33. schôdza

18.3.2014 - 3.4.2014
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie spoločného spravodajcu

2.4.2014 o 14:25 hod.

Ing. PhD.

Jozef Kollár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

14:08

Ľudovít Kaník
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pani podpredsedníčka. Pani predkladateľka, dovoľte mi, aby som podľa § 73 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku vystúpil v prvom čítaní k návrhu poslancov Národnej rady Richarda Vašečku, Eriky Jurinovej, Branislava Škripeka a Evy Horváthovej na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov ako spravodajca určený Výborom Národnej rady pre sociálne veci uznesením č. 101 z 18. marca a podal spravodajskú informáciu.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 878 z 18. februára 2014 navrhol prideliť návrh zákona na jeho prerokovanie výborom a navrhol gestorský výbor, vrátane lehôt na jeho prerokovanie. Súčasne predseda Národnej rady Slovenskej republiky konštatoval, že návrh zákona spĺňa všetky ustanovené náležitosti podľa rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky a podľa legislatívnych pravidiel na jeho prerokovanie v Národnej rade. Návrh zákona odôvodnil navrhovateľ.
S ohľadom na oprávnenia, ktoré pre mňa ako spravodajcu výboru vyplývajú, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave k podstate návrhu zákona uzniesla na tom, že podľa § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku Národnej Slovenskej republiky, prerokuje predmetný návrh zákona v druhom čítaní.
V súlade s § 74 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky a citovaným návrhom predsedu Národnej rady Slovenskej republiky odporúčam Národnej rade Slovenskej republiky prideliť návrh zákona v druhom čítaní na prerokovanie: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport. Za gestorský výbor navrhujem výbor pre sociálne veci, pričom odporúčam, aby výbory, ktorým bol návrh zákona pridelený, ho prerokovali v termíne do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade.
Pani predsedajúca, ďakujem, skončil som svoju spravodajskú informáciu. Prosím, otvorte rozpravu k predmetnému návrhu zákona.
Skryt prepis

2.4.2014 o 14:08 hod.

Ing.

Ľudovít Kaník

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:11

Richard Vašečka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Ja by som chcel len zhrnúť takú možno genézu toho, ako sa to vyvíja a zdá sa mi to dobré. Takže ešte raz ďakujem za slovo. Minulý rok, keď sme predkladali tento návrh zákona, bola za tým iniciatíva Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy, takisto aj asociácia týchto odborných zamestnancov sa k tomu vyjadrovala. Zákon bol zobratý pozitívne, rozprával som s pánom ministrom školstva, ten takisto s pánom ministrom práce, sociálnych vecí a rodiny, pretože sa to týka Zákonníka práce. Tiež som hovoril s predsedom výboru pre sociálne veci a všetci hovorili, že toto je dobrý návrh zákona. Z nejakých dôvodov snáď preto, že to bol opozičný návrh, tento návrh neprešiel ale hlasovaním. Čo sa ale stalo, že v tomto roku v roku 2014 vlastne táto vec je ošetrená na tento jeden rok, nie síce zákonom, ona nie legislatívne ale odborársky je vyjednaná v tej kolektívnej zmluve vyššieho stupňa, čo tiež naznačuje, že súčasné vedenie ministerstva je za a súhlasí s takýmto postupom. Takže som rád, že sme sa posunuli zase o ďalší krok a že je načase to, aby sme túto vec zakotvili aj do legislatívy, pretože je naozaj spravodlivá, je dobrá, je prospešná pre prácu a výkon týchto odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.
Ja by som možno chcel pripomenúť, aby náhodou nedošlo k omylu, týka sa to podľa zákona č. 317/2009 Z. z. len kategórie odborných zamestnancov škôl a školských zariadení, ako napríklad psychológ, školský psychológ, školský logopéd, špeciálny pedagóg, školský špeciálny pedagóg, terénny špeciálny pedagóg a tak ďalej, ktorí sú pri kontinuálnom vzdelávaní a odmeňovaní priradení k pedagogickým zamestnancom. Čiže netýka sa to nepedagogických zamestnancov, ako sú napríklad kuchári, školník, upratovačky, len tých odborných zamestnancov. Tiež sa to týka vlastne tých, ktorí pracujú v školskom prostredí, teda v prostredí, ktoré sa naozaj cez tie prázdniny vyľudní a kde oni potom aj z hľadiska napríklad zabezpečenia objektu v prípade, že ide o vianočné prázdniny z hľadiska kúrenia vlastne vytvárajú problém riaditeľovi školy, keďže tú dovolenku nemajú. Tento rok sa to vyriešilo rokovaním s odborármi, boli by sme radi, keby tie ďalšie roky bez ohľadu na to, kto bude minister, aká bude vláda, bola táto spravodlivá vec vyriešená zákonom.
Takže prosím o podporu a ďakujem.
Skryt prepis

2.4.2014 o 14:11 hod.

Mgr.

Richard Vašečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:14

Ľubica Rošková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Ospravedlňujem sa, že som nemala kartu. Ja si myslím, že je to veľmi dobrý krok dopredu. Pracovala som a pracujem v týchto zariadeniach, viem, o čom hovoríte a viem, ako je to s odbornými pracovníkmi, psychológmi, liečebnými pedagógmi, školskými, špeciálnymi pedagógmi priamo na školách. Ale chcem sa len spýtať, že ako to potom bude doriešené, lebo narážame na druhý problém, ktorý vzniká pri poradniach, špeciálno-pedagogických poradniach, odborných poradniach, psychologických poradniach a tých iných ďalších, ktoré takisto počas tých prázdnin majú problém s tým, aby mali tú klientelu tých svojich žiakov a problémových rodičov s deťmi, lebo tí práve v tomto období obdobne, ako je to na škole, ani počas prázdninového obdobia, kedy sa vlastne najviac práce by sa dalo urobiť tej inej, nechodia a nemajú záujem o tú spoluprácu. Či ste rokovali aj s týmito pracovníkmi, alebo aj či sú perspektívne zahrnutí do tohto procesu aj pracovníci odborní, pracovníci nepedagogickí, práce, pracujúci práve v poradniach. Ďakujem veľmi pekne ešte raz.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.4.2014 o 14:14 hod.

PhDr.

Ľubica Rošková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:15

Richard Vašečka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za vecnú otázku. Tak ako je daný návrh zákona, ktorý teda bol prerokovaný aj s odborovým zväzom, tak sa týka o zamestnancov škôl a školských zariadení. Čiže netýka sa to napríklad zdravotníckych zariadení alebo iných zariadení, len tých, ktoré sú v tom školskom prostredí, teda tí, ktorí vykonávajú prácu na pracovisku príbuznú s tými pedagogickými zamestnancami. Teda pokiaľ viem, tak je tam, je tam tento rozdiel, lebo zariadenia, ktoré nie sú školského charakteru, tak tam ani ten problém s tou dovolenkou adekvátnou s tými pedagogickými zamestnancami nie je. Takže ešte raz a citujem aj z toho znenia, aj z tej dôvodovej správy: "ide o kategóriu odborných zamestnancov škôl a školských zariadení". Toľko, ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.4.2014 o 14:15 hod.

Mgr.

Richard Vašečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:17

Juraj Droba

14:18

Daniel Lipšic
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Vážená pani predsedajúca, milé kolegyne, vážení kolegovia, tento návrh má za cieľ doplniť takzvanú monopolnú daň alebo špeciálny odvod o ďalší subjekt, ktorým je prevádzkovateľ elektronického diaľničného mýta. Dnes cez spoločnosť SkyToll, ktorá, ako vieme, v tendri dala najvyššiu ponuku, napriek tomu za prvej vlády Roberta Fica bola, bola vybraná a podľa môjho názoru, nášho názoru tuneluje verejné financie z toho pohľadu, že príjem, ktorý mal štát z diaľničných známok v minulosti, má dnes rovnako z elektronického mýta, ale obrovské zisky z toho má spoločnosť, ktorá ponúkla štátu najnevýhodnejšiu cenu. Ale to je za nami.
Vláda Roberta Fica tvrdí, že nemá rada monopoly, ale SkyToll je monopol, úplne evidentne monopol. Nikto iný nemôže vyberať elektronické mýto, len SkyToll. SkyToll funguje v režime monopolu. Pán premiér má rád ten príklad s tou kačkou, že keď niečo kváka ako kačka, pláva ako kačka, chodí ako kačka, je to kačka. SkyToll funguje v režime bez konkurencie, je to monopol, ale nepodlieha vyššiemu zdaňovaniu, vyššiemu odvodu z dôvodov, o ktorých sa môžeme domnievať, možno je to monopol, ktorý je vláde Roberta Fica blízky kvôli prepojeniu na jednu z finančných skupín. Ale je to nespravodlivé, aby SkyToll mal obrovské zisky, obrovské príjmy, štát minimálne príjmy a nepodliehal dokonca ani osobitnej sadzbe, ako podliehajú iné monopoly.
Čiže tento návrh novely zákona zaraďuje aj SkyToll, teda prevádzkovateľa elektronického mýta pod režim odvodu monopolného, zároveň diferencuje prirodzené monopoly od ďalších regulovaných subjektov a zvyšuje tú monopolnú daň. To je v poriadku, podľa mojej mienky, lebo podnikať v prípade, keď niekto je monopol, to nie je žiadna veľká dráma. To vie asi každý, to vie každý. Preto je absolútne legitímne, aby monopoly podliehali nielen príslušnej regulácii, ale aj vyššiemu zdaňovaniu alebo odvodom.
Tento návrh novely zákona je však komplexnejší. Tento návrh, tým že zvyšuje príjmy štátneho rozpočtu pri monopoloch, tak na druhej strane sa snaží znížiť daň z príjmu tým subjektom, ktoré reálne podnikajú v konkurenčnom prostredí a navrhuje návrat k úspešnému inštitútu rovnej dane, ktorá sa na Slovensku osvedčila ako funkčný nástroj rozvoja podnikania a zlepšovania životnej úrovne, keď bola zavedená v roku 2004. Ak by tento návrh zákona bol prijatý, tak od 1. júla tohto roku vznikne jednotná základná sadzba dane z príjmov na úrovni 19 % pre fyzické a právnické osoby, teda aj korporátna daň, pričom sadzba DPH sa podľa platnej legislatívy zníži na 19-percentnú úroveň od 1. januára budúceho roku.
Návrh zákona po týchto úpravách, že na jednej strane zvýši príjem, lebo zvyšuje dane, na strane druhej znižuje dane, bude mať pozitívny dopad na verejné financie. V celkovej bilancii zlepšený výber daní v sume 189 mil. eur a zvýšený výber osobitného odvodu regulovaných subjektov, čo je predmetom tohto návrhu, v sume približne 135 mil. eur, by bol použitý na zníženie sadzby dane z príjmov právnických osôb o tri percentuálne body na spomínaných 19 %, čo by v prepočte znamenalo výpadok 171 mil. eur, ale kompenzovaný tým zvýšeným príjmom.
Tento návrh zákona by teda mal pozitívny a priaznivý vplyv na obyvateľov, zamestnanosť a celkový stav ekonomiky, pretože by prispel k znovuvytvoreniu rovnej dane, k podstatnému oživeniu ekonomiky, k zníženiu nezamestnanosti a z toho rezultujúcim rastom príjmov domácností, ale aj by zlepšil, a poviem aj v čom, životné prostredie po odstránení škôd v mestách a obciach, na dopravnej infraštruktúre, ako aj majetku občanov, a to od zavedenia elektronického mýta. Ako viete, od zavedenia mýta mnohé kamióny prechádzali cez komunikácie II. a III. triedy. Návrh je, aby tá zvýšená monopolná daň bola použitá na opravu ciest. Tam, kde boli zničené po zavedení elektronického mýta práve tým, že sa kamióny snažili vyhnúť spoplatneným cestám, diaľniciam, rýchlostným komunikáciám a cestám I. triedy. To znamená, že by to výrazne zvýšilo kvalitu života ľudí, ktorí v týchto lokalitách žijú, ktorí tam majú rozbité cesty a niekto iný, nejaké firmy, ktoré majú následne, následne svoj domicil na Cypre, na tom ryžujú obrovské stovky miliónov.
Takže, keďže vláda dávnejšie verbálne deklaruje tvrdý boj proti monopolom a ja by som to tak povedal, v dobrej viere dúfajúc, že len zabudla na to, že aj prevádzkovateľ elektronického mýta SkyToll je monopol, tak predpokladám, že kvôli zvýšenému a lepšiemu výberu daní a odvodov tento návrh by mal nájsť podporu aj u vládnej, u vládnej strany. Ak by nenašiel, tak jediné rozumné vysvetlenie, podľa mojej mienky je, že tento monopol prevádzkovateľ elektronického mýta a finančná skupina s ním spojená je tak previazaná s vládou, že to nie je možné urobiť. A napriek tomu, že nemám ilúzie o fungovaní tejto vlády, o tom, akým spôsobom ju ovládajú finančné skupiny, tak aj toto hlasovanie bude jedným z malých kamienkov do mozaiky toho, ako reálne vláda funguje, kto reálne vládne, kto vládu reálne ovláda a či vláda naozaj len nevykonáva ako dobrí lokaji rozhodnutia finančných skupín.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

2.4.2014 o 14:18 hod.

JUDr. LL.M.

Daniel Lipšic

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 14:25

Jozef Kollár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážená pani predsedajúca, dámy a páni, dovoľte mi uviesť, ako spravodajca som si osvojil nasledovné stanovisko. Konštatujem, že uvedený návrh bol doručený poslancom Národnej rady Slovenskej republiky v stanovenej lehote, čím boli splnené podmienky určené v § 72 ods. 1 zákona Národnej rady o rokovacom poriadku.
Predseda Národnej rady posúdil uvedený návrh a zaradil ho na rokovanie dnešnej schôdze. Ako spravodajca si osvojujem stanovisko, že predmetný návrh spĺňa po formálno-právnej stránke všetky náležitosti návrhu zákona a rieši závažnú problematiku, aj rovnako tak zrejmý aj jej účel.
Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o cieli a je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky a všetkými ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, ktorými je Slovenská republika viazaná. Po rozprave odporučím, aby predmetný návrh podľa § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku vzala, prerokovala Národná rada v druhom čítaní. A rovnako, aby prerokovali predmetný návrh aj tieto výbory: výbor pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor a výbor pre hospodárske záležitosti. Zároveň odporúčam, aby výbory, uvedené, návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní.
Vážená pani predsedajúca, otvorte, prosím, rozpravu. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

2.4.2014 o 14:25 hod.

Ing. PhD.

Jozef Kollár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:27

Pavol Zajac
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani podpredsedníčka Národnej rady, pán navrhovateľ, pán spravodajca, dámy a páni, nedá mi, aby som sa k tejto téme nevyjadril, lebo k téme elektronického výberu mýta a firmy SkyToll som sa tu niekoľkokrát vyjadroval veľmi kriticky, naposledy pri odvolávaní premiéra Roberta Fica.
Zopakujme si základné údaje, ako firma SkyToll prišla k zákazke na elektronický výber mýta. Prvá vláda Roberta Fica v roku 2009 túto firmu SkyToll vybrala v súťaži, keď troch lacnejších uchádzačov vyradila zo súťaže a zostal tento jediný uchádzač, firma SkyToll. Myslím si, že sa jednalo o čiastku 850 mil. eur. Rozdiel medzi najlacnejšou ponukou, ktorá bola vyradená a touto ponukou bolo 200 mil. eur. Pre tých, ktorí ešte rozmýšľajú v slovenských korunách, to bol rozdiel 6 mld. slovenských korún. Preto som to tu niekoľkokrát označil za biznis desaťročia.
Dámy a páni, v tomto roku SkyToll cez, alebo štát pomocou elektronického výberu mýta vyberie od nákladných dopravcov čiastku okolo 150 mil. eur, ale náklady v tomto roku, náklady NDS voči SkyToll-u, to znamená štátu, občanov Slovenska voči SkyToll-u je na úrovni 100 mil. eur. Sto miliónov eur sú náklady, splátka pre SkyToll. Mimochodom, tá sa navýšila v tomto roku o 20 mil. eur. Minulého roku sme zaplatili 80 miliónov, toho roku zaplatíme 100 miliónov. Áno, rozšírili sa cesty I. triedy, ktoré sú monitorované, monitorujú sa cesty II., III. triedy. Keď som sa niekoľkokrát ministra dopravy Počiatka pýtal, koľko to tento štát bude stáť, neodpovedal mi. Niekoľkokrát som sa, až konečne na hodine otázok, keď už sa nemohol tejto odpovedi vyhnúť, tak sa dopracoval, tuším, k nejakej čiastke 4,5 milióna. Kolegovi Hlinovi už ale odpovedal, že to bude navýšenie na úrovni 13 miliónov, lebo medzi tým to aj firma SkyToll priznala, že to bude navýšenie na úrovni okolo 13 miliónov. A čuduj sa svete, v štátnom rozpočte je to navýšenie o 20 miliónov.
Preto súhlasím s navrhovateľmi, že jedná sa o monopolné postavenie. Naozaj, firma nemá konkurenciu, nikto druhý nevyberá elektronické mýto, ani nemá vlastne šancu vyberať. A preto, aj keď nie som zástanca zvyšovania daní, ale keď sa tu jedná o tak evidentný monopol, o evidentný biznis desaťročia, ktorú urobila prvá vláda Roberta Fica, ktorý bol zabetónovaný nepriestrelnou zmluvou, ktorá sa nedala ani počas vlády Ivety Radičovej zrušiť, pretože túto zmluvu si samozrejme písala firma SkyToll a najlepší právnici, akých mala, tak preto súhlasím s týmto návrhom a aby takýto monopol bol dneska zdanený navýšenou čiastkou. Takto by do štátneho rozpočtu prišli ďalšie finančné prostriedky, ktoré by sa mohli využiť aj na opravu ciest II., III. triedy.
Rád by som sa ale vyjadril aj k tomu, keďže poznám situáciu aj tu v Národnej rade, ale hlavne vzťah vlády Roberta Fica ku firme SkyToll, predpokladám, že tento návrh zákona nebude schválený, lebo vláda Roberta Fica je veľmi úzko previazaná s firmou SkyToll. Dovoľte mi ešte jednu poznámku, aby bolo jasné, že tento biznis desaťročia, to elektronický výber mýta nie je spojený len s firmou SkyToll. Okolo tejto firmy sú ďalšie firmy, ktoré na niekoľko desiatok rokov majú zabezpečený biznis okolo toho elektronického mýta. A to je ďalší nezávislý znalec, nezávislý znalec firma Logica, ktorej takisto platíme niekoľko stotisíc eur ročne a takisto na firme NDS je od začiatku, odkedy sa len spustila súťaž do dneska, poradca, tá firma sa volá Process Management, títo si takisto fakturujú každý mesiac čiastku vo výške 40 až 60, 70, 80- tisíc eur mesačne.
Keď tu hovoríme o stámiliónoch eur, tak sa zdá, že tak 40-tisíc, 50-tisíc mesačne, skúste si to vynásobiť krát 12 mesiacov, vynásobte si to krát štyri roky a prídete zase ku miliónom eur. Takže nielen firma SkyToll, ale aj ďalšie firmy, ktoré sú spojené s elektronickým mýtom, vyciciavajú štátny rozpočet o ďalšie milióny eur a preto oprávnene hovorím, že to je biznis desaťročia a súhlasím s týmto návrhom zákona.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

2.4.2014 o 14:27 hod.

Ing.

Pavol Zajac

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:33

Štefan Kuffa
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Hej, toto je super podnikanie, len vyberať peniaze a rátať, koľko na tom účte. Ja by som mal také, ja podporím tento návrh zákona, určite áno. Ja by som mal ešte také, možno sa usmejete, riešenie. Máme aj ekonóma, aj právnika. Ja by som elektronické mýto zrušil. Úplne zrušiť na celom Slovensku, zrušiť mýto, nech je to bez mýta. Poplatky sú za diaľnice. Myslím, že to dostatočne postačuje. Mali by sme vyriešený aj problém, II. a III. triedu ciest, ktoré sú naozaj v dezolátnom stave.
Na východe Slovenska, to keď by ste po niektorých cestách jazdili, to je hotový tankodrom. To je samá diera, samé prepadlisko, sa to nedá ani obísť. Sú úseky cesty, ktoré najlepšie sa im vyhnúť a vôbec po nich nejsť. Sú totálne v dezolátnom stave.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.4.2014 o 14:33 hod.

PhDr.

Štefan Kuffa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:34

Pavol Zajac
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán kolega. No, je to takto v tej zmluve ešte, že samozrejme, nás to napadlo zrušiť takúto zmluvu počas vlády Ivety Radičovej. Zmluva je zabetónovaná týmto spôsobom, že áno, štát môže zrušiť túto zmluvu, ale celých 850 mil. eur by tejto firme musela zaplatiť. A bolo to nepriestrelné. Čiže zrušiť nie je problém, alebo štát môže prebrať celú tú technológiu na seba, ale tie peniaze komplet aj s penálmi by tejto firme musela zaplatiť.
Čo sa týka elektronického mýta, samotný systém výberu elektronického mýta nie je zlý, veď ako aj iné krajiny v Európskej únii používajú tento elektronický výber mýta, dokonca naša technológia je veľmi kvalitná, moderná. Minule tu bola návšteva z francúzskeho parlamentu, ktorí sa zaujímali o tento náš elektronický výber mýta. Problém je v tom, že bola od začiatku neskutočne predražená. Aj keď sme to posudzovali s tým, čo nám hovorili Francúzi, koľko to bude stáť vo Francúzsku, tak to porovnanie vychádzalo, že na Slovensku je elektronický výber mýta neskutočne predražený od samotného začiatku. V tom je celý problém. A ak by bolo to vysúťažené za iné ceny, tak elektronický výber mýta je v podstate dobrý a prinášal by oveľa väčší efekt pre tento štát.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.4.2014 o 14:34 hod.

Ing.

Pavol Zajac

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video