48. schôdza

10.3.2015 - 18.3.2015
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.3.2015 o 16:26 hod.

Mgr.

Gábor Gál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Uvádzajúci uvádza bod 15:58

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pani predsedajúca. Dámy a páni, dovoľte mi uviesť teda návrh zákona z dielne rezortu vnútra.
Predložením návrhu zákona sa predovšetkým transponujú prepracovaná prijímacia smernica a prepracovaná procedurálna smernica, ktoré upravujú konanie o medzinárodnej ochrane. Zmeny sa dotknú najmä maloletých bez sprievodu, ktorí už nebudú z dôvodu konania o udelenie azylu premiestňovaní do azylových zariadení ministerstva vnútra, ale zostanú v zariadeniach sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately.
S cieľom podporiť sebestačnosť žiadateľov o azyl sa im umožní prístup na trh práce o tri mesiace skôr ako doposiaľ. V súlade s prepracovanou prijímacou smernicou bude ministerstvo vnútra osobitne postupovať voči žiadateľom, ktorí na základe individuálneho posúdenia ich stavu potrebujú osobitné procesné záruky a taktiež bude zisťovať a napĺňať osobitné potreby zraniteľných osôb. Na tento účel budú pravidelne preškoľovaní zamestnanci, ako aj príslušníci Policajného zboru.
Nanovo sa ustanovujú výnimky z práva zotrvať na území Slovenskej republiky a rozhodovanie o opakovane podaných žiadostiach o udelenie azylu.
V súvislosti so zmenami týkajúcimi sa maloletých bez sprievodu v konaní o azyle sa novelizuje zákon aj o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele. Detský domov bude vytvárať podmienky na vykonanie pohovoru s maloletým žiadateľom o azyl a taktiež bude povinný oznámiť ministerstvu vnútra, že dieťa, ktoré je žiadateľom o azyl, bez súhlasu opustilo detský domov. Zdržiavanie sa maloletého bez sprievodu mimo detského domova bez jeho súhlasu bude dôvodom na zastavenie konania o udelenie azylu.
Návrh ďalej obsahuje zmeny Občianskeho súdneho poriadku, zákona o poskytovaní právnej pomoci osobám v hmotnej núdzi a zákona o pobyte cudzincov.
V dôsledku navrhovaných zmien v Občianskom súdnom poriadku bude pred súd v azylových veciach rozhodujúci skutkový stav v čase vyhlásenia alebo vydania rozhodnutia súdu a nie v čase vydania napadnutého rozhodnutia.
V novele zákona o poskytovaní právnej pomoci osobám v hmotnej núdzi sa upravuje režim poskytovania právnej pomoci v konaní o zaistení štátneho príslušníka tretej krajiny a v konaní o zaistení žiadateľa o udelenie azylu. Právna pomoc v uvedených konaniach sa bude poskytovať v procesne obdobnom režime, ako je tomu pri konaní o administratívnom vyhostení.
Nevyhnutné zmeny súvisiace s transpozíciou, ako aj zapracovanie požiadaviek aplikačnej praxe obsahuje aj novela zákona o pobyte cudzincov. Navrhovanými zmenami dôjde k čiastkovým úpravám v oblasti podávania žiadosti o udelenie pobytu a predkladania dokladov k žiadostiam. Rozširuje sa taktiež okruh osôb, ktorým policajný útvar vydá cudzinecký pas, o osoby, ktoré získali dlhodobý pobyt na základe poskytnutej doplnkovej ochrany.
Toľko na úvod. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

12.3.2015 o 15:58 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:01

Peter Šuca
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážená pani predsedajúca, vážený podpredseda vlády, milé panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre obranu a bezpečnosť za spravodajcu k návrhu uvedenému zákona (tlač 1407). Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 30. apríla 2015 a gestorský výbor do 4. mája 2015.
Ďakujem, pani predsedajúca, skončil som, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

12.3.2015 o 16:01 hod.

PaedDr.

Peter Šuca

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:03

Martin Poliačik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pani predsedajúca. Len popravde, neviem, ako sa mám vyrovnať s touto situáciou, ja tu mám 5 strán pomerne malým písmom popísaných poznámok k tomuto zákonu, ale zrejme si ich nechám na druhé čítanie. Pôjdem teda iba po úplne základnej myšlienke, lebo nepredpokladám, že by sme sa dostali do nejakej konkrétnejšej diskusie s pánom ministrom financií, ani to od neho v zásade nečakám.
Poviem len všeobecne. Na príklade jedného prípadu sa z posledných troch týždňov, za ktorý, ale musím povedať, že ministerstvu vnútra patrí veľká pochvala. Existoval, bol pár, ktorí boli utečenci, myslím, z Afganistanu, ktorí v Afganistane ešte neboli zobratí ako manželia a po ceste na úteku sa zobrali. V Bulharsku obidvaja požiadali o azyl, neviem, akým spôsobom potom pokračovali v ceste, ale stalo sa to, že v Čechách boli obidvaja zadržaní. Z nejakého dôvodu v Čechách ostala tá žena zadržaná naďalej a muž bol deportovaný do Bulharska, kde prvýkrát požiadal o azyl, podľa súčasných podmienok musí byť v podstate dopravený do krajiny, kde prvýkrát požiadal o azyl, a tá sa potom vysporiadava s jeho ďalšou situáciou. Nanešťastie sa stalo, že na území Slovenska mu bola diagnostikovaná rakovina vo finálnom štádiu, to znamená, že nebolo možné ďalej postupovať v jeho presune, a teraz sme sa dostali do situácie, že umierajúci človek ostal separovaný od svojej družky, ktorá zostala zaistená v Čechách. A začal sa kolotoč vlastne, ktorý mal smerovať k jednoduchej ľudskej záležitosti, aby títo dvaja ľudia aspoň na tie posledné chvíle jeho života mohli byť spolu.
Veľká vďaka patrí slovenskej ombudsmanke, českej ombudsmanke, takisto ministerstvu vnútra, ktoré poskytlo pomerne promptne všetky potrebné, teda vykonalo všetky potrebné kroky, a táto žena nakoniec sa dostala do situácie, že mohla tých pár chvíľ posledných stráviť so svojím už vtedy manželom.
Len vlastne na celom tom postupe sa odhalili, sa odhalila tá potreba jednotnej azylovej politiky európskej, pretože pre takýchto ľudí, ktorí v podstate častokrát sú prenasledovaní aj vo svojej vlastnej krajine, nenastáva ako keby vykúpenie v tom momente, keď sa im podarí opustiť životu ohrozujúcu situáciu a dostávajú sa niekde, kde by mohli svoj život zásadne zmeniť, ale práve vďaka tým papierovačkám a naťahovačkám, ktoré sú s tým spojené, sa pre nich môže začať ďalšie peklo.
A tých 5 strán, ktoré tu mám pripravené, sa bude snažiť niečo s tým urobiť. Jeden príklad za všetky. V súčasnom stave ak máme utečencov, ktorí chcú žiadať o azyl po ceste cez ukrajinskú hranicu, tak vlastne je jediná možnosť, ako to môžu urobiť, je na hraničnom prechode. Vtedy sa dostávajú do kontaktu s príslušným orgánom, u ktorého môžu požiadať o azyl a tým pádom by bolo možné ich umiestniť v azylom dome a začala by ich klasická vybavovačka papierov a všetkého potrebného na to, aby azyl, poprípade potom nejaké lepšie postavenie na slovenskom území bolo zabezpečené. Lenže na to, aby oni mohli požiadať o azyl na slovenskom hraničnom priechode, by najprv museli byť vybavení ukrajinskou stranou, čo, samozrejme, oni nemajú povinnosť pomáhať každému utečencovi, aby sa mohol dostať na schengenskú hranicu, kde by mohol dajme tomu z dôvodu, že je prenasledovaný vo vlastnej krajine, požiadať o azyl. Tým pádom väčšina týchto ľudí končí na ukrajinskej strane, či už zatknutím, alebo uväznením, alebo - alebo vlastne my sa ani nedozvieme, že akým spôsobom.
Za všetko svedčí štatistika, myslím, že za celý minulý rok máme jediného jedného žiadateľa o azyl, ktorý bol podaný na hraničnom priechode. Všetko ostatné bolo odfiltrované na ukrajinskej strane. Bol to občan Beninu, ktorý vstúpil do azylového konania na hraničnom prechode v Ubli.
Je úplne prirodzené, že väčšina ľudí, ktorí chcú požiadať o azyl, prekračujú ilegálne hranicu. Oni sú na úteku a v podstate čakajú, kým ich niekto chytí, a tomu človeku chcú potom dať do ruky tú žiadosť a požiadať o azyl. Len podľa slovenskej legislatívy, ktorá inak je podľa môjho názoru v rozpore s medzinárodným právom, nie je ten príslušník, ten vojak alebo ten policajt, ktorý ich chytí na tej hranici, príslušným orgánom na to, aby s nimi takéto niečo mohol vybavovať. A zákon hovorí, že pokiaľ cudzinca nezaistí, vydá mu doklad na prepravu do azylového zariadenia. No len on ho väčšinou zaistí. Tým pádom je zaistený, nezačína sa s ním azylové konanie a konáme vlastne, správame sa k nemu nie ako k žiadateľovi o azyl, ale ako k človeku, ktorý len nezákonným spôsobom prekračoval hranice.
Takýto návod jednoznačne uprednostňuje zaistenie, a teda pozbavenie osobnej slobody pred riešením, ktoré by, ktorým by bolo teda logické umiestnenie v azylom zariadení. A takýchto problémov máme v tom procese niekoľko.
Ďalší problém je, ale ten nesúvisí s týmto zákonom, samotná cudzinecká polícia v Bratislave. Ja mám to z prvej ruky, keďže moja manželka je česká občianka, aj na nich sa vzťahujú iné pravidlá ako na slovenských občanov a spôsob, akým sa komunikuje s ľuďmi na oddelení cudzineckej polície, aj s ľuďmi, ktorí s veľkými peniazmi prichádzajú na Slovensko ako experti pracujúci v medzinárodných korporáciách a firmách, určite nezodpovedá štandardu 21. storočia v Európe a takisto by to chcelo nápravu. Koniec koncov nedávne reportáže o tých nocujúcich žiadateľoch o vybavenie pred príslušnou cudzineckou políciou hovoria za všetko.
Preruším to v tejto chvíli. Nemyslím si, že je potrebné hovoriť viac. Mám viacero pripomienok a veľmi rád s pánom ministrom sa o nich porozprávam v druhom čítaní.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

12.3.2015 o 16:03 hod.

Mgr.

Martin Poliačik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:11

Gábor Gál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán podpredseda. Chcem využiť túto možnosť reagovať aj na pána poslanca Poliačika, že mnoho tých vecí, ktoré spomenul, sú pravdivé. Jednak tento zákon, ako vítam tento zákon, však tú úpravu od nás vyžaduje Európska únia.
Ale tie záverečné slová, čo sa týka tej cudzineckej polície, poznám tiež to tam z vlastnej skúsenosti. Je to predovšetkým o materiálnom a finančnom a personálnom zabezpečení. Čiže to by, práve teraz sa teším, že pán minister financií sedí na kresle navrhovateľa, nie pán minister vnútra, lebo to je predovšetkým o financiách, že, pán minister? Potom do rozpočtu kapitoly ministerstva vnútra treba nejaké peniažky pridať, aby tá cudzinecká polícia v Bratislave vedela pracovať fakt v dôstojnejších podmienkach.
Ale keďže nie je tu pán minister, tak nevystúpim v rozprave, nechám to tiež potom na výbor a potom na druhé čítanie.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.3.2015 o 16:11 hod.

Mgr.

Gábor Gál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:12

Jozef Mikloško
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Ja tiež vítam implementovanie tejto smernice, transpozície. Iste treba súhlasiť s tým, že sa zjednocuje konanie o azyle, zabezpečujú sa rovnaké podmienky pre prijímanie žiadateľov a tak ďalej atď. Aj to, že deti už nepôjdu do azylových zariadení, kde sú tie podmienky všelijaké, všelikto tam býva, ale že pôjdu do zariadení sociálnoprávnej ochrany detí, sociálnej kurately, ktoré predsa len sú šité pre malé deti a je tam odborný personál atď.
Ja len chcem upozorniť, že implementácia smernice je zvláštna v tom, že ona musí platiť aj pre Talianov, kde ročne prijmú 200-tisíc cudzincov a mnohí z nich žiadajú o azyl a stále sa tam valí z juhu, a iná je aj pre Slovensko, ktoré prijme ročne 10 žiadateľov teda, alebo uzná ich za azylových.
Ja som v tomto smere dal ministrovi vnútra interpeláciu na túto tému, že presne príliš málo túto azylovú možnosť využívame. Samozrejme, je to aj na doplnenie našich odborníkov alebo na doplnenie ľudí, keď sa deti nerodia, samozrejme, veľmi opatrne to treba ísť. On mi dal aj odpoveď, kde mi dal zoznam mnohých, ktorí žiadajú, ale len málo dostanú túto možnosť. Samozrejme, aj cudzineckú políciu som sa snažil nejako vylepšiť v tom, že nevedia reči, že tam pozerajú aj na legálneho človeka, ktorý sem príde na štúdium alebo na nejakú stáž, tak isto ako na človeka, ktorý príde z ulice a bohviečo tuná všetko chce. No.
Ja by som to chcel povedať, že teraz je šanca to zlepšiť. Naozaj to prenasledovanie kresťanov vo svete, najmä v krajinách teda Stredného východu, Blízkeho východu, je hrozné a teraz by sme mali niečo konkrétne v tomto smere spraviť, tam je... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.3.2015 o 16:12 hod.

Doc. RNDr. DrSc.

Jozef Mikloško

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:14

Martin Poliačik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za podporu potreby reformy cudzineckej politiky a polície zo strany poslanca Gála.
A k poslancovi Mikloškovi, ono, myslím si, že nie je úplne správne, aby sme posudzovali nutnosť pomoci podľa konfesného, podľa konfesného vyznania. Ono častokrát tí utekajúci a tí utečenci sú v rovnakom ohrození života, buď z dôvodu, že kresťan uteká pred moslimom, ktorý si islam vykladá mylne, alebo moslim uteká pred moslimom, ktorý si ho vykladá inak. Ono koniec koncov, keď sa pozrieme na praktiky hnutia ISIS, tak tam v zásade čokoľvek im padne do rúk, tak má problém. Buď sú to nehodní moslimovia, alebo sú to ľudia iného vierovyznania, alebo sú to ľudia bez vyznania. V zásade, keď je niekto tak choro nastavený ako títo ľudia, tak tí, ktorí pred nimi utekajú, majú rovnaký problém bez ohľadu na to, akého sú vierovyznania.
A myslím si, že keď už ideme, keď by sme chceli, nemyslím si, že ideme, ale ak by sme chceli reformovať azylovú politiku, tak máme skúmať úroveň utrpenia toho konkrétneho človeka a situáciu, z akej sa k nám dostal, bez ohľadu na to, či je to prenasledovaný moslim, kresťan alebo ktokoľvek iný.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.3.2015 o 16:14 hod.

Mgr.

Martin Poliačik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:16

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán podpredseda. Návrh zákona o registri adries a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa predkladá na základe Národnej koncepcie informatizácie verejnej správy, ktorá ustanovuje architektúru integrovaných informačných systémov verejnej správy a princípy zavádzania elektronických služieb na Slovensku.
Dôvodom na vypracovanie návrhu zákona je potreba legislatívnej úpravy jedného zo základných registrov podľa Národnej koncepcie informatizácie verejnej správy, a to registra adries.
Register adries, ktorý sa predmetným návrhom zákona má zriadiť, bude obsahovať informáciu o adresách a adresných bodoch bytových budov a nebytových budov na území Slovenskej republiky bez ich väzby na osoby, ktoré k nim disponujú právami, a to na účely ich využitia ako referenčných údajov inými orgánmi verejnej moci vrátane vyšších územných celkov a obcí pri výkone ich pôsobnosti. Zároveň bude tento register významnou podporou zložiek integrovaného záchranného systému.
Nová databáza údajov prispeje k zlepšenej orientácii zasahujúcej rýchlej zdravotnej pomoci, hasičov, Policajného zboru, ale aj obecných polícií či subjektov zabezpečujúcich zásahy pri poruchách vody, plynu a elektriny. Činnosť týchto zložiek sa tým stane rýchlejšia a efektívnejšia, pretože sa zavádza nový inštitút, ktorým je tzv. adresný bod ako geopriestorový údaj označujúci polohu vstupu do každej bytovej budovy a každej nebytovej budovy.
V nadväznosti na elektronizáciu verejnej správy sa novelizuje aj zákon o občianskych preukazoch, v ktorom sa umožňuje elektronicky požiadať o vydanie nového občianskeho preukazu pri skončení doby jeho platnosti, pri zmene trvalého pobytu, ako aj elektronicky oznámiť stratu alebo odcudzenie občianskeho preukazu. To umožní znížiť neproduktívny čas občanov strávený administratívnym vybavovaním a prispeje to k poskytnutiu kvalitných verejných služieb na úseku vydávania občianskych preukazov čo najefektívnejším spôsobom, čo ja obzvlášť vítam, lebo dúfam, že to bude stáť aj menej peňazí našich daňových poplatníkov. Pre občana to teda znamená menej cestovania a míňania pracovného času, ale i dovoleniek.
Toľko na úvod. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

12.3.2015 o 16:16 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:20

Milan Panáček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené pani poslankyne, páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj za spravodajcu k návrhu zákona o registri adries. To je tlač č. 1408. K predloženému návrhu zákona predkladám túto informáciu.
Návrh zákona spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady, Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet a Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 30. apríla 2015 a gestorský výbor do 5. mája 2015 od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pán podpredseda, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

12.3.2015 o 16:20 hod.

Ing.

Milan Panáček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:22

Jozef Bobík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážený pán zastupujúci minister, vážený pán zastupujúci pán kolega spravodajca, kolegyne, kolegovia, už na prvý pohľad vidno, že tento návrh zákona nevzbudí nejakú všeobecnú pozornosť a ja ak by som nemal praktickú skúsenosť s obsahom toho, čo sa tu navrhuje, asi by som sa neprihlásil tiež.
Začnem teda od roku 2011. Ako ešte si možno niektorí spomínate, v tom čase bolo sčítanie občanov, domov a bytov. Keďže zase zhodou okolností som sa dostal do pozície, aj keď som bol prednostom vtedy odborného úradu, tak som sa dostal aj do pozície sčítacieho komisára a tam som vlastne zistil v tom obvode, ktorý ja som mal zabezpečiť, že ako to reálne vyzerá. Čiže taký okresný úrad dostal zo Štatistického úradu určitú databázu, na základe ktorej mal vlastne vykonávať to sčítavanie. No a tam som bol teda veľmi nemilo prekvapený, koľko nepresností sa v tej databáze vyskytovalo. Samozrejme, že komisári mali určité školenie a mohli tú realitu, ktorú našli v teréne, aj opraviť, ale bolo to naozaj na tej zodpovednosti a odbornosti jednotlivých ľudí komisárov, ako sa s tým vysporiadali.
Keďže zhruba poznáme prístup ľudí k povinnostiam, tak veď nakoniec vôbec celé to sčítanie obyvateľov a budov a domov malo zložitosti. Dochádzalo aj k určitým rozporom na úrovni štátnej správy medzi Štatistickým úradom a ministerstvom vnútra. No ale nebudem teraz rozvádzať toto sčítavanie.
Skrátka, v tom čase pri tom spočítavaní som sa utvrdil v tom, že vlastne štát nemá správnu, nemá dobrú, nemá pravdivú databázu a na základe toho potom robiť na špičkovej výpočtovej technike vyhodnotenie sčítavania, to už je len ilúzia, že čo to vlastne vyjde.
Takže ak vychádzam z tej mojej praktickej skúsenosti, som zato a budem podporovať, budem aj pôsobiť aj na kolegov, aby za tento návrh zákona zahlasovali. Pretože ak sa chceme v budúcnosti dopracovať k tomu, aby ďalšie sčítavanie už nemalo takého chyby, ďalej aby tie údaje o bytoch a nebytových stavbách sa dali identifikovať elektronicky, tak je naozaj potrebné, aby takýto register na Slovensku existoval.
Keďže sa tam, je tam časť aj o občianskych preukazoch, sám som teraz absolvoval jednu tortúru pri žiadosti o nový občiansky preukaz. Vydanie bolo po 30. dňoch, čiže si myslím, že na základe aj tohoto registra, keď bude funkčný, sa dopracujeme k novému občianskemu preukazu, samozrejme, ďaleko skôr.
A keďže je tu pán minister financií, ja som mu dnes dával otázku, na ktorú nevyšlo, tak len dúfam, že ak sa bude tento register riešiť, aj tak ako pri virtuálnej registračnej pokladnici, aj tu z môjho pohľadu ako technika ide o štandardný softvérový proces, takže teda dúfam, že nedôjde zase k tomu, že nakoniec to bude nejako poloutajené a že sa občania či poslanci nebudú mať možnosť dozvedieť, kto to realizuje, prečo práve on a za akých okolností, za akú cenu.
Čiže s obsahom návrhu zákona sa stotožňujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

12.3.2015 o 16:22 hod.

Ing.

Jozef Bobík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:26

Gábor Gál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán podpredseda. Chcem šetriť čas na všetkých, takže nevystúpim, využívam možnosť rozšíriť poznatky pána poslanca k tomuto návrhu zákona.
Je tam ďalší problém, pán poslanec, a to je, že celé to konanie sa nebude spravovať správnym poriadkom, čo v prípade, keď ideme od absolútne novej sféry správneho konania, si myslím, že nebude najlepšie.
A druhá vec je, pán starosta tu za mnou, že obce budú mať nové povinnosti a kto im to zaplatí.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.3.2015 o 16:26 hod.

Mgr.

Gábor Gál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video