33. schôdza

25.3.2025 - 16.4.2025
 
 
This video file cannot be played.(Error Code: 102630)

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

2.4.2025 o 11:12 hod.

MUDr.

Marek Krajčí

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie 10:38

Matúš Šutaj Eštok
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Vážený pán predsedajúci, ešte raz, pani poslankyne, páni poslanci, predkladaný návrh zákona reaguje na záväzok vlády vyplývajúci z jej programového vyhlásenia, zároveň reflektuje judikatúru Ústavného súdu a upozornenia verejného ochrancu práv v súvislosti s nedodržaním určitých zákonných postupov zo strany štátu v prípade uplatňovania protipandemických opatrení. Cieľom návrhu zákona je poskytnutie finančného odškodnenia fyzickým osobám, ktorým bola v rozhodnutom období počas vyhlásenej mimoriadnej situácie alebo núdzového stavu v súvislosti s ochorením COVID-19 uložená pokuta za priestupky súvisiace protipandemickými opatreniami, alebo povinnosti úhrady stravného za umiestnenie do štátnej karantény. Výška odškodnenia zohľadňuje sumu zaplatenej pokuty alebo sumu zaplateného stravného, ako aj všetky ďalšie náklady, ktoré týmto osobám vznikli v súvislosti s následným vykonávacím konaním. Podmienkou na vrátenie uhradených súm bude predloženie žiadosti príslušnému orgánu spolu so všetkými relevantnými prílohami za účelom verifikácie uložených a skutočne vynaložených finančných prostriedkov. Odškodnenie za priestupky uložené políciou a okresnými úradmi bude vyplácať ministerstvo vnútra. Za priestupky uložené regionálnym úradom verejného zdravotníctva si budú odškodnenie fyzické osoby uplatňovať u príslušného regionálneho úradu verejného zdravotníctva a za pokuty uložené obecnou alebo mestskou políciou si fyzická osoba uplatní odškodnenie u príslušnej obce, alebo mesta, ktoré je jej zriaďovateľom. Ministerstvo vnútra bude zároveň prijímať žiadosti repatriantov o vrátenie zaplateného stravného v súvislosti s umiestnením do povinnej karantény. Po preskúmaní úplnosti žiadostí a verifikácii všetkých príloh, príslušný orgán vyplatí finančné prostriedky žiadateľovi najneskôr do 60 dní.
Tento návrh zákona zároveň časovo obmedzuje uplatnenie si práva na odškodnenie. Zdôrazňujem, že obce neutrpia finančnú ujmu v súvislosti s týmto návrhom zákona. Finančné prostriedky, ktoré vynaložia na odškodnenie žiadateľovi, im budú na základe žiadosti kompenzované zo strany ministerstva financií prostredníctvom následných dodatočných mechanizmov.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, páni poslanci, dovoľujem si vás požiadať o prerokovanie a podporu predloženého vládneho návrhu zákona. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie

2.4.2025 o 10:38 hod.

Mgr.

Matúš Šutaj Eštok

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:41

Richard Glück
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, vážení kolegovia, dovoľte, aby som Vás informoval o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch. Národná rada pridelila návrh zákona na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru, výboru pre financie a rozpočet a výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Ako gestorský výbor určila ústavnoprávny výbor, ako aj lehotu na prerokovanie návrhu zákona vo výboroch. Všetky uvedené výbory návrh zákona prerokovali a odporúčali ho schváliť. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
Časť IV. spoločnej správy obsahuje štyri pozmeňujúce návrhy. Gestorský výbor odporúča o nich hlasovať spoločne a schváliť ich. Gestorský výbor zároveň odporúča Národnej rade schváliť návrh zákona aj ako celok. Spoločná správa výborov o prerokovaní návrhu zákona bola schválená uznesením ústavnoprávneho výboru zo 4. februára 2025. Týmto uznesením ma zároveň výbor ako spoločného spravodajcu poveril, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania výborov, predkladal návrhy podľa príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku a výbor určil poslancov Plevíkovú, Eliáša, Gašparoviča, Lučanského, Čellára a Gašpara za náhradníkov spravodajcov.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu a žiadam vás týmto ako spravodajcu zaradiť do rozpravy ako prvého.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

2.4.2025 o 10:41 hod.

JUDr.

Richard Glück

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:43

Richard Glück
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Vzhľadom na to, že všetci vieme, že Národná rada nebola uznášaniaschopná, je potrebné v tomto zákone zmeniť aj posun dátumu nadobudnutia účinnosti z 1. marca na 1. mája roku 2025, čo je vlastne prvá časť môjho pozmeňujúceho návrhu. A v druhom rade z veľmi pragmatických dôvodov sa vláda rozhodla zmeniť odmeny štátnej ceny Jozefa Miloslava Hurbana a výšku štátnej odmeny spojené s udelením štátnej ceny Alexandra Dubčeka z pôvodného 25-násobku na 10-násobok priemernej mesačnej nominálnej mzdy zamestnanca v hospodárstve Slovenskej republiky. Ide o to, že na Slovensku máme množstvo šikovných ľudí so zaujímavými príbehmi, aby mohla vláda, resp. Slovenská republika odmeniť viacej našich výnimočných občanov.
Poprosím o zastavenie času, aby som prečítal predmetný pozmeňujúci návrh. 14.
Ďakujem.
Takže po 1. V čl. I § 8 sa slová "31. augusta" nahrádzajú slovami "31. októbra".
2. V čl. I § 9 sa slová "30. novembra 2025" nahrádzajú slovami "31. januára 2026".
3. Za článok II sa vkladá nový čl. III, ktorý znie:
"Čl. III zákon č. 261/2017 Z. z. o štátnej cene Jozefa Miloslava Hurbana a štátnej cene Alexandra Dubčeka v znení zákona č. 199/2020 Z. z. sa mení takto:
V § 5 ods. 1 a § 9 ods. 1 sa za slovo "25-násobku" nahrádza slovom "10-násobku"."
Doterajší článok III sa primerane prečísluje.
V nadväznosti na doplnenie nového článku sa primerane upraví názov zákona.
V čl. III sa slová "1. marca" nahrádzajú slovami "1. mája".
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

2.4.2025 o 10:43 hod.

JUDr.

Richard Glück

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

10:43

Richard Glück
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
vymazať
Skryt prepis

2.4.2025 o 10:43 hod.

JUDr.

Richard Glück

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:48

Ondrej Dostál
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Pán poslanec Glück, ja by som sa chcel spýtať, že ten bod 3 vášho pozmeňujúceho návrhu, ktorým sa vkladá nový článok III do návrhu zákona, teda vkladá sa tam novela zákona o štátnej cene Jozefa Miloslava Hurbana a štátnej cene Alexandra Dubčeka, že akým spôsobom má súvislosť s tým návrhom zákona o náprave krívd spôsobených fyzickým osobám v súvislosti s protipandemickými opatreniami. Že či tam je nejaká súvislosť, lebo zákon o rokovacom poriadku neumožňuje dopĺňať nové články, ktoré obsahovo nesúvisia s návrhom zákona. Vy ste to ani vo svojom vystúpení nespomenuli, že by to malo nejakú súvislosť, ani v tom písomnom odôvodnení to nie je, tak by ma teda zaujímalo, ako udeľovanie cien, teda cien Jozefa Miloslava Hurbana a štátnej ceny Alexandra Dubčeka, respektíve zmena tej výšky odmeny súvisí s nápravou krívd spôsobených protipandemickými opatreniami.
Lebo ak to nesúvisí, tak je to prílepok a je to v rozpore so zákonom o rokovacom poriadku a nemožno dať o tom hlasovať.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.4.2025 o 10:48 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:48

František Majerský
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ja ďakujem. Ja len doplním kolegu Dostála, ktorý na to poukázal v § 94 rokovacieho poriadku. Pri prerokovaní návrhu zákona nemožno podať návrh, ktorým sa mení alebo dopĺňa iný zákon, ktorý obsahovo nesúvisí s prerokovaným návrhom zákona. Čiže ako povedal pán kolega Dostál, o vašom prílepku tým pádom nemôžeme ani rokovať, ani sa o tom baviť. Čiže aspoň nám vysvetlite, že ako súvisí váš návrh, ktorý ste dali pozmeňujúci, s návrhom zákona. Lebo to je úplne iný zákon a dávate ho prílepok k tomuto zákonu.
Čiže my, pán predsedajúci, aby to bolo na záznam, o tomto pozmeňujúcom návrhu alebo prílepku, ktorý pán poslanec Glück predniesol, nemôžeme dať hlasovať. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.4.2025 o 10:48 hod.

Mgr.

František Majerský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:48

Zuzana Števulová
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ja budem mať potom na konci aj pozmeňujúci a doplňujúci návrh, tak vám poviem, že kedy zastaviť čas.
V prvom rade by som sa ale teda chcela vyjadriť k tomuto vládnemu návrhu zákona o náprave krívd spôsobených fyzickým osobám v súvislosti s protipandemickými opatreniami. Už ako som vystúpila aj v prvom čítaní k tomuto návrhu zákona, my v klube PS považujeme tento zákon za nesprávny v jeho časti, ktorý sa týka, ale teda tej tzv. priestupkovej covidovej amnestie a z môjho osobného pohľadu aj vzhľadom na všetko, čo sa udialo jednak počas pandémie covidu, aj čo teraz vidíme v rámci vlastne teda šírenia slintačky a krívačky, mi príde táto časť tohto vládneho návrhu zákona aj v rozpore s morálkou a dobrými mravmi.
Je potrebné na úvod povedať, že nebol by žiaden problém, ak by vláda schválila nápravu krívd, ku ktorej došlo práve uplatňovaním tej povinnej karantény, pretože tá jednoznačne bola Ústavným súdom vyhlásená ako nezákonná a vieme, že verejný ochranca práv navrhol vláde a ministerstvu vnútra, aby sa vysporiadala s tými nákladmi, ktoré tí ľudia s tým mali, najmä teda s tým stravným a podobne. A ak by sa tento návrh zákona týkal iba tejto veci, naozaj by sa dalo hovoriť, že ide o nápravu krívd. Keďže sa však týka toho, že sa ľuďom budú vracať a budú sa amnestovať ako keby priestupky, ktoré títo ľudia spáchali vedome počas pandémie covidu, ktorá bola najhoršou pandémiou, akú sme kedy v našich životoch za generácie zažili, pri ktorej tu zomrelo dvadsaťtisíc ľudí, a teda ten vírus v podstate naďalej ako keby v populácii prežíva a kde jediným nástrojom, ktorý voči nemu máme, boli v tom čase, pred tým, ako prišlo očkovanie, dodržiavanie tých bezpečnostných opatrení, tak si myslím, že ten návrh tohto zákona je v tomto smere veľmi nesprávny. A zároveň aj nemorálny a neetický, pretože vynucovanie opatrení zo strany štátu, ktorých cieľom je ochrana verejného zdravia a verejnej bezpečnosti a ktorých dôsledkom je aj uloženie pokuty za spáchaný priestupok ,nemôže byť v žiadnom prípade pomenovaná teda tá neskoršia amnestia, ako náprava krivdy. Pretože v skutočnosti krivda sa tu diala na ľuďoch, ktorí v dôsledku toho, že nejaká časť populácie nedodržiavala a iná časť populácie hecovala ľudí k tomu, aby nedodržiavali nariadené opatrenia, tak tá skutočná krivda sa stala na ľuďoch, ktorí v dôsledku tohto či už prišli o život, alebo majú ťažké zdravotné následky vlastne z toho, že dostali krivdu a nie na ľuďoch, ktorí vedome porušovali covidové opatrenia. To si myslím, že rozhodne nie je krivda a že rozhodne títo ľudia nemajú dôvod, aby boli odškodňovaní, navyše sa tu bavíme o náklade, ktorý podľa teda toho, čo predkladateľ prezentuje, môže vo svojej sume dosiahnuť až sumu 3,2 alebo aj viac milióna eur. Túto sumu chce dať vláda na odškodnenie ľudí, ktorí dostali priestupky v čase konsolidácie, čo je úplne perfídne z môjho pohľadu, keďže sa tu bavíme o tom, že štát musí šetriť, zavádzajú sa, zvyšujú sa dane, zavádza sa transakčná daň, zvýšili sa všetky poplatky, ale zároveň na druhej strane tu ideme vracať ľuďom peniaze za spáchané priestupky. Zároveň aj sú do toho zarátané náklady na prípadné exekučné konanie, trovy súdneho konania a podobne, ktoré s tým mohli byť spojené. To mi naozaj príde vo vzťahu k tomu, ako sme v tej pandémii boli všetci ohrození a akým spôsobom bolo potrebné zabezpečiť, aby sa ten vírus naozaj medzi zraniteľnou populáciou, neočkovanou populáciou nešíril tak dramaticky, ako sa šíril, mimoriadne neprimerané a mimoriadne neetické.
Zároveň nie je možné toto konanie vlády nevidieť aj v súvislosti s ďalšími vecami, ktoré sa tu dejú. Ja by som chcela vyjadriť mimoriadne kritický postoj k podpore rôznych ľudí, ktorí spochybňujú a spochybňovali očkovanie. Doteraz vidíme tie následky, máme tu dnes epidémiu čierneho kašľa. Vieme, že zomrel na to novorodenec začiatkom roka v Banskej Bystrici. Máme tu už aj prípad osýpok, máme tu prípad záškrtu a ďalších vecí. To sú všetko choroby, ktoré sme tu roky nemali a kde odborníci tvrdia, že vlastne ich výskyt je spôsobený tým, že klesá podpora očkovania medzi ľuďmi, a to je spôsobené tým, že priestor vo verejnej diskusii tu dostávajú ľudia, ktorí očkovanie spochybňujú, ktorí nie sú vedci a lekári, ktorí prosto aj počas pandémie a aj v súčasnosti tvrdia, že sa z nás stávajú nejaké modifikované kukurice a podobne. Má to reálny dosah na ľudské životy.
Napríklad mne včera písala, keďže ja som sa dala zodpovedne zaočkovať počas tehotenstva, aby moje dieťa malo protilátky aj proti čiernemu kašľu, keďže do troch mesiacov, kým sa nezačne to povinné očkovanie, by mohlo byť ohrozené. Písali mi ženy na sociálnych sieťach, že ich lekári ich odmietajú očkovať, lebo nepoznajú odporúčania ministerstva zdravotníctva, ktoré odporúčajú tehotným ženám aj očkovanie proti covidu, aj chrípke, aj čiernemu kašľu, aj RSV vírusu. A to všetko je dôsledkom politiky vládnych predstaviteľov, ktorí počas pandémie ľudí hecovali k tomu, aby porušovali opatrenia, ktorí momentálne podporujú činnosť vládneho splnomocnenca na prešetrenie pandémie, ktorý teda uvádza absolútne nevedecké informácie o očkovaní proti covidu.
A tým, vážený pán minister, aj vážená koalícia, poslanci, poslankyne, vy vážne ohrozujete životy ľudí, v súčasnosti najmä podľa mňa novorodencov a tehotných žien, ktoré majú veľký problém sa momentálne dostať k očkovaniu, ktoré by im mohlo pomôcť. A to ja považujem za mimoriadne zarážajúci prístup k verejnému zdraviu a k verejnej bezpečnosti, lebo to s tým súvisí. A k tomu, ako my všetci vlastne ako populácia sme schopní odolávať takýmto chorobám, ktoré sú či už nové, môžu prísť aj v budúcnosti, alebo chorobám, ktoré sme tu desiatky rokov nemali.
A myslím si, že takýto postoj je neospravedlniteľný a tak isto neospravedlniteľné je podporovanie takýchto postojov v populácii, či už ide o spochybňovanie očkovania, alebo spochybňovania všeobecných opatrení počas covidu namierených na to, aby sme všetci boli v bezpečí. Preto vlastne nemôžeme podporiť návrh zákona v časti, ktorý sa týka práve tej covidovej amnestie na priestupky. Nesúhlasíme s ním a podávame preto pozmeňujúci a doplňujúci návrh, ktorý vypúšťa práve túto časť. Pán predsedajúci... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

