90. schôdza

2.5.2023 - 25.5.2023
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.5.2023 o 9:09 hod.

Mgr.

Peter Liba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:05

Peter Liba
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 60/2018 Z. z. o technickej normalizácii v znení neskorších predpisov (tlač 1551). V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh zákona spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: ústavnoprávny výbor Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní, v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.5.2023 o 9:05 hod.

Mgr.

Peter Liba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:07

Štefan Holý
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, doteraz platný zákon č. 372/2012 Z. z. o štátnych hmotných rezervách a o doplnení zákona č. 25/2007 Z. z. o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 218/2013 Z. z. už v súčasnosti nezohľadňuje potreby aplikačnej praxe, a to čoraz väčšie nároky pri tvorbe a použití štátnych hmotných rezerv, ako aj na iné procesy týkajúce sa hospodárenia so štátnymi hmotnými rezervami.
Cieľom vládneho návrhu zákona je prijať adekvátne opatrenia a zmeny k zefektívneniu výkonu činnosti správy rezerv ako výkonnej zložky krízového riadenia štátu pre riešenie krízovej situácie a to na základe skúseností, ktoré správa rezerv získala počas vyhlásenej mimoriadnej situácie a následne núdzového stavu na riešenie pandémie spôsobenej ochorením COVID-19, ako aj pri riešení iných krízových situácií. Aplikačná prax priniesla potrebu zjednodušiť procesy a upraviť kompetencie správy rezerv tak, aby v čase vyhláseného právneho stavu bola správa rezerv oprávnená zabezpečovať tvorbu štátnych hmotných rezerv účinne.
Zámerom vládneho návrhu zákona je zlepšiť pripravenosť štátu a to nastavením mechanizmu na vybavovanie žiadostí na poskytnutie štátnych hmotných rezerv počas riešenia krízovej situácie, ako aj v čase mieru a bezpečnosti.
Navrhuje sa, aby zákon nadobudol účinnosť od 1. septembra 2023, čím sa zabezpečí dostatočne dlhá legisvakančná doba na oboznámenie sa s návrhom zákona.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľujem si vás požiadať o podporu predloženého návrhu.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

10.5.2023 o 9:07 hod.

Mgr.

Štefan Holý

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:09

Peter Liba
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona o štátnych hmotných rezervách (tlač 1553). V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh zákona spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla o tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady a Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti a odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.5.2023 o 9:09 hod.

Mgr.

Peter Liba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:18

Štefan Holý
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, ciele návrhu zákona vyplývajú z poznatkov aplikačnej praxe a zo záväzku zabezpečiť transpozíciu smernice Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2015/849 z 20. mája 2015 o predchádzaní využívaní finančného systému na účely prania špinavých peňazí alebo financovania terorizmu v rozsahu ustanovení, ktoré sa majú prebrať prostredníctvom zákona č. 272/2015 Z. z. o registri právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Medzi ciele návrhu zákona patrí zabezpečenie riadnej evidencie a poskytovanie pravdivých a úplných údajov z registra právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci, čo má byť docielené najmä odstránením výkladových problémov, zavedením sankčného mechanizmu a nápravných opatrení, úpravou povinností povinných osôb, úpravou lehôt, doplnením nových definícií a prispôsobením údajov poskytovaných z obchodného registra z dôvodu zrušenia kategórie odštepných závodov.
Cieľom návrhu zákona je tiež doplnenie komplexu povinností štatistického úradu poskytovať údaje o konečných užívateľoch výhod vymedzeným orgánom iných členských štátov Európskej únie a ustanovenie webového sídla štatistického úradu ako primárneho prístupového miesta pri prístupe týchto orgánov k záznamom o konečnom užívateľovi výhod prostredníctvom centrálnej platformy, ktorú Európska komisia zriadila v rámci systému prepojenia centrálnych registrov konečných užívateľov výhod.
Návrhom zákona dochádza k definovaniu orgánu verejnej moci, k rozšíreniu údajov o poskytovaných orgánoch verejnej moci a k úprave okruhu orgánov verejnej moci oprávnených získavať údaje o konečných užívateľoch výhod z registra právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci.
Návrhom zákona sa tiež dopĺňa možnosť elektronického automatizovaného a nepretržitého poskytovania údajov z registra právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci bankám a notárom a to na účel starostlivosti povinnej osoby o klienta.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľujem si vás požiadať o podporu predloženého vládneho návrhu zákona.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

10.5.2023 o 9:18 hod.

Mgr.

Štefan Holý

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:20

Peter Dobeš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne a páni poslanci, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj ma uznesením určil za spravodajcu k návrhu zákona (tlač 1552). V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Návrh zákona spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady, Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet a Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.5.2023 o 9:20 hod.

RNDr.

Peter Dobeš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:23

Štefan Holý
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, vláda Slovenskej republiky predkladá na rokovanie Národnej rady Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Cieľom predloženého návrhu zákona je regulácia právnych vzťahov súvisiacich so spustením komplexného riešenia Centrálneho informačného systému štátnej služby do prevádzky. Centrálny informačný systém je informačným systémom verejnej správy a jeho správcom je Úrad vlády Slovenskej republiky. Budú ho aktívne využívať všetky služobné úrady v Slovenskej republike, ktorých je aktuálne 229, Úrad vlády Slovenskej republiky a časť služieb bude dostupná aj verejnosti, t. j. bývalým štátnym zamestnancom, absolventom a občanom, ktorí hľadajú zamestnanie v štátnej službe.
S účinnosťou od 1. júla 2017 bola zriadená a uvedená do tzv. pilotnej prevádzky časť centrálneho informačného systému, ktorý kryje register výberových konaní, register úspešných absolventov, register nadbytočných štátnych zamestnancov a manažment na zabezpečenie výpisov z registra trestov. Návrhom zákona sa modifikuje existujúci právny rámec pri zohľadnení praktických poznatkov získaných v súvislosti s doterajšou prevádzkou informačného systému, ako aj osobitná právna úprava predovšetkým vo vzťahu k informačným technológiám verejnej správy a vo vzťahu k spracúvaniu a ochrane osobných údajov. Nové moduly a registre nahradia v súčasnosti využívané pilotné riešenie a umožnia služobným úradom realizáciu viacerých úkonov pri manažmente ľudských zdrojov elektronicky, napríklad v oblasti výberových konaní, vzdelávania a podobne. V súčasnosti prevádzkované pilotné riešenie nemá už servisnú podporu a plánované je ukončenie jeho činnosti do konca roka 2023. Následne bude vypnutý z dôvodu ukončenia podpory jeho jednotlivých komponentov, nesplnenia kritérií bezpečnosti a súvisiacich rizík. Prijatie novely zákona o štátnej službe je nutnou podmienkou zabezpečenia prechodu nového centrálneho informačného systému štátnej služby do prevádzky.
Nový systém bol budovaný od roku 2020 na základe projektu financovaného zo štrukturálnych fondov. Úrad vlády Slovenskej republiky a národná agentúra pre sieťové a elektronické služby sa zaviazali na jeho spustenie a splnenie merateľných ukazovateľov v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku. Dobudovanie centrálneho informačného systému je nevyhnutným predpokladom pre modernizáciu a zefektívnenie riadenia ľudských zdrojov v štátnej službe a pre rozhodovanie a tvorbu politík v oblasti štátnej služby na základe takých, na základe dôkazov.
Účinnosť predkladaného návrhu zákona sa navrhuje od 1. septembra 2023, pričom povinnosť služobných úradov poskytovať údaje do modulu štátnych zamestnancov a do modulu služobných úradov sa odkladá na 1. júl 2024.
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľujem si vás požiadať o podporu predloženého návrhu.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

10.5.2023 o 9:23 hod.

Mgr.

Štefan Holý

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:26

Lucia Drábiková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bola výborom určená za spravodajkyňu k návrhu zákona, ktorý je uvedený pod tlačou 1588. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. V zmysle oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajkyňu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady č. 1641 z 18. apríla 2023 navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre sociálne veci a odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Prosím, pán predsedajúci, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.5.2023 o 9:26 hod.

Mgr. PhD.

Lucia Drábiková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:28

Vladimír Ledecký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené pani kolegyne, vážení páni kolegovia, dovolil som sa prihlásiť do rozpravy, pretože som predseda sociálneho výboru a práve sociálny výbor je gestor, v ktorom sa rokuje správa, ktorá je o štátnej službe. Má ju na starosti Rada pre štátnu službu. Práve s týmto zákonom nebol spokojný ani predseda tejto rady pán doktor Pavol Tkáč, ktorý napísal list nielen nám, ale napísal list aj na vedomie vedúcemu Úradu vlády. A problém je vlastne ten, že táto správa každý rok príde na sociálny výbor, ale tam jej život končí a vôbec sa neprerokuje v Národnej rade v pléne a rovnako sa neprerokuje ani nejaký výsledok z tejto správy. Táto správa je z roka na rok alarmujúcejšia a táto správa z roka na rok nám ukazuje, že konáme tie isté chyby a neriešime, neriešime ich.
Hlavný problém je, že štátny aparát úradníkov každý rok sa nafukuje. Naozaj počas tejto vlády, keď som si pozrel všetky správy, tak z roka na rok nám narastá počet úradníkov. A nenarastajú nám len počty, ale narastajú nám, samozrejme, narastajú nám aj tabuľkové miesta a narážame tu na to, že keďže ministerstvo financií vypláca zdroje na tieto mzdy cez tabuľkové miesta, tak keďže nie sú obsadené, tak tieto peniaze sa neefektívne míňajú na niečo iné.
Je veľmi dôležité povedať, že pani ministerka Veronika Remišová už tento centrálny systém mala zabezpečiť niekoľko rokov, stále, stále nefunguje, kde budú evidované aktuálne počty pracovných miest, ktoré sú, ktoré sú obsadené, a na základe toho sa budú prideľovať financie. Pokiaľ by sa tak robilo, tak ročne vieme ušetriť okolo 40 miliónov euro.
Čiže keď si to spočítame za štyri roky, vyjde nám z toho cifra, z ktorej nás zabolí hlava. Ministerky a ministri pokračujú v politike zväčšovania štátneho aparátu, hoci sme hovorili, že ten štát budeme zoštíhľovať, budeme debyrokratizovať, budeme sa brániť prijímaniu nových úradníkov, opak je pravdou. Za posledný rok, čo mám štatistiku, sa počet zamestnancov na ministerstvách a Úrade vlády, len na týchto orgánoch vzrástol zhruba o 600. To znamená, je to, pre porovnanie, je to jedno priemerné alebo väčšie ministerstvo v Slovenskej republike, za jeden rok, za posledný, o ktorý máme, ktorý máme správu.
Tiež zaujímavé zistenie je, že z roka na rok nám stúpajú osobné platy. Keď si pozrieme, že osobný plat je 5 000 euro, z roka na rok počet týchto osobných platov stúpa. Možno pre zaujímavosť, posledné číslo je 535 zamestnancov, ktorí majú osobné platy, ale máme aj ministerstvo, kde je 380 zamestnancov a má, myslím, že 57 ľudí osobné platy. Tak je to troška neporovnateľné a myslím, že je veľmi dôležité pozrieť sa na nadužívanie takisto týchto, týchto osobných platov.
Mňa čo ale najviac zarazilo, sú dohody o vykonaní práce. Máme tu ministerstvo, ktoré tých dohodárov je raz toľko ako skutočných zamestnancov. Hoci tie miesta tabuľkové, ktoré majú, neobsadili, ale dohodárov, dohodárov prijímajú. To znamená, neobsadené miesta, na ne berú zdroje a navyše ešte, ešte zamestnávajú dohodárov. A jedná sa o ministerstvo, ktoré je, ktoré čelí rôznym, rôznym krízam.
Naša strana, strana SaS, naozaj sa snaží, aby štátny aparát bol veľmi efektívny, aby bolo, aby bolo čo najmenej zbytočných miest. A posledná správa, ktorú, ktorú mám od predsedu Rady pre štátnu službu, zároveň niektoré zistenia navrhuje, aby preskúmal NKÚ a inšpektorát práce. A dúfam, že nájde sa aj priestor v Národnej rade, aby sa takéto závažné zistenia sem dostali.
Nestotožňujem sa s tým, že kvalita práce sa zabezpečí navyšovaním úradníkov, a tiež sa nestotožňujem s tým, že ak máme nejaký problém a vytvoríme nejaký nový úrad, nejakú novú trafiku, zavesíme tam novú tabuľu, že problém budeme mať vyriešený. Určite to tak nefunguje.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

10.5.2023 o 9:28 hod.

PhDr.

Vladimír Ledecký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:34

Štefan Holý
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnuteľnostiam (katastrálny zákon) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, bol vypracovaný s cieľom odstrániť nedostatky katastrálneho zákona, ktoré vznikli jeho početnými novelizáciami, čím bola z legislatívno-technického a vecného hľadiska narušená vnútorná konzistentnosť tohto právneho predpisu.
Vládny návrh zákona zavádza na základe požiadavky Ministerstva kultúry Slovenskej republiky a Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky evidovanie ruín ako kultúrnych pamiatok.
Vládny návrh zákona ďalej podrobnejšie upravuje právne postavenie a kompetencie katastrálnej inšpekcie, precizuje a dopĺňa právnu úpravu katastrálnych konaní.
Vládnym návrhom zákona sa zjednodušuje návrh na začatie katastrálneho konania v listinnej podobe. Podrobnejšie sa upravuje konanie o zázname, pričom sa zavádza možnosť vykonania záznamu v časti. Rovnako sa precizuje právna úprava konania o poznámke. Bližšie sa upravuje prešetrovanie údajov katastra a zároveň sa ustanovuje lehota na to prešetrenie.
V súvislosti s prístupom k údajom katastra prostredníctvom katastrálnych portálov sa zavádza povinná bezplatná registrácia na účel plnenia povinností vyplývajúcich z právnych predpisov upravujúcich nakladanie s osobnými údajmi a za účelom zabezpečenia ochrany osobných údajov osôb evidovaných v katastri, ako aj na účel zabránenia zneužívania údajov katastra. Údaje z tejto registrácie budú môcť byť použité aj pre potreby orgánov činných v trestnom konaní.
Vládny návrh zákona taktiež ustanovuje nové skutkové podstaty priestupkov, ako aj porušenia poriadku na úseku katastra nehnuteľností.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovolím si vás požiadať o podporu predloženého návrhu.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

10.5.2023 o 9:34 hod.

Mgr.

Štefan Holý

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:36

Martin Fecko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Vážená kolegyňa, vážení kolegovia, Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 2125 z 22. marca 2023 pridelila príslušný vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnuteľnostiam (tzv. katastrálny zákon) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, na prerokovanie týmto výborom: ústavnoprávnemu výboru, výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie a výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor určila výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie.
Výbory prerokovali predmetný návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
Výbory Národnej rady, ktorým bol návrh zákona pridelený, zaujali k nemu nasledovné stanoviská: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 738 z 27. apríla 2023 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade schváliť s pripomienkami. Výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie o návrhu nerokoval, nakoľko podľa § 52 ods. 2 zákona Národnej rady č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady nebol uznášaniaschopný. Výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 222 z 25. apríla 2023 s vládnym návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade schváliť s pripomienkami.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III spoločnej správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona Národnej rady o rokovacom poriadku odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť s pripomienkami.
Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní predmetného návrhu zákona vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní bola schválená uznesením výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie č. 297 z 2. mája 2023. V citovanom uznesení ma výbor poveril predložiť Národnej rade spoločnú správu výborov a splnomocnil ma podať návrh podľa príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady.
Pán predsedajúci, skončil som, prosím, otvorte rozpravu, do ktorej sa hlásim ako prvý.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

10.5.2023 o 9:36 hod.

Ing.

Martin Fecko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video