9. schôdza

30.11.2010 - 15.12.2010
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

8.12.2010 o 9:22 hod.

Ing.

Július Brocka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Uvádzajúci uvádza bod 18:58

Ivan Mikloš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán podpredseda, vážené panie poslankyne, páni poslanci, návrh zákona upravuje najmä úroveň krytia. Smernica ustanovila minimálnu úroveň krytia od 30. júna 2009 na 50 000 eur a od 31. decembra 2009 smernica ustanovila krytie úhrnných vkladov každého vkladateľa na úroveň 100 000 eur. V podmienkach Slovenskej republiky to znamená súčasné neobmedzené krytie výšky vkladov nastaviť na úroveň požadovanú smernicou.
Ďalej sa upravuje výplatná lehota. V súčasnosti stanovená výplatná lehota v trvaní 3 mesiacov, ktorú je možné predĺžiť na 9 mesiacov, odporovala potrebe zachovať dôveru vkladateľov a nespĺňala ich potreby. Smernica z tohto dôvodu skrátila výplatnú lehotu na obdobie 20 pracovných dní.
Ďalej sa upravuje povinnosť pre členské štáty overovať pravidelne funkčnosť systémov ochrany vkladov.
Nad rámec smernice sa navrhuje upraviť problematiku odmeňovania orgánov Fondu ochrany vkladov priamo zákonom.
A súčasťou návrhu je aj úprava zákona o cenných papieroch a investičných službách, ktorá má za cieľ zosúladenie s pripravovanou novelou smernice EÚ o systéme náhrad pre investorov, pokiaľ ide o úroveň krytia.
Článok III obsahuje novelu zákona o štátnej službe, ktorá zrovnoprávňuje možnosť vykonávania činností vyplývajúcich z funkcií členov riadiacich kontrolných a dozorných orgánov právnických osôb v rámci služobného času.
A to je všetko. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

7.12.2010 o 18:58 hod.

Ing.

Ivan Mikloš

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 18:59

Jozef Kollár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážený pán podpredseda vlády, dámy a páni, dovoľte, aby som predniesol spoločnú správu, ktorú máte pod tlačou 108a.
Národná rada pridelila vládny návrh zákona týmto výborom: Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet a ústavnoprávnemu výboru. Uvedené výbory prerokovali predmetný vládny návrh zákona v stanovenom termíne.
Gestorský výbor nedostal do začatia dnešného rokovania o vládnom návrhu zákona stanoviská poslancov Národnej rady.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory tieto stanoviská.
Odporúča pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 49 z18. novembra tohto roku.
Odporúča pre Národnú radu Slovenskej republiky návrh schváliť ústavnoprávny výbor uznesením č. 82 z 15. novembra tohto roku.
Pozmeňujúce návrhy sú uvedené v spoločnej správe pod bodom IV, bodmi 1 a 2. Gestorský výbor odporúča hlasovať o návrhoch výboru Národnej rady, tak ako sú uvedené v spoločnej správe, takto: o bodoch spoločnej správy 1 a 2 spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť ich.
Gestorský výbor odporúča Národnej rade Slovenskej republiky schváliť predmetný vládny návrh zákona s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Výbor odporučil poslanca Kolláraza spoločného spravodajcu a súčasne ma poveril predniesť túto spoločnú správu na schôdzi a navrhnúť Národnej rade postup pri hlasovaní o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch.
Vážený pán predsedajúci, otvorte rozpravu k tomuto bodu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

7.12.2010 o 18:59 hod.

Ing. PhD.

Jozef Kollár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
9.schôdza NR SR - 6.deň - A. dopoludnia
 

Vystúpenie 9:01

Ivan Mikloš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vypracovanie predkladaného materiálu vyplýva zo zámeru, ktorý je vyjadrený v programovom vyhlásení vlády, v ktorom sa vláda zaviazala vrátiť právny stav zákona o hazardných hrách pred rok 2009.
Zámerom predloženého návrhu zákona je preto úpravou vybraných ustanovení zákona, týkajúcich sa kasína v rekreačnom komplexe tzv. veľké kasíno, reagovať na aktuálny vývoj spoločnosti z pohľadu verejného záujmu o tento druh hazardných hier. Z uvedeného dôvodu, ako aj v záujme zjednotenia podmienok prevádzkovania všetkých hazardných hier v kasíne, sa navrhujú zo zákona o hazardných hrách vypustiť ustanovenia, týkajúce sa veľkého kasína a s tým súvisiace ustanovenia týkajúce sa osobitného druhu individuálnej licencie na prevádzkovanie hazardných hier vo veľkom kasíne.
Podmienky prevádzkovania hazardných hier v kasíne sa po schválení navrhovaných zmien budú riadiť len ustanoveniami zákona o hazardných hrách, všeobecne platnými pre prevádzkovanie hazardných hier v kasíne. Nakoľko žiadna spoločnosť reálne neprevádzkuje uvedený typ hazardnej hry a Ministerstvo financií Slovenskej republiky neeviduje žiadosť o uvedenie individuálnej licencie na prevádzkovanie tohto typu hazardnej hry návrh zákona nepredpokladá žiadny dopad na verejné financie.
Z uvedeného dôvodu návrh zákona nebude mať dopad na obyvateľov, hospodárenie podnikateľskej sféry a iných právnických osôb, nebude mať vplyv na životné prostredie, ani vplyv na zamestnanosť, tvorbu pracovných miest a podnikateľské prostredie. Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, zákonmi a medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná. Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie

8.12.2010 o 9:01 hod.

Ing.

Ivan Mikloš

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 9:03

Jozef Kollár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Vážený pán podpredseda vlády, vážené panie poslankyne, poslanci, dovoľte, aby som predniesol spoločnú správu pod tlačou 122a.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 106 z 13. októbra tohto roku pridelila vládny návrh zákona týmto výborom, výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj.
Uvedené výbory prerokovali predmetný návrh zákona v stanovenom termíne. Gestorský výbor nedostal do začatia rokovania o vládnom návrhu zákona stanoviská poslancov Národnej rady. K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory tieto stanoviská: odporúčanie pre Národnú radu Slovenskej republiky návrh schváliť, výbor pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu. Z uznesení výborov nevyplynuli žiadne pozmeňujúce návrhy.
Gestorský výbor odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona schváliť pod tlačou 122. Predmetná správa výborov Národnej rady o vládnom návrhu zákona tlač 122a bola schválená uznesením gestorského výboru pod č. 96 z 26. novembra tohto roku.
Výbor určil poslanca Kollára ako spoločného spravodajcu výborov a poveril ma predniesť spoločnú správu na dnešnej schôdzi a navrhnúť Národnej rade postup pri hlasovaní o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch. Ďakujem pekne. Poprosím, pán predsedajúci, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie

8.12.2010 o 9:03 hod.

Ing. PhD.

Jozef Kollár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 9:05

Július Brocka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda Národnej rady, vážený pán minister, dámy a páni, už pán minister financií vo svojom úvodnom slove uviedol, že vlastne touto novelou zákona o hazardných hrách by sme sa nemuseli zaoberať, ak by predchádzajúca vláda nezmenila účelovo tento zákon pred rokom pre jeden konkrétny projekt, ktorý vošiel do povedomia slovenskej verejnosti pod názvom megakasíno.
Keď som sa pozrel spätne na dôvody, ktoré viedli predchádzajúcu vládu k zmene zákona o hazardných hrách, tak v dôvodovej správe som našiel vetu, že podnetom na vypracovanie návrhu boli dovtedajšie skúsenosti pri uplatňovaní zákona o hazardných hrách v praxi s prihliadnutím na rozvoj odvetvia hazardu na území Slovenskej republiky i v európskom priestore v ostatnom období.
Len pripomínam, teda, tú dojemnú starostlivosť predchádzajúcej vlády o nedostatočný rozvoj hazardu na Slovensku aj v európskom kontexte. A aby boli poslanci spokojní pri hlasovaní, aby nemali prípadne nejaké výčitky, tak dokonca je tam aj veta, že návrh nebude mať dopad na obyvateľov. Samozrejme, skutočnosť s hazardom, najmä, ak nie je regulovaný, tak je úplne opačná. Ten dopad na obyvateľov je, samozrejme, v mnohých ohľadoch katastrofálny, lebo to nie je len o zábave. A aj preto reakciou na tú novelu zákona predchádzajúcej vlády bola petícia občanov, ktorým to nebolo jedno, že sa bývalá vláda rozhodla dať takto zelenú hazardu nebývalých rozmerov na naše pomery. Ale rád by som povedal v kontexte s týmto zákonom alebo aj s touto petíciou, že my sme mali v posledných mesiacoch tri petície občanov. Petície občanov, ktoré sa dostanú do Národnej rady, majú podmienku, že ich musí podpísať najmenej 100-tisíc občanov, 100-tisíc občanov podpísaných pod petíciu znamená, že keby v tej chvíli volili poslancov do parlamentu, tak štyroch sem dostanú určite. Čiže, je to vážna vec a tie tri petície boli nielen o megakasíne, ale bola petícia aj pivárov a bola aj petícia sporiteľov v treťom dôchodkovom pilieri.
Pre petíciu pivárov, pre petíciu sporiteľov v treťom pilieri môžem konštatovať, že tieto dve petície boli úspešné v tom zmysle, že už sme rokovali o zákonoch, ktoré sa týkali jedných aj druhých. Spokojní sú, teda, prepáčte, že to hovorím tak s úsmevom, ale spokojní sú aj pivári, aj tí, čo si odkladajú peniaze, alebo čo majú radi pivo, že sa nezvyšuje daň na pivo, tak ako táto vláda pôvodne plánovala, aj keď ja som za zvyšovanie daní spotrebných v prípade piva, ale chcem povedať, že oni, už tí signatári petície, dosiahli čo chceli, a tak isto aj tí sporitelia v treťom dôchodkovom pilieri tiež dosiahli už svoje, lebo nebudeme zhoršovať podmienky sporenia v treťom pilieri. Ale rozdiel medzi týmito petičiarmi je ešte aj v tom, že kým tí, ktorí majú radi pivo a ktorí si sporia v treťom pilieri, tak tí podpisovali petíciu pri obrane svojich práv. Signatári, ktorí podpísali petíciu proti megakasínu, tí bojovali, tí mali ušľachtilejší motív, lebo tí sa angažovali v petícii v prospech iných. Možno ich samých, tých, ktorí tú petíciu podpísali, sa to vôbec netýkalo, čiže oni sa angažovali v prospech tretích osôb, aby bolo na Slovensku menej ľudí závislých od hazardu, aby bolo menej rozvrátených rodín, aby bola nižšia kriminalita a aby bolo viac pohody v tejto krajine. Ak dovolíte, rád by som povedal ešte aj iné slová v tejto súvislosti, pretože tá petícia proti megakasínu prebehla v Národnej rade tak bleskovo a rýchlo, pardon, páni... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Skryt prepis

Vystúpenie

8.12.2010 o 9:05 hod.

Ing.

Július Brocka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:22

Július Brocka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Viem, že to je vážne, čo hovoríte, ale aj ja toto považujem za veľmi vážne, a keďže tá petícia, naozaj, prebehla tu v pléne tak rýchlo, neviem či dve, tri minúty to trvalo, že tí, ktorí sme chceli v diskusii a v rozprave vystúpiť, sa nám to vlastne nepodarilo, lebo tu sa prehodil program niektorých, teda poradie bodov, a tak tá diskusia vlastne k tomuto ani nebola žiadna.
Ja som veľmi rád, že rozpočtový výbor, ktorý sa vtedy tou petíciou zaoberal, ju zobral na vedomie a s uznesením, ktorým sme sa zaoberali aj my v pléne, kde sa konštatuje, že petícia proti výstavbe megakasína na Slovensku, ktorej signatári žiadajú Národnú radu, prezidenta, vládu a príslušné orgány miestnej správy a územnej samosprávy, aby prijali rozhodnutia na zabránenie výstavby centra hazardných hier na území Slovenskej republiky, projekt Metropolis, nakoľko táto výstavba predstavuje hrozbu zvýšenej kriminality, drog, prostitúcie, organizovaného zločinu, závislostí a zhoršenia morálneho prostredia, vytvorenia centra gemblerstva a rozvratu mnohých rodín na Slovensku. Čiže som veľmi rád, že táto naša koaličná vláda si to vlastne ako záväzok zobrala aj do programového vyhlásenia vlády a dnes sa zaoberáme zmenou tohto zákona.
Signatári tej petície, keď otvorili, to vlastne oni neotvorili prví ten problém, inšpirovala ich predchádzajúca vláda, lebo hazardné hry a ich dôsledky na život jednotlivca v spoločnosti sú veľmi vážne. Má to aj svoje finančné dôsledky aj pre jednotlivca, aj pre štát. A, samozrejme, verejné orgány v tomto priestore majú nezastupiteľnú úlohu.
Keďže to nie je už len forma zábavy a relaxu, neškodného rozptýlenia, v každej slušnej normálnej krajine existujú formy regulácie a hranice, ktoré treba strážiť, prípadne posilňovať. Aby projekt výstavby megakasína na Slovensku skončil, a myslím to teda z pohľadu úspešnosti tých signatárov, tak je potrebné prijať tento zákon. Oni boli úspešní doteraz v zápase, ak to tak môžem nazvať, so samosprávou a, samozrejme, aby boli tak úspešní ako signatári tých predchádzajúcich petícií, ktoré som spomínal, tak je potrebné, aby sme schválili v uvedenej podobe aj vládny návrh zákona, ktorým sa novelizuje zákon o hazardných hrách.
Rád by som sa vrátil ešte k niektorým otázkam, ktoré súvisia s hazardom. A to je hráčska závislosť. Považujem za dôležité k tomu povedať pár slov. Gamblerstvo je psychická závislosť od hazardných hier a jeho liečba je veľmi problematická a málo úspešná. Prvým krokom býva nevinná hra za pár drobných a občasný úspech. V ďalšej fáze, pri vyšších stávkach zákonite prichádzajú väčšie prehry. Gambler nevidí iný únik z dlžôb len nové a nové investície, ktoré sa mu podľa jeho chorobného presvedčenia musia vrátiť aj s úrokmi. Tajná vášeň sa v rodine prevalí, a ak aj hneď neznamená rozklad všetkých väzieb, ten je už na dohľad, pretože veritelia sú neľútostní. Gamblerstvo je v porovnaní s alkoholizmom a inými závislosťami o to nebezpečnejšie, že pri jeho liečbe nemožno použiť žiadne farmaceutické prípravky.
Vo väčšine prípadov sa problémy s gamblerstvom nezjavia za noc. Človek s takýmto problémom pravdepodobne začal ako rekreačný hráč. Ako závislosť postupovala, vzťahy s priateľmi a rodinou trpeli, škola, práca, spoločenské povinnosti sa strácali a účty zostávali nezaplatené. Napriek negatívnym okolnostiam gamblujúca osoba pokračuje v hraní. Nemusí si dokonca ani plne uvedomovať ako je pohlcovaný gamblerstvom. Hrá, až pokým sa dôsledky nestanú príliš veľké na to, aby ich ignoroval.
Chorobné hráčstvo nie je vrodené, ale najviac ohrozenými skupinami sú mladí ľudia. U detí a dospievajúcich vznikajú závislosti všetkých druhov a tiež patologické hráčstvo omnoho rýchlejšie ako u dospelých ľudí. Ďalej sú to muži vo veku 20 až 35 rokov. Je to podmienené túžbou víťaziť u muža v tom veku. Ďalej nebezpečné povolania z tohto pohľadu sú podnikatelia, čašníci a tiež hyperaktívne deti s poruchami pozornosti.
Pri závislosti existujú podľa odborníkov tri fázy. Tá prvá je vyhrávacia, keď budúci hráč zväčša nezáväzne investuje nie veľkú sumu. Výhrou vzrastá jeho sebavedomie a viera, že môže opäť vyhrať. Druhá fáza je prehrávacia, keď už nadobúda črty chorobnosti, keď hráč prehráva stále viac peňazí a snaží sa ich vyhrať späť a je neschopný prestať hrať. Stráca nad sebou kontrolu, klame, berie veci z domu, klame príbuzných, požičiava si od kolegov a náhodných známych. Tretia fáza je fáza straty kontroly. Fáza takpovediac zúfalstva, ktorá má za následok nielen narušenú povesť, predlžovanie času stráveného hrou, páchaním trestnej činnosti za účelom získania financií. Hráč je presvedčený, že ak vyhrá, všetko dá opäť do poriadku.
Dôsledkami gamblerstva sú nielen zdravotné problémy mentálne, fyzické, sociálne, finančné, problémy v škole a v práci, problémy so zákonom. Mohol by som v ich vymenovaní pokračovať. Gambleri sú veľmi dobrí klamári. Zvyčajne klamú, aby zamaskovali svoju závislosť a psychicky často zneužívajú svoje najbližšie okolie a vťahujú do svojich finančných problémov ostatných.
A ako hazardný biznis prispieva k nárastu hráčskej závislosti? No, to je hotová veda. Hazardné spoločnosti alebo teda spoločnosti, ktoré podnikajú v tejto oblasti, sú vyzbrojené psychologickými technikami, marketingovými štúdiami a počítačovými analýzami hráčovho vlastného správania s účelom urýchliť zisk a vyťažiť ešte väčšie sumy. Kasína investujú obrovské prostriedky do výskumu s cieľom dosiahnuť predĺženie času, ktorý gambler strávi pri hracom stroji, pretože čím dlhšie hráč hrá, tým viac prehrá a kasíno profituje. Do najmenších detailov od sedačiek pri výherných automatoch, ktoré sú ergonomicky prispôsobené tak, aby boli čo najkomfortnejšie, obrazovky majú taký sklon, aby sa hráč nemusel pri hre hrbiť, hru možno ovládať jednoduchými pohybmi, je zásobovaný jedlom, nápojmi, všetko kvôli tomu, aby hráč nemusel opustiť priestor, v ktorom hrá. Korporácie míňajú milióny na to, aby dizajnovali výherné automaty tak, aby hráči hrali na nich donekonečna, takpovediac.
A teraz niekoľko čísiel, teda k štatistike, že aké prostriedky sa točia v tomto biznise, trebárs aj u nás, 90 % ziskov týchto spoločností pochádza od 10 % najoddanejších hráčov. Viaceré štúdie potvrdzujú, že závislí hráči produkujú kasínam neproporčný podiel ziskov. Štúdia, ktorá teda nie je najnovšia, ale uvádza, že neuveriteľných 54 % zisku pochádza od 1 % problémových hráčov. Na Slovensku sa odhaduje, že problémy s gamblerstvom má okolo päťdesiattisíc ľudí. Je to skupina ľudí vo veku od 18 do 24 rokov. A koľko Slováci ročne minú na hazardné hranie? Spoločnosť Tipos uvádza údaj z roku 2008 - 20 mld. Sk, teda ešte v slovenských korunách, z čoho na výhrach bolo vyplatených 6 mld. korún.
Samozrejme, problém s hazardom nevyriešime schválením tejto novely zákona. Vážnym problémom je už tá miera možnosti hrať s vidinou veľkého víťazstva už dnes v hracích automatoch, ktoré sú pomaly v každej obci, na každom sídlisku a, samozrejme, príklady toho, ako to škodí spoločnosti, ja som ten príklad už spomenul, keď sme tu riešili problém záplav v niektorých častiach Slovenska. A dokonca sme teda prijali viacero zmien zákonov, aby sme mohli pomôcť okamžite niektorým postihnutým obciam. Tak v jednej konkrétnej obci 50 %, to je odhad miestnych, hovoria, že skončilo v hracích automatoch. Peniaze určené na záchranu pred povodňami skončili v hracích automatoch. Ja si myslím, že to je jeden dôvod, pre ktorý by sme sa, samozrejme, mali aj v ďalších mesiacoch týmto problémom zaoberať a mali by sme sa vrátiť, teda, k príslušnej legislatíve. V tomto kroku a dnes si myslím, že urobíme krok, veľký krok správnym smerom, ak prijmeme tento vládny návrh zákona.
Dámy a páni, ďakujem za vašu pozornosť, aj za to, že ten zákon podporíte. (Potlesk.)
Skryt prepis

8.12.2010 o 9:22 hod.

Ing.

Július Brocka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:22

Martin Fronc
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predseda. Asi si všetci uvedomujeme, že tak ako iné negatívne javy v spoločnosti ani hazard sa nám nepodarí dostať do situácie, že nebude existovať v spoločnosti. Ale čo si myslím, že môžeme urobiť, je, aby sme ho minimálne držali pod kontrolou a vytesnili ho na okraj spoločnosti. A chcem sa vrátiť k tomu aj preto, že keď sa tu odôvodňovalo, prečo to megakasíno by sme mali pustiť, tak tu zaznievali slová, koľko to prinesie finančných prostriedkov do rozpočtu, ako sa vybuduje infraštruktúra, rekreačná zóna a podobne. No, odvolalo sa tu na ten známy výrok jedného z Fláviovcov, cisára Vespasiana, že "Pecunia non olet", ale pokiaľ peniaze spôsobia bolesť, utrpenie a rozvrat rodín, tak potom si myslím, že tie peniaze naozaj smrdia. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

8.12.2010 o 9:22 hod.

doc. Mgr. PhD.

Martin Fronc

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:23

Ivan Štefanec
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predseda. Chcel by som doplniť pána poslanca Brocku v tom, že skutočne tento zákon len vracia do normálu stav, ktorý bol pokazený minulou vládnou koalíciou, ktorá účelovo pripravila zmenu zákona o hazardných hrách pre jeden projekt. Považujem vždy za zlé a škodlivé, keď zákony sa prispôsobujú jednej spoločnosti, a tak je to aj v tomto prípade. Bohužiaľ, tie dôvody, pre ktoré bol v minulosti upravený zákon o hazardných hrách, tiež považujem za zlé, pretože sa argumentovalo len krátkodobým prínosom. Ale je viac ako evidentné, že dlhodobé spoločenské náklady sú omnoho vyššie ako krátkodobé prínosy z podobných projektov. Ja osobne tiež vidím budúcnosť Slovenska, úspešnú budúcnosť, najmä vo vzdelaní a nie v podpore hazardu. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

8.12.2010 o 9:23 hod.

Ing. PhD. MBA

Ivan Štefanec

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:24

Juraj Droba
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán kolega Brocka, ďakujem za váš príspevok. Ja tento návrh novely zákona považujem predovšetkým za daňovú záležitosť. Diskutoval a konzultoval som ju aj s pánom ministrom Miklošom, kde sme si veci vyjasnili, kde ma presvedčil, že ide iba o zvrátenie daňovej a odvodovej anomálie, ktorú schválila predchádzajúca vláda. Som však trošku rozčarovaný z toho, a tu sa asi budeme zásadne rozchádzať v názore. Na jednej strane veľmi liberálny názor, na druhej veľmi konzervatívny a ja by som advokoval za aspoň čiastočný pragmatizmus. Tá petícia, hovoríte, že ju podpísali práve tí, ktorých sa to netýka. To ma na tom naozaj znepokojuje. Ja si myslím, že to by mali podpísať tí, ktorých sa to týka.
My ideme brániť obrovskému celosvetovému investorovi, ktorý tu chce vybudovať kongresový rekreačný komplex. Ak hovoríte o závislostiach, tak nebuďme farizeji a potom zrušme naozaj všetky kasína. Prečo niektoré nechávame existovať, iné nie? Drogy a prostitúcia, tie už dávno sú tu a je to naozaj len na polícii, aby konala a aby tieto nešváry zo spoločnosti odstraňovala, bez ohľadu na to, či tu bude nejaké veľké kasíno, alebo nebude. Je to primárne veľká zahraničná investícia, firma, ktorá má výbornú reputáciu po celom svete a nemôžeme sa pozerať len na vplyvy na závislosť, ktoré aj tak spochybňujem, ale tak isto na vplyvy na štátny rozpočet. Z južnej časti Bratislavy sme mohli vytvoriť luxusnú celosvetovú turistickú destináciu a tým, čo ste predviedli, tak jednoducho hovoríme, že nie, nechceme vás tu.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

8.12.2010 o 9:24 hod.

Mgr. M.A., MBA

Juraj Droba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:26

Július Brocka
Skontrolovaný text
Ďakujem tým, ktorí zdieľajú rovnaký názor na projekt megakasína pri Bratislave. Ani by som nereagoval, keby som nepočul názor kolegu Drobu. Pán kolega, vám vadí, že to podpísali ľudia, ktorí s tým nemajú problém? Veď ľudia, ktorí majú s tým problém... (Hlasy z pléna. Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

8.12.2010 o 9:26 hod.

Ing.

Július Brocka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video