11. schôdza

27.11.2012 - 19.12.2012
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Zodpovedanie otázky

13.12.2012 o 14:27 hod.

JUDr.

Miroslav Lajčák

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:05

Ján Hudacký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ďakujem pekne za túto poznámku. Chcem to len podporiť ešte aj takýmto spôsobom. Skutočne nám chýbali aj včera na výbore, keď prišiel vyargumentovať vlastne, prečo jednak v skrátenom legislatívnom konaní, ale aj rozprávali sme sa aj vecne k tejto záležitosti, že potrebujeme ďaleko presnejšie podklady, ďaleko presnejšie analýzy, dopady a bez toho je veľmi ťažko podporiť tento návrh zákona. Nehovoriac už, samozrejme, o tejto chybičke krásy, ktorá je skutočne veľkou chybičkou krásy, alebo až chybou krásy, keď sa jedná o tento bod 7, a teda navyšovanie toho limitu z 200 na 300 MW.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

13.12.2012 o 12:05 hod.

Ing.

Ján Hudacký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
11. schôdza NR SR - 11.deň - B. popoludní
 

Zodpovedanie otázky 14:08

Robert Kaliňák
Skontrolovaný text
Dobrý deň. Vážené dámy a páni poslanci, chcem povedať, že predseda vlády Robert Fico je na zahraničnej ceste v Bruseli. Budem ho zastupovať ja.
V prípade otázok na ministra bude otázka na Petra Kažimíra, ktorého zastupuje pán minister Ján Počiatek. Neprítomní sú ďalej pán minister Ján Richter a pán minister Marek Maďarič.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

13.12.2012 o 14:08 hod.

JUDr.

Robert Kaliňák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:09

Jana Laššáková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Prosím, pán podpredseda vlády, aby ste v limite 15 minút odpovedali na otázky adresované predsedovi vlády podľa vyžrebovaného poradia. (Ruch v sále.) Prvá otázka je od poslanca Petra Náhlika a znie... (Traja poslanci hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti s transparentmi v rukách sa postavili vedľa hlavného rečníckeho pultu zľava. Ruch v sále.)
Pán poslanec Matovič, myslím si, že by bolo dobré, keby ste zaujali svoje miesta. Nerobte tu naozaj program iný.
Pán Peter Náhlik sa pána predsedu vlády pýta: "Vážený pán premiér, aké plánujete opatrenia a sankcie voči spoločnostiam hrubo obchádzajúcim daňovú povinnosť?"
Prosím, pán podpredseda, odpoveď, ako aj oznámenie ukončenia odpovede.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

13.12.2012 o 14:09 hod.

JUDr.

Jana Laššáková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:09

Robert Kaliňák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pani podpredsedníčka. Vážené dámy poslankyne, páni poslanci, ja na úvod ešte tu kolegom poslancom z Obyčajných ľudí, že na nesprávnej strane parlamentu stoja, pretože na tej strane... (Rečník rukami ukazuje vpravo. Potlesk a smiech v sále.) ... na tej strane sa predávalo SPP. A k tomu sa treba aj vracať. Toto sú všetko dôsledky pravicovej vlády, ktorá vlastne rozpredala všetko, čo Slovensko malo, bez možnosti, aby mohol štát do toho nejakým spôsobom účinnejšie zasahovať.
Dobre. Ale veď teda poďme k otázkam, ktoré páni poslanci položili.
V Programovom vyhlásení vlády sme si za jednu z kľúčových úloh vytýčili nekompromisný, koncepčný a systematický boj proti daňovým podvodom. V záujme naplnenia princípov spravodlivej a stabilnej spoločnosti, konsolidácie a trvalej udržateľnosti verejných financií sme sa zaviazali spracovať Akčný plán boja proti daňovým podvodom s podrobným harmonogramom zavádzania jednotlivých opatrení a stimulácie účasti verejnosti na tomto procese. Zároveň sme sa rozhodli posúdiť efektivitu platnej právnej úpravy Trestného zákona a Trestného poriadku a zanalyzovať možnosť zavedenia nových daňových trestných činov.
Akčný plán boja proti daňovým podvodom na roky 2012 - 2016 bol schválený vládou Slovenskej republiky 31. mája 2012. Obsahuje sériu opatrení v oblasti daňového, obchodného, finančného a trestného práva voči spoločnostiam, ktoré hrubo obchádzajú daňovú povinnosť, rovnako aj opatrenia týkajúce sa činnosti finančnej správy a orgánov činných v trestnom konaní, predložených rezortmi financií, spravodlivosti a vnútra. Vychádzame z toho, že je nevyhnutné zvýšiť podiel verejných príjmov na hrubom domácom produkte, aby nedošlo k obmedzeniu verejných služieb pre občanov.
Cieľom akčného plánu je pozitívne ovplyvniť výber dane z pridanej hodnoty a zvýšiť príjmy štátneho rozpočtu formou účinnejšieho potláčania nelegálnej ekonomickej činnosti podnikateľských subjektov. Slovensko má s výberom daní, najmä dane z pridanej hodnoty, jej vymožiteľnosťou a udeľovaním sankcií, dlhodobo veľký problém. Zaviesť vyššie sankcie za neplatenie daní nám odporučil aj generálny tajomník Organizácie pre spoluprácu v Európe a ocenil, že sa snažíme zastaviť všetky úniky a vytvoriť spravodlivejší daňový systém.
Zvýšením miery efektivity výberu dane z pridanej hodnoty na primeranú úroveň Európskej únie by Slovensko mohlo podľa prepočtov ministerstva financií zvýšiť výnos tejto dane až o 1,6 hrubého domáceho produktu, čo predstavuje 1,1 mld. eur.
Realizácia jednotlivých opatrení v rámci Akčného plánu boja proti daňovým podvodom na roky 2012 - 2016 je rozdelená do troch etáp.
Prvá etapa sa začala rozbiehať ešte k 1. októbru tohto roka. V oblasti daňového práva ide o opatrenia zamerané na boj proti daňovým podvodom a podvodom v oblasti dane z pridanej hodnoty.
Ako príklad môžem uviesť, že sa zaviedla povinnosť skladať finančnú zábezpeku rizikovými osobami pri registrácii dane z pridanej hodnoty, možnosť rušenia registrácie na daň z pridanej hodnoty osobám, ktoré sú nekorektné, nekomunikujú so správcom dane alebo si neplnia zákonné povinnosti. A zaviedlo sa aj spoločné a nerozdielne ručenie za daň. V oblasti obchodného práva ide napríklad o zákaz založiť spoločnosť s ručením obmedzeným osobou, ktorá má daňový nedoplatok. Pokiaľ ide o trestné právo, zavádza sa nová skutková podstata trestného činu daňový podvod, sprísňujú sa trestné sadzby pri spáchaní daňových trestných činov v značnom a veľkom rozsahu.
