44. schôdza

25.11.2014 - 12.12.2014
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Zodpovedanie otázky

11.12.2014 o 14:32 hod.

Ing.

Ján Počiatek

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Zodpovedanie otázky 14:28

Ján Počiatek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán poslanec som rád, že sa tak intenzívne zaujímate o výstavbu nadradenej cestnej siete v regiónoch. Na druhej strane mi je ale ľúto, že ste nemali rovnaký prístup počas vášho vládnutia, keď v kresle ministra dopravy sedel váš stranícky šéf Ján Figeľ a vy ste boli členom Dozornej rady Národnej diaľničnej spoločnosti. Po mojom nástupe na ministerstvo som totiž nenašiel jediný dokument svedčiaci o tom, že by ste na túto cestu hľadali financovanie. Vaše manažérske rozhodnutie rozhodne prípravu neurýchlili, naopak, oddialili výstavbu o minimálne dva roky. Nič ste totižto neurobili preto.
Proces posudzovania variantov rýchlostnej cesty R4 v úseku Svidník – Prešov a ich vplyvov na životné prostredie bol ukončený už v roku 2009 a na pokračovanie prípravy a výstavby R4 v tomto úseku bol vtedajším ministrom dopravy Ľubom Vážnym určený variant v trase Prešov – Kapušany – Giraltovce – Svidník, pre ktorý sa začali aj v tej dobe pripravovať ďalšie stupne dokumentácie, avšak v októbri 2010 po svojom nástupe pán Figeľ bez zdôvodnenia zmenil vybraný variant vedenia rýchlostnej cesty R4. Národnej diaľničnej spoločnosti, kde ste vy osobne sedeli, trvalo celých 7 mesiacov, kým požiadala v marci 2011 o usmernenie a určenie definitívneho variantu, napriek tomu, že ste si – neviem, akým spôsobom – vybrali ako výhodnejší tzv. modrý variant, ministerstvu pod vedením KDH trvalo ďalších 7 mesiacov, kým až koncom októbra 2011 odpovedalo Národnej diaľničnej spoločnosti a potvrdilo tak rozhodnutie spred vyše roka. Reálne kroky, konkrétne zabezpečenie dokumentácie pre územné rozhodnutie na úsek R4 medzi Hanušovcami a Topľou a Kapušanmi sa začali až za nášho pôsobenia na ministerstve, a to v júni 2012.
Takže výsledky práce v prospech občanov tohto regiónu, na ktoré sa pýtate, nula, neurobili ste žiadne analýzy, o žiadnych rokovaniach s Európskou úniou o financovaní tejto cesty, o štúdii realizovateľnosti, ktorá jediná môže objektívne posúdiť najvhodnejšie trasovanie a spôsob financovania, ste ani nechyrovali. Takže, vážený pán poslanec, myslím si, že máte vy najmenší dôvod sa čudovať tomu, prečo sa to zdržalo minimálne o dva roky.
Ďakujem, skončil som. (Potlesk.)
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

11.12.2014 o 14:28 hod.

Ing.

Ján Počiatek

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:32

Ján Počiatek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Tak ten tu neni. Taký tu neni.

Číž, Miroslav, podpredseda NR SR
Máte slovo.

Počiatek, Ján, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
Ďakujem za slovo. (Reakcie z pléna.)
Vážený pán poslanec, na vašu otázku týkajúcu sa obmedzenia aktívneho volebného práva osobám, ktoré nemajú v obci žiadny vzťah k určitej nehnuteľnosti a sú obyvateľmi voličmi v komunálnych voľbách, odpoviem v dvoch rovinách.
Prvá sa týka ústavného práva voliť, pričom volebné právo je založené na princípe všeobecnosti, rovnosti, priamosti a tajnosti. Vo vzťahu k uvedeným princípom nemožno nikoho diskriminovať pri uplatňovaní jeho práva voliť a byť volený. Uplatnenie volebného práva v komunálnych voľbách je založené na vytváraní zoznamov voličov, v ktorých sú evidovaní voliči s trvalým pobytom v obci bez ohľadu na skutočnosť, či sú evidovaní iba administratívne na obci, alebo ich trvalý pobyt je založený na právnom vzťahu k určitej nehnuteľnosti určenej aj na bývanie.
Ďalej sa vaša otázka týka problému evidencie trvalého pobytu. Vzťah osoby k určitej nehnuteľnosti, teda právny vzťah založený na vlastníctve, zmluvnom vzťahu či inom nešpecifikovanom vzťahu, týkajúci sa práva bývať v nehnuteľnosti, je základom pre evidenciu trvalého pobytu. Nemožno však neevidovať určitú skupinu osôb, ktoré vzhľadom na svoju životnú situáciu nemôžu založiť svoje bývanie v nehnuteľnosti určenej na bývanie na právnom vzťahu a sú odkázané na neustálu migráciu za účelom zabezpečenia obživy a ich evidencia v registroch je založená len na administratívnom princípe, keď obec ich pobytu plní funkciu doručovateľa pre styk takejto osoby s orgánmi verejnej moci.
Ide o systém, ktorý má svoje pravidlá a ich porušenie v individuálnych prípadoch posudzujú príslušné štátne orgány. V tejto súvislosti Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky permanentne komunikuje pri riešení týchto problémov s organizáciami neziskového sektora, ktoré sa zaoberajú ľudskými právami. V konkrétnych prípadoch o obchádzaní predpisov koná na základe podania Ústavný súd Slovenskej republiky.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

11.12.2014 o 14:32 hod.

Ing.

Ján Počiatek

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 14:35

Jozef Mikloško
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. No, pán minister je často asi na cestách a páni úradníci mu pripravujú vždy také odpovede, ktoré netrafia klinček po hlavičke, no ale to už v tomto smere som si zvykol, aj na tému Demänovská dolina, to nie je tu prvýkrát. Viete, že v Demänovskej doline je veľmi aktívna firma J&T, iste aj pozitívne, veľa tam postavila, ale často ide veľmi tvrdo za svojimi záujmami, aj lyžiarskymi, aj inými, a vtedy tam potrebuje mať, samozrejme, v samospráve toho, ktorý to chápe. Čiže už v 2006. Ústavný súd rozhodol, že tie voľby sú neplatné, museli sa opakovať. Odvtedy je to každé štyri roky takto, v 2010. presne tak bolo, v 2014. teraz tiež. A to, že v ústave nemáme, že jedine v tomto paragrafe, že podrobnosti stanoví zákon o voľbách, to umožňuje to, že ľudia sa tesne pred voľbami prihlásia a potom niektorí po voľbách sa odhlásia. To nenastalo teraz, ale to bolo v roku 2006, to bolo v roku 2010, tým pádom sa tam vždy dostalo veľmi pro J&T vedenie.
Čiže minule mi pán Kaliňák odpovedal na túto tému aj písomne na interpeláciu, povedal, že len tí môžu voliť, čo majú priamo svoju nehnuteľnosť v tej obci, kde sú prihlásení.
No určite mnohí v minulosti neboli, boli u jedného človeka desiati, boli v budove, ktorá bola zavretá roky a tak ďalej, čiže nebolo tam všetko kóšer. Netýka sa to iba Demänovskej, tam to ja vidím, lebo občas tam chodím, ale týka sa to mnohých iných dedín, kde sa dá volebný výsledok v komunálnych voľbách veľmi ovplyvniť len tým, že sa tam nasáčkujú ľudia tesne predtým a odsáčkujú tesne potom. Ale nie je to otázka na pána ministra Počiatka, ale je to len komentár, ktorý som si dovolil využiť.
Ďakujem.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

11.12.2014 o 14:35 hod.

Doc. RNDr. DrSc.

Jozef Mikloško

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:35

Ján Počiatek
Skontrolovaný text
Posuniem tento komentár pánovi ministrovi vnútra.
Skryt prepis

11.12.2014 o 14:35 hod.

Ing.

Ján Počiatek

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:35

Ján Počiatek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážené dámy, vážení páni, vážený pán poslanec, nepoznám detaily zmluvy na kúpu posypovej soli pre Banskobystrickú regionálnu správu ciest a predpokladám, že asi ani vy. Nie sú mi známe okolnosti, za akých bola exaktne táto zmluva uzatvorená, ani priame náležitosti tejto zmluvy, ako objemy, záväzky dodávateľa dopraviť komoditu v konkrétnom časovom intervale, konkrétnej kvalite a kvantite, takže ju ťažko hodnotiť a porovnávať ju s rámcovými zmluvami Národnej diaľničnej spoločnosti.
Strategickým záujmom štátu je nepretržité udržiavanie zjazdnosti ciest, tomu musí byť prispôsobený aj systém dodávok posypovej soli Národnej diaľničnej spoločnosti. Uvedené rámcové zmluvy, na ktoré sa pýtate, hovoria o dodávkach posypovej soli, nielen o nákupe samotnej komodity. V súčasnosti má Národná diaľničná spoločnosť dodávky posypovej soli zazmluvnené prostredníctvom dvoch rámcových zmlúv, každú pre inú časť Slovenska. Cena vzišla z verejného obstarávania. Oboch súťaží sa zúčastnili traja uchádzači, pričom Národná diaľničná spoločnosť nezaznamenala žiadne námietky a konečnú cenu vygenerovala elektronická aukcia.
Rámcové zmluvy definujú aj lehoty dodávky posypovej soli, ktoré sú závislé na jej spotrebe, pričom zmluvní partneri sú napr. povinní na základe požiadavky NDS dodať 1 050 ton do 24 hodín, 2 800 ton do štyroch dní, 7 000 ton do siedmich dní. Zmluvný vzťah s takto definovanými termínmi zabezpečuje zákonnú povinnosť NDS zaistiť zjazdnosť diaľnic a rýchlostných ciest, pretože predpovedať potrebné množstvo na doplnenie skladov, respektíve spotrebu soli na dlhšie obdobie nie je z dôvodu nepredvídateľnosti počasia dosť dobre možné.
Kótovanie posypovej soli na komoditnej burze je relatívnou novinkou, starou iba niekoľko mesiacov. Tento spôsob nákupu nebol v čase v priebehu verejného obstarávania ešte k dispozícii. Cena na komoditnej burze, ktorú spomínate vo vašej otázke, nie je cenou za dodávky komodity zohľadňujúcou aj pohotovosť dodávateľa či prísne termíny dodávok v prípade nepriaznivého počasia. Takisto treba vziať do úvahy objemy soli obchodovanej na komoditnej burze, aktuálna ponuka hovorí o 2 500 tonách v mesiacoch december 2014 až marec 2015. Len pre informáciu, spotreba soli Národnou diaľničnou spoločnosťou presiahla v minulosti v zimnom období aj objem 20 000 ton za mesiac.
Napriek vyššie uvedeným komplikáciám pri zabezpečovaní soli prostredníctvom komoditnej burzy v súčasnosti Národná diaľničná spoločnosť posudzuje možnosť nákupu posypovej soli aj cez tento kanál. Podmienkou však musí byť aj súlad nákupu cez komoditnú burzu so zákonom o verejnom obstarávaní, ktorý aj momentálne Úrad pre verejné obstarávanie posudzuje. Ak by Úrad pre verejné obstarávanie takýto súlad konštatoval, Národná diaľničná spoločnosť môže začať proces vstupu na komoditnú burzu, kde ale ako subjekt nemôže obchodovať priamo, musí to urobiť prostredníctvom zazmluvneného komisionára, ktorý by priame nákupy pre NDS aj potom realizoval. Čiže komisionára bude potrebné najskôr obstarať, na čo je ale Národná diaľničná spoločnosť pripravená v prípade, že to bude v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní.
V prípade vstupu na komoditnú burzu a za predpokladu, že by aktuálne kótované ceny boli pre NDS výhodné, by doterajšie rámcové zmluvy slúžili na vykrývanie nárazových dní počas zimného obdobia, kedy je kľúčová najmä rýchlosť dodania a objem, potrebný objem dodávok v daný moment. Predpokladáme, že nákup prostredníctvom komoditnej burzy by mohlo zabezpečiť hlavne úvodné naplnenie skladov v jednotlivých strediskách údržby pred začiatkom zimnej údržby alebo v tých hluchých časoch dopĺňanie skladov za také ceny, ak vôbec také ceny budú vtedy kótované.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

11.12.2014 o 14:35 hod.

Ing.

Ján Počiatek

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 14:44

Pavol Zajac
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem vám za odpoveď, pán minister. Veľmi dobre chápem, že to nie je len o nákupe, ale aj o doprave a o lehotách dodávok a príslušných objemoch, ktoré NDS-ka má určite nie malé. Ale naozaj, keď tá istá firma v tom istom čase podpíše zmluvu s tým banskobystrickým, regionálnou správou ciest za čiastku, ktorá je zhruba o 50 % lacnejšia, a nám sa ozvali firmy, ktoré povedali, že sú schopné dodávať soľ za 70 eur, a komunitná burza núka za 75, čo je za polovičku čiastky oproti tomu, ako to obstarala NDS, určite by bolo potrebné pozrieť sa na podmienky a kritériá tejto súťaže, ako to bolo vypísané.
Na druhej strane som rád, že aj pod tlakom médií, možno naivne sa domnievam, aj mojej otázky NDS-ka uvažuje nad tým, že by aj z týchto zdrojov lacnejšie získavala túto posypovú soľ, lebo, vrátim sa k mojej pôvodnej otázke, či posypovú soľ za takúto čiastku pri tých objemoch, aké majú tieto firmy zabezpečiť pre NDS v najbližších troch rokoch, či ten rozdiel, ktorý je pomaly 10 mil. eur, či považujete za efektívne nakladanie s verejnými financiami.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

11.12.2014 o 14:44 hod.

Ing.

Pavol Zajac

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:45

Ján Počiatek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Napriek tomu, že som podrobne podľa môjho názoru už na toto všetko odpovedal, ešte doplním, že NDS sa touto myšlienkou nezapodieva pod tlakom médií a už vôbec nie pod vaším tlakom, už sa zaoberá tou otázkou dlhšie a čaká na stanovisko Úradu pre verejné obstarávanie, či nákup cez komoditnú burzu je z tohto pohľadu kompatibilný s ich formou alebo s ich možnosťami obstarávania. Ak bude, Národná diaľničná spoločnosť víta takú možnosť, že bude môcť nakupovať za také ceny, ak budú naozaj také ceny kótované a tie objemy dostačujúce. Je úplne evidentné, že kľúčový vplyv na cenu majú tie nárazové množstvá, ktoré sú napríklad v prípade Národnej diaľničnej spoločnosti, ja už som to tu citoval, tá reakčná doba do 24 hodín alebo do 4 dní alebo do 7 dní určite tú cenu modifikuje.
Určite sa pozriem a nechám si rozanalyzovať aj súťažné podklady, ktoré tu boli použité, a keďže sú to len rámcové zmluvy, kedykoľvek môže nakupovať Národná diaľničná spoločnosť tú soľ výhodnejším spôsobom. Ale musí mať garantovanú 100-percentnú istotu a nemôže bez toho existovať, preto je to aj na tri roky, aby bola nespochybniteľná garantovaná istota, že napríklad keď bude zle, tak do 24 hodín, do 4 dní, do 7 dní sú schopní tisíce ton dostať do svojich skladov, keď budú potrebovať. Komoditná burza, ako som aj povedal, ponúka rámec, ktorý je zďaleka nedostačujúci v tento moment, ale môže, môže to byť v budúcnosti ináč, bodaj by bolo, že by si vedeli naskladňovať priebežne sklady za tieto nižšie ceny v kľude bez nejakej hektiky, bez paniky, bez vplyvu počasia. Ale otázka je, že aké tie ceny naozaj budú, lebo tie sa na tej burze asi meniť budú, a hlavne, aké to budú objemy.
Skončil som.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

11.12.2014 o 14:45 hod.

Ing.

Ján Počiatek

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:48

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán podpredseda Národnej rady.
Vážený pán poslanec, podmienky poskytovania peňažného príspevku na osobnú asistenciu sú ustanovené zákonom č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Cieľom osobnej asistencie je okrem iného podporiť nezávislosť fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím vrátane nezávislosti od rodinných príslušníkov a umožniť plniť si prirodzene svoje rodinné roly. Osobná asistencia je určená pre tie fyzické osoby s ťažkým zdravotným postihnutím, ktoré chcú rozhodovať o svojom živote, chcú organizovať svoje každodenné aktivity, chcú nezávisle rozhodovať o tom, čo budú robiť bez ohľadu na ťažké pocity zaviazanosti a vďačnosti voči svojmu okoliu – k rodičom, súrodencom, partnerom, susedom, prípadne priateľom. S ohľadom na túto skutočnosť bola pri peňažnom príspevku na osobnú asistenciu v minulosti úplne vylúčená možnosť zabezpečovania osobnej asistencie zo strany rodinných príslušníkov fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím.
Vzhľadom na požiadavku fyzických osôb s ťažkým zdravotným postihnutím umožniť vykonávanie niektorých činností osobnej asistencie, ktoré majú prevažne intímny charakter, zo strany ich rodinných príslušníkov, boli podmienky následne v tomto smere zmenené. Právna úprava umožňuje poskytovať peňažný príspevok na osobnú asistenciu aj vtedy, ak osobnú asistenciu vykonávajú rodinní príslušníci fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím, avšak len v určitom rozsahu a len pre vybrané činnosti osobnej asistencie. Konkrétne ide o nasledovné činnosti: Vstávanie, líhanie, polohovanie, osobná hygiena, obliekanie, vyzliekanie, podávanie liekov a pomoc pri akútnom ochorení. Rodinní príslušníci môžu vykonávať aj artikulačné tlmočenie, taktilné tlmočenie, tlmočenie v posunkovej reči a sprostredkovanie komunikácie pre sluchovo postihnuté osoby a pre hluchoslepé osoby.
Okruh rodinných príslušníkov fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím a ďalších osôb, na ktorých sa vzťahujú uvedené podmienky, je ustanovený v § 22 ods. 4 a 5 citovaného zákona. Medzi tieto osoby patria: manžel, manželka, rodičia, samozrejme, po dosiahnutí plnoletosti dieťaťa, ďalej deti, starí rodičia, vnuci, súrodenci, nevesta, zať, svokor, svokra fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím.
Uvedené osoby môžu vykonávať činnosti vymedzené v § 22 ods. 5, a to len v ročnom rozsahu hodín osobnej asistencie určenom v komplexnom posudku, najviac však 1 460 hodín ročne. Zároveň je v § 23 ods. 5 zákona o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ustanovený limit vykonávania osobnej asistencie zo strany rodinných príslušníkov fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím najviac 4 hodiny denne. Situácia, kedy pomoc od fyzickej osoby poskytne osobe s ťažkým zdravotným postihnutím jej rodinný príslušník, je riešená prostredníctvom peňažného príspevku na opatrovanie, to znamená paragrafy 39 a 40. Vhodná forma kompenzácie sa určuje v rámci individuálneho posúdenia, ktoré predchádza poskytnutiu konkrétneho príspevku.
V prípade prijatia navrhovanej legislatívnej zmeny by existencia dvoch príspevkov stratila opodstatnenie. Vzhľadom na priznávanie alebo priaznivejšie podmienky poskytovania peňažného príspevku na osobnú asistenciu, čo sa týka výšky príspevku, výšky, ochrana príjmu, by väčšina poberateľov peňažného príspevku na opatrovanie prešla do systému osobnej asistencie. Toto by predstavovalo výrazný finančný vplyv na štátny rozpočet. Jednoznačne by sa zvýšil tlak rodiny na fyzickú osobu s ťažkým zdravotným postihnutím, aby jej osobnú asistenciu nevykonávali cudzie osoby, ale výlučne len rodinní príslušníci, a to v snahe zvýšiť príjem rodiny. Poprela by sa tak aj možnosť slobodnej voľby fyzickej osoby so zdravotným postihnutím na výber osobného asistenta a zvýšila by sa závislosť na rodinných príslušníkoch.
Ďakujem. Skončil som, pán podpredseda.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

11.12.2014 o 14:48 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:48

Jozef Mikloško
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán minister, ste mi to vyčerpávajúco vysvetlili. Nevedel som, že je tá možnosť, teda aj keď je obmedzená. Na druhej strane si myslím, že nejde len o nejakú závislosť alebo o nejaké peniaze, ale keď je niekto doma a môže sa venovať svojmu ťažko zdravotne postihnutému, iste to neni ľahká situácia pre celú rodinu, a bol by ochotný to z rodiny robiť, tak sa mi zdá, že by tej empatie a starostlivosti mohlo byť viacej voči nemu a nebolo by to také vždy snáď, nie vždy, ale niekedy úradné a niekedy aj s konfliktami s tými domácimi príslušníkmi. Samozrejme, na toto majú poukázať ľudia, ktorí sú blízko tohto.
A mám takú pripravenú novelu, ktorá by toto mohla proste buď, alebo navrhnúť s tým, že hovorím, som nevedel, že už aj teraz je tá možnosť, aj keď nie v takom rozsahu, ako sme si to my predstavovali. Tak skôr sa opýtam teda ešte ako poslednú otázku, že myslíte, že je nejaký priestor pre novelu, ktorá by dala väčší priestor práve rodinným príslušníkom, ktorí by asistovali pri ťažko zdravotne postihnutých doma?
Skryt prepis

11.12.2014 o 14:48 hod.

Doc. RNDr. DrSc.

Jozef Mikloško

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:54

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán poslanec, akákoľvek novela takéhoto charakteru zákona by mala predchádzať veľmi vážnej konzultácii a komunikácii príslušných organizácií, ktoré reprezentujú jednotlivé typy zdravotne postihnutých. Je zriadený výbor, ktorý pôsobí pri ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny pre osoby s ťažkým zdravotným postihnutím, ktorá, to je štruktúra, myslím, že vy viete, v rámci Rady vlády pre ľudské práva, kde sa pravidelne preberá legislatíva a proste akékoľvek kroky, ktoré by súviseli so zmenou legislatívy osôb tohto charakteru. To znamená, odporúčal by som ísť touto cestou.
Zároveň dávam do povedomia, že v súčasnosti mám v medzirezortnom pripomienkovom konaní dva návrhy zákona. Jeden návrh zákona je o takzvanom detskom ombudsmanovi alebo komisárovi a druhý návrh zákona je o ombudsmanovi ťažko zdravotne postihnutým, tiež sa má volať komisár. Idem zriaďovať nie pri našom ministerstve, ale mimo ministerstva takéto inštitúcie, tým chceme odťažiť aj tú agendu, ktorú má verejný ochranca práv v tom všeobecnom slova zmysle, možnože aj to je priestor, kde by sa dali isté veci následne konzultovať, pretože ja zatiaľ neevidujem takéto požiadavky prostredníctvom organizácií, ktoré reprezentujú jednotlivé typy zdravotného postihnutia, že by po takejto novele volali. Každopádne si myslím, že sú to možnosti a priestor, ktoré by bolo v tomto prípade potrebné využiť, pretože by to nemal byť len subjektívny pohľad ministra a jeho úradníkov, ale v prvom rade ľudí, ktorých sa to bezprostredne dotýka.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

11.12.2014 o 14:54 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video