22. schôdza

6.9.2011 - 14.9.2011
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Uvádzajúci uvádza bod

7.9.2011 o 18:03 hod.

Ing.

Eugen Jurzyca

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:00

Martin Fronc
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Začnem od konca.
Pán kolega Poliačik, to číslo, trojnásobok som si nevymyslel z prsta. Jednoducho túto informáciu som mal overenú v Čechách. Pritom v začiatku to toľko asi bude stáť. Nehovorím, že to bude trvale viacej, toľko stáť. Ale pri tom začiatku, pri tom nábehu prvé roky to bude stáť približne trikrát toľko, čo teraz vynakladáme na učebnice. K tomu vám odpoviem tak trošku aj striedavo. Ten problém existuje celej tej reformy v tom, že musí byť najprv urobené to, čo ste aj vy povedali, národné kurikulum, povinné minimá, kontrolné body, tie testy, ktoré vieme skontrolovať. A potom ten priestor vznikne. Toto sa neudialo. Tam je ten hlavný problém.
Kolega Kolesík, no s úsmevom vám musím povedať, že ani povinná slovenčina nebude, ani to nebudeme vnucovať, ani povinná matematika nebude, lebo to je teda zasahovanie do slobody. Čo viac k tomu treba povedať?
Kolega Mikolaj, no zdá sa mi, že moje oči zle vidia a moje uši zle počujú, lebo si povedal, som ťa počúval, že nebola na to odvaha. Ale dobre, toto nie je podstatné, podstatné sú dve veci.
Podstatné je naozaj to národné kurikulum. Ja si myslím, že týmto sa dá vytvoriť naozaj ten priestor na slobodu tak, že nebude to napchaté ako jedno veľké vrece, ale bude tam naozaj to, čo je minimum. Však to sa dá zobrať, ja ti to dodám, komukoľvek. Angličania to majú, iné krajiny to majú, to je verejne publikované. Takže to nie je problém.
Druhá poznámka, k tým fondom. No ja som to hovoril, keď si bol ministrom. A upozorňoval som na to, že keď sa skončí s fondmi, tak jednoducho na to, aby sme dávali minimálne 3 %, tak nám bude chýbať medziročne 50 mld., je to prepočítané v korunách, to teda hovorím, čiže nejaké 2 mld. eur na ročnom rozpočte do školstva. Toľko toho bude chýbať, keď... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

7.9.2011 o 18:00 hod.

doc. Mgr. PhD.

Martin Fronc

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Uvádzajúci uvádza bod 18:03

Eugen Jurzyca
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za príležitosť vyjadriť sa k rozprave. Pokúsim sa vybrať len poznámky, ktoré sa týkajú predkladaného materiálu.
Odznelo tu niekoľkokrát, že ten nárast platov bude dvojpercentný. To nie je tak, len tá časť nárastu, ktorá je krytá z rekondičných pobytov a čiastočne z vakcinácie, len to sú dve percentá. Okrem toho ide o ďalšie navýšenie platov.
Keď som už pri tých rekondičných pobytoch a pri tej poznámke, že nám nezáleží na zdraví učiteľov. No určite nám na tom záleží. Ale je otázne, a ja si myslím, že ideme správnou cestou, je minimálne otázne, čo urobí pre zdravie učiteľa viac, či je to nástup na rekondičný pobyt po pätnástich rokoch praxe a potom po piatich vždy alebo či to je to, keď dáme tie peniaze učiteľom. A takisto za vakcináciu im dáme peniaze. A ten učiteľ sa rozhodne sám, či ich použije alebo nepoužije na oddych a takisto na vlastnú vakcináciu proti chrípke, ak cíti, že je v prostredí, kde sa to vyžaduje.
Ďalej k tomu rezortnému informačnému systému. Práve, že my si myslíme, že troška zabojujeme proti byrokracii, že školy budú mať možnosť oznamovať všetky informácie elektronicky, nie na papieri. Navyše, niektoré tie informácie naozaj už teraz slúžia na ciele, ktoré máme strategické, ako napr. znižovanie informačnej nerovnosti. Práve pomocou tých informácií, ktoré máme v databáze, sme mohli získať predstavu a presnejšie dáta o nezamestnanosti podľa jednotlivých študijných odborov na fakultách. A o pár dní zverejníme aj informácie o platoch absolventov jednotlivých študijných odborov na vysokých školách.
Troška musím sa ohradiť proti tomu, že včera som povedal, že neviem si predstaviť iný model. Jednak ďakujem, že niekto vydržal pozerať až tak neskoro večer tú reláciu, ale nepovedal som, že si neviem predstaviť iný model, ale len to, že v tejto novele nerušíme ten platný model, ale odkláňame sa od neho.
Posilnenie pozície riaditeľa v uznávaní kreditov považujeme za potrebné, nie z dôvodu šetrenia. Z toho dôvodu sme sa nerozhodli takto, ale chceme zabezpečiť, aby sa učitelia vzdelávali aj v súlade so záujmami školy. A tie reprezentuje riaditeľ. Učitelia totižto sa nehlásili do kontinuálneho vzdelávania len na základe povolenia riaditeľa, ale mohli to urobiť aj bez toho povolenia, mohli tam chodiť cez víkendy, takže riaditeľovi ani nechýbali.
Ja myslím, že to je všetko z tých bodov, ktoré sa týkali návrhu novely zákona č. 317/2009 Z. z.
Vnímal som aj tú poznámku, že na mimovládkarov treba dávať pozor. Budem na nich dávať pozor, viem, čo dokážu, z jednej mimovládky som prišiel, takže to viem. Ďakujem pekne za pozornosť. (Potlesk.)
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

7.9.2011 o 18:03 hod.

Ing.

Eugen Jurzyca

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Uvádzajúci uvádza bod 18:08

József Nagy
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, sa predkladá na základe Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2011.
Vláda Slovenskej republiky návrh zákona schválila dňa 10. augusta 2011.
Návrhom zákona sa reaguje na formálne oznámenie a odôvodnené stanovisko Európskej komisie, v ktorých upozornila na neúplnú transpozíciu niektorých článkov smernice Európskeho parlamentu a Rady o posudzovaní účinkov určitých plánov a programov na životné prostredie.
Úpravy smerujúce k zosúladeniu zákona s právom Európskej únie sa týkajú najmä časti zákona upravujúcej posudzovanie návrhov strategických dokumentov a strategických dokumentov s celoštátnym dosahom.
Návrh novely zákona doplnil aj ustanovenia týkajúce sa zainteresovanej verejnosti, ktorých cieľom je zosúladiť slovenskú legislatívu s európskym dohovorom, a tiež ustanovenia zohľadňujúce požiadavky praxe.
V súvislosti s predloženým návrhom sa zároveň v článkoch II a III novelizuje stavebný zákon a vodný zákon.
Vážený pán podpredseda Národnej rady, vážení poslanci, verím, že návrh schválite. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

7.9.2011 o 18:08 hod.

Ing.

József Nagy

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 18:10

Igor Sidor
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci. Vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie svojím uznesením č. 113 z 31. augusta 2011 ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom vládnom návrhu zákona.
Uvedený návrh bol doručený poslancom Národnej rady Slovenskej republiky v stanovenej lehote, čím boli splnené podmienky určené § 72 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku, t. j. doručenie návrhu najmenej 15 dní pred schôdzou Národnej rady Slovenskej republiky, na ktorej sa uskutoční jeho prvé čítanie.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky posúdil uvedený návrh podľa § 70 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku a podľa legislatívnych pravidiel a zaradil ho v súlade s § 72 ods. 2 rokovacieho poriadku na rokovanie dnešnej, 22. schôdze Národnej rady Slovenskej republiky.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa z formálnoprávnej stránky všetky náležitosti uvedené v § 67 a v § 68 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Zo znenia vládneho návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o súlade návrhu zákona s Ústavou Slovenskej republiky, o jeho súvislostiach s inými zákonmi a medzinárodnými zmluvami, o zhodnotení súčasného stavu, o dôvode potreby novej právnej úpravy, o hospodárskom a finančnom dopade a vplyve na štátny rozpočet.
Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení.
Problematika vládneho návrhu zákona je upravená v práve Európskej únie a je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu výboru vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla v zmysle § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že po rozprave odporučí uvedený vládny návrh zákona prerokovať v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky z 19. augusta 2011 č. 484 a podľa § 71 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby vládny návrh zákona prerokovali tieto výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Odporúčam, aby určené výbory predmetný vládny návrh zákona prerokovali do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

7.9.2011 o 18:10 hod.

Mgr.

Igor Sidor

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Uvádzajúci uvádza bod 18:15

József Nagy
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci Národnej rady, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, vládny návrh zákona o niektorých opatreniach na úseku environmentálnej záťaže a o zmene a doplnení niektorých zákonov predkladám na základe Plánu legislatívnych úloh vlády na rok 2011.
Vláda schválila zákon 17. augusta 2011.
Na základe štúdií sa na Slovensku nachádza okolo 30 000 potenciálnych zdrojov znečistenia. Inventarizáciou environmentálnych záťaží bolo zistené, že takmer 1 900 lokalít predstavuje závažné nebezpečenstvo pre zdravie človeka a životné prostredie. Ide najmä o areály podnikov, kde dochádzalo k dlhodobým únikom nebezpečných látok do zložiek životného prostredia, poľnohospodárske podniky, depá, nekontrolované a nezabezpečené skládky odpadov, sklady pesticídov, pohonných hmôt, znečistenie spôsobené ozbrojenými silami, ťažbou nerastov ap. Počas týchto záťaží sa dlhoročne a nekontrolované nakladalo s nebezpečnými látkami. Tieto látky v prostredí pretrvávajú a negatívne ovplyvňujú zdravotný stav obyvateľov vo svojom okolí. Sú časovanými bombami životného prostredia a tieto je potrebné zneškodniť.
Cieľom navrhovaného zákona je zabezpečiť, aby sa začalo riešiť odstraňovanie znečistenia životného prostredia a ohrozenia ľudského zdravia uvedenými environmentálnymi záťažami.
Návrh zákona zdôrazňuje skutočnosť, že prvoradým nositeľom povinností smerujúcich k odstraňovaniu znečistenia životného prostredia by mal byť ten, kto toto znečistenie spôsobil. Ide o zdôraznenie zásady znečisťovateľ platí, kým znečisťovateľ pôvodca environmentálnej záťaže je určený priamo zo zákona ako nositeľ povinností súvisiacich s odstraňovaním následkov environmentálnej záťaže. V prípade, ak tento pôvodca zanikol, nastupuje mechanizmus určovania povinnej osoby v správnom konaní, pričom za povinnú osobu sa primárne určí právny nástupca pôvodcu a len v prípade nemožnosti stanovenia takejto osoby nastupuje vlastník nehnuteľnosti, na ktorej sa nachádza environmentálna záťaž.
Chcel by som ešte povedať, že okrem vlády súhlasila aj tripartita s týmto návrhom zákona.
Ďakujem pekne. Vážení páni poslanci, vážený pán predsedajúci, verím, že návrh zákona schválite. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

7.9.2011 o 18:15 hod.

Ing.

József Nagy

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 18:18

Peter Muránsky
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán podpredseda. Kolegyne, kolegovia, výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie ma uznesením č. 114 z 31. augusta 2011 určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona.
Uvedený návrh bol doručený poslancom v súlade s § 72 zákona o rokovacom poriadku.
Zároveň konštatujem, že uvedený návrh spĺňa z formálnoprávnej stránky všetky náležitosti.
Po rozprave navrhujem uvedený návrh postúpiť do druhého čítania a zároveň prideliť tento zákon ústavnoprávnemu výboru a výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie.
Ďakujem, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

7.9.2011 o 18:18 hod.

Ing. Mgr.

Peter Muránsky

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie 18:19

Zsolt Simon
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, predkladám vládny návrh novely zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, o rastlinolekárskej starostlivosti.
Cieľom návrhu zákona je implementácia nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 1107/2009 o uvádzaní prípravkov na ochranu rastlín na trh a transpozícia smernice Európskeho parlamentu a Rady 2009/128/ES, ktorou sa ustanovuje rámec pre činnosť Spoločenstva na dosiahnutie trvalo udržateľného používania pesticídov a zabezpečenie súladu slovenského právneho poriadku aj s ďalším predpismi Európskej únie v oblasti strojových zariadení na aplikáciu prípravkov na ochranu rastlín a v oblasti súvisiacej štatistiky.
Návrh zákona ďalej ustanovuje postup autorizácie prípravkov na ochranu rastlín, ich uvádzanie na trh a používanie bezpečné pre zdravie ľudí a životné prostredie v poľnohospodárskej a lesníckej praxi.
Zákon pre farmárov zjednodušuje prístup prípravkov na ochranu rastlín a podnikateľské prostredie, odbremeňuje od zvýšenej administratívnej záťaže a tým pádom aj zlacňuje ich vstupy v oblasti chemických prípravkov.
Vzhľadom na uvedené dovoľujem si vás požiadať o prerokovanie navrhovaného zákona a jeho podporu do druhého čítania. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie

7.9.2011 o 18:19 hod.

Ing.

Zsolt Simon

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 18:20

Jarmila Tkáčová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán podpredseda. Vážený pán minister, dámy a páni, ako poverená spravodajkyňa gestorského výboru, výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie, predkladám vám spravodajskú správu v prvom čítaní k vládnemu návrhu zákona o rastlinolekárskej starostlivosti.
Tento návrh bol doručený poslancom v 15-dňovej lehote pred začatím schôdze Národnej rady, na ktorej sa uskutočňuje jeho prvé čítanie.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky posúdil uvedený návrh a zaradil ho na dnešné rokovanie.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa z formálnoprávnej stránky všetky náležitosti podľa rokovacieho poriadku i podľa legislatívnych pravidiel.
Problematika vládneho návrhu zákona je upravená v práve Európskej únie a je obsiahnutá i v judikatúra Súdneho dvora Európskej únie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajkyňu vyplývajú z rokovacieho poriadku, odporúčam, aby Národná rada vládny návrh zákona prerokovala v druhom čítaní.
A zároveň odporúčam, aby vládny návrh zákona prerokovali výbory: ústavnoprávny výbor a výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. A zároveň za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Návrh by mali prerokovať výbory do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, skončila som, môžete otvoriť rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

7.9.2011 o 18:20 hod.

Ing. Bc.

Jarmila Tkáčová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie 18:30

Ľubomír Galko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, páni poslanci, predkladám vám na prerokovanie vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 11/2004 Z. z. o obrannej štandardizácii, kodifikácii a štátnom overovaní kvality výrobkov a služieb na účely obrany v znení zákona č. 227/2009 Z. z.
Účelom návrhu zákona je zosúladenie vnútroštátnej legislatívy s požiadavkami Severoatlantickej aliancie, ktoré vyplývajú z vydania novej edície spojeneckej publikácie pre tvorbu, udržiavanie a spravovanie štandardizačných dokumentov Severoatlantickej aliancie.
Návrh zákona sa zameriava aj na skvalitnenie kodifikačných činností, ako aj na zefektívnenie procesov štátneho overovania kvality výrobkov na účely obrany.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, páni poslanci, dovoľujem si vás požiadať o prerokovanie vládneho návrhu zákona a jeho postúpenie na ďalšie prerokovanie vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky. Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie

7.9.2011 o 18:30 hod.

Mgr.

Ľubomír Galko

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 18:32

Martin Fronc
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán podpredseda. Vážené kolegyne, a by som dodržal poradie, vážení kolegovia, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 11/2004 Z. z. o obrannej štandardizácii, kodifikácii a štátnom overovaní kvality výrobkov a služieb na účely obrany v znení zákona č. 277/2009 Z. z. V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom vládnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh zákona spĺňa z formálnoprávnej stránky všetky náležitosti uvedené v § 67 a v § 68 zákona Národnej rady o rokovacom poriadku Národnej rady v znení neskorších predpisov, ako i náležitosti, ktoré sú určené v legislatívnych pravidlách.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 rokovacieho poriadku Národnej rady, navrhujem a odporúčam, aby sa Národná rada uzniesla v zmysle § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že uvedený návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
Rovnako v súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady z 19. augusta tohto roku uvedeným pod č. 475 a podľa § 71 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady navrhujem, aby vládny návrh zákona prerokovali tieto výbory: ústavnoprávny výbor, Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet, Výbor Národnej rady pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu a Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. A odporúčam, aby predmetný návrh zákona prerokovali uvedené výbory v lehote do 30 dní a gestorský výbor v lehote do 32 dní.
Pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

7.9.2011 o 18:32 hod.

doc. Mgr. PhD.

Martin Fronc

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom