44. schôdza

25.11.2014 - 12.12.2014
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.12.2014 o 11:40 hod.

PhDr.

Štefan Kuffa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:38

Alojz Přidal
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán kolega Blanár, najprv by som vám chcel povedať, že ste klamár. Ja som buď vykonával funkciu poslanca a keď som vykonával funkciu poslanca, tak som nevykonával funkciu námestníka alebo špecialistu na VUJE. Vždy som bol dlhodobo uvoľnený pre výkon tejto funkcie.
Pán kolega Blanár, vy sa hneváte na mňa a na kolegu Brocku, hneváte sa naozaj oprávnene, pretože my sme tu trikrát predkladali tento návrh zákona, aby sa vylúčil súbeh dvoch platov. To, že je Robert Fico trikrát múdrejší ako vy a že pochopil, že to škodí SMER-u, ja za to jednoducho nemôžem. Pán Robert Fico zarobil ako premiér 44-tisíc a vy ste zarobili 62-tisíc. Ste vy šikovnejší ako Robert Fico? Robí Robert Fico menej ako vy? Menej robí Robert Fico ako vy? Naozaj môžte sa mu vy pozrieť do očí a povedať mu: ty, Robert Fico, robíš polovičku toľko, čo ja Juraj Blanár?! Veď to je, to je nepredstaviteľné!
A potom ste tu hovorili, že či tu chceme mať parlament bez reality. No mne sa zdá, že bez reality ste vy. Vy viete, že tu sú ľudia, státisíce ľudí, ktorý tu žijú zo 400 – 500 eur mesačne? Vy to viete? Tí ľudia, ktorým ste vy sľúbili istoty? A kde majú tie istoty?
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.12.2014 o 11:38 hod.

Mgr.

Alojz Přidal

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:39

Janka Šípošová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Pán poslanec Blanár, dúfam, že mňa nepovažujete za krikľúňa. A chcem vám povedať... (Reakcia z pléna.) Nie, nie, nie, ja vám chcem povedať, že mne to rovnako vadí, tie vášnivé kričiace prejavy na ktorejkoľvek strane. Ale obávam sa, že u niektorých je to asi, možno aj vecou temperamentu alebo čoho, že s tým asi nič ja nenarobím.
Ale ja mám jednu takú prosbu, prosím vás pekne, už nerozprávajte o tom, že boli ste vy vláde, neurobili ste to. Ako fakt sa mi to zdá úplne kontraproduktívne. Hovorme, čo je problém a ako sa dá vyriešiť, aký má kto na to názor a kto koho presvedčí.
Ďakujem vopred za pochopenie.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.12.2014 o 11:39 hod.

PhDr. CSc.

Janka Šípošová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:40

Štefan Kuffa
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja si tak dovolím ešte zareagovať aj na také slovné prestrelky, kto koho porazil v týchto voľbách komunálnych. No pozrite sa, za mnou, konkrétna skúsenosť, a to bolo neraz, a prišli ľudia, voliči, ale neboli moji. A mi povedali: Pán Kuffa, potrebovali by sme poradiť, potrebujeme pomôcť, ale nevolil som vás. A ja som nikdy nikoho nevyhodil.
Tá komunálna politika je naozaj o niečom inom. Jak som to spomínal, ľudia poznajú tých svojich kandidátov, ktorí sú v obciach, mestách, sú navrhnutí. Môžeš si takto zakryť politickú príslušnosť a ty poznáš tých ľudí. Teda volí sa podľa osobnosti. Ja si myslím, že veľakrát aj tuná v tejto Národnej rade vzájomne ako keby sme si závideli.
Áno, aj mne sa zdá, že premiér tejto krajiny má nízky plat, ale nad tým sa treba zamyslieť.
Pán minister, aj vy máte nízky plat a treba vám zvýšiť tie platy. Veď predsa je absurdné, tak jak to bolo spomenuté, napríklad uvediem konkrétny príklad, minister hospodárstva má nižší plat ako mnohí štatutári orgánov štátnych spoločností, akciových spoločností, čo považujem, že je to nespravodlivé. Rovnako sme tu spomínali, možno rektori univerzít majú vyšší plat, majú na úrovni kdesi 75- až 100-tisíc eur ročný príjem, a minister má 35, minister školstva, ktorý spravuje celé školstvo, premiér, ktorý spravuje celú túto krajinu. Však aj nad touto vecou sa zamyslíme. Myslím si, že veľakrát tuná hovorí aj z nás taká závisť až nenávisť, a je to naozaj aj veľakrát politikárčenie.
Čítať, písať vedieť nemusíš, čo sa týka, ku gramotnosti, ale aby si voľačo zrobil aj pre tých ľudí. A ak ľudia si zvolia aj takéhoto negramotného človeka, je to rozhodnutie ľudí. Ľudia sa najmenej pomýlia.
Nestihnem tu povedať, ani v uliciach nemôžeš vykrikovať, čo chceš. To je veľký omyl. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.12.2014 o 11:40 hod.

PhDr.

Štefan Kuffa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:42

Igor Hraško
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Kolega Blanár, som rád, že ste si zobrali za príklad susednú Českú republiku. Áno, aj tam sa už začína polemizovať o tom, ako voliť primátorov a starostov, či ten model, ktorý tam je, či je dobrý. Áno, možno sa budú inšpirovať práve nami. Viem to, lebo sme o tom diskutovali na spoločnom stretnutí s členmi českého výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj a debata sa dotkla aj problémov politických nominácií, aj viacerých funkcií poslancov. Je pravda, že v Českej republike majú iný systém, lebo tam naozaj rokujú nepretržite a teda nestíhajú, teda tí, ktorí sú aj primátormi, aj poslancami. Ale napríklad v takých výboroch sa tiež rokuje a trošku ináč ako v našich. A tam u nás prebehnú zákony len tak formálne, by som povedal, ale tam sa o nich diskutuje ešte pred tým, než sa vôbec dostanú na rokovanie. A toto je trošku tiež problém. Ale zrejme to súvisí s tým, že občania v Českej republike už tak trošku asi na niektoré veci dozreli.
Presadzujeme tieto princípy aj my: zastávať jednu funkciu, brať jeden plat. Je to to, s čím sme vstúpili do Národnej rady ako Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, ale vy ako poslanci vládnej strany to akosi ešte stále nechcete pochopiť. Teraz síce robíte nejaké také provizórne opatrenie, alebo teda také ľúbivé opatrenie, ale akosi ešte nechcete na toto celé dozrieť. Ono problém je totižto v nenažranosti, v nenažranosti vás, vládnych poslancov. A je to bezcharakterné, pretože niektorí ľudia naozaj nemajú čo do úst.
Áno, treba podporiť takýto zákon, ktorý ste povedali aj na konci. Áno, treba podporiť zákon, ktorý vám obmedzí to, čo by mala byť samozrejmosť aj bez prijatia akéhokoľvek zákona.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.12.2014 o 11:42 hod.

Ing.

Igor Hraško

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:44

Juraj Blanár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem všetkým za ich faktické poznámky na moje vystúpenie. Na niektoré budem aj reagovať.
Pán poslanec Brocka, vy ste podľa môjho názoru dehonestovali šport, lebo ja som športovec a šport predovšetkým v individuálnych disciplínach znamená, že aby ste mohli vyhrať, musíte byť dobre pripravený, natrénovaný, až potom môžete vyhrať. A ja si myslím, že možno komunálne voľby sú svojím spôsobom, alebo aj krajské voľby, niečo podobné. A z tohto pohľadu cítim, že skôr vy hlas voličov neberiete ako ten dôležitý.
Pán poslanec Kvasnička, ja si vás vážim, pretože vaše slová sú vždy vo väčšine v súlade s tým, čo robíte. A ja som aj vyjadril, že môžete byť prínosom pre tento parlament vzhľadom na skúsenosti, ktoré máte v školstve. A sami ste sa aj priznali teraz, že ste mali súbeh alebo že ste boli v súbehu ako poslanec VÚC-ky, čo vaši kolegovia neboli ochotní urobiť, lebo ich tam majú viacej, a starostov a primátorov. Ten kolega, ktorý vedľa vás sedí, pán poslanec Brocka, čo sa tak smeje.
Pán poslanec Přidal, nevedel som, že vás nahnevám. Ak som vás nahneval, ja sa ospravedlňujem. Ale viete, ja ešte raz opakujem, lebo asi ste tu neboli: ja svoj plat poslanecký dávam druhým. A preto sa môžem smelo pozrieť predsedovi vlády pánovi Ficovi do očí, lebo si ho aj veľmi vážim za to, čo robí, na rozdiel od vás.
Pani Šípošová, ja môžem odpovedať jednoducho: my predkladáme ten zákon, ale pre niektorých bolo potrebné, aby sme pripomenuli historický exkurz, lebo sa tvária, ako keby sa ich to netýkalo. A možno vás sa to netýka, ja to beriem. A čo je dôležité povedať, že prichádzame s týmto zákonom a reálne ho chceme schváliť na rozdiel od tých, ktorí o tom rozprávajú. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.12.2014 o 11:44 hod.

Ing.

Juraj Blanár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 11:46

Ľubomír Vážny
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený predseda Národnej rady Slovenskej republiky, vážené panie poslankyne, páni poslanci, pokúsim sa krátko zhodnotiť. Odznelo tu veľa poloprávd a neprávd a treba, aby sme sa už sústredili na fakty.
Fakty sú tie, že ste tu rozprávali o štvorročnom odložení účinnosti zákona. To je nezmysel. Zákon bude v podstate skoro v celom rozsahu účinný dňom parlamentných volieb. To znamená za rok aj dva mesiace. A rieši veľkú časť problémov, ktorá spočíva v tom, že keď má poslanec Národnej rady, keď je poslanec Národnej rady Slovenskej republiky v kombinácii s hocijakou inou funkciou, či je to starosta, primátor, čiže nie štyri roky, ale jeden rok a dva mesiace, a má vo svojej časti aj ustanovenie, ktoré má účinnosť dňom volieb do vyšších územných celkov, ktorá sa týka poslancov vyšších územných celkov v kombinácii so starostom. Čiže je to úplne legálne, normálne, zabraňujeme tým retroaktivite v tom, že v podstate ústava, ja som to vo svojej úvodnej reči povedal, že vládny návrh zákona má nadobudnúť účinnosť dňom parlamentných volieb a v určitej malej časti dňom volieb do samosprávnych celkov s tým, že cieľom je, aby navrhovanou právnou úpravou nedošlo k negatívnemu a retroaktívnemu zásahu do právneho postavenia dotknutých verejných funkcionárov ustanovením skoršej účinnosti, v dôsledku čoho by právna úprava predstavovala nesúlad s čl. 1 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky vo svetle ustálenej rozhodovacej činnosti Ústavného súdu Slovenskej republiky.
Čiže snažili sme sa ten zákon nerobiť preto, aby sme pomohli nejako poslancom, ale ten, ten, a odložili účinnosť tohto zákona, pretože tá je veľmi rýchla, ale aby sme nedošli v ďalšom legislatívnom pokračovaní tohto návrhu zákona do kolízie s ústavou. A pevne verím, že rešpektujete zákon zákonov, ktorým Ústava Slovenskej republiky určite je.
Chcem ešte krátko povedať k tomu zákonu, ktorý ste predkladali alebo predložili vy. Môj osobný názor je ten, že ten zákon, ktorý ste predložili z dielne KDH v decembri 2013, následne vo február 2014, ten takisto v tomto znení bol v rozpore s Ústavou Slovenskej republiky, ako ste ho predložili. A musím skonštatovať to, že nenašli ste odvahu ani len vo vlastnej strane ho posunúť ďalej. A keď ste ju našli, tak len preto, lebo ste vedeli, že je v rozpore s ústavou a že ten zákon nebude priechodný. Čiže tieto vystúpenia považujem naozaj za pokrytecké.
Priechodný najmä v tom, že vy ste navrhovali v tom zákone predtým to, že žiadny príjem iný nemôže dostať poslanec Národnej rady alebo iný poslanec s tým, že zase budem citovať problém, ktorý s tým súvisí, a ten znie tak, že "zbavenie poslanca Národnej rady Slovenskej republiky akéhokoľvek iného príjmu za výkon zákonom dovolenej činnosti počas výkonu jeho mandátu je problematický z pohľadu čl. 34, 36, pardon, písm. a) Ústavy Slovenskej republiky, kde citujem z ústavy: "Zamestnanci majú právo na spravodlivé uspokojujúce pracovné podmienky. Zákon im zabezpečuje najmä právo na odmenu za vykonanú prácu dostatočnú na to, aby im umožnila dôstojnú životnú úroveň." Čiže toto sú fakty, ktoré sú z ústavy, a podľa mňa ste ich vedeli, preto ste tak pokútne tento návrh zákona svoj predložili s tým, s vedomím toho, že aj tak neprejde.
S tým, že je tu zase ďalší problém, lebo tu dneska odznelo, že jeden mandát stačí. Fakt je, že zase ústava hovorí, že každý občan tejto krajiny má byť, má právo voliť a byť volený. Čiže zase je tu rozpor s ústavou. Takže trošku sa zamyslíme nad tými vystúpeniami a nad fundamentálnym základom a úrovňou odbornosti tých vystúpení, ktoré tu používate. A požiadal by som, aby ste urobili menej, robili vo svojich vystúpeniach menej emócií a viacej faktov. S tým, že nechcem znovu hovoriť to často tu pertraktované. A stále hovoríte kontraproduktívne. Ale je to naozaj tak, vy ste tú odvahu nenašli. Počas vášho vládnutia ste nemali ani odvahu, ani moc, ani chuť takýto zákon presadiť, preto ste ho pripravili tak, aby bol v rozpore s ústavou a aby ste mali objektívne právo nepokračovať v ňom.
Súčasná vláda tú odvahu našla, našla tú chuť, našla tú moc. Dostali sme signály zdola, že tiež nie je to spravodlivé. Verte mi, že toto opatrenie nie je populárne ani pre členov strany SMER, ktorí v týchto funkciách robia, ale našli sme tú odvahu, ktorú ste vy nevedeli nájsť ani vo vlastnej strane, keď ste boli v koalícii, tobôž nie medzi koaličnými stranami.
Ďakujem za pozornosť. (Potlesk.)
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

4.12.2014 o 11:46 hod.

Ing.

Ľubomír Vážny

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 11:52

Ľubomír Vážny
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážený pán predseda Národnej rady Slovenskej republiky, vážené panie poslankyne, páni poslanci, na dnešné rokovanie Národnej rady Slovenskej republiky predkladám návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 90/2008 Z. z. o európskom zoskupení územnej spolupráce a o doplnení zákona č. 540/2001 Z. z. o štátnej štatistike v znení neskorších predpisov.
Hlavným cieľom návrhu zákona je využitie získaných praktických skúseností z aplikačnej praxe, zjednodušenie a zlepšenie fungovania európskych zoskupení územnej spolupráce a zabezpečenie právnej istoty členov takýchto zoskupení v ich každodennej činnosti. Vzhľadom na dlhšie časové obdobie, ktoré uplynulo od účinnosti zákona 90/2008 Z. z., aj vzhľadom na právne prostredie Slovenskej republiky, aj vzhľadom na skutočnosť, že právne prostredie Slovenskej republiky prešlo od tohto dátumu zmenami, ktoré sa odzrkadlili na aktuálnosti tohto zákona, zámerom je preto reflektovať všetky súvisiace legislatívne zmeny za účelom aktualizácie právnej úpravy na súčasné podmienky. Súčasťou návrhu zákona je aj zjednotenie terminológie a odstránenie vnútorných rozporov, ktoré v súčasnosti platný zákon č. 90/2008 Z. z. obsahuje.
Predpokladaná účinnosť návrhu zákona je stanovená na 1. marec 2015. Dovoľujem si vás požiadať o podporu tohto návrhu zákona.
Ďakujem. Skončil som.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

4.12.2014 o 11:52 hod.

Ing.

Ľubomír Vážny

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 11:54

Tibor Glenda
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predseda, vážený pán podpredseda vlády, kolegyne, kolegovia, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj za spravodajcu k návrhu zákona o európskom zoskupení územnej spolupráce a o štátnej štatistike (tlač 1279). K predloženému návrhu zákona predkladám túto informáciu:
Návrh zákona spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali: Ústavnoprávny výbor Národnej rady, Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet, Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti a Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj.
Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do tridsať dní a gestorský výbor do tridsaťdva dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Prosím, pán predseda, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie

4.12.2014 o 11:54 hod.

Ing.

Tibor Glenda

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 11:56

Marek Maďarič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predseda. Tento návrh zákona sa predkladá na základe plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky. Cieľom predloženého návrhu je komplexná úprava práv a povinností osôb pôsobiacich v oblasti audiovízie, úprava evidencie slovenských audiovizuálnych diel, evidencie osôb pôsobiacich v audiovízii a evidencie nezávislých producentov, ako aj úprava jednotného systému označovania, postavenia a pôsobnosti Slovenského filmového ústavu a úprava podmienok na odborné uchovávanie originálnych nosičov audiovizuálnych diel a zvukovo-obrazových záznamov tvoriacich audiovizuálne dedičstvo Slovenskej republiky.
Potreba novej komplexnej právnej úpravy vyplynula predovšetkým z požiadaviek aplikačnej praxe. V oblasti evidencií sa navrhuje, aby zoznam slovenských audiovizuálnych diel a zoznam osôb pôsobiacich v audiovízii viedol Slovenský filmový ústav a zoznam nezávislých producentov Audiovizuálny fond. Ministerstvo kultúry, ktoré vedie tieto zoznamy podľa platnej právnej úpravy, tak bude viesť iba zoznam slovenských zvukových záznamov umeleckých výkonov, v ktorých sa však vzhľadom na charakter diel, ktoré obsahuje, navrhuje upraviť v zákone o divadelnej činnosti a hudobnej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Pri úprave jednotného systému označovania vychádza návrh zákona z platnej právnej úpravy. Na základe návrhu bude mať povinnosť určovať a zverejňovať vekovú vhodnosť audiovizuálneho diela, zvukového záznamu umeleckého výkonu a multimediálneho diela ich distributér. Povinnosť zverejňovať vekovú vhodnosť má aj prevádzkovateľ audiovizuálneho technického zariadenia, prevádzkovateľ mediatéky a prevádzkovateľ počítačovej herne. V rámci ochrany maloletých upravuje návrh zákona aj obmedzenie prístupu k audiovizuálnemu dielu, k zvukovému záznamu umeleckého výkonu a multimediálnemu dielu.
Návrh zákona ďalej upravuje postavenie, poslanie, činnosť, orgány a organizáciu Slovenského filmového ústavu, ako aj nakladanie s majetkom štátu v správe Slovenského filmového ústavu, ktorý je príspevkovou organizáciou štátu a vykonáva štátnu správu v oblasti výkonu audiovizuálneho dedičstva. Slovenský filmový ústav sa podieľa na uchovávaní, ochrane, obnove a zveľaďovania audiovizuálneho dedičstva ako neoddeliteľnej súčasti kultúrneho dedičstva Slovenskej republiky na propagácie a prezentácie audiovízie a vykonáva vedeckú a výskumnú činnosť. Orgánmi Slovenského filmového ústavu sú generálny riaditeľ, rada a komisia pre audiovizuálne dedičstvo.
Úprava ochrany audiovizuálneho dedičstva vychádza predovšetkým z Európskeho dohovoru o ochrane audiovizuálneho dedičstva, na základe ktorého Slovenská republika vyjadrila záujem podieľať sa na zabezpečení ochrany svojho audiovizuálneho dedičstva. Návrh zákona vymedzuje pojem audiovizuálneho dedičstva, upravuje fond audiovizuálneho dedičstva, jeho zložky, depozitnú povinnosť, inštitút zákonného a dobrovoľného depozitára a akvizičnú činnosť.
Úpravy vykonané návrhom zákona si vyžiadali zmeny v zákone Národnej rady o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov. Z dôvodu požiadaviek aplikačnej praxe na jej potreby jednoznačnejšie vymedziť pojem "program vyrobený nezávislým producentom" sa novelizuje zákon o vysielaní a retransmisii.
V čl. IV sa mení a dopĺňa zákon o Audiovizuálnom fonde. Návrhom zákona sa mení základ pre výpočet príspevku prevádzkovateľa audiovizuálneho technického zariadenia do Audiovizuálneho fondu a to tak, že príspevok prevádzkovateľa audiovizuálneho technického zariadenia je jedno percento z každej predanej vstupenky na audiovizuálne predstavenie za posledný kalendárny rok a zavádza sa aj povinnosť platiť príspevok do Audiovizuálneho fondu pre poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie, a to vo výške pol percenta z celkových príjmov poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie za poskytovanie tejto služby za posledný kalendárny rok.
Návrh zákona je v súlade s ústavou. Predkladaný návrh zákona nemá žiadny sociálny vplyv, ani vplyv na životné prostredie. Dovoľujem si vás požiadať o podporu tohto návrhu.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

4.12.2014 o 11:56 hod.

Mgr.

Marek Maďarič

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 12:00

Ján Senko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predseda. Vážený pán predseda, vážený pán minister, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený predsedom výboru za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona o audiovízii a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý máme pred sebou pod tlačou č. 1267, v prvom čítaní. Predkladám teda informáciu k predloženému návrhu zákona.
Konštatujem, že návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného navrhovaného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre kultúru a médiá a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a menšiny.
Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre kultúru a médiá. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do tridsiatich dní a gestorský výbor do tridsiatich dvoch dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Vážený pán predseda, skončil som, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

4.12.2014 o 12:00 hod.

PhDr.

Ján Senko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video