22. schôdza

6.9.2011 - 14.9.2011
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie spoločného spravodajcu

8.9.2011 o 10:47 hod.

Ing.

Jozef Mikuš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:28

Branislav Ondruš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predseda aj za ústretovosť. Pán kolega, ja mám taký pocit, že vy už ste videli to voľné pokračovanie filmu Dívka na koštěti, kde tá čarodejnica Saxana na niečo ukáže a tam sa to zmení alebo premení a podobne. A vy ste presvedčený, že za to, že to je v telke alebo na filmovom plátne, takže to tak môže fungovať aj v skutočnosti. Vy máte predstavu, že jednoducho, keď sa z terajších štátnych nemocníc stanú akciové spoločnosti, tak podobne ako Saxana, keď povie nejaké zaklínadlo, tak vy poviete akciová spoločnosť a naraz budú mať nemocnice dostatok prostriedkov, dostatok peňazí, dostatok hygienických potrieb a obväzov a neviem čoho všetkého. Ale tak to nefunguje. To všetko treba nakupovať.
To, že dnes nemajú nemocnice mnohé z týchto vecí, je výsledok toho, že nemajú peniaze a nebudú mať peniaze, ani keď sa zmenia na akciové spoločnosti. Vy ste povedali, že pred tým manažmentom tých akciových spoločností je nejaká veľká výzva. Nuž jediná výzva, pred ktorú ich staviate, je pripraviť tie nemocnice na privatizáciu, pretože vy nastavujete také prostredie, v ktorom tie akciové spoločnosti absolútne nevyhnutne veľmi rýchlo sa dostanú do situácie, že budú stáť pred nutnosťou privatizácie. A to je váš skutočný cieľ - sprivatizovať štátne nemocnice.
A na záver. Pán poslanec Novotný, nenačúvajte hlasom, alebo ak načúvate hlasom ľudí, ktorí vás chvália, tak zistite si, prečo vás chvália a kto sú to za ľudia a kto stojí za nimi. Napríklad si zistite, kto zamestnáva a kto platí pána poslanca Kalista, a potom budete vedieť, prečo vám títo ľudia tak tlieskajú, keď hovoríte tieto zvrhlé predstavy o zdravotníctve.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

8.9.2011 o 10:28 hod.

Mgr.

Branislav Ondruš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:28

Viliam Novotný
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne všetkým, ktorí na mňa reagovali. Naozaj odpoviem len niektorým.
Pánovi poslancovi Blanárovi, nemyslím si, že som klamal, pretože tento materiál sa týka len štátnych nemocníc. Pán predseda Žilinského samosprávneho kraja, keby si si ráčil preštudovať materiál, o ktorom rokujeme, zistil by si, že ide o súhlas Národnej rady s využitím finančných aktív na finančnú stabilizáciu štátnych príspevkových organizácií. Ja som nehovoril len o štátnych nemocniciach, teda o tom, čoho sa týka tento materiál. V tomto materiáli nerokujeme o transformácii nemocníc VÚC v takých babráckych krajoch, kde transformáciu nestihli za tak veľa rokov urobiť, lebo v mnohých už transformáciu urobili pred mnohými, mnohými rokmi, ani si nepamätajú, že už transformovali. To, o čom je tento materiál, je, že vyplácame dlhy, predovšetkým vaše dlhy, pán poslanec Blanár, dlhy vašej vlády. Žiaľ, z peňazí všetkých daňových poplatníkov. Znovu sa musíme zložiť na to, ako ste babrácky manažovali zdravotníctvo v predchádzajúcich štyroch rokoch.
Pán poslanec Raši, správu z Ústavu súdneho inžinierstva si kľudne vyžiadajte na ministerstve zdravotníctva. Buďte trošku aktívnejší. Ja ako poradca predsedníčky vlády som to, samozrejme, študoval, keď som pripravoval stanovisko k vládnemu materiálu, ktorý išiel na vládu Slovenskej republiky.
Pán poslanec Ondruš, nemám predstavu, že zmena právnej formy vyrieši problémy nemocníc, ale určite tomu napomôže. A keď to trošku otočím, veľmi sa obávam toho, že to, prečo vy tak veľmi bojujete proti zmene právnej formy je, že chcete zachovať tie mútne vody v štátnych nemocniciach, chcete naďalej realizovať predražené tendre, keď sa vrátite k vláde.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

8.9.2011 o 10:28 hod.

MUDr.

Viliam Novotný

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:28

Ivan Uhliarik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ďakujem všetkým za príspevky. Zazneli tu rôzne názory, rôzne príspevky, ktoré som si dal do takých troch hlavných posolstiev.
Prvé posolstvo je, akciová spoločnosť je zlá forma fungovania a spravovania zdravotníckeho zariadenia, pretože ... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Sulík Richard, predseda NR SR
Prepáčte, pán minister. Poprosil by som kolegov o kľud v miestnosti. Ďakujem pekne.

Uhliarik Ivan, minister zdravotníctva SR
...pretože môže viesť k exekúcii, môže viesť k budúcim problémom. Dovoľte mi citovať § 4 od bývalého ministra vnútra 4.3 k materiálu o transformácii nemocnice... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Sulík Richard, predseda NR SR
Prepáčte, pán minister. Pán Blanár, pani poslankyňa, prosím vás pekne, keby ste mohli potichšie hovoriť. Ďakujem.

Uhliarik Ivan, minister zdravotníctva SR
... o transformácii nemocnice ministerstva vnútra na akciovú spoločnosť. Citujem: "Základnými prínosmi vykonaného procesu zmeny právnej formy na akciovú spoločnosť bude: akciová spoločnosť bude vystavená otvorenému trhovému prostrediu, ktoré vytvorí tlak na jej efektívne fungovanie a hospodárenie. To prinesie aj zvýšenú kvalitu v poskytovaní služieb pre rezort a ostatné štátne organizácie. V prípade správne definovaného plánu bude akciová spoločnosť samofinancovať svoj ďalší rozvoj, čo eliminuje požiadavky na štátny rozpočet. Navrhnutý model zmeny právnej formy príspevkovej organizácie, nemocnica s poliklinikou ministerstva vnútra, teda predpokladá zníženie nákladov vynakladaných zo štátneho rozpočtu na zabezpečenie jej činnosti a predovšetkým umožní novovzniknutej akciovej spoločnosti účinnejšie využívať výhody komerčného prostredia. Pre rezort a zdravotníctvo sa tým vytvoria predpoklady pre ďalší rozvoj dotknutého subjektu, ako aj zvýšenie rentability budúcej akciovej spoločnosti."
K tomuto podotýkam, že ani Úrad vlády, ani ministerstvo zdravotníctva k tomuto materiálu z roku 2009 nemalo žiadne pripomienky. Pripomínam aj transformáciu alebo dlhodobý prenájom nemocníc vyššieho územného celku v Košickom samosprávnom kraji, za ktorý zahlasovala väčšina poslancov za stranu SMER. Pripomínam aj transformáciu nemocníc v Žilinskom samosprávnom kraji v júni tohto roku na akciovú spoločnosť.
Číslo 2 alebo bod č. 2, ten okruh, ktorý som zhrnul do nasledujúceho: Transformácia je skrytá privatizácia. Nie je to pravda. Transformácia je ozdravenie nemocníc na Slovensku. Materiál, ktorý sme predložili do parlamentu, hovorí, že 100-percentným vlastníkom budúcich akciových spoločností je štát.
Chcem sa pri tejto príležitosti opýtať poslancov bývalej vládnej koalície, keď tie akciové spoločnosti, ktoré boli v roku 2005 transformované tri kardioústavy, Východoslovenský onkologický ústav či nemocnica Poprad, prečo, keď tieto akciové spoločnosti sú tak zlá forma fungovania, neiniciovali ich presun späť na štátne príspevkové organizácie?
K tomuto mi len dovoľte poznámku, k vám, pán poslanec Valocký, tie čísla, ktoré ste uviedli, sú značne nesprávne. Povedali ste, že nemocnica Poprad skončila v roku 2010 so ziskom 16 500 eur. Prosím, pozrite si výročnú správu. Nemocnica Poprad skončila so ziskom 696 500 eur. Nepoužívajte nesprávne čísla, ktoré sú verejne dostupné.
Tretia axióma alebo tretí okruh sa týkal málo peňazí do zdravotníctva. Keď dnes som predložil Národnej rade súhlas s použitím štátnych finančných aktív v hodnote 350 mil. eur, k tomuto niektorí poslanci správne pripočítali aj návratnú finančnú výpomoc v hodnote 129,4 mil. eur, čiže takmer ide o pol miliardy eur, čo znamená 15 mld. slovenských korún. Toto sú dlhy, ktoré sa tvorili za posledné tri roky. Toto sú peniaze, ktoré táto vláda našla na oddlženie zdravotníctva. Ale nie je naším názorom, aby sme ďalej nalievali peniaze do zdravotníctva bez toho, aby sme ho ozdravili.
A dovoľte mi poslednú vetu. Páni poslanci, keď tak hovoríme o tom, že je málo peňazí v zdravotníctve, dnes budeme hovoriť a prerokovávať návrh zákona o lieku a rozsahu, ktorý zásadným spôsobom šetrí peniaze v zdravotníctve a šetrí verejné zdroje, naše odhady sú až úspory do 200 mil. eur, podporte tento zákon, zvýšte počet, zvýšte mieru peňazí do slovenských nemocníc práve tým, ak podporíte tento zákon. A potom budem vidieť skutočne vašu úprimnú snahu o zlepšenie slovenského zdravotníctva.
Ďakujem vám.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

8.9.2011 o 10:28 hod.

MUDr.

Ivan Uhliarik

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:28

Peter Kalist
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou

8.9.2011 o 10:28 hod.

MUDr. MPH

Peter Kalist

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:43

Anna Bubeníková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Dobrý deň. Vážený pán predseda Národnej rady, vážené dámy a páni, Fond národného majetku Slovenskej republiky v súlade s dikciou zákona č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby predkladá Národnej rade Slovenskej republiky návrh doplnku č. 1 k návrhu na použitie majetku Fondu národného majetku v roku 2011.
Pôvodný návrh na použitie majetku fondu v roku 2011 schválila Národná rada uznesením č. 245 zo dňa 15. 12. 2010 a rozsah použitia majetku fondu pre rok 2011 stanovila vo výške 312 mil. eur.
Na základe požiadaviek Ministerstva financií Slovenskej republiky vznesených v rámci medzirezortného pripomienkového konania a plne rešpektujúc rozhodnutie vlády č. 523 zo dňa 10. 8. 2011, ktorým vláda rozhodla o zvýšení použitia majetku fondu v roku 2011 na posilnenie štátnych finančných aktív o 200 mil. eur, Fond národného majetku vypracoval návrh doplnku č. 1 k návrhu na použitie majetku fondu v roku 2011. Po zapracovaní aktuálnych informácií, ktoré sme mali k dispozícii k 10. 8. 2011, možno predpokladať, že celkové príjmy fondu vzrastú o 351 mil. eur a celkové výdavky sa zvýšia o približne o 367 mil. eur. Tieto zmeny objemu príjmov a výdavkov spôsobil prevažne
- presun záväzkov, ktorých splatnosť fond očakával v roku 2010, ale k ich plneniu v tomto období nedošlo,
- skutočnosť, že fond ako akcionár dosiahol na valných zhromaždeniach odsúhlasenie dividend vo väčšom objeme o 141 mil. eur, ako bol pôvodný predpoklad,
- a tiež spomínaný návrh ministerstva financií, na základe ktorého vláda rozhodla o použití majetku fondu vyššom o 200 mil. eur.
Na základe uvedeného zostatok finančných prostriedkov ku koncu tohto roku Fond národného majetku bude vykazovať vo výške približne 4 mil. eur a keďže očakávané výdavky fondu v roku 2012 sú 29 mil. eur, to znamená, že v roku 2012 budeme vykazovať značný deficit a už začiatkom roku 2012 fond nebude schopný splácať svoje záväzky.
Napriek tomu fond, plne rešpektujúc uznesenie vlády Slovenskej republiky č. 523 zo dňa 10. 8. 2011, predkladá návrh na zvýšenie rozsahu použitia majetku Fondu národného majetku v roku 2011 podľa § 28 ods. 3 písm. b) zákona o 340,851 mil. eur na čiastku 652,92 mil. eur.
Vláda Slovenskej republiky tento materiál schválila 17. augusta 2011 a odporučila predsedníčke Výkonného výboru fondu predložiť materiál na schválenie Národnej rade Slovenskej republiky.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

8.9.2011 o 10:43 hod.

Ing.

Anna Bubeníková

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:47

Jozef Mikuš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda, vážené kolegyne, kolegovia, pani predsedníčka Výkonného výboru Fondu národného majetku, dovoľte mi, aby som vás oboznámil so spoločnou správou výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania návrhu doplnku č. 1 k návrhu na použitie majetku Fondu národného majetku Slovenskej republiky v roku 2011 podľa § 28 ods. 3 písm. b) zákona č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby v znení neskorších predpisov, ktoré máme pod tlačou 480a.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky svojím rozhodnutím č. 477 z 19. augusta 2011 pridelil návrh na prerokovanie Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu, ktorý je gestorským výborom. Oba výbory vo svojich uzneseniach odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť zmenu rozsahu použitia majetku Fondu národného majetku Slovenskej republiky v roku 2011.
Ako spravodajca gestorského výboru na základe stanovísk výborov navrhujem a z hľadiska stanovísk gestorský výbor odporúča Národnej rade Slovenskej republiky schváliť zmenu rozsahu použitia majetku Fondu národného majetku Slovenskej republiky v roku 2011 podľa § 28 ods. 3 písm. b) zákona č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby v znení neskorších predpisov, ktorý dňa 15. decembra 2010 uznesením č. 245 schválila Národná rada Slovenskej republiky vo výške 312 069 mil. eur, o 340 851 mil. eur, na celkový objem vo výške 652 920 mil. eur.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania návrhu na použitie Fondu národného majetku bola schválená uznesením gestorského výboru zo 6. septembra 2011 pod č. 201.
Vážený pán predseda, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

8.9.2011 o 10:47 hod.

Ing.

Jozef Mikuš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:49

Ladislav Lazár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Pani predsedníčka, kolegyne, kolegovia, ja len veľmi krátko uvediem zopár otázok a skutočností, ktoré ma zaujímajú. V podstate je to relatívne jednoduchý materiál. Keď som sa na to pozrel, rozhodujúca časť príjmov Fondu národného majetku, kvôli čomu tento materiál je predkladaný a je predkladaný aj kvôli tomu, že v roku 2012 reálne hrozí, že nebudeme mať na výdavky, keď som dobre počul a čítal. Jeden z budúcich príjmov sú dividendy. Dividendy z firiem, ktoré vlastní Fond národného majetku, či už sto percent, alebo v nejakej menšej čiastke.
A jednou z takýchto firiem, ktoré má Fond národného majetku sto percent a z ktorých získaval a získava, predpokladám, dividendy aj v tejto dobe, je Tepláreň Košice. Nie je, samozrejme, tajomstvom, že som tam pracoval, a práve preto by som chcel poukázať na jednu skutočnosť, resp. podať taký návod, ako si zabezpečiť väčší príjem.
Keď sme v júni 2010 robili aktualizovaný finančný plán pre Tepláreň Košice za rok 2010, tak sme očakávali zisk na úrovni 2,5 mil. euro. Tento plán sa aktualizuje, robí sa plán na začiatku roka, v januári 2010 konkrétne, potom v júni a, samozrejme, potom sa robí realita za december. Vzhľadom na to, že bola pomerne dobrá zima, ktorá má, samozrejme, zásadný vplyv na hospodárenie teplárne, tak ten zisk bol, kalkulujem, na úrovni 2,5 mil. eur. Potom sme tam mali štyroch riaditeľov, nebudem to už komentovať, to vieme všetci, že prečo a ako k tomu došlo, ale čo je podstatné, tí poslední, ktorí tam boli, myslím si, že v januári v roku 2011, samozrejme, nominanti vládnej koalície, myslím, že strany SaS, ak sa nemýlim, odhadovali zisk v teplárni v Košiciach za rok 2010 na úrovni 2,2, myslím, mil. eur. A čo sa stalo v priebehu dvoch mesiacov? V priebehu dvoch mesiacov tam bol vymenovaný ďalší riaditeľ, ktorý nenastúpil, a potom prišiel súčasný riaditeľ. Treba povedať, že je to odborník a hlavne ekonóm. A poviem, že prečo. Pretože za mesiac 2 mil. euro zmizlo zo zisku spoločnosti. (Potlesk.)
A treba povedať, prečo to tu spomínam. Spomínam to preto, lebo hovoríme o Fonde národného majetku, hovoríme o príjmoch a skutočne rozhodujúcou časťou, keď sa pozriete do tabuľky, sú dividendy. Samozrejme, v niektorých spoločnostiach sa možno podarilo získať vyššiu dividendu, v niektorých nižšiu, ale o ktorej mám konkrétne ja vedomosť a skúsenosť, je Tepláreň Košice, a preto na ňu by som chcel poukázať.
Súčasne v januári v roku 2011 aj Fond národného majetku oznámil, že zisk Teplárne za rok 2010 bude cez 2 mil. euro. Následne v marci, myslím, že bola uzávierka vo výške, keď sa nemýlim, oproti okolo 500-tisíc eur. Čiže rádovo z toho odhadovaného zisku zmizlo 2 až 1,8 mil. euro. Ja neviem, či zmizlo, či ich niekto ukradol, či ich niekto niekam previedol, ale chcel by som poprosiť, pani predsedníčku, keby sa na to mohla pozrieť, že čo sa stalo za tie posledné dva mesiace v roku 2011, keď nejakým zázračným spôsobom, resp. nejakými špeciálnymi účtovnými operáciami spoločnosť dosiahla nižší zisk.
Viete, ono v takomto prípade je ťažko sa vyhnúť podozreniu, ktoré či už v Teplárni vyslovili ľudia, bežní pracovníci, teraz myslím, alebo, samozrejme, sa špekuluje v médiách, že zisk sa znižuje len kvôli jednej jedinej veci, a to je kvôli tomu, aby Tepláreň, samozrejme, vyzerala čím horšie pred privatizáciou, lebo ľahšie sa privatizuje spoločnosť, ktorá má zisk 500-tisíc eur, ako spoločnosť, ktorá má povedzme 2,2 mil. eur.
Nechcem to ďalej rozvádzať. Celý môj príspevok mal byť len k tomu, aby som pani predsedníčku upozornil na to, akým spôsobom sa tam hospodári. A potom, ťažko sa môžme čudovať tomu, keď vedenie Teplárne oznámi aj napriek tomu znovu, že v júli povedalo, že zvyšovať ceny tepla nebude. Potom povie, že ich zvyšuje o 5,3 %. A keď si vydelíte jedno a druhé číslo, ktoré zverejnili, tak zistíte, že to je 14 %.
Čiže keď niekto cigáni a zavádza v tak jednoduchých veciach, ako je podeliť dve čísla, z ktorých vám vyjde, že navýšenie nie je 5,3 %, ale 14, tak bohužiaľ, ale ťažko asi môžme dôverovať, že ten zisk je len 500-tisíc eur, keď nominanti tej istej vládnej koalície, za tú istú stranu v januári, keď už v podstate mali 98 % všetkých dokladov k dispozícii, vedeli odhadnúť a stanovovali tento zisk na úrovni 2,2 mil. euro. Predídeme tak zbytočným, myslím si, že nedorozumeniam a sústredíme sa na podstatu našej aj vašej práce. Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

8.9.2011 o 10:49 hod.

Ing.

Ladislav Lazár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:54

Anna Bubeníková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Možno len k tej výške dividend. Naozaj, zásadnou položkou príjmov Fondu národného majetku sú dividendy, ale dividendy zo spoločností, ktoré Fond národného majetku nenavrhoval a nenavrhuje vláde Slovenskej republiky odpredať. Deväťdesiatsedem percent príjmov z dividend tvoria spoločnosti, ktoré naďalej zostávajú v portfóliu Fondu národného majetku alebo následne nástupníckej organizácie. Všetko ostatné k teplárenských spoločnostiam, čo by stálo za zmienku, je v materiáli, ktorý je na vládnom webe, ktorý prerokovala vláda. A tam sú všetky informácie aj k hospodárskym výsledkom, aj z minulosti, aj do budúcnosti. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

8.9.2011 o 10:54 hod.

Ing.

Anna Bubeníková

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:56

Ivan Uhliarik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda, vážené panie poslankyne, páni poslanci, dovoľte mi uviesť vládny návrh zákona o liekoch a zdravotníckych pomôckach a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý oproti platnému stavu zásadnejším spôsobom mení a dopĺňa doterajšie ustanovenia o poskytovaní lekárenskej starostlivosti.
V súlade so základnými princípmi jednotného trhu sa liberalizuje podnikanie v tejto oblasti. Navrhovaná právna úprava pritom nezľavuje z doterajšej prísnosti kritérií, ktoré musí podnikateľský subjekt pôsobiaci v danej oblasti spĺňať za účelom ochrany verejných záujmov, a to najmä bezpečnosti celého procesu nakladania s liekmi a ochrany zdravia ľudí.
Zvyšuje sa zároveň miera individuálnej zodpovednosti jednotlivých subjektov aktívne zapojených do procesov nakladania s liekmi, dietetickými potravinami a zdravotníckymi pomôckami, čo sa premieta aj do sprísnenia niektorých sankcií.
V lekárenstve sa navrhuje zavedenie systému zliav s jednoznačnými pravidlami. V súlade s programovým vyhlásením vlády sa navrhuje zavedenie tzv. generickej preskripcie alebo preskripcie účinnej látky. Tento spôsob predpisovania liekov by mal v prvom rade viesť k šetreniu na strane pacientov, pričom pacienti nezaznamenajú ujmu v podobe zníženej kvality liekov, ale prínos na strane úspory z doplatkov, ktoré sú odhadované ročne na takmer 48 mil. eur.
Návrhom zákona sa novelizuje aj deväť ďalších súvisiacich zákonov. Napríklad zákon o reklame sa navrhuje novelizovať tak, aby sa marketingové a reklamné aktivity výrobcov liekov u predpisujúcich lekárov nevykonávali počas ordinačných hodín.
Vážené pani poslankyne, páni poslanci, dovoľujem si vás týmto požiadať o podporu predloženého návrhu. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

8.9.2011 o 10:56 hod.

MUDr.

Ivan Uhliarik

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:58

Viliam Novotný
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predseda, vážený pán minister, vážené dámy a páni, dovoľte mi, aby som vás informoval o obsahu spoločnej správy.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo ako gestorský výbor pri rokovaní o vládnom návrhu zákona o liekoch a zdravotníckych pomôckach (ďalej len "gestorský výbor") podáva Národnej rade v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady túto spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 542 zo 7. júla 2011 po prerokovaní vládneho návrhu zákona o liekoch a zdravotníckych pomôckach v prvom čítaní rozhodla, že podľa § 73 ods. 3 písm. c) zákona Národnej rady o rokovacom poriadku Národnej rady prerokuje uvedený materiál v druhom čítaní a prideľuje návrh podľa § 74 ods. 1 citovaného zákona na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru, Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet, Výboru Národnej rady pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu, Výboru Národnej rady pre zdravotníctvo. Gestorský výbor nedostal žiadne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy poslancov, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený.
Výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, zaujali k nemu nasledovné stanoviská: Ústavnoprávny výbor dňa 23. augusta 2011 prerokoval a odporučil Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet prerokoval vládny návrh dňa 24. augusta a odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Výbor Národnej rady pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu prerokoval vládny návrh 25. augusta a odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Výbor Národnej rady pre zdravotníctvo prerokoval vládny návrh dňa 30. augusta a odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
V časti IV sa nachádzajú konkrétne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy tak, ako vyplynuli z rokovaní jednotlivých výborov. Je ich celkom 156.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona o liekoch a zdravotníckych pomôckach a o zmene a doplnení niektorých zákonov vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom IV v tejto správe a stanovisko gestorského výboru odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona o liekoch a zdravotníckych pomôckach a o zmene a doplnení niektorých zákonov schváliť s odporúčanými pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Ďalej máte napísané odporúčanie gestorského výboru o hlasovaní k jednotlivým pozmeňujúcim návrhom.
Gestorský výbor ďalej poveril spoločného spravodajcu výborov Viliama Novotného predniesť v súlade s § 80 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky. Predmetná spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní vládneho návrhu zákona o liekoch a zdravotníckych pomôckach bola schválená uznesením Výboru Národnej rady pre zdravotníctvo, gestorský výbor, č. 85 zo 6. septembra 2011.
Vážený pán predseda, skončil som. Prosím, otvorte rozpravu v druhom čítaní.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

8.9.2011 o 10:58 hod.

MUDr.

Viliam Novotný

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video