39. schôdza

9.9.2025 - 1.10.2025
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie

11.9.2025 o 15:16 hod.

JUDr. Ing.

Jozef Ráž

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 14:44

Juraj Blanár
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď, pán minister.
Ako z vašej odpovede vyplynulo, slovenská strana asi svoje záväzky, z ktorých z týchto rokovaní ktoré vyplynuli plní. Mňa by zaujímalo, či aj ukrajinská strana si tieto svoje záväzky plní vo vzťahu k nám. ... oblastí. Tá prvá oblasť je ten spoločný projekt Cestovná mapa, kde si navzájom definujeme projekty, ktoré chceme riešiť. Tam si myslím, že tá spolupráca prebieha. Chceme tam aj využiť nejaké finančné prostriedky z Európskej únie, pretože dajú sa použiť, pre sme aj súhlasili s pomocou, keď sa o tom rozhodovalo, to sú napríklad tie projekty zvýšiť intenzitu prepravy tovarov vo Vyšnom Nemeckom alebo elektrickej energie. Dokonca sme získali projekt ako prvý zatiaľ z Európskej únii vo výške 101 miliónov, ktorý má slúžiť na tieto energetické projekty. Čiže tam si myslím, že nejakým spôsobom napredujeme. Iná oblasť je svojim spôsobom tá asociačná dohoda medzi Ukrajinou a Európskou úniou, kde aj Ukrajina je zaviazaná dodržiavať nejaké pravidlá. No a jedno z tých pravidiel je, o ktoré sa opierame a bolo aj jasne deklarované v záveroch Európskej rady v januári tohto roku, že energetická infraštruktúra, ktorá je strategická, hovorím to voľne, nie presne citujem, ktorá je strategická pre Európsku úniu a teda aj krajiny Európskej únie, má byť chránená a túto ochranu budeme vyžadovať aj od tretích strán. Teda tretích krajín. No a to sa týka aj či už plynovodu, ale aj ropovodu. A preto sme požiadali ukrajinskú stranu, že chápeme tú situáciu, v ktorej sa nachádzajú a vieme, že to nie je jednoduché, avšak chceme, aby sa, by som povedal, veľmi citlivo rozhodovali, že na akú infraštruktúru budú útočiť, pretože útočia napríklad na infraštruktúru ropovodu Družba, ktorý prináša aj im benefit. Čiže je to niečo, že aj sami sebe robia zle, pretože ešte raz to poviem aj tu v tomto pléne. Ak to niekto ešte nezaznamenal, tak rafinéria Slovnaft, ktorá vyrába produkty z ruskej ropy, lebo zatiaľ máme jediný spôsob, ako dostatočné množstvo doviesť na Slovensko len cez túto rúru, lebo tá rúra z Adriu má obmedzenú kapacitu, tak produkty z tejto rafinérie zabezpečujú 15 % spotreby nafty na Ukrajine, ktorú potrebujú každý jeden mesiac a preto sme ich požiadali, aby, aby pristupovali trošku citlivejšie k tomuto a požiadali sme rovnako aj Európsku úniu, komisára Jorgensena pre energetiku a vysokú predstaviteľku pre zahraničie a bezpečnosť pani Kallas, aby v zmysle záverov tejto Európskej rady z januára 2025 postupovali a rokovali s partnermi. Tento list sme ináč spoločne urobili alebo zaslali s maďarskou stranou, pretože jej sa to rovnako týka, lebo viete, že MOL a Slovnaft je takýmto spôsobom veľmi silno prepojený. Čiže boli sme naozaj pragmatickí, ocenili sme aj otvorenie Honorárneho konzulátu ukrajinskej strany v Prešove, pretože máme tu veľkú komunitu Ukrajincov, ktorí tu žijú, je to okolo 120, 130 tisíc, ktorí tu potom ako nastala invázia Ruskej federácie na teritórium Ukrajiny. Čiže my sa snažíme podľa môjho názoru veľmi konštruktívne pomáhať v tých oblastiach, ktoré môžeme ovplyvňovať, ale vyžadujeme, aby rovnako aj druhá strana vnímala naše národnoštátne záujmy a rovnako napĺňala nejaké dohody, ktoré sú s tým spojené. Toľko z mojej strany. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

11.9.2025 o 14:44 hod.

Ing.

Juraj Blanár

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 14:44

Juraj Blanár
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Pán poslanec, dobrá otázka. A ja by som to rozdelil teda do dvoch oblastí.
Tá prvá oblasť je ten spoločný projekt cestovná mapa, kde si navzájom definujeme projekty, ktoré chceme riešiť. Tam si myslím, že tá spolupráca prebieha. Chceme tam mať...
=====
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

11.9.2025 o 14:44 hod.

Ing.

Juraj Blanár

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 14:48

Kamil Šaško
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážená pani poslankyňa. Najprv možno zareagujem tak formálne a potom možno troška neformálnejšie. Takže 10. decembra bol poslancami Národnej rady schválený zákon 360/2024, ktorým sa zmenil a ustanovil nový rozsah preventívnej gynekologickej prehliadky a zrušil sa oportúnny a populačný skríning. Účinnosť tejto novely v oblasti skríningu mimochodom tam pôjdeme oveľa a ešte ďalej, pretože ten skríning je, je dobrý mechanizmus, ale pokiaľ ide o skríning onkologických chorôb v rozsahu preventívnej gynekologickej prehliadky, bol ustanovený na 1. júla tohto roku a teda to obdobie na prípravu poskytovateľov bol viac ako šesť mesiacov a príprava novely tohto zákona až do termínu účinnosti trvala viac ako trinásť mesiacov a v priebehu tohto obdobia, to je dôležité, v rozsahu preventívnej gynekologickej prehliadky a zavedenia organizovaného skríningu onkologických chorôb ministerstvo zdravotníctva aktívne spolupracovalo s členmi komisie pre skríning onkologických chorôb a so zástupcami odborných spoločností a súčasne vykonalo niekoľko desiatok odborných stretnutí. Súčasne aj na webovom sídle ministerstva zdravotníctva, ten link vám môžem povedať potom, boli uverejňované aj všetky potrebné informácie. My k dnešnému dňu nedisponujeme informáciami o počte sonografických vyšetrení, ktoré si vyúčtovali poskytovatelia zdravotnej starostlivosti, ale pripomíname, že on je stále súčasťou pravidelnej preventívnej gynekologickej prehliadky a je hradený z verejného zdravotného poistenia. Ultrasonografické vyšetrenie prsníkov nie je vhodná metóda, ja sám som si o tom dosť načítal a to u asymptomatických bezpríznakových žien v rámci preventívnej prehliadky a skríningu prsníkov, mamografia naopak je odporúčaná ako najefektívnejšia preventívna vyšetrovacia metóda na zachytenie rakoviny prsníka u bezpríznakovej skupiny žien. Ultrasonografické vyšetrenie prsníkov je vhodná doplnková vyšetrovacia metóda pri skríningu rakoviny prsníka, pri diagnostike ochorenia prsníkov so symptómami alebo pri liečbe ochorenia prsníkov. Ultrazvukové vyšetrenia môže mať svoj význam v rámci diagnostického doriešovania mamografickej hustej žľazy alebo zistených mamografických abnormalít alebo u žien s príznakmi ochorenia prsnej žľazy. Mamografický skríning je podľa všetkých dostupných klinických dát najúčinnejší detekčný nástroj pre včasný záchyt rakoviny prsníka. Mamografický skríning rozširuje dostupnosť pre ženy vo veky 45 až 75 rokov, doteraz to bolo pre ženy vo veku 50 až 69 rokov, z toho dôvodu sa aj rozširujú kapacity, ktorých teraz to tu nemám, ale, ale z hlavy tuším ich bude 32 alebo 36, čiže sa výrazne ešte navyšuje dostupnosť a je to, a ja viem, že aj vy o tom hovoríte, aj ja o tom hovorím, je to plne v súlade so všetkými odporúčaniami všetkých relevantných medzinárodných rešpektovaných spoločností napríklad Európskej rádiologickej spoločnosti, Európskej spoločnosti pre zobrazovanie prsníkov. Vzhľadom na výsledky dlhodobej aplikačnej praxe vychádzajúcej z medicíny založenej na dôkazoch jednoznačne sa neodporúča používať samostatné alebo samotné ultrasonografické vyšetrenie ako preventívnu vyšetrovaciu metódu. Preventívna gynekologická prehliadka sa aj naďalej bude vykonávať v intervale jedenkrát za rok, ja sám o tom hovorím a povzbudzujem, aby vo všeobecnosti sa toto nezanedbávalo a každá žena má samozrejme nárok, ak to neni automatické, to ja neviem posúdiť, verím, že je, ale ak nie je, tak každá žena má nárok si v rámci pravidelnej gynekologickej preventívnej prehliadky takéto vyšetrenie vyžiadať a ak lekár zistí zmeny počas tejto prevencie, tak indikuje vyšetrenie práve na mamografie a zmena v oblasti u preventívneho ultrasonografického vyšetrenia prsníkov u zdravých žien bez príznakov predstavuje modernizáciu slovenského zdravotníctva podľa medzinárodných štandardov a vedeckých dôkazov, ktorej cieľom je efektívnejšia a bezpečnejšia prevencia rakoviny prsníka. To znamená, že ja, keď som o tom hovoril, tak ... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

11.9.2025 o 14:48 hod.

MSc.

Kamil Šaško

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 14:54

Martina Bajo Holečková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán minister. Ja ešte by som sa chcela dopýtať a samozrejme budem veľmi rada, keď dokončíte svoj príspevok, či plánuje ministerstvo v súvislosti s tým, že poviem, že, že je to kvázi novinka v našom zdravotnom systéme a teda mám viaceré informácie o tom, že nie úplne to funguje najmä kvôli tomu, že ženy nie sú dostatočne informované. Či ministerstvo zvažuje nejakú informatívnu kampaň alebo niečo podobné, taktiež by ma zaujímalo, či máte nejaké informácie alebo prehľad o tom, ako sú dostupné skríningové centrá. Momentálne myslím, že ich je 26, teraz sa má asi otvárať 27 a vy ste hovorili, že budú ďalšie, ale pokiaľ viem, že najmä na severe a východe Slovenska sú stále akoby nedostupné, respektíve sa čaká aj niekoľko mesiacov na termín, dokonca viem teraz o niektorých prípadoch, kde čakajú šesť mesiacov, to sú už teda príznakové pacientky. Čiže sa pýtam, či má ministerstvo prehľad o čakacích dobách na, na toto vyšetrenie a tiež by ma zaujímalo, či viete nejakým spôsobom, poviem to, že širokú verejnosť alebo teda najmä pacientky informovať o tom, ako je to s tými platbami. Vy ste teraz povedali, že ešte by mali byť preplácané nejaké sono, žiaľ teda v praxi sa to ukazuje tak, že si platia klientky za vyšetrenie. Boli objednané napríklad ešte akoby poviem v tom starom režime, termín dostali teraz, bolo im vykonané vyšetrenie a bol od nich potom požadovaná platba s tým, že už to nie je súčasť prevencie, a že toto si musíte zaplatiť a navyše tá pacientka nebola akoby informovaná o tom vopred. Viete, že asi minimálne aspoň toto by malo zaznieť predtým, aby sa pacientka vedela rozhodnúť, či teda chce to absolvovať alebo to nechce absolvovať a či teda to uhradí alebo neuhradí. Čiže pre mňa akým spôsobom celú tú tému ministerstvo nejak chce priblížiť pacientkam ženám, aby to ... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

11.9.2025 o 14:54 hod.

Mgr.

Martina Bajo Holečková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 14:56

Kamil Šaško
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Presne o tom som išiel teraz hovoriť. Ono je to tak, že častokrát sa stáva aj v rámci mojej nejakej praxe tej skoro ročnej, že aj tie najlepšie myšlienky alebo postupy sú možno slabo komunikované a ja uznávam, uznávam a nebudem sa na nikoho vyhovárať, hoci by som mohol, ale nebudem to robiť, lebo je to moja zodpovednosť, že aj toto dobré opatrenie bolo možno slabo komunikované a aj ta prax je taká, že naozaj a verte, že aj po tejto skúsenosti už pri viacerých ďalších typickým príkladom sú teraz tie eKapitácie, eDohody, ktoré, ktoré boli veľkou témou, nestačí a je to aj poučenie pre mňa a myslím, si že aj asi aj pre kolegov, že nestačí spraviť niečo dobre, ale potom treba naozaj dohliadnuť už na tej nižšej úrovni, aby to bolo efektívne komunikované, pretože potom aj dobré opatrenie môže byť vnímané a nebudem to volať dezinformácie, ale možno nedostatok informácií, aj mne písalo množstvo žien, ktoré to považovali za nejaký spiatočnícky krok, že sa im niečo uberá a tak. Čo samozrejme, samozrejme nie je tak a preto ja som aj žiadal a chcem vám povedať, že ja sa aj pravidelne každý mesiac stretávam a teda najmä moji kolegovia s tými už potom ambulantnými aj špecialistami, kde práve tieto dennodenné problémy z praxe sme na ne upozorňovaní priamo z terénu, tak aby sme išli častokrát, nehovorím, že pred problém, ale aby keď bola nejaká aplikačná prax ešte možno nie úplne ideálne fungujúca, aby aj potom my následne sme, sme prijali určité kroky a toto je typický príklad toho. Mimochodom, mimochodom veľmi podobná situácia sa aktuálne deje a ja o tom budem v krátkej dobe aj informovať, pokiaľ ide o epidémiu žltačky v Nitrianskom kraji, kde som bol minulý týždeň a aj dnes prebehlo nejaké stretnutie, aj budúci týždeň, o tom budeme informovať, lebo napriek tomu, že nástroje máme, aj sa o tom snaží niekto možno informovať, nie je to dostatočné. To znamená, to poučenie aj pre mňa je, že komunikácia musí byť oveľa efektívnejšia. Z toho pohľadu ja som žiadal aj ambulant, ale aj poisťovne, aby výrazne zvýšili informačnú kampaň, nie všade sa to automaticky dostane, to si uvedomujem, ale zároveň problémom je a možno je to v dôsledku aj toho, čo som povedal, že tie samotné kapacity nie sú využívané na sto percent. Práve naopak. Ono je to možno číslo 50, 60, 70 % a potom sú miesta, kde je to nedostatočné. To znamená. Ja toto považujem za dôležitú tému prevencie, považujem to za správny krok. Tie čísla vám presne nepoviem z hlavy, ale môžte sa spoľahnúť, že to bude témou, mám to poznačené tak, aby sa výrazne ešte zvýšila možno nejaká informovanosť, lebo ono to nestačí spraviť a teraz možno hovorím až príliš otvorene, ale ...
===== ale môžte sa spolahnuť, že to bude témou, mám to poznačené, tak, aby sa výrazne ešte zvýšila možno nejaká informovanosť, lebo ono to nestačí spraviť, a teraz možno hovorím až príliš otvorene, ale nestačí to spraviť, že jeden alebo dvakrát o to požiadať, ale treba to spraviť aj tretí, štvrtý a piatýkrát. To znamená, veď pani poslankyňa, my na seba máme dokonca aj priamy kontakt. Ja budem veľmi rád, pokiaľ my aj ešte nejaké tie konkrétne otázky špecifikujete, aby sme to možnože aj spoločne všetci, a ja budem žiadať aj poisťovňe, aj ambulant, aby tá informačná kampaň išla, pretože je to dôležitá, významná téma pre všetky ženy na Slovensku.

Takže ďakujem za túto otázku.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

11.9.2025 o 14:56 hod.

MSc.

Kamil Šaško

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie 15:00

Juraj Blanár
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem, vážený pán predsedajúci, vážený pán poslanec, panie poslankyne, páni poslanci. Ďakujem za túto otázku a aj to, že vám neunikla pozornosti táto účasť na pomerne už zabehnutom fóre, ktoré v tomto roku si pripomínalo 20. výročie.
Stretávajú sa tam mnohí zahraničnopolitickí aktéri, lídri krajín na úrovni prezidentov, premiérov, ministrov zahraničných vecí a prediskutovávajú sa tam aktuálne témy, ktoré v súčasnosti hýbu svetom, ak to tak môžem povedať. V tomto prípade to bola naozaj téma, ktorá je na najvyššie aktuálna. To je v podstate sa rozpadajúci medzinárodný poriadok.
Erózia medzinárodného poriadku, nedodržiavanie nielen medzinárodných zákonov alebo práva, ale rovnako aj humanitárneho práva. A táto diskusia, ktorú som ja mohol absolvovať v jednom paneli myslím si že s veľmi významnými kolegami, bola dosť ostro aj sledovaná. Ja som diskutoval jednak s pani ministerkou Taneu Fayon, ktorá je Slovinskou ministerkou zahraničných vecí.
A potom to bol egyptský minister Badr Abdelati a jordánsky minister Safady. Ale bol tam aj, môžeme to povedať tak, že minister zahraničných vecí Svätej stolice Richard Gallagher. A spoločne sme si vymieňali informácie na to, čo sa deje v našom okolí.
Zhodli sme sa, že to, čo sa dnes deje vo svete, je naozaj flagrantné porušovanie medzinárodného práva a uplatňovanie dvojakého metra. Tých príkladov som tam aj ja dal veľmi veľa a rovnako aj moji kolegovia, v súvislosti napríklad s tým, čo sa deje v Gáze a na Ukrajine, ale aj v Sudáne, v Sírii, kde práve pán minister zahraničných vecí Safady z Jordánska veľmi podrobne opisoval situáciu v Gaze a snažili sme sa na to nájsť nejakú odpoveď a formulovať, že čo sa dá v tejto veci urobiť. Čiže okrem toho, že sme komunikovali, že zlyháva diplomacia, že skôr tie vojnové riešenia sa presadzujú, ale zároveň aj to, že nie je možné dosiahnuť konsenzus dlhé roky, pretože sa vytratil aj rešpekt jedného k druhému.
A to si myslím, že je aj taký základ multilateralizmu, ktorý je potrebné opäť postaviť na nohy. A všetci sme sa zhodli, že to, čo bolo aj prijaté na ostatnom valnom zhromaždení OSN v minulom roku, to je pakt budúcnosti, kde jedna stať hovorí už, po dlhé roky sa to tam preukazuje, teraz to bolo o mnoho silnejšie akcentované, že je potrebné naozaj veľmi sa zasadiť o reformu súčasného fungovania organizácie spojených národov a predovšetkým bezpečnostnej rady, pretože tak, ako dnes funguje, že tam máme 5 krajín, ktoré majú právo veta, potom 10 krajín, ktoré rotujú, nie sme efektívne schopní prijímať mnohé opatrenia, potom tie rezolúcie sa ani nedodržiavajú. Je potrebné do toho zatiahnuť viac aj hráčov, ktorí už dnes sú relevantní. A to sú krajiny globálneho juhu, India, Južná Afrika, Brazília. A tento vzorec je potrebné začať s plnou vážnosťou rozoberať aj na úrovni OSN a snažiť sa všetko to, čo sa udialo za ostatné obdobie, nejako zosumarizovať, poučiť sa z toho a nastaviť ten prístup medzinárodného práva úplne do inej pozície. Čiže, vážený pán poslanec, ja si myslím, že má zmysel napriek tomu, že máme množstvo iných povinností, ktoré musím absolvovať, či už sú to povinnosti na úrovni Európskej únie alebo v rámci aliancie, ale aj bilaterálne stretnutia s partnermi v rámci posilňovania aj našich ekonomických pozícií a ekonomické diplomacie. Má význam sa zúčastňovať aj na takýchto fórach. Preto chodím do Antalie, preto chodím do Indie na fórum a rovnako som bol v tomto roku aj na Bledskom fóre, kde zaznel tento hlas Slovenskej diplomacie tiež.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie

11.9.2025 o 15:00 hod.

Ing.

Juraj Blanár

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie 15:13

Jozef Ráž
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne a páni poslanci, dovoľte mi uviesť vládny návrh zákona o elektronických komunikáciách, tlač číslo 917. Cieľom návrhu je zabezpečiť implementačné úpravy zákona o elektronických komunikáciách o vzťahu k nariadeniu Európskeho parlamentu a rady, označenému ako akt o gigabyteovej infraštruktúre. Uvedené nariadenie sa bude uplatňovať od 12.novembra 2025 a je potrebné upraviť zákon o elektronických komunikáciách tak, aby neobsahoval ustanovenia, ktoré by mohli byť v nesúlade s nariadením, a aby aj ustanovenia predmetného nariadenia mohli byť riadne vykonateľné v slovenskom právnom prostredí. Vládny návrh zákona zároveň obsahuje úpravu niektorých ustanovení, pri ktorých z aplikačnej praxe vyplývala potreba ich doplnenia, respektíve spresnenia. Dovolím si vás požiadať o podporu pri prerokovaní predloženého vládneho návrhu zákona.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

11.9.2025 o 15:13 hod.

JUDr. Ing.

Jozef Ráž

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:14

Justín Sedlák
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Dobrý deň prajem, vážený pán podpredseda, vážené pani poslankyne, nevážení pani poslanci. Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti ma určil za spravodajcu vládnemu návrhu zákona, ktorým sa menia dopĺňať zákon číslo 452/2021 zbierky zákonov o elektronických Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov (tlač 917). V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa všetky náležitosti rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Za gestorský navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti, odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

11.9.2025 o 15:14 hod.

JUDr.

Justín Sedlák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie 15:16

Jozef Ráž
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, panie poslankyne, páni poslanci, vládnym návrhom zákona sa transponuje Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2023/2661 z 22. novembra 2023, ktorou sa mení Smernica 2010/40 EÚ o rámci na zavedenie inteligentných dopravných systémov v oblasti cestnej dopravy a na rozhrania s inými druhmi a vykonávajú sa zmeny, ktoré vyplynuli z aplikačnej praxe v oblasti inteligentných dopravných systémov v cestnej doprave. Cieľom návrhu je zvýšenie bezpečnosti a plynulosti dopravy zavedením inteligentných dopravných systémov umožňujúcich komunikáciu v reálnom čase. Efektívnejšie využitie dopravných dát prostredníctvom povinného sprístupňovania údajov cez národný prístupový bod. Zavedenie tiež jednotlivých štandardov, posilnenie cezhraničnej spolupráce v EÚ pre lepšiu interoperabilitu a výmenu údajov. Dovoľujem si vás požiadať o podporu pri prerokovávaní predloženého vládneho návrhu zákona. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

11.9.2025 o 15:16 hod.

JUDr. Ing.

Jozef Ráž

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:18

Justín Sedlák
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 317/2012 Z. z. o inteligentných dopravných systémoch v cestnej doprave a zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač č. 958. V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh zákona spĺňa náležitosti rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku odporúčam, aby Národná rada po všeobecnej rozprave sa uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Za gestorský navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti a odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

11.9.2025 o 15:18 hod.

JUDr.

Justín Sedlák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom