224.
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
Pán poslanec Takáč, ďakujem za tvoje vystúpenie, ako s veľkým záujmom som si ho vypočul. Ja však mám viacero otázok k tejto navrhovanej právnej úprave, pretože pokiaľ viem, tak Slovenská republika je aj signatárom a dodržujeme Medzinárodný dohovor o cestnej premávke z Viedne zo ´68, ktorý nám presne stanovuje, že vodiči musia zachovávať bezpečný odstup od prechádzajúcich cyklistov.
Ďalej si tu spomínal, že v západnej Európe alebo vo vyspelých štátoch Európy existuje tento zákonom stanovený odstup. Ja by som však napríklad spomenul aj Holandsko, kde v Holandsku nie je vôbec tento odstup stanovený, len tu by si mohol aj ukázať tú druhú stránku mince, že prečo to tam je takto upravené. No preto, že majú kvalitnú cestnú infraštruktúru a majú kvalitne vybudované cyklotrasy, čiže my sa s nimi ani nemôžeme porovnávať na ich úrovni, čiže je tam zabezpečená ochrana týchto cyklistov.
Ja ti poviem z praxe. Ja som z východného Slovenska a neviem si predstaviť, že by som ako cyklista vyšiel na nejakú cestu I. triedy, alebo II. triedy niekde v okrese Michalovce na bicykli. To mám minimálne polovičnú šancu, že ma tam zmätie nejaký dvanásť metrov dlhý kamión, pretože úroveň cestnej infraštruktúry na východnom Slovensku je absolútne katastrofálna a taktiež ako vodič si neviem predstaviť, že by som mal zabezpečiť 1,5-metrový odstup, pretože tam je tiež istota, že by som schytal nejakú čelovku oproti prichádzajúceho auta. Jednoducho na týchto cestách nie je možné zabezpečiť 1,5-metrový odstup.
Ďalej, podľa môjho názoru, presne stanoviť nejakú fyzikálnu, merateľnú veličinu do zákona, znamená aj to, že musíš nejak zabezpečiť zo strany policajného zboru, ako to... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)