2.4.2025 o 10:48 hod.

JUDr.

Zuzana Števulová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 11:12

Marek Krajčí
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predseda, ďakujem aj technikom Národnej rady za výmenu chybného hlasovacieho zariadenia a v tejto súvislosti podávam procedurálny návrh. Žiadam o opakovanie hlasovania č. 15, tlač 716, o vládnom návrhu zákona v oblasti bezpečnosti a brannej povinnosti, takzvaný žandársky zákon.
Odôvodnenie: 26. marca 2025 o 11.11 h som preukázateľne hlasoval, zdržal som sa, o čom môže dodať svedectvo aj môj kolega, no moje chybné zariadenie ma vykázalo ako neprítomného. Pre chybu hlasovacieho zariadenia sa znížilo kvórum, čo ovplyvnilo výsledok hlasovania. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

2.4.2025 o 11:12 hod.

MUDr.

Marek Krajčí

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:29

Lucia Plaváková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Raši, Richard, predseda NR SR
Ctené dámy poslankyne, vážení páni poslanci, budeme pokračovať v druhom čítaní o vládnom návrhu zákona o náprave krívd spôsobených fyzickým osobám v súvislosti s protipandemickými opatreniami a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov. Vládny návrh zákona má parlamentnú tlač 591, spoločná správa výborov má tlač 591A.
Poprosím teda pána ministra vnútra, aby zaujal svoje miesto a pána spravodajcu takisto, aby zaujal svoje miesto a budeme pokračovať teda v rozprave písomnej, pani poslankyňa, ešte naskočiť musí... (rečníčke nefungoval mikrofón) ...dobre, čiže pani poslankyňa má zastavený čas, bude podávať pozmeňujúci návrh. Chcem sa spýtať techniky, či môže pani poslankyňa.
Pani poslankyňa ešte sekundu, lebo iná tlač je nahodená a hneď vás zapnú.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.4.2025 o 11:29 hod.

JUDr. PhD.

Lucia Plaváková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:29

Zuzana Števulová
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Dobre, môžem? Dobre, ako som povedala, tak prosím o, už je pozastavený čas, tak už je pozastavený čas, tak idem čítať ten pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslankýň Národnej rady Slovenskej republiky Zuzany Števulovej, Ingrid Kosovej a Lucie Plavákovej a poslanca Oskara Dvořáka k vládnemu návrhu zákona o náprave krívd spôsobených fyzickým osobám v súvislosti s protipandemickými opatreniami a o doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, tlač 591.
Vo vládnom návrhu zákona navrhujeme tieto zmeny a doplnenia:
1. V čl. I § 1 ods. 1 sa vypúšťa písmeno a) a súčasne sa zrušuje označenie písmena b).
2. V čl. I § 2 ods. 1 sa vypúšťa písmeno a) a súčasne sa zrušuje označenie písmena b).
3. V čl. I § 5 sa vypúšťajú písmená a) a b) a súčasne sa zrušuje označenie písmena c).
4. V čl. I § 6 znie:
"§ 6
(1) Ak bolo stravné uhradené v plnej výške, výška odškodnenia je suma stravného. Ak bolo stravné uhradené z časti, výška odškodnenia je suma tejto uhradenej časti.
(2) Ak bolo stravné predmetom súdneho konania alebo aj exekučného konania, výška odškodnenia zahŕňa okrem sumy stravného podľa ods. 1 aj sumu účelne vynaložených trov konania, ktoré oprávnenej osobe vznikli v súvislosti so súdnym konaním alebo exekučným konaním do výšky odškodnenia podľa predchádzajúcej vety sa započítava aj suma ohradených úrokov z omeškania.
(3) Oprávnená osoba je povinná predložiť doklady preukazujúce sumu účelne vynaložených trov konania podľa odsekov 1 a 2 a sumu uhradených úrokov z omeškania vrátane dokladov preukazujúcich ich úhradu.
(4) Súčasťou trov konania sú aj trovy právneho zastúpenia, ktoré zahŕňajú účelne vynaložené hotové výdavky a odmenu za zastupovanie, ktorá bola určená ako tarifná odmena advokáta.
5. V čl. I § 7 znie:
"§ 7
(1) Odškodnenie vypláca na základe písomnej žiadosti oprávnenej osoby o odškodnenie (ďalej len "žiadosť o odškodnenie") ministerstvo vnútra za stravné súvisiace s umiestnením v karanténnom zariadení, ktorého povinnosť úhrady vznikla na základe faktúry vystavenej ministerstvom vnútra.
(2) Žiadosť na odškodnenie podľa odseku 1 sa podáva na tlačive, ktorého vzor určí ministerstvo vnútra a zverejní na svojom webovom sídle. Žiadosť o odškodnenie možno podať v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe s autorizáciou podľa osobitného predpisu o elektronickej podobe výkonu verejnej moci. Na žiadosť, ktorá nie je podaná podľa prvej vety a druhej vety sa neprihliada.
(3) Žiadosť o odškodnenie podľa odseku 2 obsahuje najmä meno a priezvisko, dátum narodenia, adresu trvalého pobytu, rodné číslo, telefonický kontakt a e-mailový kontakt oprávnenej osoby a číslo bankového účtu vo formáte IBAN, na ktorý budú oprávnenej osobe poukázané finančné prostriedky za odškodnenie. Ak oprávnená osoba požaduje zaslanie finančných prostriedkov v hotovosti poštovým poukazom na adresu, uvedie v žiadosti o odškodnenie adresu na doručenie poštového poukazu.
(4) Prílohou k žiadosti o odškodnenie sú fotokópie dokladov podľa § 5 a § 6, ak oprávnená osoba nedisponuje právoplatným rozhodnutím podľa § 5, tento doklad nahradí čestným vyhlásením, ktoré priloží k žiadosti o odškodnenie.
(5) Ak sú splnené podmienky podľa tohto zákona a oprávnená osoba predložila žiadosť o odškodnenie spolu s prílohami, povinná osoba vyplatí oprávnenej osobe odškodnenie najneskôr do 60 dní od doručenia úplnej žiadosti o odškodnenie.
6. V čl. I sa vypúšťa § 9.
7. V čl. I § 10 ods. 1 znie:
"(1) Splatné a neuhradené pohľadávky, ktoré vznikli na základe uloženia povinnosti oprávnenej osobe uhradiť stravné, ako aj ich príslušenstvo a trovy konania podľa § 5, ktoré je povinné nahradiť oprávnená osoba, sa stávajú od dňa účinnosti tohto zákona nevymáhateľné."
8. V čl. I sa vypúšťa § 11. Nasledujúce ustanovenia sa primerane prečíslujú.
9. Článok II sa vypúšťa a nasledujúci článok sa primerane prečísluje.
Skončila som, ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

2.4.2025 o 11:29 hod.

JUDr.

Zuzana Števulová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video