Zodpovedanie otázky 14:56
Branislav Gröhling
Pani poslankyňa, dobrý deň prajem. Ďakujem veľmi pekne za otázku. Neviem z čoho vyplynula táto otázka, lebo v prípade, že dištančná výučba funguje plnohodnotne a sú plne zapojené všetky deti z jednotlivých tried, tak nie je nutné prechádzať na výučbu v malých skupinách po piatich pokiaľ sa na tom nedohodne či už rada školy, alebo pedagogická rada, alebo vedenie školy ako-takej a nebudú to vedieť kapacitne, rozvrhovo a čímkoľvek iným reálne...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pani poslankyňa, dobrý deň prajem. Ďakujem veľmi pekne za otázku. Neviem z čoho vyplynula táto otázka, lebo v prípade, že dištančná výučba funguje plnohodnotne a sú plne zapojené všetky deti z jednotlivých tried, tak nie je nutné prechádzať na výučbu v malých skupinách po piatich pokiaľ sa na tom nedohodne či už rada školy, alebo pedagogická rada, alebo vedenie školy ako-takej a nebudú to vedieť kapacitne, rozvrhovo a čímkoľvek iným reálne realizovať.
V rámci toho rozhodnutia, ktoré bolo vydávané 12. 11., kde sa obnovuje školské vyučovanie, je napísané, a to určite viete, že v základných školách, v stredných školách, v malých skupinách pre žiakov zo sociálneho znevýhodneného prostredia, ak podmienky neumožňujú prístup k dištančnému vzdelávaniu, umožňujú to prevádzkové podmienky, čo je veľmi dôležité, lebo tie skupiny sa musia nejakým spôsobom obmieňať. Rozhodne tak zriaďovateľ, lebo zriaďovateľ by mal byť aj taká tá poistka, že on vie, ako je vybavená škola. Riaditeľ by sa mal s ním dohodnúť.
Ja vám môžem pravdu povedať, že my sme celkom na jednej strane, že oceňujeme tú komunikáciu medzi zriaďovateľmi a riaditeľmi, lebo to je to, čo by malo byť dôležité. Tam sme ešte definovali, že malou skupinou sa rozumie skupina najviac piatich žiakov a jedného pedagogického zamestnanca. My sme nad touto špecifikáciou naozaj veľmi dlho diskutovali, že ako to dobre uchopiť, aby nám tam spadalo čo najviac detí v rámci jednotlivých skupín, ktoré sme chceli takýmto spôsobom podporiť. Z toho vyšla táto definícia. To sme si navzájom odklepli, samozrejme, s regionálnych hygienikom, resp. s Úradom verejného zdravotníctva, s pánom premiérom, s prezidentskou kanceláriou sme dokonca komunikovali, pretože fungovanie v rámci inklúzie alebo sociálne vylúčených spoločenstiev je aj témou pani prezidentky, ktorá je súčasťou, teda jej zástupcovia sú súčasťou Ústredného krízového štábu. Takže na základe toho vznikla táto definícia, ktorú si riaditelia, zriaďovatelia musia pretaviť do nejakej svojej praxe, do nejakého reálneho života.
Možno na toto vysvetlenie ešte tých pár poznámok, že zriaďovateľ o tejto výučbe rozhoduje vtedy, že ak ide o žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktorí nemajú prístup k dištančnému vzdelávaniu a v situácii, keď všetky deti majú prístup k distančnému vzdelávaniu nie je táto podmienka splnená. Tak takéto rozhodnutie možné nie je, ale na druhej strane, ak chcete mať nejaký fyzický kontakt, čo sme sa rozprávali aj tu v rámci jednotlivých otázok s pánom poslancom, tak toto rozhodnutie cez zriaďovateľa a riaditeľa školy môžu urobiť a môžu takýmto spôsobom sa stretnúť, čo na niektorých školách podľa informácii sa aj bude diať v najbližšom období, aby aj takýmto spôsobom zistili úroveň vedomosti žiakov a vedeli sa pripraviť na január a na fungovanie potom od januára.
Ďakujem.
Skryt prepis
Zodpovedanie otázky
3.12.2020 o 14:56 hod.
Mgr.
Branislav Gröhling
Facebook
Pani poslankyňa, dobrý deň prajem. Ďakujem veľmi pekne za otázku. Neviem z čoho vyplynula táto otázka, lebo v prípade, že dištančná výučba funguje plnohodnotne a sú plne zapojené všetky deti z jednotlivých tried, tak nie je nutné prechádzať na výučbu v malých skupinách po piatich pokiaľ sa na tom nedohodne či už rada školy, alebo pedagogická rada, alebo vedenie školy ako-takej a nebudú to vedieť kapacitne, rozvrhovo a čímkoľvek iným reálne realizovať.
V rámci toho rozhodnutia, ktoré bolo vydávané 12. 11., kde sa obnovuje školské vyučovanie, je napísané, a to určite viete, že v základných školách, v stredných školách, v malých skupinách pre žiakov zo sociálneho znevýhodneného prostredia, ak podmienky neumožňujú prístup k dištančnému vzdelávaniu, umožňujú to prevádzkové podmienky, čo je veľmi dôležité, lebo tie skupiny sa musia nejakým spôsobom obmieňať. Rozhodne tak zriaďovateľ, lebo zriaďovateľ by mal byť aj taká tá poistka, že on vie, ako je vybavená škola. Riaditeľ by sa mal s ním dohodnúť.
Ja vám môžem pravdu povedať, že my sme celkom na jednej strane, že oceňujeme tú komunikáciu medzi zriaďovateľmi a riaditeľmi, lebo to je to, čo by malo byť dôležité. Tam sme ešte definovali, že malou skupinou sa rozumie skupina najviac piatich žiakov a jedného pedagogického zamestnanca. My sme nad touto špecifikáciou naozaj veľmi dlho diskutovali, že ako to dobre uchopiť, aby nám tam spadalo čo najviac detí v rámci jednotlivých skupín, ktoré sme chceli takýmto spôsobom podporiť. Z toho vyšla táto definícia. To sme si navzájom odklepli, samozrejme, s regionálnych hygienikom, resp. s Úradom verejného zdravotníctva, s pánom premiérom, s prezidentskou kanceláriou sme dokonca komunikovali, pretože fungovanie v rámci inklúzie alebo sociálne vylúčených spoločenstiev je aj témou pani prezidentky, ktorá je súčasťou, teda jej zástupcovia sú súčasťou Ústredného krízového štábu. Takže na základe toho vznikla táto definícia, ktorú si riaditelia, zriaďovatelia musia pretaviť do nejakej svojej praxe, do nejakého reálneho života.
Možno na toto vysvetlenie ešte tých pár poznámok, že zriaďovateľ o tejto výučbe rozhoduje vtedy, že ak ide o žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktorí nemajú prístup k dištančnému vzdelávaniu a v situácii, keď všetky deti majú prístup k distančnému vzdelávaniu nie je táto podmienka splnená. Tak takéto rozhodnutie možné nie je, ale na druhej strane, ak chcete mať nejaký fyzický kontakt, čo sme sa rozprávali aj tu v rámci jednotlivých otázok s pánom poslancom, tak toto rozhodnutie cez zriaďovateľa a riaditeľa školy môžu urobiť a môžu takýmto spôsobom sa stretnúť, čo na niektorých školách podľa informácii sa aj bude diať v najbližšom období, aby aj takýmto spôsobom zistili úroveň vedomosti žiakov a vedeli sa pripraviť na január a na fungovanie potom od januára.
Ďakujem.
Stav prepisu
Rozpracované