75. schôdza

19.10.2022 - 10.11.2022
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.10.2022 o 9:40 hod.

Mgr.

Lukáš Kyselica

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 9:25

Richard Vašečka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Vážení kolegovia, kolegyne, pán navrhovateľ, pán spravodajca, dovoľujem si predniesť krátky pozmeňujúci návrh.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350 o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov predkladám pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslanca Richarda Vašečku k poslaneckému návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 232/2022 Z. z. o financovaní voľného času dieťaťa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, to je tlač 1185.
Najprv odôvodnenie: Je to pozmeňujúci návrh, nie nejaký môj osobný, ale v spolupráci s predkladateľmi, s ministerstvom financií aj s odborom legislatívy, kde zapracuvávame najmä legislatívno-technické záležitosti jednak zo stanoviska v časti, stanoviska odboru legislatívy a aproximácie práva v časti A a potom sú tam legislatívno-technické úpravy, ktoré sa dotýkajú aj nejakých termínov a týkajú sa aj súvislostí s aktuálnou situáciou na Ukrajine, pretrvávajúcou infláciou, zvyšovaním cien a energetickou krízou.
Toľko k odôvodneniu. A teraz by som prečítal znenie pozmeňujúceho návrhu.
Takže v poslaneckom návrhu zákona navrhujem tieto zmeny a doplnenia.
1. K čl. I nový bod 8
V čl. I sa za doterajší bod 7 vkladá nový bod 8, ktorý znie:
"8. V § 14 ods. 3 písm. b) piaty bod znie:
"5. adresa trvalého pobytu, adresa prechodného pobytu alebo adresa tolerovaného pobytu,"."
Nasledujúci bod sa primerane prečísluje.
Tento bod nadobúda účinnosť 1. januára 2025, čo sa premietne do článku o účinnosti zákona.
2. K čl. I nové body 9, 10 a 11
V čl. I sa za doterajší bod 8 vkladajú nové body 9, 10 a 11, ktoré znejú:
"9. § 17 vrátane nadpisu znie:
"§ 17
Prechodné ustanovenie
Dieťaťu, ktoré splní podmienky podľa tohto zákona k 15. januáru 2025 a neprestane ich spĺňať k 31. januáru 2025, platiteľ zriadi konto dieťaťa do 31. januára 2025; v tejto lehote platiteľ pripíše na konto dieťaťa príspevok za január až december 2025 a január 2026."
10. V čl. III sa vypúšťajú body 1, 3 a 6 až 8.
11. V čl. XI sa vypúšťajú slová "čl. I,", vypúšťajú sa slová "čl. III bodov 1, 3, 6 a 8, čl. IV a V, čl. VI bodu 1 a čl. VIII až X," a slová "čl. III bodu 7, ktorý nadobúda účinnosť 1. januára 2024" sa nahrádzajú slovami "čl. I, čl. IV a V, čl. VI bodu 1 a čl. VIII až X, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. januára 2025"."
Bod 9 nadobúda účinnosť 1. januára 2025 a body 10 a 11 nadobúdajú účinnosť 1. januára 2023, čo sa premietne do článku o účinnosti zákona.
3. K čl. II body 2 a 3
V čl. II bode 2 v § 37 ods. 3 a bode 3 v § 37a ods. 1 sa slová "20 eur" nahrádzajú slovami "30 eur".
4. K čl. III
Vypúšťa sa článok III.
Nasledujúce články sa primerane prečíslujú.
5. K doterajšiemu čl. IV
V doterajšom článku IV sa za slová "1. januára 2023" vkladajú slová "okrem čl. I bodov 1 až 10, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. januára 2025".
Pán predsedajúci, skončil som čítanie pozmeňujúceho návrhu.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

27.10.2022 o 9:25 hod.

Mgr.

Richard Vašečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:40

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte mi pár slov ku predmetnému návrhu zákona.
Ako začať? No, možno tou základnou správou je, že teda krúžkovné sa odsúva na rok 2025. Čo to znamená? Znamená to to, že ak si pamätáme, že teda zákon, ten celý prorodinný balíček, ktorý obsahoval aj krúžkovné, bol pretlačený bagrom, bol pretlačený proti vôli vtedajšej koaličnej strany SaS, čo sa týkalo pretlačenia veta prezidentky už aj proti vôli ďalšej koaličnej strany ZA ĽUDÍ. Výsledok je teda, že zákon sa podarilo prijať, ale všetko to, čo sme mu vyčítali, že je nerealizovateľný, nevykonateľný, byrokratický, všetko sa vlastne stalo realitou.
Aj tento návrh zákona vlastne opravuje kopu tých chýb, ktoré tam boli. Bohužiaľ, presne takto to je, ale hlavne ten posun na rok ´25 je vlastne priznanie toho, že to fakt nie je vykonateľné, realizovateľné. Čiže po jednej stránke teda okej, zákon sa stáva akoby lepším, lebo sa teda upravujú nejaké veci. Zároveň je to, bohužiaľ, zasa len ukážka, ako tento parlament a táto koalícia vyrába zákony, v akom chaose, v akých skrátených konaniach, s akými chybami, pretože treba vnímať aj to, že toto nie je jediná opravná novela, ktorá sa vlastne na tejto schôdzi prerokováva. Ešte tie ďalšie chyby alebo teda nedokonalosti, alebo už akokoľvek to nazvať, prorodinného balíčka sa opravujú v ďalších zákonoch. Ja si tak, momentálne si viem vybaviť, že asi tri, minimálne tri až štyri, hej? To proste takto by to nemalo byť. Takto proste, bohužiaľ, sa ukazuje, že legislatívny proces sa robí narýchlo, nezmysluplne. My máme problém sa v tom vyznať. Ako to majú zrealizovať občania?
No a nepatrí to sem, ale vetu, vetu tomu venujem. Celý tento zákon o voľnom čase dieťaťa sa teda vláda tvári, že ho financuje. No v prvom rade ho financujú obce. Financujú ho zo svojich rozpočtov a tieto peniaze im budú chýbať. Ďalšia z tých opravných noviel naviazaná na posunutie krúžkovného, a to je to previazanie, prečo o tom teraz hovorím, zvyšuje ten daňový bonus na 140 euro a navyše zvyšuje vek dieťaťa, počas ktorého teda tento, táto suma bude poskytovaná, na 18 rokov. No, kolegyne, kolegovia, to je, taký hrubý odhad, ďalších 400 miliónov, ktoré zaplatia obce. To znamená z toho pôvodného, to bolo tak 450 – 500, teraz 400. Takže 900 miliónov bude chýbať rozpočtom obcí ročne. Podotýkam, ročne. A to, samozrejme, už je v stave, to je asi pätina až štvrtina ich ročných príjmov, obcí, miest a VÚC-iek, aby som bol úplne presný. To sú peniaze, ktoré už sú, samozrejme, nevykryteľné v danej situácii. Proste toto sa jednoducho nedá, to tie obce nevedia, nevedia zvládnuť.
A teraz tá absurdnosť pokračuje ďalej v tom, že ak si pamätáme, možno nepamätáme, ja to zopakujem. Obce, samozrejme, veľmi kritizovali tento prorodinný balíček, teda hlavne to, že ide na úkor ich rozpočtov, a povedali, že áno, daň z príjmu fyzických osôb sa vyvíja veľmi pozitívne. To je dobré, lebo to znamená, že ľuďom sa platy zvyšujú. Tým pádom sa zvyšovali aj ich príjmy a obce chceli garantovať, že ak sa im nebude siahať na rozpočty, tak dokážu zabezpečiť všetko, čo zabezpečiť majú. To znamená, nebudú po štáte chcieť dofinancovanie energií a, ja neviem, prípadne ďalších inflačných výdavkov. Toto bolo na stole a toto keby vláda rešpektovala, akceptovala, prijala túto dohodu, tak sme mohli mať kľud, pokoj a dohodu v celom sektore samospráv. Opakujem, v celom sektore samospráv. Namiesto toho sa takto nezmysluplne zoberie 900 – 950 miliónov ročne z ich rozpočtov. No ale to znamená jediné. Bol takto vyrobený problém a, samozrejme, vláda, však už to priznáva, že bude riešiť dofinancovanie samospráv. To proste je vyrobený problém, ktorý nemusel byť. A teraz teda bude minister financií zasa hrdina, lebo dokáže vyšiť problém, že nájde niekde v rozpočte tie peniaze a dofinancuje samosprávy. Akože... a kruh sa uzavrel. Vyrobím problém, nechám rozhádať pol krajiny a potom ho slávnostne vyriešim. Ten problém nemusel vzniknúť.
A čo sa týkalo, samozrejme, podpory detí, to tiež chcem, aby tu zaznelo. Samozrejme, podpora detí je dôležitá, či už priamo, priamo finančná, alebo teda aj vo vzdelávaní a aj SaS to, samozrejme, podporuje, len sme zároveň v situácii, kedy krajina bude mať, aj tohto roku je deficit veľký, aj vlani bol a budúci rok bude historicky veľký. Naplánovaný je 8,3 mld. alebo povedzme že 7,9 mld. pre celý, celú verejnú správu. Každopádne obrovské číslo asi 6,5 % hrubého domáceho produktu tejto krajiny a v danej situácii proste krajina nemá na to, aby sme zásadne zvyšovali vlastne takúto formu dotácií pre úplne všetky deti aj rodičov, ktorí sú teda dobre finančne situovaní. A to je práve to, že ak sa snažíme pomáhať úplne všetkým a ešte veľa, stojí to strašné peniaze, tak ako som spomínal, ale to B je najhoršie, že práve tým, ktorí to najviac potrebujú, tí najchudobnejší, najzraniteľnejší, práve tým pomáhame menej ako tým bohatším. Čiže presný opak toho, čo by bolo treba. Tento systém pomáha viac bohatším rodičom ako chudobnejším, bolo by to presne opačne. Tak asi toľko.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

27.10.2022 o 9:40 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:40

Richard Vašečka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
Kto rýchlo dáva, dvakrát dáva. Určite malo význam, aby zákon ako taký bol schválený aj v skrátenom legislatívnom konaní. Už pomáha, už dostali rodiny s deťmi navýšené dávky a bonus a tí, ktorí máme deti, vychovávame deti, o tom vieme aj z vlastnej skúsenosti. Ja nechcem spochybňovať nikoho vôľu, či SaS chce pomáhať rodinám s deťmi, alebo nie, ale v každom prípade my sme im pomohli aj ďalší kolegovia, ktorí za to zahlasovali. A vzhľadom na tú situáciu, áno, ja som čítal pozmeňujúci návrh, v ktorom sa opakovali samé legislatívno-technické záležitosti. Jedna z nich bola aj posun termínu, ale neznamená to, že by rodiny o tie peniaze prišli, ale že ich dostanú iným spôsobom.
A takisto mám taký pocit, zaznelo to tam možno tak nechcene, že a minister financií bude hrdina. Akoby niekomu prekážalo to, že naozaj priniesol, presadil revolučnú, dobrú vec na podporu rodín s deťmi, ktoré sú najviac ohrozené aj chudobou, aj energetickou krízou, aj infláciou, a preto to pokladám za veľmi dobré. Samozrejme, ak sú nejaké praktické pripomienky, ako boli zo strany pána predsedu finančného výboru, treba ich počúvať, treba sa nimi zaoberať, ale celkovo je to určite výborný návrh zákona, ten pôvodný aj teraz táto novela, ktorá rieši tie praktické problémy, ktoré vznikli, pretože ak sa niečo prijíma v skrátenom legislatívnom konaní, nie je to preto, že sa vláde nechce pripravovať zákon alebo nechce sa dostatočne ním zaoberať, ale pretože tá naliehavosť je veľmi silná. Bola a je veľmi silná a ja som veľmi rád, že na Slovensku máme takýto zákon, ktorý je naozaj exemplárny aj v celej Európe.
Takže ďakujem aj predkladateľom za to, že prichádzajú s vylepšením tohto zákona.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.10.2022 o 9:40 hod.

Mgr.

Richard Vašečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:40

Marek Šefčík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
No, Marián, ja len chcem zareagovať na to, že tvoja kritika, ktorá odznela na začiatku tvojej rozpravy, je troška neúprimná, pretože ja sedím na školskom výbore a pracujeme tam a stretávali sme sa aj ohľadom tohto zákona. Bolo treba pripraviť aplikáciu na ministerstve školstva, resp. pardon, pripraviť to na ministerstve školstva a aplikáciu mali na starosti ľudia z ministerstva financií. Povedali nám na výbore, že na to potrebujú pol roka, ale váš minister školstva to blokoval, blokoval, blokoval, posúval, až sa to nestíhalo. Čiže jasné, to krúžkovné sa pretransformovalo a pretransformuváva, ale tak ako povedal môj predrečník, tie rodiny o tie peniaze neprídu.
Vyčítal si, ako sa prijímajú zákony, v akom strese a akom chvate a že potom sa musia opravovať. No tak chcem ti pripomenúť, že napríklad v kilečku, pamätáš si, strana odborníkov akú spravila chybu? Že sme prišli ako štát o milióny eur a muselo sa to opravovať. Takže na jednu stranu kritizuješ, na druhú stranu mlčíš. Treba to zobrať takto.
A ľudia, ktorí mali pripravovať tú aplikáciu, to sú ľudia, ktorí, keď si pamätáš tú medializovanú kauzu, kde pripravili niečo, čo, za čo Pellegrini platil 15 miliónov eur, tak oni to pripravili za 28-tisíc eur. Tak tí istí ľudia, tí šikovní ľudia z ministerstva financií to mali pripraviť. Len čakalo sa na to ministerstvo školstva a to nie a nie a nie sa rozhýbať.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.10.2022 o 9:40 hod.

Mgr.

Marek Šefčík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:40

Jozef Pročko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Mariánko, to, čo si predviedol, je krásna politická propaganda pred voľbami. Opäť si zavádzal, tak ako, pozeral som s Matovičom reláciu, opäť si zavádzal, Marián.
Mňa zaujali tri veci. Prvá vec je, že opäť si do toho zaplietol Matoviča. Vy ste syndrómom Matoviča tak postihnutí všetci v tej SaS-ke, že to nie je, že to nie je naozaj normálne. Mariánko, ty tu rozprávaš o tom, že Matovič ide pomáhať bo-ha-tým a na chudob... chudobným nie, že tento zákon. To nie je pravda, to nie je pravda.
Marián, úprimne ti poviem, ale fakt úprimne, vy ste v tej opozícii, mne je jedno, lebo ja si tam neprídem, teda nepríde ku mne Peter Pellegrini a nediktuje mi a nerozpráva sa s vami, ako máte hlasovať. Mne, Marián, nezakričal Fico nikdy v živote, Viskupič, karty vytiahnite! Ale toto, čo, Marián, ty predvádzaš aj tu, čo si to, čo si tu predviedol, tu znôšku klamstiev a fabulovania len preto, aby si pošpinil tento zákon, aby si pošpinil Matoviča. Lebo SaS hovorila, nikto nikdy nešiel v tomto zákone proti SaS. Vy ste ten zákon nevetovali. Ale opakuješ si stále tú istú formulku, že to bolo proti SaS, že SaS s tým nesúhlasila. No keď ste s tým nesúhlasili, tak ste to mali vetovať. Ešte raz, toto je taká propaganda politická, predvolebná, čo robíš, že... Že ti nie je hanba!
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.10.2022 o 9:40 hod.

Mgr.

Jozef Pročko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:40

Lukáš Kyselica

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:40

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán predsedajúci, ďakujem pekne za slovo.
Začnem od kolegu Lukáša Kyselicu. No, financovanie samospráv. Samosprávam sa medzi rokmi 2019 – 2023 zvýšia ich príjmy a plus-mínus aj výdavky, keďže sa nemôžu zadlžovať veľmi, o približne 20 %. S týmto nárastom robia všetky veci, ktoré musia, všetky svoje povinnosti. Štátu sa medzi rokmi 2019 a ´23 zvýšia výdavky o 100 %, z 18 mld. na 35. To hovorí veľa.
A pôjdeme k Richardovi Vašečkovi. No, rýchlo a dvakrát. No tak zákon je na Ústavnom súde, krúžkovné je odsunuté na rok 2025 a zákon sa zúfalo opravuje v ix ďalších zákonoch. No, dobre. Zopakujem len to, že bol vyrobený problém, ktorý neexistoval. A to, že Richard povedal, že teda máme exemplárny zákon, ktorý je unikátny v celej Európe. No, ja sa ale práve tohto bojím, presne týchto unikátnych riešení, ktoré sú len na Slovensku. Väčšinou to skôr znamená problém.
Marek Šefčík, no, dobre si, Marek, povedal. Aplikáciu malo robiť ministerstvo financií, hej? Tie reči, že školstvo niečo blokovalo, viackrát vyvrátil minister, minister školstva. No, problém v kilečku, zo 127 bodov 1, takisto ixkrát vyvrátený Richardom Sulíkom, ale to asi v 30 sekundách nestihnem vysvetliť.
No a čo sa týka, kolega Jožko Pročko, no, nevetovali. Treba si pozrieť, je verejné vyhlásenie Igora Matoviča, je to nahraté, je to verejné, že veto nebude rešpektované. No tak ako... (Reakcia z pléna.)
K ostatným veciam sa už asi radšej nebudem vyjadrovať, o hlasovaniach a tak.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.10.2022 o 9:40 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:55

György Gyimesi
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
No, vyhecoval si ma, Marián, nechcel som vôbec reagovať, ale taký podliak, ako si ty za tým, za tým príjemným, kultivovaným, slušným prejavom, sa len tak často nevidí. Tak ty... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Pčolinský, Peter, podpredseda NR SR
Pán poslanec, poprosím bez osobných invektív. (Reakcia z pléna.) Bez osobných, kolegovia, bez osobných invektív.

Gyimesi, György, poslanec NR SR
... sa len tak často nevidí. Ty si povedal, že vy ste to nemohli vetovať, resp. Matovič povedal, že nemohli, že ste nemohli vetovať, lebo je to v PVV. A my sme vám tento, toto vaše klamstvo vyvrátili, pretože Igor Matovič sa v tej relácii, resp. v správach v tom šote vyjadroval o zvyšovaní daní z externalít a z liehu a z hazardu, že toto vy nebudete môcť vetovať, a nie rodinný balíček. A to, že vy ste tu teraz celý internet zaplavili tým, že vy ste to vraj nemohli vetovať a vy sa toho teraz chytáte a to ešte stále tu teraz tvrdíš, je obyčajné klamstvo.
No a ešte ti poviem ďalšiu vec. Ty tvrdíš, že toto pomáha len bohatým deťom Tak ja sa ťa pýtam, ty vieš, čo je pre rodinu, kde zarába – v tom lepšom prípade – otec 600 v čistom a matka je na podpore, ty vieš, čo znamená pre nich 140 eur a ďalších 60 rodinný prídavok? To je manna z neba. To je to, čo vy nevidíte, pretože vaši kamoši z J&T a z EPH a z Dusla Šaľa, ktorým ste odpustili 60 mil. euro na poplatkoch na SPP, si to, si to, oni si to, oni to potrebujú, lebo oni vraj vyrábajú hodnoty, oni potrebujú vašu pomoc, ale títo ľudia, ktorí zarábajú 500 eur v čistom, ju nepotrebujú. Toto tvrdíš ty, Marián, to ty si na strane tých, ktorí by sa mali v tomto ťažkom období podeliť s chudobnými ľuďmi o svoje bohatstvo.
A ty so svojím šéfom im ešte odpustíš 60 mil. eur na tranzitných poplatkoch. Pokútnym spôsobom tu Kazda dával pozmeňovák v poslednej sekunde. A vy tu hovoríte o transparentnosti, vy sa tu tvárite na Ježiškov, vy sa tu tvárite na tých úplne najsolídnejších. Ja ti poviem, že to, akí ste solídni a super slušní, vám ukázali ľudia vo včerajšom IPSO prieskume, máte štyri percentá mínus. Ja vám hovorím, že budete ich mať do roku 2024 o ďalšie štyri menej.
A poslednú vec, ktorú som ti chcel, Marián, povedať, je, že ak ty hovoríš, že toto sa tu opravuje na poslednú chvíľu a na poslednú sekundu, tak si spomeň, čo urobila úplne najskvelejšia ministerka spravodlivosti na celej zemeguli Mária Kolíková, musela ústavu opravovať, ústava sa opravovala rýchlo, pretože spôsobila chaos medzi sudcami, pokiaľ išlo o ich odchod do dôchodku. Tak mi tu nehovor, že akí ste vy úplne solídni, slušní a úplne najkrajší, lebo nie ste. (Reakcia z pléna.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

27.10.2022 o 9:55 hod.

PhDr. PhD.

György Gyimesi

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:55

Petra Krištúfková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, vážení kolegovia, predkladaný návrh zákona je vypracovaný v súlade s Programovým vyhlásením vlády Slovenskej republiky za obdobie rokov 2021 – 2024, v ktorom sa vláda zasadila o podporu rodiny ako základnej bunky spoločnosti a prijatie s tým súvisiacich opatrení na zlepšenie finančnej situácie rodín s nezaopatrenými deťmi.
Hlavným cieľom návrhu zákona je zvýšenie prídavku na dieťa a súčasne je cieľom návrhu zákona opätovné zavedenie jednorazového zvýšenia prídavku na dieťa pre deti, ktoré prvýkrát nastúpili do prvého ročníka základnej školy, v sume 110 eur.
Ďakujem veľmi pekne a hlásim sa do rozpravy.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

27.10.2022 o 9:55 hod.

Bc.

Petra Krištúfková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:55

Mária Šofranko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, páni poslanci, dovoľte mi predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Petry Krištúfkovej a Jozefa Hlinku na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 600/2003 Z. z. o prídavku na dieťa a o zmene a doplnení zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1180).
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1602 z 21. septembra 2022 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Predmetný návrh zákona (tlač 1180) prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť ústavnoprávny výbor a výbor pre sociálne veci. Výbor pre financie a rozpočet neprijal platné uznesenie, nakoľko návrh uznesenia nezískal súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených v III. bode spoločnej správy vyplýva jeden pozmeňujúci návrh. Gestorský výbor odporúča návrh zákona v znení schváleného pozmeňujúceho návrhu schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci č. 231 z 18. októbra 2022. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona informovala o výsledku rokovania výborov a predkladala návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

27.10.2022 o 9:55 hod.

PaedDr.

Mária Šofranko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video