46. schôdza

18.6.2019 - 28.6.2019
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

27.6.2019 o 14:49 hod.

Mgr.

Ján Marosz

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Uvádzajúci uvádza bod 14:43

Ján Richter
Skontrolovaný text
Budem tlmočiť pánovi ministrovi. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

27.6.2019 o 14:43 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:44

Árpád Érsek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, vážený pán predsedajúci, kolegyne, kolegovia, vážený pán poslanec, v prvom rade treba povedať, že situácii sa venujeme dosť vo veľkom tempe. Ukazuje sa, že problém je kritický len v niektorých lokalitách, o čom som sa aj sám osobne presvedčil. V Košiciach aj Veľkých Kapušanoch, kam som prišiel ako minister alebo obyčajný občan, som dostal termín za pár dní. V Nitre berú takisto v priebehu jedného dňa. Faktom je, že v okolí Martina alebo Žiliny sú čakacie lehoty oveľa vyššie, v tejto lokalite je naozaj problém dostať termín v krátkej dobe.
Súčasná situácia na staniciach technickej kontroly je spôsobená viacerými faktormi. Počet vozidiel prvýkrát prihlásených do evidencie vozidiel býva najvyšší v mesiacoch máj, jún, čo spôsobuje aj, že v týchto termínoch je najviac vozidiel pristavovaných na technickú kontrolu, keďže jednotlivé termíny na technickú kontrolu sa odvíjajú od dátumu prvej evidencie vozidla. Ďalším faktorom je, že na staniciach technickej kontroly sa vykonával vo zvýšenej miere odborný dozor, čo spôsobilo, že technici začali kontroly vykonávať poctivejšie. Zvýšený nápor bol spôsobený tiež tým, že medzi prevádzkovateľmi vozidiel sa začala šíriť mylná informácia, že sa na staniciach technickej kontroly ide sprísňovať, čo nebola pravda. To spôsobilo, že na vykonanie technickej kontroly prišli aj vozidlá, ktoré mali platnosť technickej kontroly do novembra, decembra tohto roku, a pre vozidlá, ktorým končila platnosť technickej kontroly v tomto období, nezostalo miesto. Ani jeden z týchto faktorov nevie Ministerstvo dopravy, výstavby Slovenskej republiky ovplyvniť a je na samotných staniciach kontroly, aby na zvýšený dopyt reagovali napríklad predĺžením otváracích hodín.
Na situáciu sme reagovali v rámci svojich možností. Zmenili sme dobu, kedy štát prostredníctvom systémov JISDCD preventívne upozorňuje zaregistrovaných vodičov na blížiaci sa koniec STK, EK z mesiaca na dva mesiace. Vďaka tomu majú dosť času nájsť si termín na absolvovanie emisnej kontroly a STK. Takisto som osobne ja viackrát v médiách vyzval vodičov, aby nepodliehali panike a zabezpečili si termín na kontrolu v dostatočnom predstihu, ale až v čase, keď sa im končí platnosť kontroly.
Musím povedať, že na veľmi, že ma veľmi prekvapili názory niektorých opozičných politikov, ktorí navrhujú upustenie od dozoru nad stanicami STK a emisnej kontroly. Musím vám povedať, že sme zachytili prípady, keď technik manipuloval s kontrolou bŕzd na ťažkom kamióne. Z troch náprav, ktoré mali mať fungujúce brzdy, boli brzdy skutočne funkčné iba na jednej. Technik tento kamión pustil na cesty, preto sme sprísnili kontrolu nad technikmi, aby sa takéto prípady už nestávali. A ja sa naozaj čudujem opozícii, že je proti bezpečnosti na cestách a aj na takýchto témach chce opozícia vytĺkať politický kapitál.
Súčasný stav iba potvrdzuje naše kroky spred roka, keď sme presadili rozšírenie staníc STK aj napriek tvrdeniam niektorých záujmových združení, že kapacita staníc STK je vyťažená len na 50 %. Ministerstvo dopravy, výstavby Slovenskej republiky vypracovalo úplne nový zákon, 106/2018, o prevádzke vozidiel cestnej premávky a o zmene a doplnení niektorých zákonov, kde sa presne stanovili podmienky, za akých podmienok môže vzniknúť nová stanica technickej kontroly. Od 20. mája 2018, odkedy tento zákon platí, bolo vydaných v rámci Slovenska 52 povolení na zriadenie novej stanice technickej kontroly nad rámec existujúcej siete, pričom sú naďalej na niektorých územiach Slovenska, ako napríklad Malacky, Trenčín, Bytča a podobne, stále voľné miesta, kde môže byť vydané povolenie na zriadenie stanice technickej pomoci nad rámec existujúcej siete. Ministerstvo je presvedčené, že rozšírením počtov staníc technickej kontroly budú čakacie doby na niektorých exponovaných regiónoch odstránené natrvalo.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

27.6.2019 o 14:44 hod.

PaedDr.

Árpád Érsek

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 14:49

Ján Marosz
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za odpoveď, pán minister. Keď ste zmenili zákon, tak, samozrejme, dáva logiku to sprísnenie kontroly dohľadu štátu nad kvalitou vykonávania kontrol, toto akceptujem, s tým som stotožnený. Na druhej strane ale sa nenaplnili tie vaše vízie o tom, že táto služba bude dostupnejšia tou liberalizáciou a jednoducho tých estékáčiek dostatočný počet nevzniklo na to, aby bola táto služba dostupná pre ľudí a, práve naopak, stala sa nedostupnou a vznikajú veľké čakacie doby.
Trošku v tej odpovedi všetko prenášate buď na estékáčkarov alebo na ľudí, nech sa teda, si lepšie sledujú tie termíny a skôr, ale sú ľudia, ktorí vstávajú aj v noci o jednej, aby sa postavili do rady, a možnože by stačilo, dám vám jeden podnet za tú minútku, napríklad linka má 25 metrov, na vstupnej dĺžke je nejakých 13,7 metra, čo je viac ako polovica dĺžky celej STK. V tejto časti sa nesmie nachádzať po novom iné vozidlo. Doteraz tam bolo možné merať brzdovú kvapalinu, kontrolovať svetlá na regloskope alebo robiť evidenciu ďalšieho vozidla. Tuto napríklad vzniká to najväčšie spomalenie na linke, čiže chcem vás poprosiť, možno taký jeden podnet, že prehodnoťte, čo spraviť, aby mohli bežať paralelne viaceré procesy na estékáčke, samozrejme, aby to nebolo na úkor nejakej bezpečnosti, ale doslova hlásia tí estékáčkari, že o nič sa nezvýši kvalita kontroly, akurát musia hrať divadlá, aby všetko bolo v súlade s tými kamerovými záznamami, ako má byť. Takže prosím vás, aby ste pomohli ľuďom a aby ste neprenášali celú túto váhu na bežných občanov.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

27.6.2019 o 14:49 hod.

Mgr.

Ján Marosz

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:51

Árpád Érsek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Pán poslanec, zavádzate. Vás budem citovať teraz, čo ste povedali v roku, 2. 2. 2018, keď sme spúšťali tento zákon. Viete, pamätáte sa? Ani ja som sa nepamätal, ale nechal som to vytiahnuť: "Zdôrazňujeme, že naozaj aj Poliaci tento krok urobili, že išli do takej bezbrehej liberalizácie, a štatistiky hovoria, že došlo k nárastu úmrtí z dôvodu zlého technického stavu vozidiel." Že "pozor na vraky, ktoré môžu jazdiť na našich cestách z dôvodu, že prešli estékáčkou a nie sú vo vyhovujúcom stave".
Pán kolega, mám pokračovať? Pokračujem: "Žiaľ, musím dať aj ten opačný názor, ktorý ľudia, ktorí dlhé roky sa zaoberajú týmto biznisom, hovoria, že tam je vysoký podiel tohto ľudského posúdenia, pokiaľ ide o to, že či auto prejde alebo neprejde technickou kontrolou. No ak sa spustí táto bezbrehá liberalizácia, bude to znamenať, že skutočne si budú konkurovať nielen cenou, čo vnímame ako pozitívne", a že ako bude mať lacnejšie tie technické kontroly, len, žiaľ, určite dôsledkom toho že "znižovanie kvality vykonávania týchto technických kontrol".
Pán poslanec, to ste vy povedal vtedy, keď sa tento zákon prijímal. A môžem vám povedať jednu vec. Ja nie na facebooku sa pýtam ľudí, tých, ktorí čakajú alebo nečakajú. Ja tam chodím osobne, pán poslanec. Napríklad viete, jak fungujú estékáčky? Nemáte ani šajnu, lebo nechodíte po nich. Ja som bol na piatich teraz posledné dva týždne. Musím vám povedať, niekde sa ľudia objednávajú a majú poradovník, kedy dostane termín, ide tam. Ale napríklad vo Vidovciach som včera bol a ráno, keď som išiel na vládu, tak som videl obrovskú šóru. No, keď som sa vracal, tak som sa tam zastavil. Viete, čo sa robí? Oni neobjednávajú, musíte sa postaviť do rady, keď chcete mať v ten deň estékáčku a spravia 50 áut na dvoch linkách, toto vedia.
Na druhej strane, viete, čo sa deje? To neviete vôbec, ale poviem vám to, tí, ktorí dovážajú autá zo zahraničia, práve tie šroty, o ktorých vy hovoríte, ste hovoril, keď sme predkladali tento zákon, tak oni do siedmich dní musia legalizovať to auto, čiže musia prejsť emisnou kontrolou a estékáčkou. No čo im z toho vychádza? Že donesie 20 áut a postaví sa do rady, lebo ich musí spraviť estékáčka.
O čo vám ide teraz? Ide vám o to, že jednoducho buď sa budú vykonávať tie kontroly tak, ako majú byť, alebo dáme na jeden pás tri autá naraz a nevidíte cez tú kameru ani ešpézetku, nič. Taký je stav. My sme ani jednu normu nemenili, len sme namontovali jednu kameru. A už som to povedal x-krát, teraz nemáte šancu zabudnúť nejaký balíček na prednom sedadle, aby sa vám to posunulo, lebo sa to nedá a technici to na seba nezoberú. Čiže prechádzali také autá, čo nemali katalyzátor, nešla smerovka. Má prejsť? Nešla smerovka, má prejsť? Môže dopravnú nehodu jakú spraviť. Nejdú brzdové svetlá, má prejsť? Kvape olej z traktoru, má prejsť? Tak čo chcete? Chcete to spustiť teraz celé, nech prebehne auto čo najrýchlejšie, dáte 50 euro, už sme vybavení a som doma? A keď vám zrazí vnuka auto, keď vychádza z estékáčky, že nejdú brzdy alebo nemá brzdové svetlá, jak sa budete chovať? Keď budete minister raz, na to dajte odpoveď.
Ďakujem. (Potlesk.)
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

27.6.2019 o 14:51 hod.

PaedDr.

Árpád Érsek

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:55

Denisa Saková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo, vážený pán predsedajúci.
Vážený pán poslanec, ja vám, dovolím si prečítať vám odpoveď: Vážený pán poslanec, komisia je poradným orgánom ministra, má odporúčací charakter a na poskytnutie dotácie nemá žiadateľ právny nárok. Minister ako štatutárny orgán má rozhodovaciu právomoc a tiež zodpovedá za hospodárenie kapitoly, preto má právo rozhodnúť o tom, akú dotáciu a komu pridelí.
Cieľom dotyčného programu Kultúra znevýhodnených skupín je hlavne podpora kultúrnych aktivít osôb so zdravotným postihnutím, s telesným, mentálnym, zrakovým, sluchovým postihnutím vrátane osôb s psychickými ochoreniami a ochrany duševného zdravia detí a mládeže ohrozených chudobou a sociálnym vylúčením.
Program zároveň môže podporiť aj iné aktivity, napríklad zamerané na posilnenie rodinnej súdržnosti, kultúrnej integrácie migrantov, osôb bez práce a bez domova, prevenciu a elimináciu domáceho násilia, na podporu rodovej rovnosti a rozvoj medzikultúrneho dialógu.
Vzhľadom na takto koncipované ciele programu som sa oboznámila s tým, aké aktivity boli podporené v posledných rokoch, a zistila som, že niektoré projekty, ako aj napríklad dúhový pochod, Dúhový PRIDE a či filmový festival, boli podporené násobne väčšími sumami ako ostatné. V prvom kole výzvy dotačného programu Kultúra znevýhodnených skupín ministerstvo kultúry uprednostnilo 17 projektov, ktoré boli v minulosti výrazne podfinancované, a to v celkovej výške takmer 47-tisíc eur. Išlo o žiadosti zamerané na kultúrne aktivity pre osoby a deti so zdravotným postihnutím, sluchovo postihnutých a nevidiacich ľudí, detské domovy či sociálne slabé rodiny.
V prípade dúhového pochodu ide o ziskový projekt s podporou rôznych veľvyslanectiev a z politických sfér a len malou časťou projektu je kultúrny program. Okrem toho podľa oznámenia Európskej komisie a stanoviska Protimonopolného úradu takýto projekt je považovaný za hospodársku činnosť a musel by byť notifikovaný komisiou. Celý proces notifikácie by trval asi 18 mesiacov. V prípade Filmového festivalu Inakosti 2019 by mala byť žiadosť smerovaná skôr na Audiovizuálny fond a aj v tomto prípade by muselo ministerstvo podať žiadosť na Európsku komisiu na schválenie štátnej pomoci ako v prípade Dúhového pridu.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

27.6.2019 o 14:55 hod.

Ing. PhD.

Denisa Saková

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 14:57

Martin Klus
Skontrolovaný text
Opäť ďakujem, pani ministerka, za odpoveď pani ministerky. Asi je evidentné, prečo sa pýtam na tieto otázky. Keď to doposiaľ nevadilo, prečo to začalo vadiť pár mesiacov pred voľbami? A chcel som sa len ubezpečiť, a to som sa z tejto odpovede nedozvedel, že to nemá žiadnu súvislosť s aktuálnym ideologickým nastavením možno prinajmenšom jedného z koaličných partnerov, takže ja sa skúsim pani ministerky opýtať pri inej príležitosti.
Ďakujem.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

27.6.2019 o 14:57 hod.

doc. PhDr. PhD. MBA

Martin Klus

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 14:58

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán podpredseda Národnej rady.
Pán poslanec, opätovne dovoľte, aby som sprostredkoval odpoveď pani ministerky zdravotníctva: Takzvanú knihu plesní, ktorú predstavili študenti, berieme s plnou zodpovednosťou na vedomie. Tieto nedostatky však nie sú len v nemocniciach, na ktoré študenti poukázali, ale aj v iných budovách, ktoré už "majú svoj vek". Faktom zároveň je, že do týchto oblastí sa v minulosti neinvestovalo, preto zmeny prichádzajú postupne. Nezakrývame si pred tým oči, práve naopak, snažíme sa veci aktívne, systematicky a konkrétnymi krokmi riešiť a vytvárame na to v nemocniciach aj konkrétne podmienky. Štát aktívne prispieva do rekonštrukcie a modernizácie zdravotníckych zariadení. Realizujú sa investície zamerané na zlepšenie technického stavu budov, aby sa zamedzilo zatekaniu do priestorov nemocníc, nakoľko plesne sú následkom, nie príčinou zlého technického stavu.
Nemocnice môžu tento rok investovať do riešení v týchto oblastiach historicky najvyššiu sumu, konkrétne 100 miliónov eur z kapitálových výdavkov, ktoré majú k dispozícii. Len chcem pripomínať, že v rokoch 2017 a 2018 bolo investované zhodne po 70 miliónov eur. Za posledné tri roky je to nemalá suma určená na zlepšovanie stavu zdravotníckych zariadení, spolu 240 miliónov. Všetko sú to finančné prostriedky, ktoré sú investované do oblastí, ktoré sú pre zdravotníkov a pacientov najviac potrebné.
O situáciu v nemocniciach sa zároveň aktívne zaujímame. Na pôde ministerstva zdravotníctva sa pravidelne stretávame s riaditeľmi nemocníc, ktorí sú v našej zriaďovateľskej pôsobnosti, a diskutujeme o aktuálnych témach, ako aj o riešeniach daných problémov. Stav budov potrebuje potrebné rekonštrukcie, náklady na opravy a údržbu patria medzi ne.
Treba si zároveň uvedomiť, že v nemocniciach ja aj mnoho pozitív a veľa dobrého sa za posledné roky urobilo. Riaditelia viacerých nemocníc dodali na našom poslednom stretnutí tzv. biele knihy, v ktorých poukazujú na to, že dobre, v zdravotníckych zariadeniach sa v posledných rokoch mnohé zrealizovalo.
K vami spomínanej Univerzitnej nemocnici Bratislava spomeniem v súčasnosti nasledovné: V tomto komplexe zdravotníckeho zariadenia došlo za posledné dva roky k masívnej obnove prístrojovej techniky, modernizácii a rekonštrukcii budov. Za posledný rok bolo do UNB investovaných 15 miliónov do rekonštrukcie, rovnaká suma do prístrojového vybavenia. Z kapitálových výdavkov bolo zakúpených takmer 90 kusov monitorov vitálnej funkcie, 3 200 kusov počítačov, tri nové CT prístroje, RTG a C-ramená, bolo komplexne zrekonštruované gynekologické, pôrodnícke oddelenie, resp. klinika v Ružinove, novorodenecké oddelenie na Kramároch, KOS v Ružinove, CPO na Kramároch, v Ružinove a v Petržalke. Vymenil sa takmer celý lôžkový fond. Aktuálne sa rekonštruujú výťahy. Prebieha komplexná rekonštrukcia Kliniky úrazovej chirurgie na Kramároch. Obnovujú sa ÁRO a JIS oddelenia, postupne vymieňajú okná na všetkých budovách nemocnice. Všetky nemocnice, ktoré sú súčasťou UNB, sa modernizujú, či už v stavebných úpravách, alebo obnove prístrojového vybavenia. Postupnými krokmi sa najväčšia slovenská nemocnica stáva moderným miestom, kde pacienti dostávajú kvalitnú zdravotnú starostlivosť, ktorú poskytujú špičkoví odborníci.
Ďakujem.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

27.6.2019 o 14:58 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 15:02

Martin Klus
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne, pán minister, a aj pani ministerke za odpoveď. Ja tak trošku zneužijem, že práve vy máte v tejto chvíli možnosť čítať jej odpoveď a opýtam sa, že aké sú skúsenosti vo vašom rezorte a či sa prípadne inšpirujete aj tou odpoveďou, ktorú pani ministerka zaslala, či postupujete rovnakým spôsobom alebo máte nejaký iný, lepší kľúč, ktorý by prípadne mohlo ministerstvo zdravotníctva prebrať z vášho rezortu.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

27.6.2019 o 15:02 hod.

doc. PhDr. PhD. MBA

Martin Klus

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 15:03

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Keď hovoríme o zdravotníctve a o sociálnych veciach, naša najväčšia spoločná priorita v súčasnosti je otázka dlhodobo chorých. To znamená riešenie zdravotno-sociálnej oblasti a otázok, ktoré súvisia so zákonom, ktorý pani ministerka pripravuje, resp. je to naše spoločné dielo, aby sa opätovne do zdravotných zariadení vrátili geriatrie, liečebne dlhodobo chorých, jednoducho zariadenia, ktoré boli zrušené a ktoré veľmi chýbajú. V sociálnych zariadeniach nie je možné nahradiť medicínsku zdravotnú starostlivosť a toto je nejaké naše spoločné dielo, odbremeniť sociálne zariadenia od medicínskych úkonov, ktoré je potrebné, aby robili odborníci fundovaní, vyškolení v zdravotníckych zariadeniach. Po troch mesiacoch preliečenia eventuálne môžu títo ľudia prejsť aj do sociálnych zariadení. Možno toľko k tej vašej otázke.
Pokiaľ sa týka kapitálových vecí, čo sa týka sociálnych zariadení, v drvivej väčšine nie je zriaďovateľom štát, ale sú buď obce, mestá alebo vyššie územné celky, ale každopádne, a to hovorím úplne otvorene, že tie kapitálové výdaje sú do istej miery podhodnotené v týchto zariadeniach. Žiadalo by si to ďaleko väčšie investície a možno ani nie tak do opráv ako do budovania nových zariadení, pretože ten život si to bude v budúcnosti vyžadovať.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

27.6.2019 o 15:03 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 15:04

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pani podpredsedníčka.
Pani poslankyňa, dovoľte, aby som vám prečítal odpoveď ministra alebo ministerky zdravotníctva: Na základe platného znenia odborného usmernenia Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 9/2005 Z. z. o riadení poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti v nemocnici, ktorého účelom je ustanovenie pozície v stupni riadenia vrcholového manažéra v oblasti ošetrovateľstva, už dnes sú nastavené pravidlá nasledovne: V každom zdravotníckom zariadení, v ktorom sa poskytuje ústavná zdravotná starostlivosť, sa zriadi úsek ošetrovateľstva, ktorý riadi námestníčka pre ošetrovateľskú starostlivosť, ak zdravotnú starostlivosť poskytuje 30 a viac sestier. V nemocnici, kde ošetrovateľskú starostlivosť poskytuje menej ako 30 sestier, môže vedúca sestra jedného z oddelení zdravotníckeho zariadenia na určitý úväzok vykonávať aj funkciu námestníčky pre ošetrovateľskú starostlivosť. Podľa čl. 4 predmetného odborného usmernenia úsek ošetrovateľstva tvoria okrem námestníčky pre ošetrovateľskú starostlivosť vedúce sestry jednotlivých oddelení a ostatné sestry s odbornou spôsobilosťou, z ktorých môže námestníčka pre ošetrovateľskú starostlivosť vytvoriť svoj poradný orgán a komisie pre rôzne činnosti súvisiace s ošetrovateľstvom. Vedúca sestra oddelenia zodpovedá za poskytovanie ošetrovateľskej starostlivosti na danom oddelení a je priamo podriadená námestníčke pre ošetrovateľskú starostlivosť.
Na základe uvedeného má ministerstvo zdravotníctva za to, že aj v súčasnosti pod námestníčky pre ošetrovateľstvo spadajú kompetentné ošetrovateľské tímy za súčasného dodržiavania záväzkov vyplývajúcich pre Slovenskú republiku z tzv. Mníchovskej deklarácie z roku 2000.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

27.6.2019 o 15:04 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video