Daňový podvod spácha ten, kto si vo väčšom rozsahu neoprávnene uplatní nárok na vrátenie dane z pridanej hodnoty alebo spotrebnej dane s úmyslom získať pre seba alebo iného neoprávnený prospech. Súd páchateľovi určí trest odňatia slobody v trvaní od jedného roka do piatich rokov. Odňatím slobody na štyri až desať rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha takýto čin a už bol zaň odsúdený. Ešte vyšší trest, sedem až dvanásť rokov, mu hrozí, ak pôjde o škodu väčšieho rozsahu, prípadne ak ho spácha ako člen nebezpečného organizovaného zoskupenia. Prísne tresty hrozia aj páchateľom, ktorí budú mariť výkon správy daní, a to tým, že v dokladoch uvedú nepravdivé alebo hrubo skresľujúce údaje, či zataja povinné údaje umožňujúce správne určenie daní. Rovnako sa tento sankčný mechanizmus uplatní voči tým, ktorí pozmenia, znehodnotia alebo zničia doklady rozhodujúce pre správne určenie daní, nesplnia si zákonom uloženú oznamovaciu povinnosť, prípadne boli za obdobný čin v predchádzajúcich dvanástich mesiacoch už postihnutí. Všetkým v takomto prípade hrozí odňatie slobody až na dva roky. Ak spôsobia väčšiu škodu, prípadne pôjde o závažnejší spôsob konania alebo osobitný motív, môže byť páchateľ odsúdený až na päť rokov. Odňatím slobody na tri až osem rokov sa potrestá, ak svojím činom spôsobí značnú škodu alebo ako člen organizovaného zoskupenia.
V rámci druhej etapy boja proti daňovým podvodom budú s účinnosťou najneskôr od 1. októbra 2013 prijaté tie druhy opatrení, ktoré je potrebné detailne diskutovať s expertmi príslušných rezortov a oblastí, alebo ich účinné zavedenie do praxe si vyžaduje dlhší časový horizont. Pôjde napríklad o zavedenie režimu sprísneného daňového dohľadu nad rizikovými subjektami. Pripravuje sa riešenie prípadov výmazov spoločností zo zákona alebo ex offo v prípade daňových nedoplatkov, alebo daňovej kontroly. Navrhuje sa zavedenie špecializácie súdov v oblasti daňovej trestnej činnosti.
Predmetom tretej etapy sú opatrenia s účinnosťou najneskôr od 1. októbra 2014. Tieto opatrenia sú spojené s podporou informačných technológií alebo ich nasadenie do prevádzky si vyžaduje adekvátny časový rámec. Ide napríklad o zavedenie ratingu daňových subjektov, o povinné uvádzanie stupňa ratingov na daňových dokladoch, zriadenie registra diskvalifikovaných osôb, zriadenie insolvenčného registra, sprísnenie podmienok v zákone o konkurze a vyrovnaní.
Okrem uvedeného akčného plánu boja sa neustále analyzujú a vyhodnocujú tie oblasti, v ktorých je potrebné vykonať legislatívne zmeny s cieľom predchádzať daňovým únikom, rozširovať kompetencie príslušných orgánov na ich odhaľovanie a zavádzať prísnejšie sankcie za spáchané delikty.
V prebiehajúcej schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky boli schválené viaceré zákony, ktorými sa tieto ciele napĺňajú. Rozširujú sa kompetencie colných úradov v oblasti odhaľovania trestných činov týkajúcich sa dane z pridanej hodnoty, zvyšuje sa počet osôb oprávnených vykonať kontrolu dodržiavania zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice, zavádzajú sa prísnejšie sankcie pri porušovaní tohto zákona. Osobe, ktorá zmení údaje v elektronickej registračnej pokladnici, sa uloží pokuta 2-tisíc eur a správca dane môže dať podnet na zrušenie živnostenského oprávnenia. Pri opakovanom zistení takéhoto správneho deliktu sa uloží pokuta vo výške 4-tisíc eur a správca dane bude mať povinnosť podať podnet na zrušenie živnostenského oprávnenia.
Na základe schválenej legislatívy sa na web sídle Finančného riaditeľstva budú zverejňovať aktualizované zoznamy platiteľov dane z pridanej hodnoty, u ktorých nastali dôvody na zrušenie registrácie v nadväznosti na opatrenia prijaté v zákone o dani z pridanej hodnoty. (Ruch v sále, reakcia na poslancov z hnutia OĽaNO stojacich s transparentmi vedľa rečníckeho pultu. Smiech v rokovacej sále.)
Zavádza sa obmedzenie vykonávať platby v hotovosti nad 5-tisíc eur, resp. 15-tisíc eur medzi fyzickými osobami nepodnikateľmi.
Vážený pán poslanec, dovoľte mi na záver zopakovať, že hlavným dôvodom rozsiahlej novelizácie zákona bol zámer zabrániť stále sa zvyšujúcim daňovým únikom a rôznym daňovým podvodom, a to prostredníctvom uzákonenia takých opatrení, ktoré pomôžu efektívne potlačiť možnosti nezákonných aktivít a zabrániť ich opakovaniu.
Veríme, že spomenuté opatrenia a zvýšené sankcie voči tým, ktorí hrubo obchádzajú daňovú povinnosť, pozitívne ovplyvnia výber a príjmy štátneho rozpočtu pochádzajúceho z DPH a v konečnom dôsledku prispejú k zlepšeniu podnikateľského prostredia na Slovensku.
Popritom, až sa moji kolegovia dohodnú na tom, akým spôsobom prenesú zodpovednosť na bývalých členov vlády Mikuláša Dzurindu za privatizáciu SPP, by som rád ešte dodal k tejto otázke predovšetkým veľmi dôležitý fakt.
Slovensko dnes má veľmi nízky výber daní, ktorý je spôsobený najmä tým, že predchádzajúca vláda spôsobila absolútny kolaps v daňovej správe. Tieto škody, ktoré boli spôsobené nefunkčným daňovým systémom, sa naprávajú iba ťažko a sú naozaj v miliardách korún. Môžete tu hovoriť o rôznych škodách, o rôznych zámeroch. Faktom je, že táto časť odo mňa doprava do určitej miery pomerne nemo prizerala katastrofe, na ktorej sa priamo podieľala a umožnila daňovým podvodníkom, aby mali zo Slovenska eldorádo. Vaším pričinením prišlo Slovensko o miliardy korún a eur práve v tom, že nebolo možné systematicky vyberať dane. A reakcia na to bola naozaj minimálna a mizerná. (Reakcia z pléna.) Áno, miliardy.
A z môjho pohľadu je veľmi dôležité, aby sme pri tej stratégii, o ktorej hovoríme, určili tie najnebezpečnejšie riziká. Pretože veľký hríb, ktoré robia veľké karuselové podvody v rámci daní, sú to vždy suma, ktorá sa akumuluje na pomerne veľké číslo, ktoré bude 4 mil., 10, 20 mil., 30 mil. eur, ale stále z pohľadu miliárd, ktoré nám chýbajú, o ktorých hovorím, je to stále číslo, ktorých podiel na tom celkovom daňovom úniku alebo celkovej neefektivite výberu daní sa podieľa možno 10, 20 percentami.
To, čo je najväčším problémom, je vlastne denné podvádzanie. To, s čím ste sa mohli stretnúť vy, s čím sa stretol minister financií, ktorý by tu určite tento príbeh rád rozpovedal, kedy ani na šiestykrát sa mu nepodarilo za kúpený tovar dostať adekvátny bloček. Keď štátny tajomník z desiatich nákupov zistil, že štyri bločky sú dokonca falošné a nejedná sa o regulárny daňový doklad, kedy niekto vysoko postavenému predstaviteľovi štátu priamo ponúkne cenu za dielo, ktorá hovorí o tom, že chcete to bez papiera alebo s papierom, je teda únik DPH na dennom poriadku vo všetkých oblastiach hospodárskeho života.
Práve preto si myslím, že niektoré úpravy v oblasti platieb v hotovosti, každodenná priama kontrola otázky reálnej funkcie pokladničných systémov prinesie asi najväčší objem peňazí, ktoré štát potrebuje. A to isté platí, samozrejme, aj o spolupráci medzi ministerstvom financií a ministerstvom vnútra, kde bola zriadená Daňová kobra, kde ste mohli byť svedkami viacerých úspešných záťahov práve proti daňovým podvodníkom. A je rozpracovaných ďalších niekoľko prípadov, ktoré hovoria o mnohomiliónových daňových únikoch.
Je preto veľmi dôležité, aby sme naozaj v spolupráci a vlastne aj celého parlamentu dokázali zabezpečiť, aby sme nemuseli urobiť ďalšie opatrenia v rámci konsolidácie verejných financií, keď máme šancu, aby sme mali možnosť zvýšiť práve príjem cez daň z pridanej hodnoty. Ale mali by sme sa asi úplne každý zamyslieť, koľkokrát sme nakupovali bez bločku, koľkokrát sme boli vyzvaní alebo niekto nám oznámil, že je omnoho jednoduchšie nakúpiť niečo bez DPH, lebo je to lacnejšie, lebo je to cash. Čiže z tohto pohľadu môže asi úplne každý, ktorý je v tejto sále, prispieť k zlepšeniu výberu DPH.
Pán poslanec, skončil som. (Potlesk.)
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

13.12.2012 o 14:09 hod.

JUDr.

Robert Kaliňák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:27

Jana Laššáková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán podpredseda vlády a pán minister. Chcete položiť, pán poslanec, doplňujúcu otázku. Pán poslanec nechce doplniť, nechce dať doplňujúcu otázku?
Pätnásť minút za chvíľu vyčerpáme, takže budeme pokračovať.
Ďakujem pekne ešte raz, pán podpredseda vlády.
Budeme pokračovať odpoveďami členov vlády a generálneho prokurátora na otázky poslancov podľa vyžrebovaného poradia.
Prvé dve otázky, ako aj ďalšia otázka č. 6, otázka č. 8, otázka č. 10, 11, 13, 17, 18, 19 a 21 sú položené zastupujúcemu generálnemu prokurátorovi a prvému námestníkovi generálneho prokurátora Ladislavovi Tichému.
Chcem vás informovať o doporučenom liste, ktorým zastupujúci generálny prokurátor požiadal o ospravedlnenie na hodine otázok s tým, že odpoveď na otázky zašle písomne. Mám tu list pána námestníka generálneho prokurátora, ktorý píše: "Vážený pán predseda, dovoľujem si vás požiadať o ospravedlnenie účasti prvého námestníka generálneho prokurátora JUDr. Ladislava Tichého na hodine otázok dnešného dňa z dôvodu čerpania dlhodobo plánovanej dovolenky. Odpovede na otázky zašleme v súlade s § 131 ods. 4 zákona Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov."
Takže budeme pokračovať otázkou... (Reakcie z pléna.) Nerozumiem vám. (Reakcie z pléna.) Dobre. Prečítam. Dobre. Prečítam otázku.
Otázka znela: "Vážený pán zastupujúci generálny prokurátor, ako si máme vysvetliť vaše vyjadrenie o Dobroslavovi Trnkovi, ktorý je poverený výkonom funkcie námestníka Generálnej prokuratúry Slovenskej republiky, že zákon porušil, ale vašu dôveru nestratil? Vás, ktorý máte byť strážcom zákonnosti a ústavnosti v tomto štáte."
Takéto znenie je vo všetkých prípadoch, ako som povedala, takže chcem povedať, že pán prvý námestník sa ospravedlnil a zašle písomné vyjadrenie.
Takže budeme (ruch v sále), budeme pokračovať... (Reakcie z pléna.) Poprosím vás, je to v súlade s rokovacím poriadkom. Nebudeme si tu takto vymieňať názory. Ideme k otázke číslo... (Reakcia z pléna.) Prosím? (Reakcia z pléna.)
Zákon o rokovacom poriadku umožňuje takýto postup. Pán generálny, pán zastupujúci generálny prokurátor sa ospravedlnil a odpovede zašle písomne v stanovenej lehote.
Otázku č. 3 položil pán poslanec Andrej Kolesík podpredsedovi vlády a ministrovi zahraničných vecí a európskych záležitostí Miroslavovi Lajčákovi a otázka znie: "Vážený pán podpredseda vlády, zachytil som v médiách informáciu o vašej pracovnej návšteve Moskvy, kde ste okrem mnohých iných dôležitých tém hovorili aj o liberalizácii vízového režimu s Ruskou federáciou. Vedeli by ste nám o tom povedať viac?"
Nech sa páči, pán minister, poprosím vás o odpoveď, ako aj o oznámenie ukončenia odpovede.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

13.12.2012 o 14:27 hod.

JUDr.

Jana Laššáková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:27

Miroslav Lajčák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážená pani predsedajúca, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, je pravdou, že som sa včera večer vrátil z mojej návštevy Ruskej federácie.
Základným východiskom slovensko-ruských vzťahov je fakt, že Rusko je strategickým partnerom Európskej únie. Zámerom súčasnej vlády je budovať pragmatické, odideologizované a na výsledok orientované vzťahy a prehlbovať spoluprácu vo všetkých oblastiach, o ktoré máme záujem. Tento cieľ sledovala aj moja včerajšia a predvčerajšia návšteva v Moskve. Bola predovšetkým potvrdením záujmu Slovenskej republiky o spoluprácu s Ruskom, bola o vzájomnom dialógu a jeho perspektívach, ale bola aj o hľadaní investičných a podnikateľských možností a príležitostí.
Počas stretnutí s ruskými partnermi sme sa zhodli na potrebe pokračovať v intenzívnom bilaterálnom politickom dialógu na viacerých úrovniach. V záujme rozvoja hospodárskej spolupráce sme osobitnú pozornosť venovali príprave nadchádzajúceho 16. zasadnutia Medzivládnej komisie pre hospodársku a vedecko-technickú spoluprácu medzi Slovenskou republikou a Ruskou federáciou, ktorému za Slovenskú republiku predsedám. Počítame s tým, že jej zasadnutie by sa malo uskutočniť v prvom štvrťroku budúceho roka a jej závery prispejú k detailnejšiemu rozpracovaniu projektov hospodárskej spolupráce v nadchádzajúcom období.
V tejto súvislosti sme prerokovali aj otázky spolupráce v oblasti rozvoja cestovného ruchu a medziľudských kontaktov. Naším záujmom je prostredníctvom zjednodušenia procesu vydávania víz pre občanov Ruskej federácie vytvoriť priestor na rozvoj priamych kontaktov medzi obyvateľmi a rozvoj podnikateľských aktivít v rámci existujúcich platných schengenských pravidiel. Preto chceme flexibilne využívať možnosti schengenského systému.
V Moskve som ministra Lavrova informoval, že máme záujem na maximálnom zjednodušení vízových procedúr pri získavaní slovenských víz pre občanov Slovenskej republiky. Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí sa pritom opiera o komparatívnu analýzu aktuálnej vízovej praxe krajín Schengenu, ktorá ukazuje možné rezervy v danej oblasti. Preto po konzultácii s podpredsedom vlády a ministrom vnútra Slovenskej republiky sme sa rozhodli tento stav zmeniť.
Sme na prahu zimnej turistickej sezóny a všetci veľmi dobre vieme, že ruskí turisti sú v našich turistických centrách viac než vítaní. Mnohí hotelieri a prevádzkovatelia lyžiarskych a iných stredísk cestovného ruchu považujú prítomnosť ruskej klientely za jeden z kľúčových atribútov úspešnosti ich podnikania. Našimi pripravovanými opatreniami im chceme pomôcť a podporiť ich aktivity v tomto smere.
Medzi návštevníkmi z Ruskej federácie narástol záujem aj o ďalšiu formu turistiky, je ňou korporatívna a individuálna liečebná turistika. Zvyšuje sa počet veľkých ruských spoločností, ktoré začali posielať svojich zamestnancov skupinovo práve do slovenských kúpeľov.
Zjednodušenie vízového režimu budeme uplatňovať aj voči podnikateľom z Ruska.
Taktiež by som chcel upozorniť na ďalšiu skupinu osôb, ktorých sa bude zjednodušenie týkať. Ide o študentov, ktorí študujú, resp. budú študovať v Slovenskej republike na základe medzivládnej dohody.
Zároveň potrebujeme aktívne podporiť záujemcov o návštevu Slovenskej republiky, ktorí nežijú v hlavnom meste Ruska, formou prijímania žiadostí o víza cez sprostredkovateľské subjekty, tzv. outsourcing. Môžem potvrdiť, že pripravované zjednodušenie vízových procedúr bolo z ruskej strany prijaté veľmi pozitívne.
V súlade s vízovým kódexom na udeľovanie jednotných schengenských víz a víz a zohľadňujúc aj dohodu medzi Európskou úniou a Ruskou federáciou o zjednodušení postupu pri vydávaní víz zvažujeme viaceré varianty pre zjednodušenie vízových procesov. V prípade turistov a podnikateľov pôjde predovšetkým o umožnenie vydávania turistických víz na viac vstupov s platnosťou na niekoľko rokov za predpokladu splnenia požadovaných kritérií. Študentom budú môcť byť vydané krátkodobé viacvstupové národné víza.
Pripravujeme príslušné metodické usmernenie pre náš Zastupiteľský úrad v Moskve, aj Generálny konzulát v Sankt Peterburgu tak, aby začalo platiť v čo najskoršom termíne. Veríme, že výsledkom tohto flexibilného prístupu z našej strany bude odstránenie zbytočných administratívnych prekážok pre ruských občanov a rezort zahraničia tak prispeje k zvýšeniu počtu ruských turistov, podnikateľov a študentov na Slovensku.
Pani predsedajúca, skončil som.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

13.12.2012 o 14:27 hod.

JUDr.

Miroslav Lajčák

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:32

Jana Laššáková
Skontrolovaný text
Pán poslanec, chcete položiť doplňujúcu otázku? Áno. Zapnite pána poslanca.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

13.12.2012 o 14:32 hod.

JUDr.

Jana Laššáková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 14:32

Andrej Kolesík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pani predsedajúca. Ďakujem za odpoveď, vážený pán podpredseda vlády. Dovoľte mi vysoko oceniť túto vašu aktivitu. Myslím si, že je to, že je to veľmi dobrým krokom, pretože turizmus je práve možnosť, akým môžu občania Ruskej federácie oveľa lepšie spoznať, spoznať našu krajinu a zároveň sa sem aj vrátiť. Ideálne by bolo, keby sa vracali opakovane a pravidelne.
Rovnako, rovnako mi dovoľte oceniť aj tie informácie, ktoré ste tu dnes predniesli, týkajúce sa študentov a podnikateľov, myslím si, že to bude len na prospech veci. A som veľmi rád, že po tak dlhej dobe, kedy to nešlo a hľadali sa, hľadali sa zo strany predchádzajúcich, predchádzajúcich ministrov mnohé technické vysvetlenia, prečo to nejde, som veľmi rád, že teraz to ide. Len tak ďalej, pán minister.
Ďakujem.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

13.12.2012 o 14:32 hod.

Mgr.

Andrej Kolesík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:33

Jana Laššáková
Skontrolovaný text
Pán minister, chcete? Nebola to doplňujúca otázka, ale až chcete k tomu niečo dodať, nech sa páči.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

13.12.2012 o 14:33 hod.

JUDr.

Jana Laššáková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:34

Miroslav Lajčák
Skontrolovaný text
Môžem povedať iba, že sa stotožňujem s vyjadrením pána poslanca. Ďakujem pekne. Skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

13.12.2012 o 14:34 hod.

JUDr.

Miroslav Lajčák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video