49. schôdza

16.4.2015 - 23.4.2015
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.4.2015 o 18:02 hod.

Mgr.

Martin Poliačik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:02

Martin Poliačik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pani kolegyňa, začali ste tým, že niet moc pre koho rozprávať, asi sa čaká na tú veľkú tlačovku. Zrejme už ju máme za sebou, samozrejme, pán premiér ju asi... Nemáme ešte stále? Nedočkali ste sa, tak ste prišli naspäť. Dobre. Ja som si myslel, že to urobí pán premiér zbabelo, ako on zvykne, že už sa nebude dať zareagovať a rovno to bude do uzávierky všetkých televízií, ale možno nakoniec ešte s tou politickou zodpovednosťou váha a počká.
Každopádne, čo oceňujem na tom príhovore a čo dúfam, že sa zopakuje a pôjdeme oveľa viacej do hĺbky, je to, že sme sa začali rozprávať o tom konkrétnom návrhu, ktorý máme na stole. Samozrejme, že je možno až heroický výkon pripraviť sa na tak obsiahly materiál, ktorý bol len včera schválený na vláde a prvýkrát sme ho videli dneska ráno rozdaný v laviciach. Možnože do tej rozpravy, ktorá bude už k samotnému prvému čítaniu, sa viacerí ľudia aj z opozície budú schopní pripraviť viacej do hĺbky. Ale nech pôjdeme akokoľvek do technikálií, nech pôjdeme akokoľvek do možností aspoň čiastočného riešenia toho problému, ktorý tu máme, tak to hlavné politické posolstvo sme ešte stále od nikoho zo strany SMER nepočuli, aj keď pán Vážny to vlastne trošku formuloval. On povedal, že samozrejme, že ak sa Širokému dokáže, že je to podvod, tak patrí do basy. To oceňujem. Ale to, že strana SMER a Juraj Široký už nie sú priatelia, tak ako sa to demonštruje na týchto fotografiách (rečník ukázal na fotografie na stoloch poslancov za SaS), to ešte stále nikto nepovedal. Možnože to povie pán premiér v tej svojej sľubovanej tlačovke.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.4.2015 o 18:02 hod.

Mgr.

Martin Poliačik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:04

Lucia Žitňanská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Áno, chcela som odpovedať pánovi poslancovi Čížovi, teda ktorý tu už nie je, ale napriek tomu mu odpoviem. To, čo ma citoval, to bola novela zákona o konkurze a reštrukturalizácii, ktorú som predkladala, ktorá bola cielene zameraná na vyriešenie vážnych alebo zásadných problémov konkurzného konania, ktoré sa ukázali v priebehu ôsmich rokov používania zákona. Do reštrukturalizácií zasiahla len okrajovo s tým, že ostali nám otvorené pre ďalšie novely tri veľké oblasti. S plným vedomím to hovorím, len každá novela má len jednu kapacitu. Ostal nám otvorený problém oddlženia fyzických osôb, ostal nám otvorený problém doriešenia reštrukturalizácií a ostal nám vtedy otvorený problém insolvenčného registra, ktorého tiež verím, že sa v nejakom čase dožijeme. A, no, vláda padla po pätnástich mesiacoch, takže na rade je táto vláda, aby v týchto prácach pokračovala.
A Eugen Jurzyca, áno, samozrejme, je to riešenie a je to dobré riešenie. A ja si myslím, že elektronizácia justície a napríklad aj také inštitúty, ako je insolvenčný register, ktorý by mal obsahovať istú masu dát, by prispeli k tomu, aby takéto informácie sme mali k dispozícii a vedeli sa podľa toho orientovať. Áno, súhlasím, je to dobrý nápad.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.4.2015 o 18:04 hod.

doc. JUDr. PhD.

Lucia Žitňanská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 18:06

Tomáš Borec
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pani predsedajúca.
Vážené pani poslankyne, poslanci, myslím, že prišiel čas na to, aby som zareagoval na vystúpenia, ktoré tu odzneli dnes popoludní, pretože nedá mi nereagovať. Naozaj musím povedať, že niektoré veci hraničili, no, neviem ani použiť ten výraz, vyslovene s neznalosťou, aby som to povedal úplne slušne, a niektorí trpia zrejme lobotómiou, lebo si nepamätajú veci, ktoré sami hovorili nedávno. Tak ja by som si dovolil na niektoré veci naozaj zareagovať, pretože je to naozaj nevyhnutné.
Vystúpil tu pán poslanec Zajac. Dušoval sa, že ich návrh, ktorý rieši ochranu subdodávateľov a predkladal ho tu štyrikrát; je škoda ináč, že tu nie je nikto z KDH, lebo by si to mali vypočuť. Tento návrh zákona vychádzal v podstate z poľského modelu, ktorý ale ani sa veľmi nepodobá na ten poľský model. Je to skôr paródia. Poliaci mali totiž veľké problémy pri výstavbe diaľnice alebo diaľnic s čínskymi dodávateľmi. Tam rozhodovala tiež najnižšia cena, ktorá nezodpovedala, samozrejme, trhovým nákladom týchto firiem, boli hlboko pod cenu. A ak si spomínate, tak zostali tam naozaj stovky až tisícky malých a stredných podnikateľov bez zaplatených faktúr. Dokonca aj zamestnávatelia bez vyplatenia, zamestnanci bez vyplatených miezd. Nato sa Poliaci rozhodli ísť veľmi tvrdou právnou úpravou, ktorá zaviedla všeobecné ručenie medzi dodávateľmi a subdodávateľmi, a to nielen pre segment verejných zákazok, ale plošne pre všetky právne vzťahy. Malí a strední podnikatelia si od tejto právnej úpravy sľubovali veľa, avšak dostavil sa úplne opačný efekt, ktorý nikto nečakal. Objednávatelia si na stavby objednávali totižto len veľké firmy a zakazujú im vykonávanie prác v subdodávkach, čo výrazne postihlo segment živnostníkov a malých firiem. V dôsledku toho trh stráca konkurencieschopnosť v prospech veľkých nadnárodných firiem. A poľská úprava má ešte jeden výrazne nepriaznivý efekt, a síce ak si napríklad dojednáte s firmou stavbu rodinného domu a nezakážete im tam subdodávky, tak nie je vylúčené, že aj po rokoch sa vám môže ozvať subdodávateľ firmy, že chce preplatiť touto firmou nezaplatenú faktúru, a tak sa vám môže stať, že jedno dielo zaplatíte dvakrát.
Chceme teda, aby živnostníci mali menej práce? Ja určite nie, a preto ten návrh, ktorý predkladá KDH, určite nikdy nepodporím. Navyše uvedený návrh zákona je nepriamou novelizáciou kódexov občianskeho a obchodného práva, do ktorých by zavádzal terminologický a logický absolútne zmätok.
Nie je ďalej ani ústavne akceptovateľné, aby sa problematika sporov vznikajúcich z obchodnoprávnych vzťahov vyňala z právomoci súdov Slovenskej republiky a preniesla by sa na nové fórum verejného obstarávateľa. Ten predsa nemá žiadnu kapacitu na to, aby riešil otázky, či zmluva medzi subdodávateľom a dodávateľom bola uzatvorená platne, či došlo k omeškaniu pri plnení záväzkov, a tak ďalej a tak ďalej. To znamená, že určite v tomto prípade nie je možné ich návrh predložiť, aj keby ich predložili ďalších štyrikrát alebo aj viac.
Ďalej pán poslanec Zajac tunák tvrdil, že ako úžasne po roku 1998 za prvej vlády Mikuláša Dzurindu stúpla vymožiteľnosť práva. Tak ja len pripomeniem, že pri konkurze spoločnosti Hydrostav, ktorá bola v roku 2002, 2 300 živnostníkov a malých a stredných podnikateľov neboli vôbec uspokojení, dostali nula, nula korún. Takže neviem celkom presne, čo tým myslel, ale zrejme na toto asi zabudol.
Ja by som ešte tiež chcel povedať k tomu, čo hovorila pani poslankyňa Žitňanská, ktorá nie je síce tu, aha, dobre, je tu, ďakujem pekne. Myslím si, to bol naozaj príspevok, o ktorom sa dá diskutovať a s ktorým sa dá aj polemizovať, ale chcem zaňho poďakovať.
Chcem povedať toľko, že ten návrh, ktorý je dnes tu na stole, nie je nový pre túto poslaneckú snemovňu. Ak sú tam nejaké drobné zmeny, tak sú naozaj len drobné a vylepšujú ten návrh, ktorý tu bol v snemovni na dvoch čítaniach, bol schválený, respektíve troch, a len tým, že prezident uplatnil nejaké svoje výhrady, neprešiel tento návrh pri opakovanom predložení, pretože chýbal jeden hlas. Takže nikto z vás, kto ten návrh tunák mal a kto tu bol prítomný, nemôže povedať, že sme nič nepredložili, že sme nechceli riešiť situáciu a že toto je niečo nové, čo ste ešte nevideli. To je naozaj nie pravda.
Je fakt, že ak by sme nazvali teda to, čo tunák; a takisto pán poslanec Novotný to tiež zrejme celkom presne nepozeral, pretože tu sú tri účinnosti. Jedna je ihneď, pán poslanec, ďalšia účinnosť, ktorá je, teda je tu delená účinnosť, ďalšia je od 1. 7. a tá tretia je od 1. 1. 2016. A samozrejme, má to aj svoje dôsledky alebo dôvody, prečo to tak je, pretože na niektoré veci je potrebný dlhší čas. Zjednodušene povedané, je potrebné, aby sa na to jednak podnikatelia pripravili a aby sa pripravila aj štátna správa, pretože sa zavádzajú niektoré veci, ktoré je potrebné dať aj z hľadiska softvérového a inštitucionálneho na poriadok, respektíve pripraviť. Čiže nedá sa povedať, že by to bolo niečo nové, čo tu nikto nevidel a nevie k tomu nič povedať. To je z hľadiska toho obsahu, všeobecne.
Čo sa týka výhrady, že teda nie je potrebné, aby sme išli v celom tom rozsahu skráteným konaním, ale len teda tie tri paragrafy, tak ja tuná chcem oponovať a chcem povedať, že čas je tunák absolútne nevyhnutne vážnou veličinou, pretože ak by toto už bolo prijaté, tak by sa tu s mnohými vecami sme sa dnes nemuseli napríklad zaoberať.
A tiež nesúhlasím s tým, že keď pani poslankyňa povedala, že nie sú zodpovední v tomto návrhu zákona žiadni štatutári. Keď si pozriete návrh zákona pozorne, zistíte, že ide aj o to, že nová právna úprava – a tá má byť účinná v tejto časti ihneď – má zabrániť tomu, aby z firiem sa neodlieval majetok v prospech schránkových spoločností a spriaznených firiem. A každá zmluva firmy s jej spriaznenou firmou musí byť dojednaná tak, aby vzájomné plnenie medzi firmami bolo primerané. Ak by nebolo, nastúpi prísne zákonné rušenie štatutárneho orgánu a za takúto transakciu, ktorú firma, a teda aj veriteľov firmy poškodila.
Takže ja vás poprosím predsa len, skôr menej politicky a viac odborne diskutujte, pretože nemáte pravdu a sú to zbytočne stratené minúty a hodiny, ktoré tu trávime bez toho, aby sme sa dostali k podstate veci. Navyše chcem povedať, že ten návrh zákona je naozaj dobre spracovaný a je kvalitný.
A pán poslanec Kaník hovoril, že teda nech sa strhávajú, že to je nespravodlivé a že by sa mali z budúcich zákaziek takejto firmy, ktorá je v reštrukturalizácii a ktorej plán reštrukturalizácie teda by bol schválený, aby sa potom povedzme 10 % z každej faktúry, v ktorej bude platiť štát, áno, pri verejnom obstarávaní, aby sa strhávalo a platilo sa z toho teda tým, ktorí majú nejakú pohľadávku.
No, ja neviem, pán poslanec, ale nemyslíte si, že tí, ktorí budú v tých budúcich zákazkách ako subdodávatelia, nebudú sa cítiť byť ohrození? Alebo na úkor nich že by takáto úprava bola? To si myslím, že je trošku ako problém, pretože takáto firma navyše bude musieť takúto sumu zakalkulovať do svojej ceny a tým pádom sa stane absolútne nekonkurencieschopná. To je absolútny nezmysel. A okrem toho, kto rozumie reštrukturalizácii, tak vie, že výnosnosť reštrukturalizácií je na úrovni 30 % v priemere. Akým spôsobom vy chcete riešiť reštrukturalizáciu, keď hovoríte o 100 percentách? Veď tak potom dajme firmu rovno do konkurzu a nemusí existovať reštrukturalizácia. Ja sa potom ale pýtam, kto dostane kedy aké peniaze. V prípade Váhostavu? Tak pôjde do konkurzu a nedostane nikto nič, respektíve z toho majetku, ktorý tam je, možno tam je nejaká účtovná hodnota, ale to je účtovná hodnota, nie trhová. Takže pozor, áno, aby sme tu nehádzali číslami, ale realita je niekde inde. Navyše príde o prácu 1 500 zamestnancov Váhostavu, no keď si ich chcete zobrať na krk, nech sa páči. Ja to teda neurobím. A navyše, tých 15 % schválených v reštrukturalizačnom pláne alebo v ktoromkoľvek, veď predsa z čoho sa tých 15 % platí? Veď predsa firma je predĺžená, v tejto chvíli nemá žiadne peniaze.
Ten plán hovorí o tom, ktorý schvaľuje schôdza veriteľov, že sa tie prostriedky budú splácať z budúcich ziskov. Aj tých 15 % ide z budúcich ziskov. Akým spôsobom tam chcete tie peniaze zobrať a odkiaľ ich chcete dať? Veď uvedomte si a skúste sa zamyslieť nad tým, čo to reštrukturalizácia znamená. To znamená, že veritelia sa dohodnú, že tá firma má šancu v budúcnosti byť úspešná a z jej výnosov, z jej podnikania sa uhradí tá časť, ktorá sa dohodne v reštrukturalizačnom pláne. My hovoríme, že to, čo sa dohodlo v tomto prípade, je podľa nášho názoru málo, a preto chceme pomôcť živnostníkom, malým podnikateľom, prípadne tým, ktorí nie sú ani spriaznené firmy, ani schránkové firmy, ale tí, ktorí naozaj odviedli tovar alebo službu a prácu, aby dostali nejakú časť prostriedkov naspäť. Ale vy nemôžte povedať, že 100 %, lebo tá firma potom pôjde zrejme do konkurzu, nebude schopná uhradiť v danom čase. Treba si uvedomiť ten pomer. Už 40 % je veľa. Uvedomte si, čo to je reštrukturalizácia. Sme v trhovom prostredí. Slovenská republika je štát s trhovou ekonomikou. To nie je proste nič iné, to si musíte naozaj uvedomiť, keď debatujete o tejto téme.
A preto apelujem na vás, aby ste si; ja musím ešte povedať jednu vec. Pani poslankyňa Žitňanská predstavila v januári návrh za stranu MOST – HÍD, ktorý chcel zaviesť, priamo v reštrukturalizačnom pláne bude treba uspokojiť 50 % pohľadávok. Viete si predstaviť, koľko firiem, keď je priemerná výťažnosť 30 %, bude schopných reštrukturalizáciu absolvovať? Ja hovorím, že možno pár. Ale viac nie. Tak potom nepotrebujeme reštrukturalizáciu. Tak ju zrušme a nebude existovať. Ale otázka je, čo spraví potom podnikateľské prostredie.
Takže ja skutočne s plnou vážnosťou vás chcem požiadať, aby ste si uvedomili, že toto riešenie naozaj nie je žiadna snaha oklamať alebo okradnúť dodávateľov, ale naopak, vyjsť im v ústrety a pomôcť im aspoň tak, aby dostali čo najväčšiu časť, ktorá je reálna. To znamená, 40 % je z hľadiska výťažnosti viac, ako je bežné pri reštrukturalizáciách, ktorých bolo od vzniku tohto zákona vyše 500. Toľko pre túto chvíľu a, samozrejme, budem rád aj odpovedať ďalej potom na otázky.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

15.4.2015 o 18:06 hod.

Tomáš Borec

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:18

Ľudovít Kaník
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán minister, možno sme sa nerozumeli dobre, alebo vy ste mi nerozumeli dobre. Tak pár vecí zopakujem alebo skúsim to tak veľmi bodovo. Toto riešenie sa vzťahuje na zákazky, ktoré sú financované z verejných zdrojov. V prvom rade, že nie všeobecne, ale z verejných zdrojov. A to si teda pre túto situáciu žiada isté neštandardné riešenie. 104 miliónov je nezabezpečených pohľadávok. Budúce nakontrahované objemy Váhostavu sú jeden a pol miliardy. To je menej ako, tých nezabezpečených je menej ako 10 percent. A to, čo ja hovorím, čo je možné urobiť, je, že v takejto situácii, keď naozaj treba zásah štátu a pomoc štátu slabým, ktorí sú nezabezpečení, štát odkúpi v prvom kroku pohľadávky od týchto malých veriteľov a vyplatí im ich, či už naraz, alebo v splátkovom režime, kľudne, by boli veľmi radi, keby aj v nejakom splátkovom režime. A z tých ďalších bude časť platby umorovať prostredníctvom pohľadávky. Neohrozí to žiadnych ďalších subdodávateľov, pretože to je de facto zo zisku, o ktorom sa tu hovorí, z budúcich ziskov. Alebo snáď, alebo snáď keď dostane Váhostav platbu od hlavného investora, všetky peniaze pošle ďalším subdodávateľom? No isteže nie. Aj keby sa choval veľmi poctivo, aj keby vyplatil všetky náklady, aj tak je tam marža zisková, ktorá je v tom zakalkulovaná, samozrejme, a v tomto prípade dokonca ide o to, že množstvo tých peňazí odchádza preč.
Takže to, čo je podstatné takisto urobiť, je podať návrh na predbežné opatrenie, pretože tu je závažné podozrenie z podvodu, aby sa zabránilo odlevu týchto peňazí do zahraničia, čo sa reálne stane, keď to neurobíte.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.4.2015 o 18:18 hod.

Ing.

Ľudovít Kaník

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:40

Dušan Muňko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pani podpredsedníčka, máte pravdu, že Sociálna poisťovňa dávala trestné oznámenia a dáva trestné oznámenia, ale Sociálna poisťovňa, akonáhle by sa pridala ku konkurzu, tak musí vyplatiť z garančného fondu zamestnancov. Čo je pre Sociálnu poisťovňu nevýhodné, pretože správca konkurznej podstaty poprie tak ako vždycky Sociálnu poisťovňu a Sociálna poisťovňa nie je ako veriteľ. Vy o tom neviete, ale za vlády prvej pána Dzurindu v roku 2005 bol § 214 Trestného zákona, kde vláda Mikuláša Dzurindu za vtedajšieho ministra spravodlivosti Daniela Lipšica navrhla, že ak zamestnávateľ alebo fyzická osoba nevyplatí svojmu zamestnancovi mzdu a inú odmenu, na ktorú má nárok, v deň splatnosti, hoci v tento deň mal peňažné prostriedky na ich výplatu, alebo vykoná opatrenie smerujúce k zmareniu vyplatenia tejto odmeny, potrestá sa odňatím slobody až na tri roky.
To by bolo v poriadku, keby parlament pod tým vedením nebol vsunul do tohto ustanovenia vetu, ktorá urobila z tohto dobre miereného úmyslu zdrap papiera. Tá vsuvka znie, že tieto odmeny síce mal vyplatiť, ale iba vtedy, ak ich "nevyhnutne nepotreboval na zabezpečenie činnosti právnickej osoby alebo činnosti zamestnávateľ, ktorý je fyzickou osobou." Táto záležitosť prešla, a preto tá situácia je taká, aká je.
Druhú vec musím povedať, že keby fungoval zákon, ktorý je znova, že keď je strata vykázaná v príslušnom roku a konateľ by dorovnal, keď je strata vyššia, ako je obchodné a základné imanie, tak by ani... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.4.2015 o 18:40 hod.

Ing.

Dušan Muňko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 18:42

Daniel Lipšic
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Len doplnenie ešte pána poslanca Muňka. Treba si pozrieť aj vlastné hlasovania v tejto veci, čo sa týka Trestného zákona, mňa vždy fascinuje, ako niekedy poslanci vlády zabúdajú, že tu hlasovali v opozícii v roku 2002 za nejaké pozmeňovacie návrhy, aj pri Trestnom zákone, takže to len ako dobre mienená rada.
Druhá poznámka sa týka samotnej reštrukturalizácie, teraz oznámil premiér, že teda už veriteľom nedá 40 %, ale 50 percent. A ja by som poprosil možno kolegov v opozícii, keby sme niekoľko dní vytrvali v diskusii, pretože ten verejný tlak, oprávnený verejný tlak asi bude rásť, zajtra to už bude možno 60 %, pozajtra 70, čo inak dokumentuje, s akým premysleným návrhom prišla vláda do parlamentu, ale potom k tomu sa vyjadrím, k premyslenosti tohto návrhu v rámci rozpravy.
Je pravdou, že na Slovensku je veľa reštrukturalizácií, len problém nie je v samotnej reštrukturalizácii, problém je v tom, že tu pácha Váhostav podvod. Hovorím to opakovane. Tuná nejde o firmu, ktorá je v predĺžení. To je firma, ktorej aktíva prevyšujú pasíva. A preto podľa mňa jediné riešenie je naozaj zobrať zodpovedných a postaviť ich pred súd. A zatknúť ich, a to sa nedeje. Na to nemáte odvahu. To je hlavný problém Váhostavu. Nie zákonná úprava sama osebe, ale aplikácia toho zákona, to, že to bol evidentne páchaný podvod, ktorý ste dlhodobo tolerovali, nič ste voči nemu nerobili, nič ste ani neoznámili a začalo sa vytvárať zdanie, že konáte, až v okamihu, keď vznikol verejný tlak. To je celá pravda. Váhostav má na vyplatenie všetkých svojich veriteľov, lebo jeho aktíva prevyšujú pasíva.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

15.4.2015 o 18:42 hod.

JUDr. LL.M.

Daniel Lipšic

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:44

Dušan Jarjabek
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne za slovo. Pani podpredsedníčka, toto je výsostne odborná téma, čo niektorí z nás plne rešpektujeme, a preto by som vás chcel veľmi pekne poprosiť a spýtať sa, či by ste vedeli zopakovať vlastnými slovami v krátkosti to, čo ste tu tak odborne prečítali.
Ďakujem za pozornosť. (Smiech a reakcie z pléna.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.4.2015 o 18:44 hod.

doc. Mgr. art.

Dušan Jarjabek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:44

Viliam Jasaň
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážená pani podpredsedníčka, spomínali ste, že máte nejaké dve prosby, alebo jak ste to nazvali. Ja mám tiež dve na vás. Prosím vás, skúste zistiť, buď vy alebo vaši detektívi, prečo a kto po voľbách v roku 2010 pred nástupom do ministerskej funkcie išiel na dovolenku na Cyprus. Chcem vám len pomôcť, že nebol to smerák.
A druhá, skúste zistiť a povedať nám, ako to bolo s Hydrostavom v roku 2002, keď, ako pán minister povedal, že vyše 2 300 živnostníkov dostalo nič. Aj za tým boli smeráci? Ak to zistíte, budem vám povďačný, pozvem vás za to na večeru.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.4.2015 o 18:44 hod.

RSDr.

Viliam Jasaň

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:45

Ján Senko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Pani podpredsedníčka, neviem, do akej miery ste boli stotožnená s tým, čo ste prečítali, a rozumeli tomu, ale veľmi ma zaujalo to, že počas vášho vystúpenia boli v sále štyria opoziční poslanci. Z toho dvaja z vášho poslaneckého klubu OĽaNO. Teraz nás vyzýva pán poslanec Lipšic, aby sme pokračovali v diskusii, lenže neviem pre koho, pretože poslanci z opozície tu vôbec nie sú a asi ich táto téma vôbec nezaujíma. Takže bolo by dobré, ak by páni poslanci a pani poslankyne z opozičného táboru viacej venovali pozornosti tejto téme, ktorú sa snažia dostať medzi verejnosť a snažia sa získať na nej politické body. (Reakcie z pléna.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.4.2015 o 18:45 hod.

PhDr.

Ján Senko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:46

Erika Jurinová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. No, pán Senko, veľmi ste mi nahrali, pretože naozaj hodinu, asi hodinu, predpokladám, že to bolo možno aj celú hodinu, sa v tejto sále nachádzali len dve panie poslankyne a jeden pán spravodajca. Takže traja z osemdesiatich troch, tak to je teda úlovok! Tak v podstate ste pochválili opozíciu, že ešte relatívne pomerne v oveľa lepšom pomere tunak sedí.
Každopádne vláda predkladá zákon. A vyjadrujete sa iba vo faktických poznámkach. Takže ja si myslím, že aj to je prejav neúcty k vašej vláde, ktorú ste si vy vykreovali.
Čo sa týka pána poslanca Muňku, preto som sa, práve preto som sa aj zmienila o tom, že možnože by stálo za to uvažovať, že tá Sociálna poisťovňa by mala mať nejaké špeciálne postavenie aj v rámci tohto zákona. Aj to je možno námet pre pána ministra, aj to je možno dôvod, prečo som povedala, že táto novela je zbúchaná narýchlo.
Pán poslanec Jarjabek, akože rada sa s vami o tom porozprávam, ale to, čo tunak vy predvádzate, to je akože úplná trápnosť. Normálne spodok a v tom ste naozaj dobrý. Vy, vy dvaja teda, čo sedíte vedľa seba, ste v tomto veľmi dobrí, akože urážať a ešte ženy. Vzhľadom k tomu, že vaša vláda podporuje tunak rodovo korektné neviem čo všetko, tak je to úplná trápnosť. Hanbite sa, pán poslanec, totálne!
Ďakujem. (Reakcie z pléna a potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

15.4.2015 o 18:46 hod.

Ing.

Erika Jurinová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video