7. schôdza

12.10.2010 - 26.10.2010
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie spoločného spravodajcu

15.10.2010 o 9:33 hod.

Mgr.

Martin Poliačik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:07

László Solymos
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona o environmentálnom navrhovaní a používaní výrobkov, zákona o ekodizajne, tlač č. 101.
Podľa zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Návrh zákona bol doručený poslancom v zákonom ustanovenej 15-dňovej lehote pred schôdzou Národnej rady Slovenskej republiky, na ktorej sa uskutočňuje jeho prvé čítanie.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa po formálno-právnej stránke náležitosti uvedené v zákone 67 a 68 Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o cieli predloženého návrhu zákona, o súlade s Ústavou Slovenskej republiky, o tom, že návrh nebude mať vplyv na štátny rozpočet ani na rozpočty obcí a rozpočty vyšších územných celkov. Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení návrhu. Návrh zákona obsahuje doložku zlučiteľnosti s právom Európskej únie. Podľa tejto doložky je problematika návrhu zákona upravená v práve Európskej únie a nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú zo zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla v zmysle § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že po rozprave odporučí uvedený návrh zákona prerokovať v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali v druhom čítaní vo výboroch do 24. novembra 2010 a v gestorskom výbore do 26. novembra 2010.
Pán predsedajúci, otvorte všeobecnú rozpravu. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

15.10.2010 o 9:07 hod.

Ing.

László Solymos

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 9:10

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážené kolegyne, vážení kolegovia, mal by som len pár otázok na margo tohto zákona, ktoré neviem ani, či adresovať ministrovi, alebo všeobecne tejto snemovni.
Chcem sa spýtať, či si naozaj myslíme, že toto je vec, ktorú by mal riešiť štát, či toto je vec, ktorú ak už ju rieši štát, by ju mala riešiť Európska únia? A tie otázky znejú aj inak. Čo by sa stalo, ak by takýto zákon neexistoval? Trh by nedokázal sa postarať o zlepšovanie ekodizajnu? Prečo sa má do takýchto vecí vôbec štát starať? Naozaj tomu nerozumiem. Rozhodne to nepovažujem za základnú úlohu štátu. A považujem to za zasahovanie štátu do podnikateľského prostredia nad nevyhnutnú mieru. Určite by to aj energeticky náročné výrobky, aj spotrebitelia, aj trh prežili, keby nič takéto nebolo riešené zákonom.
A tá druhá otázka sa týka Európskej únie a toho, či takéto veci majú byť koordinované, harmonizované z úrovne Európskej únie. Pretože zaoberali by sme sa dnes takýmto zákonom, keby nebola príslušná smernica? Keby tá príslušná smernica nebola zmenená?
A mne to trochu, tento zákon, pripadá tak, že v Európskej únii si niekto kýchne a my prijmeme zákon. Potom si niekto smrkne a my ten zákon musíme zmeniť. Neviem, či toto je dobrá cesta.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.10.2010 o 9:10 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Uvádzajúci uvádza bod 9:13

Juraj Miškov
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 170/2001 Z. z. o núdzových zásobách ropy a ropných výrobkov a o riešení stavu ropnej núdze v znení neskorších predpisov a doplnení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 82/1994 Z. z. o štátnych hmotných rezervách v znení neskorších predpisov, predkladám do prvého čítania s cieľom systémovo riešiť spôsob financovania núdzových zásob ropy a vybraných ropných výrobkov, aby sa v čo najväčšej miere znížilo zaťaženie štátneho rozpočtu a súčasne bol zabezpečený stabilný režim financovania núdzových zásob prostredníctvom výberu príspevku na krytie nákladov spojených s tvorbou a ochraňovaním núdzových zásob v súlade s plnením záväzkov Slovenskej republiky voči Európskej únii a Medzinárodnej energetickej agentúre.
Navrhovaný model vychádza z podobných modelov už zavedených v zahraničí so zohľadnením podmienok platných pre Slovenskú republiku. Výber uvedeného príspevku bude neziskový, nakoľko takto získané finančné príspevky budú slúžiť výlučne na financovanie tvorby a ochrany núdzových zásob, pričom tento príspevok bude príjmom štátneho rozpočtu. Nespornými výhodami navrhovaného modelu financovania núdzových zásob je jeho transparentnosť, nezávislosť na verejných zdrojoch, ako aj určitá objektívnosť, keďže na jeho financovaní sa budú podieľať najmä tí, ktorí budú môcť tento systém v čase krízy aj najviac využívať. Teda spotrebitelia.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľujem si vás požiadať o podporu predloženého vládneho návrhu zákona.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

15.10.2010 o 9:13 hod.

PhDr.

Juraj Miškov

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:15

László Solymos
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 170/2001 Z. z. o núdzových zásobách ropy a ropných výrobkov a o riešení stavu ropnej núdze v znení neskorších predpisov a o doplnení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 82/1994 Z. z. o štátnych hmotných rezervách v znení neskorších predpisov (tlač 125). Podľa § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona. Návrh zákona bol doručený poslancom v zákonom ustanovenej 15-dňovej lehote pred schôdzou Národnej rady Slovenskej republiky.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa po formálno-právnej stránke náležitosti uvedené v § 67 a 68 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informácie o cieli predloženého návrhu zákona, o súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi. O tom, že návrh nebude mať vplyv na štátny rozpočet, bude mať vplyv na rozpočty obcí a na rozpočty vyšších územných celkov. Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení návrhu. Návrh zákona obsahuje doložku zlučiteľnosti s právom Európskej únie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla v zmysle § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že po rozprave odporučí uvedený návrh zákona prerokovať v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali v druhom čítaní vo výboroch do 24. novembra 2010 a v gestorskom výbore do 26. novembra 2010.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím vás, všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

15.10.2010 o 9:15 hod.

Ing.

László Solymos

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Uvádzajúci uvádza bod 9:19

Juraj Miškov

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:21

Ľudovít Kaník
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu ma uznesením č. 32 určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 338/2000 Z. z. o vnútrozemskej plavbe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Podľa § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Návrh zákona bol doručený poslancom v zákonom stanovej 15-dňovej lehote pred schôdzou Národnej rady, na ktorej sa uskutočňuje jeho prvé čítanie.
Konštatujem, že uvedený návrh zákona spĺňa po formálno-právnej stránke náležitosti uvedené v § 67, 68 zákona Národnej rady o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o cieli predloženého zákona, o súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako aj medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná.
O tom, že návrh bude mať vplyv na štátny rozpočet, nebude mať vplyv na rozpočty obcí ani rozpočty vyšších územných celkov, nebude mať dopad na obyvateľov ani na hospodárenie podnikateľskej sféry a iných právnických osôb, bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, na zamestnanosť, ako aj na podnikateľské prostredie. Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení zákona. Návrh zákona obsahuje doložku zlučiteľnosti s právom Európskej únie. Podľa tejto doložky je problematika návrhu zákona upravená v práve Európskej únie a nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada uzniesla na tom, že po rozprave odporučí uvedený návrh zákona prerokovať v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady zo dňa 14. septembra 2010 č. 65 a podľa § 71 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali v druhom čítaní vo výboroch do 24. novembra 2010 a v gestorskom výbore do 26. novembra 2010.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

15.10.2010 o 9:21 hod.

Ing.

Ľudovít Kaník

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Uvádzajúci uvádza bod 9:25

Eugen Jurzyca
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predseda Národnej rady Slovenskej republiky, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, na základe bodu B.2 uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 632 zo dňa 22. septembra 2010 si dovoľujem uviesť návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov.
Cieľom predkladanej novely je vytvorenie legislatívneho prostredia na zabezpečenie týchto úloh. Určiť podmienky poskytovania dotácií pre právnické osoby a fyzické osoby v oblasti regionálneho školstva. Navrhovaná zmena v poskytovaní dotácií súvisí so zmenou zákona č. 523/ 2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ktorých zavedením § 8a ods. 1 nastaví podmienku, že dotácie z výdavkov štátneho rozpočtu právnickým osobám a fyzickým osobám je možné poskytovať len za podmienky, že takúto možnosť ustanovuje osobitný zákon. Keďže financovanie regionálneho školstva ustanovuje tento zákon, je nutné možnosť poskytovania dotácií školám a školským zariadeniam zakomponovať práve do tohto zákona.
Do konca kalendárneho roku 2010 postupuje ministerstvo pri poskytovaní dotácií podľa výnosu Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. CD 2006, 141/348 a tak ďalej o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva školstva Slovenskej republiky, ktorý bol vypracovaný ešte pred účinnosťou ustanovenia § 8 ods.1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách. Navrhovanú zmenu môžeme teda chápať ako snahu o zosúladenie legislatívneho prostredia.
Ďalej chceme zvýšiť transparentnosť a verejnú kontrolu nad finančnými prostriedkami poskytovanými z kapitoly Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky. Túto úlohu majú ambíciu plniť navrhované zmeny, ktoré ustanovujú prísnu účelovosť poskytnutých finančných prostriedkov z kapitoly ministerstva. Transparentnosť poskytovania finančných prostriedkov a možnosť verejnej kontroly bude zabezpečená povinnosťou ministerstva a krajských školských úradov zverejňovať na svojom webovom sídle zoznam právnických a fyzických osôb a výšku poskytnutých finančných prostriedkov z rozpočtovej kapitoly ministerstva.
Zároveň sa významne rozširujú oblasti, v ktorých sa na základe výzvy môžu školy a školské zariadenia uchádzať o financovanie rozvojových projektov.
Tento návrh súvisí aj s plnením úloh v rámci Programového vyhlásenia vlády Slovenska na roky 2010 - 2014.
Ďalej chceme rozšíriť sledované ukazovatele, ktoré sa sledujú pri výkone dohľadu nad dodržiavaním zákona. V záujme predchádzania možnosti zneužívania finančných prostriedkov poskytnutých školám z rozpočtovej kapitoly ministerstva rozširuje sa ustanovenie o dohľade nad dodržiavaním tohto zákona.
Rozširuje sa zoznam sledovaných ukazovateľov v rámci výkonu dohľadu, a to najmä z dôvodu sledovania účelu použitia poskytovaných finančných prostriedkov podľa tohto zákona na nenormatívne výdavky, napríklad za mimoriadne výsledky žiakov, na riešenie havarijných situácií, príspevky na výchovu a vzdelávanie detí v materských školách. Medzi nové ukazovatele kontroly pri dohľade patrí napríklad kontrola správnosti poskytovaných údajov o počtoch detí a žiakov potrebných na rozdeľovanie a poukazovanie výnosu dane obciam, kontrola správnosti údajov o počtoch detí štátnych materských škôl a štátnych školských zariadení a žiakov škôl poskytovaných ministerstvu a dodržiavanie lehôt určených na ich predloženie alebo účel použitia poskytnutých finančných prostriedkov.
Ďalej chceme doplniť účelovosť použitia všetkých finančných prostriedkov poskytovaných z kapitoly Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky. Navrhuje sa doplniť účel použitia finančných prostriedkov poskytnutých zriaďovateľom škôl na nenormatívne výdavky, napríklad za mimoriadne výsledky žiakov, na riešenie havarijných situácií, príspevku na výchovu a vzdelávanie detí, ktoré majú jeden rok pred plnením povinnej školskej dochádzky v materských školách. Úprava súvisí s požiadavkami škôl a ich zriaďovateľov.
Ďalej chceme upraviť podmienky poskytovania príspevku na žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Podmienky poskytovania príspevku na žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia sa navrhujú upraviť na základe poznatkov z praxe. Cieľom tejto úpravy je v záujme znemožňovania segregácie detí žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia vo vzdelávaní vytvárať podmienky na ich vzdelávanie aj tým, že sa stabilizuje a aj postupne zvýši počet asistentov učiteľa pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia.
Ďalej chceme určiť kompetencie zriaďovateľom škôl, školských zaradení a obciam pri zbere údajov potrebných na rozdeľovanie a poukazovanie výnosu dane z príjmov obciam. Navrhujeme také úpravy kompetencií v procese poskytovania údajov potrebných na rozdeľovanie a poukazovanie výnosu dane obciam, ktoré zabezpečia presnosť a účelnosť prerozdeľovania. Údaje bude poskytovať obci zriaďovateľ základných umeleckých škôl, materských škôl, jazykových škôl a školských zariadení, ktoré majú sídlo na území obce. Určuje sa lehota, dokedy je zriaďovateľ povinný oznámiť údaje za školy a školské zariadenia, ktorých je zriaďovateľom. Obciam sa určuje lehota, dokedy je obec povinná zhromaždiť údaje za všetky školy a školské zariadenia so sídlom na jej území a poskytnúť krajskému školskému úradu. Súčasne sa určuje lehota, dokedy je povinný krajský školský úrad údaje za obce vo svojej územnej pôsobnosti poskytnúť ministerstvu. Údaje sa poskytujú za všetky školy a školské zariadenia zaradené v sieti škôl a školských zariadení a školských zariadení ministerstva.
Návrh zákona predkladáme bez rozporov.
Vážený pán predsedajúci, prosím o prerokovanie návrhu zákona.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

15.10.2010 o 9:25 hod.

Ing.

Eugen Jurzyca

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vstup predsedajúceho 9:33

Milan Hort
Skontrolovaný text
Ďakujem, pán minister.
A teraz dávam slovo spravodajcovi, ktorého určil navrhnutý gestorský výbor, ktorým je v tomto prípade výbor pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport, pánovi poslancovi Martinovi Poliačikovi, aby nás oboznámil so súhrnnou spravodajskou informáciou.
Pán minister, poprosím vás, keby ste zaujali miesto určené pre navrhovateľov, nech sa páči.
Nech sa páči, pán spravodajca.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

15.10.2010 o 9:33 hod.

Ing.

Milan Hort

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:33

Martin Poliačik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, páni poslanci, pán minister, dovoľte mi, aby som podľa § 73 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov vystúpil v prvom čítaní k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov, ako určený spravodajca Výborom Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport uznesením č. 17 z 30. septembra 2010 a podal spravodajskú informáciu k tomuto návrhu zákona.
Návrh zákona bol doručený poslancom Národnej rady v zákonnej lehote pred schôdzou Národnej rady Slovenskej republiky. Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 85 z 24. septembra 2010 navrhol prideliť zákon na jeho prerokovanie výborom a navrhol gestorský výbor a lehoty na jeho prerokovanie.
Konštatoval, že návrh zákona spĺňa všetky náležitosti podľa rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky a podľa legislatívnych pravidiel na jeho prerokovanie v Národnej rade Slovenskej republiky.
S ohľadom na oprávnenia, ktoré pre mňa ako spravodajcu výboru vyplývajú z rokovacieho poriadku Národnej rady, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky po rozprave o návrhu zákona uzniesla na tom, že podľa § 73 ods. 3 rokovacieho poriadku odporučí predmetný návrh zákona prerokovať v druhom čítaní. V prípade, ak sa Národná rada Slovenskej republiky rozhodne návrh zákona prerokovať v druhom čítaní podľa § 74 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku, v súlade s návrhom predsedu Národnej rady odporúčam prideliť návrh zákona v druhom čítaní na prerokovanie: ústavnoprávnemu výboru, Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet, Výboru Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny a Výboru Národnej rady pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport. Za gestorský výbor navrhuje predseda Národnej rady určiť výbor pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport s tým, aby výbory, ktorým bol návrh zákona pridelený, ho prerokovali v druhom čítaní vo výbore do 24. novembra 2010 a v gestorskom výbore do 26. novembra 2010.
Pán predsedajúci, ďakujem, skončil som svoju spravodajskú informáciu a odporúčam otvoriť rozpravu k tomuto návrhu zákona.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

15.10.2010 o 9:33 hod.

Mgr.

Martin Poliačik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vstup predsedajúceho 9:36

Milan Hort
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán spravodajca.
Otváram všeobecnú rozpravu. Do rozpravy som za poslanecké kluby dostal dve prihlášky písomnou formou. Za SMER - sociálnu demokraciu sa prihlásil pán poslanec Dušan Čaplovič a za Slovenskú národnú stranu, teda za klub Slovenskej národnej strany pán poslanec Ján Mikolaj. Po ich vystúpeniach bude možnosť prihlásiť sa do rozpravy aj ústne.
Slovo teraz dávam pánovi poslancovi Dušanovi Čaplovičovi, nech sa páči.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

15.10.2010 o 9:36 hod.

Ing.

Milan Hort

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom