9. schôdza

7.7.2020 - 15.7.2020
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.7.2020 o 16:52 hod.

JUDr.

Petra Hajšelová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:52

Petra Hajšelová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán poslanec, som rada, že ste vo svojom vystúpení poukázali na to, že v súčasnosti je prokuratúra uzavretý systém. Ako ste uviedli, novými prokurátormi sa môžu stať synovia, dcéry, rodinní príslušníci či kamaráti, čiže nie tí najlepší, ale tí najbližší. Na strane druhej, samozrejme, nesmieme zabudnúť aj na tých prokurátorov a prokurátorky, ktorí sú charakterní a odvážni. Ak nechceme o právnom štáte len hovoriť a teoretizovať, ale chceme v právnom štáte naozaj žiť, právo a štát by mali reprezentovať naozaj tí najlepší. Polemika sa tu už pár týždňov vedie ohľadom toho, či generálnym prokurátorom, teraz teda aj špeciálnym prokurátorom má byť iba prokurátor, alebo teda môže byť aj neprokurátor, neprokurátor. Ale rovnako ako v každej oblasti či profesii platí jednoducho, že čím je väčšia konkurencia, tým máme aj my väčšiu šancu na to, aby sme si vybrali toho najlepšieho. Na to bude slúžiť verejný híring, každý jeden poslanec sa ho môže zúčastniť, sám si môže urobiť obraz o tom, akú kvalitu daný kandidát má, aké má morálne prednosti, ako chce viesť a riadiť Generálnu prokuratúru, a na základe toho sa sám podľa vlastného vedomia, svedomia, poprípade presvedčenia rozhodnúť pre toho svojho najlepšieho.
Aj z tohto dôvodu si ja osobne myslím, že práve otvorenie prokuratúry má naozaj zmysel.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.7.2020 o 16:52 hod.

JUDr.

Petra Hajšelová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:54

Alojz Baránik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pani kolegyňa Hajšelová. A ďakujem, že ste sa aj vy podieľali na predkladaní tohto návrhu.
Pokiaľ ide o kolegu Kotlebu. Pán Kotleba, nebojte sa, konáme, máme ústavnú väčšinu a verte, že ju využijeme. Inak vaše vystúpenie boli ako vždy len osobné útoky, pretože my všetci vieme, že máte prečo v rozpore s tým, čo tu falošne tvrdíte, máte prečo sa súčasného stavu Generálnej prokuratúry a prokuratúry vôbec zastávať, pretože oni majú podiel veľký na tom, že vašu slávnu stranu nerozpustili. (Reakcie z pléna.) Čiže verím, verím, že sa ich zastávate, že vždy budete proti všetkým, ktorí chcú zmeny na prokuratúre, a z toho pohľadu toto vaše vystúpenie (ruch v sále a zaznievanie gongu) je možné kvalifikovať... (Neutíchajúci ruch v sále a prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Laurenčík, Milan, podpredseda NR SR
Prosím, kľud v sále.

Baránik, Alojz, poslanec NR SR
... presne vašimi slovami, že je lepšie mlčať, pán Kotleba, lepšie mlčať. (Reakcie z pléna.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.7.2020 o 16:54 hod.

JUDr.

Alojz Baránik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:01

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
V súlade s § 24 ods. 5 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady navrhujem v mene štyroch poslaneckých klubov, SAS, ZA ĽUDÍ, OĽANO a SME RODINA, vypustiť z programu schôdze bod 13 - návrh poslancov Marcinkovej a Dostála na vydanie novely zákona o komisárovi pre deti a komisárovi pre osoby so zdravotným postihnutím (tlač 151) a presunúť ho na nasledujúci riadnu schôdzu Národnej rady.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

