9. schôdza

30.11.2010 - 15.12.2010
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.12.2010 o 10:14 hod.

Mgr.

Dušan Galis

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:00

Anton Marcinčin
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dámy a páni, dovoľte, aby som predniesol správu výboru pre financie a rozpočet o výsledku prerokovania návrhu záverečného účtu verejnej správy Slovenskej republiky za rok 2009 - aktualizácia podľa finálnych údajov vykázaných v metodike ESA 95 (tlač 173).
Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet prerokoval návrh dňa 18. novembra 2010 a uznesením č. 65 zobral na vedomie návrh záverečného účtu, ktorý vykazuje v metodike ESA 95 schodok verejnej správy 4 999,9 mil. eur, čo znamená 7,9 % hrubého domáceho produktu v roku 2009. Konsolidovaný dlh verejnej správy k 31. decembru 2009 dosiahol 22 330,4 mil. eur, čo predstavuje 35,4 % hrubého domáceho produktu v roku 2009.
Výbor odporučil Národnej rade návrh záverečného účtu zobrať na vedomie. Výbor ma zároveň poveril, aby som navrhol postup pri jej hlasovaní o návrhoch, ktoré vyplynuli z rozpravy, a hlasovať o predmetnom návrhu ihneď po ukončení rozpravy k nemu.
Pán predsedajúci, dovoľte, aby som prečítal návrh na uznesenie.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.12.2010 o 10:00 hod.

Ing. Ph. D.

Anton Marcinčin

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:03

Anton Marcinčin
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Návrh uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky z dnešného dňa k návrhu záverečného účtu verejnej správy Slovenskej republiky za rok 2009 - aktualizácia podľa finálnych údajov vykázaných v metodike ESA 95 (tlač 173).
Národná rada Slovenskej republiky berie na vedomie návrh záverečného účtu za rok 2009 - aktualizácia, ktoré vykazuje v metodike ESA 95 schodok verejnej správy 4 999,4 mil. eur, po druhé podiel schodku verejnej správy na HDP za rok 2009 dosiahol 7,9 % a konsolidovaný dlh verejnej správy, ktorý k 31. decembru 2009 dosiahol 22 330,4 mil. eur, čo predstavuje 35,4 % hrubého domáceho produktu v roku 2009.
Ďakujem, vážený pán predsedajúci, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

10.12.2010 o 10:03 hod.

Ing. Ph. D.

Anton Marcinčin

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:04

Ivan Mikloš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán podpredseda, vážené panie poslankyne, páni poslanci, návrhom zákona sa navrhujú zmeny a doplnenie na základe smernice Európskeho parlamentu a Rady 2009/111ES zo 16. septembra 2009 a na základe vlastnej iniciatívy v súvislosti s vykonávaním dohľadu nad bankami a overovaním funkcie modelov merania rizík v bankách. Návrhom zákona sa má zabezpečiť prebratie uvedených noviel smerníc do právneho poriadku Slovenskej republiky.
Cieľom predloženého návrhu zákona je najmä
- doplnenie povinnosti pre Národnú banku Slovenska zohľadňovať možný vplyv jej rozhodnutí na stabilitu finančného systému v členských štátoch najmä v kritických situáciách,
- posilniť právo na informácie Národnej banke najmä pri kríze pobočiek zahraničných úverových inštitúcií,
- zabezpečiť právomoc orgánu dohľadu vymáhať dostatočné krytie rizík banky,
- umožniť Národnej banke posúdiť, či metodika hodnotenia ratingovej agentúry v rámci procesu uznávania ratingu spĺňa požiadavky objektivity, nezávislosti, priebežnej kontroly a transparentnosti,
- upraviť nový režim majetkovej angažovanosti,
- umožniť Národnej banke, ak je orgánom dohľadu na konsolidovanom základe, aby zriadila kolégium orgánov dohľadu, prostredníctvom ktorého by sa zabezpečila výmena informácií medzi Národnou bankou Slovenska a ostanými príslušnými orgánmi dohľadu a dosiahnutie prípadnej dohody o dobrovoľnom zverení úloh a dobrovoľnom delegovaní povinností. Cieľom je najmä zvýšenie efektívnosti dohľadu.
Ministerstvo financií zároveň do zákona o bankách predkladá aj legislatívne riešenie ďalšej podpory pre mladých formou úpravy hypotekárnych úverov so štátnym príspevkom pre mladých. Cieľom tejto právnej úpravy je uzákoniť, aby mala mladá rodina možnosť odkladu splátok istiny hypotekárneho úveru alebo možnosť zníženia celej anuitnej splátky hypotekárneho úveru až na polovicu jej výšky, a to na dobu 24 mesiacov po narodení každého dieťaťa.
Zároveň sa navrhovanou právnou úpravou zruší podmienka, podľa ktorej musí mať každý z manželov príjem nižší ako 1,3-násobok priemernej mesačnej mzdy v národnom hospodárstve, a namiesto toho sa ustanoví, že je postačujúce, aby ich spoločný príjem nepresahoval 2,6-násobok priemernej mesačnej mzdy v národnom hospodárstve.
Zároveň sa upravuje aj podmienka dosiahnutia príjmu, ak sú mladými poberateľmi hypotekárneho úveru viacerí spoludlžníci tak, že ich priemerný mesačný príjem spolu nesmie presiahnuť súčin počtu spoludlžníkov a 1,3-násobku priemernej mesačnej nominálnej mzdy. To znamená, že bude môcť ísť o rôzne kombinácie príjmov tak, aby v súhrne nepresahovali stanovený limit, čím sa odstráni doteraz existujúca diskriminácia.
Predložený návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, odporúčam Národnej rade schváliť a ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

10.12.2010 o 10:04 hod.

Ing.

Ivan Mikloš

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:07

Anton Marcinčin
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážené dámy, vážení páni, dovoľte mi, aby som vystúpil k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 483/2001 Z. z. o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách (tlač 182), ako spravodajca výboru pre financie a rozpočet.
Predmetný vládny návrh bol doručený poslancom s tým, že vláda požiadala prerokovať tento návrh prostredníctvom skráteného legislatívneho konania. Predseda Národnej rady posúdil uvedený vládny návrh a zaradil ho na dnešné rokovanie schôdze Národnej rady.
Ako spravodajca v prvom čítaní si osvojujem stanovisko, že predmetný návrh spĺňa po formálno-právnej stránke všetky náležitosti návrhu zákona uvedené v § 67 a 68 zákona o rokovacom poriadku, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Z hľadiska vecného zastávam stanovisko, že predložený návrh zákona rieši závažnú problematiku a je zrejmý aj jej účel. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o jeho cieli a že je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako aj medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Jej osobitná časť obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení návrhu. Zároveň návrh zákona obsahuje doložku zlučiteľnosti s právom Európskej únie a doložku vybraných vplyvov.
Po rozprave odporučím, aby po prvé podľa § 73 zákona o rokovacom poriadku Národná rada uvedený návrh zákona prerokovala v druhom čítaní a v súlade s rozhodnutím predsedu, aby návrh zákona prerokovali tieto tri výbory: výbor pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor a výbor pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu. Za gestorský výbor navrhujem výbor pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 27. januára 2010(? 2011) a gestorský výbor do 31. januára 2010(? 2011).
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému vládnemu návrhu zákona.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.12.2010 o 10:07 hod.

Ing. Ph. D.

Anton Marcinčin

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:10

Eugen Jurzyca
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dobrý deň, dámy a páni, návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2008 Z. z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 462/2008 Z. z., sa predkladá na základe Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2010.
Dôvodom na vypracovanie predmetného návrhu zákona je zosúladenie zákona č. 300/2008 Z. z. s ustanovením § 8a zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, podľa ktorého sa dotácie po 1. januári 2011 poskytnú len na základe osobitného zákona v rozsahu a spôsobom a za podmienok ním ustanovených.
Predmetný návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými zákonmi, ako aj medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná.
Návrh zákona ustanovuje spôsob poskytovania dotácií z kapitoly Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky. Návrh zákona oproti súčasnému stavu rozširuje, resp. aj presnejšie špecifikuje možnosť poskytnúť dotáciu na športovanie detí, žiakov a študentov aj na čas počas vyučovania, ďalej na odmeny športovcov a trénerov a podporu edičnej, muzeálnej a osvetovej činnosti v športe. Týmto návrhom sa posilňuje možnosť podporiť športovanie detí, mládeže a takých aktivít, ktoré pozitívne ovplyvňujú vzťah občanov k pohybu a športu.
Návrh zákona zároveň ponecháva možnosť financovania športovej reprezentácie, športových talentov, športových súťaží a športových podujatí, športovej infraštruktúry osobitného významu a opatrení proti dopingu v športe. Žiadateľmi o dotáciu môžu byť plnoleté fyzické osoby a právnické osoby so sídlom na území Slovenskej republiky pri dodržaní právnych predpisov týkajúcich sa štátnej pomoci v prípade podnikateľských subjektov.
Návrh zákona ustanovuje, že dotácia sa poskytne na základe písomnej žiadosti. Tieto žiadosti musia byť podané v súlade s výzvou na poskytovanie dotácií, ktorá musí byť zverejnená minimálne 30 dní pred dátumom ukončenia predpokladania žiadostí na webovom sídle ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu a musí obsahovať informácie, ako sú oblasti aktivít, na ktoré sa môžu poskytnúť dotácie, adresu, spôsob a dátum ukončenia predkladania žiadosti, výšku spolufinancovania a výberové kritériá. V procese poskytnutia dotácie návrh zákona zavádza vyššiu transparentnosť ustanovením povinnosti poskytovateľa dotácie, teda ministerstva, zverejniť na svojom webovom sídle znenia predložených žiadostí, zoznam úspešných žiadateľov aj s výškou schválenej dotácie, zoznam neúspešných žiadateľov s uvedením dôvodu neposkytnutia dotácie a zmluvy o poskytnutí dotácie.
Návrh zákona ukladá povinnosť poskytovateľovi vykonávať kontrolu správnosti použitia a zúčtovania dotácie. V prípade porušení podmienok, za akých bola dotácia poskytnutá, sa poskytnuté prostriedky vrátia do štátneho rozpočtu.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

10.12.2010 o 10:10 hod.

Ing.

Eugen Jurzyca

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:14

Dušan Galis
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážené dámy, vážení páni, dovoľte mi, aby som vás ako spoločný spravodajca výborov informoval o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona vo výboroch a predniesol návrh stanoviska gestorského výboru k nemu.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením z 15. októbra 2010 č. 122 sa uzniesla prerokovať vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2008 Z. z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 462/2008 Z. z. vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky, v druhom čítaní a pridelila ho na prerokovanie týmto výborom: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport. Ako gestorský výbor určila Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport. Výbory prerokovali návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady Slovenskej republiky. Iné výbory o návrhu zákona nerokovali.
Gestorský výbor do začatia rokovania o návrhu zákona nedostal žiadne stanoviská od poslancov podané podľa § 75 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky. K vládnemu návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady Slovenskej republiky tieto stanoviská: Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet v prijatom uznesení č. 72 z 18. novembra 2010 a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport v prijatom uznesení č. 24 z 18. novembra 2010. Zhodne odporúčali Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona schváliť. Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky v prijatom uznesení č. 89 zo 16. novembra 2010 odporúčal návrh zákona schváliť so zmenou, ktorá je uvedená v IV. časti tejto spoločnej správy.
Gestorský výbor odporúča Národnej rade Slovenskej republiky hlasovať o návrhu v bode 1 uvedeného v IV. časti spoločnej správy a tento neschváliť. Ďalej gestorský výbor odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2008 Z. z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 462/2008 Z. z. (tlač 104) schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport 30. novembra 2010 č. 42.
Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky informoval o výsledku rokovania výborov, stanovisko a návrh gestorského výboru a zároveň ma poveril predložiť návrh podľa § 81 ods. 2, § 83 ods. 4, § 84 ods. 2 a § 86 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
Ďakujem, skončil som. Prosím, otvorte rozpravu a zároveň sa hlásim ako prvý do rozpravy.

Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.12.2010 o 10:14 hod.

Mgr.

Dušan Galis

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:18

Dušan Galis
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážení prítomní, k predmetnému návrhu zákona veľmi krátko. S poslancom Kolesíkom sme pripravili pozmeňujúci návrh. Týka sa to skupín osôb o podporu športovania, ktorým je možné poskytnúť dotáciu, teda § 11 ods. 1 písm. d). Navrhujeme, aby do skupiny osôb na podporu športovania, ktorým je možno poskytnúť dotácie, sa zahrnuli aj fyzické osoby s ťažkým zdravotným postihnutím.
Podstatou návrhu je možnosť poskytovania podpory športovania osôb s ťažkým zdravotným postihnutím bez rozdielu veku či sociálneho statusu, teda nielen detí a študentov s ťažkým zdravotným postihnutím. Podrobnejšie sa k návrhu vyjadrí kolega Kolesík, ktorý vám aj návrh prednesie.
Ja doplním ešte ďalší pozmeňujúci návrh, ktorý sa týka § 10 Zdroje financovania športu. Uvedené zdroje v návrhu zákona navrhujem rozšíriť o prostriedky Úradu vlády vrátane rezervy predsedu vlády. Vychádzam z toho, že financovanie športu možno aj z kapitoly Úradu vlády a predseda vlády môže tiež zo svojej rezervy poskytnúť prostriedky aj na šport. Toto doplnenie zdrojov financovania športu sa následne premieta do § 18 ods. 3, ktorý ukladá príjemcovi dotácie zverejniť každoročne výšku a druh prijatých dotácií.
Teda môj pozmeňujúci zákon, prečítam návrh:
V § 10 sa za písmeno b) vkladá nové písmeno c), ktoré znie: "c) prostriedky Úradu vlády vrátane rezervy predsedu vlády,".
Doterajšie písmená c) až i) sa označujú ako d) až j).
Odôvodnenie: Zdroje financovania športu sa dopĺňajú o prostriedky kapitoly Úradu vlády vrátane rezervy predsedu vlády, nakoľko poskytovanie dotácií z rozpočtu Úradu vlády sa vzťahuje aj na šport. A rovnako možno z rezervy predsedu vlády poskytnúť prostriedky aj na šport.
Po druhé. V § 18 v prvej vete sa slová "v štruktúre dotácie od ministerstva" nahrádzajú slovami "dotácie z ministerstiev, Úradu vlády vrátane rezervy predsedu vlády". A na koniec vety za slová "dotácie z obcí" sa pripájajú slová "dotácie z Európskej únie".
Odôvodnenie: Primerane rozšírením zdrojov financovania športu a rozšírenia sa rozširuje štruktúra prijatých dotácií v informačnej povinnosti príjemcu dotácií.
Ďakujem. Vážení prítomní, ďakujem, to je zatiaľ všetko, verím, že tieto pozmeňujúce návrhy zákona schválite.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.12.2010 o 10:18 hod.

Mgr.

Dušan Galis

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:21

Andrej Kolesík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci. Vážený pán minister, milé kolegyne, kolegovia, dovoľte mi predniesť vám stručný návrh pozmeňujúci, ktorý som pripravil spolu s pánom poslancom Galisom, spravodajcom ku vládnemu návrhu na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 300/2008 Z. z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 462/2008 Z. z. (parlamentná tlač číslo 104).
Prvý bod. V čl. I v bode 4 vládneho návrhu sa v § 11 ods. 1 písm. d) za slovo "študentov" dopĺňajú slová "alebo fyzických osôb s ťažkým zdravotným postihnutím".
Zároveň sa dopĺňa nová poznámka pod čiarou, ktorá znie: "4aa) Zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov."
Odôvodnenie: Do skupín osôb, ktorým je možné poskytnúť dotáciu na podporu športovania, navrhujeme zahrnúť i fyzické osoby s ťažkým zdravotným postihnutím. Možnosť financovať športové aktivity prostredníctvom dotácií ministerstva školstva by znamenala výrazne pozitívny posun v možnosti zabezpečiť prístup k športovaniu aj osobám s ťažkým zdravotným postihnutí. Je to názor aj Národnej rady občanov so zdravotným postihnutím v Slovenskej republike, ktorá nás - predpokladám, že aj vás viacerých - na túto možnosť takto pomôcť športovcom občanom so zdravotným postihnutím upozornila.
Zabezpečenie športových aktivít týchto osôb si vyžaduje vyššie náklady na personálne, materiálne i organizačné zabezpečenie. Potrebný je zvýšený dohľad s väčším počtom osôb pri vykonávaní ich športových aktivít. Pre niektoré športy je potrebné špeciálne upravené športové náradie a náčinie, napríklad nákup ozvučených lôpt pre nevidiacich a ďalšie špeciálne športové náradie, ktoré sa vyrába len na individuálnu objednávku, čím sa stáva jeho obstaranie v porovnaní s ostatnými športovými potrebami pre telesne zdravých finančne viac náročnejším. Možnosť poskytovať dotácie na uvedený účel bude zároveň i príspevkom štátu k realizácii záväzku prijatého ratifikáciou Dohovoru o právach osôb so zdravotným postihnutím.
Ako poznámka pod čiarou číslo 4aa) je zároveň uvedený zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, nakoľko v tomto zákone je jasne definované, aké fyzické osoby sa považujú za osoby s ťažkým zdravotným postihnutím a čo sa chápe za ťažké zdravotné postihnutie.
Podstatou nášho návrhu je možnosť poskytovania podpory športovania osôb s ťažkým zdravotným postihnutým bez rozdielu veku či sociálneho statusu, teda nielen pre deti, žiakov a študentov s ťažkým zdravotným postihnutím. Dovolíme si upozorniť aj na skutočnosť, že práve naši paraolympionici majú v zahraničí oveľa väčšie úspechy ako naši telesne zdraví športovci, o čom svedčí aj množstvo ocenení a medaily, ktoré získali naši telesne postihnutí športovci na paraolympiáde, ako i na mnohých zahraničných i domácich súťažiach.
Jednoducho máme telesne postihnutých športovcov, ktorí vo veľkej miere úspešne a dôstojne reprezentujú Slovenskú republiku doma i v zahraničí, a preto je potrebné im touto cestou a týmto pozmeňujúcim návrhom pomôcť a uľahčiť im ich život.
Verím, vážené panie kolegyne, páni kolegovia, že tento náš pozmeňujúci návrh bude podporený naprieč celým politickým spektrom, pretože šport je pre všetkých.
Ďakujem vám veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

10.12.2010 o 10:21 hod.

Mgr.

Andrej Kolesík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:26

Martin Fronc
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Z toho návrhu tak trochu akoby vyplývalo, že ministerstvo školstva neposkytovalo v minulosti dotácie športovcom telesne postihnutým. No ono to poskytovalo vždycky, treba povedať, a aj na paraolympijský výbor. Ale nie celkom dobre rozumiem tomu návrhu, a preto by som sa rád vás opýtal, pán kolega, či v tomto návrhu zákona, kde je explicitne vymenované, že bude poskytovať podporu športu alebo môže deťom, študentom a fyzickým osobám, či v rámci týchto vymenovaných nie sú zahrnutí aj tí športovci alebo ľudia s telesným postihnutím. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.12.2010 o 10:26 hod.

doc. Mgr. PhD.

Martin Fronc

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 10:27

Andrej Kolesík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci.
Pán kolega, tento pozmeňujúci návrh bol, alebo respektíve je z dielne, alebo teda iniciatívu prijala, alebo upozornila nás Národná rada občanov s ťažkým zdravotným postihnutím, pretože im to spôsobuje problémy. To, že to doteraz v tom zákone nie je exaktne vymenované, je niekedy dôvod na to, že tie dotácie nie sú poskytnuté.
My sme to konzultovali s pánom poslancom Galisom aj s pánom doktorom Mamojkom, predsedom Národnej rady občanov s ťažkým zdravotným postihnutým a oni vyjadrili presvedčenie, že pokiaľ to tam bude takto exaktne vymenované, nebudú mať, nebudú mať problém so žiadosťou tejto dotácie. Takže myslím si, že nie je nejaká závažná zmena. A pokiaľ im to môžeme formálne, ten proces žiadania o tie žiadosti, uľahčiť, tak myslím si, že by sme to mali urobiť.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

10.12.2010 o 10:27 hod.

Mgr.

Andrej Kolesík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video