7. schôdza

12.10.2010 - 26.10.2010
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.10.2010 o 10:31 hod.

Ing.

Milan Laurenčík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 10:18

Tatiana Rosová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Vážené kolegyne, vážení kolegovia, vážený pán minister, dovoľte aj mne k tomuto návrhu zákona predložiť môj pozmeňujúci návrh. Navrhujem takéto nové znenie § 12: "V § 12 ods. 2 znie:"(2) Doba nájmu dohodnutá v nájomnej zmluve môže byť najviac tri roky okrem prípadov, za a) ak nájomcom je osoba so zdravotným postihnutím uvedeným v prílohe č. 2, ktorému sa prenajíma nájomný byt spĺňajúci podmienky ustanovené osobitným predpisom, pričom doba nájmu v tomto prípade môže byť najviac desať rokov, alebo za b) ak nájomcom je osoba podľa § 21 ods. 3 písm. d), ktorej sa prenajíma nájomný byt, pričom doba nájmu v tomto prípade môže byť najviac desať rokov."."
Aby som vysvetlila o čo ide v tomto mojom návrhu. V § 12 vlastne pridávam iba písmeno b), ktoré rieši situáciu nájomníkov a aj majiteľov, vlastníkov takých bytov, v ktorých je v súčasnosti regulácia cien nájmu v situáciách, keď je treba okamžité riešenie niektorých okrajových alebo teda medzných situácií. Navrhujem teda, aby, keďže návrh zákona obsahuje možnosť riešiť formou sociálneho bývania, aj naliehavé situácie, ktoré vznikli neusporiadaním vzťahov medzi takýmito súkromnými vlastníkmi bytových domov a nájomcami bytov, aby doba nájmu pre takýchto nájomcov mohla byť predĺžená z troch na desať rokov, rovnako ako je to už v zákone alebo v návrhu zákona pri osobách so zdravotným postihnutím.
Zmysel tohto návrhu spočíva v tom, že nájomcami takýchto bytov s regulovaným nájmom sú veľmi často osoby v dôchodkovom vysokom veku, pre ktoré opustiť svoj domov a podpísať nájomnú zmluvu na dobu troch rokov nie je dostatočnou garanciou dôstojného a trvalého bývania, trvalého riešenia ich problému napriek tomu, že tento zákon im umožňuje predlžovanie nájomnej zmluvy v podstate ľubovoľne až do situácie, kým nebude ich problém vyriešený.
Takže, ide skôr o psychologickú, o odbúranie nejakej psychologickej bariéry, ktorá týmto ľuďom môže brániť v tom, aby prijali takéto riešenie niektorých medzných situácií, ktoré vyvoláva neusporiadanie vzťahov medzi vlastníkmi a nájomcami bytov. Je to problém, ktorý bol spôsobený legislatívou, ktorý dlhodobo riešený nebol. Súčasná vláda sa zaviazala vo svojom programovom vyhlásení tento problém riešiť. Momentálne sú v pripomienkovom konaní dva zákony z dielne ministerstva hospodárstva, ktoré k tomu prispievajú. Toto je jedno malé opatrenie, ktoré môže zvýšiť mieru istoty niektorých nájomníkov, ktorí budú v situáciách, keď ich problém môže vyriešiť nájomné bývanie podľa tohto zákona. Ďakujem vám za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.10.2010 o 10:18 hod.

PhDr.

Tatiana Rosová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 10:21

Stanislav Janiš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán podpredseda. Vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som predniesol pozmeňujúci návrh skupiny poslancov k vládnemu návrhu zákona o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní, tlač 49.
Paragraf 23 vrátane nadpisu znie: "§ 23 Prechodné ustanovenia
(1) Úprava súm dotácií a výšky limitov oprávnených nákladov podľa § 9 sa prvýkrát vykoná k 1. januáru 2012.
(2) Žiadateľ, ktorému bola poskytnutá dotácia na obstaranie nájomného bytu podľa predpisov účinných do 31. decembra 2010 postupuje pri uzatváraní nájomnej zmluvy na tento byt podľa tohto zákona.
(3) Pre žiadosti podané v roku 2011 priemerná podlahová plocha pre poskytnutie dotácie na obstaranie nájomného bytu podľa § 11 ods. 1 písm. b) nepresiahne pri bežnom štandarde 65 m2 a pri nižšom štandarde 60 m2.
(4) Dotáciu vo výške 20 % oprávnených nákladov podľa § 8 ods. 1 písm. c) pre žiadosti podané v roku 2011 možno poskytnúť, ak priemerná podlahová plocha nájomných bytov prevyšuje 56 m2 a neprevyšuje 65 m2 a oprávnený náklad na 1 m2 podlahovej plochy nájomného bytu neprevyšuje 880 eur.
(5) Dotáciu vo výške 70 % oprávnených nákladov podľa § 8 ods. 2 písm. b) pre žiadosti podané v roku 2011 možno poskytnúť, ak priemerná podlahová plocha nájomných bytov prevyšuje 45 m2 a neprevyšuje 60 m2 a oprávnený náklad na 1 m2 podlahovej plochy nájomného bytu neprevyšuje 510 eur.
(6) Dotáciu vo výške 20 % oprávnených nákladov podľa § 8 ods. 3 písm. c) pre žiadosti podané v roku 2011 možno poskytnúť, ak priemerná podlahová plocha nájomných bytov prevyšuje 56 m2 a neprevyšuje 65 m2 a oprávnený náklad na 1 m2 podlahovej plochy nájomného bytu neprevyšuje 630 eur.
(7) Dotáciu vo výške 70 % oprávnených nákladov podľa § 8 ods. 4 písm. b) pre žiadosti podané v roku 2011 možno poskytnúť, ak priemerná podlahová plocha nájomných bytov prevyšuje 45 m2 a neprevyšuje 60 m2 a oprávnený náklad na 1 m2 podlahovej plochy nájomného bytu neprevyšuje 365 eur.".
Toľkoto pozmeňovací návrh. K jeho odôvodneniu veľmi stručne, že ide o legislatívno-technickú úpravu v nadväznosti na návrh uvedený v bode 1 tohto návrhu. Predložený návrh zákona pri uzatváraní nájomných zmlúv stanovuje lepšie podmienky vzťahujúce sa na opakovaný nájom, ako aj po úprave podmienky, že pre nakladanie s bytmi, ak žiadateľ nemá oprávneného žiadateľa. Preto sa tieto podmienky mali vzťahovať aj na novo uzatvárané nájomné zmluvy.
Ďalej tento pozmeňovací návrh zmierňuje možné negatívne prejavy niektorých žiadateľov, ktorí už mali pripravené projekty podľa pôvodnej právnej úpravy a navrhuje sa v prechodnom ustanovení pre žiadosti podávané v roku 2011 upraviť maximálne prípustné limity priemernej podlahovej plochy pre nájomné byty bežného štandardu na 65 a pre nájomné byty nižšieho štandardu na 60 m2.
Požiadavka vyšla zo samosprávy a týka sa čo sa urobí s projektami, ktoré už boli rozbehnuté, ktoré majú napr. stavebné povolenie a od 1. januára mali platiť úplne iné pravidlá. Toto prechodné ustanovenie, ktoré bolo vypracované v spolupráci s ministerstvom hospodárstva, tento problém rieši.
Súčasne dáva návrh vyňať bod 14 spoločnej správy na osobitné hlasovanie preto, lebo bod 14 spoločnej správy má v merite veci § 23, ktorý tento pozmeňovací návrh celý komplet upravuje.
Ďakujem, pán podpredseda. Skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.10.2010 o 10:21 hod.

Ing.

Stanislav Janiš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Uvádzajúci uvádza bod 10:26

Juraj Miškov
Skontrolovaný text
Ja by som len veľmi krátko chcel poďakovať všetkým zúčastneným poslancom v rozprave za predložené pozmeňujúce návrhy. Všetky pozmeňujúce návrhy boli konzultované s ministerstvom hospodárstva a výstavby. Ministerstvo hospodárstva a výstavby súhlasí s predloženými pozmeňujúcimi návrhmi jednotlivých poslancov a.. (Hlasy v rokovacej sále.) Čo je? Nič. Aha. A teda odporúča poslancom schváliť. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

22.10.2010 o 10:26 hod.

PhDr.

Juraj Miškov

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 10:29

Juraj Miškov
Skontrolovaný text
Takže, otváram ešte raz rozpravu k danému zákonu.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

22.10.2010 o 10:29 hod.

PhDr.

Juraj Miškov

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 10:29

Ján Senko
Skontrolovaný text
Pán predsedajúci, uzavreli ste rozpravu a požiadali ste o slovo spravodajcu. Ja mám za to, že v podstate už bola rozprava k tomuto zákonu ukončená.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.10.2010 o 10:29 hod.

PhDr.

Ján Senko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 10:29

Stanislav Janiš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán podpredseda, aj vám, pán minister, aj kolegovia, sa ospravedlňujem, ale ja som mal dva pozmeňovacie návrhy a jeden som prečítal a druhý som si zabudol na stole a mi to ušlo. Tak sa ospravedlňujem aj pánovi ministrovi, že musel, alebo ďakujem za to, že otvoril rozpravu a dáme do poriadku súlad zákona, kompetenčného zákona, na základe ktorého, ktorý sme schválili minulý týždeň, vyplývajú zmeny aj v tomto návrhu zákona o sociálnom bývaní. Môj pozmeňovací návrh znie: "Vládny návrh zákona o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní (tlač 49a) sa mení takto: V § 9 ods. 4 sa slová "Ministerstvo hospodárstva a výstavby Slovenskej republiky" nahrádzajú slovami "Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky". Po druhé, v § 15 ods. 13 sa slová "minister hospodárstva a výstavby Slovenskej republiky" nahrádzajú slovami "minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky"."
Čo sa týka odôvodnenia 13. októbra sme prijali návrh zákona, kompetenčného zákona 575 o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy a z tohto zákona vyplynuli zmeny aj v tomto zákone o sociálnom bývaní (tlač 49a). Ten pozmeňovací návrh som teraz predniesol. Ešte raz sa ospravedlňujem aj predsedajúcemu, aj pánovi ministrovi a ďakujem legislatíve, že ma na toto upozornila.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.10.2010 o 10:29 hod.

Ing.

Stanislav Janiš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:31

Milan Laurenčík
Skontrolovaný text
Ďakujem, pán predsedajúci. Ja by som chcel len podporiť pozmeňovací návrh pána poslanca Janiša, pretože tiež pôsobím ako poslanec miestnej samosprávy a problém s tým, že samosprávy už majú vypracované projekty na obstaranie sociálnych bytov, ktoré stáli nemalé finančné prostriedky. Tieto by vlastne nemohli použiť a vlastne schválením jeho pozmeňovacieho návrhu by sme tak učinili. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.10.2010 o 10:31 hod.

Ing.

Milan Laurenčík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:32

Jozef Mikuš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán podpredseda Národnej rady. Veľmi krátko by som chcel zareagovať na vystúpenie kolegu Brocku k tomu bodu č. 3, ktorý máme v spoločnej správe, s ktorým gestorský výbor nesúhlasí, resp. odporúča neschváliť. Bol to bod, o ktorom sa na výbore gestorskom rokovalo, alebo diskutovalo najviac. Problémom, resp. dôvodom prečo výbor dáva stanovisko neschváliť, je ten, že nie sú dnes pripravené legislatívne podmienky tak, aby keď z akéhokoľvek dôvodu niektorý projekt, ktorý by robila nezisková organizácia ako žiadateľ zlyhal, ako by Štátny fond rozvoja bývania vymáhal naspäť poskytnutú dotáciu. Myslím si, že môžem to tu povedať, že všetci členovia výboru, či koaliční, opoziční, či z jednej alebo z druhej strany súhlasia s tým, aby do procesu ako žiadateľov zo Štátneho fondu rozvoja bývania pre nájomné byty vstupovali aj iné subjekty, ale do tohto zákona to dnes nevieme vpasovať tak, aby to bolo legislatívne dobré a treba pripraviť legislatívne podmienky tak, aby jednoducho aj v budúcnosti mohli do tohto procesu vstupovať aj iné subjekty, včetne neziskových organizácií. Preto gestorský výbor odporúča bod č. 3 spoločnej správy neschváliť. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

22.10.2010 o 10:32 hod.

Ing.

Jozef Mikuš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Uvádzajúci uvádza bod 10:34

Juraj Miškov
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem vám, vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci. Vypracovanie návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 331/2005 Z. z. o orgánoch štátnej správy vo veciach drogových prekurzorov, ktorý predkladá Ministerstvo hospodárstva a výstavby Slovenskej republiky vyplynul zo skúseností z doterajšieho uplatňovania výkonu štátnej správy vo veciach drogových prekurzorov. Cieľom predloženého návrhu zákona je prijať opatrenia, ktoré by zamedzili zneužívaniu určených látok obsiahnutých vo voľne predajných liekoch bez toho, aby sa obmedzila možnosť ich dostupnosti pre pacientov, ktorí trpia príslušnými syndrómami. Návrhom zákona ministerstvo hospodárstva a výstavby zároveň rieši slabé stránky v oblasti registrácie prevádzkovateľov využívajúcich určené látky kategórie 2 na legálne účely, pri rigoróznom uplatňovaní ustanovení príslušných nariadení Európskeho spoločenstva a zároveň rozširuje oblasť pre udeľovanie pokuty za správne delikty, pri ktorých nie je podozrenie na priame nelegálne zneužitie určených látok na výrobu omamných a psychotropných látok a precizuje možnosti získavania údajov o určených látkach potrebných na zamedzenie ich nelegálneho použitia. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľujem si vás požiadať o schválenie predloženého návrhu. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

22.10.2010 o 10:34 hod.

PhDr.

Juraj Miškov

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:36

Alojz Přidal
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené panie poslankyne, páni poslanci. Národná rada Slovenskej republiky uznesením zo 7. septembra č. 52 pridelila predmetný vládny návrh zákona, tlač 50, na prerokovanie týmto výborom: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo. Výbory prerokovali návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady Slovenskej republiky. Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona. Návrh zákona odporúčali Národnej rade Slovenskej republiky schváliť ústavnoprávny výbor, a to uznesením z 29. septembra 2010 č. 35, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu uznesením z 30. septembra č. 24 a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo uznesením z 5. októbra č. 10. Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom 3 správy spoločnej vyplývajú pozmeňujúce a doplňujúce návrhy, ktorých je osem. Sú uvedené v správe, preto ich nebudem čítať. Gestorský výbor odporúča hlasovať o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch spoločne, o bodoch 1 až 8, teda spoločne s odporúčaním schváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v ich uzneseniach odporúča Národnej rade Slovenskej republiky predmetný zákon schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v správe, ktorá bola schválená v druhom čítaní uznesením zo 7. októbra 2010 č. 35. Toľko teraz zo spoločnej správy. Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

22.10.2010 o 10:36 hod.

Mgr.

Alojz Přidal

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom