Videokanál poslanca

 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.6.2010 o 14:40 hod.

Ing.

Zdenka Kramplová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Videokanál poslanca

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10.6.2010 14:40 - 14:42 hod.

Zdenka Kramplová Zobrazit prepis
Ďakujeme.  Pán minister, samozrejme nešťastie, ktoré sa udialo treba urgentne riešiť, už je to dva týždne a myslím si že najvyšší čas. Samozrejme táto diskusia dáva určité podnety aj do budúcna. Ja som presvedčená, že ak vytvoríte systém, alebo budúca vláda vytvorí systém, nebude musieť byť takáto rozprava, takéto vyhrocovanie názorov aj v ďalšom parlamente, alebo ak je systém odkiaľ vziať peniaze, ako ich riešiť, ako ich dostať ľuďom, ktorý je pripravený na takúto katastrofu, tak si myslím, že potom nie sú nutné tieto rozpravy. Mňa však zaráža to, že v rámci použitia prostriedkov politických strán zo štátneho rozpočtu je možné tieto prostriedky použiť aj na politickú reklamu a žiadna politická strana nie je za to, aby štátny rozpočet sa nepoužíval len na činnosť strany, ale aby sa to používalo aj na politickú reklamu, čo je pomerne veľká časť finančných prostriedkov, ktoré by mohli byť použité práve aj pri takýchto príležitostiach, ktoré sú nepríjemné pre občanov a občania tie peniaze potrebujú. Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10.6.2010 11:17 - 11:19 hod.

Zdenka Kramplová Zobrazit prepis
Áno, ďakujem za slovo. Pán poslanec Mikuš, ja si myslím, že naozaj treba dať odborníkov a hlavy dokopy a treba na tomto fonde popracovať s tým, že doteraz na tom nebolo zainteresované len ministerstvo pôdohospodárstva, ale aj ministerstvo životného prostredia, pretože veľké vody má ministerstvo životného prostredia, malé vody má ministerstvo pôdohospodárstva. Verím, že po vyriešení kompetenčnom a spojení ministerstiev, tento problém bude oveľa ľahšie riešiteľný.
Pán poslanec Kužma. Rezevra vlády a rezerva predsedu vlády je úplne, úplne o niečom inom a pokiaľ viem, aj pán Dzurinda za svojich osem rokov používal tak rezervu vlády ako aj predsedu vlády pre ciele iné, ako pri ťažkých situáciách.
Pán poslanec Kahanec, ja som sa zámerne nesústredila na opatrenia, lebo ja som sa už viackrát vyjadrila, že samozrejme, že prevencia je najdôležitejšia. Bez tej prevencie, skutočne, nič nezmôžeme a tie situácie, ktoré nastávajú, nastávajú aj v dôsledku otepľovania a klimatických zmien. Čiže, samozrejme, opatrenia musia nastať, ale súčasne s opatreniami je dôležité vytvárať aj tento fond. Čiže jedno s druhým. Bez toho to nejde. A rezerva vlády alebo predsedu vlády sa využíva iným spôsobom ako tento krízový fond a podľa môjho názoru a podľa toho, ako som to nastavila na začiatku, som si bola istá, že takýto rezervný fond je možné využívať každý rok, lebo takmer každý rok vznikajú tieto nepríjemné situácie, ktoré postihujú občanov. A ďakujem všetkým, ktorí budú schopní podporiť aj zákaz politickej reklamy, pretože teraz je obdobie, aby sme to mohli zrealizovať. Na začiatku volebného obdobia to určite nepôjde. Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie v rozprave 10.6.2010 11:05 - 11:09 hod.

Zdenka Kramplová Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážené panie poslankyne, páni poslanci, vážený pán minister, dovoľte mi zopár viet priložiť do tejto rozpravy. Pokiaľ ide o stanu Azen, nemáme problém s tým, že finančné prostriedky budú krátené, samozrejme, je to solidárny krok, ktorý podporíme. Ale dve poznámky. V roku 2008 v marci som prišla s návrhom o vytvorení krízového fondu. Práve takého krízového fondu, ktorý by riešil tieto situácie, ktoré dnes nastali, ktoré by riešil situácie pre poľnohospodárov, ale aj pre obyvateľstvo. Vtedy to však bolo strašne smiešne mnohým novinárom, mnohým politikom a dnes vidím, že skutočne táto cesta je jediná cesta, ktorá sa dá použiť preto, aby keď vzniknú takéto pohromy na Slovensku a tie pohromy budú vznikať, raz to bude ľadovec, raz to bude potopa, záplava, raz to budú veľké suchá, ale bez toho, aby sme mali pripravené finančné prostriedky v určitom krízovom, alebo rezervnom fonde, ktoré budú môcť pokrývať takého udalosti, myslím si, že ďalšia vláda bude ťažko vládnuť. 
Tento fond samozrejme sme začali pripravovať na ministerstve pôdohospodárstva, po mojom odchode tím bol rozpustený a sa skončilo a v podstate už nič sa nevyriešilo. Čiže do pozornosti  dávam vytvorenie krízového fondu, alebo rezervného fondu pre takéto udalosti, dávam do pozornosti koncepciu manažmentu dažďovej vody, ktorá je na Slovensku vypracovaná, túto koncepciu vypracovali odborníci slovenskí, ktorí ju ponúkali štátnym orgánom a ktorí sa z nej vysmiali. Dnes sa ukazuje, že práve manažment dažďovej vody je ten, ktorý môže zabrániť tomu, aby boli záplavy, aby boli také rozsiahle škody, ako sa dnes udialo.  A preto z tohoto miesta chcem navrhnúť jedno opatrenie, ktoré by myslím si, že bolo vhodné v súčasnosti aby sa zrealizovalo, pretože sme na konci volebného obdobia a nikto nemôže povedať, že to človek chcem určitým zneužiť. 
V pozmeňovacom návrhu sa budem snažiť riešiť to, aby bola zakázaná politická reklama a práve peniaze, ktoré idú na politickú reklamu, aby sa stali základom pre tento rezervný, alebo krízový fond. 
Dobre viete, že ľudia, občania, politickú reklamu nepotrebujú. Túto politickú reklamu potrebujú politické strany a potrebujú hu médiá.
Keď si spočítame, aké peniaze idú do politickej reklamy a odkiaľ sú zdroje, pán minister, myslím si, veľmi by to v súčasnosti pomohlo občanom a skutočne dávam návrh, aby tento, tento zdroj financovania bol základom pre krízový fond.
Predpokladám, že aj ľudia, ktorí dnes sú denno-denne ohlupovaní rôznymi spotmi, rôznou reklamou si vyberajú politikou podľa toho, koľko majú v peňaženke a podľa toho, ako sa politici správajú štyri roky, nie podľa toho, čo im tlačia do hlavy za posledný mesiac, alebo za posledné dva týždne.
Pán minister, predložím tento pozmeňovací návrh.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 25.5.2010 14:14 - 14:29 hod.

Zdenka Kramplová Zobrazit prepis
Áno, ďakujem. Vážený pán poslanec, tak ako viacerí tu v dnešných vystúpeniach hovorili ako im je smutno, takže musím sa pridať aj ja k vám, že aj mne je smutno, pretože naozaj, odoprieť právo poslancom vyjadriť sa v rozprave, si pokladám za narušenie princípov parlamentarizmu a som presvedčená o tom, že takýmto spôsobom spochybniť a podlomiť parlamentarizmus asi naozaj je na zamyslenie. Bolo tu počas štyroch rokov schvaľovaných viacero uznesení a vždy bola možnosť vystúpiť a prejaviť názor poslanca. Takže je pre mňa zarážajúce, že práve teraz to už nie je možné, hoci túto tému tak ako väčšina poslancov, pokladá za veľmi dôležitú a aj z reakcií občanov, môžem prezentovať, že väčšinu občanov Slovenskej republiky táto téma mimoriadne, mimoriadne zaujíma a sú zvedaví na výsledok slovenského parlamentu a sú zvedaví aj na to, ako vystúpia jednotliví poslanci k tejto téme a aké stanoviská zaujmú. Ďakujem.
Skryt prepis
 
  • << First
  • 1
  • Last >>