7. schôdza

11.9.2012 - 28.9.2012
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Uvádzajúci uvádza bod

20.9.2012 o 16:59 hod.

doc. PhDr. DrSc.

Dušan Čaplovič

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:51

Richard Vašečka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci. Pán Blanár, keď ste hovorili o tom, že my tu robíme politiku a nevenujeme sa "meritu" veci, tak vy ste práve predviedli naozaj obdivuhodnú politiku, klasickú politiku SMER-u, vynikajúco pripravenú, keď ste tak ako povedala pani poslankyňa Žitňanská, podsúvate veci, ktoré vôbec netvrdíme, o žiadnych zlých VÚC-kach netvrdíme niečo. Upozorňujeme na ten konflikt záujmov, ktorý môže nastať, ak by bol zákon schválený v takej podobe, ako ho predložila vláda.
A tiež sa úplne podpisujem po to, že práve táto debata pomohla tomu, že ste uvedomili si, uznali, že naozaj tie kritériá tam treba dať, ale je to len šité horúcou ihlou, aby sa to jednoducho vylepšilo, pretože skutočne by tento problém nastal.
A chcem ešte upozorniť na to, že jeden konkrétny príklad, keď ste hovorili, že tu boli verejné školy a potom vznikli plus navyše cirkevné a súkromné. Tak napríklad, konkrétne základná škola, na ktorú chodia moje deti, ktorú navštevujú moje deti v Žiline, vznikla transformáciou zo štátnej na cirkevnú, čiže žiadna nová škola nepribudla. Čiže nebolo to vo všetkých prípadoch tak, že tu bol nejaký počet a plus sa tu navyše objavili nejaké súkromné a cirkevné školy. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

20.9.2012 o 16:51 hod.

Mgr.

Richard Vašečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:53

Martin Fronc
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán podpredseda. Najprv pán kolega, v úvode ste povedali, že táto diskusia stráca racionalitu, no musím sa ohradiť za všetkých diskutujúcich, či sú z opozície, alebo z koalície, to je diskvalifikácia všetkých nás.
Druhá poznámka, povedali ste, že súkromné a cirkevné školy berú peniaze tým ostatným. Ja si myslím, že peniaze idú s deťmi, tak je to nastavené a nie školy berú. Ale predpokladám, že za svojím názorom si stojíte a najbližšie, keď budeme na Gymnáziu sv. Františka v Žiline, tak to poviete aj im, že oni v podstate vašim školám berú peniaze.
Tretia moja poznámka, pán kolega, hovorili ste tu, že VÚC-ka musí vydať VZN-ko, že to nie je také jednoduché, musí ho zverejniť, občan sa môže k nemu vyjadriť. To nie je ako na ministerstve. No, možno by vám pán minister povedal, že každý zákon musí zverejniť v pripomienkovom konaní, že ľudia sa môžu rovnako vyjadriť, že pokiaľ je tá pripomienka tzv. hromadná, tak musí k nej zaujať postoj a tak ďalej. Aký je v tom rozdiel? Čiže ani tuná nie je vôbec v tomto smere žiaden rozdiel.
No, ešte jedna. Sloboda a zodpovednosť. Ako v tom sa zhodneme, len vy mi podsúvate niečo, čo som nepovedal. A keďže čas veľmi beží, posledná poznámka, to mi nedá. Stále hovoríte, opakujete, vy, my, cirkevné, súkromné, verejné školy, sme na jednej lodi. No, možno že to aj tak je, že sme na jednej lodi, len to, čo tu vy vidíte a navrhujete, je tak, že vy budete na tom kapitánskom mostíku a tí ostatní v podpalubí prikladať do kotla.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

20.9.2012 o 16:53 hod.

doc. Mgr. PhD.

Martin Fronc

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:55

Lucia Žitňanská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Ja len, že ste ma vyzvali, aby som niečo tlmočila kolegovi Beblavému. Ja myslím, že to nechám na vás dvoch, pretože k školským zákonom sa nechcem vyjadrovať, lebo nebola som ešte nikdy doteraz poslankyňou VÚC-ky, som len teda matka troch detí, ktoré prechádzajú systémom a 25 rokov učím v systéme, ale nedovolím si, keďže tú VÚC-ku som ešte neabsolvovala.
Ale jedno ma zaujalo. To je úplne iná téma, ale vy ste to načali. My politici, ako keby sme sa začali hanbiť za to, že sme politici. A všetci sme politici, pretože všetci tí, ktorí sme volení občanmi, sme politici a robíme politické rozhodnutia, z ktorých skladáme účty občanom. A tak je to správne, pretože preto nebudete môcť to robiť len tak na tej VÚC-ke, pretože budete chcieť znova sa postaviť pred občanov. Ale to je práve tá charakteristika politika. To nie je o tom, či som členom strany, nezávislý alebo Matovič, ktorý sa tvári, že neni politik. Všetci, ktorí sme volení, sme politici a nehanbime sa za to, že sme politici a robíme politické rozhodnutia bez ohľadu na to, či sme poslanec malej obce, poslanec VÚC-ky, alebo poslanec tohto parlamentu a bez ohľadu na to, v akom volebnom systéme sme boli zvolení. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

20.9.2012 o 16:55 hod.

doc. JUDr. PhD.

Lucia Žitňanská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:56

Juraj Blanár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pani poslankyňa Žitňanská, chcem poďakovať za váš príspevok. Ja som reagoval na to, že predovšetkým váš kolega Beblavý hovoril o tom, že sú to politické rozhodnutia. Ja si myslím, že je to tak, ako hovoríte.
Pán poslanec Vašečka, rovnako vám ďakujem. Viete, ste tu nový a neviete, že druhé čítanie je práve na to, aby sa to tu dolaďovalo. Netvárte sa, že jednoducho druhé čítanie je tu na to, že my budeme ako mašinéria všetko hlasovať, preto tu o tom diskutujeme. Ináč potom zrušme druhé čítanie. A to druhé čítanie tu splnilo svoj účel, pán poslanec Vašečka. Čiže to len taký krátky komentár k tomu.
Pán poslanec Fronc, nuž mám pocit, že už, ja si vás vážim, pretože sa už nejako poznáme, ale že niekedy už skĺzavate ku nejakej demagógii, ktorá má trošku mrzí, pretože ja som nepovedal, že oni to berú. Ja som len povedal, že keď tam do toho balíka vstupujú ďalšie subjekty, tak ostáva tých peňazí menej na všetkých. A potom nemôžeme zvyšovať ani učiteľom platy, prirodzene, keď je tam tých peňazí menej. Ja som to nepovedal tak, že treba študentom im povedať, že to berú, lebo systém je problematický a ten bol nastavený zle za vašich vlád, kde ste vy pôsobili ešte za Mikuláša Dzurindu. Takže toto je to vysvetlenie. Ja nemám absolútne nič voči žiadnym študentom a nemusím im nič vôbec ísť vysvetľovať, pretože oni nič nespôsobili. Spôsobili ste to vy, keď ste nastavovali celý systém a teraz sa ho snažíte nejakým spôsobom obhajovať.
A ešte k tomu, ste hovorili, že vám vkladám, pani Žitňanská, niečo do úst. Vôbec nie, však pán poslanec Beblavý povedal: "zlé VÚC-ky", "politické rozhodnutia". A vy ste dokonca povedali, že to budú likvidácie nepohodlných škôl. Ale veď kto iný, keď nie samosprávny kraj. Tak prečo mi hovoríte, že vám niečo vkladám. Vy ste to priamo povedali, že "zlé VÚC-ky".
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

20.9.2012 o 16:56 hod.

Ing.

