21. schôdza

18.6.2013 - 2.7.2013
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

20.6.2013 o 16:20 hod.

Ing.

József Nagy

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

16:02

Renáta Zmajkovičová
Skontrolovaný text
Faktické poznámky na vystúpenie pána poslanca nie sú. Uzatváram možnosť prihlásiť sa s faktickou poznámkou.
Pýtam sa teraz, či sa chce prihlásiť do rozpravy niekto ústne. Pán poslanec Hlina, jeden. Uzatváram možnosť prihlásiť sa do rozpravy ústne.
Nech sa páči, pán poslanec.
Skryt prepis

20.6.2013 o 16:02 hod.

JUDr.

Renáta Zmajkovičová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 16:08

Alojz Hlina
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani predsedajúca, vážený pán minister, vážení kolegovia, ja veľmi krátko, naozaj, lebo toto je pre mňa nie celkom, som v tejto oblasti doma, ale čomu rozumiem, tak rozumiem obavám ľudí, ktorí sa boja, že či im za dverami, alebo za záhradkou budú lúhovať kopec. To je úplne logické, že toho sa ľudia boja, obzvlášť keď všeličo sme počuli a všeličo sa stalo. Takže toto je jeden zo zákonov, ktorý keď sa otvára, tak treba byť na pozore.
Ale ja nie som konšpirátor a že teda hneď vidím za tým niečo zlé, ja môžem a chcem veriť, že úmysel je dobrý. Za ten mesiac, predpokladám, sa veľa vecí dozvieme a ja sa, budem sa snažiť s niekým stretnúť, kto tomu rozumie viac a aby mi vysvetlil, že cui prodest, v čí prospech sa mení ten zákon. To znamená, keď sa mení, čiže niečo sa udialo a niekto potrebuje zmenu. A otázka stojí, že kde sa póluje, hej? Či sa póluje voči obyvateľom, alebo sa póluje práve naopak, aby ho prípadne bolo možné nejakým spôsobom vykrútiť, prekrútiť, čo tu, žiaľ, býva úplne bežné. V dobe a v krajine, v ktorej je niekto schopný sa spýtať, či mu predajú Chopok, viete, tak sa nemôžme báť, že, že niekto napriek tomu, že v Detve už bol aj Kotleba medzi demonštrantami, tak napriek tomu sa to pokúsia pretlačiť. Alebo v Kremnici už aj starostku si, primátorku si zvolili, napriek tomu sa niekto pokúsi to pretlačiť.
Čiže toto len avizujem, že z tohto pohľadu ma to zaujíma. A aj nabudzujem ľudí, aby prípadne boli chvíľku v strehu do septembra, kým to príde do druhého čítania, že sa otvára jeden zo zákonov, ktorý môže byť potencionálne nebezpečný v tom vyjadrení v praxi, že keď mali za záhradkami kľud, tak zrazu im tam príde nejaké rýpadlo a začne lúhovať. My už tu lúhujeme v tejto krajine dlho, lúhujeme teda tak obrazne, a už teda není čo. Tak mám pocit, že tá chuť lúhovať aj reálne, aj možnosť bude niekoho trápiť a pokúšať dlho, hej?
A ja som to aj minule tu spomínal pri inej diskusii, ten náš prístup, že tu k nám ľudia pristupujú ako k primitívnym amazonským národom, ma uráža, hej. Že teda prídeme lúhovať na Slovensko, dajte im tam nejaký počítač, jak v tej Detve, hej? V Detve prišiel investor a dal, môžte prísť zadarmo na internet. Viete, to je presne to akože indiánom sklíčka. Takže to je presne, že ktovie, čo im kto povedal, že kde idete a že jak k tým ľuďom sa treba správať. Takže to je fakt výrazom takej urážky. Nuž, ale možno niekto im podal informácie, že jak to tam všetko vedia zabezpečiť a kde už inde sa lúhovať nedá, tak na Slovensku, si predstav, by si neveril, že sú tam ľudia, cez ktorých sa to dá vybaviť.
Ja verím, že toto nie je, pán minister, zákon, cez ktorý sa to bude dať vybaviť, hej, alebo cez, pomôže tomu, aby v konečnom dôsledku sa to dalo vybaviť, a práve naopak, že toto je zákon, ktorý to póluje tak, aby tá moc tých ľudí, ktorí nechcú za záhradkou kyanid, aby sa cítili bezpečnejšie, lebo teraz musia byť v strehu.
Tam to ustanovenie v § 23 je dosť významné a vy tam mimo existujúceho znenia, kde sa hovorilo nesúhlasí, ale iba o rádioaktívnom, to sa stotožňujem s pánom Hubom, tak teraz dopĺňate, ale to je tiež, otázka stojí, že načo je to tam potrebné doplniť, že tí, čo nesúhlasia, tak to treba vytýčiť tak mimo tých, ktorí nesúhlasia. Čiže keď v Očovej nesúhlasia, ale Detvanci by súhlasili, alebo naopak, tak možno. A potom ten presah. Ono, viete, že kade ide ten kataster. Ja neviem, to je naozaj vec, ale keď niekto si považoval za potrebné toto ustanovenie zmeniť, tam tá aplikačná prax bude dôležitá, že čo ukáže aplikačná prax, že cui bono. Niektorí vaši kolegovia to volajú inak, cui prodest, alebo opačne, to je jedno, proste vždycky je nejaký zámer a záujem, že prečo je potrebné, aby ste si tu sadli a nás presviedčali, že je nevyhnutné sa k tomuto zákonu vrátiť. On má asi aj nejakú bradu a teraz ju ideme meniť, tak bude naozaj zaujímavé zistiť, že prečo.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

20.6.2013 o 16:08 hod.

Alojz Hlina

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

16:08

Renáta Zmajkovičová

Uvádzajúci uvádza bod 16:14

Peter Žiga
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pani predsedajúca. Vážené pani poslankyne, páni poslanci, účelom vládneho návrhu zákona je zabezpečiť efektívne fungovanie Environmentálneho fondu, sprehľadniť a zefektívniť postup poskytovania podpory prostredníctvom Environmentálneho fondu a umožniť operatívne reagovať na požiadavky zo strany spoločnosti a obcí a ako aj zefektívniť prijímanie potrebných opatrení.
Návrh zákona rozširuje príjmy Environmentálneho fondu, rozširuje spôsoby použitia prostriedkov Environmentálneho fondu, dopĺňa nové náležitosti zmluvy o poskytnutí podpory o podmienky spôsobu vrátenia nepoužitých finančných prostriedkov a o podmienky vrátenia finančných prostriedkov pri nedodržaní podmienok zmluvy, upravuje postup poskytovania podpory a v záujme lepšej aplikácie upravuje aj niektoré používané pojmy. Návrh zákona zohľadňuje viacročné skúsenosti s poskytovaním podpory z Environmentálneho fondu.
Návrhom zákona sa novelizuje aj zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny. Zo zdrojov Environmentálneho fondu sa vypustilo vstupné do chráneného územia. Vyberanie tohto vstupného bude vykonávať Štátna ochrana prírody a krajiny Slovenskej republiky. Požiadam vás o podporu tohto vládneho návrhu zákona.
Pani predsedajúca, skončil som, ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

20.6.2013 o 16:14 hod.

Ing. PhD.

Peter Žiga

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

16:14

Renáta Zmajkovičová
Skontrolovaný text
Ďakujem, pán minister.
Dávam slovo spoločnému spravodajcovi z výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie poslancovi Jánovi Babičovi, aby informoval Národnú radu o výsledku rokovania výborov a aby odôvodnil návrh a stanovisko gestorského výboru.
Nech sa páči, pán poslanec.
Skryt prepis

20.6.2013 o 16:14 hod.

JUDr.

Renáta Zmajkovičová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:16

Ján Babič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, vážená pani predsedajúca. Vážené kolegyne, kolegovia, vážený pán minister, Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 564 zo 14. mája 2013 pridelila vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov, na prerokovanie výborom: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a Výboru Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Za gestorský výbor určila Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie.
Výbory prerokovali predmetný vládny návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady Slovenskej republiky. Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko. Oba výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, s ním súhlasili a odporučili ho Národnej rade Slovenskej republiky aj schváliť.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky vyplývajú pozmeňujúce a doplňujúce návrhy s odporúčaním gestorského výboru tak, ako sú uvedené v prílohe v časti IV spoločnej správy.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o bodoch spoločnej správy nasledovne: o bodoch spoločnej správy č. 1 až 4 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru uvedené body zákona schváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov z gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto vládnemu návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 a § 83 zákona Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku Národnej rady v znení neskorších predpisov odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny, schváliť s pripomienkami.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov, vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie č. 155 z 18. júna 2013. V citovanom uznesení ma výbor poveril funkciou spoločného spravodajcu výborov a predložiť Národnej rade Slovenskej republiky spoločnú správu výborov a splnomocnil ma podať návrhy podľa § 81 ods. 2, § 83 ods. 4, § 84 ods. 2 a § 86 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
Skončil som, pani predsedajúca, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

20.6.2013 o 16:16 hod.

Ing.

Ján Babič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

16:16

Renáta Zmajkovičová
Skontrolovaný text
Ďakujem, pán spravodajca.
Otváram všeobecnú rozpravu, do rozpravy som nedostala žiadnu písomnú prihlášku, pýtam sa, či sa chce prihlásiť niekto do rozpravy ústne. Pán poslanec Nagy, jediný, ktorý sa prihlásil do rozpravy, uzatváram možnosť prihlásiť sa.
Nech sa páči, pán poslanec Nagy.
Skryt prepis

20.6.2013 o 16:16 hod.

JUDr.

Renáta Zmajkovičová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 16:20

József Nagy
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, vážená pani predsedajúca. Vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, dovoľte mi, aby som trošku, pár slovami charakterizoval predloženú novelu z toho pohľadu, ako ja vidím niektoré ustanovenia. Také dva odseky by som chcel vyzdvihnúť, s ktorými teda uvidím, ako bude, bude vláda alebo ministerstvo nakladať v budúcom období, teda pokiaľ tento návrh, a to samozrejme, že prejde.
Jeden je § 4 ods. 7, ktorý tak znie: "Prostriedky fondu na účely uvedené v ods. 1 písm. d) sa každoročne" (nevyhnutne) "v nevyhnutnom rozsahu poskytnú tak, aby nedošlo k ohrozeniu života, alebo zdravia ľudí, alebo k poškodeniu životného prostredia." Toto ustanovenie v zásade nahrádza ustanovenie, ktoré sme prijali novelizáciou zákona o Environmentálnom fonde počas predchádzajúce vlády a táto zavádzala konečne a po desaťročnom úsilí environmentalistov, aby určité množstvo peňazí bolo určené aj na odstraňovanie starých environmentálnych záťaží. Tento odsek vlastne určuje, že každoročne z príjmov Environmentálneho fondu, z príjmov, hovorím, teda nie z výdavkovej časti, čo je, asi pán minister dobre pozná, aký je veľký rozdiel, lebo Environmentálny fond na jednej strane má vysoké príjmy, ale na druhej strane štátny rozpočet stále uškrtáva, uškrtáva výdavkovú stránku Environmentálneho fondu. Preto veľmi nerozumiem, že prečo, prečo toto ustanovenie vypadáva zo zákona, alebo teda zo zákona.
To odôvodnenie, že pôvodné ustanovenie zaväzovalo Environmentálny fond k niečomu, čo je závislé od množstva a výšky žiadostí žiadateľov a čo Environmentálny fond nedokázal ovplyvniť, to znamená, poskytnutie prostriedkov Environmentálno fondu na environmentálne záťaže vo výške 10 %, to nepovažujem teda absolútne za relevantné. Poviem vám prečo.
Po prvé preto, lebo toto platí na všetky aj iné ciele, aj iné podmienky a iné výzvy Environmentálneho fondu. To znamená, nemôžme povedať, že preto vyhodíme nejaké ustanovenie, lebo čo keď náhodou na to nikto nezareaguje. Druhá vec, toto ustanovenie bolo prijaté v zásade pred rokom, a keď si uvedomíme, že keď to bolo prijaté, už nebolo, alebo už sa nedalo zo zákona kvôli ostatným ustanoveniam, nebolo možné vypísať výzvu, nazvime to takto, to je, má takú svoju technológiu vlastne ten proces, ktorý musí do júna zverejniť v rámci tých cieľov podporovaných, Environmentálny fond a tak ďalej. Jednoducho podávajú sa žiadosti do októbra. To znamená, že z pochopiteľného dôvodu tie, tie projekty nemohli byť podané, po prvé. Ale keby aj mohli byť teoreticky časovo stihnutelné, samozrejme, že tieto projekty neboli pripravené do takej úrovne, aby sa to odrazilo v tom krátkom čase od zavedenia tohto, tejto možnosti, až potom, ako, ako naozaj sa dalo to prideliť, alebo prijať tieto žiadosti.
Vážené kolegyne a kolegovia, ja sa vás chcem opýtať na jednu vec, aj pána ministra, či si naozaj myslíme, že 10 % z príjmov Environmentálno fondu, čo je povedzme niekoľko miliónov eur ročne, naozaj nevieme nájsť na Slovensku, alebo by sa nevytvorili tieto, tieto projekty na to, aby sa odstránili také záležitosti, ktoré zaťažujú naše životné prostredie. Ja chcem tu len upozorniť na takú vec, že je to celoeurópska priorita, je toto najväčší asi problém. Najväčší rozdiel, jeden z najväčších rozdielov a určite najväčší rozdiel v rámci environmentálnej oblasti medzi novými členskými štátmi Európskej únie a tými starými, je to, že do toho roku ´89 alebo, kľudne poviem, aj do roku 2000 úplne inak sa stavali u nás firmy a, povedzme si, aj obyvatelia, aj samosprávy, k životnému prostrediu, ako to je na západnej časti tohto kontinentu. A takto mohli tu vznikať také, také záťaže, také neriešiteľné problémy, ako sú po likvidovaných priemyselných podnikoch, zlikvidovaných vojenských kasárňach a podobne, ktoré teraz sa snažíme riešiť, a dúfam, že sa aj podaria vyriešiť tieto problémy aspoň sčasti z podpory európskych fondov.
Tento 10-percentný príspevok z Environmentálneho fondu by mal byť, tak ako vôbec ja vnímam Environmentálny fond, ako jediný nástroj pre environmentálne opatrenia v rámci slovenských vlastných finančných prostriedkov a s cieľom pomôcť tam, kde Európska únia z rôznych strategických a organizačných dôvodov podporu neposkytuje. Sú to v niektorých oblastiach napríklad obce do 2000 obyvateľov. Preto my sme sa vždy zameriavali na to, aby Environmentálny fond sa sústreďoval na tie, na tie priority, respektíve tam na tie priority, kde iné možnosti z cudzích prostriedkov použiť sa nedajú. Toto opatrenie na tých 10 % sme zaviedli kvôli tomu, aby sa pomohlo takými istými opatreniami aj v takých záležitostiach, kde znova z rôznych dôvodov nespĺňa jednoducho možnosť čerpania z európskych fondov pre odstraňovanie starých environmentálnych záťaží. A ja si myslím, že pokiaľ by tu bola trpezlivosť, pán minister, aspoň rok, dva vyčkať s tým, že či sa naplní, alebo nenaplní tých 10 percent. Ja si každopádne nemyslím, že by k nejakej škode to bolo, keďže výdavkovú časť nijakým spôsobom to nezaťažuje, lebo tu hovorí zákon - a toto je pre mňa nepochopiteľné - že zákon hovorí z príjmovej časti, a nie z výdavkovej časti. To znamená výdavkovú časť, ktorú máte rozpočtovanú, tu môžte použiť na tie účely, ktoré potrebujete použiť.
Taký druhý odsek by som povedal, že už je taký skôr politický. Aktuálne znenie § 9 o postupe poskytovania podpory a ods. 7 hovorí: "Rozhodnutia o poskytnutí podpory zverejní ministerstvo na svojej internetovej stránke a vo Vestníku a fond na internetovej stránke fondu." Navrhovaná zmena momentálne znie takto: "Zoznam rozhodnutí o poskytnutí podpory zverejní ministerstvo na svojom webovom sídle a vo Vestníku a fond na webovom sídle fondu." Prosím vás, všimnite si rozdiel a je tu dokonca v zákone úplne to ujasnené, rozhodnutia o poskytnutí podpory pre fyzické osoby sa nezverejňujú, ale fond ich doručuje žiadateľovi. Po prvé, ja z toho, z týchto dvoch viet chápem, že ako prvé hovorí o zozname rozhodnutí, ktoré sa zverejňujú, kým pôvodne boli rozhodnutia, ktoré sa majú zverejňovať. A druhá veta hovorí, že rozhodnutia poskytujúce podporu pre fyzické osoby sa nezverejňujú, ale v prvej vete je tiež napísané, že sa nezverejňujú rozhodnutia, lebo je napísané, že sa zverejňuje zoznam rozhodnutí a nie rozhodnutie ako také.
Ja keď sme zaviedli zverejňovanie rozhodnutí Environmentálneho fondu, nebolo to z masochistických dôvodov preto, lebo pracovníci fondu nemali čo robiť. Bolo to preto - a to dobre si pamätajú určite všetci poslanci, ktorí boli v predchádzajúcom období - že aké ataky musel fond, Environmentálny fond stále znášať, politické ataky kvôli nekalosti využívania fondov, nekalosti prideľovania fondov, atď. A ja som bol ten, ktorý stále obhajoval aj v rámci našej vlády zachovanie toho fondu pre tie dôvody, čo som povedal, a aj to, aby sme mali nejaký nástroj, vlastný, domáci, aby sme zachovali ten mechanizmus, ktorý perfektne funguje, ja si myslím, a to je, cez viaceré vlády to perfektne funguje už viac ako desať rokov, na podporu takých záležitostí, ktoré sú nepredvídateľné. A nech sa potom nerobia z nejakých rezerv Úradu vlády alebo z takých nesystémových zdrojov také opatrenia, ako keď niekde prestane, je havária povedzme na vodovode, alebo rôzne tie opatrenia, ja si myslím, že to je jedno napravo či naľavo budeme sedieť, aj tak chápeme, že sú to dôležité veci. Aby sme predišli tým atakom, aby sme predišli podozreniam, že tieto prostriedky sa nevyužívajú na ten účel a transparentne, aby sme predišli tomu, že aby sa nemohlo povedať, nemohlo rozprávať o klientelizme, tak preto sme zaviedli to, aby sa zverejňovali celé rozhodnutia.
Samozrejme, je to veľa roboty, treba to skenovať, treba to vykladať na ten web. Ale keď si uvedomujeme, že v dnešnej situácii, keď štátne orgány musia zverejňovať, a dovtedy nie sú platné zmluvy, kým sú není zverejnené, musia zverejňovať samosprávy, faktúry, aj drobné faktúry, aby sme dosiahli nejakú transparentnosť, tak v tom čase, keď my teraz ideme rušiť opatrenie, alebo ísť naspäť s tým, že nebudeme zverejňovať rozhodnutia. A keď niekto je na to náhodou zvedavý, tak podľa 211-ky môže si to vypýtať. Ako ja nepochybujem o tom, že tí, ktorí budú si to chcieť vypýtať, tí si to aj vypýtajú. To znamená, že si nevyriešite problém, že niečo zakryjete. To vám garantujem. Ale to, že znova navodíte atmosféru, že sa tam niečo deje nekalého, ktoré najlepšie je, keď nie je na očiach, to určite takúto atmosféru zavediete.
A ja vám, pán minister, naozaj neviem garantovať to, že pod týmito podmienkami, ako budeme my stáť napríklad za tým, aby takýto fond ešte existoval ďalej.
Ďalej túto podškrtáva sa význam rozhodnutia o poskytnutí podpory pre fyzické osoby. My sme zaviedli prax, že neposkytovali sme pre fyzické osoby podporu z Environmentálneho fondu. Najmä z toho dôvodu, že bolo tam málo peňazí. Keď tam bude náhodou veľmi veľa peňazí a neviem to minúť na nejaké spoločné také ciele, z ktorých úžitok bude mať väčšia skupina občanov, teda samosprávy, tak samozrejme si myslím, že lepšie je tie peniaze sústreďovať na tie účely, ktoré predsa len tá samospráva lepšie vie využiť. A dobre vieme, že každý, čo tu sedí, alebo skoro každý, kto tu sedí, má na facebooku x-tisíc priateľov a koľko spolužiakov a tak ďalej. Keď začneme znova cez tento Environmentálny fond podporovať fyzické osoby, ja sa vás opýtam, koľko vydrží ten Environmentálny fond bez toho, aby sa nezistilo, že práve vášmu spolužiakovi zaplatili voľajakú, voľajaký strešný modul na teplú vodu, tak ako sme to mali. A skoro takéto malé, drobné škandáliky, ktoré možno ani nie sú odôvodnené a možno ani nie sú žiadnym klientelizmom, ale môžu nakoniec doviesť Environmentálny fond k zániku.
Preto vás, pán minister, vyzývam - ja nepodávam pozmeňujúci návrh, lebo v tomto parlamente, v tomto zložení by to uškodilo tomu, čo chcem povedať, alebo teda čo navrhujem - preto vás vyzývam, aby ste zvážili, či by ste z vlastnej iniciatívy takúto zmenu nezaradili a zachovali teda tam pôvodné znenie § 9 ods. 7 tak, ako je, že aby boli rozhodnutia normálne zverejňované, ako boli doteraz.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

20.6.2013 o 16:20 hod.

Ing.

József Nagy

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

16:29

Renáta Zmajkovičová
Skontrolovaný text
Faktické poznámky, jedna faktická poznámka. Uzatváram možnosť prihlásiť sa s faktickou poznámkou.
Pán poslanec Muránsky.
Skryt prepis

20.6.2013 o 16:29 hod.

JUDr.

Renáta Zmajkovičová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:33

Peter Muránsky
Skontrolovaný text
Chcem sa pridať k pánovi kolegovi Nagyovi. Ja som bol spolupredkladateľom tohto zákona v minulosti, jeden zo štyroch. Pozrite sa, treba správne čítať preambulu tohto zákona, na čo sa má Environmentálny fond používať a nebudú žiadne problémy.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

20.6.2013 o 16:33 hod.

Ing. Mgr.

Peter Muránsky

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom