36. schôdza

24.6.2014 - 11.7.2014
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Uvádzajúci uvádza bod

27.6.2014 o 12:40 hod.

JUDr. Ing.

Miroslav Kadúc

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 12:27

Ján Figeľ
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pani kolegyňa. Dámy a páni, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku ako spravodajca za výbor pre financie a rozpočet prednášam správu k uvedenému návrhu zákona.
Tento návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a podľa legislatívnych pravidiel pre tvorbu zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
A preto vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre spravodajcu vyplývajú z § 73 o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor a výbor pre sociálne veci. Za gestorský navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet a odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 4. septembra 2014 a následne gestorský výbor do 8. septembra 2014.
Pani podpredsedníčka, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

27.6.2014 o 12:27 hod.

Dr. h. c. Ing. PhD.

Ján Figeľ

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 12:29

Peter Pollák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani podpredsedníčka, drahí priatelia, dovoľte, aby som aj ja teda vystúpil k tomuto zákonu, keďže som spoluautorom tohto návrhu. A začnem tým, čím som vlastne končil pred pár týždňami, keď sme teda predstavovali prvýkrát tento zákon v tomto parlamente.
Samozrejme, nebojujeme teraz, ako dnes, za to, aby sme zlikvidovali hazard na Slovensku, ale bojujeme za to, aby sme mali hazard pod kontrolou, aby nehazardovali ľudia, ktorí na to nemajú, nech hazardujú ľudia, ktorí si zarábajú riadne peniaze a nežijú napríklad z toho, čo teda, na čo sa my skladáme ako teda v rámci solidárneho systému, a nech teda nehazardujú zo sociálnej dávky, ktorá má úplne iné poslanie.
Poslaním sociálnej pomoci štátu nie je to, aby ľudia, súc odkázaní na túto sociálnu pomoc, tieto sociálne dávky odovzdali prevádzkovateľom herní ako zisk, ale poslaním sociálnej pomoci štátu je to, aby sme uspokojili základné životné potreby ľudí, ktorí sú dnes závislí na pomoci štátu.
Štát musí dozerať na to, že či jednoducho sa tieto peniaze dostávajú, alebo teda sa tieto peniaze míňajú na to, na čo sa majú, ak sa nemíňajú na to, na čo sa majú, tak musí jednoducho nie sa tváriť slepo, ale musí podniknúť kroky, ktoré povedú k tomu, aby nám nechodili rómske deti po kontajneroch, aby nečakali celý mesiac deti na to, v mnohých rómskych osadách, kým teda príde týždeň vyplácania sociálnych dávok, lebo vtedy bude teda aspoň nejaké jedlo.
Som presvedčený o tom, že ľudia závislí na dávke v hmotnej núdzi, nemajú čo robiť v herniach, majú byť ľudia, ktorí si riadnym spôsobom života vlastne zarobili peniaze a nech ich teda, ak sa rozhodnú, nech ich míňajú potom v týchto výherných automatoch alebo v týchto herniach.
Podobný zákon, ako to aj kolega Kadúc povedal, nie je novotou pre Európu, stačí ísť do Rakúska, kde je takýto zákon v platnosti. Ak teda sa rozhodne človek odkázaný na dávku v hmotnej núdzi ísť vlastne minút tieto peniaze, na ktoré sa skladáme my všetci, na to, na zisk, aby teda venoval túto pomoc, na ktorú sa skladáme, prevádzkovateľovi herne, tak ten prevádzkovateľ herne by mal podniknúť nasledujúce kroky. Takto je to bežné v zahraničí. A bežne v zahraničí je to, že ak človek príde do takéhoto zariadenia, tak najprv tohto človek preveria, najprv ho zaregistrujú. U nás v krčme, to je jedno, že v ktorej obci, nikoho v podstate nepreverujeme, ten automat tak svieti uprostred krčmy a môže tam prísť hocikto a mnohokrát sa stáva to, že aj ľudia, ktorí nemajú 18 rokov. Ale o tom nechcem dnes teda rozprávať.
V každom prípade v zahraničí takéto automaty nesvietia uprostred krčiem, ale sú v centrách, alebo teda v zariadeniach, ktoré sa na to špecializujú a ktoré sú jednoducho pod drobnohľadom. Nie je možné, aby do takýchto zariadení vlastne vstupovali ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. V zahraničí príde človek, zaregistruje sa, pri tej registrácii aj ho preveria. Prečo by sme nemali preverovať, že kto do týchto zariadení chodí? Mne je jedno, kto tam chodí. Ale nemajú tam čo robiť ľudia, ktorí sú odkázaní na sociálnu pomoc štátu.
V každom prípade, tak ako aj kolega Kadúc povedal, títo ľudia by mali prejsť teda tým preverovaním. Ak teda sú odkázaní na dávku v hmotnej núdzi, tak im prevádzkovateľ herne nedovolí hrať. Ak majú nejaké exekúcie, tak nemajú čo robiť v herni, najprv nech zaplatia vlastne to, čo majú zaplatiť, svoje dlhy, a potom môžu hrať. A ak to teda prevádzkovateľ herne nespraví, alebo mnohí sa pýtali, že ako to odkontrolujeme, no samokontrola, ak teda to nespraví a príde žaloba na toho prevádzkovateľa herne, že napríklad sociálne odkázaný človek tam prehral a na druhý deň vytriezvie z toho šialenstva a zažaluje vlastne prevádzkovateľa herne, že jednoducho mu umožnil hrať, tak jednoducho vysúdi nielen teda to, čo prehral, môže vysúdiť aj nejakú pokutu pre prevádzkovateľa herne.
Som presvedčený o tom, že Slovensko je zrelé na takúto legislatívu. Ak rozmýšľame všetci v prospech rodiny, tak toto je presne zákon, ktorý chráni rodinu. Presne zákon, ktorý chráni deti, manželky, úbohé manželky, ktoré sa potom celý mesiac vlastne starajú o to, čo majú dať svojim deťom do úst.
Ja priznávam, že tento zákon, ak teda uvedieme do praxe, bude účinný najmä teda k rómskym komunitám, ktoré častokrát v tých najchudobnejších podmienkach napriek tomu, že žijú v tých najchudobnejších podmienkach, tak mnohokrát tí ich manželia vlastne nechajú tieto peniaze, tieto sociálne dávky v automatoch. Čiže, áno, priznávam, že to tento zákon bude najviac účinný pre tých ľudí z tých najchudobnejších rómskych osád, ale nemôžme sa naďalej prizerať slepo na túto situáciu my všetci zodpovední za teda budúcnosť našich detí, ktoré mnohé hladujú, a aj v rómskych osadách, kvôli tomu, že ich otec napríklad prehraje tie peniaze v nejakom výhernom automate.
Vyzývam všetkých teda členov parlamentu, aby tento zákon poslali do druhého čítania. Ak teda tento zákon má nejaké nedostatky, tak poďme ako diskutovať a odstrániť tie nedostatky. Som však presvedčený o tom, že filozofia tohto zákona je správna, a budem veľmi rád, ak tento zákon všetci posunieme do druhého čítania.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

27.6.2014 o 12:29 hod.

Mgr. PhD.

Peter Pollák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:36

Štefan Kuffa
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Tento návrh zákona naozaj zmierňuje dopad, negatívny dopad na rodiny. Na Slovensku naozaj ten hazard sa dostal tiež do veľkých rozmerov a paradoxom, som to už spomínal, ale pripomeniem to, práve na týchto hazardných hrách najviac sú závislí či už mladí ľudia, alebo aj dospelí ľudia, ale z chudobných rodín. Tí, ktorí na to nemajú, tak tí chodia a prehrajú aj tie posledné centy, posledné eurá, čo je čímsi absurdným. Takto trpia veľakrát nielen rómske rodiny, ale veľakrát a častokrát sa to práve dotýka rómskych rodín, lebo akoby táto skupina ľudí bola oveľa viac závislejšia ako na týchto hrách, ale nie sú to len tieto rodiny. Prevažne sú to naozaj rodiny, ktorí sú chudobní.
Myslím si, že tento návrh zákona je dobrý, a takisto sa prihováram aj ku kolegovi, ako to hovoril, a poprosím aj kolegov, aby tento návrh zákona podporili svojím hlasovaní a tým by sme zmiernili negatívne dopady, ktoré tuná na Slovensku máme. Tých nešťastí a tých príkladov je veľmi veľa, s ktorými sa stretávame. Ja sám aj osobne. Veľakrát cesta gamblerstva vedie až k bezdomovectvu. Títo ľudia sa ocitajú na uliciach, ale privádzajú mnohé rodiny na pokraj v podstate chudoby, až zúfalstva.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.6.2014 o 12:36 hod.

PhDr.

Štefan Kuffa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:38

Mikuláš Huba
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne za slovo. Budem celkom stručný. Podobne ako predkladatelia, aj ja som presvedčený, že filozofia tohto návrhu zákona je správna a že jeho prijatím môžme naozaj zabrániť mnohým zbytočným tragédiám. Veľmi rád ho podporím a vyzývam k tomu aj ostatné kolegyne a kolegov. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.6.2014 o 12:38 hod.

prof. RNDr. CSc.

Mikuláš Huba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:38

Peter Pollák
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne. Ďakujem kolegom za podporu tohto návrhu zákona. Moje posolstvo znie: Zachráňme teda rodiny, ktoré sa dnes ocitli v obrovskej kríze v mnohých rómskych lokalitách a zabráňme teda prevádzkovateľom herní zarábať na chudobe, nech zarábajú na tých, ktorí riadne pracujú a ktorí si teda dokážu zabezpečiť svoje živobytie svojou prácou, a nie sociálnou dávkou.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.6.2014 o 12:38 hod.

Mgr. PhD.

Peter Pollák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:39

Ján Figeľ
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ja by som sa a tiež rád pridal k apelu alebo k povzbudeniu k tomu, aby sme hazard precízne a skôr prísnejšie regulovali, lebo na rozsiahlom hazarde, hocijako sa bude nazývať, hry šťastia alebo gamblerstvo, akokoľvek pekne alebo pozitívne sa označuje, prehrávajú alebo prerábajú všetci okrem krupierov, a teda hlavne držiteľov, majiteľov automatov a kasín.
Štáty, ktoré počítajú, a výrazne alebo vážne, s položkami v rozpočtoch, nerobia dobre, ale to nehovorím teraz preto, aby som poúčal, skôr tá strata je aj vyčísliteľná pre štát vo veľkom pomere, pretože dopady či na kriminalitu, či na liečbu, alebo na rozvrat spoločnosti hlavne v tom rozsahu najmenších základných buniek, teda rodín, je enormný a aj finančne je negatívny.
Takže aj za seba, aj za kolegov z KDH chcem vyjadriť podporu, aby takýto návrh mohol prejsť do druhého čítania a tam sa dá aj ďalej pracovať.
Ďakujem predkladateľom za iniciatívu.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

27.6.2014 o 12:39 hod.

Dr. h. c. Ing. PhD.

Ján Figeľ

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 12:40

Miroslav Kadúc
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za všetky vystúpenia. Dokonca som rád za také malé spojenectvo s KDH, čo som nikdy nečakal, popravde. Veľmi sa tomu teším, lebo ten zákon, on je potrebný. Nielen kvôli tomu centrálnemu registru exekúcií. Ale keď si to zoberiete na životnú situáciu, asi ťažko vy ako osoba niekomu požičiate peniaze, aby ich dal do automatu. O to viac mu ich nedáte, samozrejme. V čom je to iné? V čom je iné, keď môže človek, ktorý je poberateľom dávok v hmotnej núdzi, má dlhy na sociálnom poistení, zdravotnom poistení, na výživnom? Hovoríme, ak, zoberte si, že by otec dieťaťa, na ktorého má platiť výživné, neplatil výživné, ale chodil do herne. Asi by ste neboli so založenými rukami a nič by ste nepovedali. V čom je to iné? Tieto peniaze, ktoré títo ľudia prehrávajú, patria nám všetkým. Patria ľuďom tejto krajiny. Preto si myslím, že takí ľudia, ktorí majú takéto dlhy alebo poberajú dávku v hmotnej núdzi, ktorá má naozaj úplne iný účel, by nemali chodiť do herne, nemajú tam čo robiť. Ak keď už tí prevádzkovatelia nemajú v sebe tú, nazvem to, morálnu silu, aby ich tam nevpustili, žiaľ, štát musí zasiahnuť. A toto je prostriedok, akým sa to dá pomerne citlivo. Nechceme z herní vyhnať ľudí, ktorí na to majú. Nemám s tým problém. Ak na to máš, hraj. Ale ak máš dlhy, ak si v hmotnej núdzi, v herni nemáš čo robiť.
Preto verím, že tento zákon, ak nenájde podporu naprieč celý politickým spektrom, že aspoň rozvíri diskusiu, čo sa už stalo inak, možno o polroka tu bude opäť a bude mať tú podporu o niečo väčšiu. Budem zaňho veľmi rád hlasovať, aby mohol prejsť, aby sme mohli s tým hazardom naozaj niečo spraviť. To, aká je situácia dnes, kedy v každej krčme môže byť automat, pardon, takmer v každej krčme, podľa mňa táto situácia nie je správna. A nebudem sa vracať do minulosti, že kto za to môže. Treba tú situáciu riešiť. Tu je nástroj a ja vás týmto žiadam o podporu.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

27.6.2014 o 12:40 hod.

JUDr. Ing.

Miroslav Kadúc

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 12:43

Štefan Kuffa
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážená pani podpredsedníčka, kolegyne, kolegovia, dovoľte mi niekoľko slov uviesť k návrhu zákona č. 8 o cestnej premávke a o zmene a doplnení zákonov v znení neskorších predpisov.
Jedná sa o takú jednoduchú predlohu. Dotýka sa v podstate cestnej premávky u nás na Slovensku, na našich cestách. Je to taká požiadavka, dá sa povedať, občanov alebo našich ľudí, ktorí jazdia kamiónmi a majú jednoducho problém. Naša krajina je totiž jediná tuná široko-ďaleko, kde platí v podstate celodenný zákaz predbiehania na rýchlostných komunikáciách a na diaľniciach. Vodiči z povolania, vodiči kamiónov, ktorí jazdia, majú s tým obrovský problém. Samozrejme, sú vysoké pokuty za to, ak by predbehli vozidlo na diaľnici, ktoré ide oveľa pomalšie a spomaľuje, tak s kolegom Kadúcom predkladáme návrh zákona, ktorý by vlastne vyšiel v ústrety jednak aj týmto vodičom, ale aj cestnej premávke.
Návrh zákona, navrhujeme, aby sa vo vymedzenom časovom úseku od 23. hodiny do 5. hodiny umožnilo nákladným vozidlám vymedzených v § 35 ods. 3 zákona o cestnej premávke predchádzať na diaľnici a rýchlostnej ceste. Ide o opatrenie, ktoré má zvýšiť plynulosť a tým aj bezpečnosť cestnej premávky.
Ono sa tá plynulosť a bezpečnosť naozaj zvýši. Veľmi často sa stáva práve aj v tých skorých ranných hodinách alebo aj v nočných hodinách. Naše diaľnice nie sú zatiaľ preťažené, že vo dne, v noci je tam plno motorových vozidiel a tie, ktoré sú rýchlejšie, tak na osobnú prepravu, tak v tých nočných hodinách práve tam na týchto cestách sa nenachádzajú. Ale čo sa stáva, sú tu kamionisti, ktorí sa potrebujú s tovarom presúvať na oveľa väčšie vzdialenosti alebo majú namierenú cestu do zahraničia a stretávajú sa na tých úsekoch, a hlavne tie úseky diaľnic okolo väčších miest Slovenska, kedy prichádzajú z bočných ciest na tieto diaľničné úseky motorové vozidlá, ktoré sú pomalšie ako kamióny, a to sú hlavne šoféri alebo zásobovači miestni, regionálni, ráno zásobujú rožkami a mliekom, tak prevažne sú to Avie alebo s výkonom motorového vozidla slabšie, tak jednoducho aby títo kamionisti mohli predbiehať tieto motorové vozidlá na týchto diaľniciach.
Je to taká praktická vec a uchádzame sa o vašu podporu.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

27.6.2014 o 12:43 hod.

PhDr.

Štefan Kuffa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 12:47

Marián Kovačócy
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť za spravodajcu k návrhu uvedeného zákona (tlač 1003). Predkladám informáciu predloženého návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 4. septembra 2014 a gestorský výbor do 8. septembra 2014.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

27.6.2014 o 12:47 hod.

Ing.

Marián Kovačócy

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 12:48

Marián Kovačócy
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
V krátkosti by som chcel uviesť, že pri koncipovaní nových pravidiel cestnej premávky v roku 2008 sa značný dôraz kládol tiež na zlepšenie plynulosti cestnej premávky, a to najmä v tzv. nadriadenej infraštruktúre, čo je diaľnica, a na rýchlostných cestách. V súvislosti s tým sa upravuje vzťah medzi nákladnou a osobnou dopravou, napríklad zavedením minimálnej rýchlosti, zmenou hodín, v ktorých je obmedzená jazda nákladných vozidiel, ako aj zákazom predchádzania vodičom motorového vozidla kategórie N, ktorej najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 7 500 kg, alebo vodičom jazdnej súpravy, ktorej najväčšia prípustná hmotnosť presahuje 7 500 kg, čiže je to nákladné vozidlo nad 7,5 tony. Prax od prijatia nových pravidiel vo vzťahu k vývoju počtu dopravných nehôd, predovšetkým dopravných nehôd s následkom na živote alebo zdraví, preukazuje opodstatnenosť týchto opatrení.
Navrhnutá legislatívna úprava by mohla znížiť nielen plynulosť cestnej premávky na diaľniciach a rýchlostných cestách, ale aj jej bezpečnosť. Aj keď v nočných hodinách je cestná premávka objektívne nižšia oproti denným hodinám, povolenie predchádzania nákladným vozidlám nad 7,5 tony by mohlo mať podstatný vplyv na vytváranie nebezpečných a kolíznych dopravných situácií v cestnej premávke vedúcich k závažným dopravným nehodám, a to z dôvodu značne rozdielnych rýchlostí jazdy nákladných vozidiel oproti osobných vozidlám.
Vodič každého motorového vozidla musí jazdiť po diaľnici a rýchlostnej ceste rýchlosťou najmenej 80 km/hod., pričom môže zároveň vodič nákladného vozidla nad 7,5 tony po diaľnici a rýchlostnej ceste jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/hod. To znamená, že sa pri predchádzaní iného motorového vozidla na diaľnici a rýchlostnej ceste smie pohybovať rýchlosťou prevyšujúcou rýchlosť predchádzaného vozidla najviac o 10 km, ak predchádzaný voz jazdí najvyššou dovolenou rýchlosťou a predchádzajúce nákladné vozidlo jazdí najvyššou dovolenou rýchlosťou. Vodič motorového vozidla je tiež povinný na diaľnici a rýchlostnej ceste udržiavať za vozidlom idúcim pred ním bezpečnú vzdialenosť, pričom u vodiča nákladného vozidla nad 7,5 tony je to vzdialenosť, ktorú prejde za tri sekundy.
Pri zohľadnení faktorov, ako sú najväčšia prípustná dĺžka nákladných vozidiel, bezpečná vzdialenosť pri začiatku predchádzania a bezpečná vzdialenosť pri zaradení sa predchádzaného vozidla pred predchádzané vozidlo, samotný manéver predchádzania môže vodičovi nákladného vozidla nad 7,5 tony trvať až jednu minútu. Pri takom čase predchádzajúce vozidlo prejde počas celého úkonu predchádzania vzdialenosť približne 1,5 km, pričom však v skutočnosti môže byť rozdiel vo vzájomnej rýchlosti predchádzajúceho a predchádzaného vozidla nižší, a teda trvanie celého manévru predchádzania môže byť dlhšie.
Tieto časové a dĺžkové aspekty predchádzania u vodiča nákladného vozidla nad 7,5 tony s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou môžu mať dopad na zníženie plynulosti cestnej premávky, resp. znemožnenie plynulej cestnej premávky tak, že sa utvoria súvislé prúdy vozidiel s dvoma alebo viacerými jazdnými pruhmi v jednom smere jazdy, ktorých vodič motorového vozidla môže jazdiť len takou rýchlosťou, ktorá závisí od rýchlosti vozidiel idúcim pred ním.
Nestotožňujem sa ani s konštatovaním v doložke vybraných vplyv, že návrh zákona nebude mať žiadny vplyv na rozpočet verejnej správy. Prijatie tejto zmeny o predchádzaní si vyžiada úpravu všetkých dopravných značiek číslo IP33 Všeobecné informácie o dopravných obmedzeniach, ktoré sa umiestňujú na hraničných priechodoch pri vstupe na územie Slovenskej republiky a ktoré obsahujú informáciu aj o zákaze predchádzania pre nákladné vozidlá nad 7,5 tony.
Vzhľadom na uvedené skutočnosti nemôžem súhlasiť s predloženým návrhom novely zákona.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

27.6.2014 o 12:48 hod.

Ing.

Marián Kovačócy

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video