58. schôdza

18.2.2020 - 26.2.2020
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

21.2.2020 o 9:34 hod.

Igor Janckulík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:19

Igor Janckulík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. A peniaze určite nám budú chýbať a je to obrovský výpadok. Je mi ľúto, že vlastne s týmto návrhom nesúhlasí ani minister dopravy, ani Národná diaľničná spoločnosť. Štrajkujúci autodopravcovia UNAS-u žiadali výhodnejšie podmienky pre ich dopravcov, aby sme, aby títo dopravcovia boli viac konkurencieschopní, žiaľ, minister financií sa mu nepodarilo nájsť tieto finančné zdroje v rozpočte. Únia autodopravcov dala aj také vyhlásenie, určite ste ho niekde postrehli, prečítam ho:
„Únia autodopravcov Slovenska hrozí blokádami ciest, ak parlament schváli zrušenie diaľničných známok. Zároveň naďalej trvá na svojich požiadavkách a na zverejnení všetkých dodatkov zmluvy s firmou SkyToll,“ uviedol to v stredu Stanislav Skala z únie. „V prípade zrušenia diaľničných známok parlament, parlamentom u nás ihneď vyzve svojich členov na blokovanie ciest a diaľnic na miestach, v ktorých sa aktuálne nachádzajú,“ zdôraznil Skala.
Viete, je mi to ľúto, že vlastne znova budú trpieť ľudia na to, že proste urobil tu niekto nejaké rozhodnutia, len dúfam, to, čo povedal pán kolega Miro, že neprejde to parlamentom, lebo ten výpadok, ako som, som spomínal, bude veľmi veľký, a vieme, ako finančné zdroje nám chýbajú. Ja spomeniem, napríklad v programovom vyhlásení vlády, vlády bola aj rýchlostná cesta R3 príprava Nižná - Dlhá, Dlhá - Sedliacka Dubová a na túto rýchlostnú cestu sme potrebovali zhruba 3,5 mil. na prípravu, aby mohla pokračovať táto príprava. Bohužiaľ, týchto 3,5 mil. sa nenašlo, tým pádom posun tejto výstavby je neskutočných 5 rokov. To znamená a znamená na máj ’24 posun tejto výstavby. Keby sme mali 3,5 mil., tak už sa mohlo pracovať na tomto úseku.
To mi je veľmi ľúto.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

21.2.2020 o 9:19 hod.

Igor Janckulík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:21

Richard Vašečka
Skontrolovaný text
Ďakujem za slovo. Pán kolega, ďakujem za to, že ste tak pokojne, jasne uviedli fakty, prečo to nie je o tom, či doprajeme ľuďom, alebo nedoprajeme, ale že v konečnom dôsledku to ľudia musia zaplatiť úplne rovnako, ale oveľa menej efektívne a spravodlivo, a navyše tu máme iné problémy, ktoré to, toto opatrenie by ešte zhoršilo.
Takže nepodporím skrátené legislatívne konanie, samozrejme, ale ani samotný návrh zákona.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

21.2.2020 o 9:21 hod.

Mgr.

Richard Vašečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:21

Peter Pamula
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Pán kolega Ivan, ak by som nebol členom hospodárskeho výboru a nepoznal by som aj vaše názory alebo vaše návrhy za toto štvorročné obdobie, tak by som vám aj uveril tú úprimnosť, ktorú, o ktorej ste hovoril. A skúsme sa vrátiť naspäť rok, dva, tri a pozrieť si vaše návrhy, aké, aké boli na zníženie daňového zaťaženia občanov a aké následky by vlastne pre Národnú diaľničnú alebo pre ministerstvo dopravy to malo.
Ja spomeniem len jednu takú drobnosť, ktorej som sa zúčastnil aj ja, pretože ja som takisto za zníženie daňovej zaťaženosti občanov a som za to, aby občania platili čím menšie dane. A spomeniem jeden príklad, keď sme tu spolu boli raz, raz večer pri rokovaní, keď pán minister Érsek predkladal nejaký zákon, nepamätám si presne ktorý, a vy ste dával pozmeňujúci návrh na zrušenie nálepiek na emisnú a STK kontrolu. Ja som vám ho podpísal. Ako koaličný poslanec ja som ho podpísal, pretože som šiel za pánom ministrom, on povedal, áno, teoreticky je to možné, ale na druhý deň, keď ministerstvo dopravy vyhodnotilo vlastne tú situáciu a zistilo, že proste by to bol výpadok znovu v príjmoch Národnej diaľničnej aj ministerstva dopravy, tak to nepodporil. Ak by prešiel tento, tento vás pozmeňujúci návrh, znovu by to malo také isté následky, to znamená, že by to bol výpadok v príjmoch, a znovu by sme zato mohli, ako vy ste tu povedal alebo niektoré príklady povedal, my sme zato mohli urobiť nejakú cestu alebo nejaký chodník, alebo proste nejaké oplotenie popri, popri ceste.
Takže ja chcem len poukázať, že áno, je to, je to možno neštandardný postup teraz, ale zase chcel by som v krátkosti povedať aj to, že, alebo... Už nemám čas, ale je to skoro to isté, ako, ako my predkladáme aj vy ste vtedy predkladal, takisto by to bolo zaťaženie ministerstva.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

21.2.2020 o 9:21 hod.

Bc.

Peter Pamula

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:23

Miroslav Ivan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán kolega Pamula, vy hovoríte úplne o niečom inom, už keď teda ste si chceli a spomenuli alebo vrátili sa v čase, tak ten návrh nebol o žiadnych nálepkách v spojitosti s Národnou diaľničnou spoločnosťou, tak vám to teda pripomeniem.
Boli to nálepky, ktoré si motoristi lepia po absolvovaní stanice technickej kontroly a emisnej kontroly, ktoré, za ktoré platia motoristi úplne, ale že úplne zbytočne, pretože dnes je, dnes má motorista u seba po prvé, nálepku, po druhé kartičku a potom ešte aj osvedčenie. A to, čo my sme predkladali, je, aby sa tá nálepka vypustila, pretože sú s tým spojené zbytočné náklady, administratívne náklady pre ST, stanice technických kontrol, zbytočné náklady motoristu, ktorý to musí kupovať, a jediné, čo by bolo treba riešiť tam, pretože, pretože ak by ste hlbšie sa na túto tému pozreli, tak práve týmito nálepkami sa čiastočne financuje tá, práve tá centrála, tá správa tých staníc technickej kontroly, a ale keby sme ich zrušili, tak to budeme financovať a motoristi by ušetrili.
Aj keď sú to malé peniaze, ale v žiadnom prípade z tohto sa nefinancujú žiadne diaľnice, to vás len chcem upres..., alebo upresne vysvetliť vám, ako toto funguje, rád vám k tomu poviem aj detaily.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

21.2.2020 o 9:23 hod.

Ing.

Miroslav Ivan

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:28

Jozef Rajtár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, ďakujem za slovo. Dovoľte, prosím, aj vy mne na úvod povedať jednu vec, ktorá nesúvisí úplne s témou, chcem si pripomenúť výročie Jána a Martiny, je to už dva roky a sú to, sú to ľudia, ktorí, bohužiaľ, položili život za to, aby Slovensko, a resp. predtým bojovali za to, aby Slovensko sa posunulo ďalej, aby sme sa mohli mať lepšie, aby naše deti vyrastali v lepšej, v lepšej krajine, takže dovoľte pripomenúť mi, pripomenúť mi toto výročie.
Prejdem, prejdem k diaľničnej, k diaľničnej známke a neviem, akým spôsobom sa naozaj zrodil tento nápad, ja som sa rozprával aj s mnohými motoristami, s ľuďmi, ktorí, ktorí, samozrejme, diaľnice používajú, a ja som sa nikde nestretol s tým, že by sa niekto potešil alebo že by niekto súhlasil s tým, aby sa zrušila diaľničná, diaľničná známka, tá suma ročne nie je veľká, samozrejme, dá sa rozprávať o tom, že áno, je to nespravodlivé za tie všelijaké frcky diaľníc platiť, keď idete chvíľu po diaľnici a potom musíte pri Žiline z nej zísť dolu a ísť otrasnou, jednoducho že otrasnou cestou až niekde po Martin, pri Martine, okolo Martina je ďalšia taká frcka diaľnice a potom znova musíte zliezť, znova ísť hroznou cestou s obrovskými zápchami, zosúvali sa tam aj, tam pri tuneli Višňovom aj, aj skaly a podobné veci istý čas, ja viem, polroka to, myslím, že tá cesta bola zablokovaná, a cez Terchovú sa všelijako chodilo. Čiže áno, nie je úplne spravodlivé, že, za takúto, takýto stav diaľníc sa platí diaľničná známka. Ale zas si myslím, že to je u nás v minimálnej miere, keď si to porovnáme aj s Talianskom, kde sú, samozrejme, perfektné diaľnice, perfektné, tam neviem, kedy tam budeme, o koľko desaťročí alebo storočí, kde je Taliansko, vo Francúzsku sa veľa platí za každý úsek a myslím si, že na Slovensku by s tým nemal byť problém, že sa platí diaľničná známka v takej sume okolo 50 eur, ako sa, ako sa platí.
Takže nemyslím si, že toto je nápad, ktorý sa aj vo verejnosti ujme a získa, získa podporu, tak ja by som ho aj odporúčal stiahnuť, nie je to návrh, je to len odporúčanie. A ešte si treba uvedomiť jednu vec, že diaľničnú známku, keď cez naše územie prechádzajú cudzinci, taktiež musia mať, tiež musia zaplatiť za to, že tadiaľto prejdú, a týmto pádom keby sme to porušili, tak vlastne umožňujeme občanom všetkým ostatným, všetkých ostatných krajín, zadarmo, zadarmo používať naše cesty, reálne opotrebovávať naše cesty a bez toho, aby sa teda generovali prostriedky aspoň na nejakú ich základnú údržbu od cudzincov, to v žiadnej, v žiadnej inej krajine nie je. Však v Nemecku si pamätáme, prednedávnom, prednedávnom navrhovali, prednedávnom navrhovali to, že znám..., že sa zavedie spoplatnenie a že iba pre cudzincov, myslím, že im to Európska únia následne, následne zrušila, že je to diskriminačné a podobne, ale minimálne pre tých cudzincov to chceli, chceli dávať, platenie diaľníc.
Čiže nemyslím si, že je to celkovo rozumný návrh, naozaj ho odporúčam, odporúčam stihnúť a neísť s tým ďalej a sústrediť sa na to, ako dostavať tie diaľnice. Áno, možno si v budúcnosti bude treba zobrať nejaký väčší úver, aby sa to dostavalo, ale ja zdôrazňujem, to musí ísť najprv naozaj nekorupčným spôsobom, lebo to, ako sa staval tunel Višňové, to spoločenstvo alebo čo to je, Dúha, spoločnosť Dúha, to bolo, to bolo niečo nehorázne. Jednoducho dostal to človek, korupčník, ktorý si to povybavoval, že tú zákazku dostal, ten tunel je nedostavaný, je to predražené, stali sa tam, stali sa tam mnohé zlé veci, zase niekto ďalší mu išiel zobrať firmu a tak ďalej, tomuto sa treba vyhnúť. A bol to, ak sa nemýlim, ten pán Remeta bol bývalý obchodník so železným šrotom. Proste je to niečo podobné, ako nakupovať stíhačky cez zubnú ambulanciu. Toto je u nás nemysliteľné, tak to dám renomovanej firme – aj zahraničnej –, pokiaľ mi to vie dobre postaviť. Pozrime sa na to, čo urobili v Japonsku, keď im tam poničilo cesty, do pár dní to mali opravené a to, to je, to je úplne iný výkon ako u nás, kde si už naozaj že desaťročia nevieme dostavať túto, túto diaľnicu. Ale ešte raz zdôrazňujem, že hlavným problémom je tam korupcia, veď na ten tunel boli peniaze, nebol tam, že nedostatok peňazí, a napriek tomu to nebolo, nebolo dostavané, je to ponechané, ako to je, a nikto nevie, kedy to bude reálne, reálne dostavené.
Takže, prosím, zanechajme, zanechajme diaľničnú známku, nerobme na tomto politiku, starajme sa o to, o čo sa máme starať pri všetkom, aby to bolo spravené nekorupčným spôsobom, aby do toho naozaj rôzni mafiáni a korupčníci nezasahovali, nezískavali pokútnym spôsobom zákazky a potom tie zákazky nebudú vybuchovať.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

21.2.2020 o 9:28 hod.

Dip Mgmt

Jozef Rajtár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:34

Igor Janckulík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, určite súhlasím s kolegom, ktorý spomenul, že zo Slovenska sa stane tranzitná krajina do 3,5 tony, hlavne pre dodávkové vozidlá, a mne je len ľúto, že vlastne tento návrh zákona je návrhom zákona vlády. A môžeme si pripomenúť Programové vyhlásenie vlády, čo sa týka cestnej dopravy: Vláda sa zaväzuje udržať vysoké tempo výstavby diaľníc a rýchlostných ciest. Výstavba diaľníc D1 medzi Bratislavou a Košicami je aj naďalej najdôležitejšou prioritou vlády pri výstavbe diaľníc. Cieľom vlády je umožniť motoristickej verejnosti už od roku 2020 využívať všetky diaľničné úseky. Vláda bude pokračovať v rozvoji dopravnej infraštruktúry osobitne rýchlostných ciest R2, R3, R4, R7. Bude pokračovať v budovaní diaľničného prepojenia s Poľskom, okrem pokračovania vo výstavbe na diaľnici D3 naprieč regiónom Kysúc sa sústredí na prípravu na výstavby východného prepojenia od Prešova na Poľsko prostredníctvom rýchlostnej cesty R4. Najvyššou prioritou na tomto cestnom ťahu je severný obchvat Prešova a v závislosti od výšky disponibilných zdrojov financovania sa bude pokračovať smerom na sever v úsekoch s najvyššou intenzitou. Na Orave sa sústredí na výstavbu rýchlostnej cesty R3. V záujme vlády je pokračovať aj vo výstavbe južného ťahu R2 medzi mestami Zvolen a Košice. Vláda bude pripravovať prepojenie Banskej Bystrice s D1 rýchlostnou cestou. (Ruch v sále.) Prosím vás kolegov, trošku tichšie, lebo sa nedá sústrediť.

Danko, Andrej, predseda NR SR
Poprosím, kľud v sále.


Janckulík, Igor, poslanec NR SR
A je mi veľmi ľúto, že všetky tieto úseky meškajú, všetky úseky. Ani jeden úsek sa nepodarilo načas dokončiť. A všetko je z hľadiska toho, že chýbajú peniaze. Ja súhlasím, že peniaze nie sú, hľadajme riešenie, ale že zrušíme diaľničné známky, to nevidím riešenie.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

21.2.2020 o 9:34 hod.

Igor Janckulík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:37

Igor Janckulík

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:43

Miroslav Ivan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Som rád, Igor Janckulík, že si, že si spomenul ten most, a to je presne to, čo som aj ja mal na mysli v mojej rozprave, že ak Národná diaľničná spoločnosť nedostane svoje peniaze za diaľničné známky, tak to bude musieť nahrádzať ministerstvo dopravy, ktoré im bude musieť posielať tieto peniaze na účet. Tie peniaze, to sú tie peniaze, ktoré ministerstvo dostáva z rozpočtu na dotácie do Slovenskej správy ciest na cesty I. triedy a na mosty. Samozrejme, ak bude musieť nájsť 80 mil. a nahrádzať tento výpadok v NDS-ke, tak o to menej bude mať na cesty I. triedy, a preto ja som ich aj spomenul, aj keď téma sú diaľnice, pretože tie veci súvisia, a potom nechcem vidieť, jak, jak si budeme šklbať po jednom eure peniaze na, na cesty I. triedy, ale predovšetkým na tie mosty. A my veľmi dobre viem, čo to znamená, keď je nejaký most zablokovaný na sieti ciest I. triedy, to znamená obchádzky niekedy až 100 a viac kilometrov pre nákladné motorové vozidlá kvôli nosnosti iných mostov na cestách II., III. triedy, a nielen to, ďalšie vyvolané náklady, lebo musíme posilňovať, staticky posilňovať mosty, ktoré neboli na to dimenzované, na cestách II., III. triedy, pretože na tranzit máme cesty I. triedy, a to sú úplne že vyhodené peniaze von oknom v tom prípade.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

21.2.2020 o 9:43 hod.

Ing.

Miroslav Ivan

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:43

Peter Pamula
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predseda, navrhujem hlasovať po prerokovaní všetkých troch bodoch.

Danko, Andrej, predseda NR SR
Kedy? Po prerokovaní? Hej.

Pamula, Peter, poslanec NR SR
Po prerokovaní.

Danko, Andrej, predseda NR SR
Všetkých prvých tých troch v skrátenom legislatívnom ihneď. Áno? Dobre. Alebo tak, ako je to, ako je to citované, po prerokovaní všetkých bodov. Áno?

Pamula, Peter, poslanec NR SR
Po prerokovaní všetkých troch bodov.
Skryt prepis

21.2.2020 o 9:43 hod.

Bc.

Peter Pamula

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:43

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predseda Národnej rady, panie poslankyne, páni poslanci, na rokovanie Národnej rady Slovenskej republiky je predložená novela zákona o prídavku na dieťa, ktorej účelom je zvýšenie sumy prídavku na dieťa zo súčasných 24,95 eura mesačne na 50 eura mesačne na dieťa. V súčasnosti platná suma prídavku na dieťa sa javí ako nepostačujúca.
Prijatím predmetného návrhu zákona sa zvýši finančná podpora rodín s nezaopatrenými deťmi zo strany štátu s cieľom čiastočne odbremeniť rodičov od finančných výdavkov, ktoré im vznikajú v dôsledku zabezpečenia starostlivosti o nezaopatrené dieťa. Uvedeným návrhom sa sleduje posilnenie základných ľudských práv a slobôd garantovaných Ústavou Slovenskej republiky, konkrétne práva rodičov, ktorí sa starajú o deti, na pomoc štátu.
Z uvedeného dôvodu v spojitosti so snahou vlády Slovenskej republiky zabrániť ohrozeniu základných ľudských práv a slobôd vláda Slovenskej republiky navrhuje Národnej rade Slovenskej republiky prijať túto novelu v skrátenom legislatívnom konaní.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

21.2.2020 o 9:43 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video