

JUDr.

Vazil Hudák

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 11:04

Helena Mezenská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážení prítomní, dovoľte mi, aby som ako spravodajkyňa predniesla spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady s Dohodou o Vyšehradskom patentovom inštitúte.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím z 30. apríla 2015 č. 1551 pridelil návrh na prerokovanie, a to Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor určil Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky o návrhu rokoval 9. júna 2015 a prijal uznesenie č. 605. Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti o návrhu rokoval 11. júna 2015 a prijal uznesenie č. 428. Obidva výbory odporučili Národnej rade podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť súhlas s Dohodou o Vyšehradskom patentovom inštitúte a rozhodnúť, že dohoda je medzinárodná zmluva podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá má prednosť pred zákonmi.
Gestorský výbor odporúča Národnej rade Slovenskej republiky podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť súhlas s Dohodou o Vyšehradskom patentovom inštitúte a rozhodnúť, že ide o medzinárodnú zmluvu podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá má prednosť pred zákonmi.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady s Dohodou o Vyšehradskom patentovom inštitúte vrátane návrhu uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky bola schválená uznesením gestorského výboru č. 448 zo 16. júna 2015. Týmto uznesením výbor zároveň poveril spoločného spravodajcu, aby informoval o výsledku rokovania výborov, odôvodnil návrh a stanovisko gestorského výboru uvedené v spoločnej správe a predniesol návrh uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky.
Vážená pani predsedajúca, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

30.6.2015 o 11:04 hod.

Mgr.

Helena Mezenská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:08

Pavol Zajac
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

77.
Vážená pani podpredsedníčka Národnej rady, vážený pán navrhovateľ, spravodajca, dámy a páni, dovoľte mi, aby som krátko vystúpil k predloženému návrhu zákona.
V prvom rade už podľa toho, čo povedal pán kolega Hlina pri prednesení tohto návrhu zákona, popisoval situáciu, keď pri napríklad PPP projektoch vláda rozhodne o významných výdavkoch do budúcnosti všetkých občanov Slovenska, v prípade PPP projektov je to na 30 rokov, a rozhodne o tom tak, že tá vláda, ktorá o tom rozhoduje, nemá s pripravovaným projektom žiadne výdavky. To znamená, že vláda rozhodne o tom, že napríklad bratislavský obchvat D4 a rýchlostná cesta R7 sa bude stavať formou PPP a začne sa tento projekt splácať až po ukončení výstavby. To znamená, výstavba trvá 4-5 rokov, vláda o tom rozhodne a všetky ďalšie vlády budú musieť splácať tento projekt ďalších 30 rokov.
Dámy a páni, v tejto súvislosti chcem povedať, keď tu každý rok máme rozpočet, ktorý na jeseň vždycky vláda predloží, máme tu niekoľko dňovú rozpravu k rozpočtu, tak v tom rozpočte si dokážete nájsť všetky výdavky všetkých organizácií a podriadených a pridružených organizácií, ktoré sú pod jednotlivými ministerstvami, prenesene povedané, každých 100 eur dokážete nájsť v rozpočte. Pritom keď vláda rozhodne, napr. o tom toľko spomínanom PPP projekte, ktorý, mimochodom, má mať výdavky v najbližších 30 rokoch na úrovni 4 - 4,5 mld., 4 - 4,5 mld. v najbližších 30 rokoch zaplatia občania Slovenska na základe rozhodnutia vlády. A toto nijakým spôsobom Národná rada Slovenskej republiky vôbec nepripomienkuje, nevyjadruje sa k tomu, vláda alebo jednotlivý minister rozhodne, podpíše zmluvu s koncesionárom, samozrejme, na základe výberového konania, samozrejme, že je nám neustále odkazované, že vo výberovom konaní bude cena znížená. To znamená, pýtam sa, nebude to 4 - 4,5 mld., bude to koľko, 3,5 mld.? Možnože znížia až na 3 mld. cenu. Ale 3 mld. eur je, dámy a páni, skoro 100 mld. slovenských korún, ktoré v najbližších 30 rokoch všetci občania Slovenska vrátane nás všetkých, ktorí tu sedíme, zaplatia za takýto pripravovaný projekt. A to ešte bude nám odkazované, že ako sa im to podarilo perfektne vysúťažiť.
Dámy a páni, ja vám hovorím, že tento projekt, obchvat Bratislavy D4 a R7 sa dá postaviť a prevádzkovať vrátane údržby, vrátane ťažkej údržby za 1,5 mld., a nie za 4 - 4,5 mld., ako to schválila vláda, štúdiu, ktorú schválila vláda je za 4 - 4,5 mld. A Národná rada Slovenskej republiky sa k tomu nijako nevyjadrí a ten projekt prejde, bude schválený a všetky vlády, všetci ministri financií budú musieť každý rok, 30 rokov po sebe, nájsť na to príslušné zdroje, o ktorých rozhodne táto vláda.
Preto predložený návrh zákona Alojza Hlinu hovorí o tom, že ak sa jedná o zákazky nad 100 mil. eur, ak sa niekomu zdá malá tá čiastka alebo vysoká, v druhom čítaní sa dá upraviť. Je to číslovka, dá sa to upraviť, aby to prešlo schvaľovaním v Národnej rade. Mimochodom, každá vláda, každá väčšinová vláda, má väčšinu v pléne Národnej rady, takže sa tu vlastne rozprávame o určitom obligatórnom postupe, ale poslanci Národnej rady by sa mohli vyjadriť k takémuto pripravovanému projektu. Dámy a páni, pripomínam, niekoľkokrát som to už spomínal tu, Národná rada Slovenskej republiky je legislatívnym orgánom podľa ústavy, ale zároveň aj kontrolným orgánom voči vláde Slovenskej republiky. Naozaj aj na dnešnej schôdzi máme niekoľko správ, ktoré nám jednotlivé inštitúcie a ministri predkladajú, v piatok tu budeme mať tajnú správu SIS, Vojenského spravodajstva, generálny prokurátor príde predložiť správu a poslanci Národnej rady sa môžu vyjadriť k týmto správam, môžu kritizovať, môžu pochváliť, ale vláda schváli napríklad toľko spomínaný PPP projekt, na ktorý ona dneska nemusí dať žiadne výdavky, o 4 roky začnú všetky vlády splácať 30 rokov a poslanci Národnej rady sa k tomu ani len nevyjadria. Ku 100 eurám v štátnom rozpočte, ktoré máte predložené každý rok, sa môže každý poslanec vyjadriť v niekoľkodňovej väčšinou rozprave k rozpočtu, a keď tu vláda rozhodne o takejto významnej investícii, poslanci Národnej rady, ktorí majú kontrolnú funkciu, sa k tomu ani len nevyjadria. Prejde to de facto potichu, ak teda sa toho nechytia médiá. Áno, počul som výhradu od niektorých kolegov , že to je delenie moci na parlamentnú a výkonnú, ešte máme aj súdnu moc, ale pripomínam, že Národná rada Slovenskej republiky má aj kontrolnú funkciu voči vláde. A na to vo svojom vystúpení poukazujem, toto zvýrazňujem, ak Národná rada má kontrolnú funkciu voči vláde Slovenskej republiky, tak o takýchto významných investíciách, ktoré do budúcnosti zaťažia naše deti, vnukov, všetkých občanov Slovenska v obrovských čiastkach ako pri tom spomínanom obchvate Bratislavy niekoľko miliárd, aby sa Národná rada nevyjadrila, tak mi to pripadá veľmi zvláštne, preto ja tento návrh zákona podporujem.
Ďakujem za pozornosť.

Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.6.2015 o 11:08 hod.

Ing.

Pavol Zajac

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:15

Alojz Hlina
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

79.
Ďakujem veľmi pekne kolegovi, že podporil tento návrh. Ja som to aj v úvodnom slove povedal, že verím, že raz tento návrh zákona bude mať exkluzívnych fakt top predkladateľov a uznáme potrebu predložiť tento zákon, lebo my by sme v zásade mali uznať, že pre potreby Slovenska je toto dôležité o niečo viac. A ja si dovolím tvrdiť, že teda, že je to všeobecne dôležité a pre potreby Slovenska o niečo viac.
A naozaj dneska v šere kancelárie u pána Počiatka sa podpíše zmluva, ktorá zaviaže nieže moje deti, tie už dávno sú popodpisované, ale už sa pripravujú zmluvy, ktoré zaviažu mojich vnukov, viete. Proste a to by som prípadne, ak dovolíte, rozporoval, že dať legitimitu tým rozhodnutiam, a aké, akú dávate legitimitu tým rozhodnutiam, jednak že je víťazom verejného obstarávania, to je úplne v poriadku, to rešpektujem, že ju podpisuje minister ako šéf exekutívy, ale to, že parlament sa k veľkej investícii vyjadrí, že je vo verejnom záujme. On nehodnotí tú investíciu, či cena za meter štvorcový asfaltu je dobrá. Parlament prijíma uznesenie, že takáto investícia je vo verejnom záujme, a to je podmienka na nadobudnutie účinnosti takejto zmluvy. Ja si dovolím tvrdiť, že je čas, naozaj by sme mohli komentovať, že v akých rukách je vláda alebo nie je, dneska dokáže podpísať minister Počiatek zmluvu, ktorá zaviaže našich vnukov, a to treba sa nejakým spôsobom tomu brániť.
A jeden zo spôsobov, ako sa tomu dá brániť, je aj to, že pridáte legitimitu takýmto rozhodnutiam, a to tento návrh rieši.

Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

30.6.2015 o 11:15 hod.

Alojz Hlina

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video