11. schôdza

22.11.2016 - 8.12.2016
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

24.11.2016 o 14:29 hod.

JUDr.

Katarína Macháčková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Zodpovedanie otázky 14:03

Robert Kaliňák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážená pani predsedajúca, vážené dámy poslankyne, páni poslanci, dovoľte mi, aby som z poverenia predsedu vlády a podľa rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky ospravedlnil z dnešnej hodiny otázok neprítomných členov vlády a oznámil ministrov poverených ich zastupovaním. Neprítomní sú, minister hospodárstva Peter Žiga, zastupuje ho minister školstva, vedy, výskumu a športu Peter Plavčan. Neprítomní sú, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek, zastupuje ho podpredsedníčka vlády a ministerka spravodlivosti Lucia Žitňanská. Neprítomný je podpredseda vlády pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini, nie sú na neho otázky. A takisto nie sú otázky ani na Mareka Maďariča alebo na pani Gabrielu Matečnú.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

24.11.2016 o 14:03 hod.

JUDr.

Robert Kaliňák

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:04

Robert Kaliňák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážená pani predsedajúca, vážené dámy poslankyne, vážení páni poslanci, k hodnoteniu návrhu štátneho rozpočtu a rozpočtu verejnej správy, ktoré zaznelo zo strany Európskej komisie, by som chcel uviesť, že je potrebné vidieť nastavenie štátneho rozpočtu v širšom kontexte ekonomického vývoja v rámci Európskej únie, ako aj vo vzťahu k realizovanej rozpočtovej a hospodárskej politike vlády Slovenskej republiky. Slovensko patrí v súčasnosti medzi štáty, ktoré na jednej strane dokážu získať potrebné finančné zdroje na projekty a programy rozvojového charakteru a na druhej strane z pohľadu vývoja verejných financií je zodpovedným a disciplinovaným členom Európskej únie a najmä eurozóny. Vybalansovanie príjmov a výdavkovej stránky štátneho rozpočtu je kvalitne a odborne zvládnuté.
Európska komisia pri hodnotení návrhov rozpočtov členských štátov eurozóny konštatovala, že návrh rozpočtu Slovenskej republiky na rok 2017 patrí v rámci plnenia fiškálnych pravidiel do skupiny najdôveryhodnejších rozpočtov krajín eurozóny, ktoré dosahujú plný súlad s Paktom stability a rastu. Slovensko sa týmto opäť zaradilo medzi najlepšie hodnotené krajiny. Okrem Slovenskej republiky nemala v aktuálnom hodnotení Komisia výhrady už len k Nemecku, Luxembursku, Holandsku a Estónsku. To, že sa nejedná iba o jednorazový úspech, potvrdzuje aj fakt, že už tretí rok po sebe sa Slovenská republika dostala do skupiny štyroch krajín eurozóny, ktoré dosiahli najlepšie hodnotenie návrhu rozpočtu.
No a čo je samozrejme dôležité, nejde len o návrh rozpočtu, ale nakoniec aj o jeho plnenie a záverečné notifikácie predchádzajúcich rokov, ako to prebehlo naposledy pred niekoľkými týždňami, kedy opätovne sme mali notifikovaný splnený cieľ, či už v deficite alebo v ostatných parametroch.
Oznámené hodnotenie Európskej komisie tak plne potvrdzuje, že rozpočtové ciele Slovenska boli starostlivo a kvalifikovane pripravené a sú v súlade s európskymi fiškálnymi pravidlami a rozpočtová politika Slovenska v nasledujúcich rokoch vychádza z programového vyhlásenia vlády, kde medzi hlavné priority patrí konsolidácia verejných financií. Stratégia rozpočtovej politiky je zameraná na ďalšie zlepšovanie rozpočtovej pozície verejnej správy s cieľom dosiahnuť dlhodobú udržateľnosť verejných financií v súlade s programom stability Slovenska na roky 2016 – 2017 a je cieľová hodnota deficitu verejnej správy na rok 2017 stanovená vo výške 1,29 % z hrubého domáceho produktu. Teda opätovne historické číslo.
V roku 2018 by mal deficit ďalej klesnúť na 0,44 % a v roku 2019 by mal byť dosiahnutý rozpočtový prebytok vo výške 0,16 % z hrubého domáceho produktu. Na základe aktuálneho odhadu na rok 2016 a parametrov fiškálneho rámca pre rozpočet verejnej správy na roky 2017 až 2019 možno očakávať, že hrubý dlh verejnej správy bude v pomere k hrubému domácemu produktu postupne klesať až k úrovni 49,1 % v roku 2019. Vývoj dlhu bude v rozpočtovom horizonte 2017 až 2019 po prvýkrát v novodobej histórii Slovenska ovplyvnený najmä očakávaným dosahovaním prebytku primárneho salda v dôsledku pokračujúcej konsolidácie verejných financií.
Slovensko sa tak opätovne zaradilo medzi hlavných premiantov Únie. Z hľadiska hospodárskeho riadenia štátu to znamená, že návrh rozpočtu na rok 2017 je plne v súlade s požadovanými kritériami Paktu a stability, a túto pozitívnu skutočnosť nakoniec vyjadruje celkové posúdenie návrhu rozpočtu verejnej správy Európskou úniou. Inými slovami, posledné údaje a vyjadrenia Európskej komisie len potvrdzujú, že z hľadiska realizovanej hospodárskej politiky a rozpočtovej politiky máme na Slovensku veľmi zodpovednú vládu. Je to nakoniec vyjadrenie celkovej dôvery v budúcnosť a perspektívu slovenskej ekonomiky, v pragmatickú prácu vlády a i zodpovedné riadenie verejných financií. Doterajšie znižovanie verejného deficitu a dlhu predstavuje ďalší hmatateľný hospodársko-politický výsledok vlády, ktorý dokazuje správne nastavenie zámerov a cieľov.
Skutočnosť, že naďalej plynulo pokračujeme v konsolidácii verejných financií udržateľným spôsobom, potvrdzuje vo svojich nastaveniach a parametroch aj predložený návrh zákona o štátnom rozpočte a návrh rozpočtu verejnej správy, ktorý možno aj práve v tejto chvíli prerokuvávate. Pre vládu je preto aktuálne hodnotenie Európskej komisie zároveň výbornou vizitkou kvalifikovaného, ako i politicky zodpovedne zvládnutého koncipovaného štátneho rozpočtu v porovnaní so stabilným vývojom verejných financií. U náš však musíme aj poznamenať, že rozpočtová rovnováha sa v mnohých členských štátoch Únie, bohužiaľ, nedarí dosiahnuť a viaceré z nich sú mimoriadne nedisciplinované.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

24.11.2016 o 14:04 hod.

JUDr.

Robert Kaliňák

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:04

Robert Kaliňák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážená pani poslankyňa, nejde o jednu otázku, ale o viac otázok. A hneď prvá problematika nesmeruje ku kompetenciám vlády, ale zákonodarnej moci. Ako volená zástupkyňa občanov iste viete, že Slovenská republika je parlamentnou demokraciou, založená na deľbe moci. V právnom štáte kompetencie, práva a povinnosti a zákonom upravené postupy orgánov štátu vytvárajú nevyhnutný predpoklad pre ústavnú rovnováhu. Jej súčasťou je systém deľby moci na zákonodarnú, výkonnú a súdnu moc, ktoré sú v parlamentnej demokracii autonómne a prepojené len väzbami ústavnej kontroly a spolupráce. Z princípu ústavnej rovnováhy vyplýva, že ani zákonodarca nemôže voľne disponovať jednotlivými zložkami v štáte, aj zákonodarný orgán je viazaný ústavou a jej princípmi, ktorých zmenu ústava nepripúšťa, lebo majú konštitutívny význam pre demokratický charakter Slovenskej republiky, tak ako je to deklarované aj v čl. 1 Ústavy Slovenskej republiky.
Ak máte pochybnosti o tvrdení predsedu Národnej rady Slovenskej republiky, že jeho večera na Hrade pre lídrov Európskej únie bola omnoho lacnejšia ako ostatné podobné akcie, ktoré sa uskutočnili v rámci nášho predsedníctva v Rade EÚ, mali ste dostatok možností spýtať sa na to priamo pána predsedu. Napokon už vo svojom vyhlásení požiadal médiá, aby nešírili klamstvá o tom, že večera pre lídrov bola predražená, a suma, ktorú Kancelária Národnej rady zaplatila je vo všetkých položkách obhájiteľná a porovnateľná s cenami, ktoré boli pri predchádzajúcich oficiálnych stretnutiach lídrov Európskej únie.
Na tomto mieste odbočím od predloženého materiálu a iba doplním, že každá z takýchto aktivít je mimoriadne náročná tak na organizáciu, ako aj zariadenie. A treba povedať, že summit predsedov parlamentov, ktorý sa konal naozaj veľmi výnimočne aj v sídle alebo v hlavnom meste krajiny, ktorá predsedá Rade Európskej únie, výrazne prispel k tomu, aby slovenské predsedníctvo mohlo byť dnes hodnotené ako pozitívne. A to má neoceniteľnú hodnotu, odhliadnuc od toho, že rozpočet, ktorý Slovenská republika má pripravený pre predsedníctvo, ani nevyčerpá. A nehovoriac o tom teda, že dôjde k zásadnej úspore. Tým pádom s prostriedkami je jednoznačne nakladané úspešne, k tomu sa ale asi ešte v tomto texte dostanem. A čo je rovnako tak veľmi dôležité, že ide o polovičný rozpočet napríklad oproti Českej republike, ktorá mala predsedníctvo pred niekoľkými rokmi. Z tohto pohľadu je naozaj, všetky akcie, ktoré boli počas, a tu, ste tu, počas predsedníctva boli naozaj z nášho pohľadu veľmi efektívne a príspevok parlamentu k úspešnému predsedníctvu, si myslím, aj z môjho pohľadu bol naozaj zásadný, lebo sú to akcie, ktoré sa nepodarili v minulosti mnohým predsedom parlamentu v predchádzajúcich krajinách, a dnes vlastne umožňuje a u nás sa to ukazovalo, či už na rokovaní COSAC, ktorý vlastne nasledoval, tak je to vlastne ako zbierkou poslancov viacerých európskej parlamentov, tak je to aj v ďalších prípadoch, kde práve poslanci jednotlivých národných parlamentov už majú tú informáciu o vlastne postupe Slovenskej republiky v mnohých otázkach. Pre mňa napríklad veľmi citlivej otázke efektívnej solidarity a že vlastne nachádzame už porozumenie a tým pádom aj tlak na daných ministrov a predstaviteľov týchto krajín je omnoho nižší, máme šancu ju presadiť. Čiže bez ohľadu na to, slovenské predsedníctvo vykázalo evidentne, veľmi efektívne vynaložené prostriedky. Lebo ani nevyčerpáme limit, ktorý bol, čo sa ani neviem kedy, niekedy naposledy, stalo. To znamená, že sme naozaj konali úspešnejšie. A myslím si, že aj rozsah samotnej akcie vykazuje jednoznačne nižšie náklady ako ktorékoľvek porovnateľné iné akcie, ktoré boli zabezpečované významnejšie.
Čiže z môjho uhla pohľadu, z toho, ako ja som bol oboznámený s niektorými skutočnosťami, určite večera predsedov parlamentov na Hrade bola jednoznačne lacnejšia.
Pokiaľ ide o zverejňovanie výdavkov vynaložených na akcie súvisiace s predsedníctvom Slovenskej republiky v Rade Európskej únie, v prvom rade je nevyhnutné uviesť, že slovenské predsedníctvo stále prebieha a trvá až do 31. 12. 2016, a to nielen v Bratislave, aj v Bruseli. Z uvedeného dôvodu nie je možné určite počas predsedníctva už teraz uviesť všetky náklady, keďže predsedníctvo ešte len bude končiť a bez problémov teda ďalšie náklady určite ešte budú vynakladané. A určite sú aj ďalšie akcie, ktoré sú naplánované na výdavky v I. polroku 2017, pretože vtedy až dobieha predsednícke trio Holandska, Malty a Slovenska. Z tohto pohľadu budú určite všetky prostriedky riadne vyúčtované a všetky veci budú aj následne zverejnené. Pričom treba povedať, že aj všetky zmluvy, ktoré boli k predsedníctvu viazané, boli už dopredu zverejnené a tie sú vlastne aj dnes všeobecne známe. Výdavky sa v rámci tohto uznesenia, ktoré prijala vláda v súvislosti s rozpočtom výdavkov na prípravu a výkon predsedníctva, prideľujú práve podľa plánu a podľa jednotlivých programov už od roku 2015 a roku 2017 a v rámci financovania sú zabezpečené výdavky na nielen prípravu, priebeh, ale aj následne na ukončenie, a fakturácia výdavkov mnohých bude v roku 2017. Takže mojím odhadom je, že tak ako bude končiť vlastne celá táto príprava, aby som už nepredbiehal, lebo nemám šancu to prečítať celé, tak len dokončím, že ten záver a to účtovanie bude podľa mňa v prvej polovičke roku 2017.
Skryt prepis

24.11.2016 o 14:04 hod.

JUDr.

Robert Kaliňák

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:10

Veronika Remišová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za nevyčerpávajúcu odpoveď.
Keď ste hovorili o tej efektivite vynaložených prostriedkov, tak máme za to, že najefektívnejšia a najlacnejšia akcia na propagáciu Slovenska sa udiala včera na tlačovej konferencii na ministerstve zahraničných vecí. A, žiaľ, k tejto téme pán premiér mal tlačovú konferenciu a tam sa vyjadril, že niektorí novinári sú "špinavé protislovenské prostitútky". Toto vyjadrenie nám na Slovensku urobilo obrovskú hanbu v zahraničí. A keďže Úrad vlády má k dispozícii medzinárodný monitoring médií, tak som sa chcela spýtať, či by ste mohli zverejniť, v koľkých zahraničných médiách sa objavila táto informácia premiéra o výroku na adresu novinárov. Ja som napočítala asi 8 alebo 10, ale vy možno máte presnejšie informácie.
Ďakujem.
Skryt prepis

24.11.2016 o 14:10 hod.

Mgr. art. M.A.ArtD.

Veronika Remišová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:10

Robert Kaliňák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Toto je presne asi zhruba rozdiel medzi tým, keď je človek vo vláde a má určité povinnosti vyplývajúce zo zákona a má určité povinnosti, ktoré vyplývajú a smerujú aj k tomu, aby ste mali možnosť nielen reprezentovať Slovenskú republiku lebo to je pomerne malá právomoc, ale mali ste možnosť svojím konaním a rozhodovaním aj zabezpečovať aj určité výsledky.
Viete veľmi dobre, že všetky vaše reči o mnohých podobách obmedzovania demokracie a tak ďalej sa zakladajú len na potrebe niečo povedať, nie na skutočnosti. A určité tabuľky, ktoré vyjadrujú mieru slobody tlače, napríklad na Slovensku, jasne deklarujú, že Slovensko patrí tiež k premiantom, podobne ako v prípade štátneho rozpočtu, čo som povedal pred niekoľkými málo minútami, a teda, že vlastne patríme, tuším, k piatim najvyspelejším krajinám na svete, na svete, v podobe slobody médií.
No a samozrejme platíme, aj k tomu, že platí u nás určitá forma demokracie, a teda naozaj každý má právo povedať svoj názor a vy nemáte právo ho kritizovať. Máte právo povedať, že ho, s ním nesúhlasíte. Ale to, že chcete obmedziť, aby mohol niekto povedať svoj naozaj slobodný názor aj na prácu médií, je už nedemokratické samé osebe. A musím povedať, samozrejme, že tento výrok odzrkadľoval fakt, že sa nikto nikdy nezaoberal tým, akým spôsobom a postupom fungovalo vlastne ministerstvo zahraničných vecí, ktoré urobilo asi najlepšiu reklamu Slovensku počas uplynulých štyroch mesiacov, a bude to tak asi do konca tohto roku. A že existovali závažné rozhodnutia, ktoré sa umožnili preplatiť, ktoré majú nevyčísliteľnú hodnotu, nielen preto, že mnohé z nich sú v desiatkach miliónoch, stovkách miliónov eur vhodné pre Slovensku republiku a pre to riešenie, a toto je práve ten dôvod, pre ktorý si myslím, že zareagoval aj pán premiér.
Pretože slečna, ktorá upozorňovala na niektoré veci, ktoré sa jej nepáčili, nehovorila nikdy o predražení. Povedala, že sa robila akcia vo väčšom rozsahu, ako si myslela, že bolo potrebné. To znamená, to je ten, to spektrum, od ktorého ideme, že mohli sme poskytnúť zahraničným návštevníkom a všetkým predstaviteľom štátu, keď sa chceme reprezentovať, naozaj párky s horčicou a dychovú kapelu železničného depa na strane jednej, alebo sme mohli začať reprezentovať Slovensko ako vyspelú a kultúrnu krajinu so všetkým, čo k tomu patrí, a urobiť to trochu veľkoryso. Pretože bezpochyby Švajčiarsko si so Slovenskom nikto nepomýli, nielen pre jeho 700-ročnú históriu z pohľadu, ale aj preto, že už na tie roky mnohé veci urobili. My máme iba 23-ročnú históriu a je dôležité, aby sme sa snažili pohostiť. Neviem, ako je u vás doma zvykom, akým spôsobom hostíte svojich hostí, ale som presvedčený, že keď sa snažíte niekoho privítať, tak sa snažíte urobiť všetko ešte krajším ako obvykle práve preto, aby mali pocit, dobrý pocit z vašej pohostinnosti. Lebo to si myslím, že je súčasť nášho DNA-čkového vybavenia ako Slovákov, že snažíme sa ľudí naozaj dobre privítať.
A tak isto platí, ak je zrazu teraz milión odborníkov, ktorí hovoria o tom, že či koncert mal stať 120-tisíc alebo nemal stáť 120-tisíc, lebo mal stáť 119 500, to je naozaj smiešne. Pretože som presvedčený, že keby mali všetkých tých našich slovenských špičkových umelcov zaplatiť v plnej cene, ako niekto ich zaplatí, tak tá suma by bola ďaleko, ďaleko vyššia. To znamená, sú to naozaj malé hádky.
A čo je navyše, slečna neupozorňovala na to, že niekto má vyšší plat alebo vyššiu odmenu, ako má byť, ale že ona si myslela, že tlačová konferencia si stačila, nemuselo byť k tomu bombastické predstavenie, podľa jej vyjadrenia. Na rozdiel od novinárov, ktorí okamžite začali používať terminológiu, že je to predražené, pretože oni to tak radi. Pretože všetko je zlé, všetko je najhoršie a všetko treba spraviť. A samozrejme v mnohých tých vyjadreniach, ktoré sa používali, proste jednoducho nezaznela pravda. To je dneska absolútny štandard k tomuto všetkému a tak to aj platí, samozrejme.
A toto je ten prístup, ktorý častokrát samozrejme aplikujete aj vy samotní ako poslanci. Pretože keby ste chceli sa baviť o predražení, vedľa vás sedí práve pán poslanec Grendel, mohli by ste sa priamo jeho opýtať, keď tak spolu komunikujete, a prečo nezačnete odtiaľ, že teda nakúpili 10-násobne predražené Fabie, ktoré stoja 8-tisíc, nakúpili za 80. Skúste sa ho opýtať a upratať si pred vlastným prahom, pred tým, než začnete hodnotiť niekoho iného, že prečo to urobili, prečo s tým súhlasili, prečo sa im to tak pozdávalo.
Ja som povedal, že každé, každá takáto vec môže mať vystúpenie. Ja som vtedy ani nevystupoval, jak si pamätám, ani nekritizoval, jednoducho nevidel som do toho, nebol som odborník na to, aby to tak bolo. Ale keď máte záujem, opýtajte sa najprv svojho okolia. Pretože ak chcete niekomu dávať nejaké výčitky a poučovať ho o jeho správaní, musíte si najprv urobiť poriadok u seba doma. A vtedy, aby ste mali to morálne právo a ten kredit hovoriť, tak potom môžete.
Z tohto pohľadu platí aj pre slovenské predsedníctvo dôležitá vec, ak sa chcete dočítať o úspechoch slovenského predsedníctva, o diplomatických výsledkoch, ktoré slovenské predsedníctvo dosiahlo, musíte načrieť práve do tých zahraničných médií. A k tomu vám urobím veľmi rád určite presný rešerš alebo akýkoľvek iný, jak to máte, ten mediálny monitoring, mediálny monitoring k tomu, ako zahraničné médiá informovali o úspechoch slovenského predsednícka... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcou. Potlesk.)
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

24.11.2016 o 14:10 hod.

JUDr.

Robert Kaliňák

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:10

Miroslav Lajčák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí pri organizácii všetkých kultúrnych a iných podujatí v rámci slovenského predsedníctva v Rade Európske únie – a bolo ich zruba 250 v tridsiatich krajinách – vždy postupovalo v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a to nielen na úseku hospodárskeho a efektívneho vynakladania verejných financií, ale i pri zmluvných vzťahoch s tým súvisiacich. Ak existuje akékoľvek podozrenie, že to tak nie je, na preverenie týchto obáv sú zákonom ustanovené príslušné inštitúcie a postupy. Ktokoľvek sa na ne môže obrátiť alebo ich môže použiť. Ja som tak už urobil. Všetky uzavreté zmluvy sú v rozsahu príslušných zákonov verejne prístupné.
Pokiaľ som si vedomý, na Zuzanu Hlávkovú nikto neútočí, doposiaľ sme z našej strany iba poskytli vecné argumenty k ňou prezentovaným úsudkom.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

24.11.2016 o 14:10 hod.

JUDr.

Miroslav Lajčák

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:24

Peter Plavčan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dobrý deň, dámy a páni. Ďakujem pekne, pani poslankyňa, za položenú otázku.
Prijatie dieťaťa do materskej školy závisí od kapacitných možností konkrétnej materskej školy. Preto v zásade nie je možné hovoriť o odmietaní prijatia dieťaťa ako takom. Ide o nemožnosť prijať dieťa z kapacitných dôvodov. Uvedomujeme si tieto situácie, že sa zvyšuje počet detí populačných ročníkov. A preto ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu v rámci možností svojho rozpočtu podporilo rozšírenia kapacít materských škôl formou dotácií, na ktoré bolo vyčlenených 14,5 mil. eur.
Vďaka poskytnutým dotáciám sa postupne, v prípade, že sa naplnia zmluvy o poskytnutí dotácie, do roku 2018 vytvorí viac ako 200 nových tried a existujúca kapacita sa udrží v ďalších dvadsiatich dvoch triedach.
Na záver si uvádzam, že problematika platenia povinných odvodov nepatrí do kompetencie rezortu školstva, vedy, výskumu a športu. V tejto súvislosti chcem ešte uviesť, že pri príprave národného programu výchovy a vzdelávania sa zaoberáme komplexne všetkými deťmi v oblasti výchovy a vzdelávania prakticky od narodenia až po ďalšie vzdelávanie alebo vzdelávanie seniorov. Je nám veľmi jasné, že budeme musieť urobiť medzirezortné rokovania, ktoré budú riešiť, aj v spolupráci s ministerstvom práce, aj túto problematiku, na ktorú ste sa pýtali. Momentálne sú pripravené tézy a máme uzavreté prvé pripomienkové konanie. A takisto očakávame aj zo širokej verejnosti ďalšie námety a návrhy, čo ďalej a ako riešiť komplexne aj výchovu a vzdelávanie detí v tomto veku.
Dopĺňam aj to, že je potrebné sa pre nás zaoberať medzirezortne aj témou detí od 0 do troch rokov. Takisto potom aj deťmi medzi tromi rokmi a obdobím, kedy vstupujú do základnej školy.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

24.11.2016 o 14:24 hod.

Peter Plavčan

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:29

Katarína Macháčková
Skontrolovaný text
Dobre, ďakujem veľmi pekne. Pán minister, ďakujem za odpoveď, ale predsa by som si dovolila mať ešte dve doplňujúce otázky. Prvá moja otázka je, že kedy tých 200 tried by malo vzniknúť. Či je teda nejaký termín, dokedy garantujete, že tieto triedy vzniknú. A druhá, že či si myslíte, že keď vznikne tých 200 tried, či tento problém bude vyriešený.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

24.11.2016 o 14:29 hod.

JUDr.

Katarína Macháčková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:29

Peter Plavčan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za položené otázky. Týchto 200 tried vznikne, ako som uviedol, do roku 2018. Súvisí to s tým, akým spôsobom budú zabezpečované aj stavebné práce na rozšírenie týchto kapacít. A samozrejme, ak nám vyplynie, že počet detí populačných ročníkov bude neustále narastať, tak v rámci národného programu výchovy a vzdelávania k nim budú pripravované akčné plány a v rámci jednotlivých akčných plánov budeme navrhovať konkrétne opatrenia, aby sa tento problém začal účinne riešiť a aby sa napríklad v priebehu období, ak bude rásť počet detí populačných ročníkov, aby sa prijali opatrenia, ale aj s finančným krytím. To znamená, že chceme, aby tieto akčné plány boli pripravené tak, aby bolo jasné, ako sa kapacity zvýšia a koľko finančných prostriedkov to bude stáť, aby aj verejnosť, Národná rada, dámy a páni poslanci a takisto aj rodičia vedeli, že aké sú finančné nároky na tieto opatrenia, aby bolo možné aj požadovať navýšenie štátneho rozpočtu na zabezpečenie týchto opatrení.
Ďakujem veľmi pekne. Skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

24.11.2016 o 14:29 hod.

Peter Plavčan

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:29

Peter Plavčan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Takisto je to v zásade takmer identická otázka. K tomu len doplním, že takisto ani problematika poberania rodičovského príspevku nepatrí do nášho rezortu, ale v každom prípade som už uviedol, že budeme musieť pri pokračovaní reformy výchovy a vzdelávania v Slovenskej republike uskutočniť medzirezortné konania, v rámci ktorých by sme riešili aj túto problematiku. To znamená, to znamená, aj čo sa týka, nielen oblasť uplatnenia povinných odvodov, ako bolo v predchádzajúcej otázke, ale takisto aj problematiku poberania rodičovského príspevku. To znamená, že budeme musieť riešiť problematiku komplexne v súčinnosti s ostatnými rezortami. Je na to momentálne otvorený priestor, a to práve preto, že máme otvorené pripomienkové konanie k pripravovanej reforme v rámci programu výchovy, národného programu výchovy a vzdelávania.
Skončil som, ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

24.11.2016 o 14:29 hod.

Peter Plavčan

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video