94. schôdza

13.6.2023 - 28.6.2023
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

15.6.2023 o 15:12 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 15:00

Monika Kozelová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Čo sa týka štatútu umelca, nie je to nová téma, pretože naozaj reálne sa začal pripravovať štatút umelca – a teraz hovorím o slovenskej kultúre – niekde zhruba pred desiatimi rokmi. Nikam sme sa nepohli s tým štatútom umelca a presne, ako ste pani ministerka povedali, v čase covidu sme zistili, ako veľmi ho potrebujeme. Čiže ľudia, ktorí pripravovali ešte pred desiatimi rokmi štatút, sú pripravení s vami nejakým spôsobom kooperovať, odovzdávať vám všetky materiály, všetky podklady, ktoré majú pripravené, spracované. Treba to, samozrejme, možno prezrieť, pretože medzitým sa aj zákony, aj čas posunul a možno by sme tam boli fajn, doma.
Jedna vec, na ktorú... ja som veľmi vďačná za stratégiu 2030, musím povedať. Pre mňa niečo, niečo tak dôležité, ako je stratégia, je fakt ako topka, pretože dlho som nezažila ministra, ktorý by naozaj riešil kultúru.
No, a čo sa týka ešte jednej veci, na ktorú len znova upozorním, netreba ju opomenúť, a to sú pamiatky a to je neživá kultúra. Čiže mali by sme nejakým spôsobom venovať časť teda pozornosti aj neživej kultúre a tam sú tiež pripravení spolupracovať pamiatkari, reštaurátori.
Takže ja veľmi pekne ďakujem za odpoveď. Rozumela som a budem nápomocná, myslím si, že všetci z výboru pre kultúru urobíme, čo sa dá, aby sme zanechali tú kultúru fakt v dobrom stave.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

15.6.2023 o 15:00 hod.

Mgr.

Monika Kozelová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 15:00

Silvia Hroncová
Skontrolovaný text
Ďakujem veľmi pekne. Ja možno len dopoviem, že áno, veľmi dôležité je hovoriť o kultúrnom dedičstve. Ako inšpiráciu máme, že bolo plánované stretnutie ministrov V4 a moja úloha bola zadefinovať tému na toto stretnutie. Tak tou témou bude práve kultúrne dedičstvo, ktoré sa bude konať teraz koncom júna.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.6.2023 o 15:00 hod.

Silvia Hroncová

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 15:00

Michal Palkovič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážení prítomní, vážená pani poslankyňa, mám tu pripravený nejaký text. Dobre, ja vám ho odovzdám, ale poviem teraz tak od srdca.
Lieky sú obrovský problém v Slovenskej republike. Minulý rok sme mali navýšenie rozpočtu o 10 %, tento rok o 2 %, to znamená, že, samozrejme, chýba tam obrovské množstvo zdrojov, ak sa bavíme o tom, že chceme aspoň byť konkurencieschopní. Je to dôsledok zanedbávania vôbec liekovej politiky v Slovenskej republike a na ministerstve zdravotníctva počas desiatich rokov. Bavíme sa o tom, že ceny rástli približne o 10 %, hovorím za minulý rok, a 2 % tento. Čo my reálne v tomto krátkom období môžme urobiť, je, že stále zaraďujeme lieky s výnimkových do riadnej úhrady, lebo to je jediný spôsob, ale viete, že to tiež neni dobré. Stlačili sme cenu tak nízko, že sme v podstate neatraktívni pre producentov, neatraktívni pre generiká. To znamená, že to podporuje reexport. Reexport ovplyvňovať moc nemôžme, pretože už sme dostali zdvihnutý prst od Európskej komisie, že to je voľný trh. To znamená, že to je veľký problém, ale je tam tá šanca, že tie generiká predsa len nejaké budú prichádzať, že sa bude NIHO, ja ich volám že moji tabletkári, dohovárať na báze, že skutočne tam bude nejaká efektívna, efektívny manažment.
My očakávame, že keďže to zanedbávanie bolo 10 rokov, tak stabilizácia liekovej politiky s nejakým finančným rozpočtom, už sme sa včera bavili o tom, že bude niekde v úrovni približne 100 miliónov na budúci rok, teraz bolo okolo 50 miliónov tento rok, s tým, že vieme, 50 miliónov urobíme sekeru, tak bude trvať približne dva až tri roky, skorej určite neočakávajme, že bude dostupnosť inovatívnej liečby, že bude dostupnosť aj bežných liečiv. Máme výpadky aj antibiotík, detských antibiotických mastí, antihypertenzív a podobne. To sa bude diať, to sa deje aj na európskom poli. Antidiabetiká nám teraz vypadli, tak sme hľadali rýchlo náhradu. Čiže snažíme sa.
Na druhej strane musím povedať, že máme aj niektoré, už za toho môjho pôsobenia niektoré také celkom optimistické veci, že sme sa dostali v podstate k inovatívnej liečbe karcinómu prsníka na, v podstate procesy a aj spotrebu úrovne vyspelých krajín... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.6.2023 o 15:00 hod.

Michal Palkovič

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 15:08

Daniel Bútora
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dobrý deň prajem. Ďakujem veľmi pekne za slovo, pán podpredseda. Predkladám návrh na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 422/2015 Z. z. o uznávaní dokladov o vzdelaní a uznávaní odborných kvalifikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Ide o technickú novelu, ktorej cieľom je dosiahnutie súladu zákona so smernicou 2005/36 o uznávaní odborných kvalifikácií.
Tento návrh zákona reaguje na žalobu Európskej komisie proti Slovenskej republike a máme dokonca informáciu z legislatívno-právnej sekcie, že viaceré, viaceré krajiny sú vlastne v podobnom, v podobnom konaní ako Slovenská republika. Ak by sme nesplnili tieto povinnosti vyplývajúce z ustanovení smernice, tak Súdny dvor Európskej únie môže nám vydať rozsudok obsahujúci uloženie finančnej sankcie, takže z tohto dôvodu je potrebné, aby bol návrh zákona schválený čo najskôr.
Ďakujem pekne, pán podpredseda.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

15.6.2023 o 15:08 hod.

Daniel Bútora

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:09

Marek Šefčík

Vystúpenie v rozprave 15:12

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán minister, vážená pani podpredsedníčka vlády, vážený pán podpredseda Národnej rady, vážení kolegovia iba v tejto chvíli, kolegyne tu nie sú. Nebudem hovoriť k samotnému návrhu zákona, to patrí potom do prvého čítania, chcem sa vyjadriť iba k návrhu na skrátené legislatívne konanie.
Domnievam sa, že sú dané dôvody, ktoré rokovací poriadok stanovuje pre rozhodnutie Národnej rady o skrátení legislatívneho konania a v tomto prípade hrozia štátu značné hospodárske škody a v dôsledku meškajúcej transpozície smernice Európskej únie a konania pred Súdnym dvorom Európskej únie. A rovnako je to aj v tých nasledujúcich dvoch bodoch na, v nasledujúcich dvoch návrhoch zákonov z oblasti rezortu životného prostredia, ku ktorým nebudem vystupovať osobitne, lebo myslím si, že sú to analogické situácie. Vo všetkých prípadoch ide o žalobu Európskej komisie proti Slovenskej republike na Súdny dvor Európskej únie. Tie žaloby sú v rôznych štádiách, v jednom prípade je to už rozhodnuté, v druhom je to podané a v treťom je to iba avizované, ale ten princíp je ten istý, hrozia Slovenskej republike finančné sankcie a možno aj, aj penále za neplnenie transpozície, takže sa domnievam, že by sme mali rozhodnúť o tom, že Národná rada prerokuje tieto tri návrhy zákonov v skrátenom legislatívnom konaní a tam ich, samozrejme, vecne posúdi.
A to, na čo by som chcel apelovať, je, že skrátené legislatívne konanie nemusí znamenať, že tie návrhy budú prerokované zo dňa na deň, a teda že v utorok musíme, musí byť všetko, všetko schválené. Teda by som sa prihováral skôr za taký, taký voľnejší režim, aby poslanci mali viac času oboznámiť sa aj vecne s tými návrhmi zákonov, samozrejme, aby to bolo prerokované na tejto júnovej schôdzi, lebo je to posledná plánovaná pracovná schôdza Národnej rady, ale tie, tie lehoty a termíny, to sa bude o tom hovoriť zrejme až v prvom čítaní, keď dnes budeme hlasovať o skrátenom konaní, tak myslím si, že môžme všetky tieto tri návrhy podporiť.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.6.2023 o 15:12 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 15:15

