46. schôdza
27.1.2015 - 13.2.2015
Loading the player...
Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge
Vystúpenie s faktickou poznámkou
28.1.2015 o 16:19 hod.
doc. PhDr. DrSc.
Dušan Čaplovič
Videokanál poslanca
Vystúpenia
Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
28.1.2015
16:17
16:17
Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:17
Martin Poliačik
Ďakujem veľmi pekne. Pán kolega, nie som si istý, či sme si neporozumeli, alebo ste zámerne niektoré moje veci pootáčali, ale skúsim to uviesť na pravú mieru.
Ja som nehovoril o tom, že tie, tie zvyšovania, znižovania normatívov sú na základe vycucania z prstu. Ja som povedal, že mám podozrenie, že sú na základe lobistických tlakov. A to, čo si ty urobil, že si mi vymenoval presne tých ľudí, ktorí tie lobistické tlaky...
Ja som nehovoril o tom, že tie, tie zvyšovania, znižovania normatívov sú na základe vycucania z prstu. Ja som povedal, že mám podozrenie, že sú na základe lobistických tlakov. A to, čo si ty urobil, že si mi vymenoval presne tých ľudí, ktorí tie lobistické tlaky...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2015
16:19
16:19
Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:19
Dušan Čaplovič
Ďakujem. Ja budem, samozrejme, reagovať, to, čo povedal pán spravodajca, pán poslanec Petrák. Áno, sú dôležité aj názvy škôl, lebo často podľa názvov škôl si rodičia a žiaci vyberajú tie školy. Ak poviem, že sme otvorili systém pre návrat k priemyslovkám, naozaj elektrotechnická priemyslovka, strojnícka priemyslovka, či už v Bratislave alebo v Trnave, budem vyberať príklady, alebo Elektrotechnická priemyslovka v Liptovskom Hrádku, alebo...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2015
16:21
16:21
Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:21
Zoltán Daniš
Ďakujem, pán podpredseda. Dovoľte mi tiež zopár poznámok k danej problematike. Vážený pán kolega Petrák, chcem hneď úvodom potvrdiť, skutočne súhlasím s tvojím pohľadom, ktorý si prezentoval pri riešení tejto problematiky. Myslím si, že veľmi užitočný bol aj exkurz do problematiky a do procesu vôbec duálneho vzdelávania.
Chcem zopakovať, ako je, samozrejme, už známe, že kedysi si podniky, veľké podniky zvlášť pripravovali...
Chcem zopakovať, ako je, samozrejme, už známe, že kedysi si podniky, veľké podniky zvlášť pripravovali...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2015
16:21
16:21
28.1.2015
16:23
16:23
Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:23
Štefan Kuffa
Tak ako tu už v rozprave zaznelo, ale veľkým problémom je naozaj to, že mladí ľudia študujú študijné odbory, o ktoré trh práce veľakrát nemá záujem. A toto je ten jeden z najväčších problémov. Môže sa viesť tuná diskusia, či humanitné alebo technické smery, ale ja som tiež tak osobne presvedčený, že tie technické, to technické zameranie ako tých študentov akosi nám tuná chýba. Strojárenský priemysel vykazuje tuná nedostatok pracovných síl a...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2015
16:26
16:26
Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:26
Martin Fecko
Ďakujem pekne. Škoda, že nemôžem dať svoj čas, ktorý asi nevyčerpám, iným kolegom, ktorí to nestihli, ale dobre, je to tak. Takže, pán kolega, mňa zaujala na vašej rozprave jedna myšlienka, a síce, že ste proti násilnému združovaniu sa, či už v nejakých zväzoch alebo aj v komorách. Super, to je aj moje cítenie tohto sveta v týchto oblastiach. A preto mi je záhadou, že prečo, keď sme chceli naplniť vaše myslenie, aby bolo dobrovoľné...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2015
16:26
16:26
Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:26
Ľubomír Petrák
Ďakujem pekne. Ja ďakujem všetkým za faktické poznámky. Chcem povedať v zásade len tri, tri také reakcie.
Prvá. Pán kolega Jurzyca, ja som nehovoril, že štruktúra technických odborov je dobrá. My sme sa bavili o tom, humanitné verzus technické. Nárast študentov na humanitných smeroch je exponenciálny voči nárastu študentov na technických. Ale ja nehovorím, že štruktúra technických odborov je dobrá, lebo aj technické odbory...
Prvá. Pán kolega Jurzyca, ja som nehovoril, že štruktúra technických odborov je dobrá. My sme sa bavili o tom, humanitné verzus technické. Nárast študentov na humanitných smeroch je exponenciálny voči nárastu študentov na technických. Ale ja nehovorím, že štruktúra technických odborov je dobrá, lebo aj technické odbory...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2015
16:29
16:29
Uvádzajúci uvádza bod 16:29
Juraj Draxler
Ďakujem, pán predsedajúci. Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte, aby som v záverečnom slove reagoval na rozpravu. Tento zákon v časti, ktorá sa venuje duálnemu vzdelávaniu, myslím si, pomerne technokraticky reaguje predovšetkým na dva trendy. Tým prvým je pokles počtu kvalifikovaných pracovníkov v nižších populačných ročníkoch. Jednoducho starne nám pracovná sila a hrozí, že jej bude nedostatok. Tým druhým je zvyšujúca...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2015
16:37
16:37
Uvádzajúci uvádza bod 16:37
Juraj Draxler
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte, aby som v stručnosti uviedol návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 185/2009 Z. z. o stimuloch pre výskum a vývoj a o doplnení zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov.
Návrh zákona predkladáme mimo plánu legislatívnych úloh vlády a reagujeme ním na zmenu v predpisoch Európskej únie. Prvého júla 2014...
Návrh zákona predkladáme mimo plánu legislatívnych úloh vlády a reagujeme ním na zmenu v predpisoch Európskej únie. Prvého júla 2014...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2015
16:39
16:39
Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:39
Dušan Čaplovič
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, dámy a páni, poslanci a poslankyne Národnej rady, dovolím si predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 185/2009 Z. z. o stimuloch pre výskum a vývoj a o doplnení zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov, tlač č. 1285, vo...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis