Uvádzajúci uvádza bod 16:31
Juraj Draxler
Vážená pani predsedajúca Národnej rady, vážení páni poslanci, pani poslankyne, dovoľte, aby som na záver ešte raz podčiarkol, že tento súbor navrhovaných zmien ministerstvo dôkladne prediskutovalo so všetkými zúčastnenými, ktorí chceli diskutovať v rámci okrúhlych stolov, ktoré na ministerstve prebiehali na jeseň a na začiatku zimy. Týka sa to odborov, stavovských organizácií a ďalších zúčastnených, ktorí, ešte raz, boli ochotní aktívne sa...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani predsedajúca Národnej rady, vážení páni poslanci, pani poslankyne, dovoľte, aby som na záver ešte raz podčiarkol, že tento súbor navrhovaných zmien ministerstvo dôkladne prediskutovalo so všetkými zúčastnenými, ktorí chceli diskutovať v rámci okrúhlych stolov, ktoré na ministerstve prebiehali na jeseň a na začiatku zimy. Týka sa to odborov, stavovských organizácií a ďalších zúčastnených, ktorí, ešte raz, boli ochotní aktívne sa zapájať do tohto procesu.
Áno, niektoré zmeny bolo potrebné zaradiť na poslednú chvíľu, týka sa to najmä súboru ustanovení, ktorými bolo potrebné ošetriť riziká segregácie na školách. Ministerstvo konalo po vlastnej línii, ale časovo nás pritlačila aj Európska komisia, ktorá mala určité výhrady. Tu som vďačný za dobrú spoluprácu, ktorú máme s poslancami, a vďaka tejto dobrej spolupráci sa nám podarilo spoločne pripraviť návrhy ustanovení, ktoré, ešte raz hovorím, ošetruje toto možné riziko segregácie na školách.
Podobne určitým spôsobom na poslednú chvíľu bolo potrebné zaradiť návrhy, ktoré vzišli z našej debyrokratizačnej jednotky na ministerstve, tu si ale naozaj myslím, že tie návrhy sú absolútne prehľadné, transparentné a ťažko sa s nimi nestotožniť. No a v určitej miere bolo potrebné zohľadniť aj to, že ministerstvo musí plniť realizáciu sociálneho balíčka, takže aj preto tieto zmeny.
Jedna zo zmien sa týka aj cizelovania procesu voľby riaditeľa školy. Z môjho pohľadu musím povedať, že som spokojný, že napriek obavám, ktoré panovali aj tu, nedošlo k žiadnej dramatickej zmene spôsobu voľby riaditeľa. K jedinému, k čomu môže dôjsť podľa pozmeňovacieho návrhu poslanca Petráka, je vytvorenie jednej špeciálnej poistky pre zriaďovateľa, ale nemení sa ani podľa tohto pozmeňovacieho návrhu to, že rada školy bude naďalej mať rozhodujúce slovo pri výbere riaditeľa školy. Chcem pripomenúť, že tá trojpätinová blokácia je naozaj veľmi silné kvórum. Ešte raz chcem pripomenúť to, čo už hovoril aj pán poslanec Petrák. Tri pätiny je väčšina, pri ktorej zastupiteľstvo rozhoduje dokonca už o rušení školy. Takže naozaj je to veľmi silné kvórum, je to veľmi silné kvórum, je to poistka. Nič viac, nič menej, beriem to ako vyrovnávanie systému. Takýto návrh sa mi zdá rozumný a s takýmto návrhom sa stotožňujem aj ja a podporujem ho.
Rovnako podporujem aj tie ďalšie body pozmeňovacieho návrhu pána poslanca Petráka, ktoré sa týkajú vzdelávania väzňov, podobne ako predĺženia lehôt skúšky na overovanie odbornej spôsobilosti, čo je vyslovene technická záležitosť. Podobne súhlasím aj s pozmeňovacím návrhom poslanca Érseka, ktorý sa týka posunutia účinnosti minimálnych počtov žiakov v triedach, a súhlasím aj s pozmeňovacím návrhom pána poslanca Poliačika, ktorý sa týka vytvorenia explicitnej možnosti toho, aby zriaďovateľ mohol dofinancovať triedy s menším počtom študentov. Toľko na záver z mojej strany.
Ešte raz chcem zdôrazniť, že tento celý súbor zmien podľa môjho presvedčenia vrátane teda pozmeňovacích návrhov, ktoré prešli výborom a ktoré som práve v tejto chvíli aj tu spomenul, prispieva k zjednodušovaniu školskej praxe, k sprehľadňovaniu a k zefektívňovaniu procesov v školách. Naozaj je to veľmi potrebný súbor zmien, preto pevne verím, pani poslankyne a páni poslanci, že tento súbor zmien podporíte.
