35. schôdza

13.5.2014 - 12.6.2014
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

14.5.2014 o 10:49 hod.

Doc. RNDr. DrSc.

Jozef Mikloško

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:26

Milan Mojš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážená pani predsedajúca, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený predsedom finančného výboru za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. V zmysle § 73 zákona o rokovacom poriadku odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali:
- Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet,
- Ústavnoprávny výbor Národnej rady a
- Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj.
Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet.
Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

14.5.2014 o 10:26 hod.

Ing.

Milan Mojš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:28

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Návrh zákona nadväzuje na skôr prijaté všeobecne záväzné právne predpisy pre oblasť elektronickej komunikácie, ktorými sú najmä zákon o e-Governmente a zákon o informačných systémoch verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých ďalších zákonov.
Centrálny elektronický priečinok umožní elektronizáciu služieb v medzinárodnom obchode a integráciu informačného systému Centrálny elektronický priečinok v rámci relevantných informačných systémov používaných orgánmi verejnej moci na výkon ich pôsobnosti. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

14.5.2014 o 10:28 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:29

Milan Mojš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, vážená pani predsedajúca, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci. V súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený predsedom finančného výboru za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
V zmysle § 73 zákona o rokovacom poriadku odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali:
- Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet a
- Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky.
Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Pani predsedajúca, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

14.5.2014 o 10:29 hod.

Ing.

Milan Mojš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:31

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Zámerom tejto novely zákona o dani z pridanej hodnoty je povinná transpozícia sekundárnej legislatívy Európskej únie o dani z pridanej hodnoty, ktorá sa týka zdaňovania služieb. V súvislosti s novým pravidlom o zdaňovaní telekomunikačných služieb, služieb televízneho a rozhlasového vysielania a elektronických služieb v členskom štáte, kde je usadený príjemca služby ako konečný spotrebiteľ, sa zavádza zjednodušená dobrovoľná úprava pre poskytovateľov týchto služieb.
Podnikateľom, ktorí sa rozhodnú využiť túto dobrovoľnú úpravu sa významne zníži administratívna záťaž tým, že sa nebudú musieť registrovať pre daň z pridanej hodnoty v každom členskom štáte, v ktorom došlo k poskytnutiu týchto služieb. Svoju povinnosť priznať a uhradiť daň si spĺňa v tom členskom štáte, v ktorom sa pre využívanie tejto úpravy identifikujú, a to podaním jedného, naozaj jedného daňového priznania a uhradením splatnej dane.
Účinnosť tejto časti novely zákony o DPH sa navrhuje od 1. januára budúceho roku okrem ustanovení umožňujúcim prijímanie žiadostí zdaniteľných osôb. Využívanie tejto úpravy, ktoré musia byť účinné až od 1. októbra, teda už od 1. októbra 2014. V záujme operatívnejšej registrácie elektronickej registračnej pokladnice u domácich aj zahraničných podnikateľov sa novelou zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice navrhuje, aby daňový kód elektronickej registračnej pokladnice mohol prideliť ktorýkoľvek, ktorýkoľvek daňový úrad. Zároveň sa z technicko-organizačných dôvodov navrhuje, aby sa pokuty ukladali na mieste alebo v lehote do 5 pracovných dní.
Navrhovanou novelou daňového poriadku sa z dôvodu zabezpečenia flexibility daňovej kontroly navrhuje, aby správca dane počas daňovej kontroly mohol vyhotoviť čiastkový protokol, na základe ktorého by napríklad vrátil preverenú časť nadmerného odpočtu ešte pred ukončením daňovej kontroly. Oba body, tento o čiastkovom protokole, ale aj o možnosti registrácie registračnej pokladnice na ktoromkoľvek daňovom úrade boli, boli predmetom debát aj v tejto, v tejto sále v minulých mesiacoch. Reagujeme naozaj na aplikačnú prax aj na výzvu konkrétnych poslancov. Navrhovanými novelami zákona o spotrebnej dani z alkoholických nápojov a takisto pri spotrebnej dani z tabakových výrobkov sa spresňujú niektoré ustanovenia upravujúce objednávanie a používanie kontrolných známok odberateľom kontrolných známok. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

14.5.2014 o 10:31 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:34

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážená pani podpredsedníčka, vážený pán minister, vážené panie poslankyne, páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený predsedom výboru za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona. Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave sa uzniesla o tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali:
- Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet,
- ústavnoprávny výbor,
- výbor pre hospodárske záležitosti,
- Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie.
Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Vážená pani podpredsedníčka, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

14.5.2014 o 10:34 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:36

Alojz Hlina
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani predsedajúca, vážený pán minister, vážené kolegyne, kolegovia. Aj si dovolím tak na začiatok, že v čom to je, teda buď v zásade sú dve možnosti. A vyzerá, že aj jedna aj druhá je správna, že pán minister predkladá tak dobré zákony, že im nie je čo vytknúť, alebo my sme tak leniví, že sa nám nechce ani o tom rozprávať. Čiastočne je jedna aj druhá správna, hej, ale ak aj niekto predkladá dobré zákony, ešte ergo neznamená, že sa k nim netreba vyjadriť, prípadne vždycky je čo zlepšiť. Vždycky. Ešte také nebolo, aby nemohlo byť lepšie. Mňa mrzí naozaj to, že ja som aj v tom predchádzajúcom vypichol moju líniu, ktorú ja dlhodobo sledujem, preto som sa venoval 17 a 37, ale už z toho vyplýva, že koľko je tam paragrafov a mohli tu titani nejakí vystúpiť z bankovníctva, hej, a povedať, že zač je toho loket, jak sa hovorí. Nie tu ja mám, dedinský chlapec pomaly, hej. Takže to ale neprišlo, nož ale čo už, tak si tu žijeme, no. Čo s tým? Mňa zaujalo teda to, pán minister, že ste povedali, že prípadne ten pozmeňovák vám môžem ukázať. (Povedané so smiechom.) Tak vám ho ukážem a uvidíme. Čo sa týka tohto návrhu zákona, áno, treba povedať, aj to sa samopochválil pán minister, nepochválil to, povedal, tak dobre to povedal, že operatívne reaguje. A to treba uznať. Tu minule dostal deku, hej, spŕšku a naozaj je to tam, sú tam tie ustanovenia, kde sa zrýchľuje to, čo sa tu namietalo. A podľa mňa tu mali byť tí, ktorí sa tomu venujú, a mali povedať, že, mali si aspoň prihriať polievočku a povedali, ale sme vás k tomu dotlačili, alebo povedali, že ešte sú tam chybičky. Asi sedia v Eurovei na nábreží, síce prší, tak možno vnútri. Toto ma hrozne mrzí na tomto parlamente. Naozaj ma to hrozne mrzí, že sa nevenujeme tomu, za čo berieme peniaze.
Ja zase budem sledovať svoju líniu. Ja sledujem určitú líniu a tej sa venujem. Aj v tomto zákone o dani z pridanej hodnoty je línia úžernícko-exekútorského štátu, ktorým Slovensko je. Ktorým Slovensko je! Zodpovedne to prehlasujem. Slovensko je úžernícko-exekútorský štát. A to, že sa ním stal, sa nestalo včera, to treba korektne priznať, to, že ním stal, malo určité vývojové etapy, každý trošku pridal, a to, že sa ním stal, veľký podiel máte na tom vy SMER, vaši konkrétni nominanti. Konkrétni. Pán Burian, o tom ešte bude reč, keď budeme hovoriť o správe, o tej úžerníckej správe, že čo ste vy boli schopní stvoriť. Čo vy ste boli schopní urobiť. By jeden neuveril a druhý by sa povracal. Jeden by neuveril, druhý by sa povracal. (Ruch v sále.) Nechcel som rušiť, tak.
Ja som, ešte takú odbočku si dovolím, raz dávno napísal takú úvahu, že v zásade daň z pridanej hodnoty je v zásade nešťastný názov. A prečo? Lebo, viete, vždycky je taká, vzťah k plateniu daní je taký, aký je, a niekde ešte je o niečo inší, a keď poviete, že z pridanej hodnoty platiť daň, tak niekto si dovysvetľuje, radšej nepridám hodnotu, lebo by som mal zaplatiť daň, a pritom celý svet funguje na tom, že pridáte hodnotu. Celý svet funguje na tom, že pridáte hodnotu a štát z toho niečo chce, samozrejme. Celý svet je na tom postavený. Ale, žiaľ, my to nechápeme. Niekto si u nás myslí, že pridá hodnotu tým, že niečo chytí do ruky a položí to na druhú stranu stola, že to je pridaná hodnota, to vôbec nie je pravda. No, ale sociologicky to pôsobí zle. Čiže, pán minister, vy ste odvážny v niektorých opatreniach, hej, aj bločková a neviem čo. Za úvahu, fakt na odľahčenie hovorím, by možno stálo to nevolať daň z pridanej hodnoty, ale nech je to doplnená daň alebo nejaká iná daň, len nech sa nevolá, že to je daň z pridanej hodnoty, ktorá v niekom asociuje, že akonáhle pridám