9. schôdza

30.11.2010 - 15.12.2010
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

1.12.2010 o 9:07 hod.

Ing. Ph. D.

Anton Marcinčin

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Uvádzajúci uvádza bod 18:59

Ivan Mikloš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Keďže je málo času, budem veľmi stručný.
Dve poznámky.
Tá prvá poznámka sa týka vašej spoločnej kritiky pána poslanca Kažimíra a pána poslanca Buriana, toho, že sa končí so zvýšenou nezdaniteľnou položkou. Ale veď sa končí s ňou presne tak, ako ste ju vy vo vašom zákone schválili. Veď ste ju schválili na dva roky. A teraz tie dva roky končia a nás za to kritizujete a máte plné ústa ľudí. Vy máte stále zase plné ústa ľudí nízkopríjmových. Pritom keby ste boli tie nadmerné kvóty, o ktorých hovoríme, keby ste boli 10 % predávali normálne, keby štát predával aukciami 10 %, tak ako ich predávali napr. vo Veľkej Británii alebo v Nemecku, tak sme mohli mať 260 mil. eur, 260 mil. eur mohlo byť v štátnom rozpočte. Vtedy ste nemali plné ústa ľudí, vtedy ste robili biznis niektorým vybraným podnikateľom, pretože, áno, 133 podnikov dostalo navyše kvóty, ale, samozrejme, nedostali ich všetky tieto podniky rovnako navyše.
Poviem vám to na konkrétnom príklade firmy Mondi SCP. Určite vám to niečo hovorí. Tak Mondi SCP, teda pán Fiľo, dostali 200 % potrieb, teda o 100 % viac, dvojnásobok toho, čo potrebovala táto firma. Takže tejto konkrétnej firme ste podarovali 7,5 mil. eur, teda 225 mil. korún len doteraz za 3 roky, ktoré mohli byť príjmom štátneho rozpočtu. A vy idete rozprávať o bežných ľuďoch? Že nemáte hanbu. Hovoríte, že ste ich dávali zhruba podľa toho, ako mali byť nad kvóty.
Tak spomeniem vám ďalší príklad, TEHELNE VRANOV, desaťnásobne viac kvót pridelených, ako bola spotreba predtým. Už ten podnik dokonca ani nefunguje, pokiaľ viem. Úžasnú perspektívu asi mal podľa vás, keď ste mu dali desaťkrát viac, ako predtým mal skutočnú potrebu. A, samozrejme, všetko, čo bolo naviac, predali, predali za trhové ceny. A išlo to do vrecka týchto ľudí, týchto majiteľov podnikov a neviem koho ešte každého, či nie aj tých, ktorí rozdávali. Vy idete mať plné ústa bežných ľudí? Rozhádzali ste tieto kvóty takým spôsobom, že ste privilegovali firmy. A ja vám vypočítam aj presne, keď budem mať viac času, lebo už je po devätnástej hodine, ktoré firmy ste akým spôsobom zvýhodnili.
A vôbec nie je pravda, že ste v tom zohľadňovali budúci rast. A môžem vám to dokázať, že to nie je pravda, pretože na príklade napr. tejto firmy, SCP Mondi, vám môžem ukázať, aká bola tvorba emisií v rokoch 2005, 2006, 2007, teda v čase, keď ste tieto kvóty rozdeľovali. Môžem vám aj ukázať, aká bola realita v roku 2008, keď tu ešte kríza nebola, že bola taká istá, aká bola predtým, ale vy ste im dali dvojnásobný objem, niektorým firmám ste dali desaťnásobný objem. Štátne teplárne s tým kšeftovali tak, že to predávali za nízku cenu iným. A tí sprostredkovatelia sa potom na tom nabalili, už to predávali za normálnu cenu. A vy idete mať plné ústa bežných ľudí? Áno, tým bežným ľuďom by sme dnes nemuseli zvyšovať daň z pridanej hodnoty, keby ste vy neboli rozhajdákali takto napr. emisné kvóty. Hovorím zámerne o napr. emisných kvótach, pretože na čo siahneme na ministerstve financií, od toaletného papiera cez lyžičky po nábytok, po informačné systémy, vidíme všade plytvanie, všade rozkrádanie, všade rozhadzovanie. Vy idete mať plné ústa ľudí? Že vám nie je hanba. (Potlesk.)
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

30.11.2010 o 18:59 hod.

Ing.

Ivan Mikloš

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

19:02

Milan Hort
Skontrolovaný text
Ďakujem.
Prerušujem rokovanie o tomto bode programu.
Vyhlasujem dnešný rokovací deň za skončený. Zajtra budeme pokračovať ráno o 9.00 hodine ďalším zákonom, ktorý bude predkladať pán minister financií. Ide o tlač 95.
Prajem všetkým príjemný večer a dobrú noc.

(Prerušenie rokovania o 19.03 hodine.)
Skryt prepis

30.11.2010 o 19:02 hod.

Ing.

Milan Hort

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
9.schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia
 

Vstup predsedajúceho 8:56

Richard Sulík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, poprosím vás dostaviť sa do rokovacej sály, budeme pokračovať druhým dňom 9. schôdze Národnej rady.
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, otváram druhý rokovací deň 9. schôdze Národnej rady. Na dnešnom rokovacom dni o ospravedlnenie svojej neúčasti písomne požiadali poslanci Ján Mikolaj a Peter Zajac. Pristúpime k druhému čítaniu o

vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov.

Vládny návrh zákona má parlamentnú tlač 95, výsledky rokovania výborov sú pod tlačou 95a. Poprosím pána ministra financií Ivana Mikloša, aby tento návrh zákona odôvodnil a poprosím spoločnú spravodajkyňu pani poslankyňu Zuzanu Aštaryovú, aby zaujala miesto pre spravodajcu. Nech sa páči.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

1.12.2010 o 8:56 hod.

Ing.

Richard Sulík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Uvádzajúci uvádza bod 9:02

Ivan Mikloš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, hlavným cieľom predloženia predkladaného návrhu zákona je zrušenie oslobodenia od spotrebnej dane pre uhlie a zemný plyn, ktoré sú určené na výrobu tepla pre domácnosť s teplárňami, čím sa odstráni nesúlad s legislatívou Európskej únie, upravujúcou zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny, a tiež vypustenie daňového zvýhodnenia pre zemný plyn CNG určený na použitie ako pohonná látka, a to na základe odporúčaní Európskej komisie.
Návrh zákona bude mať pozitívny vplyv na štátny rozpočet, pričom v roku 2011 sa predpokladá dodatočný príjem do štátneho rozpočtu vo výške 8,6 mil. eur a v rokoch 2012, 2013 a 2014 vo výške 14,2 mil. eur za každý z týchto rokov. Návrh zákona bol schválený na rokovaní vlády dňa 22. septembra 2010. Účinnosť sa navrhuje od 1. januára 2011. Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

1.12.2010 o 9:02 hod.

Ing.

Ivan Mikloš

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vstup predsedajúceho 9:03

Richard Sulík
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne. Dávam slovo spoločnej spravodajkyni z výboru pre financie a rozpočet poslankyni Zuzane Aštaryovej, aby informovala Národnú radu o výsledku rokovania výborov a odôvodnila návrh a stanovisko gestorského výboru.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

1.12.2010 o 9:03 hod.

Ing.

Richard Sulík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:03

Zuzana Aštaryová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Dovoľte mi predniesť spoločnú správu výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávneho výboru a výboru pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov, tlač 95.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky túto spoločnú správu výborov o prerokovaní vyššie uvedeného vládneho návrhu zákona. Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 91 z 12. októbra pridelila vládny návrh zákona, tlač 95, týmto výborom Národnej rady Slovenskej republiky: Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu. Uvedené výbory prerokovali predmetný vládny návrh zákona v stanovenom termíne. Gestorský výbor nedostal do začatia rokovania o vládnom návrhu zákona stanoviská poslancov Národnej rady Slovenskej republiky. K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady Slovenskej republiky tieto stanoviská: odporúčanie pre Národnú radu Slovenskej republiky návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením č. 55 zo dňa 18. novembra, Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 76 zo dňa 15. novembra a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu uznesením č. 63 zo dňa 18. novembra. Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom 3 tejto správy vyplynuli tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy. Nebudem ich čítať, sú uvedené v spoločnej správe, máte ju všetci.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výborov Národnej rady Slovenskej republiky, ktoré sú uvedené v spoločnej správe, hlasovať takto: o bodoch spoločnej správy č. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu, tlač 95, vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom 3 tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto vládnemu návrhu zákona odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Predmetná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky bola schválená uznesením gestorského výboru č. 100 z 26. novembra 2010. Výbor určil poslankyňu Zuzanu Aštaryovú za spoločnú spravodajkyňu výborov a súčasne ju poveril predniesť spoločnú správu výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky a navrhnúť Národnej rade Slovenskej republiky postup pri hlasovaní o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch, ktoré vyplynuli z rozpravy.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

1.12.2010 o 9:03 hod.

Zuzana Aštaryová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vstup predsedajúceho 9:07

Richard Sulík
Skontrolovaný text
Ďakujem. Otváram rozpravu. Do rozpravy som dostal písomnú prihlášku od pána poslanca Marcinčina. Poprosím, pán poslanec, nech sa páči.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

1.12.2010 o 9:07 hod.

Ing.

Richard Sulík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 9:07

Anton Marcinčin
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predseda, vážený pán minister, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte, aby som predniesol pozmeňujúci návrh poslancov Ivana Švejnu, Jozefa Kollára, Andreja Mateja a Antona Marcinčina k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov, tlač 95.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku navrhujem vo vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z., číslo parlamentnej tlače 95, vykonať nasledovné zmeny a doplnky:
"K čl. I, po 1., za doterajší bod 3 sa vkladajú nové body 4 až 6, ktoré znejú:
"4. V § 29 ods. 1 znie:
"(1) Základom dane je množstvo zemného plynu vyjadrené v megawatthodinách (MWh) s výnimkou podľa ods. 2.".
5. V § 29 sa za ods. 1 vkladá nový ods. 2, ktorý znie:
"(2) Základom dane stlačeného zemného plynu použitého ako pohonná látka je množstvo zemného plynu vyjadrené v kilogramoch (kg).".
Doterajší ods. 2 sa označuje ako ods. 3.
6. V § 30 ods. 2 znie:"(2) Sadzba dane na zemný plyn sa ustanovuje, ak je
a) používaný ako pohonná látka vo výške 0,141 eur/kg,
b) používaný ako palivo na výrobu tepla vo výške 1,32 eura/MWh,
c) dodaný na výrobu stlačeného zemného plynu vo výške 9,36 eura/MWh.".".
Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
Odôvodnenie: vzhľadom k tomu, že mernou jednotkou stlačeného zemného plynu CNG v obchodnom styku je kilogram, je potrebné upraviť aj sadzbu spotrebnej dane, ak je CNG používané ako pohonná látka, a to z dôvodu, že pri prepočte MWh/kg by dochádzalo k nepresnostiam spôsobeným meniacou sa kvalitou zemného plynu, meniaca sa hustota a výhrevnosť zemného plynu. Súčasne je potrebné ustanoviť sadzbu dane na zemný plyn, ktorý bude dodávaný na výrobu tohto produktu, ktorý je možné ustanoviť v jednotkách MWh, keďže sa jedná o dodávky zemného plynu. Jedná sa o osoby, ktoré nie sú daňovým dlžníkom, ani obchodníkom so zemným plynom. Sadzby spotrebnej dane v oboch prípadoch navrhujem ustanoviť na úrovni minimálnej sadzby dane podľa Smernice Rady č. 2003/96/ES o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny.
2. Za doterajší bod 10 sa vkladajú nové body 11 až 13, ktoré znejú:
3. "11. V § 36 ods. 3 znie:
"(3) Daňový dlžník v daňovom priznaní uvedie:
a) celkové množstvo zemného plynu, ktoré dodal, a to v megawatthodinách, alebo ak ide o stlačený zemný plyn v kilogramoch,
b) množstvo zemného plynu v megawatthodinách z množstva zemného plynu podľa písm. a), z ktorého vznikla daňová povinnosť dodaním,
c) množstvo zemného plynu v megawatthodinách z množstva zemného plynu podľa písm. a), ktoré dodal na účely oslobodené od dane,
d) množstvo zemného plynu v megawatthodinách z množstva zemného plynu podľa písm. a), ktoré dodal bez dane,
e) množstvo zemného plynu v megawatthodinách, z ktorého vznikla daňová povinnosť spotrebou,
f) množstvo zemného plynu v megawatthodinách z množstva zemného plynu podľa písm. a), ktoré spotreboval na výrobu stlačeného zemného plynu,
g) celkové množstvo zemného plynu v megawatthodinách, z ktorého vznikla daňová povinnosť,
h) celkové množstvo zemného plynu v kilogramoch, ak ide o stlačený zemný plyn z množstva zemného plynu podľa písm. f), z ktorého vznikla daňová povinnosť,
i) výslednú daň, ktorá pripadá na množstvo zemného plynu, z ktorého vznikla daňová povinnosť.".
12. V § 38 sa ods. 1 dopĺňa písm. f), ktoré znie: "f) spotrebovaného na výrobu stlačeného zemného plynu."
13. V § 38 za ods. 1 vkladá nový odsek 2, ktorý znie: "(2) Daňový dlžník je povinný priebežne viesť evidenciu množstva vyrobeného stlačeného zemného plynu v kilogramoch."
Doterajší ods. 2 sa označuje ako ods. 3. Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
Odôvodnenie: Ide o legislatívno-technické úpravy súvisiace s bodom 1.
O všetkých bodoch pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu navrhujeme hlasovať spoločne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

1.12.2010 o 9:07 hod.

Ing. Ph. D.

Anton Marcinčin

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vstup predsedajúceho 9:13

Richard Sulík
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne. Otváram rozpravu k tomuto bodu. Prepáčte, rozprava je otvorená. Faktické poznámky k tomuto bodu nie sú. Pýtam sa, či sa do rozpravy hlási niekto ústne. Hlási sa pán Pelegrini. Uzatváram možnosť prihlásiť sa do rozpravy ústne. Pán poslanec Pelegrini máte slovo, nech sa páči.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

1.12.2010 o 9:13 hod.

Ing.

Richard Sulík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 9:14

Peter Pelegrini
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predseda, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážený pán minister, dovoľte, aby som sa v krátkosti vyjadril k predmetnému vládnemu návrhu zákona. Na úvod si dovolím zacitovať z programového vyhlásenia vlády z časti doprava, regionálny rozvoj a cestovný ruch: "Vláda Slovenskej republiky podporí rozvoj kvalitnej, dostupnej a integrovanej dopravnej infraštruktúry, konkurenčné dopravné služby, užívateľsky prijateľnú, ekologicky a energeticky efektívnu bezpečnú dopravu."
Prečo som zacitoval z vyhlásenia vlády? Tento zákon, ktorý dnes máme pred sebou, ruší výnimku na stlačený plyn CNG a zavádza spotrebnú daň vo výške minimálnej sadzby, samozrejme, ak prejde pozmeňujúci návrh poslancov, ale tým absolútne porušuje a je v príkrom rozpore s programovým vyhlásením vlády, pretože nemôžme skonštatovať, že by zavedenie spotrebnej dane na stlačený plyn, ktorý využíva hlavne verejná hromadná doprava, by bolo podporou ekologicky a energeticky efektívnej a bezpečnej dopravy. Zároveň si myslím, že vláda klame hneď od začiatku, keď vo svojej dôvodovej správe konštatuje, že predkladaný návrh zákona nebude mať vplyv na rozpočty obcí a rozpočty vyšších územných celkov. Uvedomme si, že palivo pre dopravné prostriedky verejnej hromadnej dopravy je nákladom, ktorý je započítavaný do ceny cestovného a zároveň aj do kalkulácie úhrady výkonov vo verejnom záujme, ktoré obce a vyššie územné celky musia hradiť zo svojich rozpočtov, alebo si tieto náklady musia kompenzovať zvýšením cestovného. Ak mi bude niekto z kolegov argumentovať, ako to bolo na výbore, že veď tieto spoločnosti si môžu tieto náklady kompenzovať tak, že nájdu úspory vo vlastnej réžii a nemusia tak žiadať od obcí a samospráv vyššiu úhradu, alebo nemusia zvýšiť cestovné, tak sa potom pýtam, prečo sumu vo výške navrhovanej 1,5 mil. eur, ktorú máme získať zo spotrebnej dane, neušetrili tie spoločnosti už teraz. Veď 53 % autobusov na stlačený plyn jazdí v Bratislave, ďalších 21 % v Košiciach. To je 75 % celej spotreby CNG a v týchto mestách boli doteraz primátori vládnej koalície a prečo netlačili na tie spoločnosti, aby uvedených skoro 60 mil. korún ušetrili už v tom období. Preto, ak by sme argumentovali tým, že sa majú nájsť úspory v rámci nákladov spoločností, tak sa potom pýtam, prečo sme doteraz takéto zvýšené náklady týmto spoločnostiam platili? Ale to len ako malú pripomienku.
Viete, ak motivujeme samosprávu a verejnú dopravu, aby sa naozaj správala ekologicky a podporujeme zavádzanie či trolejov, električiek alebo aj autobusov na stlačený plyn, tak by sme nemali zasahovať a demotivovať samosprávu takýmito opatreniami ako navrhol minister financií, pretože po prvé, obstarávacie náklady takýchto vozidiel sú značne vysoké. A len ten benefit z lacnejšieho plynu oproti nafte môže kompenzovať tieto zvýšené náklady. Zároveň infraštruktúra, ktorá je potrebná na prevádzku týchto vozidiel je naozaj investične náročná, pretože musia sa budovať plničky na plyn a pod. Myslím si, že takýmto zásahom absolútne stopneme ambície, ktorým sme sa aj zaviazali v Bielej knihe, kde sme do roku 2020 zaviazaní nahradiť až 23 % fosílnych palív alternatívnymi palivami a z toho 10 % má tvoriť stlačený plyn. Myslím si, že zavedením tejto dane v minimálnej sadzbe, aj napriek tomu, že smernica nám neprikazuje takúto daň zaviesť, je absolútne v rozpore s programovým vyhlásením vlády a ide proti podpore ekologizácie dopravy.
Vláda, ktorá už si právom zaslúži prívlastok vláda zdražovania a chaosu, sa naozaj vybrala zase tou najjednoduchšou cestou - siahnuť do peňaženiek občanov, pretože buď obce budú z vlastných rozpočtov platiť viac za výkony vo verejnom záujme, alebo túto daň budú musieť kompenzovať zvýšeným cestovným a v konečnom dôsledku to opäť zaplatia cestujúci. Preto, aby aj páni poslanci koalície nemuseli hlasovať za zákon, ktorý je v príkrom rozpore s programovým vyhlásením vlády, dávam procedurálny návrh vrátiť uvedený vládny návrh zákona na dopracovanie v zmysle § 73 ods. 3 písm. a) rokovacieho poriadku. A na záver, len teda som rád, že bol podaný pozmeňujúci návrh, ktorý aspoň z časti znižuje tú uvedenú daň, aj keď podľa môjho názoru by sme ju nemali zaviesť, alebo by sme ju mali zaviesť v nejakom časovom horizonte. Pri tabaku to vieme spraviť, pri cigaretách vieme navrhnúť zvyšovanie dane postupne na niekoľko rokov dopredu tak, aby si tabakové firmy vedeli vyrátať čo ich v nasledujúcich rokoch čaká a nie pri verejnej doprave sme zaviedli tú daň minimálnu v plnej výške bez toho, aby sme, možnože, postupovali postupne po jednotlivých krokoch, aby sme v nejakom horizonte časovom takúto daň dosiahli.
Takže, vážené kolegyne a kolegovia, žiadam vás, aby sme nepodporili takýto vládny návrh zákona, ktorý výrazne zasiahne do rozpočtov samosprávy a do verejnej hromadnej dopravy. Ďakujem pekne. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

1.12.2010 o 9:14 hod.

Ing.

Peter Pelegrini

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom