Videokanál poslanca

 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

9.12.2021 o 14:33 hod.

Mgr. et Mgr.

Martin Čepček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Videokanál poslanca

9.12.2021 14:55 - 14:57 hod.

Martin Čepček
Áno, ďakujem. Pán minister, týka sa to ľudí, ktorí napríklad zomrú po podaní vakcíny, to máme sedem ľudí doteraz, alebo to budú nejaké trvalé následky, alebo niečo podobné. A ako budú odškodnení napríklad, ak by sa to týkalo tých, čo zomrú, ako budú odškodnení tí, čo už doteraz zomreli na podanie vakcíny, keďže tie vakcíny sú neregistrované stále počas celej doby? Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9.12.2021 14:46 - 14:51 hod.

Martin Čepček
Áno, ďakujem pekne, pán minister. Bola to otázka občianky, to znamená, ja sa pýtam v mene jej.
A chcem sa spýtať k tej otázke, čo bola predtým. Bolo tu povedané, že vy ste požiali o zníženie z 1,2 mld. na 477 mil. Viete mi povedať, aký dôvod bol na toto zníženie? A teda aké je, aké platy mali mať lekári, alebo o koľko mali mať navýšené platy, a zdravotný personál v nemocniciach, a či to tak aj bolo, alebo bude.
Ďakujem.
Skryt prepis
 

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 9.12.2021 14:33 - 14:34 hod.

Martin Čepček
Ďakujem pekne. Bolo povedané, že zo začiatku to bolo 1,2 mld., neskôr to bolo znížené na 477 mil. Vieme aj dôvody, kvôli tomu, čomu to bolo znížené? Lebo keď najprv niekto požaduje tie prostriedky, asi vie, kvôli čomu ich chce, a aký bol dôvod zníženia teda. Ďakujem.
Skryt prepis
 

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 9.12.2021 14:22 - 14:23 hod.

Martin Čepček
Ďakujem, pán minister. Povedali ste, že imunitu nie je jednoduché zistiť.
Tak ja sa potom pýtam, prečo ľudí, ktorí sú zaočkovaní, keď je taký problém zistiť tú imunitu, považujete za neinfekčných a môžu, môžu sa pohybovať bez nejakých vážnejších obmedzení, keď sám ste povedali, že imunitu je ťažké zistiť a zisťuje sa niekoľko týždňov. Nerozumiem potom tým opatreniam, napríklad režim OP.
Ďakujem.
Skryt prepis
 

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 9.12.2021 14:19 - 14:20 hod.

Martin Čepček
Dobre. Pán minister, 4. decembra vyšla informácia von, že sa uvažuje o... o povinnom očkovaní. Vtedy to bolo nazvané hoaxom. Dnes vláda, premiér, ministri, aj pani ministerka Kolíková majú za úlohu, aby pripravili podklady na možnosť povinného očkovania.
To znamená, to, čo bolo pred rokom považované za hoax, dnes je považované za realitu. Viete mi povedať k tomu niečo?
Skryt prepis
 

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 9.12.2021 14:11 - 14:12 hod.

Martin Čepček Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Pán premiér, vy máte odpovedať na otázky poslancov, nie poslanci na vaše otázky. To je jedna vec.
Ja som rozmýšľal nad diskusiou, ktorá by bola v tých veciach, ktoré sa týkajú pandémie. To znamená, ak je tam infektológ, ak je tam internista, ak je tam lekár, ktorý je v tejto veci vzdelaný. Tak prečo takáto diskusia nie je?
A keď ste boli minister zdravotníctva, zastupovali ste, zistili ste, že máme nedostatok lekárov a sestier. A čo ste v tejto veci vtedy spravili? Ako ste za dva roky stabilizovali zdravotnícky personál? A ďalšia moja otázka, že kde je tá sľubovaná transparentnosť, ktorú ste sľubovali pred voľbami. Ako má byť táto vláda dôveryhodná, keď naprieč politickým spektrom nediskutuje s občanmi alebo s odborníkmi aj zo zahraničia?
Ja sa pýtam, pán premiér, ja hľadám odpoveď a občania sa pýtajú. Tak ja sa pýtam za tých občanov, takže ja by som prosil odpoveď.
Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 7.12.2021 14:46 - 14:46 hod.

Martin Čepček
Ďakujem pekne. No, nie je vám divné, kolegyne a kolegovia, že tu je úplne jedno, či je niekto pozitívny a šíri COVID, alebo je negatívny, ale tu ide o to, aby bol niekto buď zaočkovaný, alebo nezaočkovaný, a keď sa pozrieme do zahraničia, už rakúsky kancelár, bývalý, Sebastian Kurz povedal, pre očkovaných ľudí sa pandémia skončila a toto bolo 7. 9. 2021, kedy to povedal, tak asi toľko k tomu. Ďakujem kolegovia.
Skryt prepis
 

Vystúpenie v rozprave 7.12.2021 11:50 - 11:58 hod.

Martin Čepček Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ja nebudem naťahovať, nebudem ani dlho rozprávať, ale chcem sa zamyslieť nad takými vecami, ktoré mňa trápia, a mám aj nejaké otázky, ktoré z toho vyplynuli.
Ja nechcem povedať, že som proti očkovaniu, lebo to nie som. Ale tá forma, ktorá je zvolená, tá mi pripadá byť trošku, trošku nasilu. Respektíve je to taká forma donútenia, keďže vieme, že dôchodcovia, to sú občania, ktorí žijú od dôchodku k dôchodku, každé euro sa im zíde a spôsob vyplácania tohto príspevku je iba na to, aby sme ich nejakým spôsobom donútili sa očkovať.
Ja som toho názoru, že nech si každý rozhoduje o svojom tele. Vo svojom okolí sa stretávam s lekármi, ktorí povedia, že každý sa má rozhodnúť sám, či sa dá, alebo sa nedá očkovať. Tak potom je namieste otázka, že akú majú títo občania, títo dôchodcovia vieru, resp. akú majú dôveru v zdravotný systém, ak je vláda jednotná a podáva občanom rozličné informácie, napríklad výška vakcíny alebo výška liečby na ventilácii, tak potom čo si tí občania majú navonok pomyslieť o tejto vláde? A ak by boli všetci zdravotníci, lekári, zdravotné sestry zaočkovaní, tá dôvera voči zdravotný systém by stúpla. Ale sami vidíme, že tí lekári a zdravotné sestry nie sú zaočkovaní.
Okrem toho spoločnosť je rozdelená na koalíciu a opozíciu. A my ešte tieto dve skupiny rozdeľujeme na očkovaných a neočkovaných. Preto mi to pripadá byť, že my tu tých ľudí ideme segregovať. Ja som za to, aby dôchodcovia dostali príspevok. Ale dostali príspevok, ktorý nebude podmienený očkovaním. Lebo zabúdame na skupiny obyvateľov, ktorí možno v tejto chvíli prekonali COVID. Poznám ľudí, ktorí majú nad 80 rokov a bez nejakých vážnejších problémov prekonali COVID. Poznám mladých ľudí, ktorí prekonali COVID. Poznám aj, aj v rodine máme ľudí, ktorí nad 60 rokov bez problémov prekonali COVID. Ale na týchto ľudí sa tu vôbec nemyslí. Alebo na ľudí, ktorí majú vážne zdravotné problémy, ktorí by si tiež zaslúžili tých 500, resp. 600 euro, aby im niekto pomohol v ich rodinnom rozpočte.
Otázka potom vyplýva, že keď Európska komisia vydala alebo oznámila členským štátom, že žiada ich, aby zaočkovali populáciu vo výške 70 %, či toto nie je tá motivácia, ktorá nás vedie k tomu, aby sme takýto zákon schvaľovali. Či nie je v tom aj nejaký finančný benefit, keď 75-percentná podmienenosť zaočkovanosťou možno bude znamenať, že štát dostane 6,3 mld. z plánu obnovy. Ja neviem. Ja sa pýtam. Toto sú otázky, na ktoré nemáme odpovede.
Za ďalšie, nie som proti tomu, aby dôchodcovia niečo dostali, to v žiadnom prípade, ak by tu bol hneď poukaz pre dôchodcov akokoľvek v akejkoľvek výške, ja za to zahlasujem. Tu ide len o to, že týmto spôsobom ľudí delíme na očkovaných, neočkovaných, na prekonaných a na ľudí, ktorí majú vážne zdravotné dôvody, tam nemyslíme.
Teraz ďalšia otázka, ktorá mi z toho vyplýva, lebo v tom zákone je uvedené, že sa budú zbierať osobné údaje. To znamená, ministerstvo financií bude na tieto účely zbierať osobné údaje dôchodcov o očkovaní, resp. budú to spárovať s COVID pasmi. To znamená, toto sú ďalšie otázky, ktoré vzbudzujú vo mne takú nejakú nedôveru v tento zákon. Takže máme tu segregáciu dôchodcov.
Konkrétne v bode 3 je napísané: „Na účely poskytnutia poukazu ministerstvo financií môže získať a spracovávať údaje o fyzickej osobe podľa odseku 1 v rozsahu meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu alebo prechodného pobytu, dátum narodenia, rodné číslo, telefónne číslo, dátum absolvovania očkovania a dátum registrácie na očkovanie.“
Ďalej sa pýtam, dôchodca vo výške 80 a viac rokov, ak dostane 500-eurový poukaz, keď si pozrieme, že kaderníctva, jedno ostrihanie pána stojí 5 euro, tak z tých 500 euro to má tak sto ostrihaní. Ja viem, že ten poukaz môže ten človek posunúť vnukom, vnúčatám, ale máme tu obyvateľov, ktorí žiadnych príbuzných nemajú. Bude to posúvať susedovi? No, ja neviem. Ja sa nad tým zamýšľam, že komu to má vlastne pomôcť?
A po tom, ako sme dostali informácie aj z Aliancie slovenskej gastronómie, ktorá je sklamaná z ministerstva financií a žiada nás, aby sme nepodporili tento zákon, lebo žiadnym spôsobom sa gastronómii nepomohlo, to hovoria oni, že im odišlo 30-tisíc zamestnancov a do sektoru sa vrátilo 9-tisíc, približne 9-tisíc. To znamená, gastrosektor ako taký, otázka, či bude fungovať v tom rozpätí, v tom rozmedzí, ako funguje.
Táto inštitúcia robila aj prieskum o tom, aby si zistili, aké sú nálady v tej populácii dôchodcov, a zistili, že na prvom mieste je pre dôchodcov zdravie, potom je bývanie, potom je rodina, bezpečnosť a až na poslednom, piatom mieste je kultúra a kultúrne vyžitie.
Takže ja sa pýtam, ak mi vie na to niekto odpovedať, budem rád, akým spôsobom tento zákon pomôže celej populácii dôchodcov? Ako som spomenul, nie každý je ochotný a pripravený sa dať zaočkovať.
Opakujem, nie som proti očkovaniu, ale ľudia môžu mať buď vážne dôvody, alebo jednoducho vidíme, že tu už máme niekoľko mutácií, možno tá vakcína nefunguje, ja neviem, ja to neodsudzujem, ale ja sa pýtam, ako chceme dôchodcom pomôcť v globále a nie iba skupine ľudí, ktorí sú zaočkovaní?
Ďakujem.
Skryt prepis
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 2.12.2021 15:03 - 15:04 hod.

Martin Čepček Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Pán minister, to bola otázka od občana, nie odo mňa. Ale tak celkom ma to zaujímalo, lebo sa šíri kadečo. Aj o tom, že sa zrážajú vodné pary v tých respirátoroch. Výrobca odporúča maximálne dve hodiny nosiť respirátor denne a tak ďalej, potom ho vymeniť. No, ale mňa by zaujímalo, ako sa vy pozeráte na to, že ministri tejto vlády aj premiér v podstate, sa mi dostalo také video, kde každý tvrdil iné čísla, čo sa týka boja pandémie, teda vakcína, pani Remišová tvrdila, že vakcína stojí 20 euro, pán Heger povedal, že 40. Umelá pľúcna ventilácia, pani Remišová povedala 20-tisíc, pán premiér povedal 12-tisíc a že lockdown nás stojí 300 miliónov, to povedala pani Remišová a pán Matovič povedal 450 miliónov. Tak v podstate občania si majú ktoré čísla brať, že sú relevantné? Viete mi k tomu niečo povedať?
Ďakujem.
Skryt prepis
 

2.12.2021 14:25 - 14:25 hod.

Martin Čepček Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Neviem, či mi budete, pán minister, vedieť odpovedať, lebo vy tu zastupujete ministra školstva, ale tá skupina detí dva a pol až šesť, to je skupina detí, ktoré chodia do materskej školy a ich rodičia sú vo veku tak do štyridsať rokov, predpokladám. Toto je skupina ľudí, ktorá je najmenej ohrozená, čo sa týka COVID-u, a ak aj dostanú, majú najjednoduchší priebeh, preto ja nevidím zmysel v tomto opatrení osobne, možno obmedziť počet vstupujúcich osôb do objektu, toto, toto vidím ako reálne, ale takýmto spôsobom tých ľudí segregovať, sa mi to nezdá. Ale po tom, čo ste mi povedali, že teda ministerstvo upravilo tých päť vyhlášok, tak to sa mi zdá byť ako primerané, len momentálne vychádzajú odporúčania riaditeľov škôl, resp. tie záväzné usmernenia v tom, že iba v režime OP majú vstup, práve preto som položil tú otázku, že samé učiteľky majú problém s tým, ak je jedna na dvadsať detí alebo dve, tak jedna musí to dieťa komplet vyzliecť, komplet obliecť a vyniesť ho rodičom von, lebo dieťa vo veku dva a pol roka, alebo tri sa samé obliecť nevie, resp. no, nedokáže to, takže moja otázka je teda, že prečo táto skupina, ktorá je najmenej ohrozená, sa takýmto spôsobom blokuje. Ak mi viete odpovedať, budem rád, keď nie, tak nie.
Ďakujem.
Skryt prepis