18. schôdza

17.5.2011 - 2.6.2011
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Uvádzajúci uvádza bod

18.5.2011 o 10:47 hod.

Ing.

Ján Figeľ

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:22

Viera Tomanová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Nedá mi, pani poslankyňa, aby som nezareagovala, a musím vás požiadať, aby ste mi nevkladali do úst a do vykonania práce to, čo som nikdy nepresadzovala. Ministerstvo práce za účasti mnohých ďalších odborníkov pripravilo kritériá, na základe ktorých bolo možné posudzovať a určite nie prideľovať rovnakú plochu ľuďom, akú teraz obýva bez zohľadnenia iných kritérií. To je jedna vec.
A druhá vec. Ja by som vám veľmi rada pripomenula, nechcem to tu rozoberať, vaše predvolebné ťaženie, čo ste týmto ľuďom všetko nasľubovali. A na druhej strane si uvedomujem aj to, čo povedal pán Jasaň, že skutočne máte obrovský problém a vás sa to nesmierne dotýka ako starostky Starého Mesta, aby ste túto situáciu riešili a pozitívne, ale je jednoznačné, ak príspevok na bývanie prejde ako originálna kompetencia v rámci hmotnej núdze, budete to mať zase len vy na stole a príspevok na bývanie v tomto prípade nedokáže nič vyriešiť.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

18.5.2011 o 10:22 hod.

Ing. PhD.

Viera Tomanová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:22

Július Brocka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ja by som chcel konštruktívne, tak ako aj pani poslankyňa Rosová vystupovala na rozdiel od predrečníkov, ja si uvedomujem, že tento problém bol preto komplikovaný, lebo sa týkal štyroch dotknutých skupín. Týkal sa nájomníkov, vlastníkov, týkal sa obcí, týkal sa štátu. A keďže bol veľmi komplikovaný, stačilo, aby jeden z tých štyroch nespolupracoval, tak sa nedal tento problém vyriešiť. A bývalé vlády to robili tak, keďže nezvládli tú úlohu a funkciu hlavného koordinátora, lebo to bola úloha štátu, štát mal prichádzať s návrhmi riešení, tak vyriešil to tak, že jednoducho sa regulovali ďalej ceny nájomného. To bolo politicky najjednoduchšie riešenie. Samozrejme, že nájomník trpel, vlastník trpel.
Teraz je to zásadná zmena po rokoch a ja som milo prekvapený, že veľmi rýchlo. Veď ani neprešiel rok od volieb a je tu konkrétny, reálny, realistický návrh, ako sa tento problém dá vyriešiť k spokojnosti všetkých. Samozrejme, že nikto tu nie je porazený, nikto nie je ani víťaz, lebo za víťaza by sa považovali tí, ktorých by to nič nestálo. Teraz bude musieť platiť každý, aj štát, aj obec, bude sa to týkať, samozrejme, aj vlastníkov, ale je to riešenie pre tých, ktorí sú tu najzraniteľnejší, a to sú nájomníci.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

18.5.2011 o 10:22 hod.

Ing.

Július Brocka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:22

Tatiana Rosová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Pani kolegyňa Tomanová, ja som vám naozaj nič nepodsúvala. Vy ste sa v svojom vystúpení prihlásili k riešeniu, kde výpočet finančnej náhrady je odvodený od veľkosti obývaného bytu. Ak som tomu porozumela nesprávne, tak ma, prosím, opravte, ale takto som to počula. Preto som hovorila, že je to riešenie, ktoré umožňuje aj špekulatívny prístup, na rozdiel od riešenia, ktoré je predložené v zákone. Ja s týmito ľuďmi komunikujem. Tak som s nimi komunikovala pred voľbami, ako s nimi komunikujem deň čo deň, a práve preto som vystúpila na tejto pôde s mojím návrhom, ktorý by umožnil podľa mojej mienky spravodlivo kompenzovať ich situáciu, či už pridelením náhradného bývania, alebo aj s alternatívou finančného odškodnenia. To je celé, čo som chcela navrhnúť. Myslím si, že tým plním naozaj presne to, čo som nielen ja sľubovala, ale čo sme im dlžní všetci.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

18.5.2011 o 10:22 hod.

PhDr.

