23. schôdza

26.11.2024 - 11.12.2024
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

5.12.2024 o 14:44 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 14:29

Ladislav Kamenický
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
My sme hovorili o tom, že bavíme sa o vzťahu na všetky štyri svetové strany a beriem to ako spôsob pána Dostála ako zatiahnuť moju osobu do tejto debaty, ale beriem to a môžem povedať jedno, že samozrejme, pán minister Blanár vám potom na dodatočne vaše otázky odpovie. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

5.12.2024 o 14:29 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:29

Ladislav Kamenický
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Opäť za pána ministra Blanára, vážený pán poslanec, ďakujem za vašu otázku. Dovoľujem si zhrnúť do jednej odpovede aj otázky č. 10 a 17 od pána poslanca Dostála, ktoré sú adresované na rovnakú tému. Konsolidácia verejných financií schválil parlament a náväzne bolo rozpočtovými kapitolami oznámené viac na 10 % osobných výdavkov a zníženia systematizácie na ďalší rok. Rezort diplomacie má viac ako 1 100 zamestnancov, avšak povinnosť znižovať po, znižovania počtu zamestnancov v štátnej a verejnej službe sa týkala len ústredia rezortu v Bratislave. Nevzťahuje sa na teda na ďalších zamestnancov, ktorí sú na vyslaniach a zastupiteľských úradoch v zahraničí, takže sa neznižuje počet zamestnancov viac ako 110, čiže plných 10 % ale len o menej ako 5. Z nich časť odišla do dôchodku, iní na základe dohody a výpovede v skutočnosti sa týkajú 20 ľudí. Pre úplnosť je potrebné uviesť, že bolo možné, že nebolo možné zrušiť iba neobsadené miesta, pretože takéto opatrenia by zohľadnilo iba zníženie systematizácie avšak nezohľadnilo by zníženie výdavkov. Osobne ma to veľmi mrzí, avšak v čase po rozvrátení verejných financií, čo je dedičstvo vlád pána Matoviča, Hegera a progresívneho Ódora a ďalších nezávislých osobností v úvodzovkách, ako bolo vtedy aj páni Korčok a Valášek to skutočne nie je také zničujúce, ako to potvrdili a tvrdili títo páni aj na svojej tlačovke, ktorou chcú nezodpovedné vynúte, hospodárenie s verejnými financiami iba zastierať. Je takisto veľmi negatívne, že táto vynútená konsolidácia zo strany pár štátnych zamestnancov alebo mimorezortných ľudí označovaná ako čistka na ministerstve. Tieto tvrdenia sú manipulatívne a poškodzujúce rezort diplomacie do vnútra, ako aj navonok do zahraničia. Až za priam zarážajúce považujem aj vaše tvrdenie, pán poslanec, že rezort prijíma nových zamestnancov, často s minimálnymi skúsenosťami alebo sporným vzdelaním, respektíve, že ministerstvo, na ministerstvo sú prijímaní ľudia nedostatočnou kvalifikáciou. Paušalizovať a hodnotiť štátnych zamestnancov o ktorých kvalifikačných predpokladoch, odbornej praxi a povahe, činnosti na štátnozamestnaneckých miestach nemáte žiadnu vedomosť, je veľmi povrchné. Do štátnozamestnaneckého pomeru sú prijímaní občania Slovenskej republiky na základe riadnych výberových konaní realizovaných písomnou a ústnou formou a za striktného dodržania podmienok ustanovených zákonom o štátnej službe vrátane podmienky vzdelania. Všetci prímatí, prijímaní štátni zamestnanci musia tiež spĺňať podmienku ovládania cudzieho jazyka a následne prejdú ešte cez bezpečnostnú previerku NBÚ, keďže na pozície na ktoré sú prijatí sa vyžaduje bezpečnostná previerka príslušného stupňa, vo väčšine prípade, prípadov stupňa TAJNÉ. Je to práve opozícia, ktorá takýmito tvrdeniami celú túto tému personálnej konsolidácie na ministerstve politizuje a teda aj ubližuje ministerstvu a jeho profesionálnym zamestnancom. Konkrétnym príkladom je napríklad aj to, že jedného z diplomatov, ktorý bol podľa opozície donútení k dôchodku sú sám, som sám podporil v rámci kandidatúry na vysoké pozície medzinárodnej organizácií. Myslím, že je všetkým zrejmé, kto si tu vymýšľa, manipuluje a progresívne politizuje zahraničnú, diplomatickú službu s jasným cieľom za každú cenu len poškodiť, polarizovať a štvať spoločnosť proti našej vláde.
A na záver chcem ešte raz zdôrazniť, že si vážim všetkých našich diplomatov a ďalších zamestnancov, ktorí robia profesionálne svoju prácu pre našu vlasť a robia jej dobré meno na rozdiel od tých, ktorí nevedia doma získať podporu občanov na presádzanie svojej progresívnej politiky a tak škodia našej vlasti všade, kde sa len dá, predovšetkým v zahraničí.
Ďakujem. Skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

5.12.2024 o 14:29 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:29

Ondrej Dostál
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem. Pán minister Kamenický, no tak aby som vás teda nezaťahoval do mojich otázok na pána ministra Blanára, tak ja chápem, že vy sa teda asi nebudete vedieť vyjadriť k tomu, že či absolventi...(Nezrozumiteľne vyslovené.) sú vhodní ako zástupcovia slovenskej diplomacie a teda či, či sú alebo nie sú vyhadzovaní ľudia, ktorí jasne dávajú najavo svoju prozápadnú orientáciu a lojalitu voči oficiálnej zahraničnej politike Slovenskej republiky orientovanej na západ a naše spojenectvo s NATOM a Európskou úniu a podporu Ukrajine. Ale teda keď ste spomenuli tú konsolidáciu, tak podľa tých informácií, ktoré boli zverejnené, tak zverejnená odpoveď ministerstva na infožiadosť hovorí o 146 ľuďoch, ktorí mali byť, mali byť prijatých. A teda ak, ak prijmete a teda ja neviem či tá, či to číslo sedí, ale podľa toho čo bolo zverejnené, tak viacej ľudí bolo prijatých ako bolo následne v rámci konsolidácie prepustených alebo teda bol s ním, bol s nimi rozviazaný pracovný pomer, lebo asi teda nebol, neboli všetci a nebola všetkým daná výpoveď. Že, že čo je to podľa vás za konsolidáciu, keď najprv prijmete naberiete nových ľudí a potom nejakých iných ľudí prepúšťate a dokonca prepustíte menej ľudí ako tých, ktorých ste, ktorých ste prijali. Je to, je to konsolidácia?
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

5.12.2024 o 14:29 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:29

Ladislav Kamenický
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Pán poslanec, máte pravdu, že na túto otázku, čo sa týka priamo ministerstva zahraničných vecí musí odpovedať minister zahraničných vecí, ale všeobecne vám môžem povedať, že tento rok boli viazané prostriedky vo výške 5 % a na budúci tok to budú 10 % z objemu prostriedkov práve na personálne výdavky.
Za ministerstvo financií môžem zodpovedne povedať, že sme oproti roku 2022, teda keď sa pýtate na moje ministerstvo čo asi nie, tak sme prepustili hlavne takých tých ľudí, čo boli na tie dohody, ktorých sme mali 140, dnes ich máme asi 85 a u každého jedného som dal preveriť, či aj niečo robí a či si berie svoju výplatu len za to, že je priateľ s ministrom, respektíve so štátnym tajomníkom alebo nie. U mňa sa takéto nemôže stať, takže každý jeden človek, ktorý ostal na ministerstve...
=====
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

5.12.2024 o 14:29 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:44

Ladislav Kamenický
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
... hlavne takých tých ľudí, čo boli na tie dohody, ktorých sme mali 140, dnes ich máme asi 85 a u každého jedného som dal preveriť, či aj niečo robí a či si berie svoju výplatu len za to, že je priateľ s ministrom, respektíve so štátnym tajomníkom alebo nie. U mňa sa takéto nemôže stať, takže každý jeden človek, ktorý zostal na ministerstve, ktoré sme ktorého sme neprepustili, musí mať konkrétne zadanie a úlohu na základe ktorého je odmeňovaný. Takisto čo sa týka prijímania ostatných zamestnancov, každý ministerstvo je zodpovedné za svoje čísla, ale môžem za ministerstvo financií povedať, že tie prostriedky sme im proste vyviazali a takto sa k tým prostriedkom na tie ministerstva nedostanú. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

5.12.2024 o 14:44 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:44

Ladislav Kamenický
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za otázku. Túto otázku som dostal už od jednej pani poslankyne, ja som sa jej snažil na to zodpovedať, ja som jej zistil tú informáciu, takže pán poslanec je to v podstate rovnaká otázka ako otázky 1685, 1618, 42, 14, 19, 21 až 36 a 37, takže. Finančné transakcie súkromných materských a základných škôl nemajú podliehať daní z finančných transakcií, ak tieto subjekty neziskového sektora súčasne spĺňajú podmienku, že majú jednu so zákonom ustanovených právnych foriem. To znamená. Napríklad občianske združenia, nadácie, účelové zariadenie cirkvi a náboženskej spoločnosti a podobne a plne zákonom ustanovený verejnoprospešný účel napríklad podpora vzdelávania. Ak tieto súkromné materské alebo základné školy majú právnu formu obchodných spoločností, ktoré vykonávajú podnikateľskú činnosť, tak ich transakčné finančné transakcie budú podliehať dani. Ak by boli v sektore školstva oslobodené transakcie podnikateľských subjektov, mohlo by to spôsobiť diskrimináciu voči podnikateľom pôsobiacich v iných sektoroch čiže tak ako sme hovorili, kto je akciová spoločnosť, aj keď je vlastnená štátom bohužiaľ, tak nemôžme ju teda zvýhodňovať oproti iným akciovým spoločnostiam, lebo sú rovnaké akciové spoločnosti a akurát, že majú stopercentnú účasť, účasť štátu, ale majú rovnaké pôsobenie na trhu, čiže môžu generovať zisk a podobne a musíme sa riadiť samozrejme zákonmi Európskej únie. Takže ešte doplňujúca informácia pre vás. Organizácie neziskového sektora budú oslobodené pri súčasnom splnení nasledujúcich podmienok. Po prvé právna forma. Čiže to čo sa bavíme a to verejnoprospešný účel pri právnej forme je to občianske združenie, nadácia, neinvestičný fond, nezisková organizácia poskytujúca všeobecnoprospešné služby, účelové zariadenie cirkvi, náboženskej spoločnosti, organizácia s medzinárodným prvkom, subjekty výskumu a vývoja, záujmové združenia právnických osôb. Po druhé. Majú verejnoprospešný účel. Čiže na ktorý sú určené, čiže to sa týka ochrany, podpory zdravia, prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb, podpora a rozvoj športu, poskytovanie sociálnej pomoci, zachovanie kultúrnych hodnôt, podpora vzdelávania, ochrana ľudských práv, ochrana tvorby životného prostredia teda veda a výskum, organizovanie, sprostredkovanie dobrovoľníckej činnosti, čiže ak zobereme nejakú súkromnú materskú školu, ktorá je napríklad v Námestove alebo prípadne nejakej Materská škola Svätej Uršule v Bratislave tie sú neziskové organizácie oslobodené od dani z finančných transakcií. Tu chcem ešte jednu vec na záver povedať. Samozrejme mnohé neziskovky, ktoré sa budú chcieť nechať oslobodiť od dani z finančných transakcií, čo musia dokladovať na svojej banke práve nejakými stanovami tieto organizácie, ak si rozšíria činnosť, tak budú oslobodené, ale ja som sľúbil, že v prípade, že budem vedieť identifikovať politické neziskovky, ktoré sa zaujímajú viac politikou ako pomáhaním ľudí, tak na tieto budeme, budem naďalej požadovať, aby boli zaťažené transakčnou daňou. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

5.12.2024 o 14:44 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:44

Ondrej Prostredník
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Ďakujem, pán predsedajúci. Pán minister, ďakujem za vašu odpoveď. Rozumiem tomu teda tak, že určitá kategória týchto súkromných školských zariadení bude oslobodená od transakčnej dane. Napriek tomu by som sa chcel spýtať, či tento váš výklad, ktorý ste teraz poskytli formou odpovede na túto otázku, bude špecifikovaný v nejakom vykonávacom predpise k tomuto zákonu respektíve jeho novele. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

5.12.2024 o 14:44 hod.

doc. Mgr. PhD.

Ondrej Prostredník

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:44

Ladislav Kamenický
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Ďakujem pekne. Ja som samozrejme kolegov poprosil, aby dali jasné pravidlá, aby ste boli informovaný, potom formu nechám na nich, ale aby bolo každému jasné. Ide, ide hlavne o to, aby to neboli subjekty generujúce zisk, čiže to sú aj tie neziskovky. Čiže, ak je to neziskovka, tak samozrejme oslobodená bude, ale moji kolegovia dajú k tomu jasné stanoviská. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

5.12.2024 o 14:44 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:44

Martina Šimkovičová
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Vážený pán poslanec, ďakujem za vašu otázku, za váš naozaj úprimný záujem o dianie v rezorte kultúry. Skutočne ma teší osobne, že na každej jednej Hodine otázok mi položíte hneď niekoľko otázok, aby ste sa asi mohli ubezpečiť, že či na ministerstve kultúry naozaj pracujeme, tak aj tentokrát vás môžem ubezpečiť, že áno. Pracujeme a plníme to, k čomu sme sa zaviazali v Programovom vyhlásení vlády Slovenskej republiky. Čo sa týka vašej prvej otázky z celkovej série z dnešných otázok na ministerstvo kultúry, ktoré ste mi položili aj teda k novej verzii hymny Slovenskej republiky, tak odpoveď na túto otázku je jednoduchá. Hľadáte problém tam, kde problém nie je. Prejdem k vysvetleniu. Pred dňom podpisu zmluvy o dielo prebehla medzi zmluvnými stranami komunikácia ohľadom celkovej koncepcie prepracovania Štátnej hymny Slovenskej republiky tak, aby zohľadňovala požiadavky ministerstva na predloženie rôznych návrhov aranžmánu hymny. Myslím si, že pri takomto projekte je to asi bežná prax, že ako zadávateľ ste s potencionálnym vyhotoviteľom v nejakej intenzívnej komunikácii a teda v mojom prípade už vôbec nemôžem niečo podceniť. Výsledkom tejto komunikácie bolo posúdenie vhodnosti viacerých demoverzií zvukových nahrávok, z ktorých potom ministerstvo vybralo nejaký optimálny návrh, ktorého následná príprava sa stala predmetom uzatvorenej zmluvy o dielo. Autorský zákon na žiadnom mieste vo svojich ustanoveniach neustanovuje, že by okamih alebo čas vytvorenia diela spôsoboval neplatnosť určitého zmluvného záväzku alebo zmluvy. Je nutné uviesť, že dielo sa v zmysle ustanovenia čl. 3 bod. 6 zmluvy považuje za vytvorené a odovzdané až okamihom podpísania protokolu o odovzdaní a prevzatí diela oboma zmluvnými stranami, v ktorom musí byť výslovne uvedené, že dielo nevykazuje žiadne právne či iné chyby alebo vady. Postupovali sme teda plne v súlade so zákonom a s dôrazom na to, že sme si už v procese prípravy boli plne vedomí, že táto téma bude veľmi citlivo vnímaná. Do samotného procesu sme si teda nedovolili ísť štýlom pokus omyl. Žiadne experimenty sme si nemohli a ani nechceli dovoliť a vsadili sme teda na istotu. Myslím, že výsledok oceníte v konečnom dôsledku aj vy, pán poslanec, keď budete túto hymnu počuť. Nie to nebola hymna.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

5.12.2024 o 14:44 hod.

Mgr. PaedDr.

Martina Šimkovičová

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:44

Ondrej Dostál
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem, pani ministerka, za odpoveď. No tak vo vašom rezorte sa toho stále veľa deje, tak je dôvod pýtať sa, preto sa pýtam a ja nechcem spochybňovať pána Rózsu ako, ako hudobníka, len sa teda pýtam, že, že čo bol a ďakujem za objasnenie toho konkrétneho rozmeru celej veci, ale, ale teda, že by ma zaujímalo, že ako vôbec došlo k tomu, že, že potrebuje Slovensko novú hymnu alebo novú verziu štátnej, štátnej hymny a či by tomu nemalo predchádzať nejaký väčší konsenzus verejný alebo nejaká verejná, verejná diskusia, že niečo na tej verzii hymny, ktorá sa oficiálne používa, je zlé a už je potrebné nahradiť ju novou. Lebo teda pán Rózsa mal takéto nešťastné vyjadrenie, že nie je, nie je hymna pre všetkých, potom sa zaňho aj ospravedlnil, čo teda kvitujem, ale, ale teda hymna by rozhodne mala byť pre všetkých bez ohľadu na to, že či sme v koalícii, opozícii, aký máme názor na tú alebo tú alebo onú vec. Tak ma teda zaujímalo, že ako vôbec vznikla tá potreba novej, novej verzie hymny a či ten spôsob, že vy ste sa tak rozhodli na ministerstve je vhodný na to, aby to naozaj bolo vnímané ako hudba či ako hymna, ktorá je hymna nás všetkých a nielen nejakej polovice krajiny.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

5.12.2024 o 14:44 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video