51. schôdza

23.11.2021 - 14.12.2021
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

9.12.2021 o 14:51 hod.

Mgr.

Natália Milanová

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 14:51

Vladimír Lengvarský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán poslanec, to je veľmi dobrá otázka. Veľmi jednoducho, suma, ktorá bola teda daná z ministerstva financií na tie 1,2 mld., je pravdou. Boli to požiadavky všetkých odborových zväzov v zdravotníctve.
To znamená, tie požiadavky dáko boli dané, sme odovzdali v rámci prvotného návrhu rozpočtu už možno vo februári tohto roku. Takže jednalo sa o požiadavky Lekárskeho odborového zväzu, komôr sesterských, komôr záchranárskych a tak ďalej. Samozrejme, tie požiadavky boli maximálne a tvorili tú výšku, ktorá bola požadovaná. A došlo potom k ďalším rokovaniam, kde teda tá druhá cifra je už po týchto rokovaniach. Potom boli vykonané, samozrejme, benchmarkovanie spolu s Útvarom hodnoty za peniaze a našimi analytikmi a konečný návrh rozpočtu bude, dúfam, onedlho v tomto parlamente a budete sa môcť k tomu vyjadriť. Tú konečnú cifru vám neviem povedať, pretože bude predmetom diskusie a možnože aj diskusie v tomto parlamente.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

9.12.2021 o 14:51 hod.

brig. gen. MUDr. MPH

Vladimír Lengvarský

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:51

Natália Milanová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán poslanec, pri výpočte regionálnych alokácií určených na podporu projektov regionálneho rozvoja boli využité kritériá, ktoré objektívnym spôsobom vypovedajú o úrovni rozvoja kraja a hodnotia jeho stav v porovnaní s ostatnými regiónmi.
Kohézna politika Európskej únie, ktorá umožní Slovenskej republike v programovom období ’21 až ’27 čerpať finančné prostriedky v celkovom objeme 12,6 mld. eur, je prioritne určená na vyrovnávanie regionálnych rozdielov. Z tohto dôvodu sme pristúpili k výberu troch kritérií, ktorými sú počet obyvateľov vyššieho územného celku, miera nezamestnanosti a inverzné HDP. Práve posledným kritériom, ktoré zvýhodňuje podpriemerne rozvinuté regióny na Slovensku, chceme docieliť, aby priepastné rozdiely v ich rozvoji neboli naďalej prehlbované, ale, naopak, aby sa zmenšovali.
Z tohto dôvodu si dovolím nesúhlasiť s vaším názorom, že tieto kritériá sú nespravodlivé a spôsobujú nerovnomerný prístup k územiam. Naopak, ich alokáciou podporíme spravodlivý rozvoj všetkých miest a regiónov na Slovensku. Umožníme prístup ich obyvateľov ku kvalitným službám, podporíme tvorbu nových pracovných miest, zlepšíme úroveň životného prostredia, podporíme projekty v oblasti cestnej a železničnej infraštruktúry a vytvoríme predpoklady pre kvalitný život na celom Slovensku.
Vážený pán poslanec, ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

9.12.2021 o 14:51 hod.

Mgr.

Natália Milanová

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:51

Marián Kéry
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pani ministerka, ďakujem vám za prečítanie odpovede. Keďže toto nie je téma, ktorej sa venujete, nebudem vás ja trápiť nejakou doplňujúcou otázkou, ale nedá mi, aby som si neodpustil, napríklad to kritérium ohľadom miery nezamestnanosti je také skresľujúce, pretože sama ste uviedli v tej odpovede, odpovedi, že sa budete snažiť o zvýšenie cestnej dopravnej infraštruktúry, a to chcem povedať ako príklad. Je jedno, či máme jednopercentnú nezamestnanosť alebo 10-percentnú nezamestnanosť, ale tú cestnú a dopravnú infraštruktúru využívame rovnako.
A z pohľadu Nitrianskeho samosprávneho kraja, ktorý vždy veľmi dobre čerpal tieto európske finančné zdroje, sa nám naozaj zdá, že je to diskriminačné voči nám. Navyše do cestnej a dopravnej infraštruktúry sa v poslednom období zo stranu štát, zo stranu štá... zo strany štátu na našom území Nitrianskeho samosprávneho kraja neinvestoval takmer vôbec nič.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

9.12.2021 o 14:51 hod.

Mgr.

Marián Kéry

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:55

Martin Čepček
Skontrolovaný text
Áno, ďakujem. Pán minister, týka sa to ľudí, ktorí napríklad zomrú po podaní vakcíny, to máme sedem ľudí doteraz, alebo to budú nejaké trvalé následky, alebo niečo podobné. A ako budú odškodnení napríklad, ak by sa to týkalo tých, čo zomrú, ako budú odškodnení tí, čo už doteraz zomreli na podanie vakcíny, keďže tie vakcíny sú neregistrované stále počas celej doby? Ďakujem.
Skryt prepis

9.12.2021 o 14:55 hod.

Mgr. et Mgr.

Martin Čepček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:55

Vladimír Lengvarský
Skontrolovaný text
Áno, tento zákon bude zohľadňovať všetky prípady, ktoré od 26. 12., myslím, minulého roku, keď boli podané prvé vakcíny, neviem, odkiaľ máte informáciu, že sedem ľudí zomrelo na COVID na Slovensku, nie je to pravda.
Sú štyri pravdepodobné úmrtia, pokiaľ mám ja, pravdepodobné. To znamená, že zatiaľ sa súvis medzi očkovaním a smrťou toho pacienta skúma.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

9.12.2021 o 14:55 hod.

brig. gen. MUDr. MPH

Vladimír Lengvarský

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:55

Vladimír Lengvarský
Skontrolovaný text
Vymazať rámček!
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

9.12.2021 o 14:55 hod.

brig. gen. MUDr. MPH

Vladimír Lengvarský

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:57

Ján Budaj
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Dámy a páni, predkladám návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 302/2019 Z. z. o zálohovaní jednorazových obalov na nápoje a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení zákona č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Podľa zákona č. 302/2019 Z. z. o zálohovaní jednorazových obalov na nápoje a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa od 1. januára 2022 začína zálohovanie jednorazových obalov na nápoje. Ako viete, sú to PET fľaše, plastové PET fľaše a takisto hliníkové obaly na nápoje, v ktorých sa predávajú rôzne druhy nápojov vrátane piva a rôznych džúsov.
Táto, v tejto chvíli vrcholia posledné prípravy odberných miest, ktorých by malo byť okolo 2-tisíc, z čoho 1 800 bude automatizovaných, ostatné budú zatiaľ manuálny zber. Tomuto dátumu predchádzala dôsledná príprava zakladajúcich dokumentov správcu zálohovacieho systému, ktorý je akýmsi kvázi právnym dokumentom, regulačným rámcom, podľa ktorého správca musí zabezpečovať fungovanie zálohového systému.
Cieľom tej dohody v podstate medzi štátom a týmto správcom, ktorý bol vybratý vo výberovom konaní, je dosiahnuť, aby k dohodnutému dátumu vyzbieral 95... 90 % všetkých spomínaných obalov, čiže aj hliníkových, aj PET fliaš.
Cieľom návrhu zákona, ktorý, ktorý máme dnes na programe, je premietnuť a urobiť legislatívne záväznými tieto dohodnuté princípy zo zmluvy medzi správcom, aby sa prípadne nestalo, tá zmluva je naozaj funkčná, je dobrá, je obojstranne podpísaná a dohodnutá, ale nechceme, aby sa nám stalo, že teraz výhodnú zmluvu pre štát povedzme správca po čase vypovie alebo začne porušovať. Ak ich premietneme, jej základné zásady do zákona, tak sme chránení a chránený je najmä spotrebiteľ, ktorý potrebuje, ktorý potrebuje mať čo najkomfortnejší systém.
V čl. 2 sa v zákone o odpadoch upravuje, upravujeme tým pádom aj zákon o odpadoch, že obaly, ktoré spotrebiteľ donesie na odberné miesto a nebudú spĺňať požiadavky na odber, čiže nebudú označené logom alebo budú tak zdeformované, že to označenie čiarovým kódom nebude možné načítať, môže tieto plastové alebo hliníkové obaly ponechať u distribútora, ktorý bude potom za ne zodpovedný ako pôvodca. Je to detail možno, ale keďže ide o veľký systém, podotýkam, že len PET fliaš sa na Slovensku dá do obehu ročne 1 mld. To je obrovská suma, a tak aj vyzerajú potom tie pravidlá, aj dohoda so správcom systému. Stačí malá chyba a tisíce alebo milióny fliaš sa môžu začať hromadiť napríklad v obchode, ktorý bude tvrdiť, že nie je, nechce preberať fľaše, ak nemajú všetky náležitosti.
Takže fľaše, ktoré prídu napríklad staršieho dátumu, ktoré ešte neboli zálohované, a vtedy, samozrejme, nemá spotrebiteľ právo na vrátenie zálohy, alebo ktoré prídu tak poškodené, že nebude možné overiť, či boli zálohované, teda zostanú mu takpovediac na krku, tomu, tomu predajcovi, ku ktorému, u ktorého sa pokúsi uplatniť si spotrebiteľ svoj nárok, nebude musieť vyplácať síce zálohu, lebo nebude vedieť overiť, či na ňu má spotrebiteľ nárok, ale bude musieť si poradiť s tým odpadom, ktorý mu zostane, a bude zaňho zodpovedný.
Návrh zákona bol predmetom vnútrokomunitárneho pripomienkového konania a Európska komisia ani členské štáty si voči nemu neuplatnili žiadne pripomienky.
Vážený pán predseda, vážené panie poslankyne a páni poslanci, verím, že predložený návrh zákona schválite.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

9.12.2021 o 14:57 hod.

Ján Budaj

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:03

Vladimír Zajačik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci.
Kolegyne, kolegovia, Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 965 z 30. decembra 2021 (pozn. red.: správne „z 30. septembra 2021“) pridelila vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 302/2019 Z. z. o zálohovaní jednorazových obalov na nápoje a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení zákona č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 641), na prerokovanie týmto výborom: ústavnoprávnemu výboru, výboru pre financie a rozpočet, výboru pre hospodárske záležitosti a výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Za gestorský výbor určila výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie.
Výbory prerokovali predmetný vládny návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému vládnemu návrhu zákona.
Výbory Národnej rady, ktorým bol vládny návrh zákona pridelený, zaujali k nemu následné stanoviská: ústavnoprávny výbor uznesením č. 392 z 18. novembra 2021 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade schváliť s pripomienkami, výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 249 z 18. novembra 2021 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade schváliť s pripomienkami, výbor pre hospodárske záležitosti uznesením č. 240 z 22. novembra 2021 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade schváliť s pripomienkami, výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie uznesením č. 160 z 9. decembra 2021 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade schváliť s pripomienkami.
Gestorský výbor odporúča o bodoch spoločnej správy 3 až 15 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru uvedené body schváliť a o bodoch 1 až 2 zo spoločnej správy hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru uvedené body neschváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III spoločnej správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto vládnemu návrhu zákona v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona Národnej rady o rokovacom poriadku odporúča Národnej rade predmetný vládny zákon, návrh zákona schváliť s pripomienkami.
Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní predmetného vládneho návrhu zákona vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní bola schválená uznesením výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie č. 178 zo dňa 9. decembra 2021. V citovanom uznesení ma výbor poveril predložiť Národnej rade spoločnú správu výborov a splnomocnil ma podať návrhy podľa príslušných ustanovení o rokovacom poriadku Národnej rady.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

9.12.2021 o 15:03 hod.

Vladimír Zajačik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

15:03

Vladimír Zajačik
Skontrolovaný text
O tomto návrhu zákona budeme hlasovať dnes o 17.00 hod.
Skryt prepis

9.12.2021 o 15:03 hod.

Vladimír Zajačik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 15:08

Ján Budaj
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, návrh novely zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 15/2005 Z. z. o ochrane druhov voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín, reguláciou obchodu s nimi a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, prináša zákaz držby vybraných skupín živočíchov a odovzdania ich do držby inej osoby na území Slovenskej republiky.
Ide najmä o cieľ dosiahnuť reguláciu súkromných a komerčných chovov veľkých mačkovitých šeliem, tigrov, levov, medveďov a primátov. Produkty z týchto živočíchov sa totiž využívajú na tradičnú ázijskú medicínu, preto sú čoraz viac vyhľadávané chovy na Slovensku, kde na rozdiel od iných európskych štátov dosiaľ táto regulácia chýba.
Vytvára to tlak na to, že Slovensko sa stane rajom priekupníkov s uhynutými zvieratami, ktoré potom rôznymi procedúrami, alebo aj po častiach sú vyvážené, alebo aj tu spracované na maste, oleje, alebo ako už bolo zmienené, komponenty ázijskej, ázijskej medicíny.
Dôvodom zavedenia teda zákazu držby vybraných druhov uvedených skupín živočíchov je snaha o humánny postoj k zvieratám a snaha predchádzať prenikaniu už odchovaných exemplárov a produktov z nich do nelegálneho obchodu, či už je to obchod na území Slovenska, alebo je to pašované inde do Európy. Tento obchod s exemplármi alebo s telami exotických živočíchov je v rámci celej Európskej únie prepoján... poprepájaný, a nie izolovaný len na územie Slovenskej republiky, preto exempláre pochádzajúce zo Slovenska sú často zdrojom nelegálneho obchodu v iných členských štátov Európskej únie.
Návrh novely zákona zároveň prináša doplnenie a zjednotenie kompetencií a oprávnení orgánov štátneho dozoru vo veciach kontroly chovateľov, ktorí chovajú exotické zvieratá, a ochrany týchto exemplárov tými, ktoré orgánom štátneho dohľadu ukladá zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov, a zakotvuje mechanizmus povinného vyhotovovania fotodokumentácie neživých exemplárov z vybratého zoznamu živočíchov, čiže už spomínané exotické mačkovité šelmy, medvede a tiež primáty. Ide o to, aby táto fotografia umožňovala aj po uhynutí zvieraťa možnosť ich identifikácie pri kontrole napríklad cezhraničného styku alebo pri inej kontrole orgánov štátneho dohľadu nad... štátneho dozoru a inými orgánmi vymáhania práva.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, páni poslanci, verím, že predložený návrh zákona schválite, Slovensko sa potom pripojí k ostatným krajinám, ktoré dbajú o to, aby sa nezneužívali takéto pokútne chovy, aby sa s mŕtvymi telami týchto zvierat nezaobchádzalo na pašovanie alebo na nelegálny obchod s afrodiziakami, alebo s inými domnelými liečivami podľa ázijských zvykov.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

9.12.2021 o 15:08 hod.

Ján Budaj

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video