Juraj Blanár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:59

Dušan Čaplovič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené dámy, vážení páni, keďže je mojou povinnosťou sa vyjadriť v záverečnej reči aj k navrhnutým pozmeňujúcim návrhom poslankýň a poslancov, ale najprv mi dovoľte, aby som na niektoré vaše názory, ktoré odzneli v rozprave aj zareagoval.
Pán poslanec Beblavý ma označil, že budem ako cisár alebo cár na nejakom tróne, dobrý cár, lebo dobrý cisár a rozhodovať o bytí a nebytí našich škôl.
Ja predovšetkým chcem byť spravodlivý. A spravodlivý, keď ste ma nazvali cisárom alebo spravodlivým cárom, vy veľmi dobre viete, že niekedy múdra monarchia je lepšia ako hlúpa demokracia a to z dejín máme jasne zdokumentované.
Čo sa týka názoru pána Fronca ohľadom slobody a rešpektovať slobodu na našich školách, k tomu sa vyjadril aj pán poslanec Blanár, ale, samozrejme, viete, sloboda je často iná pre učiteľov, jak ju chápu, iná pre žiakov a iná pre rodičov. A ja hovorím o právach a povinnostiach všetkých troch zložiek, to znamená, rovnako pre učiteľov nemôžu byť len povinnosti, ale musia byť aj práva. A pre rodičov nemôžu byť len práva alebo žiakov len práva, musia byť aj povinnosti a zodpovednosť.
Čiže, ten trojuholník, ten triangel treba aj takto vnímať, a ja, samozrejme, sa nebránim tomu, aby sa občania nášho štátu zapájali do diskusií, a, samozrejme, aj diskutovali o postavení jednotlivých škôl a ich cieľov, ktoré plnia v našej školskej sústave. (Ruch v sále.)
Ďalej ste vraveli, že známka, pán Fronc, pán poslanec Fronc, nie vždy odzrkadľuje tie výsledky. Nuž nedávno som bol ako jeden z mála politikov Slovenskej republiky pri hrobe Winstona Churchilla, aj v jeho rodisku, teda v jeho paláci, kde sa narodil, keďže patril k známej rodine Churchillovcov, ktorá sa zaslúžila o britskú nielen monarchiu, ale aj o britský štát. Ale on sa učil veľmi zle, aj na základnej škole. Áno, učil sa veľmi zle. Ale viete, čo urobil jeho otec? Dal ho do strednej vojenskej školy. A tam sa naučil tak učiť a tak konať, že sa z neho stal nielen dobrý minister obrany, ale stal sa z neho aj dobrý dvojnásobný predseda vlád a súčasne jeden z najlepších politikov dvadsiateho storočia v Európe.
Ak sa spomenulo, že dnes máme toľko a taký počet stredoškolákov, a hlavne, čo sa týka vo vzťahu k stredoškolákom, deviatakom, nuž tak treba povedať, že v súčasnosti tie najnovšie čísla, a to treba tu povedať, lebo sa to strašne, a ja to zopakujem znovu, zamieňa. V súčasnosti máme 44-tisíc deviatakov na našich základných školách, a z toho 19-tisíc, a znovu to opakujem aj pánovi Zajacovi, 19 665 má priemer do dva. Čiže v žiadnom prípade nemôže byť ohrozené, nemôžu byť ohrozené, ohrozené, ako vy hovoríte, elitné výberové školy, za ktoré považujem gymnáziá. Opakujem, elitné výberové školy. (Neutíchajúci ruch v sále. Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

20.9.2012 o 16:59 hod.

doc. PhDr. DrSc.

Dušan Čaplovič

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:59

Dušan Čaplovič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán Poliačik hovorí o tom, že sa vraciam do sedemdesiatych rokov, nuž tak ja znovu chcem zopakovať, ja sa vraciam nie do predchádzajúcich rokov, ale predovšetkým pozerám na budúcnosť. A pánu Poliačikovi odkazujem, aby išiel, škoda, že dneska nebol na seminári - ktorý organizovala česká strana - Firma v škole a škola vo firme v Uhorskom Brode, ktorá vlastne tieto návrhy, a boli tam aj naši experti, ktoré tu ja predkladám, bude realizovať a bude sa to realizovať aj v Českej republike. To je dohoda s nový ministrom pánom Fialom, s ktorým som sa stretol v pondelok, ktorý musel naprávať tie nezmysly bývalého ministra Dobeša za dva roky, ktoré urobil v školstve a ktorý deštruoval často školstvo ako vy, keď ste boli v koalícii.
Ak mám hovoriť, budem ešte, pár pripomienok spomeniem pánovi Érsekovi. Áno, to, čo ste povedali, je to je pravda. A ja mám osobitný záujem riešiť napríklad odborné školstvo aj menšinové odborné školstvo. Aj hovoriť, a opakujem to, aj aby som vám to pripomenul, o tom, či je dobre, že tam budú tri cudzie jazyky. Hovoríme o tom, že aj v oblasti odborného školstva budem veľmi rád, keď absolventi odborných škôl budú ovládať jeden cudzí jazyk. Hovorím to všeobecne, to platí pre odborné školy. A tak sme sa zhodli aj s pánom Fialom, že tento istý problém majú aj v Českej republike.
A ak bude slovenčina učiť sa v komunikatívnej forme, jak sme sa dohodli aj s pánom Bugárom, keď bol rokovať u nás na ministerstve, tak, áno, budeme ju učiť tak, ako sa má učiť, aby sa naučili občania národnostných menšín hovoriť, dorozumievať v jazyku slovenskom, a znovu to opakujem - v jazyku slovenskom. A musím to vnímať ako pendant k tomu cudziemu jazyku. Inak to tam nejde. A inak ja nemôžem zaťažovať maďarské povedzme aj školstvo národnostné tým, že tam budú tri cudzie jazyky. Ja si to uvedomujem, že musíme veľmi zvážiť, a dať na dobrovoľnosti riaditeľa alebo nepovinného predmetu, či si niekto zo žiakov chce vybrať ešte ďalší cudzí jazyka, alebo si ho nechce vybrať. Tie hlavičky, to naozaj tie naše deti neznesú.
Čo sa týka športu, vy viete veľmi dobre, že sa ide, pripravuje nová koncepcia športu. A jedna tretina prvýkrát v histórii, jedna tretina peňazí pôjde do škôl z celého toho veľkého balíku. Do škôl, do mládežníckeho športu a do akademického vysokoškolského športu. Toto bude tá zmena s podporou aj školských športových poukazov, na učiteľov telesnej výchovy a na trénerov. Toto je moja cesta. A takýmto spôsobom chceme meniť tieto veci aj v budúcnosti. (Potlesk.)
A teraz niekoľko, ešte jedna poznámka. (Vystupujúci zobral do ruky a ukázal písomné materiály.) Toto sú najnovšie štatistiky. A ja som si teda, samozrejme, urobil prehľad typu stredných škôl podľa krajov a nebudem to tu čítať, máte to, budete mať k dispozícii. A predovšetkým som nerozdeľoval, nestaval gymnáziá proti stredným odborným školám. Ale stredné odborné školy som rozdelil na technické odbory a stredné odborné školy na netechnické odbory. A najväčší počet nezamestnaných je práve v tejto oblasti netechnických odborov. A toto je najväčší problém. Tak, ale bavme sa o číslach a hovorme o číslach.
Teraz, čo sa týka k pozmeňovacím návrhom, veľmi krátko, ale aby som splnil tu moju povinnosť ako predkladateľa, vyjadrím sa k návrhom poslancov, ktoré tu predložili.
Návrh pána poslanca Miroslava Beblavého, ktorý navrhuje, aby ministerstvo školstva na návrh zriaďovateľa súkromnej alebo cirkevnej školy preskúmavalo, či samosprávny kraj pri určovaní počtu tried prvého ročníka stredných škôl zohľadní objektívne merateľné kritériá určené zákonom. S týmto návrhom nemôžem súhlasiť, aby sa dostal do zákona, pretože ministerstvo školstva nemôže preskúmavať všeobecne záväzné nariadenia samosprávneho kraja. Kompetenciu preskúmavať všeobecne záväzné nariadenia samosprávneho kraja má iba prokuratúra alebo súd. Však konečne to pochopme, že takýmto spôsobom to treba riešiť.
Návrh pána poslanca druhý, ktorý hovoril o elektronickej dokumentácii, hovorím, preto budem v tej všeobecnej rovine, môžem vysloviť súhlas, ale v tomto momente do tohto zákona to by prinieslo obrovský chaos na našich školách. Preto ministerstvo sa nebráni takejto právnej úprave, ktorá umožní viesť pedagogickú dokumentáciu alebo elektronický dokument, avšak je potrebné predmetnú problematiku, predmetnej problematike venovať ďaleko väčšiu pozornosť. Komplexnejšie ju spracovať a zabezpečiť a dať do súladu s právnymi predpismi týkajúcich sa elektronickej podoby dokumentácie.
Teda k pozmeňovaciemu návrhu pána poslanca Beblavého záverom uvádzam, že predložený návrh problematiku elektronickej formy pedagogickej dokumentácie rieši iba parciálne a nie komplexne, a v súvislosti s prípravou nového zákona alebo novely zákona o výchove a vzdelávaní, ktorý bude predložený do Národnej rady v budúcom roku, budeme sa práve s týmto problémom zaoberať. A rád sa stretnem aj s pánom Beblavým konzultatívne, aby sme tieto veci mohli riešiť.
Ďalší návrh pána poslanca Miroslava Beblavého, ktorý sa týka predovšetkým výsledkov experimentálneho overovania najmä v súvislosti so šesťročným gymnáziom na gymnáziu Viliama Paulinyho-Tótha v Martine alebo v Turčianskom svätom Martine. No nemôžem s týmto návrhom súhlasiť, ide o nesystémové riešenie. Navrhovaným pozmeňovacím návrhom by bolo experimentálne overovanie fakticky zakonzervované v pôvodnej škole, resp. v školskom zariadení, ktoré experimentálne overovanie vykonávalo.
A znovu opakujem, že môj postup a prístup je k tomu v tom, že aby sme zachovali osemročné gymnáziá, aby sme mali bilingválne gymnáziá, a ešte vstúpiť do toho s ďalšími šesťročnými gymnáziami, to považujem za skutočne neetické voči učiteľom na našich základných školách, ktorí učia, a stále sú im vytrhávaní tí najlepší žiaci z tohto procesu.
Návrh pána poslanca Martina Fronca, ktorý upravuje kompetenciu samosprávnym krajom, s týmto návrhom tiež nesúhlasím, nakoľko akceptácia navrhovaného ustanovenia by vecne znamenala ponechanie aktuálneho stavu, podľa ktorého sa samosprávne kraje iba vyjadrujú zriaďovateľom súkromných a cirkevných stredných škôl k počtom tried prvých ročníkov pre prijímacie konanie v nasledujúcom školskom roku.
Ďalší návrh pána poslanca Martina Fronca, ktorý upravuje body č. 21, 22, 23, a to sú tie priemery. Tiež nemôžem súhlasiť, pretože si myslím, že priemer pre elitné výberové gymnáziá dva je prijateľný, je motivačný a bude ešte konzultatívne riešený v rámci prijímacích pohovor a deviatackých monitorov. Nikomu sa nič nestane, aby ten priemer tá dvojka za ôsmu až deviatu triedu bol plne akceptovaný, a to sa takisto týka aj stredných škôl s priemerom 2,75.
Návrh poslancov Národnej rady Jany Žitňanskej, Miroslava Beblavého, Petra Osuského, Martina Poliačika a Richarda Vašečku, ktorý predložil pán Martin Poliačik, upravuje kompetencie samosprávnym krajom. S návrhom nesúhlasím. V žiadnom prípade nejde o likvidáciu súkromných, a u ž tu bolo zopakované niekoľkokrát, aj cirkevných škôl, stredných škôl osobitne, ale vytvorenie tlaku na všetky stredné školy, ktoré sú rovné pred zákonom a plnením svojich nielen práv, ale aj povinností voči tomuto štátu v prenesených kompetenciách, aj voči, samozrejme, občanom Slovenskej republiky, a najmä rodičom, ktorí v týchto školách majú svoje deti a chcú mať ich skutočne kvalitne vzdelané.
Ďalší návrh pánov poslancov Národnej rady Jany Žitňanskej, Miroslava Beblavého, Petra Osuského, Martina Poliačika a Richarda Vašečku, ktorý vypúšťa body 21, 22, 23, požiadavky priemerného prospechu, podobne ako s návrhom pána Fronca nemôžem súhlasiť, pretože naozaj chcem motivovať žiakov najmä na základných školách, aby nepodliezali latku, aby sa kvalitne pripravovali najmä v ôsmom a deviatom ročníku, ale, samozrejme, v celom procese vzdelávania na základných školách.
Návrh poslancov Národnej rady Jany Žitňanskej, Martina Poliačika a Richarda Vašečku , ktorý navrhuje nové znenie pozmeňovacieho návrhu pani poslankyne Bibiány Obrimčákovej - nesúhlasím, pretože podporujem návrh, ktorý predložil pán poslanec Juraj Blanár aj s tým pozmeňujúcim návrhom na osobitné hlasovanie v spoločnej správe. A podobne, aj v súvislosti s tým, aj druhý návrh pána poslanca Národnej rady Juraja Blanára, tiež podporujem, a ktorý je tu predložený s tým, že sa tiež upraví spoločná správa osobitným hlasovaním. A z toho dôvodu k nemu vyslovujem pozitívne moje stanovisko a žiadam ctenú snemovňu - Národnú radu Slovenskej republiky, aby tento návrh prijala.
Vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, pevne verím, že sledujete tento cieľ, ktorý máme spoločný, a pevne verím, že pochopíte, možno že neskôr, ale bude lepšie, keď skôr, že predovšetkým ide o kvalitu nášho školstva, a v tomto prípade kvalitu tak gymnaziálneho školstva, ako aj odborného školstva v Slovenskej republike. Ďakujem vám veľmi pekne. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

20.9.2012 o 16:59 hod.

doc. PhDr. DrSc.

Dušan Čaplovič

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:14

Ľubomír Petrák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predseda. V rozprave vystúpilo 9 poslancov, z ktorých nikto nepodal žiadne procedurálne návrhy, a preto navrhujem, aby sme pristúpili k hlasovaniu o návrhoch uvedených v spoločnej správe, ktorých je celkovo 40. Gestorský výbor odporúčal, aby sa o všetkých 40 bodoch hlasovalo spoločne s odporúčaním gestorského výboru schváliť, ale pán poslanec Blanár požiadal o vyňatie na samostatné hlasovanie bod 8. Preto dávam návrh na hlasovanie, aby sme hlasovali spoločne o bodoch 1 - 7 a bodoch 9 - 40 zo IV. časti spoločnej správy, a to spoločne s odporúčaním gestorského výboru schváliť.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

20.9.2012 o 17:14 hod.

Ing. CSc.

Ľubomír Petrák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:14

Ľubomír Petrák
Skontrolovaný text
1 - 7, 9 - 40. Áno.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

20.9.2012 o 17:14 hod.

Ing. CSc.

Ľubomír Petrák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:14

Ľubomír Petrák
Skontrolovaný text
Áno.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

20.9.2012 o 17:14 hod.

Ing. CSc.

Ľubomír Petrák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:14

Ľubomír Petrák
Skontrolovaný text
Pán predseda, prosím dajte hlasovať o ôsmom bode spoločnej správy, odporúčanie gestorského výboru je schváliť s tým, že je podaný lepší pozmeňujúci návrh.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

20.9.2012 o 17:14 hod.

Ing. CSc.

Ľubomír Petrák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video