54. schôdza

16.9.2015 - 7.10.2015
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

17.9.2015 o 18:57 hod.

RNDr.

Jozef Mihál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:55

Viera Tomanová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán Mihál, je to totálne nekorektné čokoľvek vyčítať a povedať, že to sme urobili my, to ste neurobili vy. Pán poslanec, je pravdou, že ste to zvýšili, pričom povedali ste, že ste najskôr išli na 55 % a potom 60 %, ale, pán poslanec, predsa pri tej materskej, keď ju vyplácate, ste zmenili vymeriavací základ a dávali ste to z dva roky prakticky starého vymeriavacieho základu, kým dovtedy, kým ste do toho vstúpili, to bolo z aktuálneho príjmu. Takže, prosím vás, vlastne ste tým matkám prakticky nepridali nič. Čiže nehovorme o tom, že je to tak alebo onak, skúsme hovoriť o tom, že tu čarujeme s číslami a snažíme sa to presúvať tam, kde momentálne sa nám to dá a kde nám to a čo nám tu rozpočet umožňuje, a vítajme každú korunu, ktorú do toho rozpočtu pre túto oblasť dostaneme.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

17.9.2015 o 18:55 hod.

Ing. PhD.

Viera Tomanová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:56

Július Brocka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán kolega Mihál, hovorili ste o tej nezmyselnej byrokratickej povinnosti, ktorou táto vláda zaväzuje a zaviazala rodičov, ktorí majú deti staršie ako tri roky, aby nahlasovali úradu práce, ako je o to dieťa postarané. Áno, je to na jednej strane čistý alibizmus ministerstva alebo štátnej správy a na druhej strane obyčajné šikanovanie zodpovedných rodičov. Chcem vám povedať, že oni to už nestihnú zrušiť, ale my po voľbách určite túto nezmyselnú povinnosť pre rodičov zrušíme.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

17.9.2015 o 18:56 hod.

Ing.

Július Brocka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:57

Jozef Mihál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pani kolegyňa Tomanová, touto vašou faktickou poznámkou ste v mojich očiach veľmi hlboko klesli, pretože k žiadnej zmene spôsobu výpočtu denného vymeriavacieho základu v tom roku 2011 alebo roku 2012 nedošlo. Ak vás doteraz niekto považoval za odborníčku v sociálnych veciach, tak ten po takomto vašom vyjadrení by mal svoj názor na vašu osobu zmeniť, pretože ste povedali absolútnu hlúposť, len aby ste čosi sa snažili negatívne povedať na mňa. Poprosím vás, či dnes, či zajtra, buďte taká láskavá a prineste mi výpis zo zákona o sociálnom poistení v stave v roku 2010, čo zostalo po vás, a v stave v roku 2011 a ukážte mi ten rozdiel v metodike výpočtu denného vymeriavacieho základu. Veľmi vás o to prosím, aby ste mi dokázali toto vaše klamlivé tvrdenie.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

17.9.2015 o 18:57 hod.

RNDr.

Jozef Mihál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

18:58

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Pokúsim sa do 19.00 hodiny zareagovať. Ďakujem pekne, aj za tú deklarovanú podporu. Bol by som veľmi prekvapený, ak by takýto návrh zákona nenašiel jednotnú podporu tu v snemovni, pretože žiadna ideológia, nič sa tomuto zákonu jednoducho vyčítať nedá. Je to snaha pomôcť mladým rodinám a pomôcť matkám, ktoré pracovali a rozhodli sa mať rodinu, dieťa. A myslím, že tie matky si to v maximálnej miere zaslúžia.
Nechcem ja vyčísľovať tu, čo sme urobili my, čo urobili oni, každopádne je jedna poznámka k tomu, čo pán Mihál naznačil. Pán poslanec, na ministerských radách v rámci Európskej únie sa konzultuje, aby sa prijala nejaká európska smernica na 14 týždňov. To znamená, že my sme absolútne niekde v prvej päťke z hľadiska Európskej únie. To znamená, že bodaj by sme aj v iných dávkach a opatreniach boli na takejto úrovni, na akej sme teraz tu.
Ja len pripomeniem, 70 % predstavuje 91 % predchádzajúcej čistej mzdy, lebo je logická vec, že sa z tohto príspevku neodvádzajú veci z hľadiska odvodov daní a ďalších vecí. Áno, a hovorím to úplne, a ja som to povedal už aj predtým, ak dostaneme dôveru a budeme mať ambíciu a šancu o týchto možnostiach rozhodovať, môj záujem je ešte o 5 % to zvýšiť. My by sme sa tak vlastne potom už dostali na 100 % predchádzajúcej čistej mzdy matky, čo, si myslím, v tomto prípade by bolo spravodlivé aj z viacerých dôvodov.
Ak by som mal povedať, čo sme v tom robili, no sústredili sme sa možno na iné priority, aby sme mladým ľuďom dali prácu, čo sa nám v značnej miere podarilo. Svedčí o tom 110-tisíc nových pracovných miest. Aj to je spôsob, ako pomáhať mladým ľuďom, a to, myslím si, veľmi významný. Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