hodnotu, tak mi ju niekto zdaní. A tým pádom nepridám hodnotu a čakám. Celý svet je postavený na tom, celý život človeka je postavený na tom, že pridá hodnotu. Možno by to stálo za úvahu, je to odvážne a malo by to podľa mňa efekt dlhodobý. Nuž ale ja konkrétne k tomu. Ak sledujem líniu, ktorú som avizoval, my máme, znova sme sa stretli, pán minister, ja tu mám tiež návrh zákona o dani z pridanej hodnoty. Vidíte, jak ten svet funguje. Mám tu aj o bankách, aj o dani z pridanej hodnoty. Ja v tom návrhu netransponujem smernicu, od toho ste tu vy. Verím, že ju transponujete správne, a keď nie, tak nejakí titani od nás sprava sa prihlásia a vám to naložia.
Ja budem hovoriť, že, že v čom my to, v čom my sme chceli alebo v čom je návrh toho nášho. A znova som pripravený to stiahnuť, predložiť vám ako pozmeňovací alebo, alebo pán Jasaň nech to predloží. To mi je úplne jedno, nech to predloží hocikto, len na konci, na konci dňa, na večeru nech je výsledok. Lebo ja milujem tých politikov, ktorí by urobili vtedy, keby, a potom, keď ich tam zvolíte, tak potom neurobili to preto, lebo. Koľko sa už ich napočúvalo, koľko tu takých je a koľko tu ešte oxidovať chce. Strašne veľa. Na konci dňa musí byť výsledok. To je jedno, jak sa k nemu dopracujeme, jezuitský nech je. Som pripravený aj na toto. Na konci nech je to, že v tomto zákone nech sa odzrkadľuje to, že štát nemá právo, nemá právo aj vzhľadom k tomu, čo spôsobil, nemá právo zaťažovať daňou z pridanej hodnoty, keď exekútor exekvuje pohľadávku od fyzickej osoby nepodnikateľa, zjednodušene povedané. Čiže ak nejaká pohľadávka je vymáhaná u exekútora - u babky, u dedka - ja zostanem politický, však od toho je tu Národná rada, u tejto sociálnej skupiny, ktorých už niekto zblbol s tými hrncami. Jedni šmejdi zblbli s hrncami, potom prišli druhí šmejdi, šmejdi, ktorí sú vašimi členmi, vrazili im pod nos úverovú zmluvu. Títo chudáci podpísali s vedomím toho, že to nebudú oni tí šmejdi, čo im to vrazili, oni chceli, aby neplatili. Oni chceli, aby neplatili. Lebo keď pôjdete do Kuvajtu ťažiť ropu, nezarobíte toľko, ako keď na Slovensku požičiate dôchodcovi tisíc euro cez nebankovku. V Kuvajte nezhodnotíte kapitál tak, ako ho zhodnotíte na Slovensku, keď požičiate cez nebankovku tisíc euro, lebo môžte mu tam naložiť úroky, aké chcete, výkon rozhodnutia vám zabezpečuje štát prostredníctvom exekútora a platí to Muňko zo Sociálnej poisťovne! To je, bezpečnejší kšeft neexistuje! Neexistuje bezpečnejší kšeft ako to. Preto boli terčom, preto boli záujmom títo dôchodcovia, preto pomaly nestačili schránky vyhadzovať, čo toľko ponúk na husacinu a kačacinu a neviem čo. A to treba povedať, vážení, jedni šmejdi im predali hrnce, ale druhí šmejdi im v závese vrazili úverovú zmluvu a tí šmejdi sú vašimi členmi! Tí šmejdi sú štátmi tajomníkmi na ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny, vážení! To je vaša zodpovednosť! Treba to ľuďom povedať. Ľudia, počúvajte dobre, jedni šmejdi vás nalákali na kačku, oklamali vás, predali vám mizerné hrnce a tí druhí šmejdi, tí krajší, v tých krajších golieroch sú členmi SMER-u, sú štátnymi tajomníkmi a SMER im drží chrbát, stále im drží chrbát! Musíte zaplatiť, vážení. Musíte zaplatiť. Pán Burian, Burian mali ste sa už dávno hanbiť, už dávno ste to mali upratať. Som zvedavý, jak sa s tým vysporiadate. Štát nemá právo po tomto všetkom, čo spôsobil, nemá právo ešte od nich chcieť, aby zaplatili DPH! Prosím vás, jak si ten dôchodca kdesi započíta DPH? Pohľadávka vzniknutá z podnikateľského styku u firmy, keď niekto by sa aj domohol nejakých peňazí z firiem, lebo kvôli tomu exekútori vznikli, aby naháňali firmy. Avšak čo sa stalo? Firmy s tým vedia riešiť, ale aj exekútori milujú, milujú fyzické osoby - nepodnikateľov, lebo to je radosť robiť. Obzvlášť, keď je dôchodca. Obzvlášť, keď je dôchodca. Ja už som len zvedavý, tu je jeden exekútor Krutý u neho údajne robí 50 ľudí. To je už fabrika. Ja som zvedavý, kedy sem príde pán Malatinský a povie, že stimul, že investičný stimul, že exekútorská kancelária JUDr. Krutého vzhľadom na to, že má 50 ľudí, chce zobrať ďalších 50, lebo toľko agendy má, kúpi im kanceláriu a Malatinský sem príde, že chce stimul, a vy mu za to zahlasujete. Aj toho sa tu ešte raz možno dožijem! Nemáte právo, štát nemá právo vzhľadom na tieto okolnosti vyberať DPH od týchto ľudí, vymoženie tej pohľadávky. Je to podnikateľský styk, to je úplne v poriadku, ale pre fyzické osoby - nepodnikateľov to nie je na mieste, to nesedí. Obzvlášť, keď to štát spôsobil.
A druhá vec. Pán minister, však budem korektný, my samé sa o tom rozprávali už možno aj rok dozadu. Možno by stálo za to zistiť ten agregovaný údaj, že koľko vlastne tých 312 exekútorov tej dépeháčky tomu štátu zaplatilo. Však? Lebo ten exekútor si, vážení, nemá s čím započítať na vstupe. Za čo? Za toner do tlačiarne? Dobre, lízujú štyri mercedesy, dva porsche cayenny, dobre, no tak nech aj tú splátku tam dá. Nech aj 100. A čo ešte tam dá? Čo dal, keľňu, maltu, tehlu? Nemá kelňu, maltu, tehlu. Všetci exekútori by mali byť platcami DPH natvrdo a veľa. Neviem, či existuje ten agregovaný údaj alebo neexistuje, že koľko exekútori prispeli tomuto štátu, lebo z toho by sme sa mohli odpichnúť. Keby sme vedeli koľko, potom by sme vedeli z toho možno odhadnúť, koľko z tejto sumy je vymoženej od fyzických osôb, a potom by ste si vy mohli povedať, áno, tak o túto sumu štát na štátnom rozpočte príde. V zásade sú dve možnosti, že buď je to veľká suma, a vtedy treba zdôvodniť a vy teda musíte byť strážca štátnej kasy, ale hovorím, tam je to, čo si ja myslím a nielen ja, že vzhľadom na tieto okolnosti by tento príjem od fyzických osôb mal štát oželieť, aj keby to bola veľká suma. Ale ja sa bojím jednej veci, že my sa dopracujeme k tomu, že to je mizerná suma, vážení. My sa dopracujeme k tomu, že to je mizerná suma a v tom procese sa stratí, stratila, ale od tých babiek a dedkov, od tých ľudí vytrieskaná bola, vážení. Však tá babka ani nevie, čo je DPH, ale niekto ju od nej vytrieskal. Niekto to cez Muňka si vybral zo Sociálnej. Ona, chúďa, ani nevie, čo je DPH. Náš návrh hovorí, že exekútor, ktorý exekvuje pohľadávku pri fyzických osobách - nepodnikateľoch, táto nie je zaťažená DPH. Ja si dovolím tvrdiť, že neexistoval, dávno tu nebol lepší návrh. Logickejší návrh, korektnejší návrh aj s tým sociálnym rozmerom, ktorý by ste vy mali a verím, že aj niektorí z vás majú. Verím, že aj niektorí z vás ešte v tom SMER-e aj tento rozmer v sebe majú, že ste není totálne zblbnutí, že niekedy žasnem, že čo ešte sa predstavuje ako socializmus.
Pán minister, ďakujem veľmi pekne, že ste si ma vypočuli. Som zvedavý prípadne na reakciu a hovorím, som pripravený na akékoľvek konanie, na konci ktorého bude výsledok. To znamená, že uznáme, že nie, štát bude bez tohto príjmu, ktorý, nevieme v súčasnosti, aký je, ale ja si myslím, že nie je podstatný pre príjmy štátneho rozpočtu, ale je podstatný pre tých ľudí, ktorí naozaj reálne trpia. Reálne trpia. Sú hladní, normálne sú hladní, by ste neverili, tu je hlad. V tejto krajine je hlad a aj preto, že to legislatívne a spoločenské nastavenie umožnilo, že nebankovky, predstavitelia nebankoviek, to sú ctihodní občania v Plese v opere, prosím vás, stretávajú sa s vami, diskutujú s vami, tuná nám chodia po chodbách. Aj to spoločenské nastavenie umožnilo dokonca to, že to bolo takto doteraz prijaté. Tak musíme prebrať za to aj v tejto forme určitú zodpovednosť.
Ďakujem vám veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

14.5.2014 o 10:36 hod.

Alojz Hlina

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:49

Jozef Mikloško
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Moja otázka je troška mimo témy, ale je k téme pána poslanca Hlinu. Ja som to chcel dať na zajtrajšiu otázku pánovi ministrovi, ale keď ju môžem dneska povedať, tak potom nemusím mu napísať.
Mne sa zdá, že v poslednom čase najmä banky mimoriadne prekračujú určité etické normy v snahe získať najmä mladých, povedal by som, ľahkomyseľných ľudí. Napríklad to sa mi teraz stalo veľmi blízko, že bez žiadosti ponúknu zvýšenie nekrytej karty, ktorá má 500 euro, nekrytie na 1 500 euro. Keď zákazník povie, on to nepotrebuje, ale my vám to dávame. Je to Tatra banka napríklad. Alebo Tatra banka zatelefonuje klientovi, že mu schválila mimoriadnu pôžičku 5 000 euro, o ktorú nežiada. Už je schválená. Takto mladým ľuďom, ktorí sú hlúpi, proste si chytá do pazúrov. Alebo mladý človek, najmä ľudia po detských domovoch, keď naraz nevedia so sebou čo, narobia si dlžoby, ponúkne im naraz, že všetky dlžoby zakryje, ale poďte len k nám a takto toho človeka držia do smrti potom v svojich pazúroch, lebo oni mu všetko zaplatia, ale na druhej strane je už zadlžený len u nich a tam sú tie úroky tiež veľké, o exekúcie a tak ďalej.
Čiže ako by sa dalo zákonne predísť tomuto, že proste neskúseným hlúpym mladým ľuďom strpčujú prakticky do smrti ich život, lebo on nikdy nebude zamestnaný, pretože ich plat vždy pôjde na takéto veci? Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

14.5.2014 o 10:49 hod.

Doc. RNDr. DrSc.

