Videokanál klubu

 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

7.11.2012 o 15:54 hod.

Mgr.

Alojz Přidal

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
 
 

Vystúpenia klubu

27.11.2012 13:23 - 13:23 hod.

Mikloško Jozef Zobrazit prepis
Vážená Národná rada, ja by som chcel pripomenúť, že pod záštitou troch podpredsedov Národnej rady, pani Laššákovej, Jurinovej a pána Figeľa, bude vo štvrtok 29. novembra o 12.15 hod. ekumenické stretnutie poslancov Národnej rady, kde sa k nám prihovoria zástupcovia evanjelickej, gréckokatolíckej, pravoslávnej a rímskokatolíckej a židovskej náboženskej obce. Dneska je posledná možnosť sa prihlásiť, tak ako to bolo v pozvánkach, ktoré ste dostali písomne. Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 27.11.2012 13:09 - 13:10 hod.

Hrušovský Pavol Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Pán predseda, chcem poprosiť, aby sme o bodoch 80 a 81, ktoré ste navrhli zaradiť na rokovanie 11. schôdze, ide o voľbu členov Rady pre vysielanie a retransmisiu a voľbu predsedu Správnej rady Ústavu pamäti národa, rokovali dnes o 16.30 hod. Zo skúseností z minulých volieb, keď sme si nevytvorili aspoň polhodinový časový priestor na podanie spravodajskej správy, prípadne diskusiu o týchto bodoch programu, alebo pri akýchkoľvek voľbách vznikali isté zmätky, nedorozumenia, tak odporúčam stanoviť presný termín začatia rokovania na 16.30 hod. Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie v rozprave 27.11.2012 13:09 - 13:09 hod.

Fronc Martin
Áno, pán predseda. Prosím vás o zaradenie bodu, aby minister školstva pán Čaplovič podal informáciu o stave v školstve v súvislosti so štrajkom. Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 20.11.2012 10:04 - 10:04 hod.

Hudacký Ján
Ďakujem pekne, pán predseda... (Ruch v sále.)

Paška, Pavol, predseda NR SR
3.
Poprosím, dámy a páni, skúsme ešte pánom predsedom dať priestor.

Hudacký, Ján, poslanec NR SR
4.
Chcem oznámiť členom hospodárskeho výboru, že zasadanie výboru sa uskutoční dnes o 12.00 hodine. Ďakujem pekne.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 19.11.2012 10:03 - 10:04 hod.

Brocka Július
... toto je riadne zvolaná schôdza. (Povedané zároveň s predsedajúcim.)
Pán predseda, ja som ešte neskončil. Dvadsaťsedem poslancov za SMER je zapísaných v prezenčnej listine... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Skryt prepis
 

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 19.11.2012 10:03 - 10:04 hod.

Brocka Július
Áno. Pán predseda, ja by som vás chcel poprosiť, aby ste vyzvali poslancov SMER-u, aby vás prestali ignorovať, aby si plnili svoje poslanecké povinnosti, myslím, tu v Národnej rade, nie ako primátori, ako župani, ako poslanci VÚC-iek, toto je schôdza... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Skryt prepis
 

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 19.11.2012 10:03 - 10:03 hod.

Fronc Martin
Pán predseda, ja som vás chcel len poprosiť, aby ste prečítali, tak ako pred začiatkom každej schôdze, tých, ktorí sa ospravedlnili na schôdzi. Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 14.11.2012 13:01 - 13:01 hod.

Figeľ Ján
Ďakujem pekne, pán predseda. Ctené kolegyne, kolegovia, chcel by som v mene troch poslaneckých klubov požiadať predtým, než odhlasujeme program tejto schôdze, 9. schôdze Národnej rady, o krátke stretnutie poslaneckého grémia.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 7.11.2012 15:59 - 16:00 hod.

Přidal Alojz Zobrazit prepis
Pani kolegyňa, ja si myslím, že z procesného hľadiska nebolo nič porušené. Jednoducho my sme išli v súlade s rokovacím poriadkom a ten rokovací poriadok dáva podmienky, kedy sa môže ísť v skrátenom legislatívnom konaní. Iste váš názor môže byť taký, že tie podmienky neboli splnené alebo boli splnené, ale to ste vyjadrili svojim hlasovaním. Jednoducho tu plénom hlasovanie rozhodlo, že pôjdeme v skrátenom legislatívnom konaní, a ideme a nič nebolo porušené. Jednoducho je tu fakt, že SMER tu má 83 hlasov a taká je realita. Diskusia je o obsahu. Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie v rozprave 7.11.2012 15:54 - 15:58 hod.

Přidal Alojz Zobrazit prepis
Kolegyne a kolegovia, ja naozaj nebudem dlho. Chcel by som reagovať aj na pani poslankyňu Mezenskú. Naozaj ten výbor sa mi zdal trošku nervózny. Aj jeden, aj potom gestorský, ale musím konštatovať, že ja si myslím, že nakoniec sme to zvládli. Vy ste sa vyjadrovali k 268-ičke, ale prakticky to, čo je problém, je 270-ka. Ja si myslím, že 268-ička, teda zákon o štátnych hmotných rezervách a doplnení zákona o elektronickom výbere mýta je v poriadku, že je to transpozícia smernice. Ja, pravdupovediac, ako nevidím, že by sa za tým skrýval nejaký biznis alebo nejaký obchod, takže neviem. K tomu by som sa nevyjadroval.
Chcel by som sa vyjadriť teda k tej 270-ke, s čím sme mali veľmi vážny problém, lebo tento zákon je predkladaný v skrátenom legislatívnom konaní. To, že ste vyčítali, aj pán kolega Miškov, že jednoducho nebolo k tomu stanovisko legislatívy, tak to je v súlade ako s rokovacím poriadkom. Vtedy sa nerobí stanovisko legislatívy, ale legislatívci boli takí ochotní, že tam boli prítomní a jednoducho to, čo sme potrebovali naozaj vysvetlili a nakoniec sme našli riešenie. My sme mali potom ešte jeden výbor, kde sme sa vrátili k pôvodnému rokovaniu a mali sme gestorský výbor. Čo bol problém? Najväčší problém bol to, že v skrátenom legislatívnom konaní sa pridal článok dva a v tom článku dva sú tri body a bod 1 a bod 3 vôbec ako nesúvisel s predmetom transpozície. Súvisel s tým len bod 2. My sme sa dohodli, že bod 1 a bod 3 sa vypustí, čo je úplne v poriadku, a naozaj ja si myslím, že aj predkladateľ môže byť vďačný poslancom na výbore, aj opozičným, že toto bolo vypustené, pretože naozaj pán prezident mohol vrátiť aj z tohto dôvodu, keby to tu ostalo tak, ako bolo, tento zákon jednoducho naspäť do parlamentu a tú lehotu, ktorú sme chceli stihnúť, sme, sme, bolo by tam riziko, že ju jednoducho nestihneme. A okrem toho som, no istý, nemôžem povedať, nie som právnik alebo ústavný právnik, ale ten bod 1, kde sa dáva možnosť Úradu pre reguláciu sieťových odvetví všeobecne záväzným predpisom, teda podľa § 19 ods. 2 písm. k) ak je elektrina vyrábaná z obnoviteľných zdrojov energie ako vysoko účinnou kombinovanou výrobou, jednoducho dávajú sa mu kompetencie nejakou vyhláškou stanoviť podmienky, ktoré sú podľa mňa a tie povinnosti a podmienky sa dajú stanoviť len článkom 13 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky. Takže ja som rád, že v podstate tam došlo k dohode a súčinnosti aj poslancov koalície aj opozície. Zdá sa mi, že nám išlo o vec, o odbornú vec a že sme našli ako dobré, dobré riešenie. Ďakujem za pozornosť. (Potlesk.)
Skryt prepis