Videokanál poslanca

 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

8.12.2025 o 16:56 hod.

Mgr.

Jozef Pročko

Videokanál poslanca
Poslať e-mailom
 
 
 

Videokanál poslanca

Vystúpenie s faktickou poznámkou 8.12.2025 16:56 - 16:57 hod.

Jozef Pročko Zobrazit prepis
Ďakujem.
No absolútne s vami súhlasím, pani poslankyňa, že naše odkázané osoby by sa nemali báť, že kvalita služieb, ktoré, ktoré dostávajú, sa zníži. To je niečo nepredstaviteľné, keď si predstavím, že odkázaný človek, ktorý potrebuje pomoc, dostával určitú kvalitu služieb, a tá kvalita služieb by sa mala znížiť preto, lebo nie sú peniaze.
Ďalšie, čo ste povedali, je tiež neprípustné, že keď opatrovaná osoba zomrie na konci mesiaca, tak opatrovateľ nedostane nič. Veď ten opatrovateľ naozaj sa venuje a ja, ja poznám osobne veľmi veľa ľudí, ktorí, ktorí pomáhajú, ktorí opatrujú, a teraz ten človek nedostane nič? Veď to je, to je absolútne neprístupné.
No a ten príklad, čo ste uviedli, je úžasný. Študent, ktorý, ktorý má, ktorý opatruje, vy ste povedali babku, ale ja budem hovoriť o, o svojom blízkom, tak nemôže hu opatrovať, môže keby, keď sa stane externým študentom. A ja verím, že pán minister na toto bude, bude akceptovať, pretože to nie je, veď, preboha, ten študent je doobedu v škole a potom sa môže o tú odkázanú osobu starať. Ale my mu to neumožníme preto, lebo musí byť externým študentom. Tak ja, ja, ja som hlboko presvedčený, že toto je taká malá, ale taká maličká možnosť vyhovieť v tejto veci, že pán minister urobí všetko preto, aby, aby sa to dalo do toho zákona, ešte príde nejaké riešenie, aby mohli tí študenti, ktorí majú odkázaných, aby sa mohli o nich starať.
A ja vám ďakujem za vaše vystúpenie. Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 8.12.2025 16:37 - 16:39 hod.

Jozef Pročko Zobrazit prepis
Ďakujem.
Pani poslankyňa, hovorili ste o ťažkej situácii a o tom, že nie sú peniaze ani na tomto ministerstve a pán minister nemá možnosť pomáhať teda sociálne odkázaným, slabým a tak ďalej a tak ďalej. Ale hovorili ste, že lepší výber daní by pomohol, že by pomohlo lepšie, lepšie spravovanie štátneho majetku, štátnych financií, že by pomohla lepšia ochrana nášho majetku s tým, že my dávame, platíme odvody, platíme dane, platíme rôzne poplatky a tieto poplatky by sa mohli lepšie využívať. A spýtali ste sa aj pána ministra, čo na to hovorí. A ja by som tiež teda, určite pán minister sa prihlási, lebo sme ho viacerí vyzývali, čo na to hovorí teda naozaj, aj na to napríklad, že sa kúpil, kúpilo zariadenie, ktoré stálo o 12 miliónov viac. On riadi ministerstvo, kde pomoc ľuďom je to najdôležitejšie pre to ministerstvo. Dnes mal stretnutie, dnes som mal stretnutie s takými osobami, ktoré potrebujú pomoc, a presne mi povedali, že, žiaľ, nenachádzame oporu v štáte. A nenachádzať oporu v štáte, ľudia, ktorí si nedokážu pomôcť sami, tak to je najstrašnejšie, čo môže byť. Vo vyspelých krajinách, ako je Nórsko, Švédsko, Island, Dánsko, sú sociálne odkázaní a zdravotne oslabení tí prví, ktorým štát pomáha.
Takže aj mňa zaujíma názor pána ministra na to, ako míňa táto vláda naše peniaze a či by sa nenašli peniaze viac pre odkázaných.
Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 8.12.2025 16:17 - 16:19 hod.

Jozef Pročko Zobrazit prepis
Ďakujem.
No mňa len mrzí to, že naozaj prinášame aj pozmeňováky, ktoré sú dobré, pozmeňováky, pozmeňovacie návrhy, ktoré prinášajú prospech. A mrzí ma to, že minimum, minimum, promile tých pozmeňujúcich návrhov sú schválené, sú akceptované. Mňa mrzí to, že aj pri našich zákonoch, ktoré predkladáme, tu koalícia vôbec, ale vôbec nie je, vôbec a nepodporuje zákony, ktoré sú dobré.
Pri tomto zákone mňa trochu vyrušuje, a budem rád, keď pán minister to vysvetlí, keď ho teda chvália moji predrečníci všetci a myslím, že je najchválenejší minister z tejto vlády a sedí, musím povedať, my sme ráno tuná rokovali a nesedel tam ani predkladateľ, ani, ani navrhovateľ, teda spravodajca a pozrite sa, a ja ho chválim teda, mňa vyrušuje to, že teraz sa urobí to úzkokapacitné zariadenie, a po desiatich rokoch sa môže z toho urobiť byt. A vyrušuje ma to preto, lebo mi to trochu pripomína tie penzióny, ktoré sa rozdávali a rozdávajú, že po piatich rokoch sa môže urobiť z, teda penzión môže byť v súkromných rukách. Takže ja by som len chcel poprosiť pána ministra, prečo teda nemôžme to zariadenie nechať natrvalo, nech to je teda natrvalo zariadenie, ktoré má slúžiť sociálnym veciam, a prečo z toho po desiatich rokoch sa môže stať súkromný byt? Keď teda sú to štátne peniaze, sú to peniaze, ktoré majú ísť pre pomoc, tak nechajme ich na pomoc.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 8.12.2025 12:25 - 12:26 hod.

Jozef Pročko Zobrazit prepis
Milý kolega, mne sa na tebe veľmi páči, že bez akejkoľvek trémy tu dávaš človečinu a Devla to vidí. Ale dovolím si polemizovať s tým, že pán Danko je dobrý stratég. Dobrý stratég si nenechá vyfúknuť trafiku Tipos a ministerstvo športu. Dobrý stratég predsa nerozpráva, aký je Pellegrini zlý človek a ako to Ficovi naloží a potom vlastne ja sa nečudujem, že mu tie handry tu vadili, keď on sám zo seba urobí pri Ficovi vždy takú, taký vechtík. Povedal si, že bol odvážny v debate s KDH. No on je odvážny, tam porozpráva, ako to tu dá dole, ako on bude proti zákonom a potom zrazu tie zákony schvaľuje.
Vieš, 43 rokov pred Kristom už o pánovi Dankovi povedal Publius Ovidius Naso. Pamätáš si, keď Danko povedal, že je mi dobre, ja si to užívam, je mi dobre. A Publius Ovidius Naso povedal, že kto vie sám seba presvedčiť, že mu je dobre, tak mu bude dobre.
Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 8.12.2025 11:57 - 11:58 hod.

Jozef Pročko Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci.
Chcem vás veľmi úprimne a zo srdca poprosiť, ráno sme mali s pánom Dankom naozaj veľmi úprimnú a plodnú spoluprácu. Povedal, že zabezpečí, aby na strane predkladateľa sedel predkladateľ a na strane spravodajcu sedel spravodajca, čo aj urobil a povedal, že to bude tlmočiť aj ostatným. Bolo to veľmi také naozaj pekné, také ľudské a keďže s vami nás, keď ste tu vy, tak naozaj nás čaká týždeň plodnosti, hrejivosti a lásky, tak keby ste boli taký dobrý a tiež to zabezpečili. Bolo to také naozaj ľudské. Nemám to napísané písomne, a ja verím, že vy ako človek, ktorý má naozaj v sebe zakorenenú čestnosť, to urobíte. Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 8.12.2025 11:40 - 11:42 hod.

Jozef Pročko Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne.
Spomínal si pána Barteka a jeho návrh, ktorým zmenil zákon. No oni títo naši koaliční kolegovia hovoria o nás, že nám zákony, že nám statusy, že nám naše komentáre píše AI. No ja mám pocit, že im to všetko píše iá. Určite aj predsedajúci pán Žiga má svoje bonmoty krásne, tak mne tento tiež trošku vyšiel, aj on sa zasmial, ďakujem mu. On mal minule bonmot o mojich vidlách, že ten bol taký dobrý. Tak ja mu tiež chcem povedať, že politik z HLAS-u nie je pokrytec, politik z HLAS-u klame úprimne.
Určité veci, ktoré sme tu dostali od HLAS-u, boli správne, boli naozaj veľmi správne a to je to, že nechcú byť handrami. Bolo to veľmi správne. A ja si to cením, že človek povie, že nechce byť handra. Ja nebudem handra Roberta Fica. To je normálne, pretože každý politik by mal byť zodpovedný, každý politik by mal mať svoje predstavy, svoje čestné predstavy, tak ako lacnejšie potraviny ste mali predstavy. Ale keď ten politik o sebe tvrdí, že nie je handra a potom si s ním Fico vytiera podlahu, tak čo je ten politik?
A ešte raz ďakujem pánovi Žigovi veľmi pekne, zo srdca, že v relácii priznal, že aj tento zákon škodí Slovensku, ľuďom, hlavne že škodí strane HLAS zas.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 8.12.2025 11:04 - 11:06 hod.

Jozef Pročko Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne.
Áno, je tu situácia, kedy sociálne odkázaní ľudia, kedy rodiny s deťmi, ktoré nemajú čo do úst, strádajú, ktorí naozaj majú problém prežiť, a strana HLAS rieši veci, ktoré nie sú potrebné! Aj sám predsedajúci Žiga povedal v rozhovore, že škodí to strane HLAS, nespomínal tam vidly, ktoré nosí Poseidon, ale spomínal tam ich normálne absurdné, absurdné zdôvodňovania tejto, tohoto zákona a sám Žiga, pardon, sám pán predsedajúci ctený podpredseda parlamentu Žiga priznal, priznal, že toto škodí strane HLAS. Ale nielen toto škodí strane HLAS. Zase dali do funkcie ďalšieho ich straníckeho človeka! Každý jeden deň dávajú do funkcie nejaké človeka, každý deň počujeme o nejakej hlasáckej slayáde, počujeme o tom, ako si rozdeľujú asistentom svojich poslancov desiatky miliónov! Ale voliči to vidia, preferencie im padajú. No ale oni sa držia pomsty Šutaja Eštoka namiesto toho, ako si správne, pán Pollák, hovoril, aby pomáhali ľuďom, ľuďom! Veď to rozprávali, že budú lacnejšie potraviny, že budú lacnejšie energie! Kde to všetko je?! Je tu len to, že Šutaj Eštok a ešte aj Matúš sa k nim pripojil, k Šutajovi Eštokovi, tak títo traja tu devalvujú a dehonestujú Slovensko tým, že si riešia svoje osobné problémiky, lebo dostal pokutu. Je to hanba! A, pán Žiga, naozaj ďakujem, že ste to priznali, že toto škodí nielen strane HLAS, ale aj Slovensku. Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 8.12.2025 9:55 - 9:57 hod.

Jozef Pročko Zobrazit prepis
Ste netrpezlivý, Andrej. Kľud, Andrej, viete, že vy ste povedali, že máte zdravotné problémy, tak kľud, kľud. My vás máme radi, Andrej. Všetky rifle, ktoré tu prídu z koalície, pôjdu preč. Poďme k veci... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Danko, Andrej, podpredseda NR SR
Aj vy máte rifle, k téme prosím.


Pročko, Jozef, poslanec NR SR
To nie sú, Andrej, to nie sú rifle. Andrejko, môžem vám ukázať aj rifle, všetko, čo mám na sebe. To nie sú, to sú elegantné od obleku, veľmi krásne nohavice... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Danko, Andrej, podpredseda NR SR
Toto je priamy prenos, tak vás prosím k téme.


Pročko, Jozef, poslanec NR SR
Tak ale veď vy ma tu obviňujete, že mám rifle, tak nemám rifle, Andrej. Nie ste metrosexuál, že by ste to mal vidieť. Poďme k veci.
Pán Burda je človek, ktorý má čo najmenej hovoriť, čo najmenej hovoriť k politickým veciam. Je to dekan právnickej fakulty, ktorý by mal byť nezávislý. Je to človek, ktorý by mal učiť študentov právo a spravodlivosť. Dekan Burda ich učí, ako vyzerá komunistická propaganda. Dekana Burdu dosadili do vysokej štátnej funkcie a dekan Burda je vďačný. Ja som hlboko presvedčený, že rektor mojej Alma mater urobí všetko preto, aby takýchto politicky skorumpovaných, lebo to je skorumpovanosť, keď niekto dostane flek, dostane flek štátny, dal preč z vysokých funkcií. Tak ako im vadí, že manžel pani predsedníčky je straník, tak by im malo vadiť, vadiť, že siskár, šéf SIS-ky je syn straníka. Ale im to nevadí, im to nevadí. Oni si do každej funkcie štátnej dosadzujú svojich ľudí, dosadzujú tam straníkov, dosadzujú tam svojich príbuzných, známych. Oni proste robia to, čo ne... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis
 

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 8.12.2025 9:40 - 9:40 hod.

Jozef Pročko Zobrazit prepis
Áno, mám.
A pán Hlina myslím, že naozaj cíti moje veci, ktoré chcem povedať v procedurálnom návrhu. My sme s pánom Hlinom takí spojení. Môj procedurálny návrh znie, aby Národná rada prijala uznesenie, v ktorom zruší miesta spravodajcu a miesta navrhovateľa. Tieto miesta by sa mohli zrušiť a drevo prípadne by mohol pán Žiga výhodne predať do zahraničia. Ale keďže pán predsedajúci Danko teraz vhodne upozornil spravodajcu Lučanského a vhodne si Lučanský sadol, tak zrušme len to druhé miesto. Zarobia síce menej, ale čo už urobíme. Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 8.12.2025 9:23 - 9:25 hod.

Jozef Pročko Zobrazit prepis
Ďakujem. Nechcel som vás, Andrej, vyrušovať, určite máte niečo dôležité na mobile.
Takže, pán Hlina, vy ste naozajstný národniar. Vy ste boli o tretej v noci na Chopku, veď Kotlebovci tam ani netrafili, teda na Kriváň, blahoželám vám. Tak to bolo na odľahčenie, ale to, čo tu predviedol pán Gašpar pri vašej rozprave, bolo niečo nechutné. Pán Gašpar tu v sále rozpráva naozaj invektívy a napríklad povedal, že poslanci opozície si serú do huby. Ospravedlňujem sa vám, dámy. A pán Gašpar toto považuje za normálne, toto je pre Gašpara normálne, keď on povie, že si, ospravedlňujem sa vám, dámy, serú poslanci opozície do huby, ale vaše žrať mu vadilo. Veľmi, veľmi mu vadilo.
Takisto im vadili a pánovi Gašparovi zvlášť vadí, keď straník má manželku, ktorá je vo funkcii, ale nevadí mu, keď straník má syna, ktorého si dosadí do funkcie, do kontrolnej funkcie, do kontrolnej funkcie. A to je syn pána cteného Gašpara, ktorý to tu viedol. Celá táto, naozaj celá táto rozprava a všetci v rozpravách poukazujeme na to, aké je obludné, čo tu predvádza ctený pán Gašpar a ctená, ctená táto naša plejáda súdruhov, ktorí chcú zrušiť už ďalšiu inštitúciu, ktorá chráni tých, ktorí sú čestní a spravodliví.
Naozaj použil ste expresívne slovo žrať, ale ja som si vygúglil, či je slovíčko žrať vulgarizmus a slovíčko žrať nie je vulgarizmus. Je to pomenovanie trošku expresné pre výraz jesť a oni nás tu vyžierajú. Oni vyžierajú Slovákov a sami sebe si dávajú dobré žrádlo. Ďakujem, pán Hlina.
Skryt prepis