9. schôdza

6.9.2016 - 23.9.2016
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie spoločného spravodajcu

6.9.2016 o 17:42 hod.

PhDr. PhD.

Peter Náhlik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:44

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Pán poslanec Rajtár, ja by som len chcel jednu vec pripomenúť, bavíme sa tu o daňovej medzere, to je o, medzi tým optimálnym výberom a tým, čo sa vyberá. Najnižší výber alebo teda efektívna miera výberu DPH bola za Radičovej vlády 12,5-percenta. Dnes je 14,5 a vy tu hovoríte, ako keby vy ste, alebo za tej, za tej vlády, kde ste vy boli, sa vyberali tie dane lepšie. To je jedna poznámka.
Nepáči sa mi veľmi zovšeobecňovanie, ktoré používate, hádžete všetkých do jedného vreca, veľmi to spolitizovávate. Proste poďme sa baviť odborne. Treba si pozrieť, čo urobila bývalá vláda pre výber daní. Pred chvíľou ste tu kritizovali, sa vybralo o 1,3 mld. viac, že sa tu niekto kopol v prognózach a podobne. Ale jak povedal aj pán minister, tri štvrtiny z toho je práve ten boj s daňovými únikmi, prečo sa vybralo o tých 1,3 mld. viac. Zaviedli sa kontrolné výkazy DPH, iné krajiny si berú za príklad nás.
Ja nechcem povedať, že všetko je ideálne, ale, ale skutočne všetko dehonestovať, to sa mi skutočne nepáči. Treba, treba, si myslím, tak ako aj pán Jurzyca povedal, na začiatok príde, že poviem niečo pozitívne a potom budem niečo kritizovať, ale ja som v tom vašom vystúpení nič pozitívne nevidel a zdalo sa mi, že jeden prípad sa berie, že to robia všetci, a to sa mi skutočne nepáči.
Ďakujem pekne. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

6.9.2016 o 16:44 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:46

Jozef Rajtár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
No tak predovšetkým zďaleka tu teda nehovorím o nejakom jednotlivom prípade, ale táto činnosť je systematická a rozsiahla. Najviac tých prípadov je v Bratislave, ale teda vo veľkej miere napríklad aj na východe, ako bol prípad osemdesiatich miliónov, ten prípad s Robom a Strapatým a, bohužiaľ, to má systematické rysy nielen čo sa týka rozsahu, ale aj systematické rysy, čo sa týka vládnej podpory alebo podpory teda z najvyšších vládnych miest. Najviac klesal výber DPH za prvej vlády Roberta Fica a, áno, nekorigovala to krátka vláda Ivety Radičovej. A potom ste mali štyri roky vládu jednej strany, kde namiesto toho, aby sa s tým reálne niečo spravilo, s tými podvodmi s DPH, tak tie podvody ďalej pokračovali a zosystematizovali sa. Teraz podľa najnovších informácií už teda nielen ten rozsah, ale už tá systematizácia je taká, že sa vypaľujú firmy, ktoré ešte to nerobili s vládnou stranou, ale, ale namiesto toho, aby sa vyšetrili a tí ľudia odsúdili, tak sa namiesto toho vypaľujú. A vieme, že Robert Kaliňák je naďalej na svojom mieste, čo je teda pozoruhodné. Ak teda je naozaj snaha niečo vyšetriť, tak mať tam takéhoto človeka, ktorý s daňovým podvodníkom priamo obchodoval a dobre sa s ním pozná, je fascinujúci symbol alebo signál snahy riešiť daňové, daňové podvody.
Neviem, čo pozitívne by som na tomto mohol vytiahnuť, pretože to, čo sa prezentuje ako boj s daňovými únikmi, je jednoducho smiešne, keď sa povie, že pár miliónov sa, alebo pár desiatok miliónov sa kvázi zle, kvázi odhalilo na nejakých daňových únikoch, a hovoríme tu o jednej miliarde rozkradnutej DPH len za jediný rok.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

6.9.2016 o 16:46 hod.

Dip Mgmt

Jozef Rajtár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:48

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
No čo by som na to tak asi vám povedal k tomu všetkému? Pán Rajtár, vy zvyknete hovoriť, že na to netreba byť odborník, aby ste to pochopili. No problém váš je, že vy nie ste odborník. Hovorím vám to úplne otvorene. (Potlesk.) Máte plechové ústa a to je váš problém. A veľmi rýchlo ste tie plechové ústa nadobudol po tom, čo teda ste sa stali zástupcom ľudu v tejto slovutnej Národnej rade.
Usvedčujú vás posledné slová, keď hovoríte, čo tam pár desiatok miliónov, ktoré sú proste akože navyše. Ja, ja neviem, obráťte sa na svojho kolegu, poraďte sa so starším kolegom podpredsedom finančného výboru a skúste si okrem, nalistovať okrem bulvárnych ekono-pornografických článkov aj záležitosti napríklad Inštitútu finančnej politiky, ktorý je stále vnímaný ako, myslím si, že nadstranícky a apolitický z hľadiska prognózy daňových príjmov za posledné 4 roky. Tam máte, proste máte tam jasnú štruktúru zvyšovania príjmov, časť je z makroekonomického vývoja a časť zo zvyšovania efektívnej daňovej sadzby.
Ja mám na rozdiel od mnohých iných, by som povedal, humánne vzdelaných členov vlády ten jeden problém za posledné obdobie, že musím doručovať výsledky. Tie reálne výsledky sú vo zvýšených príjmov štátneho rozpočtu, na ktoré na jednej strane vy ako zástanca štíhleho štátu hromžíte, lebo vás proste dráždia z pohľadu vašej filozofie videnia, pretože zastávate nejakú skupinu ľudí, ktorú oslovujete. Opakujem je to legitímne, je to váš svet,. Môj svet je iný a z pohľadu miery prerozdeľovania, debaty, to by sme si mohli dať niekedy inde, ak by sme boli schopní si sadnúť za jeden stôl z pohľadu toho, aká realita je a ako by sme tieto veci mohli, mohli vidieť.
Ale čo sa týka témy súboja s daňovými únikmi od roku 2012, keď efektivita sadzieb kľúčovo na DPH bola slovníkom z filmu Limonádového Joa "prokletě nízká", na najnižšej historickej úrovni a tá historická úroveň bola spôsobená úplne prakticky jedným, jedným činiteľom, a to bola reforma inštitúcie finančnej správy z časti reformy UNITAS, to znamená, zjednotenie daňovej a colnej správy. Vy ste tu vtedy tuším nežili, ale žili tu všetci ostatní. A to bolo v tom, to bolo v roku 2012, keď výsledok vašich krstných bratov z pravice, už neexistujúcej SDKÚ, výsledok odborného reformného prístupu bolo to, že si finančný úradníci požičiavali pečiatky, aby mohli pečiatkovať, hej. Toto mal byť vrchol infomatizačného procesu, informatizácie a zlepšenia, neviem, klientskeho prístupu a podobných vecí.
Je to zložitá téma. Je to, je to o zmene klímy, zmene doktríny štátnej, je to o reforme inštitúcie. Za inštitúciou sú vždy ľudia a tá nie je dokonalá. A ja, áno, ja som vždy tvrdil, aj z tohto miesta, nájdete si mnoho zápisov mojich vyjadrení, že vo finančnej správe sú dodnes agenti, hej, ktorí pracujú aj pre druhú stranu. Je to proste pravda. Zo šesť, osem tisíc ľudí nájdete takúto záležitosť. Lenže od roku 2012 sa tam napríklad zmenilo to, že inšpekcia finančnej správy sa zmenila z ujov, ktorí kontrolujú bezpečnostné predpisy a kávovary, na tuším šesťdesiathlavovú jednotku, ktorá, ktorá pracuje s ITP a proste, proste pracuje v prostredí, ako, ako, ktoré zodpovedá práce s peniazmi.
Takže súhlasím s pánom poslancom Kamenickým, že, viete, taký ten plošný prístup je, je ľúbivý, využívate situáciu, využívate konkrétny príklad, ale ja vám vravím, že za štyrmi rokmi tohto prístupu sú konkrétne výsledky, ktoré sú v číslach, ktoré sú kľúčové pre tvorbu rozpočtu. Ak raz budete tvoriť rozpočet a budete na jednej strane sa zaujímať o príjmy štátu a na druhej strane o výdavky, ktoré majú adresnosť vo verejných službách a v ich kvalite, alebo nekvalite, ak sú nedostatočné, tak vám vravím, že za tým je typ úsilia. Ak nie je dokonalý, ak sú tam konkrétni ľudia, ak je, ak je padni, komu padni, to je druhá vec. Ale vaše plošné paušálne populárne, hej, robenie sa na tejto téme má svoje proste limity aj z pohľadu toho, čomu vy hovoríte verejný záujem, hej. Takže, a čomu hovoril môj predchodca, miloval výraz verejný záujem, takže veľa vecí sa dá urobiť, veľa vecí sa dá pohnúť dopredu a sú tu aj spôsoby, u ktorých, ktoré môžu zaznievať aj z opozičných lavíc, aj z vládnych lavíc. Ale podstatné je, robiť, robiť zmenu a skúsiť sa na veci pozrieť tak, aby sme mohli zabezpečiť zmenu a aby sme napríklad teoreticky VAT Gap alebo DPH, mecénu na DPH mohli vyplniť, pretože ja som vždy tvrdil, že to je hlavný zdroj konsolidácie verejných financií v tejto krajine. To znamená, zlá disciplína platenia daní, alebo to, čo vy hovoríte ,kradnutie na daniach. Kombinácia týchto vecí je hlavný zdroj konsolidácie verejných financií v tejto krajine, na tomto sa, aspoň na tomto sa, dúfam, zhodneme.
Vďaka.( Potlesk.)
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

6.9.2016 o 16:48 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:52

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Predmetnou novelou zákona sa zabezpečuje transpozícia novely smernice v rádio administratívnej spolupráci v oblastí daní. S účinnosťou od 1. januára budúceho roku sa rozšíri automatická výmena informácií v oblastí daní o novú kategóriu a to cez hraničné záväzné stanoviská. Cieľom rozšírenia automatickej výmeny je zvýšenie daňovej transparentnosti a účinný boj proti nežiaducim cezhraničným daňovým praktikám spoločnosti. Príslušné orgány členských štátov si budú automaticky vymieňať určený obsah cezhraničných záväzných stanovísk na štandardných formulároch, v určených lehotách a obmedzený rozsah informácií budú zdieľať aj s Európskou komisiou. Prínosom tejto automatickej výmeny informácií pre Slovenskú republiku bude prístup k cezhraničným záväzným stanoviskám vydaných v iných členských štátoch týkajúcich sa slovenských subjektov, ktoré bude možné využiť na cieľové daňové kontroly.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

6.9.2016 o 16:52 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:56

Irén Sárközy
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

148.
Vážený pán predsedajúci, poslankyne, poslanci. V súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bola určená predsedom výboru za spravodajkyňu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajkyňu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokoval výbor pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor. Za gestorský výbor navrhujem výbor pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.

Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

6.9.2016 o 16:56 hod.

Ing. JUDr.

Irén Sárközy

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:26

Martin Klus
Skontrolovaný text
Už som, už som, ďakujem pekne. Pán predseda, jedna prosba, pravdepodobne pri tom prvom hlasovaní som bol zaznamenaný ako proti, malo to byť za. Čiže voľba Erika Tomáša za člena Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Takže prosím opraviť.

(Prestávka.)

(Po prestávke.)
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

6.9.2016 o 17:26 hod.

doc. PhDr. PhD. MBA

Martin Klus

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 17:32

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán predseda, ďakujem veľmi pekne za slovo. Dovoľte mi teda pokračovať v maratóne návrhov zákonov z dielne rezortu financií. Hlavnými cieľmi predkladaného zákona sú zvýšenie príjmov štátneho rozpočtu, zabezpečenie rovnováhy medzi daňovými príjmami a cieľmi v oblasti verejného zdravia a zdaňovaní nových tabakových výrobkov. Návrh zákona bude mať pozitívny vplyv na štátny rozpočet a to vo výške 29,5 mil. eur v roku budúcom.
V súvislosti so zmenou sadzieb dane z tabakových výrobkov sa predpokladá dopad aj na podnikateľské subjekty, ktoré obchodujú s tabakovými výrobkami, na rozpočty obcí, ale aj na rozpočty vyšších územných celkov návrh zákona nebude mať žiadny dopad. Účinnosť zákona sa navrhuje od 15. decembra 2016, to znamená, od tohto roku. A okrem zmeny, ktorou sa navrhuje 1. februára budúceho roku upraviť sadzbu dane z cigariet a z tabaku. V ďalšom od 1. júla roku 2017 zavedenie úpravy zdaňovania bez tzv. bezdymových tabakových výrobkov. To je tá novinka, ktorá sa dostane aj na slovenský trh, sú také tabakové vlastne náhrady. A od 1. februára roku 2019 upraviť sadzbu dane z cigariet, z tabaku a z cigár a cigariet takisto v objeme, ktorý bude mať ďalší dopad na verejné financie v objeme vyše 30 mil. eur.
Okrem písaného slova vám chcem povedať, že v podstate na základe aj dohody, aj dokonca s priemyslom, a na základe aj vyhodnotenia úrovne týchto spotrebných daní v okolitých krajinách, keďže musíme dbať aj na možnú obchodnú turistiku a aj na snahu potierať hlavne čierny dovoz a pašovanie cigariet a tabaku hlavne cez schengenskú hranicu z Ukrajiny, na základe zváženia všetkých týchto okolností po štyroch rokoch sa opäť vraciame v podstate k zvyšovaniu spotrebných daní z cigariet, z tabaku, z cigár a cigariet. A zároveň sme sa dohodli na tom, že urobíme akúsi cestovnú mapu na najbližšie štyri roky. To znamená, malo by byť jasné aj predstaviteľom priemyslu, ako to bude v najbližších rokoch vyzerať, aby sa, aby sme nevytvárali v podstate nejaké očakávanie negatívnych prekvapení v najbližších rokoch. A áno, opakujem, má to pozitívny dopad na príjmy rozpočtu verejnej správy v budúcom roku 29,5 mil. eur, v roku 2018 32,3 mil. eur a v roku 2019 oproti dnešnej základni už 68 mil. eur a tak ďalej, pretože to zvýšenie je, je vlastne na dvakrát od roku ´17 a potom od roku ´19. Toľko na úvod, som vám k dispozícii.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

6.9.2016 o 17:32 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

17:36

Emil Ďurovčík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Vážený pán predseda, vážené poslankyne, vážení poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený predsedom výboru za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali: Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor, Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti a Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstva a životné prostredie. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Prosím, pán predseda, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
Skryt prepis

6.9.2016 o 17:36 hod.

Ing.

Emil Ďurovčík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 17:39

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Dovoľujem si teda predložiť na prerokovanie v Národnej rade návrh na uzavretie Dohody medzi Slovenskou republikou a Iránskou islamskou republikou o podpore a vzájomnej ochrane investícií. Dohoda bola podpísaná 19. januára tohto roku v Teheráne za mojej účasti a v súčasnosti prebieha ratifikácia oboma zmluvnými stranami, pričom zo strany Slovenskej republiky je v rámci tohto procesu potrebný aj súhlas váženej Národnej rady Slovenskej republiky.
Účelom tejto dohody je rozvoj bilaterálnych medzinárodných vzťahov s Iránom a vzájomná podpora zahraničných investícií medzi oboma zmluvnými štátmi. Dohoda o zrušení medzinárodných ekonomických sankcií voči Iránu v polovici minulého roka otvára bohaté príležitosti pre zahraničných investorov v tejto krajine, ktoré by mohli byť zaujímavé aj pre slovenské podnikateľské subjekty. Aj z tohto dôvodu patrí medzinárodná ekonomická spolupráca s Iránom medzi priority zahraničnej ekonomickej politiky Slovenskej republiky a dohoda o podpore a vzájomnej ochrane investícií je nástrojom na upevnenie tejto spolupráce.
Pri rokovaní dohody sa kládol dôraz na to, aby spĺňala požiadavky modernej politiky ochrany zahraničných investícií, ktoré presadzuje aj Európska únia v medzinárodných dohodách obsahujúcich ochranu investícií, ktoré uzatvára s tretími štátmi. Ide najmä o rešpektovanie regulačných právomocí štátu v oblasti legitímnych cieľov verejnej politiky a zároveň o poskytnutie primeranej ochrany zahraničným investorom v prípade svojvoľných, neodôvodnených a závažných zásahov poškodzujúcich ich investície zo strany hostiteľského štátu.
Uvedená dohoda je medzinárodnou hospodárskou zmluvou všeobecnej povahy podľa čl. 7 ods. 4 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá má charakter prezidentskej zmluvy. Dohoda priamo zakladá práva a povinnosti fyzických alebo právnických osôb podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky. Má prednosť pred zákonmi Slovenskej republiky a bude vyhlásená v Zbierke zákonov Slovenskej republiky.
Ja môžem len dodať, že podpis tejto dohody v podstate deň po reálnom zrušení sankcií voči, voči Iránu priamo v Teheráne spolu s misiou 60 slovenských podnikateľov a začiatok v podstate nových vzťahov, novej etapy vzťahov suverénnej krajiny Európskej únie a Iránu dáva naozaj priestor pre spätný návrat slovenských výrobcov a poskytovateľov služieb na tomto veľmi zaujímavom 80-miliónovom trhu.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

6.9.2016 o 17:39 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 17:42

Peter Náhlik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predseda. Vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, dovoľte mi, prosím, ako určenému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady o výsledku prerokovania návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady s Dohodou medzi Slovenskou republikou a Iránskou islamskou republikou o podpore a vzájomnej ochrane investícií.
Predseda Národnej rady rozhodnutím č. 198 z 22. augusta 2016 pridelil návrh na vyslovenie súhlasu Národnej rady týmto výborom Národnej rady: výboru pre financie a rozpočet a ústavnoprávnemu výboru. Za gestorský výbor určil výbor pre financie a rozpočet. Uvedené výbory prerokovali predmetný návrh na vyslovenie súhlasu v stanovenom termíne. K predmetnému návrhu zaujali výbory toto stanovisko: odporúčanie pre Národnú radu s návrhom vysloviť súhlas a rozhodnúť, že ide o medzinárodnú zmluvu podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá má prednosť pred zákonmi, výbor pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor. Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom 2 tejto správy vyplynuli, nevyplynuli iné návrhy.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom 2 tejto správy odporúča Národnej rade Slovenskej republiky podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť súhlas s dohodou a rozhodnúť, že ide o medzinárodnú zmluvu podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá má prednosť pred zákonmi. Predmetná spoločná správa bola schválená uznesením gestorského výboru č. 51 z 5. septembra 2016. Výbor ma určil za spoločného spravodajcu výborov. Zároveň ma poveril predniesť správu na schôdzi Národnej rady a navrhnúť Národnej rade postup pri hlasovaní. Návrh na uznesenie Národnej rady je prílohou tejto správy.
Ďakujem, pán predseda, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

6.9.2016 o 17:42 hod.

PhDr. PhD.

Peter Náhlik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video