36. schôdza

24.6.2014 - 11.7.2014
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Uvádzajúci uvádza bod

3.7.2014 o 9:00 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 19:04

Miroslav Číž
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Inak ďakujem, samozrejme, všetkým.
Pán Bobík, škoda, že ste s tým kompetentným prejavom nevystúpili, lebo potom by som sa mohol prípadne vyjadriť aj ja, ale trošku mi teda dovoľte zareagovať. Dvanásť rokov som mal tú časť robiť tajomníka výboru pre verejnú správu a prakticky všetky kroky, ktoré súvisia s verejnou správou a okrem iného aj s majetkovými otázkami spojenými so správou, prechádzali cez ten výbor a možno desiatky, možno päťdesiat, možno viac hodín som strávil s týmito problémami, takže ľahko sa môže stať, že napriek tomu vzhľadom na moju intelektuálnu výbavu tu mi to nepomohlo, ale do istej miery zas by sme mohli nejaký ten vzájomný rešpekt mať, že ja rešpektujem, že vy o tom čosi viete, a budem vám vďačný, keď mi to vrátite.
Pán kolega Novotný, veď v tom je ten problém, ako vás tu vidím, za to celé obdobie rozpredali ste kompletne všetko, mimoriadne nevýhodne za veľmi podozrivých okolností a napriek tomu, keby sme mlčali, lebo naozaj to je kontraproduktívne, lebo nemá význam už o tom rozprávať, môžem si zobrať, s čím ste vystupovali dneska, vážení kolegovia, osobitne teda z pravicových strán, tradičných vo vzťahu k tomuto zákonu, sú to principiálne nepravdy, hlboká neznalosť zákona, úplne mimo veci.
Načo, pán Bobík, mám hovoriť o zákon, keď pri tom všetkom 90 % diskutujúcich sa tých ustanovení ani nedotklo. V tom je ten problém. A verte mi, že keby bola príležitosť o tom podiskutovať seriózne, tak by som sa ešte chcel práve špeciálne vám s tým, čo o tom viem, predviesť. Veľmi pekne vám ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.7.2014 o 19:04 hod.

JUDr.

Miroslav Číž

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
36. schôdza NR SR - 7.deň - A. dopoludnia
 

Uvádzajúci uvádza bod 9:00

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo, prajem príjemný dobrý deň všetkým. Takže dovoľte mi niečo povedať k predloženému zákonu.
Navrhovanou novelou zákona sa ustanovuje nová kompetencia finančnej správy, ktorá spočíva v zabezpečovaní ochrany vybraných objektov Ministerstva financií Slovenskej republiky a iných orgánov štátnej správy v colníctve a ochrany poriadku v týchto objektoch. Zároveň sa upravujú s tým súvisiace oprávnenia colníka. Novelizuje sa aj zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, u ktorého sa upravujú zanedbateľné sumy dovozného cla a iných dovozných platieb, resp. vývozného cla, ktoré colné orgány nebudú zapisovať do účtovnej evidencie.
Toľko na úvod, ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

3.7.2014 o 9:00 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:04

Milan Mojš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, ospravedlňujem sa, že trocha meškám.
Vážená pani predsedajúca, dovoľte, aby som ako určený spravodajca predniesol spoločnú správu výborov Národnej rady o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 652/2004 Z. z. o orgánoch štátnej správy v colníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov.
Národná rada uznesením č. 1137 zo 14. mája 2014 pridelila vládny návrh zákona týmto výborom Národnej rady: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj.
Gestorský výbor nedostal do začatia rokovania o vládnom návrhu stanoviská poslancov Národnej rady. K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory tieto stanoviská.
1. Odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi: výbor pre financie a rozpočet, uznesenie č. 304 zo dňa 17. júna 2014, ústavnoprávny výbor, uznesenie č. 430 zo dňa 20. júna 2014, výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj, uznesenie č. 171 zo dňa 12. júna 2014.
Z uznesení výborov uvedených pod bodom III tejto správy vyplynuli tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy: sú uvedené pod bodom IV tejto spoločnej správy.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch, ktoré sú uvedené v spoločnej správe, hlasovať takto: o bodoch spoločnej správy č. 1 až 10 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru odporúča Národnej rade vládny návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Predmetná správa výborov bola schválená uznesením gestorského výboru č. 316 z 24. júna 2014. Výbor ma určil za spoločného spravodajcu výborov.
Ďakujem, pani predsedajúca, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

3.7.2014 o 9:04 hod.

Ing.

Milan Mojš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:07

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Takisto ďakujem za slovo. Cieľom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 530/1990 Zb. o dlhopisoch v znení neskorších predpisov, je podpora nových malých podnikov v perspektívnych odvetviach podporujúcich konkurencieschopnosť slovenskej ekonomiky.
Je to jedna z prvých iniciatív, ktorá sa týka slovenských startupov, technologických startupov, a cieľom novely je aj odstraňovanie bariér podnikania na kapitálovom trhu pri vydávaní emisií dlhopisov.
Na základe poznatkov z aplikačnej praxe a s cieľom zlepšiť a zjednodušiť prístup startupov k zdrojom financovania ich aktivít znižujeme administratívnu náročnosť vydávania nových emisií dlhopisov zrušením niektorých nadbytočných informačných povinností a navrhujeme flexibilnejšiu úpravu emisných podmienok, najmä pokiaľ ide o možnosť ich zmeny v prospech majiteľov dlhopisov.
V súlade s praxou na vyspelých kapitálových trhoch... (Ruch v sále.) Ďakujem. V súlade s praxou na vyspelých kapitálových trhoch sa navrhuje, sa navrhuje flexibilnejšia úprava stanovenia výnosu dlhopisu, ktorá umožní emitentom a investorom, aby sa dohodli na ďalších možnostiach určenia výnosu z dlhopisov, napr. jeho odvodením od vývoja a zaužívaných indexov finančného trhu. V záujme posilnenia práv majiteľov dlhopisov zavádzame spoločné presadzovania práv majiteľov prostredníctvom inštitútu schôdze majiteľov a spoločného zástupcu majiteľov dlhopisov.
Na základe podnetov aplikačnej praxe sa ustanovuje režim pre vydanie podriadených dlhopisov, teda dlhopisov so záväzkom podriadenosti podľa Obchodného zákonníka. Ide o nástroj, ktorý by mohli využiť najmä banky v súlade s pravidlami kapitálovej primeranosti ako jeden zo zdrojov krytia požiadaviek na regulačný kapitál. Pre investorov by tieto nástroje mohli byť zaujímavé ďalším vyšším výnosom.
V súlade s praxou vydávania dlhopisov vymeniteľných za akcie iného emitenta v zahraničí sa s cieľom podpory domáceho kapitálového trhu dopĺňa aj možnosť vydávania takýchto druhov dlhopisov aj u nás na Slovensku. Keďže je Slovenská republika ako člen eurozóny viazaná zmluvou o Európskom stabilizačnom mechanizme, ktorá v čl. 3 a ods. 12 ustanovuje záväzný model CAC, je potrebné vylúčiť štátne dlhopisy z aplikácie ustanovení o schôdzi majiteľov a spoločného zástupcu z dôvodu zamedzenia vzniku kolízie v ustanovení zákona a špecifických podmienok vyplývajúcich z týchto špeciálnych klauzúl pre emisie štátnych dlhopisov.
Obdobne s cieľom zefektívniť činnosť Agentúry pre riadenie dlhov a likvidity navrhujeme, aby poverenou osobou vo vzťahu k vyplácaniu menovej, menovitej hodnoty a výnosu bola len agentúra a aby existovala možnosť poverenia zo strany agentúry. Takáto zmena by potenciálne výrazne zefektívnila vykonávanie činností agentúry predovšetkým vo vzťahu k zahraničným emisiám, kde často dochádza k vymenovaniu platobného agenta.
V súvislosti s navrhovaným zavedením inštitútu schôdze majiteľov je potrebné novelizovať aj príslušné ustanovenia zákonov o burze cenných papierov, v ktorom v súčasnosti chýba zohľadnenie určitých, určitých požiadaviek podľa smernice o transparentnosti v súvislosti s informáciami o emitentoch, ktorých cenné papiere sú prijaté na obchodovanie na regulovanom trhu.
Toľko relatívne, relatívne podrobne o návrhu novely.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

3.7.2014 o 9:07 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:11

Štefan Hreha
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážená pani predsedajúca, dovoľte mi, aby som ako určený spravodajca predniesol spoločnú správu výboru Národnej rady o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 530/1990 Zb. o dlhopisoch a v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 429/2002 Z. z. o burze cenných papierov v znení neskorších predpisov, tlač 965, vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní.
Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov. Národná rada uznesením č. 1136 zo 14. mája 2014 pridelila vládny návrh zákona týmto výborom: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru.
Gestorským výborom, gestorský výbor nedostal do začatia rokovania stanoviská poslancov Národnej rady.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory tieto stanoviská:
- odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi:
- výbor pre financie a rozpočet, uznesenie č. 301 zo dňa 17. júna 2014,
- ústavnoprávny výbor, uznesenie č. 429 zo dňa 20. júna 2014.
Z uznesení výborov uvedených pod bodom 3 tejto spoločnej správy vyplynuli pozmeňujúce a doplňujúce návrhy uvedené pod bodom 4 tejto spoločnej správy.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch spoločnej správe hlasovať takto:
- o bodoch spoločnej správy 1 až 19 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v uznesení uvedených pod bodom III - Stanoviská poslancov gestorského výboru - odporúča Národnej rade vládny návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Predmetná správa výborov bola schválená uznesením gestorského výboru č. 315 24. júna 2014. Výbor ma určil, poslanca Štefana Hrehu, za spoločného spravodajcu výboru.
Ďakujem, pani predsedajúca, skončil som, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

3.7.2014 o 9:11 hod.

Ing.

Štefan Hreha

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:14

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dámy a páni, dovoľte mi uviesť do druhého čítania vládny návrh zákona o správe, prevádzke a používaní informačného systému. Ide o tzv. Centrálny elektronický priečinok pri dovoze a vývoze a tranzite tovaru a o doplnení zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Ide o takzvaný zákon o e-Governmente .
Návrh zákona nadväzuje na skôr prijaté všeobecne záväzné právne predpisy pre oblasť elektronickej komunikácie, ktorými sú najmä zákon o e-Governmente a zákon o informačných systémoch. Centrálny elektronický priečinok umožní elektronizáciu služieb v medzinárodnom obchode a integráciu informačného systému Centrálny elektronický priečinok v rámci relevantných informačných systémov používaných orgánmi verejnej moci na výkon ich pôsobnosti. Účinnosť zákona sa navrhuje dňom vyhlásenia okrem čl. 1 a čl. 2, bodov 1 až 6, ktorých účinnosť bola pôvodne navrhnutá od 1. októbra tohto roku.
Pri prerokovaní vládneho návrhu zákona vo výboroch Národnej rady boli uplatnené pozmeňujúce návrhy, ktorými sa upravujú niektoré ustanovenia zákona o e-Governmente týkajúce sa zaručenej konverzie a integrovaných obslužných miest a posúva sa účinnosť vybraných ustanovení na 15. december tohto roka, aby sa zabezpečila dostatočná legisvakančná lehota na prípravu informačného systému na produkčnú prevádzku.
Toľko na úvod, ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

3.7.2014 o 9:14 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:16

Milan Mojš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážená pani predsedajúca, dovoľte mi, aby som ako určený spravodajca predniesol spoločnú správu výborov Národnej rady o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona o správe, prevádzke a používaní informačného systému Centrálny elektronický priečinok pri dovoze, vývoze a tranzitu tovaru a o doplnení zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente), tlač 967, vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní.
Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky túto spoločnú správu výborov.
Národná rada uznesením č. 1138 zo 14. mája 2014 pridelila vládny návrh zákona o správe a prevádzke a používaní informačného systému týmto výborom Národnej rady Slovenskej republiky: Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet a Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky.
Gestorský výbor nedostal do začatia rokovania o vládnom návrhu zákona o správe, prevádzke a používaní informačného systému stanoviská poslancov Národnej rady Slovenskej republiky.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady tieto stanoviská.
1. Odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi: Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet uznesením č. 305 zo dňa 17. júna 2014 a Ústavnoprávny výbor Národnej rady uznesením č. 431 zo dňa 20. júna 2014.
Z uznesení výborov Národnej rady uvedených pod bodom 3 tejto správy vyplynuli tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy: sú uvedené pod bodom 4 tejto spoločnej správy.
Gestorský výbor odporúčal v návrhoch, ktoré sú uvedené v spoločnej správe, hlasovať takto: o bodoch spoločnej správy č. 1 až 6 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk k vládnemu návrhu zákona o správe, prevádzke a používaní informačného systému vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom 3 v tejto správe a v stanoviskách poslancov gestorského výboru odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona o správe, prevádzke a používaní informačného systému schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Predmetná správa výborov Národnej rady bola schválená uznesením gestorského výboru č. 317 z 24. júna 2014. Výbor ma určil za spoločného spravodajcu výborov.
Ďakujem pani, predsedajúca, skončil som, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

3.7.2014 o 9:16 hod.

Ing.

Milan Mojš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:20

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Cieľom návrhu zákona je implementovať smernicu Európskeho parlamentu a Rady z roku 2013, č. 36/2013 o prístupe k činnosti úverových inštitúcií a takisto ďalšie nariadenia Európskeho parlamentu a Rady č. 575/2013 o prudenciálnych požiadavkách na úverové inštitúcie a investičné spoločnosti.
Účelom implementácie je najmä zavedenie nových medzinárodných štandardov Basel III do bankovej regulácie, a to v súvislosti s finančnou krízou, ktorá odhalila nedostatky o fungovaní bánk, a tiež s procyklickými mechanizmami, ktoré prispeli naozaj k jej vzniku.
Návrh zákona sa zameriava na zlepšenie fungovania bánk a obchodníkov s cennými papiermi a na pravidlá pre ich správu a riadenie vrátane efektívnych sankčných režimov a preventívnych opatrení s cieľom vyhnúť sa krízovým situáciám. Za týmto účelom je orgán dohľadu, ktorým je v našej krajine Národná banka Slovenska, povinný aspoň raz ročne vykonať stresové testovanie a je oprávnený zvýšiť počet a frekvenciu dohliadok na mieste na základe plánu dohliadok, ktorý každoročne vypracuje. Ak sa finančná situácia banky výrazne zhorší, orgán dohľadu zavedie plán na obnovu na účely ozdravenia banky a plán na riešenie krízovej situácie. Dôraz sa tiež kladie na zmenšenie procyklických mechanizmov vo finančnom systéme použitím tzv. kapitálových rezerv, resp. kapitálových vankúšov ako nástrojov politiky obozretnosti na makroúrovni.
Taktiež sa posilňuje cezhraničná spolupráca a výmena informácii orgánov dohľadu pri pri dohľade nad bankami vrátane možnosti prijať preventívne opatrenia na ochranu klientov zahraničných bánk pôsobiacich v našej krajine pri nečinnosti zahraničného orgánu dohľadu.
Návrhom zákona sa upravujú aj zásady odmeňovania a problematika tzv. krížových nominácií vo vrcholových orgánoch bánk a obchodníkov s cennými papiermi. Zavedením týchto prísnejších požiadaviek pre banky a obchodníkov s cennými papiermi sa zníži riziko ich zlyhania, čo prispeje k vyššej stabilite finančného systému v rámci celého Slovenska, ako aj v rámci celej Európskej únie.
Návrhom zákona sa taktiež zosúlaďujú ustanovenia zákona č. 80/1997 Z. z. o Eximbanke s príslušnými ustanoveniami zákona o bankách. Taktiež sa novelizuje zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok), pokiaľ ide o prístup Rady pre rozpočtovú zodpovednosť k informáciám zo strany finančnej správy, a takisto zákon č. 203/2011 Z. z. o kolektívnom investovaní s cieľom zlepšiť kvalitu investícií v oblasti alternatívnych investičných fondov a štandardných podielových fondov.
Toľko na úvod. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

3.7.2014 o 9:20 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:24

Štefan Hreha
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážená pani predsedajúca, dovoľte mi, aby som ako určený spravodajca predniesol spoločnú správu výborov Národnej rady o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 483/2001 Z. z. o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 959) vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní.
Výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov. Národná rada uznesením č. 1135 zo 14. mája 2014 pridelila vládny návrh zákona týmto výborom: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru, výboru pre hospodárske záležitosti.
Gestorský výbor nedostal do začatia rokovania stanoviská poslancov Národnej rady. K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory tieto stanoviská: odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi: výbor pre financie a rozpočet, uznesenie č. 300 zo dňa 17. júna 2014; ústavnoprávny výbor uznesenie č. 428 zo dňa 20. júna 2014; výbor pre hospodárske záležitosti, uznesenie č. 307 zo dňa 10. júna 2014.
Z uznesení výborov uvedených pod bodom 3 tejto spoločnej správy vyplynuli pozmeňujúce a doplňujúce návrhy, ktoré sú uvedené v bode 4 spoločnej správy.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výboru hlasovať takto: o bodoch spoločnej správy 1, 3, 5 až 20, 22 až 39 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť, o bodoch spoločnej správy č. 2, 4, 21 hlasovať s návrhom gestorského výboru neschváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Predmetná správa výborov bola schválená uznesením gestorského výboru č. 314 z 24. júna 2014 a výbor ma určil za spoločného spravodajcu výborov.
Ďakujem, pani predsedajúca, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

3.7.2014 o 9:24 hod.

Ing.

Štefan Hreha

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:26

Alojz Hlina
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani predsedajúca, vážený pán minister, vážené kolegyne, kolegovia, ospravedlňujem sa prípadne pánu ministrovi, lebo tak, tak to šlo na šupu a už by ste to zbehli, tak ako ste sa, ste sa nastavili, tak si dovolím vystúpiť k tomuto, ešte vystúpim k DPH a ešte mi nedá, aby som aj k tým eurofondom. (Reakcia predkladateľa.) Tak nie, to pôjde rýchlo, ja sa budem snažiť byť konštruktívny.
Viete, aj v tomto prípade však koniec koncov, čo malo byť povedané, bolo povedané v prvom čítaní. Zľahka je potrebné reagovať na situáciu, ktorá sa stala, proste naši dôchodcovia sa stali, proste sú vystavení riziku okrem iného, možno aj to je spôsobené tým, že u nich je predpoklad, že majú nejakú hotovosť doma vzhľadom na ich konzervatívne správanie. Návrh, pokus to riešiť, nič nevyriešite zo dňa na deň a jedným, jedným úkonom, ale pomôžete a návrh ten predkladal som, avizoval som návrh, ktorý by tomu mohol pomôcť, dokonca som predložil aj ako samostatný zákon, mám ho pripravený teraz vo forme pozmeňovacieho návrhu, to znamená, že by sme do tohto zákona, tak však nám to patrí, dali ustanovenie, že dôchodcovia môžu realizovať určité množstvo výberov zo svojho bežného účtu bez poplatku, lebo ten poplatok je pre nich naozaj psychologická hranica, ktorá im častokrát bráni si ten účet zriadiť alebo resp. nechať si poslať peniaze tam.
Vzhľadom na aktuálny vývoj – a poviem otvorene – musím oceniť, že naozaj sú tu aj ministri, ktorí majú trošku inú firemnú kultúru, tak špeciálne teda pán minister, aj na jeho ministerstve je trošku iná firemná kultúra, ako tu býva byť zvykom, tak dokonca sme sa o tom rozprávali, čiže nebolo to spláchnuté, sme sa o tom rozprávali, po diskusii vyplynuli niektoré nejasnosti, nezrovnalosti, nebudem to komentovať, i keď mi svrbí jazyk, že by som z pohľadu rýchlosti a operability a neviem čo mohol, no by sme mohli byť o niečo pružnejší, ale nechám si to pre seba. Ja som môj návrh zákona stiahol, to znamená, že ho môžem predložiť na septembrovú schôdzu, teraz tento pozmeňovací návrh, ktorý je vyplnený, nepodám, však koniec koncov načo. Ale počkáme aj vzhľadom na konzultácie, ktoré prebehli na ministerstve financií, že sa s touto problematikou budú zaoberať, uvidíme, nakoľko sa s ňou budú zaoberať, a podľa toho sa prípadne zariadim, i keď som si vedomý toho, že takýto malinký, takýto malinký som. Ale vzhľadom na to, že naozaj keby sme uznali, a mám určitú nádej, že trošku iné vnímanie je na tomto ministerstve, že by sme mohli uznať, že by sme to mohli takýmto spôsobom riešiť, aby sme z dôchodcov nerobili terče. Nikto nehovorí, že to vyrieši zo dňa deň, ale toto určite by pomohlo. Takže budem čakať na ďalší postup.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

3.7.2014 o 9:26 hod.

Alojz Hlina

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video