14. schôdza

29.1.2013 - 14.2.2013
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Uvádzajúci uvádza bod

29.1.2013 o 18:02 hod.

Ing.

Tomáš Malatinský

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:59

Vladimír Jánoš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Pán poslanec Abrhan, chcel by som iba jednu vec povedať, samozrejme, že je pochopiteľné že obhajujete tak povediac svojho kandidáta. My sme na našom výbore mali možnosť si ho opakovane vypočuť. A chcel by som vás opraviť len v jednej veci, že my dodržujeme zákon, dodržujeme rokovací poriadok a my sa zúčastnime tajnej voľby, hej. Lebo som celkom dobre nerozumel, ste nás vyzývali, aby sme sa zúčastnili volieb. Áno, my sa normálne riadne zúčastníme, tak ako káže rokovací poriadok, myslím si, že celý klub strany SMER - sociálna demokracia. To, ako kto bude voliť, myslím si, že je na jeho najlepšom vedomí a svedomí. Prirodzene, že vy obhajujete svojho kandidáta, ale nerozumel som tomu a to by som rád, keby ste mi vysvetlili, že ako ste to vlastne mysleli. My sa voľby zúčastnime ešte raz.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

29.1.2013 o 16:59 hod.

PaedDr.

Vladimír Jánoš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 17:00

Anton Martvoň
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Pán poslanec Abrhan, nepochybne František Mikloško je kvalitný politik, aj veľmi významný človek, ale nemyslím si, že by mal chodiť zo siedmeho poschodia, teda zo siedmeho levelu, keď kandidoval na prezidenta Slovenskej republiky, znova naspäť dole, na piaty level, aby kandidoval na predsedu Ústavu pamäti národa. Zároveň je prírodovedec a nie historik, čiže myslím si, že on je kvalitný kandidát a veľký kandidát na prezidenta, nie na ÚPN.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

29.1.2013 o 17:00 hod.

Mgr. PhD.

Anton Martvoň

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:00

Pavol Abrhan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za všetky faktické poznámky. Pán poslanec Martvoň, mám tomu tak rozumieť, že ho chcete navrhnúť ako kandidáta na prezidenta? (Smiech v sále.) Ďakujem pekne.
Pán poslanec Jánoš, strana SMER má nadpolovičnú väčšinu v Národnej rade. Bez vás, či sa to niekomu páči alebo nie, nie je možné zvoliť nikoho. Darmo sa vy zúčastníte volieb, ak nebudete voliť ani jedného kandidáta. Mali ste možnosť predložiť kandidáta. Vy ste ani to neurobili. Alebo ste predložili a potom ste kandidáta stiahli. A v tom si myslím, že porušujete zákon. Lebo znovu opakujem, štatutárom na základe zákona má byť predseda Správnej rady, ktorý je volený v Národnej rade, v pléne Národnej rady. A nemá byť štatutárom podpredseda Správnej rady, ktorého volí Správna rada Ústavu pamäti národa. Čiže k tomuto som vás len vyzýval, pokiaľ ste mali, tak ste mali predložiť kandidáta, za ktorého by ste hlasovali. Ak nie, tak aby sme naplnili literu zákona a zvolili dnes na zasadnutí predsedu Správnej rady Ústavu pamäti národa tak, ako to zákon od Národnej rady vyžaduje.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

29.1.2013 o 17:00 hod.

Ing.

Pavol Abrhan

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 17:02

Igor Matovič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja si neodpustím iba jednu takú malú poznámku smerom k poslancom SMERU, že ja som naozaj po dlhom čase, po tom, ako ste predstavili vášho kandidáta Kalinu, naozaj som začal váhať a som rozmýšľal, že ako teraz ten problém vyriešiť, že keď som vlastne dopredu dal prísľub, že budem voliť pána Mikloška, a odrazu SMER predstavil kandidáta, ktorého považujem osobne možno v tejto veci za lepšieho odborníka, a normálne som mal dilemu. Ale teda vy ste túto dilemu za mňa vyriešili, že ste ho stiahli. A je mi to o to viac ľúto, že konečne som mohol prvého vášho kandidáta podporiť.
Skryt prepis

Vystúpenie

29.1.2013 o 17:02 hod.

Mgr.

Igor Matovič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 17:03

Pavol Hrušovský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Veľmi stručne, kolegyne poslankyne, kolegovia poslanci. Ten termín prvý deň 11. schôdze nie je vybratý náhodne. Funkčné obdobie terajšieho predsedu Správnej rady Ústavu pamäti národa končí 31. januára. Ústav pamäti národa nemá zvoleného svojho podpredsedu, ale keby aj mal zvoleného svojho podpredsedu, v zmysle zákona o Ústave pamäti národa v § 10 ods. 4 je presne definované, kto je štatutárom Ústavu pamäti národa. Jediným štatutárom, ktorému dáva zákon oprávnenie na všetko, v mene ústavu konať, podpisovať, nakladať a hospodáriť s majetkom, je jedine predseda. Dámy a páni, ak dnes nezvolíme predsedu, Ústav pamäti národa zostane bez svojho štatutára. Na toto pravdepodobne chcel upozorniť aj pán poslanec Abrhan vo svojom vystúpení. Ja som to len chcel trošku jednoduchšie vysvetliť, že prečo ten apel na to, aby sme zvolili.
A rovnako aj pani podpredsedníčka Laššáková niekoľkokrát hovorila, že je termín najvyšší, preto aj SMER navrhol svojho kandidáta na voľbu za predsedu na túto parlamentnú schôdzu, lebo sami si uvedomujete, že je to posledný možný termín, aby sme ústav nepriniesli do absolútneho zmätku a anarchie. Dneska som sa dozvedel, že údajne v stredu má zasadnúť Správna rada, ktorá má zvoliť svojho podpredsedu. No a čo keď ho nezvolí? Teda uvedomme si aj my svoj podiel zodpovednosti. Už tu viacerí povedali, že nejde o inštitúciu, ktorá by vyhlasovala iným vojnu. Ale z hľadiska nášho, tých, ktorým záleží na tom, aby sme odkryli históriu a minulosť, záleží na tejto funkcii rovnako ako na každej inej, a považujeme preto za dôležité, aby Národná rada svoju zodpovednosť na seba prevzala a toto rozhodnutie dnes za, Františka Mikloška za predsedu zvolila.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

29.1.2013 o 17:03 hod.

JUDr.

Pavol Hrušovský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 17:59

Jozef Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pani predsedajúca. Vážené kolegyne, kolegovia, vážený pán minister, dovoľte mi informovať o výsledku tajného hlasovania o návrhu na voľbu predsedu Správnej rady Ústavu pamäti národa, ktoré sa konalo dnes 29.1. 2013.
Na tajné hlasovanie o návrhu na voľbu predsedu Správnej rady Ústavu pamäti národa bolo vydaných a poslanci si osobne prevzali 141 hlasovacích lístkov, teda na voľbe bolo prítomných 141 poslancov. Po vykonaní tajného hlasovania overovatelia Národnej rady Slovenskej republiky spočítali hlasy a zistili, že v tajnom hlasovaní o návrhu na voľbu predsedu Správnej rady Ústavu pamäti národa všetci poslanci prevzali hlasovacie lístky. Zo 141 odovzdaných hlasovacích lístkov bolo 7 neplatných.
Zo 134 platných hlasovacích lístkov overovatelia zistili, že
- o návrhu na voľbu Františka Mikloška za predsedu Správnej rady Ústavu pamäti národa hlasovalo za 63 poslancov, proti 37 poslancov, zdržalo sa hlasovania 34 poslancov.
Na voľbu predsedu Správnej rady Ústavu pamäti národa je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny hlasov prítomných poslancov Národnej rady Slovenskej republiky.
Overovatelia teda konštatujú, že v tajnom hlasovaní nebol František Mikloško zvolený za predsedu Správnej rady Ústavu pamäti národa. Keďže nebol zvolený predseda Správnej rady Ústavu pamäti národa, vykoná sa nová voľba. Overovatelia poverujú svojho člena, mňa, Jozefa Viskupiča, oznámiť výsledok hlasovania Národnej rade Slovenskej republiky, čo som práve urobil.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie

29.1.2013 o 17:59 hod.

Mgr.

Jozef Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 18:02

Tomáš Malatinský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

133.
Ďakujem pekne. Vážená pani podpredsedníčka, vážené poslankyne, vážení poslanci, cieľom návrhu zákona o puncovníctve a skúšaní drahých kovov (tzv. puncový zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov je odstrániť problémy aplikačnej praxe, upraviť: skúšanie výrobkov z drahých kovov, identifikáciu drahých kameňov, práva a povinnosti výrobcov, obchodníkov a dovozcov výrobkov z drahých kovov alebo drahých kameňov, ako aj dohľad štátu nad touto činnosťou. Ďalej definovať, čo sa považuje za výrobky z drahých kovov, upraviť zákonnú rýdzosť pre zlatý, strieborný, platinový tovar, vymedziť pôsobnosť Puncového úradu Slovenskej republiky, upraviť výkon kontroly dodržiavania zákona a tiež vymedziť priestupky a iné správne delikty za porušenie jednotlivých ustanovení zákona.
Navrhované úpravy si vyžadujú zmeny niektorých súvisiacich právnych predpisov, a to zákona Slovenskej Národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch a zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní.
Predložený návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, inými zákonmi a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Návrh zákona bol predmetom vnútrokomunitárneho pripomienkového konania podľa smernice Európskeho parlamentu a Rady č. 98/34/ES z 22. júla 1998, ktorou sa stanovuje postup pri poskytovaní informácií v oblasti technických noriem a predpisov, ako aj pravidiel vzťahujúcich sa na služby informačnej spoločnosti, v rámci ktorého neboli k návrhu uplatnené žiadne pripomienky zo strany Európskej komisie alebo členských štátov Európskej únie.
Prijatie navrhovanej právnej úpravy bude mať pozitívny aj negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy, pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie a sociálne vplyvy. Nebude mať vplyv na životné prostredie ani na informatizáciu spoločnosti.
Vážená pani podpredsedníčka, vážení poslanci, poslankyne, dovolím si vás požiadať o podporu predloženého návrhu. 

Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

29.1.2013 o 18:02 hod.

Ing.

Tomáš Malatinský

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 18:05

Viliam Holeva
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážený pán minister, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma uznesením č. 110 určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona o puncovníctve a skúšaní drahých kovov (puncový zákon) a o zmene niektorých zákonov (tlač 356). Podľa § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh zákona spĺňa z formálno-právnej stránky náležitosti uvedené v § 67 a 68 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách.
Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o cieli predloženého návrhu zákona a o súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, s právom Európskej únie a s medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Z doložky o vybraných vplyvov je zrejmé, že predkladaný návrh nebude mať žiadny vplyv na rozpočet verejnej správy, na životné prostredie a ani na informatizáciu spoločnosti. Predpokladá pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie a sociálne vplyvy. Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení návrhu. Návrh zákona obsahuje doložku zlučiteľnosti s právom Európskej únie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla v zmysle § 73 ods. písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že po rozprave odporučí uvedený návrh zákona prerokovať v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky z 11. januára 2013 č. 333 a podľa § 71 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory, Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, výbor pre financie a rozpočet, výbor pre hospodárske záležitosti a výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali v druhom čítaní vo výboroch do tridsať dní a v gestorskom výbore do tridsaťdva dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

29.1.2013 o 18:05 hod.

Ing.

Viliam Holeva

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 18:10

Tomáš Malatinský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

137.
Ďakujem pekne. Vážený pán podpredseda, vážené poslankyne, vážení poslanci, návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 561/2007 Z. z. o investičnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov, upravuje všeobecné podmienky na poskytovanie investičnej pomoci, ktoré musí žiadateľ o poskytnutie tejto pomoci splniť, ďalej spôsob a postup pri schvaľovaní zmien pri poskytovaní investičnej pomoci, ako aj povinnosti prijímateľov pomoci a príslušných orgánov verejnej správy pri poskytovaní investičnej pomoci, pričom zachováva kontinuitu poskytovania investičnej pomoci. S cieľom vytvoriť predpoklady na poskytnutie investičnej pomoci pre širší okruh podnikateľov a tým motivovať podnikateľské subjekty, aby sa aktívne zapájali do riešenia lokálnej zamestnanosti a spolupodieľali sa na zmierňovaní dopadov globálnej, finančnej a hospodárskej krízy minimálna výška oprávnených nákladov pre investičné zámery v oblasti priemyselnej výroby sa navrhuje znížiť, konkrétne zo 14 mil. eur na 10 mil. eur, resp. zo 7 mil. eur na 5 mil. eur alebo z 3,5 mil. eur na 3 mil. eur, a to v závislosti od miery nezamestnanosti v danom regióne, v ktorom sa má investičný zámer realizovať. Investičnú pomoc bude možné poskytnúť iba za predpokladu, ak investičný zámer bude viesť k čistému nárastu nových pracovných miest. V prípade, že investor uvažuje s rozšírením výroby v existujúcom podniku, nárast výroby v hodnotovom alebo v objemovom vyjadrení musí byť minimálne o 15 % v porovnaní s priemerom za posledné tri finančné roky, ktoré bezprostredne predchádzajú finančnému roku, v ktorom bol investičný zámer doručený ministerstvu. Zároveň, nárast pracovných miest nesmie byť menší ako 15 % oproti priemeru za posledných dvanásť mesiacov, kedy bol investičný zámer doručený na ministerstvo, pričom však nesmie byť menší ako štyridsať zamestnancov.
V predloženom návrhu zákona sa tiež zvyšuje podmienka percentuálneho podielu zamestnancov s vysokoškolským vzdelaním v technologickom centre zo súčasných 60 % na 70 %, pri centrách strategických služieb zo súčasných 30 na 70 percent. O poskytnutie investičnej pomoci na nový investičný zámer môže ten istý prijímateľ požiadať až po skončení investičného zámeru, na ktorý mu bola schválená investičná pomoc. Opakovanú investičnú pomoc v priemyselnej výrobe a v cestovnom ruchu bude možné poskytnúť iba vo forme úľavy na dani z príjmu.
V čl. II návrhu zákona sa taktiež navrhuje v zákone č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov upraviť výpočet pomernej časti základu dane na uplatnenie nároku na úľavu na dani. Vypúšťa sa koeficient 0,8. Návrh zákona, ktorého účinnosť sa navrhuje od 1. apríla 2013, obsahuje aj legislatívno-technické úpravy, ktoré vyplynuli z doterajšej aplikačnej praxe.
Predložený návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, s inými zákonmi a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Predkladaný materiál má nepriamy vplyv na štátny rozpočet a verejné financie, pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie a pozitívne sociálne vplyvy, ktoré sú uvedené v doložke vybraných vplyvov. Zároveň nebude mať žiadny vplyv na životné prostredie, ani na informatizáciu spoločnosti.
Vážený pán podpredseda, vážené poslankyne, poslanci, dovoľujem si vás požiadať o podporu tohto návrhu zákona.
Ďakujem. 

Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

29.1.2013 o 18:10 hod.

Ing.

Tomáš Malatinský

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 18:14

Andrej Kolesík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci. Vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma uznesením č. 110 určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 561 z roku 2007 o investičnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (tlač 357). Podľa § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa z formálno-právnej stránky náležitosti uvedené v § 67 a v § 68 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o cieli predloženého návrhu zákona a o súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, s právom Európskej únie, ako aj s medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Z doložky o vybraných vplyvov je zrejmé, že predkladaný návrh bude mať pozitívny, ale aj negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy, pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie a predpokladajú sa aj pozitívne sociálne vplyvy. Neočakávajú sa žiadne vplyvy na životné prostredie, ani na informatizáciu spoločnosti. Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení návrhu. Návrh zákona obsahuje doložku zlučiteľnosti s právom Európskej únie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla v zmysle § 73 ods. písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že po rozprave odporučí uvedený návrh zákona prerokovať v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky z 11. januára 2013 č. 334 a podľa § 71 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet a Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali v druhom čítaní vo výboroch do tridsať dní a v gestorskom výbore do tridsaťdva dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

29.1.2013 o 18:14 hod.

Mgr.

Andrej Kolesík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video