17.9.2015 o 18:58 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
54. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia
 

Uvádzajúci uvádza bod 8:31

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

2.
Dovoľte, aby som vám poprial príjemný deň. Vážené panie poslankyne, páni poslanci, vládny návrh zákona o cezhraničnej spolupráci pri vysielaní zamestnancov na výkon prác pri poskytovaní služieb a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa predkladá na základe plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na tento kalendárny rok. Návrhom zákona sa transponuje do právneho poriadku Slovenskej republiky smernica Európskeho parlamentu a Rady 2014/67 EÚ o presadzovaní smernice 96/71 o vysielaní pracovníkov v rámci poskytovania služieb.
Účelom návrhu zákona je zabezpečiť presadzovanie tejto smernice o vysielaní pracovníkov v rámci poskytovania služieb, a to najmä prehĺbením spolupráce medzi príslušnými inšpekčnými orgánmi členských štátov Európskej únie v oblasti vysielania zamestnancov, v podobe spolupráce pri poskytovaní informácií, kontrolnej činnosti, doručovaní písomností a oznamovaní rozhodnutí o uložení administratívnej peňažnej pokuty a cezhraničnom vymáhaní rozhodnutí o uložení takejto pokuty.
V návrhu zákona sa ďalej navrhuje ustanoviť informačné povinnosti zamestnávateľom, ktorí vysielajú zamestnancov z iného členského štátu Európskej únie na územie Slovenskej republiky vo vzťahu k Národnému inšpektorátu práce, za účelom zefektívnenia kontrol, dodržiavania pravidiel vysielania vykonávaných inšpekčnými orgánmi.
V čl. II sa navrhuje novelizovať Zákonník práce, v ktorom sa okrem doplnenia definície vysielania, vysielajúceho zamestnávateľa a vyslaného zamestnanca navrhuje vo väzbe na transponovanú smernicu zaviesť spoločnú zodpovednosť dodávateľa služby na území Slovenskej republiky a jeho priameho subdodávateľa, ktorý je zamestnávateľom vyslaného zamestnanca, za dodržanie pravidiel vysielania takýchto týkajúcich sa poskytovania minimálnej mzdy, minimálnych mzdových nárokov a mzdového zvýhodnenia za prácu nadčas pri vysielaní zamestnanca na územie Slovenskej republiky.
Ďalej v čl. III sa navrhuje novelizovať zákon č. 82/2005 Z. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní, v ktorom sa navrhuje ustanoviť zákaz pre právnickú osobu a fyzickú osobu, ktorá je podnikateľom, prijať službu alebo prácu, ktorú jej na základe zmluvy poskytuje alebo dodáva poskytovateľ služby prostredníctvom nelegálne zamestnávaných zamestnancov, a to v prípade cezhraničného poskytovania služby na dobu presahujúcu 5 dní v období 12 mesiacov a vnútroštátnej alebo cezhraničnej dodávky práce. Za porušovanie tohto zákazu bude možné uložiť prijímateľovi služby pokutu v rovnakej výške ako za nelegálne zamestnávanie.
V čl. IV sa navrhuje novelizovať aj zákon č. 125/2006 Z. z. o inšpekcii práce, v ktorom sa v súlade s transponovanou smernicou dopĺňajú informačné povinnosti Národného inšpektorátu práce ohľadom pracovných podmienok a podmienok zamestnávania na území Slovenskej republiky prostredníctvom jeho webového sídla a spresňujú sa ustanovenia, ktoré sa týkajú prerokovania protokolu o výsledku inšpekcie práce.
Toľko úvodom, skončil som, pani podpredsedníčka.

Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

18.9.2015 o 8:31 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 8:36

Milan Halúz
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážená pani predsedajúca, vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre sociálne veci za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorý je uvedený pod tlačou 1708. V menovanom súvise si dovoľujem predložiť informáciu k tomuto návrhu zákona.
Návrh zákona spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku aj legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady č. 1692 navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady a Výbor Národnej rady pre sociálne veci. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre sociálne veci a odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 9. novembra 2015 a gestorský výbor do 10. novembra 2015 od prerokovania návrhu zákona v prvom čítaní.
Ďakujem, skončil som. Pani predsedajúca, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

18.9.2015 o 8:36 hod.

Bc.

Milan Halúz

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 8:38

Jozef Mihál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

6.
Dobrý deň prajem, vážená pani predsedajúca, vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, vážení prítomní, ja len stručne. Rozumiem tomu, že je potrebné implementovať smernicu Európskej únie do nášho práva, do našej legislatívy, obávam sa však, že v tomto prípade ide, ako niekedy už aj je to obvyklé, o určitú nadprácu, a okrem toho, že sa reagovalo na smernicu, tak sa – znova a znova – využila príležitosť na to, ako zvyšovať pokuty, zavádzať pokuty v zákone o inšpekcii práce, získať do rúk nový bič na firmy, ktoré zamestnávajú ľudí, a takýmto spôsobom určite neprispejeme k zvýšeniu zamestnanosti v Slovenskej republike, k tvorbe nových pracovných miest ani k tomu, aby rástli platy tým, ktorí zamestnaní sú.
Ja, samozrejme, nemôžem mať nič proti tomu, aby sa bojovalo proti praxi, ktorá sa tu rozmohla od novely, ktorú ste urobili v roku 2013 v Zákonníku práce, pán minister, kedy agentúry dočasného zamestnávania alebo aj subjekty, ktoré nimi nie sú, ale v podstate robia to, čo robia agentúry, sa jednoducho presťahovali po sprísnení nášho Zákonníka práce, jednoducho sa presťahovali do Českej republiky, založili si firmy niekde v Brne alebo niekde inde na Morave, v Ostrave, aby to bolo blízko na Slovensko, a jediným cieľom takejto firmy je, aby v súlade s českou legislatívou lacnejším spôsobom, bez odvodov z dohôd napríklad, zamestnávala Slovákov len a len s tým cieľom, aby potom títo Slováci boli de facto zamestnaní vo firmách na Slovensku.
Samozrejme, obchádzal sa tým Zákonník práce, čiže zdôrazňujem ešte raz, nemožno nič mať proti tomu, aby takejto praxi bola zaťatá hlava, ale opakujem ešte raz, ja mám z tohto zákona zlý pocit a zlý pocit ho budú mať aj tí, ktorí podnikajú, ktorí zamestnávajú ľudí, pretože čo iné si môžu pomyslieť, keď sa pozrú, čl. 3, zákon o inšpekcii, ďalšie a ďalšie pokuty. Miesto toho, aby inšpektoráty práce preventívne pôsobili, aby školili zamestnávateľov, aby im vysvetľovali, ako a čo majú robiť, pokuty, pokuty, pokuty. To je vaša cesta, to je vaše riešenie. Tak ako včera, tak ako včera pripomeniem, že keď sa chce, tak sa to dá, a to dokonca aj zo strany vás, resp. vašej vlády. Keď ide o športovcov, tak tu máme v zákone o športe malý Zákonník práce pre športovcov, ktorý je, nazval by som ho, ľahký, zrozumiteľný, jasný, a výsledkom bude to, že v športových kluboch budú zamestnávať či profišportovcov, alebo športových odborníkov komfortnejším spôsobom, ako to možno bolo doteraz.
Ak je možné takýto malý Zákonník práce urobiť pre športovcov, prečo by nemalo byť možné urobiť takýto odľahčený Zákonník práce pre drobného podnikateľa, živnostníka, ktorý by zamestnal dvoch-troch ľudí, dal im prácu? Ale za súčasného právneho stavu, kedy musí podľa Zákonníka práce dodržať ix povinností, a keď mu niečo unikne, a jemu unikne častokrát veľa, pretože na to nemá aparát ako vo veľkej firme, ktorá zamestnáva tisícku ľudí. Nemá aparát na to, aby sledoval tie legislatívne zmeny, sledoval všetky tie povinnosti, tú byrokraciu, ktorou je zaťažená firma, ktorá zamestnáva čo len jedného, ja tomu hovorím, malého "dohodárika". Len pripomeniem, už len, už len pri jednom dohodárovi s úväzkom povedzme pol hodiny mesačne musí mať tá firma zabezpečeného bezpečnostného technika napríklad, pracovnú zdravotnú službu najnovšie a ďalšie a ďalšie veci. Keď sa o 5 minút omešká s prihlásením toho dohodárika do Sociálnej poisťovne, podľa zákona ide o nelegálne zamestnávanie a podľa tohto zákona v nadväznosti na zákon o inšpekcii práce má pokutu najmenej 2-tisíc eur za obyčajnú ľudskú chybu. A častokrát je možno sporné, či za to môže ten zamestnávateľ, ktorý o päť minút neskôr prihlásil, alebo informačný systém Sociálnej poisťovne.
Zavádzate pokuty v zákone o inšpekcii práce.
Akú pokutu ste, pán minister, vymysleli pre Finančnú správu, ktorá nedodržala zákon o sociálnom poistení a s obrovským omeškaním zaslala údaje z daňových priznaní Sociálnej poisťovni s cieľom, aby Sociálna poisťovňa k 1. 7. určila, ktorí živnostníci a ďalší SZČO sú alebo nie sú povinne poistení, a aké majú platiť odvody do Sociálnej poisťovne? Akú pokutu dostal prezident Finančnej správy pán Imrecze za to, že si takýmto brutálnym spôsobom nesplnila Finančná správa svoju základnú povinnosť, o ktorej vedela tri roky dopredu? Akú pokutu dostala Finančná správa? Odpoviem si sám. Žiadnu. Ešte minister financií, naopak, zastával prezidenta Finančnej správy, aký je on šikovný. A za to môže nejaký nešťastný úradník, ktorý zle stlačil nejaké tlačítko. Houbeles! Keď raz dva alebo tri mesiace mešká Finančná správa so zaslaním údajov do Sociálnej poisťovne, tak za to určite nemôže nejaký, s prepáčením, treťoligový úradník, ktorý tam niekde mačká nejaké tlačítka.
Čiže pokiaľ si vaša vláda, resp. jej inštitúcie neplnia svoje povinnosti, tak kľud a pohoda. Pokiaľ si v drobnosti nesplní svoju povinnosť nejaký živnostník alebo drobný podnikateľ, o päť minút neskôr prihlási zamestnanca do Sociálnej poisťovne, bez milosti pokuta 2-tisíc eur, pretože je podvodník.
Toto je váš prístup a s takýmto istým prístupom ste urobili aj zákon o cezhraničnej spolupráci pri vysielaní zamestnancov!
Ďakujem.

Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

18.9.2015 o 8:38 hod.

RNDr.

Jozef Mihál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

8:45

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Veľmi stručne. Pán poslanec, buď ste nepochopil, o čom je táto smernica, alebo ste úmyselne to vystúpenie využil na to, aby ste riešil veci, ktoré nie sú predmetom tohto zákona.
Táto smernica, resp. jej prebratie je o tom, aby pri vysielaní zamestnancov na územie Slovenskej republiky platili tie isté podmienky vrátene pokút za nelegálne zamestnávanie, ako platia pre domácich zamestnávateľov. Nič viacej, nič menej. A k tomu upravujeme ďalšie náležité zákony, ktoré s tým jednoducho súvisia. Toto je cieľ a on je úplne logický. Prečo by tu mali platiť iné podmienky pre firmu, ktorá vyšle svojich pracovníkov za účelom poskytovania služieb na územie Slovenskej republiky ako pre domácich? To je len zrovnoprávnenie postavenia, čo si myslím, že je úplne, úplne jasné.
Na a snáď sa zhodneme v tom, že čierna práca alebo nelegálna práca kriví podnikateľské prostredie a znevýhodňuje, resp. zvýhodňuje niekoho z hľadiska súťaže na tom trhu práce pri uchádzaní sa zákaziek a tak ďalej. Nič iné, nič viac.
Opakujem ešte raz, len preberáme smernicu, ktorá sa dotýka vysielania zamestnancov z krajín Európskej únie na územie Slovenskej republiky. To znamená, prehĺbiť spoluprácu medzi členskými štátmi v oblasti vysielania zamestnancov v podobe spolupráce pri poskytovaní informácií, kontrolnej činnosti, doručovania písomností a oznamovania rozhodnutí orgánov členského štátu o uložení akejkoľvek administratívnej, peňažnej pokuty alebo sankcie pri vynucovaní rozhodnutia členského štátu. To je hlavný zámer a cieľ tejto smernice.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

18.9.2015 o 8:45 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

8:48

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

10.
Ďakujem pekne za slovo, pani podpredsedníčka. Vážené panie poslankyne, páni poslanci, jednou z významných sociálnych výziev, ktoré vyplývajú aj z Programového vyhlásenia vlády Slovenskej republiky na roky 2012 až 2016, je zvyšovanie kvality života staršej generácie.
Po vykonaní významných opatrení v dôchodkovom systéme na podporu jeho dlhodobej stability a finančnej udržateľnosti sa v súčasti zameriavame najmä na sociálne najzraniteľnejšie skupiny obyvateľstva, medzi ktorých patria aj nízkopríjmoví poberatelia dôchodkov. Obdobie vianočných sviatkov je spojené s vyššími finančnými výdavkami, čo má osobitný dopad na nízkopríjmových poberateľov dôchodku v snahe aspoň čiastočne zlepšiť v uvedenom období ich finančnú situáciu.
Navrhujeme aj v roku 2015 jednorazovo zvýšiť sumu vianočného príspevku o 12,74 eura pre poberateľov vianočného príspevku s dôchodkom, resp. úhrnom súm dôchodkov do výšky dvojnásobnú sumy životného minima pre jednu plnoletú fyzickú osobu. Uvedené opatrenia sa pozitívne dotknú približne 761 590 poberateľov dôchodkov, ktorých dôchodkom alebo úhradou súm je najviac 396,18 eura. Predkladaným návrhom sa maximálna suma samotného vianočného príspevku bez jeho zvýšenia o jednorazový vianočný príspevok v porovnaní s rokom 2014 nemení. Zostáva na úrovni 87,26 eura. Avšak z dôvodu zvýšenia priemernej mzdy v roku 2014 sa predpokladá, že cirka 80-tisíc dôchodcov v porovnaní s predchádzajúcim rokom navyše bude poberať tento, tento vianočný príspevok. To znamená, že v tomto roku sa dotkne vianočný príspevok úhrnom dôchodcov do sumy 514,8 eura. So stúpajúcou výškou dôchodku, resp. úhrnom súm dôchodkov najviac do tejto sumy sa bude výška vianočného príspevku lineárne znižovať.
Navrhnutá úprava bude v praxi znamenať, že maximálna suma vianočného príspevku vrátane jednorazového zvýšenia v tomto kalendárnom roku pre dôchodky nepresahujúce sumu životného minima, čo v roku 2015 je výška 198,09 eura, bude 100 eur. Predpokladáme, že nárok na maximálnu sumu vianočného príspevku vrátene jednorazového zvýšenia bude mať 135 200 dôchodkov.
Návrh zákona bol prerokovaný vo výbore pre financie a rozpočet, ústavnoprávnom výbore a výbore pre sociálne veci.
Z rokovaní výborov ani zo spoločnej správy výborov nevyplynuli žiadne pozmeňovacie návrhy ani prípadné výhrady poslancov.
Ešte jeden dôvetok. Šestnásteho tento mesiac po piatich rokoch súdnych sporov s Európskou komisiou Európsky súdny dvor vyniesol výrok v prospech Slovenskej republiky, ktorý sa týka vianočných príspevkov. To znamená, vianočný príspevok je a prináleží občanom žijúcim na území Slovenskej republiky a nebude sa dotýkať občanov mimo územia Slovenskej republiky. Som veľmi rád, že tento spor sa nám podarilo obhájiť, pretože hlavný zmysel spočíval v tom, že Komisia tvrdila, že je to vlastne dôchodková dávka, my tvrdíme, že to je sociálna dávka. To znamená, že sme uspeli na súde vrátane všetkých súdnych poplatkov, ktoré bude hradiť Európska komisia.
Ďakujem.

Skryt prepis

18.9.2015 o 8:48 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 8:53

Milan Halúz
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

12.
Ďakujem, pani podpredsedníčka. Vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, dovoľte mi predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 592/2006 Z. z. o poskytovaní vianočného príspevku niektorým poberateľom dôchodku a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 1582).
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 592/2006 Z. z. o poskytovaní vianočného príspevku podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov túto spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1838 z 25. júna 2015 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom Národnej rady Slovenskej republiky: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona (§ 75 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov).
Návrh zákona odporučili schváliť: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 655 z 8. septembra 2015, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením č. 445 z 3. septembra 2015, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci uznesením č. 183 z 8. septembra 2015.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III tejto spoločnej správy nevyplývajú žiadne pozmeňujúce ani doplňujúce návrhy.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k uvedenému návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III tejto spoločnej správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 písm. f) a § 83 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov odporúča Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady o výsledkoch prerokovania návrhu zákona vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní bola schválená uznesením výboru pre sociálnej veci č. 190 zo 16. septembra 2015.
Týmto uznesením ma výbor poveril za spravodajcu na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky pri prerokovaní o predmetnom návrhu zákona, a zároveň aby som predložil spoločnú správu výborov a návrh na ďalší postup v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku.
Ďakujem, skončil som, prosím, otvorte rozpravu.

Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

18.9.2015 o 8:53 hod.

Bc.

Milan Halúz

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video