Ďakujem, skončil som. (Potlesk.)
Skryt prepis
Uvádzajúci uvádza bod
17.6.2015 o 16:31 hod.
Juraj Draxler
Facebook
Vážená pani predsedajúca Národnej rady, vážení páni poslanci, pani poslankyne, dovoľte, aby som na záver ešte raz podčiarkol, že tento súbor navrhovaných zmien ministerstvo dôkladne prediskutovalo so všetkými zúčastnenými, ktorí chceli diskutovať v rámci okrúhlych stolov, ktoré na ministerstve prebiehali na jeseň a na začiatku zimy. Týka sa to odborov, stavovských organizácií a ďalších zúčastnených, ktorí, ešte raz, boli ochotní aktívne sa zapájať do tohto procesu.
Áno, niektoré zmeny bolo potrebné zaradiť na poslednú chvíľu, týka sa to najmä súboru ustanovení, ktorými bolo potrebné ošetriť riziká segregácie na školách. Ministerstvo konalo po vlastnej línii, ale časovo nás pritlačila aj Európska komisia, ktorá mala určité výhrady. Tu som vďačný za dobrú spoluprácu, ktorú máme s poslancami, a vďaka tejto dobrej spolupráci sa nám podarilo spoločne pripraviť návrhy ustanovení, ktoré, ešte raz hovorím, ošetruje toto možné riziko segregácie na školách.
Podobne určitým spôsobom na poslednú chvíľu bolo potrebné zaradiť návrhy, ktoré vzišli z našej debyrokratizačnej jednotky na ministerstve, tu si ale naozaj myslím, že tie návrhy sú absolútne prehľadné, transparentné a ťažko sa s nimi nestotožniť. No a v určitej miere bolo potrebné zohľadniť aj to, že ministerstvo musí plniť realizáciu sociálneho balíčka, takže aj preto tieto zmeny.
Jedna zo zmien sa týka aj cizelovania procesu voľby riaditeľa školy. Z môjho pohľadu musím povedať, že som spokojný, že napriek obavám, ktoré panovali aj tu, nedošlo k žiadnej dramatickej zmene spôsobu voľby riaditeľa. K jedinému, k čomu môže dôjsť podľa pozmeňovacieho návrhu poslanca Petráka, je vytvorenie jednej špeciálnej poistky pre zriaďovateľa, ale nemení sa ani podľa tohto pozmeňovacieho návrhu to, že rada školy bude naďalej mať rozhodujúce slovo pri výbere riaditeľa školy. Chcem pripomenúť, že tá trojpätinová blokácia je naozaj veľmi silné kvórum. Ešte raz chcem pripomenúť to, čo už hovoril aj pán poslanec Petrák. Tri pätiny je väčšina, pri ktorej zastupiteľstvo rozhoduje dokonca už o rušení školy. Takže naozaj je to veľmi silné kvórum, je to veľmi silné kvórum, je to poistka. Nič viac, nič menej, beriem to ako vyrovnávanie systému. Takýto návrh sa mi zdá rozumný a s takýmto návrhom sa stotožňujem aj ja a podporujem ho.
Rovnako podporujem aj tie ďalšie body pozmeňovacieho návrhu pána poslanca Petráka, ktoré sa týkajú vzdelávania väzňov, podobne ako predĺženia lehôt skúšky na overovanie odbornej spôsobilosti, čo je vyslovene technická záležitosť. Podobne súhlasím aj s pozmeňovacím návrhom poslanca Érseka, ktorý sa týka posunutia účinnosti minimálnych počtov žiakov v triedach, a súhlasím aj s pozmeňovacím návrhom pána poslanca Poliačika, ktorý sa týka vytvorenia explicitnej možnosti toho, aby zriaďovateľ mohol dofinancovať triedy s menším počtom študentov. Toľko na záver z mojej strany.
Ešte raz chcem zdôrazniť, že tento celý súbor zmien podľa môjho presvedčenia vrátane teda pozmeňovacích návrhov, ktoré prešli výborom a ktoré som práve v tejto chvíli aj tu spomenul, prispieva k zjednodušovaniu školskej praxe, k sprehľadňovaniu a k zefektívňovaniu procesov v školách. Naozaj je to veľmi potrebný súbor zmien, preto pevne verím, pani poslankyne a páni poslanci, že tento súbor zmien podporíte.
Ďakujem, skončil som. (Potlesk.)
Stav prepisu
Neautorizovaný