11. schôdza

22.11.2016 - 8.12.2016
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

24.11.2016 o 14:53 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 14:30

Zuzana Zimenová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán minister, za odpoveď. Ja by som predsa len položila aj doplňujúcu otázku. Chcela by som sa opýtať, kedy vlastne budú prebiehať tieto medzirezortné rokovania, ktoré ste spomenuli aj v odpovedi na predchádzajúcu otázku, pretože toto sú problémy, ktoré nesúvisia s tézami národného programu ani s Národným programom rozvoja výchovy a vzdelávania, ale to sú aktuálne súčasné problémy? A je ich oveľa viac na to rokovanie s ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny. Takže plánujete sa stretnúť v nejakom konkrétnom termíne?
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

24.11.2016 o 14:30 hod.

Mgr.

Zuzana Zimenová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:30

Peter Plavčan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani poslankyňa, ďakujem veľmi pekne za otázku. V každom prípade je potrebné počkať niekoľko týždňov, v rámci ktorých sa vyprofiluje dokument, v rámci ktorého budú identifikované nielen vízie, kam chceme dôjsť, ale z toho nám vyplynie aj to, z toho nám vyplynú aj medzirezortné v tomto prípade rokovania, ako dospieť k požadovanému výsledku. To znamená, že viem si predstaviť, že tak ako má byť hotový dokument niekedy na prelome prvého a druhého štvrťroku, že by sa začiatkom budúceho roka v prvých troch mesiacoch uskutočnili aj tieto rokovania tak, aby sme mohli doriešiť aj tento problém, ktorý, rovnako ako vy, považujem za vážny.
Ďakujem veľmi pekne. Skončil som.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

24.11.2016 o 14:30 hod.

Peter Plavčan

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:32

Lucia Žitňanská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani poslankyňa, za ministra dopravy si dovolím prečítať odpoveď.
V Slovenskej republike nie je zavedený systém výkonnostného spoplatnenia vymedzených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest vozidiel do 3,5 tony, ale systém založený na časovom princípe spočívajúci v úhrade vopred na určité obdobie. Zavedenie systému, kde by došlo vystavenie faktúry za časové obdobie, kedy vozidlo využívalo spoplatnenú sieť diaľnic a rýchlostných ciest by vyžadovalo zmenu príslušnej legislatívy, ako aj zmenu zmluvy s prevádzkovateľom systému evidencie úhrady diaľničnej známky spoločnosťou Sky Toll. Súčasný systém na monitorovanie vozidiel do 3,5 tony po diaľniciach a rýchlostných cestách slúži len na kontrolné účely. Pre výpočet úhrady diaľničnej známky na základe prejdenej vzdialenosti, resp. spätne vystavenie faktúry by bolo nutné vybaviť vozidlá do 3,5 tony palubnou jednotkou za účelom monitorovania ich polohy tak, ako je to pri vozidlách nad 3,5 tony podliehajúcich výberu mýta.
Takisto by vznikol problém ako zistiť, či má vodič záujem o desaťdňovú alebo ročnú diaľničnú nálepku. A to už nehovoríme o problémoch, ktoré by vznikli s overením totožnosti človeka, ktorý si e-mail zakladal. Treba teda dodať, že náklady na fakturáciu a následné vymáhanie by niekoľkonásobne zvýšili náklady na prevádzkovanie systému úhrady diaľničnej známky, čo by sa nepochybne premietlo do ceny diaľničnej známky.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

24.11.2016 o 14:32 hod.

doc. JUDr. PhD.

Lucia Žitňanská

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:35

Peter Plavčan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani poslankyňa, dámy a páni, ďakujem pekne za otázku. V súlade s vyhláškou o materskej škole určuje čas prevádzky v materskej škole celodennou výchovou a vzdelávaním riaditeľka materskej školy po prerokovaní so zákonnými zástupcami a po súhlase zriaďovateľa. V praxi sa to realizuje tak, že rodičia, čo i len jeden rodič, ak majú požiadavky na iný čas prevádzky, ako je doposiaľ na základe predchádzajúcich požiadaviek určený, môžu riaditeľku materskej školy písomne požiadať o zmenu prevádzky v tom zmysle, že sa jej čas predĺži tým, že potrebuje zmenu v čase otvárania alebo zmenu v čase zatvárania materskej školy.
Pri uvažovaní o zmene času prevádzky materskej školy je potrebné brať do úvahy aj skutočnosť, že to môže mať vplyv na pracovný čas učiteliek, a teda aj na plnenie rozsahu vyučovacej činnosti učiteliek vrátane riaditeľky a môže to znamenať, že predĺžením času prevádzky sa zmení pracovný čas učiteliek a vznikne im nárok na vyšší plat, pretože budú môcť, musieť vykonávať priamu vyučovaciu činnosť, teda si plniť rozsah vyučovacej činnosti nad rozsah ustanovený nariadením vlády.
Pri rozhodovaní o určení prevádzky materskej školy je teda potrebné brať do úvahy nielen požiadavky rodičov, ale aj možnosti materskej školy. Toto je súčasný stav.
Pri diskusiách o národnom programe výchovy a vzdelávania sme hovorili aj o tom, že je potrebné deti a hlavne v sociálne znevýhodnenom prostredí udržať v podnetnom prostredí. To znamená, že pri posudzovaní obsahu reformy výchovy a vzdelávania je potrebné povedať aj to, že je nevyhnutné, aby sme sa pozerali na dieťa a na jeho potreby a nepozerali sa na to, či majú alebo nemajú momentálne riaditelia škôl dostatok pracovníkov, alebo či sa predĺži pracovný čas učiteľov, alebo či bude potrebné, vyšší počet učiteľov v materských školách na zabezpečenie požiadaviek rodičov.
Práve preto, keďže národný program výchovy a vzdelávania je zameraný na potreby detí a mládeže, aby sa tam deti cítili, v tomto prípade v materskej škole, dobre, bude potrebné, tak ako som už uviedol pri predchádzajúcich otázkach, pripraviť v rámci akčných plánov aj výpočet alebo prepočet finančných prostriedkov potrebných na to, ak majú rodičia záujem alebo ak je potrebné napríklad v oblastiach v sociálne znevýhodnenom prostredí udržať deti v materskej škole, nájsť dostatok finančných prostriedkov.
Niekoľkokrát som už uviedol verejne, že v rámci programového vyhlásenia vlády je uvedená suma 2 mld. eur na štyri roky, čo znamená navýšenie štátneho rozpočtu v oblasti školstva o 200 mil. medziročne vždy z vyššieho základu. Ale opakovane som aj povedal, že na to, aby sme zabezpečili reformu výchovy a vzdelávania, je potrebné týchto finančných prostriedkov podstatne viac. A aj na zabezpečenie týchto úloh, ktoré ste uviedli v tejto otázke, bude potrebné zabezpečiť finančné prostriedky, aby boli všetky vzdelávacie potreby a výchovné detí v materských školách zabezpečené.
Urobím všetko pre to, ak sa prijme dokument národný program výchovy a vzdelávania a budú pripravené akčné plány, aby vo finančných prostriedkoch, ktoré sú uvedené k jednotlivým opatreniam, aby boli zabezpečené tieto finančné prostriedky. Netýka sa to len na finančné prostriedky pre učiteľky v materských školách. Napríklad vieme, že vo vyšších stupňoch základnej školy máme asistentov učiteľov, máme špeciálnych pedagógov, ktorí sú čiastočne financovaní zo štátneho rozpočtu, čiastočne z eurofondov, a bude potrebné takisto aj otvorene povedať, ak chceme zabezpečiť primeraný štandard a aby deti dostali všetko to, čo majú, aj na zvýšený počet týchto kategórií pedagogických zamestnancov a výchovných zamestnancov, a takisto aj tú sumu, ktorá z eurofondov už v najbližších rokoch nepríde, otvorene povedať, že ak chceme zabezpečiť všetky tieto potreby, tak bude potrebné hľadať finančné prostriedky v štátnom rozpočte a potom naozaj bude potrebné týchto finančných prostriedkov viac.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

24.11.2016 o 14:35 hod.

Peter Plavčan

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:35

Robert Kaliňák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

Dobrý deň, prajem. Vážená pani predsedajúca, vážený pán poslanec, možno aj preto je určená táto hodina na otázky poslancov, aby odpovede boli riadne kvalifikované, pretože človek, ktorý celý deň sa venuje pracovnej činnosti, nemôže sledovať jednotlivé drobné nuansy rozdelenia úloh a kompetencií medzi jednotlivými štátnymi orgánmi.
Táto otázka preto nie je ani správne smerovaná na ministra vnútra Slovenskej republiky, pretože Finančná správa je podľa zákona č. 333/2011 o orgánoch štátnej správy v oblastí daní a poplatkov a colníctva rozpočtovou organizáciou v pôsobnosti Ministerstva financií Slovenskej republiky a elektronické schránky aktivoval všetkým právnickým osobám správca modulu, teda Úrad vlády Slovenskej republiky prostredníctvom prevádzkovateľa, ktorým je Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby. Z uvedených dôvodov vám teda na takúto otázku budú vedieť zodpovedať Ministerstvo financií a Úrad vlády Slovenskej republiky.
Z rezerv ministerstva vnútra môžeme len potvrdiť, že ak v procese takéto elektronické úradné komunikácie budú vznikať, elektronické dokumenty budú považované za riadne elektronické registratúrne záznamy, z čoho vyplýva, že s nimi bude manipulované podľa príslušných ustanovení zákona č. 395/2002 o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Ako také budú teda riadne evidované, zaradené do spracovateľských procesov, ukladané a ochraňované so všetkými zhodnoverňujúcimi prvkami a po uplynutí ich lehoty uloženia zaradené do riadneho vyraďovacieho konania v súlade s citovaným zákonom.
Z mojej strany zatiaľ všetko, pán poslanec.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

24.11.2016 o 14:35 hod.

JUDr.

Robert Kaliňák

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 14:42

Miroslav Beblavý
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán minister, za odpoveď. Súhlasím s vami v tom, že občania, ktorí sa celodenne venujú pracovnej činnosti, nemusia byť oboznámení do detailov s rozdelením kompetencií, ale musím sa priznať, že ani niekomu, kto sa tomu profesionálne zaoberá, nemusí byť celkom zjavné, na koho sa s takýmito typmi otázok pýtať. Lebo máte, samozrejme, pravdu vy, že Finančná správa podlieha ministrovi financií, ktorý tu ale dnes nie je, takže tak či tak by ho niekto zastupoval. To je iná téma. Ale vy ste podpredsedom vlády a ste, teda neviem, či to stále platí, ale boli ste dlhé roky zodpovedný za reformu verejnej správy, ESO, aj za jej výsledky, aj za jej nevýsledky, a zároveň máme teda aj podpredsedu vlády pre informatizáciu pána, teraz najnovšie pána Pellegriniho. Takže pomaly chcem dodať, že hoci súhlasím s tým, že ani občanovi to zrejmé byť nemusí, toto je prípad, kde to nemusí byť zrejmé ani odborníkovi špecialistovi. A možno to, ako tie kompetencie za reformu verejnej správy a vo väzbe na informačné otázky a vo väzbe aj samozrejme potom na elektronické schránky, je rozdelená medzi jednotlivými rezortami, môže byť jeden z dôvodov toho, že nemáme až tak funkčnú túto funkciu.
Ale ak môžem sa spýtať v tejto súvislosti vás, predsa len ešte jednu doplňujúcu otázku. Tak je to to, ako hodnotíte mieru pripravenosti verejnej správy na tú veľkú zmenu, ktorá bude súvisieť s právnickými osobami a štatutármi a elektronickou komunikáciou s firmami vo všeobecnosti? A ako aj vy ako podpredseda vlády a minister vnútra hodnotíte pripravenosť štátnej správy na tento krok?
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

24.11.2016 o 14:42 hod.

doc. Ing. PhD.

Miroslav Beblavý

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:44

Robert Kaliňák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Pán poslanec, naozaj hlavným možno problémom je, že nemám úplne nielen záujem, ale ani možnosť mať vedomosti o všetkom. Snažím sa úzko špecializovať na tú úlohu, pre ktorú som aj podpredseda vlády, teda predovšetkým pre národnú bezpečnosť a obranu a tieto veci. Ale máte pravdu, aj sme pripravovali reformu verejnej správy, ktorá, ESO sa dotýkalo hlavne miestnej štátnej správy, a daňovú správu sme jednak do nej nikdy nezaraďovali, pretože nie je tou klasickou a v podstate ani by to nebolo dostatočne dobre možné. Pretože finančné úrady sú naozaj odlišným, priestorom, sú správcom daní. Čiže nie je to klasický výkon štátnej správy, kde poskytujú orgány štátnej správy určité služby.
Čo sa týka pripravenosti, nemôžem teda hovoriť za všetkých a neodhadol by som, ale využijem túto vašu otázku na to, aby som spomenul jeden efekt, ktorý sa trošku dramatizuje v posledných dňoch, týždňoch, a to je vlastne príchod jednotlivých osôb, ktoré si preberajú a vybavujú si nové občianske preukazy s čipom. A viete, že tak včera, kedy vlastne vypadli všetky komunikačné prostriedky z dôvodu preseknutia optického kábla, aj tu je vidieť, ako zraniteľná je vlastne samotná elektronizácia a akým spôsobom aj Telekom sa musí lepšie pripraviť na takéto možnosti. I keď treba povedať, že ten výpadok trval iba niekoľko, v úvodzovkách, iba niekoľko hodín, tak znamená to, že sme pripravení na tú obnovu. Bol to hlavný kábel, ktorý vlastne spája naše ústredné centrum, databázové centrum ministerstva vnútra. Aj to nadväzuje, aby sme urýchlili vlastne výstavbu toho záložného dátového centra, ktoré plne je schopné vždy preskočiť v prípade, že hlavné centrum je nejakým spôsobom ohrozené alebo odpojené.
V tejto súvislosti chcem aj takto verejne vyzvať, že sme posilnili nielen počet pracovníkov, ale aj počet pracovísk, aj v Bratislave. Okrem hlavného klientskeho centra na Tomášikovej pre výmenu občianskych preukazov fungujú aj strediská v bratislavskom Ružinove na Pošni, takisto v bratislavskej Petržalke na Záporožskej, teda na tej hlavnej ceste pri starej Viedenskej ceste a samozrejme, že aj v Dúbravke, tak aby sme dokázali zminimalizovať tieto čakacie lehoty na minimum. Pretože je takým zvykom a tomu sa nedá, bohužiaľ, nikdy predísť, že sa vybavujú veci vždy na poslednú chvíľu tak, ako najväčší počet daňových priznaní sa jednoducho bude vždy podávať 31. marca, akokoľvek sa bude robiť reklamná kampaň. Takže našou úlohou nie je v tejto chvíli poučovať o tom, že si to má niekto vybaviť skôr, ale našou úlohou je, aby sme sa prispôsobili tomu záujmu, ktorý je v posledných dňoch naozaj mimoriadne zvýšený. A tak aj sa snažíme čo najviac posilniť jednotlivé služby tak, aby tie čakacie lehoty boli čo najmenšie.
Pre tých, ktorí už občiansky preukaz majú v plastovej podobe bez čipu, tí samozrejme môžu využiť ľubovoľné klientske centrum na celom Slovensku. Nie je to viazané teda k trvalému pobytu, ale tá prvá registrácia do tej databázy v prípade, že majú úplne ten najstarší občiansky preukaz ešte v podstate v papierovej podobe, tak ten je potrebné vymeniť v trvalom mieste.
Tak ako pri každej veľkej zmene, dochádza k určitým kostrbatým prechodom, pretože to tak je vždy. Žiadny veľký systém sa nikdy nedodal bez vád, žiadny veľký systém sa nikdy nedodal bez nejakého drobného omeškania a tak ďalej. Je nevyhnutné, že každý tento systém je vždy otvorený na ďalšie úpravy a prispôsobovania sa jednotlivým požiadavkám trhu a zákazníkom v tomto prípade, ktorými sú občania Slovenskej republiky, tak predpokladám, že tá implementácia bude postupne prebiehať a všetky chyby budú odstraňované. Takže verím, že to bude mať ten priebeh čo najviac hladký. Ale určite nie je možné vylúčiť, že bude to úplne bezchybný prechod. A preto si obidve strany musíme dopriať trošku trpezlivosti, aby sme dokázali ten systém uviesť do stopercentnej funkčnosti tak, aby v budúcnosti to práve šetrilo ten čas, ktorý pred tým museli občania stráviť na úradoch, a bude to v konečnom dôsledku hodnotené ako efektívne riešenie.
Ďakujem.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

24.11.2016 o 14:44 hod.

JUDr.

Robert Kaliňák

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:48

Peter Plavčan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Vážený pán poslanec, dámy a páni, kreditový systém je nastavený ako systém, ktorý motivuje pedagogických a odborných zamestnancov k neustálemu sebarozvoju. Za absolvované kontinuálne vzdelávanie umožňuje získavať kredity, ktoré neskôr pedagogickí a odborní zamestnanci využívajú na priznanie kreditového príplatku alebo na vykonávanie atestácie, ktoré je tiež spojené s platovým postupom. Kvalita programov kontinuálneho vzdelávania je zabezpečená v akreditačnom konaní hodnotením dvoma externými hodnotiteľmi, ktorých odborný názor je rešpektovaný, pretože externými hodnotiteľmi sú odborníci z prostredia škôl a školských zariadení, vysokých škôl alebo záujmových a odborných združení.
Tvorbu štatistík o potrebách trhu práce zabezpečuje ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny v spolupráci s Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky prostredníctvom informácií o uplatnení absolventov stredných škôl na trhu práce v rámci pravidelných prognóz vývoja na trhu práce podľa jednotlivých krajov, stredných škôl, študijných odborov a učebných odborov a vykonávaného zamestnania. Analýzy a prognózy o vývoji trhu práce následne zohľadňuje samosprávny kraj ako jedno z kritérií pri výkone svojej kompetencie určovať počet tried prvého ročníka stredných škôl pre prijímacie konanie v nasledujúcom školskom roku prostredníctvom všeobecne záväzného nariadenia.
Ďalším dôležitým dokumentom, podľa ktorého postupuje samosprávny kraj pri určovaní počtu tried prvého ročníka stredných škôl, je regionálna stratégia výchovy a vzdelávania v stredných školách, ktorú samosprávny kraj každoročne aktualizuje v spolupráci so zástupcami okresného úradu v sídle kraja, úradu práce sociálnych vecí a rodiny v sídle kraja, regionálnymi komorami stavovských a profesijných organizácií, zamestnávateľmi, odbornými organizáciami a zriaďovateľmi stredných škôl.
Samozrejme, že podobne, ako aj odlišné problematiky, ktoré som uviedol v predchádzajúcich odpovediach na otázky, chcem nechať momentálne otvorený priestor pre odborníkov, ktorí pripravujú národný program výchovy a vzdelávania. Títo by sa mali zaoberať aj touto problematikou, ktorú ja sám si viem predstaviť riešiť trochu inak, ale v každom prípade chcem nechať priestor pre všetkých tých, pre širokú verejnosť, ktorá momentálne má príležitosť dávať svoje návrhy na to, aby bolo možné zapracovať ich pripomienky do tohto dokumentu. Preto by som nerád momentálne do tejto prebiehajúcej diskusie zasahoval svojimi názormi. V každom prípade sa domnievam, že je naozaj najvyšší čas, aby sme nastavili výchovu a vzdelávanie v školách v Slovenskej republike tak, aby bola čo najprospešnejšia pre deti a mládež, ktorá do týchto škôl chodí.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

24.11.2016 o 14:48 hod.

