83. schôdza

1.2.2023 - 17.2.2023
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

7.2.2023 o 18:54 hod.

Mgr.

Marek Kotleba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:40

Jozef Pročko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Marián, vieš, vy ste takí, že to, čo sa vám hodí, tak to necháte na trh, a čo sa vám nehodí, tak to dávate úplne iným spôsobom. Ale aj tvoje vystúpenie bolo presne dôkazom toho, že komplikujete veci namiesto, aby ste to zjednodušovali. Ty sám si nevedel, či 46 %, či štyri celé, či 46,2. Opravoval si sa stále. Marián, zaznela tu jedna veľmi dôležitá vec a to je to, Marián, že naozaj Slovensko je štát, ktorý je veľmi chudobný. A namiesto toho, aby sme tým ľuďom pomáhali, tak im veci komplikujete. Preboha, vaše ministerstvo hospodárstva nijako nepomáhalo. A to ti hovorím veľmi úprimne, Marián. Nijako nepomáhalo. Opak je pravdou. Pomáhali ste bohatým, ktorí tu zarábali na covide, Marián, vy vôbec ste nepomohli tým ľuďom, ktorí to potrebujú.
A na záver ti to ešte raz poviem, keď sa vám to hodí, tak idete trhom riešiť veci a keď sa vám to nehodí, tak idete riešiť veci Európskou úniou.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

7.2.2023 o 18:40 hod.

Mgr.

Jozef Pročko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:41

Peter Kremský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem.
Marián, ja si tiež vecnú úroveň tejto debaty a verím, že to tak aj ostane a nielen dnes, ale chcem zareagovať len na jednu vec, ktorú si spomínal, že Európska únia nás tlačí do ekologických daní a že teda keď, tak takto a ja si myslím, že toto nie, toto by nemala byť náhrada ekologickej dane. Ja si myslím, že ekologická daň, keď už, tak by sa mala vzťahovať na spotrebu. Tak emisné povolenky sa kupujú podľa vypúšťaných CO2 a spotreba vždy závisí od množstva spotrebovaného paliva. Čiže ak chceme nejaké ekologické dane vzťahovať na autá, čo teda ja si myslím, že zatiaľ nie je nutné, ale okej, tak potom to vzťahujme na spotrebu. Lebo je rozdiel, keď ja jazdím na auto pokojne a mám spotrebu 6 litrov a niekto jazdí pretekársky na tom istom aute, má spotrebu 9 litrov. Prečo by sme mali platiť rovnakú ekologickú daň? Keď ja to životné prostredie šetrím a on ho nivočí. Okrem iného aj možno hlukom a možno nebezpečnou jazdou. Čiže ja si myslím, že toto je niečo úplne iné.
V podstate tento návrh, ktorý ste presadili v decembri, áno, znižuje zdanenie nových áut, znižuje poplatky na nové autá, ktoré si väčšinou môžu kúpiť bohatší ľudia, ľudia vo veľkých mestách, ale znižuje ich na úkor práve tých najchudobnejších. Práve tých ľudí, ktorí si tie dobré, kvalitné, šetrné autá, ktoré šetria životné prostredie, dovoliť nemôžu. A okrem toho keď spomínaš, že tie poplatky sa platia pravidelne. Áno, práve tí chudobnejší ľudia tie autá musia aj častejšie meniť, lebo keď kúpi niekto 20-ročné auto, určite mu nevydrží 10 rokov. Možno mu vydrží 2 roky, musí ho vymeniť a znova platiť tie vysoké poplatky.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

7.2.2023 o 18:41 hod.

Mgr.

Peter Kremský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:43

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
Skúsim, čo stihnem. No, samozrejme, Miloš Svrček, súhlas, po jednej stránke áno, je to poplatok, po druhej už vieme, kde sme a proste to MF sa drží každého jedného eura, ktoré z toho vyberie. Jasne že by bolo najjednoduchšie to znížiť čo najviac, no len to MF proste tam bojuje o svoje príjmy, to je jedna vec, zároveň, ja to budem hovoriť, aj kolegynka Anka Zemanová to spomínala, no tá ekologická daň cirkulačná nejaká je tou druhou možnosťou, tou horšou. Preto ak máme tie registračné poplatky a vedia mať nejakú v tomto momente alebo budú mať ekologickú funkciu, vie to byť tá barlička, hej, ktorá nám pomôže, aby nemusela byť ozaj že daň pre všetkých.
To isté aj Peťo Kremský, no na jednej strane hovorí v dobrom, teda že áno, chudobnejší človek, bohatší človek, no ale keď zdaníme nejak dodatočne ešte benzín, naftu, no zaplatia všetci a stále, čiže to asi nie je cesta, ktorou by sme sa chceli ubrať. To radšej zaplatiť raz za ix rokov ten registračný poplatok a nie proste pri každej nádrži. Hej? Čiže toto, ako toto je veľmi opatrne.
Kolega Kotleba Marek, takto, súhlas, samozrejme, priemerný vek je 14,3 vozidiel na Slovensku, nebude, ešte dlho nebude čas, ani vo Švajčiarsku nemá každý nové auto. Úplne súhlasím. Samozrejme, tie pravidlá musia byť funkčné aj pre ľudí, ktorí jazdia na starších vozidlách. Úplný súhlas, to sa úplne zhodneme. Bé je to, že do 80 kW 105 koní, ja hovorím, že to sú všetky tie sociálne vozidlá a tým ani tento návrh nič nezvyšoval. Stále zostáva ten základný poplatok a že to bolo áno, veľa u rôznych, no veď preto sme sa pustili do znižovania. Princípom tejto zmeny bolo, aby ľudia zaplatili menej a dotiahneme to do stavu tak, aby ľudia skutočne zaplatili menej a neboli tam také tie extrémy, ktoré nám tam... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

7.2.2023 o 18:43 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 18:45

Marek Kotleba
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Vážení poslanci, vážená pani poslankyňa, povedzme si, že ľudia sa preľakli toho, čo má prihlásiť od 1. apríla 2023, pretože tieto poplatky, ktoré sa menili, tie koeficienty a zaviedla sa tzv. tabuľka podľa euronoriem, ľudí vyplašila, pretože povedzme si, ako to bolo dávnejšie. Pretože niekedy boli dva poplatky za prihlásenie motorového vozidla a to bola suma 33 eur, ktorá bola za predpis vozidla v okrese, kde sa nemenila značka, potom 66 keď išla mimo okresu, kde sa vlastne poznávacia značka musela meniť. Potom Kažimír zaviedol tzv. poplatok, ktorý bol podľa kW vozidla a vtedy bol taký prvý šok tých ľudí, pretože podľa toho výkonu tie poplatky boli naozaj vysoké. Potom sa zaviedol koeficient podľa veku vozidla. Každým rokom čím bolo vozidlo staršie, tak to vozidlo sa nejakou úmerou, ten poplatok na to vozidlo sa znižoval, no a teraz vláda zaviedla ten nový poplatok, ktorý mnohých vystrašil a zaviedli tam tzv. tú euronormu, ale povedzme si, že ľudia na Slovensku nemajú prostriedky na to, aby si kúpili vozidlo, ktoré má tú najvyššiu alebo teda najnovšiu euronormu, ale väčšinou sú to vozidlá staršie, ako bolo aj povedané, tie vozidlá priemerný vek majú okolo 14 rokov. A práve na tieto vozidlá, ktoré majú nejakú normu možno Euro 5, tak práve na tieto vozidlá vznikne ten poplatok, kde bude navýšenie podstatne vyššie, ako to bolo podľa toho koeficientu veku.
Čiže my ak by sme chceli toto prihlasovanie vozidiel zmeniť, tak my by sme museli začať úplne od začiatku a celé to prekopať, pretože keď to napríklad funguje v Českej republike, kde za prihlásenie vozidla zaplatíte niekoľko 100 českých korún a na Slovensku za to isté vozidlo zaplatíte 1 900 eur, tak to je naozaj na zamyslenie a celkovo aj to prihlásenie vozidla staršieho zo zahraničia je komplikované, pretože všetci tí ľudia, ktorí si auto dovezú, tak musia celú tú tortúru okolo toho absolvovať, ako ide o tú kontrolu originality, ktorá aj tak človeku nič negarantuje a vozidlo, ktoré aj prešlo kontrolou originality, mu môže byť v neskoršom čase zabavené. Nakoľko v Českej republike je kontrola originality iba dobrovoľná, na Slovensku je kontrola originality povinná.
Takisto na Slovensku neplatia kontroly STK a emisné kontroly, čiže ten človek, ktorý si dovezie vozidlo, musí toto vozidlo podrobiť týmto kontrolám, potom následne musí zaplatiť recyklačný poplatok, všetky tieto papiere musí odniesť na obvodný úrad, ktorý mu vydá rozhodnutie a potom s tým rozhodnutím, kde, samozrejme, opäť zaplatí nejaký poplatok, tak potom s týmto rozhodnutím vozidlo konečne môže prihlásiť na dopravnom inšpektoráte, kde opäť zaplatí za poznávacie značky a zaplatí ten poplatok do apríla 2023 podľa veku vozidla, ale od apríla 2023 zaplatí podľa tej EKO normy, čiže toto sa musí jednoznačne zmeniť, ak chceme nejako ľuďom pomôcť. Ale k samotnému návrhu sa píše, že toto prihlásenie vozidla, citujem z návrhu. Predkladatelia návrh preto prišli s riešením, aby sa poplatok výrazne znížil, ak neprichádza k zmene evidenčného čísla vozidla pri prepise na nového majiteľa. V prípade ak sa nemení evidenčné číslo, odpadajú nielen náklady na vyhotovenie nových tabuliek, ale sa znižuje aj náročnosť procesu pri príslušné orgány. Je preto vhodné, aby pri takomto zápise bolo približne dobré administratívnu nákladnosť správneho orgánu vykonávajúceho zápis nového vozidla. Čiže zníženie tohto poplatku o tých 70 %, ako píšete v návrhu, je viazané na výmenu poznávacej značky.
Áno, áno, ale práve preto, že keď sa meniť nebude, tak poplatok sa zníži o 70 %. Lenže ako ste sami povedali, tak ten poplatok za poznávaciu značku bol 33 eur, ale pri týchto, pri týchto, áno, ale pri týchto poplatkoch, ktoré budú na tie euronormy, vlastne ide o tých 33 eur. Čiže on či si tú , keď si tú ŠPZ tzv. povedané nechá, bude mať z nížený poplatok o 70 %. Ale akonáhle si ju vymení, tak zaplatí plnú sumu pri prihlásení vozidla. To mi príde trošku také naviazať tento zákon na tú výmenu, pretože tá výmena samotnej poznávacej značky je iba 33 eur, oproti tomu poplatku, dajme tomu, 1 900 euro je to podľa mňa taká zanedbateľná čiastka a v tom prípade podľa mňa by sme celý tento systém prihlasovania vozidiel aj tých poplatkov mali úplne prekopať.
Ja tento návrh zákona podporím, ale s tým, dúfam, že to pôjde do druhého čítania, že si k tomu sadneme a skúsime nájsť nejaký spôsob, aby sme tých ľudí odbremenili od všetkých týchto možných poplatkov a nezmyslov, ktoré ich komplexne zaťažujú a niektorí naozaj ani nevedia, ako a čo všetko musia absolvovať, ak by vozidlo, ktoré napríklad z dovozu chceli prihlásiť. Preto ja budem rád za to, ak všetci ľudia budú chodiť na najbezpečnejších autách, najekologickejších, ale v prvom rade Slováci na to musia mať a na to musí byť nastavený aj systém.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

7.2.2023 o 18:45 hod.

Mgr.

Marek Kotleba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:51

Rastislav Schlosár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja plne súhlasím s kolegom Kotlebom, že celý tento systém je veľmi zle nastavený, treba ho jednoznačne zmeniť a celý ten systém toho, že sa majú platiť nejaké registračné poplatky, tu naozaj nestačí, že budeme iba znižovať tie poplatky a robiť to takýmito kozmetickými zmenami, tieto registračné poplatky treba absolútne celé, ako sú, zrušiť. Je to nezmysel. Keď niekto argumentuje nejakou, že to je nejaká forma ekologickej dane a že to nie je iba nejaká ďalšia daň, ktorú si štát proste vyberá, ale je to snaha riešiť nejakú ekológiu, aj to je nezmysel, celé to len nahráva všetkým tým ekohlúpostiam, ktoré prichádzajú k nám z Bruselu, z Európskej únie, ktoré nám tu tlačia a ktoré nikdy ničomu nepomohli. Jediným riešením v prospech ľudí je absolútne zrušenie týchto registračných poplatkov. Tak to vidím ja.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

7.2.2023 o 18:51 hod.

JUDr.

Rastislav Schlosár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:52

Miloš Svrček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán podpredseda.
Ja absolútne s tebou súhlasím tiež, pán poslanec, jednoducho celé to treba prekopať, pretože ten systém tu takto funguje, resp. nefunguje už roky a jediní, kto na to doplácajú, sú obyčajní ľudia. Takže absolútne súhlasím s tým, aby sa to celé zmenilo, prekopalo, pretože aj keď sme tu počuli argumenty, že určité obdobie, v priemere sa mení každé auto tuším 10 - 11 rokov, dobre, ale aj ten človek, ktorý je v tom chudobnom regióne, jednoducho nemá ten poplatok 3 000 alebo 3 900 eur na to, aby si mohol kúpiť alebo zmeniť auto. Takže myslím si, že toto je určite cesta k tomu, aby sme aj pomohli normálne ľuďom v regiónoch takouto cestou, čiže som otvorený tiež ako za naše hnutie rokovať o tejto veci a ja by som bol možno veľmi rád, aby sme sa aj my stretli ako s vami s opozičnými, aby sme si k tomu sadli, pretože určite aj ty máš kontakty na ľudí, ktorí sa pohybujú v praxi dennodenne v tejto oblasti ako napríklad v autobazároch a dajme hlavy dokopy a pripravme taký návrh, ktorý by bol priechodný a hlavne ktorý by pomohol ľuďom, ktorí toto potrebujú. Takže poďme sa baviť už normálne o konkrétnych finálnych veciach tak, aby to ľudia reálne pocítili na svojich peňaženkách.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

7.2.2023 o 18:52 hod.

JUDr. Mgr. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:53

Milan Potocký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán podpredsedajúci.
Pán poslanec, súhlasím s vami, že mnohí ľudia by jazdili radi na nových ekologických autách, ale, žiaľ, si to nemôžu dovoliť. Ja sa opriem o štatistiky, aby som toto vaše tvrdenie potvrdil. Vlani bolo na Slovensku evidovaných vyše 2,6 mil. osobných vozidiel, z tohto počtu až 60 % boli staršie vozidlá. To znamená vozidlá, ktoré mali od viac ako 10 a 15 rokov bolo 559-tisíc, vozidlá, ktoré mali viac ako 15 až 20 rokov bolo 521-tisíc a vozidiel, ktoré mali viac ako 20 rokov je 652-tisíc. To znamená, že ten vozový park na Slovensku je veľmi starý a to dosvedčuje, že ľudia si jednoducho nemôžu dovoliť drahé ekologické autá, a preto jazdia na starých autách, ale nemôžeme týchto ľudí ešte viacej zaťažiť rôznymi poplatkami a daňami.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

7.2.2023 o 18:53 hod.

Milan Potocký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:54

Marek Kotleba
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Pán Potocký, ďakujem za štatistiku a tu aj vidno, že jednoducho ľudia na to nemajú. Je veľký rozdiel, aká priemerná mzda je napríklad v Bratislave, kde si možno kúpi nejaký hybrid, ktorý má výkon možno 140 kW, ale je nemožné, aby si niekto pracujúci napríklad vo Veľkom Krtíši takéto vozidlo kúpil. Čiže opäť, kúpi si len staršie vozidlo, ktoré bude mať možno podobný výkon, lenže bude mať 10 rokov a koeficient bude taký, že bude platiť oveľa väčší poplatok ako ten v Bratislave, čo má oveľa vyššiu mzdu. Čiže na tomto treba popracovať.
Pán Svrček, ja budem rád, keď si k tomu sadneme a spolu na niečo prídeme a dáme hlavy dokopy, pretože odvtedy, ako sa zaviedol ten prvotný poplatok, ktorý bol naviazaný na počet rokov, tak mne je úplne jasné, že žiadne ministerstvo si takýto poplatok nezrušilo, pretože tie poplatky boli vysoké a každé jedno ministerstvo malo alebo teda tá vláda, ktorá vtedy vládla, a ten zákon fungoval, tak z toho získavala peniaze.
Pán Schlosár, ďakujem, musíme na tom popracovať a ešte by som chcel aj všetkým povedať, že keď to funguje naozaj v Českej republike, dlhodobo, je to tam jednoduché, jednoduchý systém, tak takýto systém skúsme zaviesť aj na Slovensku, pretože tieto motanice na tých dopravných inšpektorátoch, tie tabuľky, to zaťažuje nielen tých ľudí, ktorí tam prídu tie vozidlá si prihlásiť, ale aj tých samotných pracovníkov na dopravných inšpektorátoch, pretože s tým majú strašné naťahovačky, každé jedno auto ma iný koeficient a je to, je to strašná komplikácia a dôležitá vec je, na ktoré musím ešte popracovať, keď už toto máme otvorené, aby sme dokázali konečne prísť na spôsob, ako sa vozidlá zo Slovenska aj dajú vyviezť, pretože v dnešnej dobe je to takmer nereálne.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

7.2.2023 o 18:54 hod.

Mgr.

Marek Kotleba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

18:57

Peter Kremský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem.
Chcel som povedať záverečné slovo, ale keď sa pán Viskupič ešte prihlásil do rozpravy, tak dobre, potiahneme to ešte zajtra ráno. Chcel som povedať len toľko, že, samozrejme, mojím záujmom je čo najviac zjednodušiť ten systém, doteraz sme tam mali strašne veľa rôznych kategórií v tom návrhu, čo presadil pán Viskupič v decembri, dokonca sú dve tabuľky. Jedna je pre benzín, druhá pre naftu, tak tam naozaj sa nám podarilo zlúčiť tie dve tabuľky dokopy. Už dnes je na tých dopravných inšpektorátoch taká prax, že človek, keď si ide prihlásiť auto, tak ide najprv k tomu okienku, opýta sa, aký kolok si má vlastne kúpiť, v akej hodnote má ten registračný poplatok zaplatiť, lebo naozaj v tom sa nevie zorientovať a potom ide k tomu kiosku, aby tam naťukal presnú sumu, teda aký kolok si má kúpiť a zase ide naspäť a, samozrejme, obrovsky to zdržuje, čiže čím to bude jednoduchšie, čím budú tie sumy okrúhlejšie, lepšie zapamätateľné, čím bude tých kategórií menej, tým lepšie, tým aj uľahčíme život policajtom na tých dopravných inšpektorátoch a, samozrejme, v prvom rade uľahčíme život a orientáciu občanom.
K tým veciam, ktoré tu boli spomínané, k tej výške poplatkov, no, naozaj ja si myslím, že urobiť z toho teraz akoby otočenú daň z luxusu, teraz z toho urobíme daň z nejakých starých áut, asi nie je šťastné. Práve preto ja som navrhol aj tento, túto novelu zákona, pretože si myslím, že to, čo urobil vtedajší minister financií Kažimír a minister vnútra Kaliňák, bola trošku taká pomsta Bratislavčanom a Košičanom a daň z luxusu, čiže nových áut a áut s väčším výkonom, že keď na to máte, keď kupujete autá za 50-tisíc euro, 80-tisíc euro alebo aj 25 a sú trošku silnejšie, tak plaťte. Tak si za to zacvakajte a my vás odiereme. Samozrejme, nebolo to spravodlivé, každý si na to nejako zvykol, ľudia ktorí naozaj majú tých 50-tisíc euro, tak už a tých 500 alebo 1000 navyše nejako zaplatia, ale v každom prípade nie je to spravodlivé. Ale ešte menej spravodlivé by bolo to teraz otočiť a povedať, že tak, ako tí čo máte na nové auto, budete platiť 300 a tí čo nemáte, čo kupujete staré auto, tak šup, zacvakajte tri tisícky, jak chcete si takéto auto kúpiť. Aj keď je to staré Porsche, aj keď je to, aj keď je to nejaké luxusnejšie auto, stále je to jednoducho staré auto, ktoré si vyžaduje veľkú starostlivosť, opravy. Ak ste niekedy mali staré auto, ja som ich teda mal dosť, viete, čo to je, že každú chvíľu sa vám niečo pokazí, niečo vám odíde, niečo tam lepíte, rozmýšľate, či vôbec ešte do toho investovať, či to ešte niečo vydrží. Potom to dáte dokopy, za dva mesiace vám to zase odíde.
Čiže myslím si, že naozaj na úkor takýchto ľudí plniť štátny rozpočet by určite nebolo spravodlivé. Čiže ja som tomu otvorený a my sme aj tú tabuľku upravili, samozrejme, vždy bude ministerstvo financií protestovať, a treba to zobrať do úvahy. Už vlastne tento návrh Maroša Viskupiča mu zobral 30 mil. eur, čiže pokiaľ by sme to zmenili tak, aby im nezobralo nič, alebo aby to zobralo menej, tak budú len radi, ale pokiaľ teda by sme to chceli úplne zrušiť a naozaj to nechať na tom, že to bude len registračný poplatok, tak by určite veľmi protestovali, ale myslím si, že keď si k tomu sadneme a dáme hlavy dokopy, tak nájdeme rozumné riešenie. No, ale na to, aby sme to vôbec mohli urobiť, musí prejsť teda tento návrh zákona cez prvé čítanie, takže chcem vás požiadať o jeho podporu.
Ďakujem.
Skryt prepis

7.2.2023 o 18:57 hod.

Mgr.

Peter Kremský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 19:01

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
Áno, úplne súhlasím s kolegom Petrom Kremským. Ono ten celý problém je presne tá tabuľka, ktorú onehdá pán Kažimír nastavil do, do normálne, že absolútnych výšin. Ono to fakt nebolo spravodlivé ani pre tých, teda tých bohatších a bohatých, čo si kupujú tie veľké autá a presne tak, samozrejme, je to ešte menej spravodlivé, ak by sa to otočilo pre staré autá. Úplný súhlas, preto vlastne to, čo sa vtedy nestihlo v tom decembri, tak to je vlastne ten základ, tá základná zmena, ktorá sa stane teraz je, že tá tabuľka proste, z nej zmiznú tie veľké čísla, hej. Tie, ktoré tam onehdá dal ešte pán Kažimír s pánom Kaliňákom, takže teraz to vlastne, toto ešte zosekáme, aby to bolo spravodlivé na tých oboch koncoch, ale aby to zároveň aj tú ekologickom nejak odsúhlasovalo, alebo teda odrážalo, takže myslím si, že v tomto ten zámer je úplne, že spoločný. Aj keď tak počúvam plénum, tak vlastne úplne rovnaký a ja to poviem tiež teraz, že áno, strana SaS, samozrejme, podporí tento návrh, aby sa posunul do druhého čítania.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

7.2.2023 o 19:01 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video