35. schôdza

13.5.2014 - 12.6.2014
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Uvádzajúci uvádza bod

10.6.2014 o 18:48 hod.

Ing.

Ján Hudacký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie spoločného spravodajcu 18:34

Ján Mičovský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, vážený pán podpredseda Národnej rady. Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie za spravodajcu k návrhu uvedeného zákona, ktorý je pod tlačou č. 979. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona. Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia poslaneckého návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady, aby návrh zákona prerokovali výbory, a to Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Vážený pán podpredseda, skončil som, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.6.2014 o 18:34 hod.

Ing. CSc.

Ján Mičovský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 18:34

Martin Fecko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dobre, takže vážení kolegovia a kolegyne, ktorí tu nie ste, ale počujete ma, možnože má, chcel by som vás veľmi pekne poprosiť, aby sme sa nehrali na politiku, ale hrali sa na ľudí, ktorí riešia problémy našich bežných občanov. Aby to nebolo zase o politike, že sme iba obyčajní, ale bežných občanov, ktorých trápi to, že na ich majetku niekto profituje bez toho, aby oni o tom vedeli a čerpali eurodotácie. Takže žiadam ešte raz o podporu. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

10.6.2014 o 18:34 hod.

Ing.

Martin Fecko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 18:37

Ján Hudacký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán podpredseda. Návrh zákona o ochrane subdodávateľov pri verejnom obstarávaní, ktorý dnes opakovane a musím zdôrazniť, že po štvrtýkrát je prerokovaný v pléne Národnej rady, má za cieľ slúžiť alebo teda zlepšiť platobnú disciplínu tých, ktorí vyhrávajú verejné súťaže a neplatia svojim dodávateľom za tovary, stavebné práce alebo služby. Subdodávateľmi sú vo väčšine prípadov malé firmy alebo živnostníci, ktorí kvôli zlej platobnej disciplíne veľkých firiem generálnych dodávateľov sa často dostávajú do existenčných problémov.
Vláda ústami ministra Počiatka sa nechala počuť, že náš návrh zákona nerieši daný problém. Ja si osobne myslím, že rieši a rieši ho až príliš dobre, minister Počiatek a ďalší kompetentní ministri si totiž až príliš dobre uvedomujú, že ak by bol náš návrh prijatý už pred rokom a pol, keď sme ho dávali prvýkrát, spomínané spoločnosti by už dávno boli diskvalifikované z účasti na verejnom obstarávaní. Na druhej strane, ak náš návrh zákona pred rokom a pol pre vládu bol neprijateľný, prečo za také dlhé obdobie nebola schopná prísť s vlastným návrhom zákona? Zrejme to asi niekomu vyhovovalo. Treba si uvedomiť, že tá situácia je čoraz viac kritická a sú ohrozené tisíce pracovných miest, je ohrozená existencia stoviek malých firiem a tisíce živnostníkov, keď je ohrozené dokončenie stavieb a iných verejných projektov, vláda sa teraz chystá konať.
Možnože si niektorí poviete: Dobre, ale po štvrtýkrát predkladaný návrh zákona? Komunikovali ste vôbec s niekým, s vládnymi poslancami, s ministrami, s kompetentnými ľuďmi? Áno, prakticky ja som mal množstvo rozhovorov či už s vládnymi poslancami, ale aj s predstaviteľmi vlády a v konečnom dôsledku aj včera som mal stretnutie s ministrom spravodlivosti pánom Borecom, ktorý už konečne prevzal túto iniciatívu a ide vytvárať nejaký alternatívny návrh zákona, ktorý by mal riešiť tú hrozivú situáciu v oblasti finančnej disciplíny pri verejnom obstarávaní, ako som už povedal, pretože táto situácia je katastrofálna a ohrozuje existenciu mnohých rodín na Slovensku. Ja som vcelku uspokojený aj s včerajším stretnutím s pánom ministrom Borecom vzhľadom na to, že si uvedomuje vážnosť situácie na jednej strane, na druhej strane v podstate neodmietol filozofiu tohto nášho návrhu, pričom poniektorí či už vládni poslanci, ale aj minister Počiatok, Počiatek jednoducho to neviem, či vôbec čítal ten návrh zákona, ale ho a priori odmietol.
Súčasná situácia v druhotnej platobnej neschopnosti je viac ako vážna. Posledné roky, teda posledné rokovanie tripartity totiž nenechalo kľudných v tejto súvislosti nielen zamestnávateľské zväzy, ale aj odborárov. Navrhovaná úprava preto vťahuje do právnych vzťahov pri verejnom obstarávaní medzi obstarávateľa a úspešného uchádzača generálneho dodávateľa aj subdodávateľov. Stanovuje povinnosť úspešných uchádzačov, aby v zmluvách so subdodávateľmi dohodli primerané platobné lehoty, ktoré sú odvodené od platobných podmienok dohodnutých v zmluve medzi obstarávateľom a úspešným uchádzačom, zjednodušene povedané od doby, kedy úspešný uchádzač dostane na účet finančné prostriedky od obstarávateľa. Mnohí posudzujú práve tento návrh zákona v tom zmysle, že ako keby my sme chceli za každú cenu nejakým spôsobom likvidovať ako keby veľké podniky, ako keby sme chceli posunúť váhu alebo dať väčšie výhody tým subdodávateľom oproti veľkým podnikom, ktorí na seba berú povedzme tú zodpovednosť realizovať tie veľké projekty.
My vôbec nemáme záujem presunúť tú váhu alebo niektoré tie výhody na stranu tých malých podnikov, živnostníkov, my chceme v podstate, aby veľké spoločnosti, stavebné alebo všetky spoločnosti, ktoré nejakým spôsobom participujú na verejných zákazkách, aby si plnili svoje záväzky voči dodávateľom, či už sú to tovary, či už sú to služby, alebo či sú to stavebné práce. V prípade teda, že úspešný uchádzač tieto lehoty dojednané so subdodávateľom nesplní a subdodávateľ si svoje povinnosti splnil, dáva navrhovaná úprava možnosť subdodávateľovi informovať o tom verejného obstarávateľa. Myslím, že to je prirodzené a v každom prípade verejný obstarávateľ by mal vedieť, čo sa deje s verejnými zdrojmi, ktoré on už medzitým poskytol tomuto generálnemu dodávateľovi. Ak napriek výzve obstarávateľa úspešný uchádzač subdodávateľovi v stanovenej lehote nezaplatí, obstarávateľ je povinný zablokovať úspešnému uchádzačovi všetky ďalšie platby týkajúce sa predmetnej zákazky.
Tu opäť som počul mnoho kritiky s tým, no dobre, ale veď môže sa stať, že tie verejné zákazky nebudú ukončené, že jednoducho veľké stavby nebudú ukončené, že dodávky tovarov v podstate nebudú zabezpečené, že služby, ktoré si objedná u subdodávateľov tento generálny dodávateľ, takisto nebudú realizované. No aký je rozdiel medzi tým, že tá stavba nebude dokončená preto, že sa zastaví platba tomu generálnemu dodávateľovi, alebo tí subdodávatelia, keďže nedostanú zaplatené, majú pohľadávky a odmietnu ďalej realizovať či už dodávku tovaru, tovarov alebo realizáciu služieb, alebo dostavbu veľkých povedzme infraštrukturálnych projektov, aký je rozdiel v tom? Žiaden. V každom prípade je tu riziko, že sa tá verejná zákazka nezrealizuje. A neviem, prečo by mali mať navrch tí veľkí dodávatelia, ktorí si neplnia svoje záväzky voči subdodávateľom. Čiže tento argument absolútne je na vode a myslím si, že tento zákon alebo tento návrh zákona rieši aj túto situáciu.
Ak by takýto stav pretrvával dlhšie, návrh stanovuje lehotu 6 mesiacov. Je to dôvod, aby úspešný uchádzač stratil svoje osobné postavenie vo verejnom obstarávaní a Úrad pre verejné obstarávanie ho vyškrtne zo zoznamu podnikateľov. Takýto subjekt stratí možnosť uchádzať sa o zákazku v akomkoľvek verejnom obstarávaní na území Slovenskej republiky. Znamená to, že jednoducho takýto neseriózny generálny dodávateľ, takáto neseriózna veľká firma, ktorá dlhuje desiatky, stovky tisícov eur, dokonca sa to v niektorých prípadoch pohybuje až, až v miliónoch eur v podstate, by mal byť jednoznačne diskvalifikovaný z možnosti zúčastňovať sa na realizovaní verejných zákazok v budúcnosti, pretože týmto spôsobom, takýmto arogantným spôsobom len potvrdil, že jednoducho si nezaslúži a nie je seriózny, aby mohol realizovať verejné zákazky aj v budúcnosti.
Ja som presvedčený, že schválením tohto zákona by sa výrazne zlepšilo podnikateľské prostredie, platobná disciplína v rámci verejného obstarávania a tým aj druhotná platobná neschopnosť malých firiem a živnostníkov.
Ďakujem, pán podpredseda, skončil som.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

10.6.2014 o 18:37 hod.

Ing.

Ján Hudacký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 18:46

Jozef Mikuš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán podpredseda Národnej rady, vážení kolegovia poslanci, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma uznesením č. 301 určil za spravodajcu k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Jána Hudackého, Jána Figeľa a Pavla Zajaca na vydanie zákona o ochrane subdodávateľov pri verejnom obstaraní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ktorý máme pod tlačou 985.
V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona. Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti a odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Pán podpredseda, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.6.2014 o 18:46 hod.

Ing.

Jozef Mikuš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 18:48

Ján Hudacký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán podpredseda. Ak dovolíte, vážené kolegyne, vážení kolegovia, ja by som pokračoval, keďže už, ako som spomínal, dávam štvrtýkrát tento návrh zákona a myslím si, že sa blýska na lepšie časy, aj keď možnože to nebude nakoniec poslanecký návrh zákona, ale možnože vládny, ale ja verím, že minister Borec si osvojí veľa z tohto, z našej filozofie alebo teda z filozofie tohto nášho návrhu.
V každom prípade ja pokračujem v tom, čo som robil aj doteraz. My sme, ja som aj informoval verejnosť a, samozrejme, aj plénum Národnej rady, že sme vytvorili internetovský portál v prospech vlastne tých, ktorí majú problémy a majú svoje pohľadávky voči veľkým dodávateľom, voči tým, ktorí vyhrali verejné zákazky a neplatia, sú neseriózni a sú arogantní, aby vlastne mohli tie svoje príbehy dávať na portál www.nezaplatilimifakturu.sk. My dostávame desiatky podnetov od týchto ľudí a sú to, môžem povedať, že skutočne vážne situácie, do ktorých dostali tie tzv. veľký, veľké seriózne, v úvodzovkách, spoločnosti, ktoré jednoducho si neplnia základné podnikateľské povinnosti v podstate a absolútne neplnia svoje finančné záväzky voči tým malým, voči tým, ktorí sa len ťažko vedia brániť, keďže vieme, aká je reálna situácia, čo sa týka slovenskej justície. A ak by v podstate dali aj návrh na súdne konanie, viete dobre, obyčajne im to trvá päť rokov a medzitým tá malá firmička, resp. tento živnostník už dávno, dávno v podstate prešiel konkurzným konaním alebo v podstate exekútor ho už zbavil všetkého jeho majetku. Takže budem pokračovať v niektorých iba pár príkladoch, lebo ja som týmto ľuďom sľúbil, že ja ich budem tuto takýmto spôsobom zverejňovať alebo zverejňovať tie ich príbehy, ktoré súvisia s tým. Nebudem, samozrejme, ich menovať, ale budem menovať tých, ktorí neplatia.
Takže názov firmy dlžníka: IDS Slovmont Levice, celková dlžná suma: 14 600 eur. Celková doba omeškania platby: päť rokov. Tento pán je už momentálne, ktorý bol živnostníkom, je už momentálne na dôchodku. Doteraz, samozrejme, nemá zaplatené tieto svoje pohľadávky. Bol živnostníkom, hľadal si prácu, bol na úrade práce, samozrejme, keď teda bol tým živnostníkom, platil si odvody, dane, tak ako je to na Slovensku, a je to tak, ako to tu uvádza, že keď natrafím na, s prepáčením, "hajzla".
Ďalšia firma, zhodou okolností tá istá: IDS Slovmont Levice, celková dlžná suma: 14 211 eur. Doba omeškania: päť mesiacov napriek tomu, že dlžnú sumu potvrdil. Následne tento pán na neho podal trestné oznámenie, čo okresný prokurátor zrušil, ale okresný súd rozhodol dlžnú sumu zaplatiť. No tento pán, resp. táto firma dodnes tak neučinila.
Ďalšia firma - dlžník Váhostav, a. s. Názov verejnej zákazky D1 Dubná Skala - Turany. Celková dlžná suma: 13-tisíc eur. Doba omeškania: teda od deviateho mesiaca roku 2013 nedostal zaplatené. Medzitým v podstate už mal tzv. tie dobré skúsenosti s touto firmou, napriek tomu zrejme, samozrejme, tie malé firmy sú nútené v podstate hľadať svoje zákazky medzi, predtým takisto vymáhal svoju pohľadávku vo výške 25-tisíc eur. Dostal to zaplatené po niekoľkých mesiacoch, síce to tu neuvádza, ale v každom prípade je to fakt, ktorý takisto potvrdzuje, ako sú tie veľké spoločnosti seriózne voči malým subdodávateľom.
Ďalšia firma. Názov dlžníka: Building Slovakia. Názov verejnej zákazky: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov. Celková dlžná suma: 15-tisíc eur. Celková doba omeškania: posledná splatná faktúra mala splatnosť 29. 9. 2013. Krátky popis: Robil som tam skoro šesť mesiacov a doteraz som nevidel ani jeden cent.
Nebudem pokračovať napriek tomu, že som, že mám tu viaceré z týchto prípadov. To sú, len niekoľko z takýchto prípadov, ako fungujú vlastne naše firmy, ktoré vyhrávajú veľké verejné zákazky, a ako si plnia svoje záväzky voči malým podnikateľom a živnostníkom.
Ja preto chcem vás vyzvať, vážení kolegovia, aby sme zvážili túto situáciu a či už to bude tento návrh zákona alebo, jednoducho je treba, aby sme vytvárali tlak na vládu, alebo jednoducho možno aj skrz vás, aby sme vedeli podporiť tento návrh zákona, ktorý, ja si myslím, že v druhom čítaní je takto upraviteľný, aby spĺňal v podstate všetky kritériá tak, aby vlastne mohol tento návrh zákona sa dostať čo najskôr do praxe vzhľadom na to, že tá situácia, ako som už spomínal, je katastrofálna a ohrozuje existenciu mnohých, mnohých rodín na Slovensku.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

10.6.2014 o 18:48 hod.

Ing.

Ján Hudacký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:54

Zoltán Daniš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci. Vážený pán kolega, dovoľte mi zopár poznámok k tomu, čo ste tu povedali. Súhlasím plne s vami, a to chcem znovu podčiarknuť, nie je to nakoniec nič nové, že druhotná platobná neschopnosť je jeden skutočne veľmi vážny problém. Za druhé, konštatovanie chcem povedať, že rozhodne treba očistiť ten podnikateľský sektor v stavebníctve od takýchto nepoctivých podnikateľov a treba, ako my na Slovensku hovoríme, oddeliť ten kúkoľ od pšenice. Plne s vami súhlasím. Dobre tomu rozumiem. Nakoniec celý profesionálny život som prežil vo veľkej stavebnej firme a som bol v manažmente, takže veľmi...
Trošičku zapolemizujem teraz s vami. Tu je napísané: títo malí a strední podnikatelia sa dostali do tej situácie nie z vlastnej viny. Nuž trošku tá vina tam je. To musíte uznať, pretože oni, každý vstup je dobrovoľne do nejakého vzťahu a no každý musí zvážiť, ku komu ide, ku komu má dôveru, existujú nejaké systémy v obchodnej politike, referencie, skúsenosti a tak ďalej. Ale prosím, to neomlúva týchto ľudí, aby sa takto, to nechcem nikomu. Jedno je fakt, že v tejto situácii, keď je málo peňazí a ten dopyt je obrovský a ponuka je slabá, tak využívajú to dominantné postavenie tieto veľké firmy a nanucujú niektoré neprimerané tieto podmienky, ktoré by sa v bežnom režime akosi nevedeli uplatniť.
Prišli ste s niečím novým, k tomu chcem povedať v tomto. Existujú takéto modely. Poznám takéto modely, ale vždy to bolo nejak zakotvené v tých zmluvných vzťahoch. Vy ste teraz prakticky položili tú základnú tézu, aby... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.6.2014 o 18:54 hod.

Ing.

Zoltán Daniš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:57

Dušan Bublavý
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja som veľmi rád, pán predkladateľ, pán kolega Hudacký, že ste spomenuli pri predkladaní zákona, že po včerajšom rozhovore s pánom ministrom Borecom, že ste tak vnútorne boli spokojný a dúfate, že ministerstvo spravodlivosti bude v čo najkratšej dobe riešiť daný problém predložením, vládnym zákonom. A ja si myslím, že tu je výstižný zákon, ktorý naozaj pomôže všetkým malým, drobným podnikateľom, aby naozaj bola dôvera pri ďalších prácach a naozaj, aby rodiny, ktoré čakajú tie čiastky, ktoré nie sú horibilné, ale aj malého podnikateľa a živnostníka aj 10-, 20-tisíc naozaj môže položiť. To sú v starých korunách de facto veľké čiastky, 300- až 600-tisícové, a naozaj je potrebné, aby sme sa tohto zákona v čo najkratšej dobe dočkali. A ja pevne verím, že pomôže všetkým subdodávateľom a drobným podnikateľom.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.6.2014 o 18:57 hod.

Mgr.

Dušan Bublavý

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:58

Ján Figeľ
Skontrolovaný text
Ďakujem, ďalším je Pavol Zajac.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.6.2014 o 18:58 hod.

Dr. h. c. Ing. PhD.

Ján Figeľ

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:58

Pavol Zajac
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán kolega, ďakujem vám za vaše vystúpenie, kde ste začali čítať tých, ktorí nezaplatili, na stránke nezaplatili.sk. Neprejde týždeň, aby komerčné, ale aj verejnoprávne médiá neuverejnili reportáž o tom, ako veľké stavebné firmy na Slovensku, a to je jedno, či na diaľničných úsekoch, na železnici, ale aj pri rekonštrukcii centier našich obcí, pamätám si prípad v jednom týždenníku, keď chlapi vydláždili komplet celé námestie a hlavný dodávateľ im nezaplatil. Chlapi, šiesti živnostníci povedali, že prídu a rozoberú to námestie. Rozoberú a odnesú si aj tú zámkovú dlažbu, ktorú tam kládli. Neprejde týždeň, že by sa to v médiách neobjavilo. KDH už vyše roka a pol predkladá tento návrh zákona. Médiá to vedia, občania to vedia, živnostníci to pociťujú, nemajú z čoho zaplatiť štátu DPH za svojich zamestnancov, dane, odvody, takže všetci to už v tejto republike vedia, len vláda rok a pol to nevedela a neustále počúvame, že náš návrh, KDH predložilo návrh a raz má štyri strany, potom už má len dva a pol strany. Mne je jedno, koľko bude mať návrh zákona strán, ale čo bude riešiť. Prišlo ministerstvo dopravy, spravodlivosti s nejakým lepším návrhom zákona? Teraz konečne si všimli, že tento návrh zákona je dobrý? Čo robili doteraz? Ďalej poviem ešte vo svojom vystúpení.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.6.2014 o 18:58 hod.

Ing.

Pavol Zajac

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 19:00

Ján Hudacký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za vaše reakcie. No, v podstate sme sa zhodli, že tá situácia je vážna, že je to treba riešiť. Ja určite vítam, už ako som povedal, aj reakciu pána ministra Boreca, pretože potešilo ma, že tá filozofia, ktorú sme predložili, návrhu tohto zákona je prijateľná. Určite, že je treba na nej popracovať.
Ešte čo sa týka, áno, tí podnikatelia, malí živnostníci, viete, tá situácia na tomto trhu je zlá. Oni napriek tomu, že možnože dostanú zaplatené až po niekoľkých mesiacoch, možnože skutočne medzitým si musia požičať ďalšie peniaze a platiť úroky, ale ak nemajú ďalšiu možnosť, tak využijú opäť tú zákazku od toho istého, ktorý mu nezaplatil, a opäť sa dostávajú do toho bludného kruhu. Ale my sa musíme očistiť od takýchto, takýchto podnikateľov. A ja si myslím, že tento návrh zákona aj napriek tomu, že je trochu radikálny, ja si myslím, že je treba, aby sme konečne presadili, aby sme ukázali, že tu obstoja iba takéto firmy, ktoré konajú seriózne a v prospech ľudí a v prospech rozvoja podnikania na Slovensku a, samozrejme, zamestnanosti a vyššej životnej úrovne.
Takže ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

10.6.2014 o 19:00 hod.

Ing.

Ján Hudacký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video