Lívia Vašáková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, vážení páni poslanci, na rokovanie Národnej rady Slovenskej republiky predkladám návrh vlády na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 39/2013 Z. z. o integrovanej prevencii a kontrole znečisťovania životného prostredia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Zákon novelizuje viacero právnych predpisov súvisiacich predovšetkým s uzatváraním skládok odpadu. V prvom rade ide o zavedenie opatrení, ktoré majú zabezpečiť uzatvorenie nevyhovujúcich skládok odpadov, v súvislosti s ktorými bolo vo vzťahu k nedostatočnej transpozícii smernice Rady 1999/31/ES o skládkach odpadov uplatnené formálne oznámenie voči Slovenskej republike a začaté konanie.
Európska komisia dňa 8. júna 2023 predložila Súdnemu dvoru EÚ žalobu v tejto veci, a preto je nevyhnutné prijať navrhovanú úpravu, ktorá má zabezpečiť uzatváranie nevyhovujúcich skládok odpadov, ako aj predchádzanie situáciám, kedy štát bude musieť zabezpečovať ukončenie činnosti jednotlivých prevádzok.
Okrem ustanovení, ktoré upravujú samotný mechanizmus uzatvárania skládok odpadov, sú predmetom vládneho návrhu zákona aj opatrenia súvisiace s uzatváraním skládok odpadov napríklad vo vzťahu ku kontrole a sankciám, preventívne opatrenia, aby nedochádzalo k obdobnej situácii nesplnenia požiadaviek, ktoré boli vytknuté v žalobe, ale aj opatrenie vychádzajúce z upozornení zo strany Európskej komisie a konaní vedeným voči Slovenskej republike, ktoré majú predchádzať podaniu ďalšej žaloby voči Slovenskej republike, ako napríklad zosúladenie s rámcovou smernicou o odpade, postupné zavedenie množstevného zberu ako opatrenia vo vzťahu k záväzku Slovenskej republiky znížiť skládkovanie na 10 %.
Skrátené legislatívne konanie sa navrhuje z dôvodu, že Európska komisia už podala európskemu Súdnemu dvoru žalobu za to, že údajne nerekultivovalo a neuzavrelo niekoľko skládok, ktoré podľa Európskej komisie nie sú v súlade s požiadavkami smernice. Ide o mimoriadnu okolnosť, ktorá vyžaduje prijatie okamžitých opatrení súvisiacich so zabezpečením uzatvárania nevyhovujúcich skládok odpadov a to vrátane legislatívnych opatrení. Navrhuje sa preto skrátené legislatívne konanie z dôvodu rizika značných hospodárskych škôd predovšetkým v nadväznosti na konanie o porušení zmlúv v štádiu avizovanej žaloby, ktorú podá Európska komisia na Súdny dvor Európskej únie. Ak Európska komisia posúdi, že Slovenská republika neprijme po vynesení rozsudku zodpovedajúce opatrenie dostatočne rýchlo, môže podať druhú žalobu na Súdny dvor EÚ, a to je žaloba o uložení sankcií. Tam Slovenskej republike hrozí paušálna pokuta, ktorú bude musieť zaplatiť hneď a naraz, a denné penále, ktoré sa bude aplikovať odo dňa vynesenia druhého rozsudku až do momentu úplného odstránenia vytýkaných nedostatkov, čo znamená, až kým nebudú uzatvorené všetky určené nevyhovujúce skládky odpadov.
Dovolím si upozorniť, že vzhľadom k tomu, že Slovensko už prehralo súdne spory ohľadom skládky v Považskom Chlmci v roku 2015 a 2018, kde sa celková suma vyšplhala na 1,8 milióna euro, táto suma bola relatívne nízka kvôli tomu, že išlo o prvé porušenie a problém bol odstránený v priebehu pol roka a išlo o jednu skládku. Vo vzťahu k tejto uvedenej žalobe však budú prípadné sankcie mnohonásobne vyššie a pohybovať sa budú v desiatkach miliónov euro. Pochopiteľne sa aj tak nevyhneme povinnosti uzatvoriť nevyhovujúce skládky odpadov, ktoré sú uvedené v žalobe.
Vážený pán predsedajúci, vážení páni poslanci, verím, že predložený návrh na skrátené legislatívne konanie podporíte.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

15.6.2023 o 15:15 hod.

Lívia Vašáková

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:20

Jaroslav Karahuta
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo, pán predsedajúci.
Vážené pani poslankyne, páni poslanci, vážení členovia vlády, predseda Národnej rady rozhodnutím č. 1828 z 13. júna 2023 pridelil návrh vlády na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 39/2013 Z. z. o integrovanej prevencii a kontrole znečisťovania životného prostredia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 1749), na prerokovanie výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie v termíne do začiatku rokovania schôdze Národnej rady o tomto návrhu.
Výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie predložený návrh vlády prerokoval na svojej 122. schôdzi a uznesením č. 304 zo dňa 14. júna 2023 odporučil Národnej rade schváliť návrh vlády na skrátené legislatívne konanie o predmetnom vládnom návrhu zákona.
Pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

15.6.2023 o 15:20 hod.

MVDr.

Jaroslav Karahuta

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:21

Jaroslav Karahuta
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Pán predsedajúci, ja by som, ja budem reagovať aj na tento, aj na ďalší návrh zákona, ktorý je v skrátenom legislatívnom konaní.
Dovoľte mi na úvod nesúhlasiť s tým, čo povedal pán poslanec Dostál, pretože, pán poslanec, toto je dosť ľahkovážny prístup. Pokiaľ chcete obhajovať verejné zdroje, že teraz v takomto rýchlom konaní ideme schvaľovať tak ťažké zákony, to sú veľmi ťažké zákony, myslím, že trošku do toho vidím, a za jeden deň zvládnuť podstatu, obsah a dopad týchto zákonov nie je také jednoduché. A my vlastne nejdeme riešiť, my nejdeme riešiť ťažké škody, ktoré... alebo škody, ktoré môžu vzniknúť Slovenskej republike z dôvodu toho, že nastala nejaká mimoriadna situácia. My ideme kompenzovať neschopnosť posledných vlád Slovenskej republiky za to, a poviem to úplne, úplne natvrdo, že sa vykašľali na svoje povinnosti, lebo toto už malo byť urobené dávno. Takisto aj ten ďalší zákon mal byť urobený dávno. My sanujeme neschopnosť niektorých ľudí, ktorí riadili rezorty, a ja som to aj včera na výbore povedal, že je mi ľúto, že ten zákon o hmotnej zodpovednosti politikov neprešiel, lebo tam bola tá kolektívna zodpovednosť a vieme, že tá bola poslednýkrát počas druhej svetovej vojny, na základe ktorej, ktorej zberali Židov, pretože toto by asi boli ťažké úlohy pre ministrov, pokiaľ by tieto škody Slovenskej republiky vznikli. A vy to veľmi dobre viete. Z politického hľadiska to chápem, to chápem, čo ste povedal, ale z praktického hľadiska hasíme požiare po niekom, ktorý, ktorý bol nezodpovedný.
Čo sa týka samotného zákona. Ozaj, nedá sa, nedá sa také dva ťažké zákony, ktoré majú 25 alebo 27 strán, nie je tak jednoduché urobiť za jeden deň pri tých ďalších množstvách povinností, ktoré máme, na tom výbore sa to nejak nazberalo za posledný rok-dva a ozaj dennodenne sa niečo deje, ale mám tu také dva zásadné výhrady, dve zásadné výhrady.
Tá prvá výhrada je tá, že hnutiu SME RODINA je vytýkané sústavne, sústavne, že neplníme podmienky Aarhuského dohovoru, čo sa týka rokovania, v prístupe informácie rokovania so zástupcami či už odbornej, alebo laickej verejnosti. Ja sa opýtam, či v tomto prípade, v tomto prípade nemáte pocit, tento Aarhuský dohovor bol porušený? Ja si myslím, že bol a určite. Včera som sa na výbore pýtal, že koľko, koľko minút mali členovia vlády, pani ministerka tam bola, na prerokovanie tohto zákona. Niekto povedal 14, niekto 15, hej, ale niekde v týchto hraniciach sa pohybujeme. Došlo elektronicky pred schválením tento zákon a ministri, ministri schválili preto, lebo, lebo však sa nečudujem, že schválili, pretože ani nevedeli, čo schvaľujú, ale, ale hlavne ministri vo vláde nevedeli, sú to noví ministri, čo schvaľujú.
Druhá vec, včera som sa pýtal, či bolo prerokované dopady tohto zákona aj s odbornou verejnosťou, ktorej sa to dotkne. Bolo mi povedané áno, a zase to nebola pravda. Pretože ten prvý, prvý problém, ktorý nemám ako vecne, ale obsahovo a legislatívne, napríklad je zavedenie recyklovateľných, recyklovateľných tašiek, hej? Včera mi bolo povedané, že už všetci s tým súhlasili, všetky obchodné zväzy, združenia, výrobcovia, neviem kto, súhlasili, no ja nemám taký pocit, hej, a táto vec by sa mala dopredu prerokovať, pretože pokiaľ tu počúvame spústu tlačoviek, vyhlásení, že ako veľké reťazce zdierajú, aké majú dominantné postavenie a tak ďalej. Tak to bol presne návrh, návrh od zahraničných obchodných reťazcov, aby sa zaviedli samorecyklovateľné obaly, s čím ja osobne súhlasím, avšak nemôže sa spraviť tak, že sa to zavedie od 1. augusta tohto roku, lebo to spôsobí značné hospodárske škody zase tým, ktorých sa to týka, napríklad COOP Jednota, ktorá má najväčší podiel slovenských výrobkov a z COOP-u Jednoty aj mám oficiálne stanovisko, že o tom s nimi rokované nebolo, ale, ale hlavne všetkým malým, všetkým malým predajniam, všetkým malým obchodníkom, ktorých takáto, takýto náklad brutálne, brutálne zaťaží. Rozumiem, že dá sa tomu predísť tak, že sa posunie účinnosť tejto časti zákona, ja som včera hovoril aj s pánom ministrom, na rok 2025, čo by bolo asi prijateľné a som sám za to, aby takéto tie recyklovateľné obaly boli. Ale už samotný, samotný tento fakt hovorí, že nebol tu objektívny úmysel navrhovateľa, aby, aby to bolo priechodné.
Čo je ďalej horšie, a to sme u ministerstva životného prostredia zvyknutí, to nie je nič nové a zase to poviem natvrdo. U ministerstva životného prostredia, aspoň zatiaľ, bolo jedno isté, že budú klamať. To, to, to bolo jedna istá, bol jeden istý fakt a nebolo to raz, dvakrát aj päťkrát. Ja to kľudne poviem, aj keď tu sedel pán bývalý minister, pretože som urobil veľa, veľa týchto zákonov s nimi a vieme, ako sme naprávali tieto nezmysly, ktoré v tých zákonoch boli. Pýtam sa, prečo ministerstvo životného prostredia, to nie je štandard, to nie je mimoriadna situácia pätnásť minút pred zasadnutím vlády dať zákon, to sa robilo bežne aj predtým, to bola metóda ministerstva životného prostredia. Akým právom ministerstvo životného prostredia ide využiť tak citlivú vec, ako je ozaj nebezpečný precedens, vysoké hospodárske škody, čo sa týka, čo sa týka odpadov? Lebo je to, je to vážna vec, tá súvisí ešte z roku dvetisíc, myslím, devätnásteho roku alebo z ktorého, a dávať do zákona, dávať do zákona takéto ustanovenie, s ktorým sa a priori súhlasiť nedá. Zneužili toto, túto situáciu, že ľudia sú citliví na odpady a zaviedli vám takúto, takúto vec do tohto zákona. To sú tie preventívne opatrenia, o ktorých hovorila pani ministerka.
To, že sa dá pokuta, s tým ja problém nemám. To, že je od tisíc do 100-tisíc, to je otázka metodiky, nastavenia, to, s tým by som sa nejako nezaoberal, horšie je to, že zneužili túto situáciu a dali do tohto zákona možnosť vylúčenie štatutárneho orgánu, konateľa zo spoločnosti. A s týmto ja principiálne súhlasiť nemôžem. Ako môže Inšpekcia životného prostredia mňa vylúčiť z funkcie konateľa? Ešte keby to bolo tak, že skládky môže vlastniť iba, kto vlastní skládky, môže mať v predmete činnosti iba skládky a môže byť iba jeden konateľ a tá firma nemôže robiť nijaké iné činnosti, to by som bral. Veď to môžu byť spoločnosti, na ktoré je naviazané ďalšie, kopu ekonomickej a hospodárskej činnosti, a vy ma jednoducho len preto, lebo nie som sympatický riaditeľovi inšpekcie životného prostredia, vylúčite ako konateľa? Toto je také zneužitie tohto zákona, hej, ktoré ozaj, ozaj nás nabáda a vážne sa zamýšľame u nás, že ako budeme hlasovať pri, pri schválení zákona, či ho posunieme do skráteného legislatívneho konania. Už ten úmysel samotný je hrozný.
Vy síce potom môžte. Oni, oni vás zbavia konateľstva, je to v zmysle § 13a Obchodného zákonníka, kde sa píše, súd alebo iný ústredný orgán štátnej správy vás môže zbaviť konateľstva. Oni, samozrejme, oni sú šikovní na tom životnom, hneď to využili a hneď vám príde papier domov, pán Dostál, už nie ste konateľ. Prepáčte, že to hovorím vám, hej? A vy sa potom môžte aj odvolať dokonca, oni to dajú na súd, potom to pôjde na správny súd, medzitým tá firma padne a máte a máte doživotný problém nie pre seba, ale pre svoje deti. Pretože tie záväzky a množstvo... Ale paradoxne, vás nemôžu zbaviť konateľstva, a to je zaujímavé, pokiaľ ste v exekúcii, pokiaľ máte nejaké dlžoby a tak ďalej, vtedy vás nemôžu, ale pokiaľ ste zdravá firma a dá sa z vás niečo vycucať, tak vtedy vás konateľstva zbavia. Je to normálne? Chorú firmu, zaťaženú nie, zdravú, ekonomicky schopnú áno? Čiže to je, nič iné nie je ako zneužitie, zneužitie tohto zákona, lebo je to citlivá vec.
A ja som aj včera ministrovi povedal, že ja som za to, aby takýto zákon bol schválený, ja som za všetky tvrdé sankcie, aké sú, hej, pretože to skládkovanie, o tom sme sa bavili pred rokom, pred dvomi, pred tromi, sme už dávno mali zakázať skládkovanie, dávno sme mali znížiť to skládkovanie neviem koľkými percentami každý rok, hej? Nič sa nedialo, však boli národné parky najväčší problém životného prostredia, ako prísť ku majetkom. Takže toto je vec, ktorá je pre mňa, pre mňa neprijateľná, a poradíme sa na klube, ako k tomu, k tomu zákonu budeme pristupovať. Určite to bude záležať aj od stanoviska ministerstva alebo pokiaľ to bude pani predkladateľka tlmočiť, kľudne, ale toto je pre nás neprijateľná vec.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

15.6.2023 o 15:21 hod.

MVDr.

Jaroslav Karahuta

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:30

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán poslanec Karahuta, keby som bol býval vedel, že chcete tak rozsiahlo vystúpiť, tak by som sa aj ja prihlásil do rozpravy, no možno sa prihlásim do rozpravy k tomu ďalšiemu návrhu zákona, ak to nestihnem vo faktickej.
Po prvé, ja som sa vyjadroval iba k skrátenému legislatívnemu konaniu. Ja som nepovedal ani slovo k obsahu, obsahu samotných návrhov zákonov. K tomu sú u nás poverení tímlídri, ktorí sa k tomu vyjadria z vecnej stránky. Ja som posúdil to, či sú dané náležitosti. Podľa mňa sú dané náležitosti na skrátené legislatívne konanie, a teda z vecného hľadiska ja som sa nevyjadril, že ako, ako napríklad náš poslanecký klub bude hlasovať o jednotlivých návrhoch zákonov.
Druhá vec, je naozaj škoda, že tu nie je ani pán minister, že tu nie je ani pán bývalý minister, tí by si s vami o tomto asi, asi podiskutovali a, samozrejme, že ak sú, ak sú tam veci, ktoré nepatria do skráteného konania, tak áno, dajú sa, dajú sa odtiaľ, odtiaľ vyhodiť, dá sa to, dá sa to namietať.
A tretia vec, ja som nehovoril, že to máme schváliť za jeden deň. Ja, práve naopak, som apeloval na to, že napriek tomu, že je to skrátené legislatívne konanie, tak my to môžme schváliť o tri týždne alebo o dva, o dva týždne. To nemusí byť že zo dňa na deň. Veď skrátené konanie neznamená automaticky, že je to zo dňa na deň. Sú situácie, keď treba schváliť zákon zo dňa na deň, ale toto nie je tá situácia. Keby sme nemali predčasné voľby, tak si myslím dokonca, že by ani nebol dôvod na skrátené legislatívne konanie, malo sa to prerokovať teraz v prvom čítaní, niekedy v septembri by bolo druhé a tretie čítanie, to už by nás nezabilo, ale keď tu máme predčasné voľby, vláda vznikne možno niekedy koncom októbra, tak áno, to už by problém mohol byť. Tak to je ten dôvod, pre ktorý sa ja domnievam, že sú dôvody na skrátené konanie.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.6.2023 o 15:30 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video