39. schôdza

14.10.2014 - 31.10.2014
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

15.10.2014 o 16:28 hod.

Ing.

Július Brocka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:07

Ľudovít Kaník
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. My sa nestriedame, my sa dopĺňame a je to vec, ktorá, alebo téma, ktorá je mimoriadne dôležitá. Ja na to stále upozorňujem, že tieto oblasti majú nielen dopad na sociálnu sféru, ako by sa prvoplánovo mohlo zdať. Áno, majú na to dopad, ale majú obrovský dopad na ekonomiku, na zamestnanosť, na, aj na výkonnosť hospodárstva v konečnom dôsledku. Preto im treba venovať výraznú pozornosť a preto netreba robiť chyby, ako vládny SMER robil od času, ako sa ujal moci a začal robiť zmeny, ktoré dneska sám vracia späť, pretože sa ukázali ako zlé, neúčinné, kontraproduktívne, brzdiace rast hospodárstva, zvyšujúce tlak na rast nezamestnanosti a zvyšujúce, zvyšujúci brzdný účinok rastu zamestnanosti. Takže naozaj venujme tomu pozornosť a presne ako kolega Novotný popísal, treba to vnímať komplexne, treba vedieť, že čo spôsobuje problémy, kde sú, kde sú skutočné korene súčasného zlého ekonomického stavu a neriešiť len vytiahnuté, vytrhnuté veci z kontextu, ale naozaj vidieť ich v súvislostiach a tak sa na tieto veci pozerať. Tie riešenia existujú. Len ich treba prijať, aj keď prichádzajú od opozície. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.10.2014 o 16:07 hod.

Ing.

Ľudovít Kaník

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:09

Ľudovít Kaník
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Tá faktická nebola dostatočná z hľadiska priestoru na to, aby som len dopovedal vec, ktorú chcem povedať. Nebudem sa vracať už k meritu veci. Moji predrečníci boli dostatočne vyčerpávajúci, popísali tú situáciu. Položím len takú rozvitú otázku pánovi ministrovi. Ja som mu ju už položil na výbore, tam sa vyhol odpovedi na túto otázku, takže ju znova zopakujem.
Pán minister, to, čo teraz v tomto návrhu zákona predkladáte, opoziční poslanci z viacerých klubov viacnásobne predkladali ako návrh novely zákona a navrhovali presne to, čo je dnes predmetom vášho vládneho návrhu. Vždy ste ostentatívne, suverénne zhadzovali tieto návrhy zo stola. Odmietali ste ich a tým ste odďaľovali nápravu deformovaného, zlého stavu, ktorú ste sám spôsobili, pretože vy ste zaviedli zmeny v odvodoch, čo sa týka dohodárov, vy ste zaviedli tie limity, ktoré teraz dvíhate a ktoré komplikujú študentov, to znamená, vy ste sa mýlili, vy ste urobili chybné rozhodnutie, ktoré teraz naprávate a to sa stane. Mnohokrát samozrejme sa stane, že človek spraví chybu, len bolo by dobré, keby si tú chybu aj vedel priznať. Nielen tým, že ju opraví, ale že by aj povedal áno, urobili sme chybu. Takže ja kladiem túto otázku, pán minister, a chcem, aby ste na ňu odpovedali, nech na ňu odpoviete akokoľvek. Uznávate, že ste urobili chybu, uznávate, že ste sa mýlili, keď ste urobili túto zmenu, ktorú dnes svojím rozhodnutím naprávate?
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.10.2014 o 16:09 hod.

Ing.

Ľudovít Kaník

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:11

Viliam Novotný
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Áno, ďakujem pekne Ľudovi Kaníkovi, že upozornil práve na ten moment, o ktorom hovorila aj pani poslankyňa Gibalová. Ja som to vo svojom vystúpení nepovedal, že za tie ostatné dva roky sme tu mali niekoľko opozičných poslaneckých návrhov zákona, ktoré riešili práve odvody z dohôd pre študentov. Odvody zo všetkých dohôd, odvody z niektorých, do nejakej výšky, proste v rôznych alternatívach sme to tu mali predložené. SMER fungoval presne ako teflón, teda keď sme to hodili na ten SMER, tak to z nich stieklo, absolútne na to nereagovali, toto tu musí fungovať a teraz s tým prichádzajú ako s veľkým riešením, lebo idú pomôcť študentom. Rok a pol pred parlamentnými voľbami je kampaň v plnom prúde, veľká tabuľa na úrade vlády je už vyložená, červenou fixkou sa tam robia fajky za splnené jednotlivé úlohy, takže predvolebná kampaň je už spustená, ale krásne na tejto predvolebnej kampani je, že keby, ako to niekedy SMER rád hovorí, opravovali tie obrovské škodlivé vplyvy Dzurindovej a Radičovej vlády, tak to by som tomu rozumel. Ale oni opravujú vlastné škody, ktoré spôsobili a ešte to aj marketingovo predávajú. Musím povedať, že ako obchodníci s dažďom sú vynikajúci. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.10.2014 o 16:11 hod.

MUDr.

Viliam Novotný

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:12

Ľudovít Kaník
Skontrolovaný text
Ďakujem za potvrdenie mojich slov a očakávam odpoveď od pána ministra.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.10.2014 o 16:12 hod.

Ing.

Ľudovít Kaník

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:12

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Cítil by som veľký deficit, keby som neodpovedal pánovi poslancovi na to, či chybujem a či sa mýlim. Iste, ako každý jeden, aj ja chybujem, aj ja sa mýlim, v poslednom období používam veľmi krát jazyk, ktorý je skôr vhodný do piatej cenovej skupiny, takže mám svoje chyby a chcem sa ich vyvarovať a z toho dostávať, ale v tomto prípade som nechybil. Naopak, chcem potvrdiť, že to bolo správne rozhodnutie. Nebolo to Richterove rozhodnutie, bola to dohoda sociálnych partnerov. Prvý návrh bol úplne vyňať možnosť akýchkoľvek dohôd a druhý návrh bol taký, že aby sa terajšie dohody riešili úväzkami, ktoré umožňuje terajší Zákonník práce. Nakoniec sa prijal spoločný kompromis dohodou všetkých sociálnych partnerov, že sa urobia isté kategórie a zvýhodnia kategórie študentov a dôchodcov. To je výsledok toho, ktorý tu je. Ja vôbec nevylučujem a možno aj, aj poviem, akým spôsobom, že z hľadiska budúcnosti a moja nejaká vízia je, možnože mala byť taká, že tých 200 eur by malo byť všeobecne prijateľné pre všetky kategórie, ale k tomu treba dospieť. A teraz poviem, ako sme dospeli aj k tomu to návrhu, ktorý je dnes na stole.
V úvode som vystúpil a povedal, že ďalší sociálny partner rezortu práce a sociálnych vecí minimálne, čo sa týka nejakého pracovného zákonodarstva smerom k mladým ľuďom, je aj Rada študentov vysokých škôl a stredných škôl. My máme dokonca dohodu o komunikácii, spolupráci. Pravidelne sa stretávame, komunikujeme, vzájomne sa počúvame a v prípade potreby aj vieme zareagovať s tým, že z takýchto stretnutí vzídu nejaké legislatívne návrhy. Toto je jeden výsledok z toho.
Pretože, a pán Mihál to tuším povedal, viete, ako volebná kampaň sa robí štyri roky, čomu rozumiem, čo je prirodzené, skončia voľby a na druhý deň začína nová volebná kampaň. Ale toto nie je o kampani. A poviem prečo a z akých dôvodov. A to som v konečnej miere naznačil aj na výbore. Pri návrhu Rady študentov posunúť tú hranicu vyššie sme sa dohodli, že urobia prostredníctvom svojich aktivistov hlbokú analýzu vo vnútorných radoch, ako je táto forma využívaná, prípadne aj zneužívaná. Na základe toho urobili hlbokú analýzu. Dnes vieme, že v tom uplynulom období 64-tisíc študentov prostredníctvom takejto formy pracovalo a išli ďalej. Tú analýzu urobili tak, že si dali tú námahu, že jednotliví študenti, ktorí takéto brigádnické dohody mali, sa mali možnosť vyjadriť, prečo robia, z akých dôvodov a akých pohnútok.
Pre mňa ako sociálneho ministra bolo najdôležitejšie to, že 60 % z týchto oslovených povedalo, že to potrebujú k tomu, aby mohli študovať, lebo rodinné zázemie nie je také, že by im dovoľovalo, dovoľovalo, tie náklady na štúdium jednoducho zabezpečiť. No to ma absolútne presvedčilo o tom, že je potrebné poskytnúť ďalšiu šancu, nehovoriac perspektívne o pracovných návykoch, nadobudnutí nejakého, nejakých vedomostí a zručností a o to väčšia šanca a možnosť po absolvovaní školy sa aj uplatnenia na trhu práce. A druhá vec, ktorá ma presvedčila, a to chcem trošku nadviazať aj na ten návrh pána Mihála smerom k tej Sociálnej poisťovni, no, dnes Sociálna poisťovňa má vypracovaný systém, že samostatne sleduje tieto brigádnické dohody. To znamená, akonáhle by prišlo k problému, automaticky to vyskočí a sú schopní komunikovať, ale pre mňa podstatné bolo, že pri tých 64-tisíc dohodách nebol jediný prípad, že by sa boli zneužili tieto dohody. To je aj odpoveď na to, že prečo doteraz. A práve preto nezneužili a bolo im treba dať väčšiu šancu a tá šanca je dnes tu. To je aj odpoveď možno na, na tú pripomienku, že tieto veci sú už riešené z hľadiska terajšieho, terajšieho systému Sociálnej poisťovne. A opakujem, to, čo ponúkame, je výsledok práce a prístupu hlavne študentov k tým obmedzeným možnostiam, ktoré doteraz boli definované a vzhľadom na to, že to nebolo zneužité, je tu ponuka a možnosť navýšiť tie prostriedky, ktoré budú odvodovo zvýhodnené.
Úplne posledná vec. Akceptujem, podporujem a vítam aj ten pozmeňovací návrh pánov poslancov Mihála a Jasaňa. Chcem poďakovať, každopádne to vylepšuje ten systém ako taký. Ďakujem pekne a chcem poďakovať aj za podporu, ktorá tu odznela k tomuto návrhu, návrhu zákona.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

15.10.2014 o 16:12 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:19

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážené panie poslankyne, páni poslanci, novela zákona č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb v zamestnanosti sa predkladá na základe Národného programu reforiem Slovenskej republiky na rok 2014 a je pokračovaním reformy verejnej správy pod názvom ESO.
Účelom návrhu zákona je úprava inštitucionálneho zriadenia Ústredia práce sociálnych vecí a rodiny a úradov práce sociálnych vecí a rodiny s cieľom zmodernizovať výkon štátnej správy tak, aby bola vykonávaná a organizovaná flexibilne, diferencovane podľa potrieb obyvateľov a regiónov, v ktorých žijú a aby boli zabezpečené rovnaké podmienky pre všetkých občanov pri výkone štátnej správy v predmetnej oblasti. Navrhovanou právnou úpravou sa sleduje zabezpečenie lepšej koordinácie štátnej správy na úseku sociálnych vecí a rodiny, služieb v zamestnanosti so zachovaním adresnosti poskytovaných služieb vo vzťahu k občanovi. Okrem zvýšenia kvality výkonu samotných odborných činností navrhované riešenie usporiadania miestnej štátnej správy zjednoduší riadiace vzťahy s jednotením riadiacej a kontrolnej činnosti. Na tento účel sa navrhuje zrušiť právnu subjektivitu úradov práce, sociálnych vecí a rodiny ako rozpočtových organizácií a v tejto súvislosti zaviesť postavenie úradu ako preddavkovej organizácie zapojenej na rozpočet ústredia a vymedziť z oblastí, v ktorých bude mať úrad práce spôsobilosť konať. Napríklad úrady práce a sociálnych vecí a rodiny budú mať aj naďalej postavenie správneho orgánu príslušného na rozhodovanie v prvom stupni, budú mať spôsobilosť byť účastníkom súdneho konania, prípadne exekučného konania.
V súvislosti so zmenou právnej subjektivity úradov práce, sociálnych vecí a rodiny sa tiež navrhuje upraviť postavenie Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny ako zamestnávateľa pre všetkých štátnych zamestnancov a zamestnancov na ústredí a na úradoch a upraviť jeho pôsobnosť najmä v oblasti výkonu štátnej správy, v oblasti zabezpečovania odbornej prípravy a vzdelávania štátnych zamestnancov.
Súčasne sa navrhuje zmeniť postavenie riaditeľa úradu práce z politickej funkcie na funkciu vedúceho štátneho zamestnanca v stálej štátnej službe a upraviť spôsob jeho vymenovania a odvolávania. Na rokovaniach výborov Národnej rady Slovenskej republiky bola viackrát otváraná otázka statusu riaditeľa úradu práce najmä vo vzťahu k jeho odvolateľnosti jeho z tejto funkcie. Viacerí poslanci vyjadrili určitú obavu zo "zabetónovania" riaditeľov úradov práce do budúcnosti tak, že nasledujúce vládne garnitúry by riaditeľov úradu práce nemohli vymeniť. Treba povedať, že zmena v postavení riaditeľa úradu práce sa navrhuje v záujme posilnenia princípu profesionality, stability, pričom táto funkcia sa bude obsadzovať na základe riadneho výberového konania podľa zákona o štátnej službe. Tiež je potrebné uviesť, že riaditeľ úradu práce nebude neodvolateľný, ale bude možné ho z tejto funkcie odvolať v súlade so zákonom o štátnej službe, napríklad ak nevykazuje požadované výsledky pri výkone štátnej služby. Na rokovaní výboru pre sociálne veci bol predložený pozmeňovací návrh, ktorý reaguje na prijatie nariadenia Európskeho parlamentu, Rady o fonde Európskej pomoci pre najodkázanejšie osoby a to tak, že umožňujú ústrediu práce a úradom práce realizovať aj projekty a programy financované z tohto nového fondu. Tento pozmeňujúci návrh, ako aj ostatné pozmeňujúce návrhy, ktoré sú doplnené a uvedené v spoločnej správe, akceptujem a odporúčam ich schváliť.
Ďakujem pekne, skončil som.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

15.10.2014 o 16:19 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:23

Viera Šedivcová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážená pani predsedajúca, ctení kolegovia, kolegyne, dovoľte mi ako určenej spravodajkyni predložiť informáciu o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, pod tlačou 1119 vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci bol určený ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.
V zmysle § 80 ods. 2 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov podávam informáciu o výsledku prerokovania vyššie uvedeného zákona a návrhy na ďalší postup.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1293 z 10. septembra 2014 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom Národnej rady Slovenskej republiky: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona. Návrh zákona odporučili schváliť Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 484 zo 7. októbra 2014, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci uznesením č. 130 z 9. októbra 2014. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj prerokoval vládny návrh zákona 7. októbra 2014, ale neprijal platné uznesenie, nakoľko návrh uznesenia nezískal súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných členov výboru. Výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktoré návrh zákona prerokovali, prijali pozmeňujúce a doplňujúce návrhy uvedené v časti IV tejto informácie.
Gestorský výbor prerokoval návrh spoločnej správy k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony. Uvedené je to pod tlačou 1119. Výbor neprijal platné uznesenie v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady v znení neskorších predpisov. Výbor ma uznesením č. 135 z 9. októbra 2014 poveril v súlade s § 80 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov za spoločného spravodajcu.
Ďakujem. Skončila som. Otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

15.10.2014 o 16:23 hod.

Mgr.

Viera Šedivcová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:28

Július Brocka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán minister, ja som vám pri tom predchádzajúcom bode ob, teda nevyčítal, že to vy ste ten, vy ste sa pričinili k tomu, že vás treba alebo možno zapísať do Guinessovej knihy rekordov. Ja som to adresoval skôr poslancom SMER-u, že oni sa o to pričinili, že by vás určite zapísali do Guinessovej knihy rekordov, lebo ani jeden z nich nevystúpil a teda a vy ste to stihli za dvanásť minút. Ale dobre, nemusíme sa už k tomu vracať. Je to minulosť. Ja som rád, že môžeme teraz diskutovať a je to tak dobre. Dokonca sú tu veci, pri ktorých vás ani nekritizujem, alebo teda vás aj pochválim. Ale keďže som si to vyčerpal v predchádzajúcom bode, teraz sme pri bode, pri ktorom vás budem kritizovať, ale nie dlho, sľubujem. Preto lebo to je návrh, ktorý nie je taký rozsiahly a v podstate sa to dá povedať veľmi stručne.
Tento návrh zákona v tom tzv. sociálnom balíčku, aj keď je o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti sa zamestnanosti alebo vysokej nezamestnanosti týka minimálne. Nijako k vyššej zamestnanosti na Slovensku tento návrh neprispeje. Aj keď dôvodová správa, a vy ste to povedali aj vo svojom úvodnom slove, že cieľom tejto novely je modernizovať, zvýšiť efektivitu práce úradov práce. No, pozrite, ten zámer je potrebný. Súhlasím s vami, pretože efektivita úradov práce pri poskytovaní služieb zamestnanosti je veľmi nízka. Vidíte, ako rastú agentúry po Slovensku, už prekročili číslo tisíc a naozaj teda pôsobia skôr ako úrady práce a oni v mnohom aj teda suplujú činnosť úradov práce. Čiže je potrebné urobiť zásadné zmeny v poskytovaní služieb zamestnanosti.
Tento váš návrh, aj keď to má za cieľ, tak to nijako nerieši. Nemodernizujete služby zamestnanosti, ani nezvyšujete ich efektivitu. Jedinou zmenou, ktorú táto novela prináša, je zrušenie právnej subjektivity úradov práce a ich premena na preddavkové organizácie zapojené na rozpočet ústredia práce, čo inými slovami znamená, že riaditeľov úradov práce bude menovať a odvolávať generálny riaditeľ ústredia práce. Pán minister, celá táto novelizácia má za cieľ zabetónovať vo svojich funkciách súčasných riaditeľov úradov práce. Ak to prejde, pán minister, my to po voľbách zmeníme. Dávam vám verejný prísľub.
Ďakujem za vašu pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.10.2014 o 16:28 hod.

Ing.

Július Brocka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:32

Štefan Kuffa
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Áno, zrušenie právnej subjektivity úradov práce nevyrieši zamestnanosť na Slovensku, tak ako si to povedal, pán kolega. Presne som sa nad tou istou vecou aj ja zamyslel, že asi ako fungujú úrady práce u nás na Slovensku. Ale to je proces dlhodobý. To nie je len proces tých dvoch rokov. Ale v posledných rokoch naozaj odpoveďou na činnosť úradov práce je rast agentúr dočasného zamestnávania. A keď sa to pohybuje kdesi na úrovni 1 200, tak to je naozaj veľmi, veľmi vysoký počet. Úrady práce a štruktúra teda úradov práce za posledných vyše dvadsať rokov opakovane sa menila. A naozaj veľakrát je to tak, že to je skôr politický rozmer, ako ten kde ide o vec, teda jak naozaj riešiť zamestnanosť na Slovensku. Ak bude menovať generálny riaditeľ riaditeľov úradov práce, no tak generálny riaditeľ, za ktorú politickú stranu bude, tak bude v podstate menovať tých riaditeľov jednotlivých úradov práce.
Tento návrh zákona, ktorý tuná je, myslím si, že na Slovensku zamestnanosť nijako neovplyvní, ani ju nezvýši, ani ju nezníži. Neviem vôbec, prečo sa o tomto tuná rozprávame, aj keď možnože, pán minister, máte predstavu nejakú inú o fungovaní úradov práce. Doposiaľ tú právnu subjektivitu mali. Úrady práce fungovali dokonca kedysi samostatne ako samostatné právne subjekty. Potom sa to zlúčilo so sociálnymi odbormi, boli to riaditelia tých odborov sociálneho a úradu práce a taký ten vrchný riaditeľ úradu práce. No toto vnímam ako skôr politický rozmer, ako praktický.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.10.2014 o 16:32 hod.

PhDr.

Štefan Kuffa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:34

Július Brocka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Áno, ďakujem pekne. Tento návrh je iniciatívny návrh ministerstva. Čiže nie je to žiadne odporúčanie ani Európskej komisie, ani Európskej rady, čiže je to vlastná iniciatíva tejto vlády, je to iniciatíva pána ministra. A keďže si myslím, že je to nefér, aby v situácii, keď SMER má všetko dnes, všetky inštitúcie, ešte dokonca aj tie kontrolné, ktoré zo zákona by mali patriť opozícii, že to nie je fér, aby sme zabetónovali smerákov vo svojich funkciách aj po voľbách v roku 2016. A teda ten verejný prísľub, že to treba zmeniť, som dal a som rád, že keď som odchádzal od rečníckeho pultu, že aj kolegovia zo SaS ako súhlasia s týmto mojím prísľubom. Čiže teraz to tak preopakujem, že je to prísľub opozičných poslancov, že naozaj po voľbách toto zmeníme, lebo nepochybujem o tom, že poslanci za SMER tento iniciatívny návrh ministra schvália.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.10.2014 o 16:34 hod.

Ing.

Július Brocka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video