55. schôdza

1.2.2022 - 17.2.2022
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.2.2022 o 11:47 hod.

Ing.

Martin Borguľa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Uvádzajúci uvádza bod 11:32

Peter Cmorej
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
V prvom rade ďakujem pánovi predsedajúcemu, že ma nenechal prepadnúť. Som rád, že už sme sa teda dostali na rad.
Tento návrh zákona rieši takú úsmevnú situáciu, kedy sme pred pár mesiacmi prijali zmenu, o ktorej sme hlasujúci poslanci nevedeli, ani tí, ktorí sme podpisovali daný pozmeňujúci návrh, teda myslím, že o tom nevedel nikto v pléne, čo vlastne prijímame. Ide o tzv. zákaz parkovania na chodníkoch.
Stalo sa to tak, že v novele, ktorá riešila lepšiu ochranu cyklistov na cestách, bol predložený pozmeňujúci návrh v druhom čítaní, kde teda zrejme nejaký iniciatívny úradník vypustil v predmetnom paragrafe časť vety, ktorá práve umožňovala parkovať na chodníku, pokiaľ necháte chodcom minimálne jeden a pol metra. O tomto sme neboli upovedomení a je to také memento, prečo by sme nemali mať toľko pozmeňujúcich návrhov v druhom čítaní v pléne, lebo aj keď sú urobené takto na poslednú chvíľu, tak naozaj si môžme niekedy nevšimnúť, o čom presne hlasujeme, obzvlášť keď nás na to niekto neupozorní.
Ja som nehľadal, kto konkrétne to bol, kto nám to takto tam dal, nehral som sa na detektíva orieška, v každom prípade mu gratulujem, že sa mu týmto spôsobom dostal, podarilo dostať túto tému na pôdu Národnej rady.
My sa s tým však teraz musíme nejakým spôsobom vysporiadať, lebo nastala situácia, kedy od 1. marca, čo už je za pár dní, budú tisíce občanov každý deň pokutované za to, že parkujú nesprávne, za to že parkujú na chodníku. Preto to budú tisíce občanov, lebo jednoducho v niektorých mestách, najmä veľkých sídliskách, tých parkovacích miest nie je dostatok a áut je viacej, ako je vyznačených parkovacích miest.
V Petržalke, kde som aj komunálnym poslancom, nám napríklad chýba okolo 5-tisíc parkovacích miest. Áno, niektoré autá stoja popri cestách, čo je tiež v súlade so zákonom v cestnej premávke, ale ani tam sa nezmestí tento prebytok áut. Len teda v Bratislave, čo som čítal posledné odhady, čo zrátali starostovia, tak by bolo denne pokutovaných okolo 5-tisíc vodičov.
Ja úplne rozumiem tomu, že chodníky patria pre chodcov, chápem to, avšak našou úlohou je nájsť nejaké ekvilibrium, nejaký rovnovážny stav, kedy budú zachované práva všetkých občanov, práva chodcov a aj práva vodičov. Paradoxné je, že my sme už túto snahu o túto zmenu raz odmietli, kedy bola súčasťou zákona, ktorý zavádzal tzv. objektívnu zodpovednosť, keď sme práve poukazovali na nedomyslenie tohto zákazu, že čo to spôsobí, a teda žiadali sme, aby sa to premyslelo trošku, trošku viac do hĺbky. Vtedy to z toho návrhu zákona vypadlo. Teraz sa to takýmto úsmevným spôsobom dostalo do života, takže nájsť to riešenie bude na Národnej rade.
A ja teda, nie je tu veľa kolegov, ale teda dúfam, že aspoň tí, ktorí sú tu, počúvajú, lebo musím povedať, že, musím povedať, že na tomto návrhu zákona, tak ako som ho predložil, nie je zhoda. Tých riešení je totižto veľa a aj v koalícií sú poslanci, ktorí sú za rôzne typy riešenie tejto situácie.
A čo presne som predložil, aké sú tie typy, by som potom povedal v rozprave, do ktorej sa zároveň hlásim ako prvý a zároveň by som bol, chcem ešte aj vyzvať kolegov, ktorí majú na toto nejaký vyhranený názor, aby sa ozvali. Naozaj chceme nájsť riešenie, ktoré bude kompromisom, na ktorom nájdeme zhodu. Aj ministerstvo vnútra je ochotné sa o tom rozprávať a je teda celkom možné, že prijmeme ešte nejaký pozmeňujúci návrh a trošku inak to upravíme, to finálne znenie.
Zatiaľ toľko, ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

10.2.2022 o 11:32 hod.

Mgr. Ing.

Peter Cmorej

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 11:37

Lukáš Kyselica
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predseda.
Vážené pani poslankyne, poslanci, vážení prítomní, v súlade so zákona o rokovacom poriadku som bol určený predsedom výboru za spravodajcu k návrhu uvedeného zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Pán predseda, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie

10.2.2022 o 11:37 hod.

Mgr.

Lukáš Kyselica

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 11:39

Peter Cmorej
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ešte by som rád porozprával niečo o tých možných riešeniach v tejto situácií, ktoré sú. Sú v zásade štyri.
Prvé je to úplne zvrátiť do pôvodného stavu, tak aby aj naďalej bolo možné parkovať na chodníku tak, že ostane jeden a pol metra voľného miesta.
Druhá možnosť je neurobiť nič, tento návrh zniesť, túto novelu zákona zneisť zo sveta a bude platiť absolútny zákaz parkovania na chodníkoch na celom Slovensku. A tie tisíce vodičov budú pokutované každý deň, až pokiaľ samosprávy nevybudujú dostatočný počet parkovacích miest.
Tretia možnosť je odloženie účinnosti tohto zákazu parkovania, a tak znie predložená novela zákona. Musím však povedať, že aj keď som hlavný predkladateľ tejto novely, nie som stotožnený s jej znením, nakoľko môj pôvodný návrh bol iný.
To je štvrté riešenie. A to umožniť samosprávam prijať si na dočasnú dobu všeobecne záväzné nariadenie, kde by určili, na ktorých chodníkoch je možné parkovať. Čo by to znamenalo? Znamenalo by to, že v tých obciach, kde nemajú taký problém s parkovacími miestami, tak tam by žiadne VZN neprijali a od 1. marca by platil zákaz parkovania na chodníkoch. Chodci by boli spokojní a tá zmena, ktorá bola uvedená do života, by sa plne prejavila.
A tam, kde ten problém s parkovaním je, ako napríklad v Petržalke alebo v iných mestských častiach v Bratislave, či v Košiciach, tam by si určili, na ktorých presne chodníkoch, na ktorých uliciach je možné parkovať. Ak by sa poslanci rozhodli, že je to, teda miestni poslanci v tej danej mestskej časti rozhodli, že je to možné na celom území mestskej časti, tak by to bolo na celom území mestskej časti. Už toľko im dôverujme, že poznajú vôľu svojich občanov a poznajú miestnu situáciu.
Osobne si však myslím, že aj teda miestni poslanci nechcú, aby boli chodníky obsadené autami a budú veľmi precízne vyberať, kde to je naozaj nutné a kde to nutné nie je. Na to som už teda počul takú výhradu, že to bude chaos, že nebudete vedieť, kde môžte parkovať, kde nemôžte. Myslím si osobne, že, neobávam sa tohto problému, lebo popravde mne ani veľmi nena... mňa ani veľmi nezaujíma návštevník tej mestskej časti. Ten návštevník, ktorý tam príde, ten nech si hľadá regulérne parkovacie miesto. Áno, ten nebude študovať VZN-ko, že či môže na nejakom chodníku parkovať, alebo nie. On nech si pekne nájde regulérne parkovacie miesto. Mňa zaujíma ten občan, ktorý tam býva, ktorý v noci nemá kde odložiť svoje auto. Ten už si naštuduje, či na tom svojom chodníku môže parkovať, alebo nemôže parkovať.
Ešte zdôrazním, že aj toto by bolo na obmedzenú dobu. A to preto, lebo potrebujeme vytvoriť čas, lebo v podstate potrebujeme len vytvoriť čas, kedy si samosprávy vyriešia parkovanie, či už vybudovaním nových parkovacích miest, alebo dopravným značením a namaľovaním parkovacích boxov na tých chodníkoch, kde teda chcú umožniť trvalé parkovanie. Lebo áno, máme aj také chodníky, ktoré sú široké tri, štyri, päť metrov a kde to parkovanie chodcom až tak nezavadzia.
Tá možnosť odložiť účinnosť vznikla tak, že keď sa toto dostalo na pôdu koaličnej rady, tento úsmevný spôsob, akým sme zakázali parkovanie na chodníkoch, tak aj tam vznikli mnohé názory od toho, že vrátiť to do pôvodného stavu až po, až po to, že odložiť tento zákaz parkovania na pomerne dlhú dobu. Preto sme nakoniec predložili toto znenie, lebo bolo dohodnuté, že máme predložiť to, čo pripraví ministerstvo vnútra, avšak ešte raz zdôrazňujem, že ministerstvo vnútra je ochotné o tomto rokovať a na čom nájdeme my poslanci zhodu, tak to uvedieme do života.
Otázne je aj na ako dlho odložiť účinnosť, ak by sme išli touto cestou. V predloženej novele je odloženie účinnosti na dva roky, čo niekomu pripadá neprimerane dlho a niekomu to pripadá aj krátko. Aj také spätné reakcie som od predloženia tohto zákona mal, že je to krátko, že to má byť, dokonca som dostal návrh, že nech to je odložené aspoň na päť rokov. To si už osobne myslím, že je neprimerané. Mesto Bratislava sa verejne vyjadrilo, že dva roky im pripadá trošku veľa. Hovorím, dohodnime sa, uvidíme. Ja som za to VZN-ko, za tú možnosť cez VZN. Musím povedať, že odloženie na rok by som považoval za nie úplne fér vzhľadom na to, že nás čakajú komunálne voľby v novembri a nepovažoval by som za férové, ak by sme takúto časovanú bombu nechali novým starostom a novým primátorom, že by sa s týmto mali popasovať po pár mesiacoch, od kedy budú novouvedený do funkcie v prípade, ak sa teda vymení, vymení starosta, resp. primátor v tom danom meste.
No a ešte by som rád povedal, že rozumiem právam chodcov, avšak bol by som rád, keby sa v tejto diskusii nepoužívali zavádzajúce argumenty. A to jednak zavádzajúce prieskumy, lebo videl som prieskum, asi to videla väčšina z vás, v ktorej bola formulovaná otázka, nemám ho tu vytlačený ten prieskum, tak som si ho zabudol vytlačiť, tak dúfam, že nebudem, že to budem správne parafrázovať. Či by ste viacej využívali chodníky, ak by na nich bolo menej áut? A na takto položenú otázku, samozrejme, drvivá väčšina ľudí, že áno, ale som si istý, že keby som urobil podobný prieskum s podobne zavádzajúcou otázkou, že či chcete dostať každú noc pokutu za nesprávne parkovanie, tak dostanem ešte výraznejšiu odpoveď, akú chcem ako autori tohto prieskumu.
Druhá, druhý argument, ktorý sa používa, je, že sme jediná krajina v Európe, kde je možné parkovať na chodníkoch. Dnes, nehľadal som, či je toto pravda, nespochybňujem to, avšak rád by som upozornil kolegov, ktorí toto používajú, že zároveň sme krajina alebo keď vám poviem o Bratislave, tak sme jedno z mála európskych hlavných miest, ktoré má v obytných zónach súvislé pásy širokých chodníkov. Prednedávnom som bol v Aténach a tam teda o jeden a pol metra chodníku pre chodcov alebo bezbariérových chodníkoch môžu len snívať. Tam malé fliačiky chodníkov sú častokrát prerušované ešte schodmi, ktoré ústia priamo na tých chodníkoch. Taliansko, povedzte mi, prosím vás, nejak alebo ukážte mi, normálne sa tam pôjdem pozrieť, či je, či v Taliansku nájdete mesto alebo mestskú obytnú časť, kde by mali súvislé chodníky, na ktorých by vôbec, ktoré by boli také široké, že by vôbec umožňovali parkovať auto, aby ešte ostalo jeden a pol metra voľného. Takže treba si aj toto povedať, že áno, ak neumožňujú v mnohých mestách parkovanie na chodníku, tak to častokrát preto, lebo tam už autá tých chodcov dávno vytlačili.
Tak toľko som chcel.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

10.2.2022 o 11:39 hod.

Mgr. Ing.

Peter Cmorej

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:47

Martin Borguľa
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Vážený pán kolega, poslanec Cmorej, aby sme v tom hneď od začiatku mali jasno. Ja tento návrh zákona v žiadnom prípade nepodporím. V žiadnom! A poviem vám dôvody prečo.
Po prvé, nikdy nebudem podporovať amaterizmus, že najprv niečo prijmeme a pár mesiacov na to, to nejakým spôsobom meníme.
Po druhé, všetcia starostovia alebo väčšina starostov a primátorov, vrátane primátora Valla, som niekde čítal na facebooku, že oni sú pripravení na to, že sa na chodníkoch parkovať nebude. Super, tomu som ja veľmi rád a budem rád, keď pripravení budú už od marca a od marca sa už na chodníkoch parkovať nebude.
No ale hlavný dôvod, prečo ja to v žiadnom prípade nepodporím, lebo je tam presne taká tá salámová metóda, že stále sa to len posúva, posúva, posúva. Roky o tom rozprávame, že neparkujme na chodníkoch, roky rokúce. A ako snáď asi jediný v Európe my u nás parkujeme na cho... na, na, na chodníkoch, na hanbu sveta! Ja proste tomu neverím, že niekedy sa to reálne dosiahne. A osobne si myslím, že buď to prejde teraz a od marca sa na chodníkoch prestane parkovať, alebo to nebude nikdy.
A keď raz tí starostovia, primátori roky o tom rozprávali, no tak v marci je ten deň. Od marca sa prestáva parkovať na chodníkoch, vážení páni starostovia, vážení páni primátori, nemali ste o tom mudrovať, mali ste pracovať, mali ste byť pripravení a ešte stále máte mesiac na to, aby sa pripravili. Takže za mňa v žiadnom prípade nie a budem sa snažiť presvedčiť celý náš poslanecký klub, aby takúto zmenu toho termínu nepodporil.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.2.2022 o 11:47 hod.

Ing.

Martin Borguľa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:49

Radovan Sloboda
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predseda.
Ja len aby došlo k správnemu pochopeniu celej záležitosti, lebo to bolo podané trošičku takým štýlom, ako keby teraz tu nastala apokalypsa pre vodičov, že od marca budú všetci pokutovaní, lebo nemajú kde parkovať na chodníkoch. To jednoducho nie je pravda. Obce mali možnosť si situáciu vyriešiť a tam, kde uznali za vhodné, môžu povoliť parkovanie na chodníkoch, stačí im iba osadiť dopravnú značku. Ja registrujem odpor z niekoľkých bratislavských štvrtí, kde to údajne nevedia stihnúť. V poriadku, môžme sa skúsiť rozprávať o rozumnom predĺžení lehoty na osadenie týchto značiek. Osobne si skôr myslím, že tu niektorí starostovia, špeciálne bratislavskí, robia politiku miesto toho, aby sa chytili práce a tie značky si tam osadili.
Ďalšia vec, ktorá mi z tohto návrhu vyplýva, je to, že tu dochádza k priamemu stretu komunálnej politiky s činnosťou Národnej rady. My by sme tu nemali prijímať zákony, ktoré, ktoré obhajujú jednotlivé komunálne, komunálne, jednotlivých starostov komunálnych poslancov, jednotlivé štvrte.
Ja neregistrujem z iných miest ako niektor..., od niekoľkých bratislavských starostov to, že s tým osadením dopravnej značky majú problém. Dopravnej značky, ktorá udelí výnimku z parkovania na chodníku.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.2.2022 o 11:49 hod.

Ing.

Radovan Sloboda

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:50

Alojz Baránik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
No toto je tá raritná situácia, kedy ja celkom súhlasím s pánom kolegom Borguľom v tom, že keď sa toto neurobí teraz, tak sa to neurobí nikdy. A pokiaľ ide o to, že ktoré mestá to majú tak, že sa na chodníkoch neparkuje, no my sme tu, nie Atény, nie sme Balkán, my sme tu, stredoeurópsky región. Ukážte mi jedno mesto, ktoré to dovoľuje. Brno? Praha? Viedeň? Celé Rakúsko? Celé Maďarsko? Budapešť? Neexistuje, aby auto zaparkovalo v Prahe na chodníku, priletí policajt a okamžite, ak ho neodtiahnu, tak ho zapokutujú riadne. Čiže to je len celé o nastavení mentality a všetko ostatné sa tomu musí prispôsobiť. To je veľmi jednoduché. Najprv je potrebné vytvoriť tlak a potom sa situácia tomu prispôsobí.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.2.2022 o 11:50 hod.

JUDr.

Alojz Baránik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:52

Peter Cmorej
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. No skúsim zareagovať na všetkých.
Skúsim teda najprv na pána predsedajúceho. Ja teda určite nebudem obhajovať pána primátora, ale teda zareagujem aj na, aj na kolegu Borguľu. Ja to mám toto odkonzultované s mestom a aj oni vydali stanovisko, bola to nejaká tlačová správa, že sú za posunutie účinnosti, len chcú to posunutie účinnosti menšie. A magistrát s tým má naozaj že menší problém, lebo magistrát má v správe len chodníky pri cestách I. triedy, I. triedy, ale väčšina chodníkov, ktorých sa to týka, sú chodníky pri cestách II. triedy a III. triedy alebo teda v obytných zónach a tie majú v správe mestské časti. Takže áno, mesta sa to nejako extra netýka ako samotného, kde mimochodom šéf odboru dopravy je člen Cyklokoalície, ale týka sa to tých daných mestských častí.
A trošku ma prekvapuje, pán poslanec Borguľa, ktorý je že dlhoročný komunálny politik, lebo ja som z toho cítil takú nejakú nedôveru voči samosprávnym, voči samosprávam a voči komunálnym politikom. Myslí si, pán kolega, že oni si to nedokážu vyriešiť v tých VZN-kách? Však dajme im tú možnosť a však to je presne kompromis. Lebo obec, ktorá s tým problém nemá, tak tá si to VZN-ko prijímať nebude. Tá, ktorá s tým problém má, tak tá si vo VZN-ku určí na dočasnú dobu, kde možné, kde je možné na tom chodníku parkovať. To je presne ten kompromis, kedy to niekde už začne platiť hneď a niekde to bude mať len odloženú účinnosť. Takže vôbec to nie je také, že by sme teraz chceli všetko zvrátiť naspäť, teda aspoň ja osobne určite nie.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.2.2022 o 11:52 hod.

Mgr. Ing.

Peter Cmorej

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:54

Lukáš Kyselica
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Na minútku. Ja viem, že slečne, pani nemáme skákať do reči. To som chcel ešte opraviť, že o tejto možnosti zaviesť to cez VZN-ko sme diskutovali, podľa legislatívnych pravidiel tvorby zákonov to nie je možné. To je môj osobný názor. Jednoducho zákon má celoslovenskú účinnosť a VZN-ko je právny akt nižšej právnej sily a môže byť len v medziach zákona. A jednoducho nejde to. Teraz by si Bratislava nastavila tak, Košice tak, Prešov tak, proste to nejde.
A čo je podstatné, čo povedal aj pán Svoboda, či Sloboda, ten zákaz nie je všeobecný. Ten zákaz hovorí o tom, že pokiaľ si mesto neupraví niečo značkami a toto je ten možný kompromis, ktorý sa dá spraviť. Lebo parkovacie domy si tu nikto nevybuduje vzhľadom na zákony o verejnom obstarávaní a lehoty a finančné plány miest a tak ďalej a tak ďalej za mesiac, za dva. Ale ide o to, že keď sa chceme baviť o skrátení lehoty, tak sa bavme o tom, že za aký časový, za akú časovú dobu si vedia mestá tú parkovaciu politiku upraviť tým spôsobom, že osadia tie značky na chodníkoch, kde budú chcieť, aby parkovali autá.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

10.2.2022 o 11:54 hod.

Mgr.

Lukáš Kyselica

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:56

Peter Cmorej
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
No, Lukáš, ja som to konzultoval aj s legislatívou ministerstva vnútra a ide to. Ide to tak, že dáš, že vytvoríš paragraf, ktorý bude mať, teda aj so sunset klauzulou, kedy ten paragraf vypadne a dáš tam, že do tej danej doby si môžu obce VZN-kom upraviť parkovanie nasledovne a dáš tam pôvodné znenie toho paragrafu, ktoré bolo to vždy. Presne napíšeš v zákone, akým spôsobom si môžu, čo si môžu dať do VZN-ka. To je úplne legitímne a je to možné aj v rámci legislatívnych pravidiel tvorby zákonov.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.2.2022 o 11:56 hod.

Mgr. Ing.

Peter Cmorej

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:58

Marek Šefčík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Ďakujem, Lukáš, za toto vysvetlenie. Takisto si myslím, že je dobrý ten zákon, ktorý sme prijali a nemyslím si to, čo povedal predkladateľ, pán Cmorej, že sme nevedeli, o čom hlasujeme. My sme vedeli, že to tam je. Vedeli sme, že aj sa o tom diskutovalo, vedeli sme, že také tam niečo je a vedeli sme aj to, že tie samosprávy si to môžu ošetriť tak, ako pán Sloboda povedal, že si tam dajú značky a umožnia parkovať na tých chodníkoch tam, kde to uznajú za vhodné.
No a chcem povedať, že dobre, treba vyjsť aj samosprávam možno v ústrety tým, že sa posunie účinnosť zákona. Ale nie o dva roky, ale trebárs o pol roka, aby sa na to stihli pripraviť.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.2.2022 o 11:58 hod.

Mgr.

Marek Šefčík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video