Tatiana Rosová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:39

Ján Figeľ
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, ctená snemovňa, možno krátko naozaj aj v duchu toho, čo povedal predseda sociálneho výboru pán kolega Brocka.
Dvadsať rokov sa tu nejaký problém odvaľuje, nabaľuje, skôr než rieši, a je v našom spoločnom verejnom záujme nájsť aj odvahu, aj rozvahu ho riešiť. Ak nie, budeme doplácať. Už či štát ako ten, ktorý problém neriešil, alebo jednotlivé skupiny. A preto je dôležité s touto odvahou a rozvahou pracovať aj vo vláde, aj v parlamente.
To, že to pani exministerka neriešila, nie je cnosť, skôr nezodpovednosť. Nezodpovednosť by bola nič teraz nerobiť. Ľahko sa radí, ľahko sa pripomína. Štyri roky bola vo funkcii, kedy mala na starosti to, o čom dnes rozpráva s odkazmi, čo by malo byť, ako by malo byť.
Samozrejme, ide o bývanie, a preto hľadanie náhradného bývania alebo riešenia pre bývanie je tou líniou, ktorú rozvíja dvojica zákonov, a ja chcem pripomenúť, že k tomu bude nadviazaný aj práve pre obsah tretí zákon, ktorý pripravuje ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny, zákon o príspevku na sociálne bývanie. A to potvrdzuje, že vláde záleží na skutočnom, reálnom riešení v súčinnosti s obcami pre tých, ktorí sa môžu ocitnúť v tzv. materiálnej, bytovej núdzi. Zákon precízne definuje mnohé z kategórií, ktoré je treba vyjasniť, a zároveň pripravuje aj skutočné riešenie cez financovanie takejto náhradnej výstavby alebo obstarávania bytov na úrovni odhadovaných 73 mil. eur.
Takže nie je to len zákon alebo len teória, ale aj finančné zabezpečenie celkového riešenia. Dávame do poriadku to, čo dlho v poriadku nebolo. A, samozrejme, je treba rešpektovať aj vlastnícke práva, aj tú dimenziu bývania, resp. práva na bývanie, s čím sa stotožňujem. Vybrali sme riešenie, ktoré považujeme za reálne a realistické, finále alebo definitíva je, samozrejme, vecou posúdenia a odsúhlasenia parlamentu - Národnej rady.
Nie je tu pán poslanec Kolesík, ale na jeho zlomyseľné masírovanie som si už zvykol. Ja len podčiarkujem, že to, čo som verejne vyhlásil a povedal, platí. Stojím si za tým a naplním to, či som jediný, alebo nie, to je už na iných, resp. nebudem hodnotiť. Ale to, s akou vehemenciou on sa stará o túto agendu, je až obdivuhodné a hovorí o netrpezlivom vyčkávaní. Nech je trpezlivý, pretože to prináša nielen ruže, ale aj iné cnosti.
A keď som platil, platil som, tak ako 300 000 ľudí v tejto krajine, zákonnou cenou za priestor, ktorý bol v tom čase neobývateľný a bolo treba doňho veľa a rozsiahlo investovať, resp. upraviť. Hovorím to s osobnou plnou vážnosťou a zodpovednosťou.
To ostatné som predložil v prvom návrhu zákona. K tomu nadviažem v nasledujúcom bode o tom, ako podporiť obce a dotknuté komunálne subjekty obce a mestá, aby dokázali zabezpečiť to, čo predložený návrh zákona rieši.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

18.5.2011 o 10:39 hod.

Ing.

Ján Figeľ

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:43

Stanislav Janiš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán podpredseda. Prvá taká vážna a podľa mňa kľúčová vec je, že vláda po dvadsiatich rokoch, táto vláda našla odvahu a krivdy, ktoré sa začali nástupom komunizmu v 50. rokoch, sa definitívne odstraňujú. Túto odvahu nenašla žiadna vláda.
To, čo tu bolo nastolené hlavne v rozprave zo strany opozície, bolo skôr o emócii a také vytĺkanie lacného politického, populistického kapitálu tým, že útočíme emotívne na ľudí, ktorí v týchto bytoch bývajú, majú svoje problémy a bude s tým sa musieť niečo robiť.
Pozrite sa, na Slovensku boli povodne, takisto emotívny problém, takisto ľudia prišli či povodňami, či zosuvmi pôdy o totálne bývanie, rodinné domy neobývateľné, tiež emotívny problém a bola to prvá vláda, až táto vláda bola prvá, ktorá okamžite vyplácala a vyplácala, vyplácala, aby v tých ťažkých časoch okamžite týmto ľuďom pomohla. To neurobila ani bývalá vláda pri takýchto problémoch a naťahovala vyplácanie tých akútnych peňazí v tých prvých počiatkoch donekonečna.
Mňa čo ako hnevá alebo, tak poviem, čo mňa mrzí na tejto rozprave, je to, že pani kolegyňa Tomanová tu ronila krokodílie slzy nad týmito ľuďmi? Ale poviem otvorene, štyri roky na nich kašľala. Štyri roky na nich kašľala, a pritom, keď ste nastúpili do vlády, tak sme vám odovzdali ekonomiku, kde ste týmto ľuďom mohli postaviť komplet rodinné domy za tie peniaze, čo ste mali naviac. Kebyže ich netlačíte do sociálnych podnikov, ktoré dnes krachujú, tak títo ľudia už dávno by mali tento problém poriešený. Preto jej vystúpenie hodnotím ako iba taký populistický nábeh, ale nie ako reálnu, normálnu, úprimnú snahu tento problém riešiť.
Samozrejme, budú dotknuté aj obce, ja chápem aj kolegyňu Rosovú, ale aj obce je verejná správa, aj obce sa na tomto podieľali a každý bude musieť prispieť kúskom do tohto mešca, aby sa tie krivdy už nereťazili. A ja pevne verím, že tento zákon urobí definitívny koniec, čo sa týka bytovej politiky, krivdám, ktoré tu napáchal komunistický režim.
A medzi nami, kolegovia zo SMER-u, nie ste vy nástupcovia tej Komunistickej strany? (Reakcie z pléna.)
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

18.5.2011 o 10:43 hod.

Ing.

Stanislav Janiš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:47

Ján Figeľ
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán podpredseda Národnej rady Slovenskej republiky, milé panie poslankyne, ctení páni poslanci, predkladám na rokovanie návrh zákona o poskytovaní dotácií na obstarávanie náhradných nájomných bytov. Tento návrh zákona spolu s návrhom zákona o ukončení a spôsobe usporiadania niektorých nájomných vzťahov k bytom a o zmene a doplnení zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov, bol prerokovaný vo vláde 6. apríla tohto roku, pričom bol schválený uznesením č. 234. Je v súlade s Programovým vyhlásením vlády, ktoré bolo schválené aj v tejto snemovni.
Spracovanie a prijatie zákona je jednou zo základných podmienok pre doriešenie problematiky niektorých nájomných vzťahov, ktoré vznikli po roku 1989, keď predtým komunistická moc zobrala ľuďom ich majetok alebo právo spravovať majetok. To aj v súčasnom období obmedzuje vlastníkov nájomných bytov pri využívaní svojho majetku, z čoho hrozia Slovenskej republike sankcie zo strany medzinárodných súdnych inštitúcií.
Predložený návrh zákona vecne a procesne rieši obstaranie náhradných nájomných bytov obcami prostredníctvom účelových dotácií pre túto oblasť, ako jej základné charakteristiky a štandardy takýchto bytov. Dotácie pritom môžu žiadatelia dostať nielen na obstaranie náhradných nájomných bytov, ale aj na obstaranie príslušnej technickej vybavenosti a obstaranie pozemkov pod objektami s nájomnými bytmi. Podotýkam, že v súčasnosti množstvo nájomníkov žije v bytoch v dezolátnom stave, takže ich bývanie sa po tejto zmene môže výrazne zlepšiť.
Dovoľujem si vás, panie poslankyne a páni poslanci, požiadať o podporu tohto návrhu zákona a o jeho schválenie v prvom čítaní. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

18.5.2011 o 10:47 hod.

Ing.

Ján Figeľ

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:49

Stanislav Janiš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán podpredseda. Kolegyne, kolegovia, pán minister, podávam spravodajskú informáciu Výboru Národnej rady pre hospodárstvo a výstavbu k návrhu zákona o poskytovaní dotácií na obstaranie náhradných nájomných bytov, ktorý máme pod tlačou 318.
Návrh zákona bol poslancom doručený v zákonnej lehote, ako píše rokovací poriadok.
Konštatujem, že uvedený návrh zákona po formálno-právnej stránke spĺňa náležitosti uvedené v rokovacom poriadku Národnej rady. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z rokovacieho poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada uzniesla v zmysle rokovacieho poriadku na tom, že odporučí uvedený návrh zákona prerokovať v druhom čítaní.
Ďalej navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: ústavnoprávny, výbor pre financie a rozpočet, výbor pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu, výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj a výbor pre sociálne veci. Súčasne za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu a odporúčam Národnej rade, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali v druhom čítaní do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v prvom čítaní.
Pán podpredseda, skončil som, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

18.5.2011 o 10:49 hod.

Ing.

Stanislav Janiš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:52

Ján Figeľ
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán podpredseda, vážené panie poslankyne a páni poslanci, dovoľte mi, aby som uviedol v prvom čítaní vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 143/1998 Z. z. o civilnom letectve (tzv. letecký zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Vláda Slovenskej republiky tento návrh zákona prerokovala a schválila dňa 13. apríla tohto roku a prijala k nemu uznesenie č. 249. Týmto návrhom zákona sa preberá smernica Európskeho parlamentu a Rady 2009/12 Európskych spoločenstiev o letiskových poplatkoch. Predkladaná novela leteckého zákona transponuje túto smernicu do právneho poriadku Slovenskej republiky v oblasti letiskových odplát a zavádza transparentný systém na ich určovanie. V súlade s touto smernicou sa zriaďuje nezávislý orgán na výkon dozoru, ktorého funkciu bude vykonávať Letecký úrad Slovenskej republiky.
Návrh zákona ustanovuje harmonizované pravidlá a postupy v tomto systéme a dáva možnosť nápravy v prípade neodôvodneného postupu prevádzkovateľa letiska pri určovaní výšky letiskových odplát. Tieto postupy zabezpečujú zabránenie diskriminácie jednotlivých užívateľov letísk. V súčasnosti by sa tieto pravidlá vzťahovali v Slovenskej republike len na Letisko Milana Rastislava Štefánika - Airport Bratislava s najväčším počtom ročne prepravených cestujúcich.
Ďalej sa tu dopĺňa letecký zákon o ustanovenie o určení kompetencie na vykonávanie dozoru a dohľadu v oblasti leteckých navigačných služieb pre Letecký úrad Slovenskej republiky tak, aby bol odstránený podstatný nález ostatného auditu Európskej organizácie pre bezpečnosť letovej prevádzky, to znamená EUROCONTROL-u, ktorý bol vykonávaný v dňoch 22. až 25. novembra 2010.
Tento návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, s platným právnym poriadkom Slovenskej republiky, ako aj medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná.
Dovoľujem si vás požiadať o podporu pri prerokovávaní predloženého návrhu zákona a o jeho schválenie v prvom čítaní.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

18.5.2011 o 10:52 hod.

Ing.

Ján Figeľ

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:55

Ľubomír Vážny
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážený pán podpredseda Národnej rady Slovenskej republiky, vážený pán minister, vážené panie poslankyne, páni poslanci, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 143/1998 Z. z. o civilnom letectve (tzv. letecký zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ktorý ste obdržali ako tlač 323. Podľa § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Návrh zákona bol doručený poslancom v zákonom ustanovenej pätnásťdňovej lehote a pred schôdzou Národnej rady Slovenskej republiky, na ktorej sa uskutočňuje jeho prvé čítanie.
Konštatujem, že uvedený návrh zákona spĺňa po formálno-právnej stránke náležitosti uvedené v § 67 a 68 zákona Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Zo znenia návrhu je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o cieli predloženého návrhu zákona, o súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako aj medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Tiež obsahuje informáciu o dopade na rozpočet verejnej správy, na podnikateľské prostredie, na obyvateľstvo, zamestnanosť, na životné prostredie. Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení návrhu zákona.
Problémom ostáva v tomto zákone, novela zákona reaguje najmä na to, že je to transpozícia Európskeho parlamentu a Rady, smernica Európskeho parlamentu a Rady o letiskových poplatkoch, čo sa deje správne. Takisto je tu ustanovenie o tom, že Letecký úrad Slovenskej republiky bude dozorný orgán nad systémom letiskových odplát. A takisto reaguje na nález EUROCONTROL-u z jedenásteho mesiaca 2010, ktorý vykonal audit na Leteckom úrade, a reaguje na vykonávanie dozoru a dohľadu v oblasti leteckých navigačných služieb na tento prenos a zosilnenie na Letecký úrad.
Čo sa dá tejto novele zákona vytknúť, je to, že naďalej pretrváva stav, že samotný zákon č. 143/1998 o civilnom letectve, ktorý je dnes novelizovaný, je zastaralý a potrebuje komplexnú úpravu a komplexnú rekonštrukciu tento zákon, pretože zákon nereflektuje vývoj v Európe a hlavne mu chýbajú vykonávacie predpisy.
To znamená, chcel by som požiadať pána ministra, aby sa s týmto zaoberali. Rešpektujem to, že treba urýchlene riešiť ten nález EUROCONTROL-u, že touto novelou treba riešiť transpozíciu smernice Európskeho parlamentu a Rady. Rešpektujem to, že je dobré v tom, že Letecký úrad bude mať posilnené právomoci ako dozorný orgán nad systémom letiskových odplát. Ale chcel by som počuť v druhom čítaní naozaj harmonogram, kedy budú zabezpečené vykonávacie predpisy, pretože tie stále chýbajú k tomuto zákonu, a kedy bude ambícia rezortu dopravy, aby spracoval nový, moderný zákon o civilnom letectve, ktorý bude reflektovať súčasný vývoj v Európskej únii.
Čo sa týka vlastnej podstaty zákona, už som povedal, že rešpektujem, že ho tu robíme takto urýchlene, ale bolo by treba sa s tým zaoberať hlbšie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z rokovacieho poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla v zmysle § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že po rozprave odporučí uvedený návrh zákona prerokovať v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky z 29. apríla 2011 č. 350 a podľa § 71 rokovacieho poriadku Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu a odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali v druhom čítaní vo výboroch do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, skončil som, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

18.5.2011 o 10:55 hod.

Ing.

Ľubomír Vážny

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 11:01

Ján Figeľ
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážení poslanci a poslankyne, na základe uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 262 z 20. apríla tohto roku predkladám do prvého čítania návrh zákona o prepravovateľných tlakových zariadeniach a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Týmto návrhom zákona sa do právneho poriadku Slovenskej republiky transponuje smernica Európskeho parlamentu a Rady z roku 2010 č. 35 zo 16. júna 2010 o prepravovateľných tlakových zariadeniach a o zrušení smerníc Rady č. 76/767, č. 84/525, č. 84/526, č. 84/527 Európskeho hospodárskeho spoločenstva a č. 1999/36 a č. 2010/35 Európskych spoločenstiev.
Vývoj v oblasti bezpečnosti dopravy, resp. prepravy a uplatňovanie ustanovení niektorých medzinárodných dohôd na vnútroštátnu prepravu si vyžaduje aktualizovať pravidlá týkajúce sa prepravovateľných tlakových zariadení s cieľom zvýšiť bezpečnosti a zabezpečenia voľného pohybu takýchto prepravovateľných tlakových zariadení v rámci Európskej únie vrátane uvedenia na trh, sprístupnenia na trhu a vrátane ich používania. A z tohto dôvodu je potrebné stanoviť podrobné pravidlá, ktoré sa týkajú povinností výrobcov, splnomocnených zástupcov, dovozcov, distribútorov, vlastníkov a prevádzkovateľov, ako aj požiadavky, ktoré majú prepravovateľné tlakové zariadenia spĺňať.
Uplatňovanie ustanovení niektorých medzinárodných dohôd na vnútroštátnu prepravu nebezpečného tovaru po ceste, po železnici a po vnútrozemských vodných cestách pri zachovaní voľného pohybu prepravovateľných tlakových zariadení si preto vyžaduje harmonizovať podmienky, v rámci ktorých sa takýto nebezpečný tovar prepravuje v celej Európskej únii.
Cieľom aktualizácie pravidiel týkajúcich sa prepravovateľných tlakových zariadení je zabrániť rozporom medzi pravidlami, pokiaľ ide o požiadavky týkajúce sa zhody, posúdenia zhody a postupov posudzovania zhody, ktoré sa vzťahujú na takéto prepravovateľné tlakové zariadenia.
A v neposlednom rade ustanovenie takýchto požiadaviek povedie k zvýšeniu bezpečnosti prepravovateľných tlakových zariadení, čím sa znižuje ohrozenie života, ohrozenie zdravia a majetku ľudí.
Tento návrh zákona nemá vplyv na rozpočet verejnej správy, na podnikateľské prostredie, zamestnanosť, na informatizáciu spoločnosti a zároveň má pozitívny vplyv na životné prostredie.
Vážený pán predsedajúci, ctené dámy poslankyne, páni poslanci, dovoľujem si vás požiadať o podporu predloženého návrhu.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

18.5.2011 o 11:01 hod.

Ing.

Ján Figeľ

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video