Peter Plavčan

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:53

Lucia Žitňanská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán poslanec, dovoľte mi, aby som vám za pána ministra Érseka odpovedala.
V roku 2016 boli vyhlásené dve výzvy na predkladanie žiadostí o poskytnutie príspevku na zateplenie rodinného domu. Celkom bolo doručených 196 žiadostí, z toho 134 žiadostí v rámci prvej výzvy a 62 žiadostí v rámci druhej výzvy. Z uvedeného celkového počtu žiadostí bol k 23. 11. 2016 k 77 žiadostiam podaným pred realizáciou zateplenia rodinného domu rezervovaný príspevok vo výške 500 500 eur a k 14 žiadostiam bol poskytnutý príspevok vo výške 34 119 eur priamo žiadateľom po zrealizovaní zateplenia rodinného domu. K deväťdesiatim šiestim žiadostiam bolo vydané rozhodnutie o neposkytnutí príspevku, respektíve zastavení konania o poskytnutí príspevku z dôvodu, že žiadateľ nespĺňal zákonom stanovené podmienky, nedoplnil požadované doklady na základe výzvy ministerstva na doplnenie, prípadne odstúpil od podania žiadosti. V súčasnosti ešte k deviatim žiadostiam prebieha proces posudzovania.
Ministerstvo predpokladá vyhlásenie ďalšej, v poradí tretej výzvy na predkladanie žiadostí o poskytnutie príspevku v druhom štvrťroku 2017, nakoľko je v súčasnosti pripravovaný na predloženie do medzirezortného pripomienkového konania návrh novely zákona č. 555/2005 Z. z., ktorý upravuje podmienky na poskytnutie príspevku. Lehota na predkladanie žiadostí v rámci tejto tretej výzvy sa predpokladá minimálne tri mesiace.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

24.11.2016 o 14:53 hod.

doc. JUDr. PhD.

Lucia Žitňanská

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:53

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pani podpredsedníčka. Vážená pani poslankyňa, Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky sa v záujme zjednodušenia administratívnej náročnosti a nastavenia presných pravidiel prioritne zameralo na národné projekty, ktoré sú zamerané na širší okruh prijímateľov, v snahe maximalizácie efektu vynaložených finančných prostriedkov a ovplyvnenia celkovej sociálnej situácie v spoločnosti, predovšetkým v záujme zníženia miery evidovanej nezamestnanosti a zníženia počtu poberateľov dávok v hmotnej núdzi. Naša snaha sa odzrkadlila na celkovom poklese počtu občanov nachádzajúcich sa v evidencii úradov práce, sociálnych vecí a rodiny, ako i na znížení počtu poberateľov dávok v hmotnej núdzi. Zároveň bolo našou maximálnou snahou, projekty, ktoré prebiehali v predchádzajúcom období, v rámci predchádzajúceho operačného programu a na ktorých sme mali záujem, aby pokračovali aj v tomto programovom období, veľmi rýchlo pripraviť a implementovať. Myslím tým také projekty, ako je podpora opatrovateľskej služby, ďalej terénna sociálna práca v obciach, ďalej podpora vybraných sociálnych služieb krízovej intervencie na komunálnej úrovni, aby čím skôr boli pripravené a mohli čo najplynulejšie pokračovať aj v novom Operačnom programe Ľudské zdroje. Zároveň sme ústretovým krokom pristúpili k zakomponovaniu zjednodušeného vykazovania nákladov na zníženie celkovej administratívnej náročnosti, paušálna sadzba na riadenie projektu podliehajúca schváleniu Európskej komisie, čo sa prejavilo aj na termínových posunoch vyhlasovania jednotlivých výziev.
V súčasnosti centrálny koordinačný orgán schválil výzvu na dopytovo orientovaný projekt "Podpora výkonu opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately v otvorenom prostredí" a dopytovo orientovaný projekt "Nové alebo inovatívne programy na zlepšenie samozamestnávania (pozn. red.: správne má byť – "samozamestnania") mladých ľudí", ktoré budú vyhlásené vo veľmi krátkom čase. Aj napriek týmto okolnostiam chcem zvýrazniť, že Operačný program Ľudské zdroje z jedenástich operačných programov, ktoré na Slovensku bežia, je prvý z hľadiska poradia v percente zazmluvnenia a druhý v percente čerpania prostriedkov z nového operačného programu.
Ďakujem. Skončil som.
Skryt prepis

24.11.2016 o 14:53 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video