Jozef Mikloško

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:49

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Takže ja by som chcel pokračovať v rozvinutom dialógu s pánom poslancom Hlinom asi v tom duchu, že áno, potvrdzujem, že téma neplatenia DPH alebo zmeny spôsobu a fakturácie na exekútorské odmeny, ktorá by nemusela byť zaťažovaná daňou z pridanej hodnoty, že o tejto téme hovoríme naozaj skoro rok, a chcem aj potvrdiť to, že momentálne v tomto období zbierame údaje, presne údaje, anonymizované údaje o tom, koľko slovenský exekútori ročne odvádzajú štátu na dani z pridanej hodnoty, pretože my tieto údaje sme nemali a nemáme, pokiaľ sa po nich naozaj adresne neopýtame. Čiže nadviazali sme kontakt tuším s Komorou slovenských exekútorov a pokúsime sa naozaj vypočítať prípadný negatívny dopad na verejné financie, lebo tam nejaký určite je a, samozrejme, podľa výšky tohto dopadu sa postavíme aj k tomuto návrhu a v podstate, viete, že tento zákon je otvorený, v druhom čítaní sa tu stretneme na prelome júna a júla. Pevne verím, že do tohto obdobia sa nám to podarí vysporiadať buď v rámci vládnej novely, alebo sa potom spolu dohodneme o tom, že by sme eventuálne počkali a váš návrh zákona by bol posunutý v druhom čítaní do ďalšej schôdze, ale vieme o tom veľmi, veľmi... v pokojnej atmosfére hovoriť, lebo je to rozumná vec, ale z pozície ministra financií, uznáte, že nepodpíšem bianko účet ani vám, ani nikomu podľa toho, že musím vedieť, aký to môže mať negatívny dopad na verejné financie.
To, čo hovoril pán Mikloško. No ja s vami súhlasím. Ale čo chcete od predstaviteľov sekulárneho štátu, sekulárnych štátov, pán Mikloško, keď pápež František musel nedávno vymiesť chliev vo Vatikánskej banke? Hej, takže akože problém bankovníctva v Európe a vo svete je úplne identický, odhliadnuc od toho, kto je akcionárom danej banky, ale ak hovoríme o ochrane ľudí, je to dlhá cesta, ktorá nemôže začať nikde inde ako v škole. To znamená, my sme už v minulom našom období v roku 2006 - 2010 v spolupráci s rezortom školstva - a pevne verím, že potom aj pod vedením ministra školstva pána Fronca sa pokračovalo v týchto aktivitách - musí sa začať na školách, musí sa začať s finančnou gramotnosťou už od mladého veku, pretože je to bežná súčasť života. Ale tu si musíme uvedomiť jeden limit. My nie sme schopní chrániť človeka pred sebazničením, ak sa rozhodne zničiť, a to platí tak ako o zadlžovaní, tak to platí pri používaní drog, alkoholu, cigariet alebo iných foriem sebapoškodzovania. A pravdou je, že v tomto, v tomto môžme veľa urobiť, ale nie sme schopní ochrániť človeka pred tým, aby sa dostal do nešťastia úplne, úplným spôsobom, a to z jedného dôvodu, že prílišná, hovorím, prílišná legislatívna regulácia, ktorá povedzme vytlačí, vytlačí tento biznis do tzv. shadow bankingu alebo do úplne čierneho biznisu, tak to už je úplná katastrofa. Čiže to je to, to je to, kde balansujeme medzi popularizmom, mesiánstvom, ktoré sa dobre, dobre počúva, a realitou, kde je tá presná hranica toho, aby sme v podstate neznemožnili legálne si požičať peniaze. Čiže tá potreba tu bola tisíce rokov a vždy bude. Mnoho pokrmov na tejto potrebe bolo založených v našej civilizácii, ale problém je, že ak to legálne zakážete, a to je aj s inými neduhmi, to je gamblingom, ktorý tu bol tak populárny pred dvoma rokmi, keď sme sa o tom bavili. Ak to vytlačíte, ak to úplne zakážete, tak to vytlačíte do podoby požičiavania načierno. Cash pod stolom s takými istými vysokými úrokmi a s oveľa menej komfortným spôsobom vymáhania týchto úrokov a istín. Bohužiaľ, to je realita a musíme nájsť tú správnu hranicu.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

14.5.2014 o 10:49 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 11:16

Alojz Hlina
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Pán predseda, prosím vás pekne, takto, mne v zásade nevadia tie dve nové kamery, ktoré tam sú, ale hrozným spôsobom mi vadí, že sú umiestnené tam, kde sú. Prosím vás, vy ste študovali, myslím, estetiku, to je, ten, kto to tam dal namontovať, by ho mali zavrieť. Prosím vás, ja tu sedím dennodenne, ja to vnímam, to je výrazom absolútneho nevkusu, neschopnosti vôbec vnímať nejakú realitu, umiestniť tie reklamy tam, kde sú. Prosím vás, je iks možností, kde ich môžete dať, nech plnia tú funkciu, ktorú majú, ale prečo ich niekto umiestnil tam. Však to, čo je vzadu, prosím vás, veď to nie je skriňa. Prosím vás, pán predseda, zariaďte to. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

14.5.2014 o 11:16 hod.

Alojz Hlina

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 11:17

Mikuláš Huba
Skontrolovaný text
Ďakujem za slovo. Len chcem pripomenúť členom a členkám výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie, že rokovanie výboru sa začína dnes o 12.45 hodine v rokovacej sieni výboru, v zasadačke výboru. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

14.5.2014 o 11:17 hod.

prof. RNDr. CSc.

Mikuláš Huba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video