45. schôdza

12.12.2014 - 12.12.2014
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.12.2014 o 13:17 hod.

Ing.

Marián Radošovský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:13

Magda Košútová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Pán podpredseda Figeľ, viete, mňa už veľmi nebaví počúvať tú vašu hru na svätých a najspravodlivejších. Ja si spomínam, čo tu bolo za kriku v tejto sále, keď nemenovaná firma Flora zabezpečovala vyrezávanie, orezávanie stromov v priestoroch Hradu, tých stromov bolo viac ako 30 a za celú službu aj ďalšie veci, ktoré tam boli, bola cena 9-tisíc euro. A zrazu sa tu dozvedám o efektívnosti práce za čias, kedy Slovenská správa ciest patrila kompletne pod kuratelu KDH. Nestačím sa čudovať. Viete, koľko trvalo vyrúbavanie 23 stromov? No 1 270 normohodín! Jeden jediný strom tak podľa faktúry, ktorú Slovenská správa ciest za vašich čias, pán Figeľ, akceptovala, vytínali 55 hodín. Je to podľa vás normálne? Jeden strom vyšiel na 1 100 euro. No mne sa to nezdá.
Mám dosť dobre preštudované cenníky, kde je uvedené napríklad, že za sťatie jedného stromu o priemere kmeňa 90 až 100 cm je 1,2 normohodiny. Orezanie vetiev a zvršku pri tej istej veľkosti 1,4 normohodiny. Ak dobre počítam, je to 2,6 normohodín. Pričom v poznámke je uvedené, že časový limit obsahuje očistenie pätky, orezanie vetiev a odvážanie do 20 m na kopu alebo na automobil. Je tam možno ešte pripočítať všelijaké príplatky za prácu vo svahu, práca v mraze a podobne, no nech je to 100 %, tak na jeden strom treba 5,2 normohodiny. A keď zavriem obidve oči, tak môžem akceptovať 10 normohodín, pretože cena je stanovená dohodou.
Toto je podľa vás hospodárne nakladanie s verejnými financiami, to, čo ste vy predvádzali?
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.12.2014 o 13:13 hod.

Ing.

Magda Košútová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:15

Dušan Muňko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán podpredseda, už padlo hŕba pripomienok na to, čo ste povedali, ale vy ste vždycky len vyviňovali, tak ako keď ste nastúpili za ministra dopravy, a všetko ste hodnotili ako zlé, PPP projekty, proste každý kus diaľnice, ktorý bol vyprojektovaný, všetko bolo zlé. Za 1,5 roka ste nespravili dohromady nič. Môžem otvorene povedať, že ste hrobárom slovenského stavebníctva, to nehovorím ja, to hovoria ľudia zo stavebníctva. A keď som ich zavolal, zavolal ich váš pán predseda pán Hudacký na hospodársky výbor, tak som sa pýtal, prečo sú všetky firmy v červených číslach. No preto sú všetky firmy v červených číslach, pretože ste nastavili diaľnice tak, ako ste ich nastavili. A samozrejmá vec, veľké firmy, či to je Doprastav, Váhostav, Skanska, Zipka, alebo ktorákoľvek väčšia firma, ktorá robila na diaľniciach, prerobila. Tým vytlačila ešte malé firmy a prakticky nemali tieto malé firmy žiadnu šancu. Samozrejmá vec, počítali s tým, že budú dostávať dodatky. Dodatky z hľadiska výstavby nedostali, čiže nezaplatili malým firmám.
To je váš výsledok. Taký istý výsledok, ako keď ste mali ministra Kršeka, ministra poľnohospodárstva, a odvtedy sa slovenské poľnohospodárstvo nespamätalo. V takej istej situácii sa nachádza.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.12.2014 o 13:15 hod.

Ing.

Dušan Muňko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:17

Marián Radošovský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. No, pán podpredseda Národnej rady, ja poviem a dopoviem niečo a potom ti niečo povyčítam kamarátsky.
V Maďarsku mýto obsluhuje 6 513 km ciest, bolo obstarané za 765 mil. na 10 rokov, ročný príspevok do štátneho rozpočtu je 535 mil. eur. Na Slovensku 2 033 km ciest doteraz, čo je 3,2-krát menej, a príspevok do štátneho rozpočtu snívaných 200 mil., doteraz nikdy, 158,7 v 2013, 183 v 2014; 4,8-krát viac vlastne získavajú Maďari oproti nám.
Jednoducho asi na takéto čísla budú reagovať kolegovia, vidíš, že slušnosťou a s takými argumentami normálnymi nie, treba nacápať. Treba nacápať, pretože jednoducho oni na iné nereagujú, ich slušný argument jednoducho nepresvedčí.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.12.2014 o 13:17 hod.

Ing.

Marián Radošovský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:18

Eva Hufková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, vážená pani predsedajúca. Vážený pán podpredseda Figeľ, od môjho nástupu do parlamentu pred viac ako dvomi rokmi bol pán minister Počiatek jediný minister, ktorý mal záujem urobiť všetko pre to, aby získal finančné prostriedky z Európskej únie aj na rekonštrukciu ciest I. triedy. Podarilo sa mu to a sme mu vďační, tak obyvatelia Turca, ako aj vodiči zo Slovenska a zahraničia, ktorí úsekom, o ktorom poviem, jazdia. Každý v Turci, ale aj na Slovensku pozná slovo betónka, resp. tankodróm z Turčianskych Teplíc do Martina. Je to cesta 1/65, ktorá bola vybudovaná pred viac ako 50 rokmi a je už niekoľko rokov vo veľmi zlom stave.
Pýtam sa, pán podpredseda Figeľ, prečo ste problematickú cestu neriešili, keď ste boli ministrom dopravy? Nemali ste záujem pomôcť nášmu regiónu.
S ministrom Počiatkom a jeho štátnym tajomníkom Viktorom Stromčekom sme viackrát hovorili o pripravených krokoch na rekonštrukciu cesty a máme výsledok. Konkrétne stavebné práce by mali začať v 1. polroku 2015. Súčasťou stavby bude aj rekonštrukcia piatich mostných objektov a pripravujú sa aj ďalšie rekonštrukcie ciest Turca. Preto vám, pán minister, aj vášmu tímu ďakujem.
Ešte by som rada vedela, pán podpredseda Figeľ, dá sa odstúpiť od uzavretej zmluvy na základe verejného obstarávania bez jedinej námietky, bez zaplatenia pokuty? A kto by pokutu zaplatil v prípade súdneho sporu?
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.12.2014 o 13:18 hod.

PhDr.

Eva Hufková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:20

Ján Figeľ
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Pani Hufková, dá sa odstúpiť na základe klauzuly alebo podmienok zmluvy a prípadne širšie podľa obchodného práva. A takto som ja kompenzoval niektoré nevýhodné zmluvy, o ktorých som hovoril na úvod, tie PPP kšefty. Naozaj, lebo to bolo tak donebavolajúce, že dá sa to nazvať gréckou cestou. A keby som už iné nebol dosiahol, toto bola pomoc pre ľudí, aby nedoplácali na nezodpovedné, netransparentné, predražené obchodovanie na Slovensku, a odvtedy som škandalizovaný. Ale to hovorím len preto, lebo si poštvete ľudí, ktorí sú za tým, lebo záujmy sú záujmy. Ale my nepotrebujeme deliť firmy na červené a modré, ale na férové a neférové. A ak budú naše obstarávania, zákony stále férovejšie, pretože môžu takými byť, aj majú byť, a som presvedčený, že aj zmeny zákonov by tam mali smerovať, tak sa na Slovensku bude gazdovať lepšie.
K tým jednotlivostiam sa ja vyjadrovať nebudem, vidím, že to máte spísané, že to máte organizované jak v materskej škôlke. Nech sa páči, ak sú niekde akékoľvek otázniky alebo trestnoprávne záležitosti, treba konať, minulosť si žiada aj prevetranie alebo poznanie, aby súčasnosť a budúcnosť boli lepšími.
To, že sme zaviedli Centrálny register zmlúv, bolo tak jasné a jednoznačné opatrenie, že dnes sa môžeme o tom rozprávať. Predtým, za vašej prvej vlády, sa nedalo zistiť, ani kde je tá nástenka, ani kto je kde, v ktorom hoteli, jak sa to vyrokovalo, len sme videli červené čísla.
Ďakujem všetkým za pochopenie. A chcem vám zaželať naozaj odvahu a statočnosť, lebo to je základ pre demokraciu, či v opozícii, či vo vláde. Aj vám zo SMER-u.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.12.2014 o 13:20 hod.

Dr. h. c. Ing. PhD.

Ján Figeľ

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 13:22

Pavol Zajac
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani podpredsedníčka, dámy a páni, naozaj už som nechcel vystúpiť, ale po tejto sérii faktických poznámok, ktoré začínajú túto tému, pre ktorú sme zvolali túto schôdzu, odkláňať kdesi úplne, úplne inde. Naozaj je to organizované, rozdelili ste si to po jednotlivých bodoch a takto vystupujete. Niektoré boli vtipné tie faktické poznámky, naozaj pán Jarjabek má rozosmial, "no počkaj, Zajac", alebo pán Bagačka, ktorý si fabuloval nejaké moje vzťahy, to je odpútavaním témy. To je odpútavanie od témy. Plus ešte také drobné osobné fauly. Ale naozaj rozprávať o odletovej hale, o uniformách, o cestách I. triedy, pani Hufková, pán minister Figeľ spustil ako prvý projekt z európskych fondov Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách I. triedy. Len na východnom Slovensku, si to pamätám z hlavy, v Košickom, Prešovskom kraji sa rekonštruovalo 270 km ciest I. triedy v priebehu jedného roka. To isté sa udialo v Nitre, v Trnave. A váš pán minister Počiatek to zastavil v Žiline, v Bystrici a v Trenčíne. Myslím si, že keď som videl nejaké plány, pravdepodobne chce sa k tomu vrátiť. Ale už tie cesty mohli byť obnovene.
Naozaj, ak chcete, môžeme aj my otvoriť ďalších desať tém, pre ktorých by mohol byť minister Počiatek odvolaný. A nebudú to témy na úrovni 54-tisíc alebo výrub stromov, som tu počul, 2 000, prosím vás, keď je niečo v rozpore so zákonom, podajte trestné oznámenie. Tu vyvodzujeme politickú zodpovednosť. Ak chcete, vytiahneme ďalšie vážne témy.
Hneď v úvodnom vystúpení som povedal, nebudem vyťahovať ďalšie témy, lebo táto téma, o ktorej sa tu dneska bavíme, platba palivovými kartami za elektronické mýto, je aktuálna a teraz sa dá ešte zastaviť. Preto sa tejto témy budem držať a vrátim tému naspäť.
Hneď vám poviem na úvod, prečo sme hovorili aj o SkyTolle. Aj zmluvu so SkyTollom, aj zmluvu s Fleetpayom sme zdedili po vašej vláde. Vy ste podpísali zmluvu v januári 2009 so SkyTollom. Tá zmluva má 374 strán. Keď som sedel v Dozornej rade NDS 1,5 roka nie ako politický nominant, ako tu hovoril pán minister vnútra, ako stavbár, ako človek, ktorý má vyštudované konštrukčné a dopravné stavby, tak sme dali požiadavku na právne oddelenie a dali sme právne preskúmať, či takáto zmluva sa dá zrušiť. Samozrejme, že odpoveď prišla, že dá sa zrušiť, ale tých 863 mil. by sme museli vyplatiť prevádzkovateľovi na fleku. A tak by on nám ho láskavo odovzdal a my by sme ho mohli prevádzkovať. To by bolo zodpovedné?!
Preto sme museli obhajovať, vláda Ivety Radičovej, minister Figeľ, musela tento biznis, ktorý ste podpísali vy vrátane tej bokovky Fleetpay za kontrolu palivových kariet. Každý, kto sa v tom vyzná, vám povie, samozrejme, že to mal robiť SkyToll, samozrejme, že keď poskytuje komplexnú službu elektronického mýta, tak to mal robiť SkyToll za tú cenu, za tých 863 mil., tak ako v susednom Česku. V susednom Česku to takto robí prevádzkovateľ mýta. Len tu sa niekomu málilo 863 mil., tak si vymysleli bokovku za ďalších 140 mil. na 13 rokov. A to, čo vy ste spôsobili, my sme museli obhajovať ešte aj pred Európskou komisiou a dávať to ako-tak do poriadku.
Takže láskavo, aj pán minister Počiatek, aj pán minister Kaliňák, nie my sme urobili zmluvu za 6,72, ako ste sa tu snažili povedať, že vláda Ivety Radičovej za 6,72. Vy ste podpísali zmluvu, teda dodatok k zmluve bez súťaže za 6,72. To znamená vycucaná cena z prsta. Odkiaľ prišla cena 6,72? Kto ju určil? Kto je vysúťažil? No nikto! A odvtedy máme zdedené. A preto sme to museli obhajovať aj pred Európskou komisiou, v opačnom prípade by táto krajina zaplatila 863 mil. Skúste si to prepočítať na slovenské koruny.
Vy nám tu ešte vytýkate, že problémy, ktorý ste spôsobili, sme sa snažili ako-tak dať do poriadku, a že bol návrh na to, aby sa s Fleetpayom vstúpilo priamo do rokovaní a následne sa vysúťažila nižšia cena?! Samozrejme, boli sme pri vláde pätnásť mesiacov. Komunikácia s Európskou komisiou nie je záležitosťou dňoch ani týždňov. Je to niekoľko mesiacov a ťahalo sa to dlho. Až teraz v marci 2014 prišla správa z Európskej komisie, ktorá potvrdila teda, že mohli byť vyradené ponuky na prevádzku mýta s nižšou ponukou. Ale my tu vyššiu cenu zaplatíme. Slováci zaplatia, nie Európska komisia.
A otázky, alebo zaujímavé, že my ako opoziční poslanci kritizujeme ministra Počiatka, ako realizovali túto súťaž, akú zmluvu z toho podpísali, a on nás sa pýta, že kde to mali teda zmeniť. Nuž ja vám poviem, kde to mali zmeniť. V tých podmienkach a kritériách. Presne ako pán Viskupič spomínal. Možno trebalo znížiť obraty. Alebo možno bolo kardiálnym problémom tejto súťaže to, že sa požaduje preukázať prevádzkovanie piatich kariet. Jednotliví prevádzkovatelia, ktorí tieto karty majú palivové, si to uvedomte, že keď platí šofér za naftu, tak tam takisto musí nastať autorizácia tej transakcie. Ale každý tento vydavateľ si túto autorizáciu robí len na svoju kartu. No nemohol sa prihlásiť do tejto súťaže.
Neustále sa tu hovorí o bankách, prečo sa neprihlásili banky. A ja sa pýtam, prečo sa nemohli prihlásiť tí prevádzkovatelia palivových kariet, ktorí to robia aj dneska a platbu za naftu autorizujú? No lebo tam bola podmienka päť karát preukázať. A vydavateľ palivovej karty nevydáva päť karát, vydáva svoju jednu. Možno to je ten problém. Možno obrat. Ale to nie je ako úlohou opozičných poslancov, aby vám teraz nastavovali, ako máte urobiť súťaž! My vyvodzujeme politickú zodpovednosť.
Ak niekoľkokrát povedal minister Počiatek, očakávali sme aj my nižšiu cenu a dostanete vyššiu cenu, mimochodom, vyššiu cenu ako v tom čase sme platili Fleetpayu. 11. 11. ste podpísali zmluvu na 6,75 a vtedy sme Fleetpayu platili 6,22. Ak ste dosiahli vyššiu cenu, ako ste očakávali, trebalo zrušiť súťaž, vypísať podmienky, zamyslieť sa nad zmenou týchto podmienok a mohla sa vysúťažiť iná cena.
Prečo sa neprihlásila firma Fleetpay? Prečo sa neprihlásila firma SkyToll do tejto súťaže? Však to robili päť rokov. Robili to päť rokov. Prečo sa neprihlásili a nedali zlomkovú cenu? Veď SkyToll robí také zisky, taký biznis má na 13 rokov, tak mohol povedať, ponúknem vám cenu pol percenta a mohol vyhrať, mohol odstaviť všetkých ostatných, a nemuseli sme dneska tu rozprávať.
To nie je o žiadnom politikárčení. KDH nemá žiaden problém, pán Blaha. A vyprosím si, aby ste označovali KDH za špinavé. Nemáme žiadne vnútorné problémy.
Tu ide o to, že 133 až 135 mil. v najbližších trinástich rokoch odíde firme schránkovej možno až na Cyprus. A prečo hovoríme o 100 mil.? Lebo podľa nášho názoru takáto služba aj s určitým ziskom sa dá prevádzkovať za 1,5 % a ten rozdiel je v tých ďalších trinástich rokoch 100 mil. eur. Hovoríme tu o 100 mil., ktoré nám v ďalších trinástich rokoch uniknú. O tom je táto mimoriadna schôdza. Nie o osobe, zviditeľňovaní sa mňa, pán Bagačka, a ani o žiadnych problémoch opozície, ani KDH. Je to o 100 mil. občanov tejto krajiny.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

12.12.2014 o 13:22 hod.

Ing.

Pavol Zajac

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:32

Juraj Blanár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán poslanec, "možno", "možno", "mali by sme" - toto je vaša rétorika. A keď ste mohli a mali ste k tomu možnosť, ste to neurobili.
Hovoríte o cucaní z prsta, hovoríte o tom, že to bolo obmedzené na päť kariet, ale nepoviete na druhej strane, že v tejto súťaži nedal nikto námietku, že nikto sa nedožadoval ďalšiu informáciu. Prečo tí, ktorí tie karty prevádzkujú, o ktorých ste vy hovorili, ďalší siedmi, ktorí sú monotónni vydavatelia tých kariet, nedali nejakú námietku? Prečo to neurobili? Ja sa tiež pýtam. Mohli to urobiť, keby to bolo naozaj tak, ako vy hovoríte, ale zrejme to tak nie je.
Vy sa to snažíte všetko relativizovať a ťahať len do politickej roviny, ale nechcete počúvať argumenty, ktoré tu boli jasne povedané, či už zo strany ministra, alebo zo strany podpredsedu vlády v stanovisku vlády. To "možno" a to "že mohli by sme" sa nedá jednoducho zobrať ako argument, ktorý vy chcete tu dávať ako tú najhlavnejšiu argumentáciu, že toto všetko bolo zlé.
Pán Zajac, ani jedným slovom ste nespochybnili tie veci, ktoré tu boli vysvetlené zo strany ministra a rovnako aj zo strany podpredsedu vlády.
Pán Zajac, pozrite sa na všetky vaše argumentácie, ktoré absolútne neodzrkadľujú realitu. Keby to, čo hovoríte, bola pravda, že niekto si to vycucal z prsta, tak verejného obstarávania, keby to bola taká lukratívna záležitosť, sa zúčastní v medzinárodnom tendri množstvo firiem, ktoré v tom podnikajú bez akýchkoľvek problémov. A zatiaľ čo vy sa snažíte naznačovať, že my ovplyvňujeme aj tých, ktorí sa mohli zúčastniť toho.
A tie podmienky nie sú také, ako vy hovoríte, pretože v tých podmienkach je povedané, že sa môžu zúčastniť všetci, ktorí majú tieto... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.12.2014 o 13:32 hod.

Ing.

Juraj Blanár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:34

Helena Mezenská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
No a teraz mi povedzte, prítomní páni poslanci, ministri tu už nie sú, čo si má o tomto všetkom myslieť obyčajný človek, obyčajný poslanec? Jedna strana druhej vytýka akých chýb, nedostatkov, zlyhaní sa dopustila. A teraz mi povedzte, naozaj, dajte mi návod, vážení páni poslanci prítomní, aký z toho si má urobiť záver obyčajný človek, obyčajný poslanec?
Všetko som sa tu dnes dozvedela. Kto aké chyby napáchal počas vlády, teda toho času, kedy bol pri moci. Ale jedno podstatné, kvôli čomu sa aj dnes účastnia na tejto mimoriadnej schôdzi, mi tu chýba: kde budeme hľadať riešenie? Vieme nastaviť našu diskusiu dnes tak, že ideme hľadať riešenie? Ak sa chyby dopustila jedna, druhá strana, povedzte mi, prosím vás pekne, kde bude riešenie?
Ideme vrátiť do rozpočtu 135 mil. korún, ak teda naozaj tie argumenty opozície sú opodstatnené? Ideme sa zamyslieť nad návrhom, ktorý tu predniesol poslanec Lipšic o tom, že ideme zvýšiť daň nadnárodnému monopolu spoločnosti SkyToll? Vieme byť konštruktívni?
Páčilo sa mi, ako vystupoval práve pán poslanec, pardon, pán podpredseda Figeľ, keď hovoril o konštruktívnom prístupe opozície a vládnej strany. Sme schopní toto učiniť? Sme schopní hľadať styčné plochy? Bude tu raz aj zastúpený hlas občana, potreba občana? Vieme nasmerovať našu spoločnú diskusiu na tento spoločný cieľ? Očakávam to od vás.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.12.2014 o 13:34 hod.

Mgr.

Helena Mezenská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:36

Viliam Jasaň
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán podpredseda. Vážený pán kolega Zajac, vy tu hádžete sumami, také milióny, také milióny sem a tam. Skúste raz povedať alebo urobiť taký rozbor ceny. A rozbor ceny za nejaké dielo. Rozbor ceny, ktorá bola vysúťažená, ale reálny rozbor ceny a potom sa možno dostaneme k takému číslu, ktorému sa hovorí zisk z toho, čo bolo vysúťažené. A potom sa môžme baviť o tom, že či tá súťaž bola taká alebo onaká, či ten zisk je primeraný alebo neprimeraný.
Ale vy tu len poviete, že 135 mil. budú ľudia platiť. Ale urobte mi rozbor ceny, čo je v tých 135 mil. To je také isté šetrenie, ako hovoríte, že vy šetríte pri tuneloch. Viete, tunel vo Višňovom má, úplne iná hornina tam je a sú tam iné technické, technologické postupy a je zákonite drahší než tunel Žilina.
A to tu už bolo naznačované aj v minulosti, že nie vždy šetrenie znamená aj kvalitu. Ja vám môžem, nebudem menovať konkrétnu súťaž, ktorá v tom období bola, ale bola vysúťažená taká cena, že keď som si ja dal urobiť rozbor tej ceny, za ktorú to bolo vysúťažené, tak som zistil, že hodinová sadzba za tú službu plus zákonom urobené odvody je vyššia než minimálna mzda, je vyššia než minimálna mzda. Čiže ten človek, ktorý by tam robil za minimálnu mzdu, vy by ste zaplatili menej tej firme.
Tak o čom tu rozprávate? K čomu vediete aj týchto? A to súvisí aj s tými subdodávateľmi. Vy tlačíte cenu čo najnižšie a potom zákonite, žiaľ, sa môže stať, že už peniaze pre tých subdodávateľov nie sú.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.12.2014 o 13:36 hod.

RSDr.

Viliam Jasaň

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:38

Michal Bagačka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Pán kolega Zajac, spomínali ste teda, prečo ste nezrušili zmluvu. Tak či tak musím sa vrátiť k tomu, aj keď zdôrazňujete, že tá vláda predchádzajúca bola len 15 mesiacov, 18 mesiacov. Ale pokiaľ je pre vás dôležité a bytostné, že teraz odvolávate ohľadne tohto ministra, tak potom, keď je to také dôležité, tak ste mohli tú sumu zmeniť, dohodnúť sa na nižšej cene alebo podobne. Aj tak, tak či tak mi nezostáva nič druhé, len zdôrazniť 7,62, 6,72 za vašej vlády, 6,15 teraz. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.12.2014 o 13:38 hod.

Mgr.

Michal Bagačka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video