39. schôdza

14.10.2014 - 31.10.2014
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.10.2014 o 11:30 hod.

doc. Mgr. PhD.

Martin Fronc

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 11:11

Pavol Abrhan
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne. Pripomínam členom výboru na kontrolu SIS, že výbor uskutoční zasadnutie v obvyklých priestoroch o 12.15 hod. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

22.10.2014 o 11:11 hod.

Ing.

Pavol Abrhan

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

11:18

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predseda, za slovo. Dámy a páni, zásadnou zmenou oproti doterajšej právnej úprave je umožnenie tzv. centrálnej správy nehnuteľného majetku štátu. Centralizácia správy má skvalitniť starostlivosť o zverený majetok štátu a odborné a nestranné nakladanie s týmto majetkom.
Takisto sa navrhuje zavedenie centrálnej evidencie nehnuteľného majetku v správe štátnych organizácií. Pôjde nielen o zistenie skutočného množstva nehnuteľného majetku štátu, ale aj o informácie, akým spôsobom sa tento majetok štátu využíva. V centrálnej evidencii sa budú evidovať aj údaje o nehnuteľnom majetku vo vlastníctve iných subjektov, ktorý využívajú správcovia. Upravuje sa tiež spôsob predaja nehnuteľného majetku štátu s postupným znižovaním ceny v závislosti od situácie na trhu nehnuteľností a záujem potenciálnych kupujúcich o konkrétnu nehnuteľnosť.
V záujme dosiahnutia jednotného prístupu všetkých správ z nehnuteľného majetku štátu návrh zákona komplexne upravuje celý proces nakladania s hnuteľným majetkom štátu a z toho dôvodu sa súčasne navrhuje zrušiť všetky vykonávacie predpisy upravujúce doteraz túto oblasť.
Toľko na úvod, ďakujem. (Ruch v sále.)
Skryt prepis

22.10.2014 o 11:18 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

11:19

Eva Hufková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda, vážený pán minister, vážené dámy poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi ako určenej spravodajkyni výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov (tlač 1113) vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní.
Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov o prerokovaní vyššie uvedeného vládneho návrhu zákona. Národná rada uznesením č. 1320 zo 16. septembra 2014 pridelila vládny návrh zákona týmto výborom Národnej rady Slovenskej republiky: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Gestorský výbor nedostal do začiatku rokovania stanoviská poslancov Národnej rady.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory tieto stanoviská:
odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi:
výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 342 zo dňa 7. októbra 2014, ústavnoprávny výbor uznesením č. 498 zo dňa 7. októbra 2014 a výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 181 zo dňa 7. októbra 2014.
Z uznesení výborov Národnej rady uvedených pod bodom III tejto správy vyplynuli pozmeňujúce a doplňujúce návrhy uvedené pod bodom IV tejto spoločnej správy. Gestorský výbor odporúča o návrhoch výboru Národnej rady, ktoré sú uvedené v spoločnej správe hlasovať takto:
- o bodoch spoločnej správy č. 1 až 8, 10 až 19, hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť,
- o bode spoločnej správy č. 9 hlasovať s návrhom gestorského výboru neschváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu odporúča Národnej rade vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov (tlač 1113), schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Predmetná správa výborov bola schválená uznesením gestorského výboru č. 350 zo 14. októbra 2014. Výbor ma určil za spoločnú spravodajkyňu výborov. Súčasne ma poveril predniesť spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady, navrhnúť Národnej rade postup pri hlasovaní.
Ďakujem, pán predseda, skončila som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

22.10.2014 o 11:19 hod.

PhDr.

Eva Hufková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:23

Anton Martvoň
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda, vážený pán minister a vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som predniesol pozmeňujúci a doplňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení zákon o správe majetku štátu (tlač 1113).
Hneď v úvode dovolím si povedať, že obsah tohto pozmeňujúceho návrhu bol, samozrejme, predtým skonzultovaný so Slovenskou rektorskou konferenciou, kde za obsah tohto návrhu hlasovalo všetkých 19 rektorov, ktorí 4. septembra 2014 sa zúčastnili zasadnutia Slovenskej rektorskej konferencie.
Predmetné znenie pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu je nasledovné:
Za navrhovaný článok I sa vkladá nový článok II, ktorý znie:
Čl. II
Zákon č. 176/2004 Z. z. o nakladaní s majetkom verejnoprávnych inštitúcii a o zmene zákona NR SR č. 259/1993 Z. z. o Slovenskej lesníckej komore v znení zákona č. 464/2002 Z. z. v znení zákona č. 581/2004 a zákona č. 506/2010 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 1 ods. 3 písm. b) sa slová "§ 5 ods. 7" nahrádzajú slovami "§ 5 ods. 11".
2. V § 5 odsek 1 znie:
"(1) verejnoprávna právna inštitúcia môže predať nepotrebnú nehnuteľnú vec na základe obchodnej verejnej súťaže tomu, kto ponúkne najvyššiu kúpnu cenu. Kúpna cena v obchodnej verejnej súťaži nesmie byť nižšia ako primeraná cena, ak ods. 2 až 5 neustanovujú inak. Ak žiadny záujemca neponúkne v obchodnej verejnej súťaži za nepotrebnú nehnuteľnú vec, kúpnu cenu najmenej vo výške primeranej ceny, je verejnoprávna inštitúcia povinná opakovať obchodnú verejnú súťaž."
3. V § 5 sa za odsek 1 vkladajú nové ods. 2 až 5, ktoré znejú:
"(2) Ak ani v opakovanej obchodnej verejnej súťaži neponúkne žiadny záujemca za nepotrebnú nehnuteľnú vec kúpnu cenu najmenej vo výške primeranej ceny, je verejnoprávna inštitúcia oprávnená vykonať obchodnú verejnú súťaž, v ktorej ponúkne nepotrebnú nehnuteľnú vec na predaj za primeranú cenu zníženú o 30 %. Ak žiaden záujemca neponúkne za nepotrebnú nehnuteľnú vec kúpnu cenu najmenej vo výške primeranej ceny zníženej o 30 %, je verejnoprávna inštitúcia oprávnená vykonať obchodnú verejnú súťaž, v ktorej ponúkne nepotrebnú nehnuteľnú vec za primeranú cenu zníženú o 60 %.
(3) Ak je predmetom prevodu stavba spolu s pozemkom, kúpna cena podľa ods. 2, nemôže byť nižšia ako primeraná cena pozemku znížená o 50 %.
(4) Ak žiaden záujemca nesplní určené podmienky a neponúkne v obchodnej verejnej súťaži podľa ods. 2 za nepotrebnú nehnuteľnú vec kúpnu cenu najmenej vo výške primeranej ceny zníženej o 60 % alebo ak ide o prevod podľa ods. 3, kúpnu cenu najmenej vo výške primeranej ceny pozemku zníženej o 50 %, verejnoprávna inštitúcia je oprávnená ponúknuť nepotrebnú nehnuteľnú vec na bezodplatný prevod tým štátnym organizáciám alebo štátnym príspevkovým organizáciám v regióne, v ktorom sa táto nepotrebná nehnuteľná vec nachádza, ktorým by táto nepotrebná nehnuteľná vec mohla účelne slúžiť na plnenie úloh v rámci predmetu ich činnosti alebo v súvislosti s ním. Ak žiadna štátna rozpočtová organizácia alebo štátna príspevková organizácia neprejaví do 30 dní od doručenia ponuky záujem o ponúkanú nepotrebnú nehnuteľnú vec alebo ak neuzavrie darovaciu zmluvu do 30 dní od doručenia návrhu darovacej zmluvy, verejnoprávna inštitúcia je oprávnená ponúknuť na bezodplatný prevod túto nepotrebnú nehnuteľnú vec obci, na ktorej území sa nehnuteľná vec nachádza. Ak obec neprejaví do 30 dní od doručenia ponuky záujem o ponúkanú nehnuteľnú vec alebo ak neuzavrie darovaciu zmluvu do 30 dní od doručenia návrhu darovacej zmluvy, verejnoprávna inštitúcia je oprávnená ponúknuť na bezodplatný prevod túto nepotrebnú nehnuteľnú vec vyššiemu územnému celku, v ktorom územnom obvode sa nepotrebná nehnuteľná vec nachádza, a to za rovnakých podmienok ako obci.
(5) Ak je predmetom ponuky na prevod vlastníctva nepredajná nehnuteľná vec, verejnoprávna inštitúcia je oprávnená ju predať na základe obchodnej verejnej súťaže za primeranú cenu, zníženú o 90 %. Ak je predmetom prevodu stavba spolu s pozemkom, najmenej za primeranú cenu pozemku zníženú o 50 %. Za nepredajnú nehnuteľnú vec sa na účely tohto zákona považuje stavba
a) ktorú podľa potvrdenia stavebného úradu nie je možné z dôvodu jej technického stavu riadne užívať a ktorá ohrozuje život alebo zdravie osôb,
b) ktorú nie je možné hospodárne opraviť,
c) ktorej vlastníctvo sa nepodarilo previesť postupom podľa ods. 2 až 4."
Doterajšie ods. 2 až 7 sa označujú ako ods. 6 až 11.
4. V § 5 ods. 10 sa vypúšťajú slová podľa ods. 1.
5. V § 6 ods. 2 sa slová "na ich ocenenie primeranou cenou sa použije § 5 ods. 5" nahrádzajú slovami "stanovenie hodnoty vymieňaného nehnuteľného majetku sa musí vykonať podľa osobitného predpisu". Poznámka pod čiarou 13.
6. V § 7 ods. 1 na konci sa bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa tieto slová:
"ak § 5 ods. 4 neustanovuje inak".
Po 7. V § 13 ods. 1 písm. c) znie:
c) Predaj nepotrebnej nehnuteľnej veci uvedenej v ods. 2 najmenej za primeranú cenu na každý predaj nepotrebnej nehnuteľnej veci za cenu nižšiu, než je primeraná cena, a na darovanie nepotrebnej nehnuteľnej veci.
V súvislosti s vložením nového čl. 2 do návrhu zákona sa upraví názov zákona a primerane sa aj upraví označenie nasledujúcich článkov.
Čo sa týka odôvodnenia, tak ako som spomenul, predmetný obsah, predmetný obsah pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu bol vyhotovený na základe komunikácie so Slovenskou rektorskou konferenciou, ktorej obsah tohto pozmeňováku predtým schválila Slovenská rektorská komisia, konferencia, pardon, Slovenská rektorská konferencia 4. septembra 19 hlasmi, a rieši problém nepotrebného a neupotrebiteľného majetku, ktoré majú verejné vysoké školy alebo verejnoprávne inštitúcie, ktorý ohrozuje život a zdravie a nie je možné ho hospodárne opraviť, aby teda mohol byť teda buď predaný, alebo aby mohol byť darovaný obci, mestu alebo vyššiemu územnému celku kvôli tomu, že verejnoprávne inštitúcie nemajú peniaze na takýto život ohrozujúci majetok, to opraviť alebo nejakým iným spôsobom to udržiavať. Obsah tohto pozmeňováku prišiel teda ako podnet zo Slovenskej rektorskej konferencie.
Toľko z mojej strany, ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.10.2014 o 11:23 hod.

Mgr. PhD.

Anton Martvoň

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:30

Martin Fronc
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predseda. Pán kolega, neviem, či viete, čo ste tu vôbec navrhli, pretože aj dnes môžu vysoké školy predávať majetok, ale sú dané podmienky a treba vedieť, že celý nehnuteľný majetok bol im daný do vlastníctva zákonom, ale od štátu. A tie podmienky, ktoré tam uvádzate, len prvýkrát to vidím a počujem, takže detailne neviem, ale sú tam také veci, ako zazneli, že v podstate nehnuteľná vec sa, cena znižuje o 90 % a podobne. No mám s tým veľký problém, aby som toto vôbec ako počúval, a nieto ešte ako s tým súhlasil. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.10.2014 o 11:30 hod.

doc. Mgr. PhD.

Martin Fronc

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:31

Martin Fecko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Mňa, pán kolega, tiež zaujala na tom jedna taká technická vec, a síce že prečo prv to ponúkame na predaj, až potom štátnym rozpočtovým a štátnym príspevkovým organizáciám. To znamená, že dávate zadosť, že aj také môžu existovať, čo by to ako chceli, keď to uvádzate, sa pýtam, prečo nie prvým, až potom na ten predaj, až potom až obci a VÚC-ke, dobre. Čo sa týka výšky, samozrejme, tiež ako pán Fronc povedal, neviem 90% zníženie majetku ceny, to ja neviem, to je skoro za korunu, za jedno euro, takže neviem, či je to až tak hospodárne, ale v prvom rade by som chcel ten apel dať na to, aby sme prv ponúkli tým, ktorí by o to mali záujem, až potom to odpredávať. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.10.2014 o 11:31 hod.

Ing.

Martin Fecko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:32

Anton Martvoň
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán predseda, ďakujem veľmi pekne. Na upresnenie, ide o trošku o nepochopenie toho pozmeňujúceho návrhu. Tá 90, teda ten predaj za tú zníženú cenu o 90 % sa bude, to bude až tá záverečná fáza, keď prebehnú tri ponukové, teda tri obchodné súťaže a je to ponúknuté štátnym organizáciám, obciam, mestám, samosprávnym krajom a nikto to nechce. Čiže jednoducho to je až tá posledná fáza, keď nikto o to nemá záujem, nehovoriac o tom, že nad každým predajom a obchodnou súťažou v rámci verejnoprávnych inštitúcií dohliada správna rada a v prípade verejných vysokých škôl dohliada správna rada verejnej vysokej školy. Čiže tu ide o problém, ktorý doteraz nebol riešený, že v podstate verejné vysoké školy sa nemohli takéhoto dubiózneho majetku, ktorý oni nemôžu využiť a nemajú peniaze na jeho udržiavanie v rozpadnutom stave, aby sa ho mohli zbaviť. Tá obchodná súťaž, prečo ide najskôr, lebo to tak bolo aj doteraz zakotvené, že v podstate najskôr ho mohli ponúknuť, teda predať ten majetok za trhovú cenu, a keď ho nikto nechcel, tak mali potom problém. My ale postupujeme ďalej, že najskôr ho môžu predať za teda v rámci obchodnej verejnej súťaže, keď to v prvom kole nikto nechce, môže sa to znížiť o 30 %, tak ako je to pri dobrovoľných dražbách napríklad, a potom sa to, samozrejme, ponúka tým ostatným štátnym inštitúciám, keď ani v tomto prípade nikto nepreukáže o to záujem.
Prečo sa to robí týmto spôsobom a prečo nejdú najskôr štátne inštitúcie? Kvôli tomu, že aj univerzity potrebujú nejaké financie, nejaké peniaze, a tieto peniaze z takéhoto nepotrebného majetku, ktoré by mohli teoreticky získať, by sa im zišiel potom do ich rozpočtu. Čiže toľko na vysvetlenie. Podotýkam, obsah prišiel priamo zo Slovenskej rektorskej konferencie a ministerstvo školstva v spolupráci s ministerstvom financií našli legislatívne riešenia, ako pomôcť rektorom na Slovensku.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.10.2014 o 11:32 hod.

Mgr. PhD.

Anton Martvoň

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 11:34

Eva Hufková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda, vážený pán minister, vážené dámy poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predniesť pozmeňujúci a doplňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov (tlač 1113).
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladám pozmeňujúci a doplňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov.
Vo vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu, v znení neskorších predpisov, navrhujem vykonať toto doplnenie.
Za čl. I sa vkladá nový čl. II, ktorý znie:
"Čl. II
Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 747/2004 Z. z., zákona č. 171/2005 Z. z., zákona č. 266/2005 Z. z., zákona č. 534/2005 Z. z., zákona č. 584/2005 Z. z., zákona č. 659/2005 Z. z., zákona č. 275/2006 Z. z., zákona č. 527/2006 Z. z., zákona č. 678/2006 Z. z., zákona č. 199/2007 Z. z., zákona č. 198/2007 Z. z., zákona č. 323/2007 Z. z., zákona č. 653/2007 Z. z., zákona č. 165/2008 Z. z., zákona č. 383/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 192/2009 Z. z., zákona č. 390/2009 Z. z., zákona č. 492/2009 Z. z., zákona č. 57/2010 Z. z., zákona č. 403/2010 Z. z., zákona č. 468/2010 Z. z., zákona č. 223/2011 Z. z., zákona č. 512/2011 Z. z., zákona č. 69/2012 Z. z., zákona č. 223/2012 Z. z., zákona č. 287/2012 Z. z, zákona č. 345/2012 Z. z., zákona č. 352/2013 Z. z., zákona č. 436/2013 Z. z., zákona č. 102/2014 Z. z., a zákona číslo... - bude doplnené - /2014 Z. z. sa dopĺňa takto:
1. V § 3 ods. 4 sa za slová "príspevkové organizácie" vkladajú slová "a Exportno-importná banka Slovenskej republiky".
Odôvodnenie:
EXIMBANKA SR pôsobí z pohľadu medzinárodných vzťahov ako štátna exportno-úverová agentúra Slovenskej republiky, ktorú zastupuje na pracovných skupinách Rady Európskej únie a Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj. V rámci svojich aktivít sa Eximbanka Slovenskej republiky riadi pravidlami Svetovej obchodnej organizácie (Dohodou o subvenciách a vyrovnávacích opatreniach), Dohovorom o štátom podporovaných exportných úveroch OECD a v rámci pravidiel EÚ na ochranu hospodárskej súťaže Zmluvou o fungovaní EÚ a ostatných právnych noriem Európskej únie.
Striktné medzinárodné pravidlá presne vymedzujú činnosti, ktoré EXIMBANKA SR môže realizovať ako štátna exportno úverová agentúra, ktorá pri vstupe Slovenskej republiky do Európskej únie a OECD obhájila schémy štátnej podpory exportu, a tým vybrané aktivity realizuje v súlade s medzinárodnými pravidlami.
Z pohľadu prípravy SK PRES 2016, ku ktorej bola Eximbanka Slovenskej republiky prizvaná ako štátna exportno-úverová agentúra, ak by EXIMBANKA SR už neplnila funkciu exportno-úverovej agentúry, nemohla by zastupovať Slovenskú republiku na zasadnutiach pracovnej skupiny Rady Európskej únie pre exportné úvery a záruky v Bruseli, čo znamená, že nebude môcť predsedať počas PRES 2016 PS Rady Európskej únie s označením D 11 (teda jedna z najstarších PS, ktorá funguje už od r. 1960), k čomu sa EXIMBANKA SR už zaviazala.
Okrem vyššie uvedeného po zaradení Eximbanky Slovenskej republiky medzi subjekty verejnej správy podľa metodiky ESA 2010 je na zachovanie doterajšieho postavenia Eximbanky Slovenskej republiky vo vzťahu k uvedeným medzinárodným organizáciám potrebné na účely výkonu:
1. poisťovania obchodovateľných rizík slovenských exportérov podľa
Oznámenia Európskej Komisie (2012/C392/01),
2. činností mimo Konsenzu OECD pre zachovanie súčasného stavu, a to:
- investícií (poistenie a financovanie),
- vystavovania záruk,
- predexportného financovania,
- financovania alebo refinancovania domácich exportérov (dodávateľské úvery, prevádzkové úvery, modernizácia technológie atď.)
vykonať toto doplnenie zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy.
2. V § 19 ods. 12 piatej vete sa na konci bodka nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa slová "na iné účely môže subjekt verejnej správy prijať návratnú finančnú výpomoc len po predchádzajúcom súhlase vlády".
Návrhom sa reaguje na novú metodiku ESA 2010 v nadväznosti na zaradenie nových subjektov do sektora verejnej správy.
V súvislosti s vložením nového čl. II do návrhu zákona sa upraví názov zákona a primerane sa upraví aj označenie nasledujúcich článkov.
Účinnosť nového čl. II sa navrhuje na 1. decembra 2014.
Ďakujem, skončila som, pán predseda.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

22.10.2014 o 11:34 hod.

PhDr.

Eva Hufková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

11:43

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Takže cieľom návrhu zákona je prevencia spojená s bojom proti daňovým únikom, ustanovenie mechanizmu dočasného pozastavenia prístupu do elektronického systému prepráv minerálneho oleja, alkoholických nápojov pre vybrané daňové subjekty vtedy, ak má správca dane odôvodnenú obavu, že je nesplatná daň alebo nevyrubená daň bude v rozsahu presahujúcom zloženú zábezpeku na daň v čase jej splatnosti a vymáhateľnosti nevymožiteľná alebo že v tomto čase bude vymáhanie dane spojené so značnými ťažkosťami.
V ďalšom ide o spresnenie a doplnenie ustanovení zákona o spotrebnej dani z minerálneho oleja, ktoré upravujú obchodovanie s pohonnými látkami (mám na mysli motorovú naftu, motorový benzín a LPG) v daňovom obehu a o rozšírenie okruhu osôb, ktoré budú môcť byť zaradené do evidencie spotrebiteľov pohonných látok.
A v neposlednom rade ide o transpozíciu smernice, ktorou sa mení územná pôsobnosť tak, že daňové právne predpisy Európskej únie sa neuplatnia na území Mayotte.
V návrhu zákona sú tiež zapracované doplňujúce a pozmeňujúce návrhy predložené vo výboroch Národnej rady, ktorých cieľom je úprava podmienok nakladania s kontrolnými známkami určenými na označovanie tabakových výrobkov a liehu, úprava podmienok daňovej spoľahlivosti pri posudzovaní žiadosti o upustenie o zloženia zábezpeky na spotrebnú daň z tabakových výrobkov a v neposlednom rade aj o predĺženie lehoty na dopredaj tabaku z 31. januára 2015 na 31. marec 2015. Je to aj reakcia na obsah vystúpení niektorých poslancov, hlavne z opozície počas prvého čítania novely tohto zákona.
Toľko, toľko na úvod, ďakujem.
Skryt prepis

22.10.2014 o 11:43 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

11:45

Vladislav Petráš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani predsedajúca, milé kolegyne, kolegovia, vážený pán minister, dovoľte mi, prosím, ako určenému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výboru Národnej rady o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1121) vo výboroch Národnej rady.
Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vyššie uvedeného vládneho návrhu zákona. Národná rada uznesením č. 1321 zo 16. septembra 2014 pridelila vládny návrh zákona týmto výborom Národnej rady Slovenskej republiky: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru, výboru pre hospodárske záležitosti, výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Gestorský výbor nedostal do začiatku rokovania stanoviská poslancov Národnej rady.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory tieto stanoviská:
Odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi: výbor financie a rozpočet uznesením č. 343 zo dňa 7. októbra 2014, ústavnoprávny výbor uznesením č. 499 zo dňa 7. októbra 2014, výbor pre hospodárske záležitosti uznesením č. 353 zo dňa 7. októbra 2014, výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie uznesením č. 282 zo dňa 7. októbra 2014,
Z uznesení výborov Národnej rady uvedených pod bodom III tejto správy vyplynuli pozmeňujúce a doplňujúce návrhy uvedené pod bodom štyri tejto spoločnej správy.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výboru, ktoré sú uvedené v spoločnej správe hlasovať takto: o bodoch spoločnej správy č. 1 až 24 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave odporúča Národnej rade vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1121) schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Predmetná správa výborov bola schválená uznesením gestorského výboru č. 351 zo 14. októbra 2014. Výbor ma určil za spoločného spravodajcu výborov. Súčasne ma poveril predniesť spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky, po druhé navrhnúť Národnej rade postup pri hlasovaní.
Ďakujem, pani predsedajúca, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

22.10.2014 o 11:45 hod.

Ing.

Vladislav Petráš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video