15.7.2020 o 17:01 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 17:26

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci. Začnem otázkou, ktorú položil pán poslanec Susko v rozprave, že kto nesie zodpovednosť za justíciu, a odpovedal si, že ministerstvo spravodlivosti alebo, alebo pani ministerka spravodlivosti, chcel to použiť ako argument proti nášmu návrhu novely zákona o prokuratúre. No ja by som si dovolil položiť inú otázku, kto nesie zodpovednosť za stav zákonov a za to, čo je v zákonoch napísané, a tá odpoveď je pomerne zjavná. Parlament, poslankyne a poslanci Národnej rady Slovenskej republiky. Čiže nemôžeme sa my vyvliekať zo svojej zodpovednosti s tým, že keď ministerstvo to vidí nejako inak, tak my nemáme právo mať vlastný názor a nemáme zodpovednosť za to, čo, čo tu odhlasujeme a čo sa potom stane súčasťou legislatívy, lebo tak to nie je. My tú zodpovednosť máme.
A chcel by som sa vyjadriť k trom veciam, ktoré rezonovali vo verejnej diskusii a ktoré zazneli aj v rozprave, či už na výbore, alebo, alebo tuto v pléne. Pán poslanec Susko nám vyčítal, že sme nepristúpili na tie výhrady, ktoré aj opozícia vznášala, aj časť odbornej verejnosti, aj z prokurátorskej verejnosti, aj časť vládnej koalície, a síce výhrady, ktoré sa týkali otvorenia voľby generálneho prokurátora aj pre neprokurátorov, a potom otázky možnosti odvolania generálneho prokurátora. Nepristúpili sme na zmenu v týchto bodoch, pretože sú to kľúčové body nášho návrhu, chceme otvoriť výber generálneho prokurátora širšej právnickej verejnosti, prebehne výberové konanie, kde sa kandidáti predstavia so svojimi víziami, so svojimi predstavami o riadení prokuratúry, kde budú musieť dať na verejné posudzovanie svoje doterajšie pôsobenie, svoj doterajší život, svoju odbornosť, tie budú rozobrané verejnosťou, médiami, mimovládnymi organizáciami a potom najmä na verejnom vypočutí Ústavnoprávneho výboru, kde budú dostávať otázky. A potom my poslanci, lebo je to naša zodpovednosť, vo verejnom hlasovaní rozhodneme o tom, koho navrhneme pani prezidentke za generálneho prokurátora. Čiže my sa svojej zodpovednosti nezbavujeme.
A na tú námietku, že mal by to byť prokurátor, ja som to už viackrát na iných fórach povedal, tak skúsim to povedať ešte raz. Dnes je podmienkou toho, aby bol niekto vymenovaný za generálneho prokurátora, skutočnosť, že je prokurátorom a že má najmenej 10 rokov praxe ako prokurátor, sudca alebo advokát, z toho najmenej 5 rokov praxe ako sudca alebo prokurátor. To ale znamená, že podľa súčasného právneho stavu sa prokurátorom môže stať niekto, kto bol 5 rokov advokátom, 5 rokov sudcom, vôbec sa nemusel venovať počas tohto obdobia trestnému právu, stane sa prokurátorom a po mesiaci podľa súčasnej úpravy sa môže stať generálnym prokurátorom. Takže ani dnes nemáme, nemáme v zákone podmienku, že by niekto musel byť 10 rokov prokurátorom, aby sa mohol uchádzať o post generálneho prokurátora.
Druhý bod. Odvolanie. K tomu hovoril, myslím, dosť jasne nielen dnes kolega Alojz Baránik. Ja by som len chcel zopakovať, že tá možnosť odvolať generálneho prokurátora ak prestane svoju funkciu vykonávať riadne, čestne, nezávisle alebo nestranne, nezakladá možnosť úplnej svojvôle a politického rozhodnutia o odvolaní generálneho prokurátora. A to z dôvodu, že návrh, alebo teda to samotné odvolanie nebude realizovať Národná rada. Národná rada, parlamentná väčšina sa musí stotožniť s tým, že existujú zákonom stanovené dôvody pre to, aby bol generálny prokurátor odvolaný, a môže... (Ruch v sále a prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Šeliga, Juraj, podpredseda NR SR
Prepáčte, pán poslanec Dostál, páni poslanci hore v rohu, poprosím vás, vidím, že máte živú debatu, predpokladám, že nie o prokuratúre, z úcty k pánovi Dostálovi ako vystupujúcemu, pokojne, len do salónu vás poprosím, aby ste išli debatovať, nech zachováme nejaké dekórum napriek tejto pokročilej hodine. (Reakcia z pléna.) Ďakujem, pán poslanec Pročko, za vašu aktivitu.
Pán poslanec Dostál, nech sa páči, pokračujte.

Dostál, Ondrej, poslanec NR SR
Ďakujem, pán podpredseda. Čiže s tým návrhom sa musí stotožniť väčšina prítomných poslancov Národnej rady, potom Národná rada predloží takýto návrh pani prezidentke, alebo teda prezidentovi, k tomu návrhu sa bude môcť vyjadriť rada prokurátorov, potom by sa s tým návrhom musela stotožniť aj pani prezidentka, a ak by sa aj stotožnila a odvolala generálneho prokurátora, tak bude takéto rozhodnutie preskúmateľné Ústavným súdom na základe ústavnej sťažnosti.
Čiže ak by malo dôjsť k čisto politickému odvolaniu generálneho prokurátora, tak by museli zlyhať alebo konať svojvoľne alebo si zakryť nad svojvôľou oči parlament, hlava štátu a Ústavný súd. Ak budeme v situácii, že svojvoľne bude konať parlament, hlava štátu aj Ústavný súd, sebelepší zákon nás neochráni pred politickou svojvôľou. Čiže nie, neotvárame dvere svojvoľnému rozhodovaniu.
Posledná, tretia vec, ktorá je obsiahnutá v pozmeňujúcom návrhu, ktorý je súčasťou spoločnej správy a ktorý bol schválený dnes na zasadnutí ústavnoprávneho výboru, a týka sa rozšírenia návrhu zákona o úpravu voľby špeciálneho prokurátora. Toto je vec, ktorá bola uvažovaná, že zahrnieme ho, zahrnieme ju aj do toho pôvodného návrhu, nakoniec sme sa rozhodli, že nie, že budeme upravovať iba veci, ktoré horia, lebo čoskoro, o pár dní uplynie funkčné obdobie súčasnému generálnemu prokurátorovi pánovi Čižnárovi a budeme musieť voliť jeho nástupcu, tak aby sme ho už mohli voliť v súlade s novými pravidlami, preto sme s tým prišli ako s poslaneckým návrhom. Netušili sme v čase, keď sme s návrhom prichádzali, že možno rovnako horúca a akútna bude aj otázka voľby špeciálneho prokurátora, ale podľa aj medializovaných informácií to vyzerá tak, že pán špeciálny prokurátor Kováčik by mohol prísť o bezpečnostnú previerku, a tým pádom aj by mu zanikla funkcia špeciálneho prokurátora a v takom prípade by bolo potrebné zvoliť nového špeciálneho prokurátora a je žiaduce, aby sa tak udialo podľa nových pravidiel, keďže sme si v programovom vyhlásení vlády stanovili, že zmeníme spôsob výberu nielen generálneho prokurátora, ale aj špeciálneho prokurátora. Ide teda o súvisiacu úpravu, ide o vec, ktorá je riešená analogickým spôsobom, ako je riešená voľba, voľba generálneho prokurátora, a myslím si, že z tých možných riešení, ktoré prichádzali do úvahy, čiže ak by tá situácia nastala, samozrejme, čo nevieme, či nastane, ale ak by nastala, že by bolo potrebné zvoliť špeciálneho prokurátora, tak jedna možnosť je, že voliť ho podľa starých pravidiel, druhá vec je naťahovať to, kým, kým normálnym legislatívnym procesom novým návrhom zákona sa neschváli zmena tých pravidiel, alebo si vymýšľať nejaké dôvody na skrátené legislatívne konanie, alebo to riešiť v rámci otvoreného návrhu zákona ako súvisiacu zmenu, si myslím, že zahrnúť to do prerokúvaného návrhu zákona je aj z legislatívneho hľadiska, aj z vecného hľadiska, z hľadiska nejakej elementárnej racionality najrozumnejšie a najsprávnejšie riešenie.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie

15.7.2020 o 17:26 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 17:36

Milan Vetrák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Ja by som len chcel potvrdiť to, čo aj pán poslanec Dostál hovoril v rámci svojho vystúpenia, že tá samotná otázka, že či budeme riešiť v tomto návrhu aj špeciálneho prokurátora, tu bola od samotného začiatku. Od samotného začiatku to nebolo zrejmé všetkým, to je pochopiteľné, lebo každý návrh zákona tvorí určitý okruh predkladateľov, ale predkladateľom to bolo zrejmé od začiatku, bola len alter..., a diskusia, že či sú na to vážne dôvody, aby sme riešili aj špeciálneho prokurátora, alebo či stačí riešiť generálneho prokurátora, a v tom čase, keď sme sa o tom prvýkrát rozprávali, už je to niekoľko týždňov dozadu, tak vtedy sme nejaké vážne riziko toho, aby vôbec taká téma prišla do úvahy, sme nevideli. Ale ako pán Dostál povedal, že medzitým sa situácia zmenila, naozaj viacerí disponujeme informáciami a tie informácie boli aj medializované, nakoniec sa k tomu vyjadroval aj Národný bezpečnostný úrad, že skutočne hrozí riziko, že by špeciálny prokurátor prišiel o previerku, a tak by sa nám mohlo stať, že zhruba v rovnakom čase bude mať skončené obdobie aj generálny prokurátor, ktorý, teda tiež ten výkon zďaleka nie ideálny a nechcem nejako zasahovať do jeho súkromia, tak ale prenikajú tiež informácie o tom, aký ten, aký ten jeho stav je, najmä zdravotný, ale mohol by skončiť aj špeciálny a to by naozaj znamenalo znefunkčnenie prokuratúry a znefunkčnenie aj, aj vyšetrovanie tých vecí, ktoré je v boji proti organizovanému zločinu potrebné riešiť. A to, si myslím, že si nemôžeme dovoliť, ale otázka je, akým spôsobom to robiť, a aj otázka toho načasovania, to je naozaj na diskusiu a o tom budem hovoriť aj vo svojom vystúpení ešte.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.7.2020 o 17:36 hod.

JUDr. PhD.

Milan Vetrák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 17:38

Ján Krošlák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Veľmi pozorne sledujem túto debatu a podporujem tento zákon.
Ja mám skôr ako faktickú poznámku, mám skôr faktickú otázku na pána Dostála, že vy ste vymenovali vlastne tie postupy, keby sa ten generálny prokurátor odvolával, vlastne že najprv to schváli Národná rada, potom to musí schváliť prezidentka, čiže keby som zobral do úvahy, že je pri moci nejaká politická garnitúra, ktorá je aj v parlamente a má aj tú prezidentku, tak potom vlastne tá ústavná sťažnosť, ktorú môže podať ten prokurátor na ten Ústavný súd, tak ja sa len pýtam, že vlastne ten Ústavný súd keby rozhodol v jeho prospech, že teda to bolo neodôvodnené alebo politické, tak on potom zostáva v tej funkcii ďalej, alebo potom aký je postup, sa ďalej hlasuje znovu alebo..., toto ma zaujíma čisto prakticky, preto to počúvam, celú túto diskusiu.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.7.2020 o 17:38 hod.

Ján Krošlák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 17:39

Miloš Svrček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Ja by som ešte v podstate nadviazal aj na vystúpenie pána Dostála, že sa tu stále otvára otázka rozšírenia okruhu osôb a inštitúcií, ktoré môžu navrhovať kandidátov na generálneho prokurátora. V uvedenom koaličnom návrhu, v tomto poslaneckom návrhu predloženom do Národnej rady sú aj všeobecne prijímané zmeny ako rozšírenie možností okruhu inštitúcií, ktoré môžu navrhovať kandidátov na generálneho prokurátora, a v súčasnosti vieme, že touto jedinou inštitúciou je Národná rada, a ja si myslím, že keď kandidátov navrhuje v súčasnosti len Národná rada, tak to môže mať podtón politickej motivácie, a práve týmto návrhom, koaličným návrhom, ktorý predkladáte, tak profesijné organizácie majú možnosť predložiť fundovaných ľudí a ony asi najlepšie poznajú, že kto má na to, aby viedol tak dôležitú inštitúciu, ako je Generálna prokuratúra, poprípade v tých ďalších článkoch Špeciálna prokuratúra, a vždy je dobre, keď do týchto procesov je zapojená aj akademická obec. Práve tam sú ľudia, ktorí publikujú, ktorí prednášajú, ktorí, ktorí spolupracujú, ktorí sa poznajú a najlepšie vedia, že kto má asi ten morálny a odborný kredit na to, aby viedol Generálnu prokuratúru. Čiže súhlasím s tým, aby sa rozšíril tento počet, tento okruh inštitúcií, ktoré by navrhovali kandidátov na generálneho prokurátora.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.7.2020 o 17:39 hod.

JUDr. Bc. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 17:41

Martina Brisudová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Myslím, že sa všetci, ktorí tu sedíme, zhodneme na tom, že jednou zo záruk dôveryhodnejšej prokuratúry je aj osobnosť generálneho prokurátora. Práve preto som presvedčená, že by mal spĺňať vysoké štandardy profesionality, odbornosti, ale aj morálky a nezávislosti s úplne jasnou víziou smerovania prokuratúry. A, samozrejme, že generálny prokurátor by mal tvrdo zasiahnuť proti korupcii, ktorá sa v predchádzajúcich volebných obdobiach veľmi silno zakorenila v našej spoločnosti.
Chceme dosiahnuť ciele, ktoré boli stanovené v programovom vyhlásení vlády, preto potrebujeme určite veľmi jasne definovať požiadavky na funkciu generálneho prokurátora a upraviť aj jeho voľbu tu verejne v Národnej rade, preto za relevantné treba považovať najmä sprístupnenie tejto funkcie pre neprokurátorov, ale aj zverejnenie žiadosti kandidátov na zaradenie do výberového konania, ich životopisov či motivačných listov, alebo aj uvedenie zoznamu blízkych osôb, ktorí pracujú na prokuratúre, a dôvodné je možno zvážiť aj doplnenie právnej úpravy na kontrolu osobnostného profilu týchto kandidátov.
Požiadavky na generálneho prokurátora je podľa môjho názoru potrebné sprísniť a upraviť tak, aby generálny prokurátor bol zárukou spravodlivejšieho Slovenska, a určite je pre nás dôležité, aby aj prokuratúra bola dôveryhodnejšou inštitúciou pre ľudí.
Ďakujem pekne za slovo.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.7.2020 o 17:41 hod.

Mgr.

Martina Brisudová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 17:43

Dušan Jarjabek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Ja sa vôbec nechcem montovať do tejto výsostne odbornej debaty, moja odbornosť je niekde úplne inde, mňa skôr zaujíma ten pod..., ten, ten problém, ktorý tuná už bol niekoľkokrát pretraktovaný, a to je ten problém verejnej a tajnej voľby. Hovorili sme o tom aj v iných prípadoch, samozrejme, preto sa znovu pýtam, pýtal sa niekto kandidátov na generálneho prokurátora alebo špeciálneho prokurátora, či by uprednostnili v rámci svojej funkcie a v rámci svojho života v tejto funkcii skôr tajnú voľbu alebo verejnú voľbu? Ide mi, samozrejme, o istý pocit zaväzujúcej vďačnosti, v úvodzovkách, prosím vás, takto to berte, voči tým, ktorí ma volili, resp., ktorí ma nevolili, čo sa dá teda v budúcnosti určite zneužiť.
Bavili sme sa o tom niekoľkokrát, čo je demokratickejšie, čo nie je demokratickejšie, čo teda vie, únosnejšie, neúnosnejšie aj pri iných voľbách, ale nikto sa nepýtal tých, ktorých sa to priamo týka, čo by ozaj uprednostnili, či tajnú voľbu, alebo verejnú voľbu. Ja viem, tie argumenty poznám, ktoré ako budú hovoriť, a chceme..., ale tu nejde o poslancov. Tu ide o samotných kandidátov, ktorí sa stanú tým teda generálnym prokurátorom, resp. špeciálnym prokurátorom, či ho takáto voľba verejná nebude do budúcnosti zaväzovať.
A naozaj sa na to pýtam, mňa to ako problém skutočne zaujíma preto, lebo sme sa o tom bavili niekoľkokrát z hľadiska ústavných sudcov, kandidátov, ktorých som sa na to niekoľkých pýtal, určite hovorili o tajnej voľbe práve preto, aby neboli s nikým v budúcnosti konfrontovaní. Aj politicky.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.7.2020 o 17:43 hod.

doc. Mgr. art.

Dušan Jarjabek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 17:45

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem kolegom za reakcie. Nestihnem asi zareagovať na, na všetkých.
Pán poslanec Krošlák, pokiaľ ide o ten postup, keby parlament navrhol, prezidentka odvolala generálneho prokurátora, generálny prokurátor má možnosť obrátiť sa s ústavnou sťažnosťou na Ústavný súd. A, samozrejme, že, že nie je veľmi pravdepodobné, že by ten Ústavný súd rozhodol do ďalšej voľby, aj keď ten proces voľby sa oproti súčasnosti naťahuje, lebo dnes je to možné možno za nejakých pätnásť dní zbúchať celé, keď tam bude výberové konanie, tak bude nejaká, nejaká lehota na prihlasovanie sa, potom, potom budú, myslím, 20 dní zverejnené, zverejnené životopisy, a tie motivačné listy a koncepcie rozvoja prokuratúry, a potom prebehne výberové konanie na zasadnutí ústavnoprávneho výboru, čiže nepôjde to zo dňa na deň a v rámci konania na Ústavnom súde existuje možnosť pozastaviť výkon napadnutého rozhodnutia, ktorú predpokladám, že o to požiadal kandidát, alebo teda generálny prokurátor, ktorý by sa cítil dotknutý takým rozhodnutím, a teda Ústavný súd, pokiaľ by tú žiadosť považoval za dôvodnú, aby sa ňou zaoberal, tak by bolo logické, aby takej, takej žiadosti, žiadosti vyhovel, a tým pádom by nemohol byť zvolený nový generálny prokurátor až do rozhodnutia o tomto, o tej ústavnej sťažnosti.
Pán poslanec Jarjabek, no ešte sa asi nikto nepýtal kandidátov na generálneho a špeciálneho prokurátora, či by uprednostnili tajnú voľbu alebo verejnú, lebo zatiaľ nikto nie je kandidátom, a nevieme, kto bude kandidovať, ale nemyslím si, že ten pocit zaväzujúcej vďačnosti je niečo rozhodujúce, lebo verejní funkcionári, ktorí sú volení, oni veľmi často vedia, že kto ich volil, že ich tá vládna väčšina tam zvolila, a je jedno, či to bol Janko alebo Jožko.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.7.2020 o 17:45 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video